abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198099702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:01 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Er zijn er ook die graag op de koffie komen.
Even rond informeren en ik denk dat je zo beet heb
Ja godver, er schijnt een heel underground circuit aan kappers te wezen, maar voorlopig heb ik er nog geen een gevonden -O- En ja, het is kut dat ik niet mag werken, niet mag trainen, maar de staat waarin mijn haar zich bevindt deprimeert me nog het meest momenteel.
.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:27:48 #152
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198099714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:27 schreef josja het volgende:

[..]

Ja godver, er schijnt een heel underground circuit aan kappers te wezen, maar voorlopig heb ik er nog geen een gevonden -O- En ja, het is kut dat ik niet mag werken, niet mag trainen, maar de staat waarin mijn haar zich bevindt deprimeert me nog het meest momenteel.
.
Nou als we Duitsland gaan volgen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198099719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:26 schreef Nia het volgende:
Een enkeling met een mondkapje herinnert je in dit Zweeds winkelcentrum aan een wereldwijde pandemie.
Maar daar hebben ze sergeant Rutte en Korporaal de Jonge niet....
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:29:08 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198099747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hier in Duitsland blijven de AZ vaccins al in de magazijnen liggen omdat niemand er mee gevaccineerd wil worden. Eigenlijk zouden de artsen en het verplegend personeel nu aan de beurt zijn voor AZ, maar die willen niet. Dus probeert men het o.a. de politie in de maag te splitsen. :')
Lekker paard waar Hugo op gegokt heeft.
pi_198099810
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het grootste probleem bij Spoetnik is de productie capaciteit. Ik had ergens gelezen dat ze maar een productiecapaciteit hebben van 120 miljoen vaccins per jaar.
Oja, dat herinner ik me nu ook idd. Denk niet dat wij ze mogen maken van Rusland. Mja, productiecapaciteit kan vast ook wel omhoog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 19:32:27 #156
236264 crew  capricia
pi_198099822
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat erger dan alles continu dicht? Ik betwijfel het.
De kleurcode waarin een regio zit, wordt bepaald door het aantal besmettingen per 2 weken (en nog wat parameters). En het vervelende is dat bijna dat hele land stabiliseert rond die grens. Dus 2 weken open, een maand dicht. En repeat.

Zo zouden per 17 feb de wintersport-gebieden open mogen. Alle hotels bereiden zich voor. Doen inkopen etc. Miljoenen business. En dan gaan ze net aan het einde van die 2 weken qua gemiddelde over die grens. Dus 4 dagen van te voren wordt alles weer dicht gegooid. Bel alles maar af, als hotel zijnde.

Lijkt mij ook heel frustrerend. Idem voor restaurants, qua inkopen etc. Scholen ook.
En dat je dan opeens je gemeente niet meer uit mag. Dat soort zaken.

Je kunt er niet op plannen. Gewoon drama dit virus. :{

Oh en vaccineren gaat daar ook drama. Je wil het niet weten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198099837
Als ik mocht kiezen zou ik voor Spoetnik gaan, gewoon om Hugo de Jonge te jennen.
pi_198099854
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar daar hebben ze sergeant Rutte en Korporaal de Jonge niet....
Nog niet...

quote:
These measures come under the framework of the pandemic law which was rushed through parliament in January. They have been sent out for consultation today, which means relevant authorities have the chance to give input on the feasibility of the proposals until February 26th, and they are likely to come into force on March 11th.
https://www.thelocal.se/2(...)-announced-by-sweden

In Stockholm zijn de besmettingen in een week tijd met zo’n 25% gestegen:

https://www.thelocal.se/2(...)-percent-in-one-week
pi_198099957
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ze nou eens beginnen met de Rijncruises. Geen zestigminner die zal menen daar iets aan te missen.
"Abendfahrt mit Tanz" :') :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198100019
Zie in het hele vaccinatie circus dat we al hebben het ook nog wel misgaan met de 2e prik.
Dat je 1e prik Pfizer is en de 2e Moderna ofzo....
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:42:42 #161
3778 popje
pi_198100048
Ze hebben het nu in de eerste kamer ook over 'als mensen er kennelijk zo voor zijn (80%), zou je de proportionaliteit dan net op basis daarvan moeten afwegen?

Nou er zijn wel zoveel verschillende onderzoeken...
pi_198100081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:41 schreef Morm_NL het volgende:
Zie in het hele vaccinatie circus dat we al hebben het ook nog wel misgaan met de 2e prik.
Dat je 1e prik Pfizer is en de 2e Moderna ofzo....
M'n pa is afgelopen week met AZ gevaccineerd, geen idee waarom eigenlijk. Volgens hemzelf omdat ze nog wat over hadden in een ampul en hij op het juiste moment op de juiste plaats was. Enige nadeel is dat 'ie pas over 12 weken aan de beurt is voor z'n tweede shotje. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198100106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ligt aan jezelf toch of je gaat?!
Kom jij mijn hond dan uitlaten? :+
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:45:12 #164
3778 popje
pi_198100107
En dat de maatregel gehandhaafd en opgevolgd wordt, door kennelijk 94%, wil niet zeggen dat we ervoor zijn, maar wil gewoon zeggen dat mensen geen zin hebben in een boete...
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:45:21 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198100110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:42 schreef popje het volgende:
Ze hebben het nu in de eerste kamer ook over 'als mensen er kennelijk zo voor zijn (80%), zou je de proportionaliteit dan net op basis daarvan moeten afwegen?

Nou er zijn wel zoveel verschillende onderzoeken...
Als er zoveel mensen voor zouden zijn hadden dan we geen rellen en andere protesten gehad.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:46:16 #166
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198100120
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

M'n pa is afgelopen week met AZ gevaccineerd, geen idee waarom eigenlijk. Volgens hemzelf omdat ze nog wat over hadden in een ampul en hij op het juiste moment op de juiste plaats was. Enige nadeel is dat 'ie pas over 12 weken aan de beurt is voor z'n tweede shotje. :')
AZ heeft een 12 weken interval voor de prikken.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:47:05 #167
3778 popje
pi_198100143
En heeft een versoepeling van andere maatregelen invloed op het blijvend verlengd worden van een avondklok? Ook een hele relevante vraag, want anders kun je hem tot in den treure verlengen...
pi_198100183
De KNVB is "met stomheid geslagen" over uitspraken die OMT-lid Andreas Voss eerder bij de NOS deed over de mogelijkheid weer publiek toe te laten bij voetbalwedstrijden. Vlak voordat de tests met toeschouwers in stadions als onderdeel van de zogenoemde Fieldlab-praktijktoets beginnen liet Voss weten dat volle tribunes er dit kalenderjaar vermoedelijk niet meer inzitten. "Dit staat volledig haaks op alle gesprekken die wij met het kabinet hebben gevoerd", zegt Gijs de Jong, secretaris-generaal van de voetbalbond, tevens toernooidirecteur van het EK in Amsterdam.

"Wat Voss zegt is prematuur, onnodig en schadelijk", aldus De Jong. "Als wetenschapper hoort hij open te staan voor de uitkomsten van de experimenten en onderzoeken, die bijvoorbeeld in stadions en theaters worden gevoerd. Maar van meneer Voss kunnen we beter wachten tot we begin 2022 allemaal gevaccineerd zijn. Wij willen stap voor stap naar verbeteringen, maar hij voorspelt al hoe het er tegen het einde van het jaar uitziet."

Voss, hoogleraar infectiepreventie van het Radboud UMC, is hoofdonderzoeker van het Fieldlab-programma. Hij zegt dat het hem "onwaarschijnlijk lijkt" dat er in 2021 nog voor volle stadions wordt gespeeld. "Zelfs als de uitkomsten van het onderzoek positief zijn."

Experimenten

Er worden experimenten met publiek uitgevoerd bij onder meer een voorstelling van Guido Weijers, bij een zakelijk congres en bij wedstrijden in het betaalde voetbal. "En we handelen op basis van de uitkomsten daarvan", vervolgt De Jong. "Uitspraken dat het tot mislukken is gedoemd zijn uitermate schadelijk. Clubs gaan nu in gesprek met hun seizoenkaarthouders voor volgend seizoen. Nu horen de fans, het gaat voorlopig niets worden. Dit is niet de mening van het kabinet, dat is mij inmiddels verzekerd."

De Jong was vrijdag in Nijmegen, waar hij meewerkt aan het experiment van een beperkt aantal toeschouwers bij NEC - De Graafschap. De test op het coronavirus heeft hij gehad. "Iedereen die ik heb ontmoet kijkt er naar uit weer bij een wedstrijd te mogen zijn, zelfs met een beperkt aantal. Er is geen angst, bij niemand. Dat de belangstelling niet overdreven groot is komt omdat we slechts uit een kleine vijver kunnen vissen. En iedereen die wil meewerken moet op korte termijn door vijf hoepels springen. Maar de mensen willen dolgraag."

Sfeer

De KNVB zegt dat de aanwezigheid van elke toeschouwer meer de situatie verbeterd. De Jong: "Wie zegt dat het pas zinvol is publiek toe te laten als dat kan zonder restricties heeft niets van onze branche begrepen. Ik was een half jaar geleden in Bergamo bij Italië - Nederland. Daar zaten 1200 burgemeesters op de tribune en de sfeer was meteen honderd keer beter dan in een leeg stadion. Laat staan als er straks 15.000 mensen in mogen, of wat ons betreft nog wel meer. Volgens meneer Voss maakt dat allemaal niet uit. Laat hij zich met zijn vak bezighouden. Ik vertel hem toch ook niet hoe het virus zich gaat gedragen."

De Jong hoopt op verbetering in de stadions en op substantieel publiek de komende zomer bij de EK-wedstrijden in Amsterdam. "In Nederland worden nu de risicogroepen gevaccineerd, dat zal straks de druk op de zorg verminderen. Daarnaast zagen we vorig jaar een seizoenseffect. We hebben begin dit seizoen publiek gehad bij meer dan honderd duels en dat is naar volle tevredenheid van de autoriteiten verlopen. Een grote Arena kunnen wij in meerdere grote bubbels opdelen en dan kunnen er veel mensen veilig naar binnen. Dat is onze ambitie. Het kan veilig en verantwoord. Nee, natuurlijk is niets zonder risico. Ik zit nu in de auto, dat is ook niet zonder risico. Maar ik wil ergens naartoe."
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198100211
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:10 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ja. Hier in de stad bij een bepaald kruispunt die ik moet oversteken naar mijn werk. Laatste weken moet ik daar weer lang wachten, duidelijk veel drukker op de weg.
Zou het niet weten. Woon naast de binnenstad en daar ben ik meer dan een jaar al niet geweest.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:50:53 #170
3778 popje
pi_198100218
En ook (zelfs van de VVD), zegt of het nog steeds het plan is de avondklok als eerste ervanaf te halen, zoals in de routekaart staat... Dat zou dan nog voor de middelbare scholen zijn...
pi_198100260
Over de post van @RipCity

Als de hoofdonderzoeker al bepaald heeft dat de uitkomst is dat er dit jaar geen versoepelingen meer in zitten, is het dan wel een goed onderzoek?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2021 19:53:04 ]
pi_198100262
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

OMG dan zal ik de pot met pillen tegen hooikoorts maar ff opzoeken. Een van mijn zoons werkt op een basisschool en heeft last van hooikoorts. Vorig jaar ook snel die pillen moeten halen. :D
Exact een jaar geleden had ik mezelf maar in quarantaine gezet.
Tot ik na een week mezelf bedacht een Tavegyl te nemen.
Een uur later was ik genezen :D :')
pi_198100271
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:46 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

AZ heeft een 12 weken interval voor de prikken.
Weer iets geleerd, ik ging echt van 3 of hooguit 6 weken uit.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:54:05 #174
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198100298
DEN HAAG - Naast het middelbaar onderwijs kijkt het demissionair kabinet of ook de mbo-scholen weer gedeeltelijk de deuren kunnen openen. Daarnaast wordt er gekeken of jongeren meer ruimte kunnen krijgen om buiten te sporten en naar de mogelijkheid om mensen bij ’click and collect’ kleding of schoenen te laten passen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198100300
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:52 schreef chratnox het volgende:
Over de post van @:RipCity

Als de hoofdonderzoeker al bepaald heeft dat de uitkomst is dat er dit jaar geen versoepelingen meer in zitten, is het dan wel een goed onderzoek?
Nee iemand van het OMT doet die uitspraken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198100317
blablablabla
pi_198100371
Komende tijd wordt echt walgelijk kut met hooikoorts klachen -O-
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:58:04 #178
22565 asco
Los in deze tent
pi_198100385
Zo kan het dus ook, van gisteren. _O_

https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/nevada/

Man man man, wat maakt men hier alles onnodig naar de verdoemenis. Kan er gewoon niet bij. 8)7
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:59:42 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198100417
quote:
Blijf het bijzonder vinden wat ze daarmee denken te winnen voor zichzelf. Neem aan dat alle andere restricties er dan wel af zijn (afstand, mondmaskers etc)
pi_198100469
Kan de overheid geen stokje steken voor die vaccinatie ongelijkheid. Waarom mogen particuliere bedrijven dit überhaupt zelf bepalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')