SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ohh dus je baseert je mening op jouw individuele situatie. Makkelijk lullen danquote:
Jawel. Neem bijvoorbeeld de scholen. Je kan dan zeggen, laten we ze voor de zekerheid maar openhouden want te dicht is een te groot risico voor de ontwikkeling van kinderen.quote:
Jij ook lulloquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ohh dus je baseert je mening op jouw individuele situatie. Makkelijk lullen dan
Is altijd wat makkelijk roepen, vrijheid, vrijheid, vrijheid... als je verder geen gezin hoeft te onderhouden.quote:
Dat geldt ook andersom.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat kun je met alles. Zie BNWquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Jawel. Neem bijvoorbeeld de scholen. Je kan dan zeggen, laten we ze voor de zekerheid maar openhouden want te dicht is een te groot risico voor de ontwikkeling van kinderen.
Dit kun je gewoon altijd omdraaien.
Die is er wel, staat gewoon in het OMT rapport.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat niemand moeite gaat doen voor zo'n onderbouwing, want die is er niet.
Maar mensen kunnen wel het belang zien van zwemlessen of school? Heb zelf geen kinderen, maar denk dat dat ontzettend belangrijk is en hoop dat het zo snel mogelijk weer open gaat. Het liefst gisteren nog.quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is altijd wat makkelijk roepen, vrijheid, vrijheid, vrijheid... als je verder geen gezin hoeft te onderhouden.
BNWquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je met alles. Zie BNW
Juist. Dus is het geen argumentquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je met alles. Zie BNW
De dichotomie was veiligheid of vrijheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]het is inderdaad makkelijker om een gezin te onderhouden met wat meer vrijheid dan zonder
Je bedoelt die modellen waarvan ze al gelijk met 100% Britse variant rekenden?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is er wel, staat gewoon in het OMT rapport.
Of die onderbouwing hout snijdt is een andere kwestie.
Eens hoor. Maar wat niet kan...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen wel het belang zien van zwemlessen of school? Heb zelf geen kinderen, maar denk dat dat ontzettend belangrijk is en hoop dat het zo snel mogelijk weer open gaat. Het liefst gisteren nog.
Het ging om het container buiten zetten, niet de avondklok in zijn algemeenheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die is er wel, staat gewoon in het OMT rapport.
Of die onderbouwing hout snijdt is een andere kwestie.
Niet kunnen is een keuze.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar wat niet kan...
Waarom kan het niet dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar wat niet kan...
Dus griep was de oorzaak van de hel in januari?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat was de hel.
Maar het is ieder jaar de hel in Londen tijdens het griepseizoen.
ja kloptquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De dichotomie was veiligheid of vrijheid.
Is de SP ook een kampioen in. 1 of andere muts van de SP vind het vooral belangrijk dat de scholen open gaan. De grootste verspreiders. altijd al zo geweest. Maar Mevrouw heeft blijkbaar geen zin meer in haar kinderen thuis. Tsjaquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
VBL / [VBL SC #7866] Hier posten louter pisnichtenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder wil ik een SC. Ff kusjekroel voor het ego. Bestaat dat nog?
Dat het nogal makkelijk is over vrijheid te blaten wanneer je inderdaad enkel en alleen voor jezelf veiligheid hoeft te creren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja klopt
je punt moet nog komen of was dit het?
Nee.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus griep was de oorzaak van de hel in januari?
Dat hoorde ik hem niet zeggen...
leuk, maar waarom zeg je dat tegen mij?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat het nogal makkelijk is over vrijheid te blaten wanneer je inderdaad enkel en alleen voor jezelf veiligheid hoeft te creren.
Ettoquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat het nogal makkelijk is over vrijheid te blaten wanneer je inderdaad enkel en alleen voor jezelf veiligheid hoeft te creren.
Omdat je met een valse tegenstelling komt. Veiligheid OF vrijheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
leuk, maar waarom zeg je dat tegen mij?
Logisvh he? We volgen maatregeken die infectieziekten tegen gaanquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Griep bestaat niet dit jaar.
In plaats daarvan hebben we Covid. En het was de hel in januari, maar jij weet ook wel dat het ieder jaar de hel is in Engeland tijdens het griepseizoen.
maar ik ben niet alleenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat je met een valse tegenstelling komt. Veiligheid OF vrijheid.
En maar.. En nu dan?! Waar is Mammietje bijv?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
De SC users zijn gaan slapen
Maar die is er wel. Lief en veel gifjes
Vorig jaar nog wel, in Nederland 2600 sterfgevallen, 600 oversterfte...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Griep bestaat niet dit jaar.
Maar nu ondanks zeer beperkende maatregelen, en het klopt dat het griepseizoen elk jaar een flinke belasting is op de zorg, maar een hel?quote:In plaats daarvan hebben we Covid. En het was de hel in januari, maar jij weet ook wel dat het ieder jaar de hel is in Engeland tijdens het griepseizoen.
Precies. Als we maar niet ieder jaar maatregelen gaan treffen om de griep tegen te gaan. Maar dat zijn zorgen voor morgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vorig jaar nog wel, in Nederland 2600 sterfgevallen, 600 oversterfte...
Dat hij er nu niet is mag ook wel met al die maatregelen, griep is minder besmettelijk, plus daar is een (matig effectief) vaccin tegen.
Volle ziekenhuizen in ieder geval. Ieder jaar weer. Ze doen daar echt iets fout wat dat betreft.quote:[..]
Maar nu ondanks zeer beperkende maatregelen, en het klopt dat het griepseizoen elk jaar een flinke belasting is op de zorg, maar een hel?
In het VK is elk jaar het griepseizoen een hel. Daar kan je elk jaar een foto maken van wachtende ambulances voor ziekenhuizen. De NHS is al jaren zwaar onderbetaalt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vorig jaar nog wel, in Nederland 2600 sterfgevallen, 600 oversterfte...
Dat hij er nu niet is mag ook wel met al die maatregelen, griep is minder besmettelijk, plus daar is een (matig effectief) vaccin tegen.
[..]
Maar nu ondanks zeer beperkende maatregelen, en het klopt dat het griepseizoen elk jaar een flinke belasting is op de zorg, maar een hel?
Ik heb de neiging i.d.d. iets naars te zeggenquote:
Hadden ze maar hbo of uni moeten doen? Hebben ze aan zichzelf te danken etc?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb de neiging i.d.d. iers naars te zeggen
ochjee toch.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb de neiging i.d.d. iets naars te zeggen
Zie mijn uiquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn god.. zie mijn ui
Langetenen.nl
Eerder jijquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn god.. zie mijn ui
Langetenen.nl
Die zat ff down-under...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En maar.. En nu dan?! Waar is Mammietje bijv?
Excuus voor de off topic
SCquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zat ff down-under...![]()
![]()
Ik word gemist!
COR / [COR SC #7] Met bananen-bosbessencake de lente inquote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zat ff down-under...![]()
![]()
Ik word gemist!
Daar is het zonder meer gezelliger! Zelfs als het plat ligt eigenlijk!quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar is het zonder meer gezelliger! Zelfs als het plat ligt eigenlijk!
OK, dus geen enkel griepgeval omdat men zich plechtig aan de maatregelen houdt, maar wel 4000 covid besmettingen per dag omdat legio mensen de regels aan hun laars lappen of deze weten te omzeilen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uiteraard is er amper griep. Maatregelen die ook dat benvloeden. Duh..
Kweetniet eigenlijk... Jij bent hier momenteel actiever.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is dat nog steeds een dingetje dan?
Wie?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat nou?
Het gaat toch over corona?
Verschil is wel dat de ouders ook waterpokken hebben gehad en daardoor immuun zijn. Door kinderen consequent de ziekte te laten doorlopen, danwel te vaccineren zorg je er dus voor dat ze ook immuun worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 00:48 schreef Anton91 het volgende:
Maar al vaker opbracht, we proberen kinderen opzettelijk te besmetten met waterpokken want verder niet zo erg voor kinderen. Hetzelfde geld voor corona... niet zo erg voor kinderen, maar net als waterpokken mogelijk wel ernstig voor ouders/ouderen.
Dus je wilt kinderen bij hun ouders weghalen?quote:Vandaag zag ik een artikel dat meer dan 10% van de kinderen met een snotneus (![]()
) corona heeft. Maar tijdens een pandemie vinden we het een probleem om ze 'opzettelijk' te besmettelijk terwijl ze gesoleerd zijn van hun ouders. (Juist om geen ongeleid projectiel te zijn voor hun ouders of grootouders die mogelijk wel risico lopen).
https://www.hartvannederl(...)isschool-door-corona
Nee, want het ging over corona. En dat mag daar dan weer niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:14 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Geen idee dus kan net zo goed naar SC.
Uiteraard en daarom kinderen even een weekje laten kamperen met klasgenoten of zo. Een uitzonderlijke situatie vraagt om uitzonderlijke oplossingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de ouders ook waterpokken hebben gehad en daardoor immuun zijn. Door kinderen consequent de ziekte te laten doorlopen, danwel te vaccineren zorg je er dus voor dat ze ook immuun worden.
Bij Covid-19 zijn de ouderen niet immuun en is het maar de vraag of kinderen het worden als ze de ziekte doorlopen.
[..]
Dus je wilt kinderen bij hun ouders weghalen?
Bijzonder....
Misschien snap je woordgrapjes niet helemaal, geeft niks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, want het ging over corona. En dat mag daar dan weer niet.![]()
En jij vraagt: "Wie?" maar dat mag ik sowieso niet zeggen, want dat is op de persoon.
Ken de regels nou een beetje, Catje....
Heb het 3 keer gelezen. Je schrijft het echt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Uiteraard en daarom kinderen even een weekje laten kamperen met klasgenoten of zo. Een uitzonderlijke situatie vraagt om uitzonderlijke oplossingen.
Tuurlijk geeft dat niet,quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:22 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Misschien snap je woordgrapjes niet helemaal, geeft niks.
3x gelezen en niet de eerste keer dat je dit van mij zietquote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb het 3 keer gelezen. Je schrijft het echt.
Ik ga het advies van @:Stray_cat toch maar opvolgen.
Ga gewoon naar de SCquote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tuurlijk geeft dat niet,![]()
Hou toch wel van je!
Had ik daar dan maar meer aandacht voor gehad. Dat had het vast een stuk beter gemaakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 01:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
3x gelezen en niet de eerste keer dat je dit van mij ziet
Het is geen nieuwe variant, maar een mutatie die ook bij andere varianten gezien wordt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 03:00 schreef THEFXR het volgende:
bye, bye, freedom!
.
A New COVID-19 Variant Has Been Found in 13 Countries and It’s Scaring Doctors
https://observer.com/2021(...)africa-deadly-in-us/
https://www.nu.nl/faceboo(...)en-aangetroffen.html
“We don’t yet know how well this variant will spread, but if it is successful, it can be presumed that immunity from any vaccine or previous infection will be blunted,” Dr. Simon Clarke, an expert in cellular microbiology from the University of Reading, told The Guardian.
The good news, though, is that the fact that the E484K mutation is found in multiple dangerous COVID-19 variants might give scientists some direction in developing the next-generation vaccines.
E484K erger dan de B1525, dat kan niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 03:00 schreef THEFXR het volgende:
bye, bye, freedom!
.
A New COVID-19 Variant Has Been Found in 13 Countries and It’s Scaring Doctors
https://observer.com/2021(...)africa-deadly-in-us/
https://www.nu.nl/faceboo(...)en-aangetroffen.html
“We don’t yet know how well this variant will spread, but if it is successful, it can be presumed that immunity from any vaccine or previous infection will be blunted,” Dr. Simon Clarke, an expert in cellular microbiology from the University of Reading, told The Guardian.
The good news, though, is that the fact that the E484K mutation is found in multiple dangerous COVID-19 variants might give scientists some direction in developing the next-generation vaccines.
De Varianten des Doods gaan ons overspoelen, snel de alcoholverkoop aan banden leggen!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 06:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
E484K erger dan de B1525, dat kan niet.
Maar kunnen we ook niet starten met het verbieden van de verkoop van Cola en Twix na 18u, zie de doelgroep op de ic.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 06:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Varianten des Doods gaan ons overspoelen, snel de alcoholverkoop aan banden leggen!
Omdat we nog even moeten volhouden. Daarom! Ook de varianten van het virus zijn nog niet klaar met ons.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 06:56 schreef DonDruiper het volgende:
Waar the fuck komen opeens al deze mutanten vandaan?
Daar was totaal geen angst voor in de eerste golf, terwijl het toen ook al muteerde als een gek?
M.a.w. het 'originele' virus wat we in de eerste golf hadden was al een mutatie van het originele Wuhan virus.
Nou worden we opeens dood gegooid met allemaal mutanten.
Hoewel je gelijk hebt, nog niet echt een antwoord op mijn vraagquote:Op vrijdag 19 februari 2021 06:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat we nog even moeten volhouden. Daarom! Ook de varianten van het virus zijn nog niet klaar met ons.
Het virus fietst komend weekend weer massaal mee!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 06:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat we nog even moeten volhouden. Daarom! Ook de varianten van het virus zijn nog niet klaar met ons.
Het is wel bizar ja want varianten waren er al in 2020 maar toen waren we druk met HET VIRUS maar nu is het opeens nieuws geworden omdat het virus zelf oud nieuws is dus zijn varianten dat opeens wel.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoewel je gelijk hebt, nog niet echt een antwoord op mijn vraag
Moet je die reacties 's lezenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[ twitter ]
Dan heb je het we begrepen hoor
De volgende keer dat er een virus opduikt dan gaan we daar heel anders mee om, kwetsbaren moeten thuis blijvenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 06:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Als je als kabinet hier al een jaar in zit gaat de angst regeren. Volkomen menselijk denk ik, maar wel zeer zorgwekkend.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is wel bizar ja want varianten waren er al in 2020 maar toen waren we druk met HET VIRUS maar nu is het opeens nieuws geworden omdat het virus zelf oud nieuws is dus zijn varianten dat opeens wel.
We moeten gewoon even normaal gaan doen. Daarmee hoeft niet alles open want in het leven gaat het om een balans maar we moeten af van die bijna Amerikaanse berichtgeving. Ik ben vooral anders gaan kijken naar de media de afgelopen periode en naar Rutte maar dat komt ook mede door de toeslagenaffaire. Dat regeert straks gewoon verder. I can't!
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Moet je die reacties 's lezen
Bewaar de tweet maar, die is vanochtend verwijderd heb ik het idee.
Dit ja. Ontzettend onhandig. Geeft niet echt de indruk dat je ook maar enig besef hebt wat er allemaal speelt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:05 schreef pullup het volgende:
[..]Dat is ook wel een heel domme tweet
Bedankt voor de info, doen we niks mee.quote:Zeker vijftig organisaties doen een dringende oproep aan het kabinet om de middelbare scholen per direct te heropenen. De organisaties maken zich grote zorgen om de mentale gezondheid en sociale ontwikkeling van scholieren. "Maar de ernst hiervan lijkt nog steeds niet tot de politiek te zijn doorgedrongen", stellen de organisaties.
De organisaties, waaronder UNICEF Nederland, de Nederlandse ggz en Jeugdzorg Nederland, vinden dat jongeren een te hoge prijs betalen voor de coronacrisis
Maar dat weten zij ook gewoon niet. Ze zijn misschien wel de meest wereldvreemden die er zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit ja. Ontzettend onhandig. Geeft niet echt de indruk dat je ook maar enig besef hebt wat er allemaal speelt.
Dat mag je niet zeggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 06:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar kunnen we ook niet starten met het verbieden van de verkoop van Cola en Twix na 18u, zie de doelgroep op de ic.
Ik denk echt dat we een lek hebben gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |