abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 12:06:33 #101
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198092701
Als je maatregelen nu gaat versoepelen gaan de besmettingen omhoog en kan je die maatregelen weer gaan verzwaren. Waarom is dit zo ontzettend lastig voor het gepeupel
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_198092745
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je maatregelen nu gaat versoepelen gaan de besmettingen omhoog en kan je die maatregelen weer gaan verzwaren. Waarom is dit zo ontzettend lastig voor het gepeupel
Omdat het niet leuk is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:31:19 #103
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198093118
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je maatregelen nu gaat versoepelen gaan de besmettingen omhoog en kan je die maatregelen weer gaan verzwaren. Waarom is dit zo ontzettend lastig voor het gepeupel
Wopke kan voor zijn gevoel prima een scheve schaats rijden.
De koning dacht zijn snor te kunnen drukken in Griekenland.
Grapperhaus is ook niet met de maatregelen getrouwd.
Rutte is nooit een proefkonijn geweest.

Maar het gepeupel...
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_198093814
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat het niet leuk is
Dat is de maatregelen flink verzwaren na een korte versoepeling toch ook niet?
pi_198093914
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je maatregelen nu gaat versoepelen gaan de besmettingen omhoog en kan je die maatregelen weer gaan verzwaren. Waarom is dit zo ontzettend lastig voor het gepeupel
Omdat het niet waar is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198094300
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je maatregelen nu gaat versoepelen gaan de besmettingen omhoog en kan je die maatregelen weer gaan verzwaren. Waarom is dit zo ontzettend lastig voor het gepeupel
Op een gegeven moment doen de maatregelen meer kwaad dan corona zelf (lees depressies / zelfmoorden enz).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 14:03:31 #107
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198094578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat het niet waar is.
Deze post is erg duidelijk.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:46 schreef DX11 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment doen de maatregelen meer kwaad dan corona zelf (lees depressies / zelfmoorden enz).
Denk dat het aantal zelfmoorden lang niet het aantal coronadoden overstijgt.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_198094606
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is de maatregelen flink verzwaren na een korte versoepeling toch ook niet?
Klopt dat is ook niet leuk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198094613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat het niet waar is.
:? Dus als er meer mensen onder elkaar mogen komen, zal het aantal besmettingen niet stijgen?

Exponentiele groei is u niet bekend?
pi_198094855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

:? Dus als er meer mensen onder elkaar mogen komen, zal het aantal besmettingen niet stijgen?
Jij veronderstelt een rechtstreeks verband tussen elk van de afzonderlijke maatregelen en het aantal besmettingen. Dat is op geen enkele manier aangetoond.

quote:
Exponentiele groei is u niet bekend?
Jawel hoor, de enorme stijging van het mondkapjesgebruik na de verplichting heeft geen enkele daling bewerkstelligd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198095048
Ik vrees eerlijk gezegd dat wij veel minder invloed op het virus hebben dan men hoopt. In landen om ons heen zijn het aantal besmettingen aan het dalen en daar wordt inmiddels wel versoepelt. Winkels zijn gewoon open en lang niet ieder land heeft een avondklok.

Vind het enigzins zorgwekkend dat hier waarschijnlijk tot april een avondklok is en de winkels dicht blijven.

Natuurlijk zijn bepaalde maatregelen nodig maar je kunt niet tot het virus weg is een avondklok houden, winkels gesloten houden en bioscopen/theaters dicht laten. Op een gegeven moment moet het leven weer verder.

Men spreekt te makkelijk over "wat zijn een of twee jaar op een mensen leven". Mijn moeder is 45 geworden. Laatste 6 jaar was ze ernstig ziek. Niet iedereen heeft de luxe 80+ te worden en ieder jaar is extreem kostbaar
pi_198095087
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij veronderstelt een rechtstreeks verband tussen elk van de afzonderlijke maatregelen en het aantal besmettingen. Dat is op geen enkele manier aangetoond.

Jawel hoor, de enorme stijging van het mondkapjesgebruik na de verplichting heeft geen enkele daling bewerkstelligd.
Klopt, ik geloof dat social distancing een effectieve methode is om het aantal besmettingen te laten dalen. Er moet wel enorm geschipperd worden tussen het laten doorgaan van de economie en het voorkomen van de besmettingen. De huidige avondklok, de lockdown van de winkels / sportgelegenheden en het beperken van het aantal gasten thuis zijn daar het gevolg van.

Maar wat zijn dan wel bewezen methodes om het aantal besmettingen te laten dalen volgens jou?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:31:35 #113
451005 Grems
Clown World
pi_198095137
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je maatregelen nu gaat versoepelen gaan de besmettingen omhoog en kan je die maatregelen weer gaan verzwaren. Waarom is dit zo ontzettend lastig voor het gepeupel
Nog steeds geloven dat de vrijheidsberkingen gerelateerd zijn aan "de cijfers" :')
pi_198095381
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Klopt, ik geloof dat social distancing een effectieve methode is om het aantal besmettingen te laten dalen. Er moet wel enorm geschipperd worden tussen het laten doorgaan van de economie en het voorkomen van de besmettingen. De huidige avondklok, de lockdown van de winkels / sportgelegenheden en het beperken van het aantal gasten thuis zijn daar het gevolg van.

Maar wat zijn dan wel bewezen methodes om het aantal besmettingen te laten dalen volgens jou?
Feit is dat deze regering in één jaar tijd al 3 keer een naar eigen zeggen ontzettend gevaarlijk virus heeft laten binnenvliegen. Eerst gewoon covid19 uit China of Italie of waar dan ook vandaan pochend dat ze alles op orde hadden en er geen debat nodig was om vervolgens in blinde paniek de meest basale beschermingsmiddelen te moeten inkopen, daarna in de zomer toen er heel weinig virus in Nederland was en de afgelopen maanden de supergevaarlijke Britse variant.. Als het dichtgooien van de luchthavens en het niet op vakantie kunnen van politici teveel gevraagd is, dan is een avondklok dat zeker.

Je moet van elke individuele maatregel de effectiviteit afwegen tegen de algemene mate van ingrijpendheid en die op grondrechten in het bijzonder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:44:35 #115
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198095405
@Michie_

Vanuit Amsterdam Zuid hierbij even wat goede raad mijnerzijds: maakt u zich niet teveel zorgen over de nabije toekomst en houd goede hoop!

Men wordt steeds vindingrijker, en snelle testen tot het verkrijgen van toegang tot verschillende openbare activiteiten liggen nu al duidelijk in het verschiet. Daarvan zou het grote voordeel zijn dat besmettingen snel worden gedetecteerd, waardoor verspreiding minder snel tot onder het R-getal zullen dalen en versoepelingen straks sneller kunnen plaatsvinden. Over een dergelijk iets had ik hier al een lijntje geopend.

Op den duur zal een groot deel van de NL'ers gevaccineerd zijn, dus niet al teveel wanhopen hoor!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 14:46:41 #116
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198095446
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:31 schreef Grems het volgende:

[..]

Nog steeds geloven dat de vrijheidsberkingen gerelateerd zijn aan "de cijfers" :')
Waar zijn de "vrijheidsberkingen" dan aan gerelateerd?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_198095534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Feit is dat deze regering in één jaar tijd al 3 keer een naar eigen zeggen ontzettend gevaarlijk virus heeft laten binnenvliegen. Eerst gewoon covid19 uit China of Italie of waar dan ook vandaan pochend dat ze alles op orde hadden en er geen debat nodig was om vervolgens in blinde paniek de meest basale beschermingsmiddelen te moeten inkopen, daarna in de zomer toen er heel weinig virus in Nederland was en de afgelopen maanden de supergevaarlijke Britse variant.. Als het dichtgooien van de luchthavens en het niet op vakantie kunnen van politici teveel gevraagd is, dan is een avondklok dat zeker.

Je moet van elke individuele maatregel de effectiviteit afwegen tegen de algemene mate van ingrijpendheid en die op grondrechten in het bijzonder.
Ik vroeg om bewezen methodes om het aantal besmettingen te verminderen. Ik zie er geen één staan in bovenstaande reactie.

Als ik bovenstaande reactie wilde, had ik wel gevraagd waar het volgens jou misgegaan is hier in Nederland.
pi_198095589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Deze post is erg duidelijk.
[..]

Denk dat het aantal zelfmoorden lang niet het aantal coronadoden overstijgt.
Dat zal. Maar dat is ook niet het enige gevolg. Mensen worden depressief, jongeren krijgen sociale en leer achterstanden, laat staan de gigantische economische schade. Het is niet meer in balans.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:56:38 #119
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_198095637
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:44 schreef Scjvb het volgende:

Op den duur zal een groot deel van de NL'ers gevaccineerd zijn, dus niet al teveel wanhopen hoor!

Scjvb
Net als jij? }:|
Aldus een ander topic van je betreffende de woningnood waarin je niet op mijn post reageerde...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_198095646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:53 schreef DX11 het volgende:
Het is niet meer in balans.
Wanneer is het wel in balans?
pi_198095665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik vroeg om bewezen methodes om het aantal besmettingen te verminderen. Ik zie er geen één staan in bovenstaande reactie.

Als ik bovenstaande reactie wilde, had ik wel gevraagd waar het volgens jou misgegaan is hier in Nederland.
Ze waren de geesten al langzaam rijp aan het maken toen de levensgevaarlijke Britse variant nog ongestoord naar binnen kon vliegen. Dan kun je dus wel stellen dat Rutte, Grapperhaus en De Jong wél op die avondklok zaten te wachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198095739
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze waren de geesten al langzaam rijp aan het maken toen de levensgevaarlijke Britse variant nog ongestoord naar binnen kon vliegen. Dan kun je dus wel stellen dat Rutte, Grapperhaus en De Jong wél op die avondklok zaten te wachten.
Ja, dat jij de avondklok een vooropgezet plan vindt, is mij wel duidelijk.

Maar ik stel maar voor de derde keer de vraag: Maar wat zijn dan wel bewezen methodes om het aantal besmettingen te laten dalen volgens jou?
pi_198095913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja, dat jij de avondklok een vooropgezet plan vindt, is mij wel duidelijk.
Het is gewoon beleid om het virus met vrijheidsbenemingen en niets anders dan dat te bestrijden. Dat is een ideologie die enerzijds is gestoeld op Nederland als open land (wingewest voor het internationale grootkapitaal), die kennelijk voorgaat op Nederland als vrij land, en daarnaast is er een stelselmatige weigering om serieus te kijken naar andere middelen om de druk op de zorg te verlagen.

quote:
Maar ik stel maar voor de derde keer de vraag: Maar wat zijn dan wel bewezen methodes om het aantal besmettingen te laten dalen volgens jou?
We hebben het eigenlijk alleen over waarschijnlijke effectieve methodes. Alleen het niet binnen laten vliegen van levensgevaarlijke virussen als die nog niet aanwezig zijn staat als een huis, maar daar heeft niemand het over.

Het gaat erom dat je bij elke maatregel de redelijk te verwachten effectiviteit afweegt tegen de vrijheidsbeneming en mate van grondrechtinbreuk. Dat gebeurt niet en dat is een groot probleem, rechtsstatelijk en voor het draagvlak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:06:04 #124
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198098488
Lekker die negatieve toon erin houden en vooral geen perspectief bieden. Dat is goed voor het moraal van de bevolking.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198098555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:06 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker die negatieve toon erin houden en vooral geen perspectief bieden. Dat is goed voor het moraal van de bevolking.
Hoe meer ik erover nadenk hoe achterlijker ik die voortdurend zware toon van Rutte en co vind. Reik gewoon een hand uit en versoepel wat maatregelen die onder aan de streep alleen in de marge wat bijdragen. Oh wat waren we trots over de intelligente lockdown vorig jaar. Daar is niks van over.
pi_198098648
Rutte is een sluipende rat die op alle mogelijke manieren zijn zin wil krijgen
pi_198098771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

de enorme stijging van het mondkapjesgebruik na de verplichting heeft geen enkele daling bewerkstelligd.
Ook al weer zo een doorgedramde ''maatregel'' van Kutte!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:32:40 #128
338319 ZarB
Piņa colada
pi_198098826
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:19 schreef mthecatlover het volgende:
Rutte is een sluipende rat die op alle mogelijke manieren zijn zin wil krijgen
Het feit dat zo hun best doen om linksom of rechtsom die avondklok er doorheen te douwen (hoorde vanochtend op de radio zelfs een spotje speciaal over de avondklok :') x 10000) lijkt meer te maken te hebben met het voorkomen van gezichtsverlies (want je zal geneukt worden door viruswaarheid) dan dat ze het daadwerkelijk effectief vinden.

Het wordt steeds lachwekkender.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:34:55 #129
338319 ZarB
Piņa colada
pi_198098857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is gewoon beleid om het virus met vrijheidsbenemingen en niets anders dan dat te bestrijden. Dat is een ideologie die enerzijds is gestoeld op Nederland als open land (wingewest voor het internationale grootkapitaal), die kennelijk voorgaat op Nederland als vrij land, en daarnaast is er een stelselmatige weigering om serieus te kijken naar andere middelen om de druk op de zorg te verlagen.
[..]

We hebben het eigenlijk alleen over waarschijnlijke effectieve methodes. Alleen het niet binnen laten vliegen van levensgevaarlijke virussen als die nog niet aanwezig zijn staat als een huis, maar daar heeft niemand het over.

Het gaat erom dat je bij elke maatregel de redelijk te verwachten effectiviteit afweegt tegen de vrijheidsbeneming en mate van grondrechtinbreuk. Dat gebeurt niet en dat is een groot probleem, rechtsstatelijk en voor het draagvlak.
Ja maar dat ieniemienie groepje kwetsbaren is super belangrijk.. behalve als het aankomt op KLM. Dat is belangrijker.

Zeiken over Britse, Braziliaanse, Zuid Afrikaanse, Zimbabwaanse en what so ever mutaties. Maar lekker de grenzen open houden. Keep up the good work!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198098938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:06 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker die negatieve toon erin houden en vooral geen perspectief bieden. Dat is goed voor het moraal van de bevolking.
En daarom worden de maatregelen inmiddels steeds meer ontdoken en omzeild volgens mij. Dat is althans wat ik om me heen steeds vaker hoor.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198099053
DOE GVD DE KAPPERS OPEN TENMINSTE!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198099566
De lul
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:47:33 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198100149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En daarom worden de maatregelen inmiddels steeds meer ontdoken en omzeild volgens mij. Dat is althans wat ik om me heen steeds vaker hoor.
Rutte heeft geen visie en geen plan, dat is onderhand wel duidelijk.

Maar als straks de stemmen binnen zijn in maart zal hij wel in rap tempo gaan versoepelen.
pi_198100504
In Londen is de lockdown zo streng, dat er echt gewoon nergens iemand op straat is, in hartje Londen:


Krijg er een beetje "I am legend" gevoel bij, heel vreemd zo'n leeg Londen.

Maar blijkbaar heeft zo'n lockdown dus weinig effect, aangezien het daar nog veel slechter gaat dan hier.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 20:08:11 #135
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_198100658
Dat die lul niet optimistisch is, boeit helemaal niemand wat. Na 3 maanden de boel moedwillig kapot maken, is er geen andere optie dan de boel weer open gooien. Vooral de kappers MOETEN weer open, Rutte!
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_198100734
Hallo, Ik ben Wopke Hoekstra en ik heb een reuze goed idee.

Als iedereen nu eens gaat sporten komen we mentaal en fysiek allemaal goed de lockdown uit. Kijk mij eens schaatsen in deze prachtige overdekte ijsbaan! Gek dat ik als politicus het voorbeeld moet geven aan de burger...

Wat zeg je? Mag dat niet vanwege de de coronamaatregelen vanuit de coalitie waarvan ik zelf deelnuit maak? Oh....
pi_198100906
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:31 schreef Grems het volgende:
Nog steeds geloven dat de vrijheidsbeperkingen gerelateerd zijn aan "de cijfers" :')
Jou kunnen ze sowieso alles wijsmaken....jij gelooft nog steeds dat Zweden een walhalla is op het gebied van Corona beleid. Ben je al vertrokken eigenlijk?
pi_198101067
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:53 schreef DX11 het volgende:
Dat zal. Maar dat is ook niet het enige gevolg. Mensen worden depressief, jongeren krijgen sociale en leer achterstanden, laat staan de gigantische economische schade. Het is niet meer in balans.
Wie zegt dat de economische schade niet juist nog groter zal zijn zodra je alles op z'n beloop laat? Nu worden vooral een aantal branches heel hard getroffen en dat is heel vervelend, maar het valt niet uit te sluiten dat bij het wegnemen van alle maatregelen vrijwel alle branches hard getroffen zullen gaan worden. Stel dat het aantal besmettingen per dag vervijfvoudigd, heb je enig idee wat dat voor economische gevolgen gaat hebben?
pi_198101473
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Stel dat het aantal besmettingen per dag vervijfvoudigd, heb je enig idee wat dat voor economische gevolgen gaat hebben?
Stel dat drammertje blijft zitten, enig idee wat dat voor economische gevolgen dat gaat hebben??
pi_198101746
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is gewoon beleid om het virus met vrijheidsbenemingen en niets anders dan dat te bestrijden. Dat is een ideologie die enerzijds is gestoeld op Nederland als open land (wingewest voor het internationale grootkapitaal), die kennelijk voorgaat op Nederland als vrij land, en daarnaast is er een stelselmatige weigering om serieus te kijken naar andere middelen om de druk op de zorg te verlagen.
[..]

We hebben het eigenlijk alleen over waarschijnlijke effectieve methodes. Alleen het niet binnen laten vliegen van levensgevaarlijke virussen als die nog niet aanwezig zijn staat als een huis, maar daar heeft niemand het over.

Het gaat erom dat je bij elke maatregel de redelijk te verwachten effectiviteit afweegt tegen de vrijheidsbeneming en mate van grondrechtinbreuk. Dat gebeurt niet en dat is een groot probleem, rechtsstatelijk en voor het draagvlak.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:34 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja maar dat ieniemienie groepje kwetsbaren is super belangrijk.. behalve als het aankomt op KLM. Dat is belangrijker.

Zeiken over Britse, Braziliaanse, Zuid Afrikaanse, Zimbabwaanse en what so ever mutaties. Maar lekker de grenzen open houden. Keep up the good work!
Ik snap deze kritiek op zich wel, maar vraag me ook af wat het alternatief is. Mutaties kunnen zich nog jaren voordoen, er zijn hele continenten waar nog niet of nauwelijks gevaccineerd is en waar het ook nog jaren gaat duren. Dan kun je wel vluchten verbieden, maar wat doe je dan met Europese binnengrenzen? Of moeten die ook maar dicht? Grote kans dat je al te laat bent als je een nieuwe variant constateert. En wat als we hier mensen meer vrijheden geven (waar ik voor ben) en er dan hier een besmettelijkere variant ontstaat, of één waartegen een nieuw vaccin moet worden ontwikkeld? Staan we dan te juichen als andere landen Nederland als paria behandelen en zeggen: "Hadden jullie maar langer in lockdown moeten blijven"?

Het is niet dat er hele volksstammen fluitend binnenlopen zonder enige controle hč? Ja afgelopen zomer was dat zo, en natuurlijk moet dat bekritiseerd worden. Maar nu hebben we een vliegverbod voor Zuid-Amerika, Zuid-Afrika, het VK en nog een paar landen. En voor de rest een dubbele testplicht. Er wordt nog aan een quarantaineplicht gewerkt als alternatief, maar daar is het nu angstvallig stil over...

Quarantaineplicht kan trouwens ook een ernstige vrijheidsberoving opleveren, afhankelijk van hoe streng je het wilt doen. Als je die beelden uit het VK ziet, daar word je niet vrolijk van. En die betalen daar ook nog eens 1.500 pond voor. De 'lieve' versie daarvan is dat je elke dag een selfie naar de contact tracers moet sturen om aan te tonen dat je nog thuis zit...
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:01:02 #141
451005 Grems
Clown World
pi_198101858
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:17 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jou kunnen ze sowieso alles wijsmaken....jij gelooft nog steeds dat Zweden een walhalla is op het gebied van Corona beleid. Ben je al vertrokken eigenlijk?
Walhalla heb ik nooit gezegd, van de landen waar je eventueel wat tijd zou door willen brengen wel veruit de minst waanzinnige.

Aanstaande woensdag in eerste instantie voor een jaartje _O_
pi_198102124
Economen, professoren, ze vinden dat de lockdown lang genoeg geduurd heeft, te veel gekost heeft en nog te veel gaat kosten, materieel en immaterieel. Het land moet weer open.
pi_198102188
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:27 schreef Michie_ het volgende:
Ik vrees eerlijk gezegd dat wij veel minder invloed op het virus hebben dan men hoopt.
Dat vrees ik ook.

Maarja wat ze doen is gewoon maatregelen invoeren en als het niet werkt dan is het de schuld van de wappies en de mensen die zich niet aan de regels houden.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:23:37 #144
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198102303
Boeiend zolang Rutte maar wint zodat Nederland een vluchtparadijs wordt voor rijke multinationals, rijken, de koning en de Klm's, Booking's en Shell's van deze wereld. De burger betaalt toch wel.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198102573
Het ''virus'' doet wat het zelf wil, en Kutte en consorten ''denken'' er ook maar iets tegenin te brengen....
pi_198102708
De Jonge, Grapperzak, kom we verzinnen ff een spoedwetje, zijn ze weer ff stil, Jezus man denken zeker dat we achterlijk zijn...GVD!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door mthecatlover op 19-02-2021 21:46:04 (edit) ]
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:45:08 #147
338319 ZarB
Piņa colada
pi_198102717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:49 schreef Nielsch het volgende:
DOE GVD DE KAPPERS OPEN TENMINSTE!!!
Het wordt nu een soort koehandel. Burgers accepteren de onzinnige avondklok maar dan mogen studenten en scholieren weer naar school en de kappers open

https://www.trouw.nl/binn(...)oepelingen~b762d7a7/

Echt hoor. Buigen voor Rutte!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 19 februari 2021 @ 21:46:06 #148
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198102738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:45 schreef ZarB het volgende:

[..]

Het wordt nu een soort koehandel. Burgers accepteren de onzinnige avondklok maar dan mogen studenten en scholieren weer naar school en de kappers open

https://www.trouw.nl/binn(...)oepelingen~b762d7a7/

Echt hoor. Buigen voor Rutte!
Wat is het probleem. Is toch geen enkele reden om na 9 uur buiten te komen.

Dan liever kapper open (en zonnebank)
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:51:28 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198102831
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat is het probleem. Is toch geen enkele reden om na 9 uur buiten te komen.

Dan liever kapper open (en zonnebank)
Eind maart gaat de zomertijd in, Henk. Oprotten met die klok vanaf dat moment.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:54:23 #150
338319 ZarB
Piņa colada
pi_198102879
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat is het probleem. Is toch geen enkele reden om na 9 uur buiten te komen.

Dan liever kapper open (en zonnebank)
Mwah ik vind de visites tot 21.00 wel wat karig worden. Straks met het mooie weer is het helemaal kut. Los daarvan gaat het gewoon weer om de manier waarop dit gepresenteerd wordt. Het lijkt er steeds minder op dat het doel is om een virus onder controle te krijgen. Er wordf gewoon gegoocheld met allerlei suffe maatregelen. Als viruswaarheid die rechtszaak niet had aangespand had was die avondklok er binnenkort af. Nu voelt rutte zich geneukt dus koste wat kost moet gezichtsverlies bespaard blijven. Maar je kappertje is open hoor, lieve mensen. Hou vol! :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')