abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198076007
Kort samenvatting:

Politievlogger Jan-Willem houdt een man staande. Maakt vervolgens een veelvoud aan (ernstige) procedurefouten bij het aantreffen van harddrugs.

Verdoezelt deze procedurefouten door er glashard over te liegen in het proces-verbaal. Uploadt vervolgens een vlog van de hele staandehouding waardoor hij in de rechtszaak door de mand valt. Complete beelden van zijn gopro werden gevorderd en er bleek nog meer niet te kloppen.

Verdachte uiteraard vrijgesproken. Wat de consquenties voor deze agent gaan zijn is nog onduidelijk...

Uitspraak hier:
https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:RBMNE:2021:602
quote:
De rechtbank constateert op grond van het bovenstaande dat zich de volgende vormverzuimen hebben voorgedaan:

-het openen en doorzoeken van het dashboardkastje en het openvouwen en kijken in de plastic tas kunnen niet worden gekwalificeerd als een onderzoek naar de identiteit van verdachte en deze handelingen zijn zonder toestemming van verdachte verricht.
-de cautie is niet tijdig aan verdachte gegeven;
-een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal strookt op cruciale punten niet met hoe het werkelijk is gegaan;
-er was geen deugdelijke grondslag voor het doorzoeken van de vuilniszak op de achterbank; en
-er is in het proces-verbaal informatie achtergehouden door na te laten te vermelden dat er camerabeelden zijn gemaakt.
Beelden hier:

Lijkt mij maar een mogelijke uitkomst als ik dit zo lees: Ontslag en een strafrechtelijke vervolging. In mijn ogen is het moedwillig liegen in een PV om tot een veroordeling te komen een van de ergste dingen die je kunt doen als agent, vanwege de machteloze positie van de verdachte.

En uiteraard bizar dat je vervolgens wel gewoon de beelden uploadt als agent :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198076043
Politievloggers :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:57:01 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198076112
Ja, ontslag voor de agent en natuurlijk dient de betreffende hoeveelheid drugs aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven te worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:57:07 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198076114
Weer een bewijs dat alle vloggers narcistische teringlullen zijn.

En als die zak vol met coke zat (volgens de uitspraak wel) dan ben je ook geen kleine jongen ofzo, die handelen niet in kilo's.
pi_198076179
Ik begrijp dit niet. Je dient te vragen of je het dashboardkastje mag doorzoeken?
pi_198076234
Wat heeft hij nou echt precies fout gedaan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198076261
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:53 schreef superniger het volgende:
Politievloggers :')
pi_198076275
Ja dat snap ik ook niet. Een of ander procedurefout waardoor de crimineel met zijn 6kg coke vrijuit gaat. 6kg coke is ook helemaal niet verdacht ofzo.
pi_198076302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef DX11 het volgende:
Wat heeft hij nou echt precies fout gedaan?
Het gaat niet eens zozeer om de fouten die hij heeft gemaakt, maar dat hij zich die fouten beseft, weet dat die fouten tot vrijspraak gaan leiden, en vervolgens een compleet bij elkaar gelogen PV opstelt om het recht te breien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:07:48 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198076307
Stoer willen doen met je baan voor publiek is ook niet echt de juiste motivatie om agent te worden.
pi_198076310
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Ik begrijp dit niet. Je dient te vragen of je het dashboardkastje mag doorzoeken?
Tuurlijk. Een agent mag niet zomaar je auto en bezittingen doorzoeken ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198076335
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:07 schreef BasEnAad het volgende:
Stoer willen doen met je baan voor publiek is ook niet echt de juiste motivatie om agent te worden.
De politie is hartstikke blij met deze vorm van vertegenwoordiging; de filmpjes worden massaal bekeken en in de regel (in die filmpjes) loopt de jeugd met hem weg. Ik denk zelfs dat hij een aparte functie heeft want hij mag ook overal meelopen etc
pi_198076343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tuurlijk. Een agent mag niet zomaar je auto en bezittingen doorzoeken ;)
Die bij de grensovergang bij Elten regelmatig staan ook niet? Dat doen ze namelijk wel gewoon bij willekeurige auto's toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198076353
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:10 schreef DX11 het volgende:

[..]

Die bij de grensovergang bij Elten regelmatig staan ook niet? Dat doen ze namelijk wel gewoon bij willekeurige auto's toch?
Die vragen dan eerst toestemming neem ik aan ;)
En is dat niet de douane?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198076794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:57 schreef Twiitch het volgende:
Weer een bewijs dat alle vloggers narcistische teringlullen zijn.
Ik vraag me of of het gelogen proces verbaal ook door de politievlogger was geschreven of door de collega met wie hij die dag op stap was.
Het kan best zo zijn dat de andere agent achteraf dat proces verbaal heeft geschreven alsof hij correct heeft gehandeld en er helemaal niet bij na heeft gedacht dat zijn collega alles heeft opgenomen en online gaat zetten.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:05 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Ja dat snap ik ook niet. Een of ander procedurefout waardoor de crimineel met zijn 6kg coke vrijuit gaat. 6kg coke is ook helemaal niet verdacht ofzo.
Die coke zal hij wel niet terug krijgen.
Maar verder is het een afweging tussen enerzijds boeven vangen en anderzijds zorgen dat de politie burgerrechten respecteert.
Als de politie dan bij incorrect handelen de boef moet laten gaan dan is dat de volgende keer een reden om wel correct te handelen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198076899
Ik heb geen hoge pet op van politie hoor. Maar bij willekeurige controles (ga ik vanuit want anders was er al sprake van verfachte omstandigheden) mag je de doorzoeking weigeren?
Dan vindt politie het verdacht en doen ze het toch neem ik aan.
pi_198076936
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:47 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Ik heb geen hoge pet op van politie hoor. Maar bij willekeurige controles (ga ik vanuit want anders was er al sprake van verfachte omstandigheden) mag je de doorzoeking weigeren?
Dan vindt politie het verdacht en doen ze het toch neem ik aan.
En vervolgens schrijven ze blijkbaar gewoon in het PV dat je toestemming had gegeven.

En dan is jouw woord opeens niks meer waard bij een rechter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:10:17 #18
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_198077272
Maar die kerel had toch gewoon een paar kilo drugs bij zich.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:11:44 #19
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198077294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef monkyyy het volgende:
Ja, dus?
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198077297
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef monkyyy het volgende:
En dan mag de politie vanalles doen zonder toestemming en een PV bij elkaar verzinnen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:22:13 #21
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_198077490
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:11 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Ja, dus?
En daar gebeurt verder niets mee?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dan mag de politie vanalles doen zonder toestemming en een PV bij elkaar verzinnen?
Dus als een politieagent in Nederland weleens een verkeerd PV opstelt mag je 6 kilo harddrugs hebben?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:23:52 #22
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198077515
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:22 schreef monkyyy het volgende:

[..]

En daar gebeurt verder niets mee?
[..]

Dus als een politieagent in Nederland weleens een verkeerd PV opstelt mag je 6 kilo harddrugs hebben?
Ze zullen zeggen dat ze het vernietigen, maar niemand gelooft dat echt. Het is nog steeds niet legaal, maar je doet je werk maar een beetje naar behoren in zo'n functie en anders ben je een clown.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198077542
Ben benieuwd of hij hier nu ook een video over maakt. Zou een mooie kapstok zijn om te laten zien dat politie ook fouten maakt en wat er dan gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 18-02-2021 18:29:32 ]
dag
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:32:48 #24
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198077716
Wel heel dom van meneer agent. Had hij moeten weten. Niet bepaald professioneel.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198077748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:22 schreef monkyyy het volgende:

Nee, dat beweert toch ook niemand?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')