Beelden hier:quote:De rechtbank constateert op grond van het bovenstaande dat zich de volgende vormverzuimen hebben voorgedaan:
-het openen en doorzoeken van het dashboardkastje en het openvouwen en kijken in de plastic tas kunnen niet worden gekwalificeerd als een onderzoek naar de identiteit van verdachte en deze handelingen zijn zonder toestemming van verdachte verricht.
-de cautie is niet tijdig aan verdachte gegeven;
-een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal strookt op cruciale punten niet met hoe het werkelijk is gegaan;
-er was geen deugdelijke grondslag voor het doorzoeken van de vuilniszak op de achterbank; en
-er is in het proces-verbaal informatie achtergehouden door na te laten te vermelden dat er camerabeelden zijn gemaakt.
Het gaat niet eens zozeer om de fouten die hij heeft gemaakt, maar dat hij zich die fouten beseft, weet dat die fouten tot vrijspraak gaan leiden, en vervolgens een compleet bij elkaar gelogen PV opstelt om het recht te breien.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef DX11 het volgende:
Wat heeft hij nou echt precies fout gedaan?
Tuurlijk. Een agent mag niet zomaar je auto en bezittingen doorzoekenquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Ik begrijp dit niet. Je dient te vragen of je het dashboardkastje mag doorzoeken?
De politie is hartstikke blij met deze vorm van vertegenwoordiging; de filmpjes worden massaal bekeken en in de regel (in die filmpjes) loopt de jeugd met hem weg. Ik denk zelfs dat hij een aparte functie heeft want hij mag ook overal meelopen etcquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:07 schreef BasEnAad het volgende:
Stoer willen doen met je baan voor publiek is ook niet echt de juiste motivatie om agent te worden.
Die bij de grensovergang bij Elten regelmatig staan ook niet? Dat doen ze namelijk wel gewoon bij willekeurige auto's toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk. Een agent mag niet zomaar je auto en bezittingen doorzoeken
Die vragen dan eerst toestemming neem ik aanquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Die bij de grensovergang bij Elten regelmatig staan ook niet? Dat doen ze namelijk wel gewoon bij willekeurige auto's toch?
Ik vraag me of of het gelogen proces verbaal ook door de politievlogger was geschreven of door de collega met wie hij die dag op stap was.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:57 schreef Twiitch het volgende:
Weer een bewijs dat alle vloggers narcistische teringlullen zijn.
Die coke zal hij wel niet terug krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:05 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Ja dat snap ik ook niet. Een of ander procedurefout waardoor de crimineel met zijn 6kg coke vrijuit gaat. 6kg coke is ook helemaal niet verdacht ofzo.
En vervolgens schrijven ze blijkbaar gewoon in het PV dat je toestemming had gegeven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:47 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Ik heb geen hoge pet op van politie hoor. Maar bij willekeurige controles (ga ik vanuit want anders was er al sprake van verfachte omstandigheden) mag je de doorzoeking weigeren?
Dan vindt politie het verdacht en doen ze het toch neem ik aan.
Ja, dus?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef monkyyy het volgende:
Maar die kerel had toch gewoon een paar kilo drugs bij zich.
En dan mag de politie vanalles doen zonder toestemming en een PV bij elkaar verzinnen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef monkyyy het volgende:
Maar die kerel had toch gewoon een paar kilo drugs bij zich.
En daar gebeurt verder niets mee?quote:
Dus als een politieagent in Nederland weleens een verkeerd PV opstelt mag je 6 kilo harddrugs hebben?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En dan mag de politie vanalles doen zonder toestemming en een PV bij elkaar verzinnen?
Ze zullen zeggen dat ze het vernietigen, maar niemand gelooft dat echt. Het is nog steeds niet legaal, maar je doet je werk maar een beetje naar behoren in zo'n functie en anders ben je een clown.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:22 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En daar gebeurt verder niets mee?
[..]
Dus als een politieagent in Nederland weleens een verkeerd PV opstelt mag je 6 kilo harddrugs hebben?
Nee, dat beweert toch ook niemand?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:22 schreef monkyyy het volgende:
Dus als een politieagent in Nederland weleens een verkeerd PV opstelt mag je 6 kilo harddrugs hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |