quote:Op woensdag 17 februari 2021 17:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dit vraag ik me af, de range van columnisten/journalisten die kritisch zijn is nogal breed.
Quote uit het boek. Dit vond ik toch wel tenenkrommend.quote:Bloemrijker proza is er die week te vinden bij de dagbladcolumnisten. ‘We leven in een land waar de menselijke maat uit veel beleid verdwenen lijkt’, schrijft Nausicaa Marbe in haar column in De Telegraaf. ‘Waar wispelturige paniekpolitiek burgers tureluurs maakt, waar bestuurd wordt op basis van wantrouwen en een verstikkende regelzucht gebaseerd op een negatief mensbeeld.’313 (Ten tijde van de Bulgarenfraude schreef Marbe nog dat ambtenaren ‘een virulent wantrouwen jegens de mens moeten koesteren’ om ‘Oost-Europees jat- en liegwerk’ tijdig op het spoor te komen.)
Bert Wagendorp schrijft in zijn column in de Volkskrant dat bij de Belastingdienst ‘een moeilijk uit te roeien zieke cultuur heerst. Er lijkt bij de dienst sprake van een onberedeneerde haat tegen de burgers: frauduleuze oplichters die moeten worden gesloopt.’314 (Ten tijde van de Bulgarenfraude schreef Wagendorp dat ‘bij de vvd kennelijk een groot geloof in de oprechtheid van de mens heerst. Dat is op zich te prijzen, maar het kost wel klauwen met geld.’)
Sheila Sitalsing schrijft in dezelfde krant dat ‘het vijandbeeld dat de boven ons gestelden hebben van ons, de kleine mensen, zich lastig laat afschaffen’.315 (Ten tijde van de Bulgarenfraude vroeg Sitalsing zich af of zij dan ‘de enige sukkel [is] in het ganse land en ver daarbuiten die níét in een hangmat in Marbella ligt, met dank aan royale voorschotten huur-, kinderopvang- en zorgtoeslag’.316)
Ja, het wordt gevierd als een fantastische linkse overwinning, maar in een sociale huurwoning betaal je toch al relatief weinig huur (met recht op huursubsidie) met daarbij veel zekerheid (oneindig contract, je wordt er nooit uitgegooid). Juist de huurders op de particuliere markt hebben het zwaar toch? Ik was in ieder geval niet laaiend enthousiast, maar wellicht zie ik iets belangrijks over het hoofd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 17:25 schreef hhh38 het volgende:
De sociale huren bevriezen is toch ook een wassen neus? Je krijgt gewoon huurtoeslag als je die niet kan betalen. Als je voorstelt om de huurstijgingen in de vrije sector te beperken piept ie wel anders.
Waar gaat dit over?quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:15 schreef VoMy het volgende:
Keek vandaag weer eens op De Joop. Stelde niet teleur.
[ afbeelding ]
Ronit Palache vindt dit niet leuk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:37 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Professor Dr. Gommers gaat de problemen van de jongeren oplossen.
Hangt er vanaf, vanaf welke leeftijd ben je geen jongere meer?quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kunnen we niet gewoon alle jongeren verbieden?
Tot welke leeftijd is postnatale abortus mogelijk?quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kunnen we niet gewoon alle jongeren verbieden?
Ik niet, maar wel van de krampachtige pogingen om die op te lossen binnen de huidige maatregelen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:44 schreef wimderon het volgende:
Ik word zo moe van de problemen van de jongeren.
Vanaf 30quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:05 schreef Aguero het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, vanaf welke leeftijd ben je geen jongere meer?
Tot 30quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:07 schreef noodgang het volgende:
[..]
Tot welke leeftijd is postnatale abortus mogelijk?
Splinter lijkt mij perfect voor jou!quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kieskompass stuurt me naar 50+
Qua topics:
Bouwen: conservatief midden (SGP, VVD, PVV)
Democratie: rechts conservatief (SGP, Forum)
Sociale zaken: links (PvdA, CU, GroenLinks, Denk)
Milieu: links tikje convervatief (alles ver weg)
Onderwijs: midden (50+)
Immigratie: licht conservatief (50+, CDA, VVD)
Buitenlands beleid: links (PvdD, GroenLinks, SP)
Justitie: Progressief (PvdD, SP)
Wat een ongekend drama is dat stemmen ook.
Over die problemen gaat het nu toch amper. Het gaat over niet naar festivals kunnen, niet na 21:00 op straat rond kunnen hangen en dat soort onzin.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik niet, maar wel van de krampachtige pogingen om die op te lossen binnen de huidige maatregelen.
Alleen voor de komende 20 jaar, daarna gaan we het zorgvuldig heroverwegen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:37 schreef Steven184 het volgende:
[..]
En dan verplichte euthanasie bij 55?
Mwah, het is wel iets meer dan dat natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Over die problemen gaat het nu toch amper. Het gaat over niet naar festivals kunnen, niet na 21:00 op straat rond kunnen hangen en dat soort onzin.
Dan ben ik pro-jongere. Wij worden altijd genaaid door de hoge heren.quote:
Ik heb genoten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Feyenoord
Heb je gekeken Slob?
Bij dezen een neutrale felicitatie.quote:
Dat is nog net op tijdquote:Op woensdag 17 februari 2021 20:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alleen voor de komende 20 jaar, daarna gaan we het zorgvuldig heroverwegen.
Als dat nou het enige was. Je mag niet naar het café, een feestje geven, naar de bioscoop, naar een voetbalwedstrijd. Ik snap heel goed hoe vervelend dat is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Over die problemen gaat het nu toch amper. Het gaat over niet naar festivals kunnen, niet na 21:00 op straat rond kunnen hangen en dat soort onzin.
Ook van mijquote:Op woensdag 17 februari 2021 20:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bij dezen een neutrale felicitatie.
Ja, dat is vervelend. Maar dat is het dan ook.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dat nou het enige was. Je mag niet naar het café, een feestje geven, naar de bioscoop, naar een voetbalwedstrijd. Ik snap heel goed hoe vervelend dat is.
Maar daar is geen oplossing voor behalve maatregelen versoepelen
quote:
Merci.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bij dezen een neutrale felicitatie.
Buiten de 'leuke' dingen ook de basisdingen als school en studie vanuit huis moeten doen. Je zal maar beginnen met een nieuwe studie. Mag je vrienden proberen te maken via 'zoom', nou succes. Buiten dat het leren sowieso al veel lastiger is digitaal.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dat nou het enige was. Je mag niet naar het café, een feestje geven, naar de bioscoop, naar een voetbalwedstrijd. Ik snap heel goed hoe vervelend dat is.
Maar daar is geen oplossing voor behalve maatregelen versoepelen
Dat wordt weer lachen, gieren, brullen.quote:En om 20.40 uur deelde Tan mee dat de avondklok -ondanks een verbod van de rechter- tóch nog even van kracht kan blijven. Zoals de Staat wil, wordt er gewacht op de uitspraak in het hoger beroep dat vrijdag dient. Dezelfde drie rechters, onder voorzitterschap van Tan, vellen dan een definitief oordeel over de avondklok.
Dat betekent dat ze de beker gaan annuleren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:02 schreef maxi-mus het volgende:
En zo hobbelen we in stijl naar het einde. Het virus muteert. Feyenoord wint de beker niet.
Hij is bezig met een tijdschrift.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ray wordt ook steeds minder productief voor wielerflits. Helft van z’n artikelen zijn van september vorig jaar. In februari heeft ie nog niks geschreven.
Twaalf ambachten, dertien ongelukken is ook wel van toepassing op knipperlicht he?quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij is bezig met een tijdschrift.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het do-re-mi-fa-sol alweer een blaadje vol tijdschrift dat Ride gaat heten niet te verkrijgen gaat zijn bij de lokale boekwinkels en/of supermarkten. Zogenaamd vanwege de lockdown. Dat wordt ongetwijfeld unaniem een belachelijk groot succes.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Twaalf ambachten, dertien ongelukken is ook wel van toepassing op knipperlicht he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |