abonnement Unibet Coolblue
pi_198101747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Alleen nuchter he, na t eten is 6,8

Maar t is wel al langer dan november Sway. Misscjien zijn de waarden anders als je eenmaal spuit?

Anywho, ik ga voor deze waardes niet aan de medicatie, doei.
Ik verwacht bij m'n tweede ogtt wel weer 6.9 te scoren. _O-
Maar goed, ik snap wel dat je dat niet meer zoekt met zulke kleine afwijkingen en deze termijn.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:00:29 #52
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198101848
Maar even de vraag van de duivel, ze kunnen je toch ook niet aan medicatie dwingen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198102682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:00 schreef monsterd. het volgende:
Maar even de vraag van de duivel, ze kunnen je toch ook niet aan medicatie dwingen?
Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)

nou ja. Ik word gewoon verdrietig van dit hele circus.

Maar daarom zei ik ook: ik ga niet aan medicatie voor nuchtere suikers onder de 5,5
Kwak
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:24:31 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198103541
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Ik mag weigeren. Maar dat is best wel moeilijk hoor, ingaan tegen adviezen, en dan moeten aanhoren wat voor gevaar je je kind aandoet of whatever. Ws verplicht bloedsuikercheck bij baby na de geboorte wegens “ongecontroleerde suikers” want dat komt dan in het dossier. En dan krijgen ze bijvoeding uit een fles etc... (niks tegen flessen, Melba kreeg uiteindelijk na 8 weken alleen nog maar fles, maar juist na een ks komt melk moeilijker pp gang en is veel aanleggen belangrijk, en als zijn buik vol nutrilon zit...)

nou ja. Ik word gewoon verdrietig van dit hele circus.

Maar daarom zei ik ook: ik ga niet aan medicatie voor nuchtere suikers onder de 5,5
Snap ik, maar goed om je standpunt in dit geval duidelijk te maken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 22:51:59 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198104072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:00 schreef Rebubbled het volgende:
Majo, waarom heb jij het geslikt? Had het het gewenste effect bij jullie? Aure? Ze heeft niets gezegd over eventuele negatieve gevolgen, zijn die er niet?
Beleid van het ziekenhuis omdat ik een “oudere zwangere” was. Geen idee of het effect heeft gehad :D wel heeft het waarschijnlijk bijgedragen aan ontzettend veel last van maagzuur, dat neem ik de artsen nog wel kwalijk. Ik slik al dagelijks maagbeschermers en als je daar last van hebt dan kan acetylcalycylzuur (spelling?) dat wel verergeren.

Wat is bij jou de reden?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja, ik had de dag erna ook wat diarree (TMI). Maar ik heb op zich best veel ervaring met darmkrampen vanwege PDS. Dit was serieus net als mijn bevalling (en duurde dus van 11-16u)

Het was vooral de scherpte en de uitstraling naar mijn been die het ondraaglijk maakten...

De anti-koliekmedicatie werkt zowel op darmen als op baarmoederkrampen en andere spierkrampen dus ik zal het nooit weten denk ik....
Ik heb ook PDS maar kolieken zijn nog wel een slagje erger :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198107322
Het is mij aangeraden omdat Lily tegen het randje van een laag geboortegewicht gewicht aanzat. 3212 bij 41.5, 12 minder en ze had het ondergewicht protocol ingerold. Ik mag het zelf weten en afwegen. Gisteren wel de pilletjes gehaald, alleen ze hebben enkel 100 en er wordt 80 aangeraden? Hoe deden jullie dat?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:27:08 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198107379
Een recept vragen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198107724
Klinkt super logisch. Raar dat dit me niet is aangeboden..

Ik ga sowieso wisselen van praktijk. Dit is een andere praktijk dan bij Lily. Ik was met een vriendin die onlangs naar NL is verhuist die ook zwanger is aan het meekijken naar een praktijk in haar buurt en toen kwam deze langs. Ze bieden o.a. een cirkel van zwangeren aan en dat leek me heel leuk. Ivm corona gaat dat helemaal niet door natuurlijk. :') Na de eerste afspraak had ik eigenlijk meteen spijt dat ik niet bij de oude vertrouwde zat.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198107868
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:14 schreef Rebubbled het volgende:
Het is mij aangeraden omdat Lily tegen het randje van een laag geboortegewicht gewicht aanzat. 3212 bij 41.5, 12 minder en ze had het ondergewicht protocol ingerold. Ik mag het zelf weten en afwegen. Gisteren wel de pilletjes gehaald, alleen ze hebben enkel 100 en er wordt 80 aangeraden? Hoe deden jullie dat?
Ik kreeg inderdaad een recept voorgeschreven. Ik moest van de gyn trouwens 160mg slikken, maar dat waren wel pilletjes van 80mg inderdaad. En savonds voor 't slapen gaan innemen, daar werd flink op gehamerd bij elke afspraak :')
pi_198108639
Ugh, die Fok-wet waar ik altijd over lees bij de baby's, geldt zeker ook voor zwangerschapsdingen? Postte ik donderdag nog dat het zo goed ging, gisteravond en vanmorgen was het weer helemaal ruk. Al m'n eten eruit gegooid 's avonds (gelukkig wel goed kunnen slapen) en vanmorgen kwam m'n koekje ook gelijk terug. Nu maar een boterham met hagelslag gegeten, dat ging altijd goed, hopelijk nu ook.

Is het iets om je zorgen over te maken, dat je dan na een ruime week zo goed eten en eigenlijk niet meer misselijk zijn, zo'n 'terugval' hebt? Ik dacht echt dat ik er overheen was.
Ik heb sinds gisteren eind van de middag ook wat ongemak rechts in m'n buik. Het is niet echt pijn te noemen. Soms steekt het, maar het is niet echt pijnlijk. Bewegen of zitten maakt ook niet uit. Het varieert een beetje van plek. Soms is het ter hoogte van mijn navel, soms zit het echt in m'n bovenbuik. Kan dit obstipatie of gewoon verschuivende darmen zijn? Of dat m'n misselijkheid hier dan toch weer mee samenhangt? Ik heb verder geen klachten als koorts of hoofdpijn of moeite met plassen/poepen of pijn die erger wordt. Ik probeer voor mezelf wat ergere diagnoses uit te sluiten. 😅 Anders app ik m'n verloskundige wel.
pi_198108992
Zou als je je zorgen maakt sowieso even contact opnemen. Rechtsbovenin je buik zit je galblaas en je lever, maar galkolieken dan kronkel je echt over de vloer van de pijn...
Kwak
pi_198109283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:51 schreef monsterd. het volgende:
Gelukkig!


@:komkommerschijfje, bijzonder om te beseffen he dat de 100 dagen zo snel gaan! Welke kinderwagen hebben jullie gekozen? :)
Oeps, had je berichtje gemist! Ja, heel gaaf! Gewoon al over 1/3 heen, echt bizar. Het wordt nu ook dermate zichtbaar, dat het moeilijk te verbergen is (ook moeilijker met wijdvallende truien en jurkjes al).
We hebben de Easywalker Harvey2 in de grijze uitvoering. :) Mijn zwager en schoonzusje hebben 'm in het zwart en het is een hele fijne wagen, al meermaals mee gereden met m'n neefjes.
  zondag 21 februari 2021 @ 07:58:12 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198124843
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ugh, die Fok-wet waar ik altijd over lees bij de baby's, geldt zeker ook voor zwangerschapsdingen? Postte ik donderdag nog dat het zo goed ging, gisteravond en vanmorgen was het weer helemaal ruk. Al m'n eten eruit gegooid 's avonds (gelukkig wel goed kunnen slapen) en vanmorgen kwam m'n koekje ook gelijk terug. Nu maar een boterham met hagelslag gegeten, dat ging altijd goed, hopelijk nu ook.

Is het iets om je zorgen over te maken, dat je dan na een ruime week zo goed eten en eigenlijk niet meer misselijk zijn, zo'n 'terugval' hebt? Ik dacht echt dat ik er overheen was.
Ik heb sinds gisteren eind van de middag ook wat ongemak rechts in m'n buik. Het is niet echt pijn te noemen. Soms steekt het, maar het is niet echt pijnlijk. Bewegen of zitten maakt ook niet uit. Het varieert een beetje van plek. Soms is het ter hoogte van mijn navel, soms zit het echt in m'n bovenbuik. Kan dit obstipatie of gewoon verschuivende darmen zijn? Of dat m'n misselijkheid hier dan toch weer mee samenhangt? Ik heb verder geen klachten als koorts of hoofdpijn of moeite met plassen/poepen of pijn die erger wordt. Ik probeer voor mezelf wat ergere diagnoses uit te sluiten. 😅 Anders app ik m'n verloskundige wel.
En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?


Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...

Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198124986
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?


Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...

Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
Lief dat je het vraagt. Verder nergens last meer van gehad en gewoon weer kunnen eten, dus wat het nou was? 🤪

Ik snap je heel erg goed, hoor. Het is ook niet leuk om zo lang zo misselijk te zijn. Nog een paar weekjes volhouden. 😘 Fijn dat jullie al wel een plan voor vandaag hebben!
pi_198125518
Jeetje Tink wat is dat HG toch een vreselijk iets. Ik heb zo met je te doen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198126850
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En, hoe is de rest van gisteren gegaan? Heb je nog geappt?


Ik spuug me alweer een paar dagen compleet suf en probeer niet te veel te zeuren, maar ik ben het zo beu. Ik wil een boterham - of met dit weer een ijsje - eten zonder erbij na te denken, ergens heen zonder zakjes, emmer of angst, met prul naar de speeltuin die 100 meter verderop is zonder harde buiken en daardoor weer spugen. En het is nog maar een paar weken, maar de tijd kruipt...

Vandaag iig een plan: prul gaat met papa bij de jumbo ijs halen (want de ijssalon is nog dicht) en dan gaan we samen in de tuin in het zonnetje zitten.
:*
pi_198127805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:42 schreef Mango91 het volgende:
Oh nee kwak, hopelijk inderdaad geen blinde darm oid!

Wat grappig je onderschrift sicilia, daar hebben we ons ingeschreven voor de cursus.
O wat leuk! In welke plaats ga je de cursus volgen?

Bedankt nog voor de felicitaties :)

Ik heb zo met je te doen Tink! Ik kan me zo niet voorstellen hoe zwaar het moet zijn :*

Misselijkheid is hier ook weer goed aanwezig, maar ik hoef er gelukkig niet van te spugen. Krijg er wel hoofdpijn van, want ik heb moeite met drinken, eten lukt nog aardig gelukkig. Zo maar gember thee proberen, hopelijk geeft dat wat verlichting.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 21 februari 2021 @ 13:18:07 #68
342418 VKV
Plausibel
pi_198128722
Gisteren een drukke dag gehad, veel gedaan, blijkbaar teveel want 's nachts zei m'n bekken bij elke draaibeweging "wtf flik jij mij?!".
Holy shit, ik heb nu ineens een besef gekregen bij hoe kut het is als je continu pijn je bekken hebt! Het deed (en doet nog steeds een beetje) een partij zeer, man man man.
Vandaag maar even chillen in de zon O+
pi_198130175
Ja ik snap ook nu pas dat bekkenpijn echt afschuwelijk is :') voorheen dacht ik gewoon "Oh wat vervelend dat je daar last van hebt" zonder echt te weten wat die last dan precies inhield. Maar het kan echt zo alles overheersend zijn :{ Ik ben blij dat ik er voor bij een fysio loop en dat dat ook wel echt helpt (hoewel het niet helemaal weg is, maar dat gaat voor de bevalling ook niet meer gebeuren denk ik). Het is nu in ieder geval te doen en ik kan de meeste nachten goed slapen. Maar goed, nu zit ik de laatste tijd met veel voorweeën in de nacht, dus slaap ik nog niet best :') wat zijn die laatste weken toch genieten he :D :')
  zondag 21 februari 2021 @ 15:11:36 #70
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198130548
Vervelend om voorweeen snachts te hebben Aure (wat doe je er tegen snachts eigenlijk, je kunt geen oog dicht doen denk ik), en idd de bekkenpijn.... ik heb het nu een aantal weken niet meer constant. Ik voel me serieus een ander mens. Ik neem dit lijf na de zwangerschap ook nooit meer voor lief. Nooit geweten hoe het voelt om beperkingen te hebben zeg.

Vandaag 38 weken trouwens en in het mooie weer een wandeling gemaakt met de honden. Heel leuk, maar nu voel ik in mijn schaambot dat ik de rest van de dag niet meer lopen kan 8)7
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198130702
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:11 schreef monsterd. het volgende:
Vervelend om voorweeen snachts te hebben Aure (wat doe je er tegen snachts eigenlijk, je kunt geen oog dicht doen denk ik), en idd de bekkenpijn.... ik heb het nu een aantal weken niet meer constant. Ik voel me serieus een ander mens. Ik neem dit lijf na de zwangerschap ook nooit meer voor lief. Nooit geweten hoe het voelt om beperkingen te hebben zeg.

Vandaag 38 weken trouwens en in het mooie weer een wandeling gemaakt met de honden. Heel leuk, maar nu voel ik in mijn schaambot dat ik de rest van de dag niet meer lopen kan 8)7
Het blijft moeilijk om dan die balans te vinden hé? Morgen maar rustig aan doen :*

Aan die voorweeën doe je niet zo veel nee. Ik kan er wel een beetje bij soezen, want het is vooral oncomfortabel en niet per se pijnlijk dus ik lig niet klaarwakker te zijn. Dat scheelt wel.

Deze zwangerschap is in alle opzichten echt zo anders dan de eerste keer. Toen vloog ik er door heen, weinig te klagen. Nu ben ik er nu al klaar mee :')
pi_198134519
Bekkenpijn :W
Was het nog niet helemaal kwijt van de vorige zwangerschap maar nu is het weer elke dag raak.
Vooral omdraaien in bed is een hel, kan m'n bekken niet omhoog duwen om om te draaien zeg maar.
Dus het is altijd een heel gevecht om om te draaien :')

Vandaag 35km gefietst met de jongens O+ (Elektrisch he haha)
  zondag 21 februari 2021 @ 19:03:40 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198134829
Wow flav hoe kun je nog fietsen met bekkenpijn?!? Of ik ben een mietje, ik deed 2 km en kreeg er al last van :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 21 februari 2021 @ 19:58:38 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198135890
Balans is inderdaad moeilijk ja. Bekkenpijn lijkt me ook echt heel naar. Sterkte daarmee dames!

Wij gingen vanmiddag toch nog even met de auto naar een fijne speeltuin na de beroerde start van vanochtend. Prul vond het heerlijk en ik zat met een theetje op een bankje terwijl papa met haar in het water speelde en moddersoep maakte.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198136449
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:03 schreef monsterd. het volgende:
Wow flav hoe kun je nog fietsen met bekkenpijn?!? Of ik ben een mietje, ik deed 2 km en kreeg er al last van :+
Gek genoeg heb ik tijdens het fietsen geen last, lopen is een ander verhaal. Dan is een blokje om al te veel :')
Scheelt wel dat ik een elektrische fiets heb, zolang m'n benen bewegen ga ik vooruit haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')