Heb hier een vrouw die danst... Dus de dame hier heeft minimaal 2-3x per dag 'muziekje aan!' en dansen. Lijkt soms nog wel meer op linedance, maar ze is er helemaal weg van.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:36 schreef aapieannie het volgende:
Zo leuk om al die verschillen te lezen!
Zijn jullie peuters ook zo gek op muziek en dansen? Ik was gister met de oudste just dance op de switch aan het spelen, staan er twee kabouters op hun manier mee te dansen zo grappig!
het laarzenpad in klein profijtquote:Op maandag 22 februari 2021 10:38 schreef minilot het volgende:
Hier ook het hele weekend buiten, wat was het idioot lekker weer zeg! Voor wie voorjaarsvakantie had afgelopen week of nu heeft, nog goeie tips voor buitenhuizige dingen in coronatijd met de peuters?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk wordt dit geen ritueel.Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt!quote:Op maandag 22 februari 2021 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het laarzenpad in klein profijt
quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:30 schreef PKM het volgende:
Er lag een bal van de buren in onze tuin. Nou is hij met het buurmeisje aan het buurten. Zo af en toe doet hij een container open en kijkt wat erin zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk wordt dit geen ritueel.Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
Haha, tof!
Hier klimmen ze gewoon de schutting over, ook heel fijn....![]()
Wij hebben een nachtlampje (van Elmo, z'n lievelings knuffel) met een slimme schakelaar er tussen. Via mijn telefoon kan je daar verschillende schema's in maken. Hoe laat aan/uit/verschillende tijdstippen op verschillende dagen etc. Werkt hier al jaren goed. Die schakelaar hebben ze bij de action.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter gaf me vanochtend de schrik van mijn leven door ineens naast mijn bed te staan (tot nu toe bleef ze braaf liggen tot we haar kwamen halen of ze ons hoorde op de badkamer ofzo). En nu wilde ze net per se niet even slapen of uitrusten en stond ze bovenaan de trap te gillen. Ik vind deze nieuwe feature niet zo tof...![]()
Ik zoek dus een slaaptrainer/lampjedinges dat je niet alleen op een ochtendtijd kunt zetten, maar bijvoorbeeld ook op 1,5 uur voor 's middags. Bestaat zoiets?
Oh en wat ik vandaag ook zag (en heb opgeslagen om zelf te gaan doen) https://debuytenhof.nl/ni(...)oute-door-de-polder/quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt!
Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?quote:Op maandag 1 maart 2021 17:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat zouden jullie doen in deze situatie:
Simon is sinds september vorig jaar plaszindelijk overdag. Dat gaat supergoed, eigenlijk heeft ie op 2x na nooit een ongelukje gehad. Alleen sinds een paar weken heeft hij bijna dagelijks ongelukjes, soms wel 3x op een dag.
Als hij staat te wiebelen op zijn benen, of zijn piemeltje vastgrijpt, dan zeggen wij al "Simon, moet je plassen? Ga maar even naar de wc". Hij gaat gewoon niet, zegt niet te hoeven, terwijl overduidelijk is dat hij wel moet. Uiteindelijk resulteert dat dan in een natte onderbroek.
Na een paar dagen achter elkaar 3 schone broeken te moeten geven, ben ik er wel klaar mee. Hij kan het zo goed. We hebben begripvol gereageerd, het proberen te negeren, vandaag ben ik wel een wat boos geworden.
Hoe zou het kunnen dat hij nu opeens zo frequent in zijn broek plast? Hoe kunnen we het beste reageren? En hoe kunnen we er weer voor zorgen dat hij wel naar de wc gaat?
Zelf geeft hij niet echt een duidelijke uitleg waarom hij niet naar de wc gaat/wil gaan.
Daar heb ik ook al over nagedacht. Maar nee, geen verandering geweest en ook niet op stapel. Enige dat ik kan bedenken is dat de psz weer gestart is 3 weken geleden. Daar hebben we niet een te groot ding van gemaakt en na de eerste wat onwennige keer vindt hij het daar weer erg leuk.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?
Ja, daar zit ik nu inderdaad ook aan te denken, opnieuw beginnen. Stickers doen hem weinig tot niets. Afgelopen anderhalf week hebben we geprobeerd om hem vaker op het potje te laten poepen: bij 3 stickers een verrassing, maar hij is nogal standvastig wat dat betreft. Ook omkoping met chocolade werkte op dat vlak niet. Dus dat hebben we na een paar dagen weer losgelaten om niet teveel druk erop te leggen. Misschien dat het met plassen wel werkt, want dat is wat makkelijker omdat ie dat al een paar maanden heel goed deed.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:31 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, ik zou opnieuw beginnen. Wekker zetten en zodra hij afgaat moet hij naar de wc en daar met z’n broek naar beneden een minuut op zitten, zelfs al hoeft hij niet. Zodra het beter gaat of hij zelf gaat kun je de tijd langer laten worden. Dat was de tip die we van het cb kregen bij de oudste toen hij 3 was en nog geen interesse in zindelijkheid had.
Is hij omkoopbaar met stickers? Dat kun je ook nog proberen.
Hoe lang duurden dergelijke periodes?quote:Op maandag 1 maart 2021 21:15 schreef Lemijn het volgende:
Hier soms ook zoon periode Tolstoi. Geen duidelijke aanleiding en gaat ook steeds vanzelf weer over. Dus ik zou een stapel droge broeken beneden leggen en het verder negeren. Ik heb wel ingevoerd dat hij zelf de natte boel moet uittrekken want daar heb ik geen zin in. Dan help ik met de nieuwe en dan over tot de orde van de dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef Takkie88 het volgende:
PeuterFotoDinsdag!
Sofie houdt niet van vroeg opstaan...Haha, geen ochtendmens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Achgos Takkie, die eerste!
PFD van momenteel standaard status Günther: op de bank verdiept in een Donald DuckWat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef lunapuella het volgende:
Haha @:Takkie88, wat een goed ochtendhumeur.7 uur is hier overigens uitslapen.
@:minilot boekenwurm Günther
Wij zaten een weekendje op een Landalpark in Drenthe, wat uiteraard aanleiding was voor veel zoete plaatjes.Ziet er heerlijk uit!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 20:48 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.
Jullie begrijpen dat ze thuis niet meer mag slapen ‘s middags![]()
Sofie weigert al 2.5 jaar onder een deken/dekbed te slapen. Echt in paniek als ze wel onder een dekbed lag. Ook bij ons in bed altijd er bovenop.
Nu heb ik haar vanmiddag verteld dat ze zonder luier gaat slapen, dan ben je al echt groot en daar hoort een dekbed bij. Oké, slaat nergens op maar Sofie vond het volkomen logisch. Ze ging net liggen en sliep binnen 10 minonder haar dekbed
Heel herkenbaar wel! Onze S. is ook echt een avondmens, maar wel dus meestal erg vrolijk bij het wakker worden. Hebben haar nu nét op bed gelegd. Maar die ligt zo gewoon nog 30-45 minuten te kletsen voordat ze slaapt.. Eigenlijk zou ze ook zonder middagdut moeten doen, maar tegen 16u stort ze dan helemaal in. Dus nu slaap ze vaak maar rond 15u dan een uurtje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien
Onze kleine S. - nu 6 maanden - is dus geen avondkind, maar ochtendkind.. Geen goede combinatie haha.![]()
Goede zaak wel, eidnelijk slapen onder een dekbed!Duimen dat het zo blijft!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten.![]()
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |