abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198074206
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:36 schreef aapieannie het volgende:
Zo leuk om al die verschillen te lezen!

Zijn jullie peuters ook zo gek op muziek en dansen? Ik was gister met de oudste just dance op de switch aan het spelen, staan er twee kabouters op hun manier mee te dansen zo grappig!
Heb hier een vrouw die danst... Dus de dame hier heeft minimaal 2-3x per dag 'muziekje aan!' en dansen. Lijkt soms nog wel meer op linedance, maar ze is er helemaal weg van. O+

Verbeten, boos, geconcentreerd koppie en maar stappen, draaien, heupwiegen.. Geweldig. :D
pi_198076810
Ja hoor dansende peuter hier!
En haar grote broer is er ook gek op. Elke avond voordat we naar boven gaan voor het naar bed ga ritueel mogen ze allebei minstens 1 liedje kiezen om op te dansen. Juul kiest meestal de pinguindans van Jokie en Jet maar ze vindt ook alles van de Snollebollekes leuk en lekkere dans nummers zoals That Power of van die jaren 90 dance.

Ze gaan ook wel eens samen in bad en dan nemen ze discolampen mee de badkamer in en de bluetooth box. Dat vinden ze geweldig.

Juul zingt ook heel veel, vooral als ze op bed ligt :D Jammer alleen dat ze daarmee vaak haar broer ook wakker maakt/houdt.
pi_198077276
Kevin danst naar zijn mening ook heel goed. Ik zie alleen zijn hoofd bewegen en een lichte deining in zijn heupen.

We luisteren wel heel vaak met zijn viertjes naar muziek O+
Momenteel is het cocktail trio populair

Het aller aller aller leukst is zelf muziek maken. Het liefst op slagwerk instrumenten. Het toppunt van geluk, leven met drie slagwerkers in 1 huis 8-)
pi_198078652
Leuk, een opsom. O+

Banaan danst een heel klein beetje. Meestal rent hij rondjes om de salontafel en ik vermoed dat hij dat precies zo doet bij de sportschool.

Hij kan muziek heel goed herkennen. Pas hoorde hij Kensington op de radio en wist dat die ook van War (boor) is.
Van Imagine Dragons weet hij van heel veel liedjes bij het intro al welk liedje het is.

Symmetrie heeft hij niets mee. Zijn strijkkralen setje is een hond, dat is een uitdaging symmetrisch. ;)
Hij heeft wel lichte OCD als het gaat om welk liedje hij wil luisteren. Dan zet ik hem maar op eeuwige repeat.

Loopfietsen als de beste, gewone fiets komt in het voorjaar. Kan een beetje hoepelen, basketballen op laagste stand (hij legt dus gewoon de bal in de hoepel). Heeft een hekel aan bowlen want het is al zo'n gedoe om de kegels rechtop te zetten. Andere dingen omgooien is wel tof.

Hij knipt met een hand, ook kleine stukjes. Laat liever mij tekenen dan zelf te proberen.
Je zou hem best een echte hamer kunnen geven, hij slaat nooit mis.

Ons boek met voetbalplaatjes is schots en scheef. Hij is best perfectionistisch maar zegt dan "hij zit wel mooi zo, met een scheurtje." O+

Hij maakt puzzels van 24 stukjes in een kwartier. Hij kan 45 stukjes als je heel veel geduld hebt. Een puzzel met cijfers en afbeeldingen om te tellen legt hij door op kleur te sorteren.

Hij herkent een tiental letters en weet van de meeste woorden met welke letter het begint. Kent al tijden het hele alfabet.
Tellen lukt tot twaalf, daarboven rommelt het een beetje. Iets in 1 opslag tellen lukt tot vier. Echt tellen gewoon niet want hij slaat altijd wat over.

Hij snapt tegenwoordig dat hij ooit ook een baby was. Als we zijn babyfoto's kijken vraagt hij "wat deed ik daar" etc.

Banaan kan hele verhalen tegen iemand beginnen maar begint nou een heel klein beetje verlegen te worden. Als je hem dan betrekt barst hij meestal alsnog los.

Hij wordt wel 9/10 keer gevoerd want hij is altijd met iets anders bezig. En slaapliedjes maakt hem intens verdrietig want zelf in slaap vallen lukt nog niet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198079848
Dansen O+
Ik heb vanmiddag van Mijm een uitgebreide voorstelling gekregen. Het was een fusie tussen moderne dans en ballet. Prachtig. Het werd muzikaal ondersteund door de muziekjes uit 2 verschillende kinderkeyboards.
Fijn, dat live-muziek en voorstellingen op deze manier toch gewoon nog kunnen in deze tijd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198083590
Ik zet tegenwoordig minidisco deel twee aan als ik ga koken. De oudste staat dan heel fanatiek mee te dansen, en de jongens staan bijna met hun neus in de tv naar die meisjes te kijken echt te grappig!

Slaapliedje zingen ze op hun manier met me mee, gevolgd door een klaaa byebye mama!
pi_198140079
Wat een heerlijk weekend!
2 dagen lekker in de tuin gescharreld, allebei tot achter hun oren pikzwart van het zand.
Vincent zat zowat vastgeplakt aan zijn loopfiets en Jeremy is vakkundig onkruidplukker geworden!
pi_198143180
Hier ook het hele weekend buiten, wat was het idioot lekker weer zeg! Voor wie voorjaarsvakantie had afgelopen week of nu heeft, nog goeie tips voor buitenhuizige dingen in coronatijd met de peuters?

Verder beginnen Günthers kopvoetertjes ergens op te lijken, ik vind het zo cute!

Wat ik dacht dat wenkbrauwen waren bleken oren te zijn, maar enfin :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_198143501
Pfoe, ik vind activiteiten echt super lastig op dit moment.

Mijn jongens waren ook het hele weekend buiten. Niet altijd geheel vrijwillig, want we zijn begonnen aan de verbouwing van de keuken. Dus toen de oude schoorsteen van het weekend gesloopt werd moesten we wel naar buiten.
Uiteindelijk zijn we toen het te koud werd naar oma gevlucht en konden ze daar heerlijk in het bubbelbad.

Ik vind mijn kinderen trouwens wel op hun leukst dan. Helemaal zwart van het zand, met een kapotte spijkerbroek en op blote kakkies O+
pi_198143892
O+ kopvoetertjes van Günther

Mijn planning voor vakantieactiviteiten is om op verschillende manieren naar buiten te gaan (lopend, loopfiets, step, fietsend, enz) en dan steeds een andere speeltuin opzoeken. Dat is eigenlijk vooral om mijzelf te motiveren elke dag actief naar buiten te gaan want zelfs met zonnetje ben ik momenteel niet vooruit te branden.

Gisteren wat in de tuin gerommeld en daarna een zwart kind in bad gezet. Dat is idd het leukste.
Vanmorgen met L in de draagzak glas weg gebracht, dat soort dingen zijn in coronatijd al een uitje.
pi_198144076
Hier in omgeving is alles dicht dus weinig inspiratie helaas. Vriend is ook de hele week weg voor zijn werk dus kan ook niet met de auto ergens heen.
Dus ik gok dat we lekker gaan fietsen, speeltuintjes opzoeken enzo.
De oudste heeft wat nieuwe vriendinnen in de buurt gemaakt dus die vliegt zelf wel in en uit. Gister kwam ze heel lief vragen of ze met een van de meisjes mee naar huis mocht maar dan moest ze eerst de drukke weg over.
We zien wel weer wat de week ons brengt!
pi_198145614
Hier is het zeil weer van de trampoline af, dat doet al veel. Het gat waar ie instaat stond ook volledig onder water dus dat moest eerst leeggepompt worden :'). Verder heb ik ook weinig inspiratie dus ik lees mee :7
pi_198147937
Wij hebben gisteren een flink stuk gefietst met Kevin op zijn eigen kleine fietsje. Die jongen fietst alsof hij al jaren fietst, alleen luisteren is wel een dingetjes. Vooral slingeren tussen witte strepen midden op het fietspad is super tof, ook als er tegenliggers aan komen.
Het was we echt heel fijn O+ Onderweg ook een koffie en appelsap to-go gekocht.

Plaatje bij het praatje

Eventjes uitrusten

[ Bericht 30% gewijzigd door Adrian4 op 22-02-2021 16:01:56 ]
pi_198148087
Knikkers en knikkerbanen zijn hier in dit huis helemaal hip. Dat hebben veel uurtjes plezier opgeleverd vorige week!
pi_198150288
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:38 schreef minilot het volgende:
Hier ook het hele weekend buiten, wat was het idioot lekker weer zeg! Voor wie voorjaarsvakantie had afgelopen week of nu heeft, nog goeie tips voor buitenhuizige dingen in coronatijd met de peuters?

het laarzenpad in klein profijt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198158736
Ik weet helaas ook geen leuke uitjes. Ik hoop dat er snel weer wat meer mag.

Zondag gingen we eindelijk weer eens naar mijn ouders, eerste keer sinds de regels strenger werden. Gisteren bericht dat mijn vader moet laten testen.
Nouja, ik vond het risico het wel waard, dus moet nou ook niet klagen. :) Hopelijk is zijn test gewoon negatief.

Banaan pas bij het ontbijt: mag ik een snoepje?
Ik: Ben jij gek?
Hij: Jaha. Mag ik nou een snoepje? *)

@minilot knap, lijst je hem in? ;)
pi_198159501
Mini, hier hebben mensen beschilderde steentjes verstopt op wandelroutes. Die kan je dan wisselen met een steentje van jezelf of gewoon weer terugleggen. Misschien is er in jouw omgeving ook zoiets?

Verder bestaat onze vakantie (nou ja onze, ik werk deze week 2 ipv 4 dagen) uit klussen.

Tussendoor naar de speeltuin en wandelen in de omgeving. B is moe en net jarig geweest dus die wilt vooral spelen met zijn nieuwe speelgoed. Juul vindt het vooral heerlijk met zijn allen thuis O+
Momenteel is de nieuwe Hot wheels baan van B een hit, Juul kiest de auto's die mogen racen en B schiet ze af. Vervolgens haalt Juul ze weer op waar ze zijn beland. Goed entertainment.
pi_198172598
Ik heb gister de snoeppot maar even uit het zicht gezet nadat er twee peuters na het ontbijt samen hadden bekokstoofd hoe ze op het aanrecht konden klimmen en zo dus de pot te pakken hadden haha!!

Jeremy praat nog niet veel maar wat hij zegt is goed verstaanbaar, soms wel met een woordspeling.
Vandaag na de middagtuk, mama schoene aan, mij buiten pele. Voor het eerst een zin O+ O+
pi_198173493
Zondag was B jarig, hij werd 7. Juul was daar al een week mee bezig en vroeg vooral of zij ook cadeaus kreeg. We knepen hem wel even dit weekend of het geen scenes zouden worden met een krijsende jaloerse peuter.
We hadden vrienden gevraagd kaarten te sturen voor zijn verjaardag maar we kregen vooral cadeaus opgestuurd, zo lief. Het leek wel Sinterklaasavond.
En Juul was dolblij en zo oprecht mee aan het genieten. Zo ontzettend mooi om te zien. 0 jaloezie alleen maar pretogen en met B meejuichen.
pi_198178813
Er lag een bal van de buren in onze tuin. Nou is hij met het buurmeisje aan het buurten. Zo af en toe doet hij een container open en kijkt wat erin zit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk wordt dit geen ritueel. ;) Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
pi_198178845
Geniale foto PKM :D
pi_198179258
Awww @ PKM!

Günther heeft de gevoelsmatige start van de lente gevierd door in de vijver in onze achtertuin te lazeren :') Drijfnat tot aan zijn schouders, klom er zelf verdienstelijk uit met behulp van wat dikke naastgelegen boomwortels en ik was in één ogenblik tien jaar ouder :X
pi_198179269
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

het laarzenpad in klein profijt :Y
Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt! *O*
pi_198180221
Dat buurten klinkt wel heel gezellig @PKM O+ En heerlijke foto inderdaad.

Wat een schrik @minilot ! :o Gelukkig liep het goed af.
pi_198180528
quote:
3s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:30 schreef PKM het volgende:
Er lag een bal van de buren in onze tuin. Nou is hij met het buurmeisje aan het buurten. Zo af en toe doet hij een container open en kijkt wat erin zit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk wordt dit geen ritueel. ;) Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
O+ Haha, tof!

Hier klimmen ze gewoon de schutting over, ook heel fijn.... :9
pi_198181119
Oeh dat is schrikken!
Gelukkig kwam het goed..

Ik was vergeten hoe vermoeiend een ziekige peuter was..
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:36:12 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198181247
Mijn peuter gaf me vanochtend de schrik van mijn leven door ineens naast mijn bed te staan (tot nu toe bleef ze braaf liggen tot we haar kwamen halen of ze ons hoorde op de badkamer ofzo). En nu wilde ze net per se niet even slapen of uitrusten en stond ze bovenaan de trap te gillen. Ik vind deze nieuwe feature niet zo tof... -O-

Ik zoek dus een slaaptrainer/lampjedinges dat je niet alleen op een ochtendtijd kunt zetten, maar bijvoorbeeld ook op 1,5 uur voor 's middags. Bestaat zoiets?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:44:52 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198184648
Ik verzette dan de tijd van de gewone slaaptrainwekker, Tink. Want dat ding had inderdaad meer gezag dan ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198187203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter gaf me vanochtend de schrik van mijn leven door ineens naast mijn bed te staan (tot nu toe bleef ze braaf liggen tot we haar kwamen halen of ze ons hoorde op de badkamer ofzo). En nu wilde ze net per se niet even slapen of uitrusten en stond ze bovenaan de trap te gillen. Ik vind deze nieuwe feature niet zo tof... -O-

Ik zoek dus een slaaptrainer/lampjedinges dat je niet alleen op een ochtendtijd kunt zetten, maar bijvoorbeeld ook op 1,5 uur voor 's middags. Bestaat zoiets?
Wij hebben een nachtlampje (van Elmo, z'n lievelings knuffel) met een slimme schakelaar er tussen. Via mijn telefoon kan je daar verschillende schema's in maken. Hoe laat aan/uit/verschillende tijdstippen op verschillende dagen etc. Werkt hier al jaren goed. Die schakelaar hebben ze bij de action.
pi_198187382
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt! *O*
Oh en wat ik vandaag ook zag (en heb opgeslagen om zelf te gaan doen) https://debuytenhof.nl/ni(...)oute-door-de-polder/

Ook in rhoon (sowieso een leuke plek ook als het weer open is, boerderij met theehuis en speeltuin)
pi_198187428
Minilot, leuk hè als ze plots een kopvoeter tekenen!
En oeps van de vijver!

Banaan buurten met de buren, leuk! Het gebeurt hier ook, maar dan via de speeltoestellen. Als N en de buurkindjes erop staan kunnen ze elkaar zien en kletsen (roepen, want de onze staat aan de andere kant van de tuin).

Beterschap met je peuter loj; vrijwel geen ervaring mee hier gelukkig.

Geen tips tink, ik ben niet anders gewend dan dat N uit haar bed komt sinds ze met 1,5 uit haar ledikant viel. Heb er geen probleem mee ook.

Afgelopen nacht sliep ze voor de verandering de hele nacht in haar eigen bed. Ik hoorde haar naar de badkamer lopen om 7:00 (huh, want normaal komt ze meteen naar ons). Dus ik stoot vriend aan ‘hoor, ze gaat gewoon eerst naar het potje ipv naar ons terwijl ze een luier aan heeft’. Vriend ‘ze heeft geen luier aan.’ Normaal laten we haar dan in de nacht nog ergens plassen, maar ik wist nergens van en vriend is niet wakker geweest. Is ze dus een hele nacht droog gebleven. *O*
Ze was zelf trouwens helemaal niet trots, want er zat een mini druppel in haar onderbroek en wilde nu weer met luier slapen. Terwijl ze ook wel eens nachten achter elkaar ongelukjes had en gewoon weer zonder luier wilde proberen. Peuterlogica.
pi_198196511
@minilot dat is ook schrikken. -O-

@Nolita bij jullie klinkt het beter. Banaan kijkt dus echt direct de tuin in, en ik gun mijn buren privacy. Aan de andere kant kan ik er niet zoveel mee als ze allemaal gezellig met hem kletsen. De buurman liet net nog een vis zien. :D Het zal zichzelf wel oplossen.

@Tink89 wij hebben een Kidsleep Moon, die kun je apart instellen op een tijd voor het dutje. Nooit nodig gehad want de ochtendtijd heeft hij ook nooit geaccepteerd. }:|

Ik: Wil je zo een dutje doen?
Hij: Nee ik heb al geslaapt toen het donker was.

Buurjongen: Gaan die lampen 's avonds aan?
Banaan: Nee. Die gaan aan als het donker is. _O-
pi_198242466
Wat goed nolita dat ze de nacht droog was!

En wat een leuke gesprekken voert banaan met de buren. Die zullen het vast aangeven als ze privacy willen ;)

Vanmorgen begon de oudste haar knikkerbaan op te bouwen in de woonkamer, en de jongens vonden dat ook wel interesant. Steeds dingen aan haar aangeven enzo, vet schattig! De knikkers moesten vervolgens overal mee naartoe, dus ook met buitenspelen haha! We zijn er een stel kwijtgeraakt in de bosjes maar ze hebben plezier gehad!
pi_198242669
Fijn als ze zo samen spelen!

Wij hadden een primeur vanochtend. De jongens waren vroeg wakker en zaten te klooien in ons bed. Dus ze mochten vast met z’n twee naar beneden om tv te kijken voor het eerst.
Ze hebben een uur lang alleen beneden gezeten, de tv niet aangezet en samen met de treinbaan gespeeld. Toen we zelf beneden kwamen hadden ze een complete baan gelegd samen _O_
pi_198243441
Wat een fijne primeur lesage, klinkt heerlijk!

Ik zou het N op dit moment nog niet toe vertrouwen. Als ze uit het zicht is haalt ze 9 van de 10 x iets uit waar we niet blij mee zijn. Vooral als we haar niet meer horen moeten we echt gaan kijken.

@PKM ons buurjongetje kijkt ook wel eens bij ons in de tuin (dan staat hij dus hoog ergens op het toestel wat niet helemaal de bedoeling is). Hij roept dan vaak naar N of laatst ‘hallo, is daar iemand?’ Daar ga ik dan niet voor naar buiten, want wil het niet bevorderen ofzo. Maar als we buiten zijn vind ik het alleen vervelend als we aan het eten zijn en hij N daarvan afleidt.
Als we niet reageren of aan het eten zijn hoor ik de buren hem wel altijd corrigeren. Als we wel reageren is het oké.

Leuk dat samen spelen aapie!

Ik ben met N mijn oude barbiehuis aan het moderniseren. Wit lakken, nieuwe behangetjes, gordijntjes wassen etc. Leuk om samen te doen. Ook leuk om te zien hoe ze met al die Barbies speelt. Het hemelbed is in de ogen van peuter gewoon een stapelbed, heerlijk!
Vandaag kreeg ik tijdens het eten de vraag wat ik zou doen als ik mayonaise was. :D
Ik moest echt even nadenken, die vraag had ik nog nooit gehad haha.
pi_198248170
Hebben gisterenavond het hele huis overhoop gehaald op zoek naar 'de eekhoorn'. Paniek dat die kwijt was.

Na 1,5-2 uur zoeken vonden we hem. Een kangoeroe .. -O-
Leuk, die onduidelijkheid/verwarring bij peuters. :9
pi_198249058
Edit, hoorde in het namentopic :')
pi_198271081
Wat zouden jullie doen in deze situatie:

Simon is sinds september vorig jaar plaszindelijk overdag. Dat gaat supergoed, eigenlijk heeft ie op 2x na nooit een ongelukje gehad. Alleen sinds een paar weken heeft hij bijna dagelijks ongelukjes, soms wel 3x op een dag.
Als hij staat te wiebelen op zijn benen, of zijn piemeltje vastgrijpt, dan zeggen wij al "Simon, moet je plassen? Ga maar even naar de wc". Hij gaat gewoon niet, zegt niet te hoeven, terwijl overduidelijk is dat hij wel moet. Uiteindelijk resulteert dat dan in een natte onderbroek.

Na een paar dagen achter elkaar 3 schone broeken te moeten geven, ben ik er wel klaar mee. Hij kan het zo goed. We hebben begripvol gereageerd, het proberen te negeren, vandaag ben ik wel een wat boos geworden.

Hoe zou het kunnen dat hij nu opeens zo frequent in zijn broek plast? Hoe kunnen we het beste reageren? En hoe kunnen we er weer voor zorgen dat hij wel naar de wc gaat?

Zelf geeft hij niet echt een duidelijke uitleg waarom hij niet naar de wc gaat/wil gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door TolstoiFan op 01-03-2021 17:52:30 ]
  maandag 1 maart 2021 @ 18:53:15 #94
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198272646
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat zouden jullie doen in deze situatie:

Simon is sinds september vorig jaar plaszindelijk overdag. Dat gaat supergoed, eigenlijk heeft ie op 2x na nooit een ongelukje gehad. Alleen sinds een paar weken heeft hij bijna dagelijks ongelukjes, soms wel 3x op een dag.
Als hij staat te wiebelen op zijn benen, of zijn piemeltje vastgrijpt, dan zeggen wij al "Simon, moet je plassen? Ga maar even naar de wc". Hij gaat gewoon niet, zegt niet te hoeven, terwijl overduidelijk is dat hij wel moet. Uiteindelijk resulteert dat dan in een natte onderbroek.

Na een paar dagen achter elkaar 3 schone broeken te moeten geven, ben ik er wel klaar mee. Hij kan het zo goed. We hebben begripvol gereageerd, het proberen te negeren, vandaag ben ik wel een wat boos geworden.

Hoe zou het kunnen dat hij nu opeens zo frequent in zijn broek plast? Hoe kunnen we het beste reageren? En hoe kunnen we er weer voor zorgen dat hij wel naar de wc gaat?

Zelf geeft hij niet echt een duidelijke uitleg waarom hij niet naar de wc gaat/wil gaan.
Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?
pi_198273535
Tolstoi, ik zou opnieuw beginnen. Wekker zetten en zodra hij afgaat moet hij naar de wc en daar met z’n broek naar beneden een minuut op zitten, zelfs al hoeft hij niet. Zodra het beter gaat of hij zelf gaat kun je de tijd langer laten worden. Dat was de tip die we van het cb kregen bij de oudste toen hij 3 was en nog geen interesse in zindelijkheid had.

Mijn zoon heeft het niet naar de wc willen gaan overigens nog steeds, zodra hij een beetje wiebelt vraag ik het, soms gaat hij dan, soms ontkent hij. Zie ik hem daarna nog een keer op die manier wiebelen dan moet hij van mij (en rent hij meestal naar de wc).

Is hij omkoopbaar met stickers? Dat kun je ook nog proberen. Elke keer dat hij zelf op de wc plast een sticker, de hele dag droog is de dag erna iets op tv mogen kijken bijv. Wij hadden bij de meiden een poster gemaakt, elke droge nacht mocht daar een sticker op, na 10 stickers een klein kadootje en na nog tien stickers nog een kadootje. En daarna hebben ze geen enkele keer meer om een sticker gevraagd. Hun broer van 5,5 heeft overigens nog steeds alleen de ‘gratis’ startsticker op zijn papier.
pi_198274160
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?
Daar heb ik ook al over nagedacht. Maar nee, geen verandering geweest en ook niet op stapel. Enige dat ik kan bedenken is dat de psz weer gestart is 3 weken geleden. Daar hebben we niet een te groot ding van gemaakt en na de eerste wat onwennige keer vindt hij het daar weer erg leuk.

quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:31 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, ik zou opnieuw beginnen. Wekker zetten en zodra hij afgaat moet hij naar de wc en daar met z’n broek naar beneden een minuut op zitten, zelfs al hoeft hij niet. Zodra het beter gaat of hij zelf gaat kun je de tijd langer laten worden. Dat was de tip die we van het cb kregen bij de oudste toen hij 3 was en nog geen interesse in zindelijkheid had.

Is hij omkoopbaar met stickers? Dat kun je ook nog proberen.
Ja, daar zit ik nu inderdaad ook aan te denken, opnieuw beginnen. Stickers doen hem weinig tot niets. Afgelopen anderhalf week hebben we geprobeerd om hem vaker op het potje te laten poepen: bij 3 stickers een verrassing, maar hij is nogal standvastig wat dat betreft. Ook omkoping met chocolade werkte op dat vlak niet. Dus dat hebben we na een paar dagen weer losgelaten om niet teveel druk erop te leggen. Misschien dat het met plassen wel werkt, want dat is wat makkelijker omdat ie dat al een paar maanden heel goed deed.

Er zijn een paar momenten, dat ie van ons echt naar de wc moet (of ie nu moet plassen of niet) en dat is als we naar buiten gaan en voor het eten. Verder laten we het aan hem over om het aan te geven.
Ik probeer de begripvolle moeder te zijn en rustig uit te leggen dat ie op tijd naar de wc moet gaan, maar na de zoveelste onnodige natte broek was ik vandaag wel even klaar ermee :@ .

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
  maandag 1 maart 2021 @ 21:15:18 #97
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198276109
Hier soms ook zoon periode Tolstoi. Geen duidelijke aanleiding en gaat ook steeds vanzelf weer over. Dus ik zou een stapel droge broeken beneden leggen en het verder negeren. Ik heb wel ingevoerd dat hij zelf de natte boel moet uittrekken want daar heb ik geen zin in. Dan help ik met de nieuwe en dan over tot de orde van de dag.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198276319
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:15 schreef Lemijn het volgende:
Hier soms ook zoon periode Tolstoi. Geen duidelijke aanleiding en gaat ook steeds vanzelf weer over. Dus ik zou een stapel droge broeken beneden leggen en het verder negeren. Ik heb wel ingevoerd dat hij zelf de natte boel moet uittrekken want daar heb ik geen zin in. Dan help ik met de nieuwe en dan over tot de orde van de dag.
Hoe lang duurden dergelijke periodes?
Vanmiddag heb ik hem ook zelf de natte zooi uit laten trekken.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:56:54 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198277031
Weekje maximaal?
  maandag 1 maart 2021 @ 23:10:20 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198278671
Ik lees soms nog mee hier en kan zeggen: ook zelfs hier met 4,5 jaar zulke periodes. Voor elk kind werkt het anders, maar inmiddels weet ik dat het vaak vanzelf weer goed komt. En ik kan wel meedenken met een peuter/kleuter: gaan plassen/poepen tijdens je spel is ook gewoon stommmmm.

Na een paar weken actief hameren op naar de WC gaan zodra hij het voelt, en het niet parkeren, lijkt het dan toch wat vruchten af te werpen sinds deze week. Maar dat komt eerder omdat hij cognitief wat wijzer is geworden denk ik (oorzaak --> gevolg enzo), dan dat wij de credits verdienen.
pi_198283371
PeuterFotoDinsdag!

Sofie houdt niet van vroeg opstaan...
SPOILER
Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit :P
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:17:48 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_198284184
Achgos Takkie, die eerste!

PFD van momenteel standaard status Günther: op de bank verdiept in een Donald Duck :')
SPOILER
pi_198285074
Haha @Takkie88, wat een goed ochtendhumeur. _O- 7 uur is hier overigens uitslapen. :')

@minilot boekenwurm Günther O+

Wij zaten een weekendje op een Landalpark in Drenthe, wat uiteraard aanleiding was voor veel zoete plaatjes.

SPOILER
pi_198290584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef Takkie88 het volgende:
PeuterFotoDinsdag!

Sofie houdt niet van vroeg opstaan...
SPOILER
Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit :P
Haha, geen ochtendmens? :D
pi_198290595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Achgos Takkie, die eerste!

PFD van momenteel standaard status Günther: op de bank verdiept in een Donald Duck :')
SPOILER
Wat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?
pi_198290602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef lunapuella het volgende:
Haha @:Takkie88, wat een goed ochtendhumeur. _O- 7 uur is hier overigens uitslapen. :')

@:minilot boekenwurm Günther O+

Wij zaten een weekendje op een Landalpark in Drenthe, wat uiteraard aanleiding was voor veel zoete plaatjes.

SPOILER
Ziet er heerlijk uit!! O+
pi_198290638
Hier geen ochtendhumeur!

pi_198291967
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Haha, geen ochtendmens? :D
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.
Jullie begrijpen dat ze thuis niet meer mag slapen ‘s middags :P

Sofie weigert al 2.5 jaar onder een deken/dekbed te slapen. Echt in paniek als ze wel onder een dekbed lag. Ook bij ons in bed altijd er bovenop.
Nu heb ik haar vanmiddag verteld dat ze zonder luier gaat slapen, dan ben je al echt groot en daar hoort een dekbed bij. Oké, slaat nergens op maar Sofie vond het volkomen logisch. Ze ging net liggen en sliep binnen 10 min *O* onder haar dekbed *O*
SPOILER
Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien O+
pi_198292539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:48 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.
Jullie begrijpen dat ze thuis niet meer mag slapen ‘s middags :P

Sofie weigert al 2.5 jaar onder een deken/dekbed te slapen. Echt in paniek als ze wel onder een dekbed lag. Ook bij ons in bed altijd er bovenop.
Nu heb ik haar vanmiddag verteld dat ze zonder luier gaat slapen, dan ben je al echt groot en daar hoort een dekbed bij. Oké, slaat nergens op maar Sofie vond het volkomen logisch. Ze ging net liggen en sliep binnen 10 min *O* onder haar dekbed *O*
SPOILER
Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien O+
Heel herkenbaar wel! Onze S. is ook echt een avondmens, maar wel dus meestal erg vrolijk bij het wakker worden. Hebben haar nu nét op bed gelegd. Maar die ligt zo gewoon nog 30-45 minuten te kletsen voordat ze slaapt.. Eigenlijk zou ze ook zonder middagdut moeten doen, maar tegen 16u stort ze dan helemaal in. Dus nu slaap ze vaak maar rond 15u dan een uurtje.

Onze kleine S. - nu 6 maanden - is dus geen avondkind, maar ochtendkind.. Geen goede combinatie haha. :9

Goede zaak wel, eidnelijk slapen onder een dekbed! *) Duimen dat het zo blijft!
pi_198298322
Haha @NicolasJoy lijkt me lastig als het ritme van je kind zo verschilt. Hoewel, ze houden wel allebei van de nacht toch? ;)

Poffertje wordt eigenlijk altijd wakker van Banaan en 's avonds gaan ze ongeveer tegelijkertijd naar bed. Komt prima uit zo.

Banaan mocht helpen spijkers tikken in de kastjes. :)
SPOILER
Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten. :s)
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')