Dat is ook wat ik lastig vind ja. De R-waarde is de laatste periode best grillig:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
[..]
Er zijn, vanuit statistisch oogpunt, nogal wat zaken die veel ruis geven. Het weer, gesloten teststraten, GGD-geneuzel (en dus minder testbereidheid??), bv.
Stel, en dat is zeker geen gegeven, dat de ziekenhuisopnames inderdaad blijven stijgen, zou dat betekenen dat de besmettingscijfers een behoorlijke onderschatting waren, want de ziekenhuiscijfers van vandaag reflecteren de besmettingscijfers van twee weken terug.
Precies; kleine horeca kan bijvoorbeeld best open. Winkels eveneens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ga maatregelen op maat maken ofzo. Ze hebben verdorie een jaar de tijd gehad, er is steeds meer onderzoek gedaan.
Ik denk niet dat het reproductiegetal grilliger is dan daarvoor, maar ligt gewoon dicht rond de 1, dus dan kan een klein verschil een enorm verschil maken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik lastig vind ja. De R-waarde is de laatste periode best grillig:
[ link | afbeelding ]
De ziekenhuisopnames lijken nog steeds een beetje op dezelfde manier te ontwikkelen, geen grote verschillen vooralsnog toch? Die stijging die je noemde was 1 of 2 dagen?
In het VK is die variant helemaal los gegaan, dan zou je dat toch duidelijk in de cijfers moeten zien? 40% tot 60% dodelijker en 30% besmettelijker moet een gigantische piek opleveren in overlijdens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, want volgens mij wijzen de laatste onderzoeken erop dat deze variant wel degelijk gevaarlijker is...
https://www.nytimes.com/2(...)ariant-deadlier.html
jij bent ook steeds zo vervelend he. Wat is het toch met mensen die hier steeds roepen hie erg iets wel niet is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, want volgens mij wijzen de laatste onderzoeken erop dat deze variant wel degelijk gevaarlijker is...
Ja, dat heet 'zorgen maken over de jeugd', maar soms komt de waarheid er toch even uit bij dat volk.quote:
Het liep behoorlijk snel op begin dit jaar in het VK.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het VK is die variant helemaal los gegaan, dan zou je dat toch duidelijk in de cijfers moeten zien? 40% tot 60% dodelijker en 30% besmettelijker moet een gigantische piek opleveren in overlijdens.
Zo mooi dat we na een jaar nog steeds niets weten wat we moeten doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ga maatregelen op maat maken ofzo. Ze hebben verdorie een jaar de tijd gehad, er is steeds meer onderzoek gedaan.
Toen covid pas ontdekt werd was het geschat 2,2% dodelijk, stond in alle krantjes, duizende krantjes.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk krankzinnig dat er intussen effectieve vaccins bestaan en we tegelijkertijd niet eens voor 1 juli deze toestand een keer kunnen verlaten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:42 schreef chatlander het volgende:
Wie zegt mij dat, ook als de avondklok straks van tafel is, en ook allerlei andere maatregelen worden versoepeld, de derde golf niet in alle hevigheid alsnog komt, alleen misschien wat later door de maatregelen. Dan krijgen we op termijn wederom een avondklok en weer strengere maatregelen. Het blijft een jojo-effect. Van de inentingen hoeven we het hier ook niet te hebben, want met dit tempo is iedereen pas ingeent in mei 2030
Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Toen covid pas ontdekt werd was het geschat 2,2% dodelijk, stond in alle krantjes, duizende krantjes.
Even in de gaten houden dus. Ik kan me voorstellen dat mensen afgelopen week ook minder snel naar het ziekenhuis gegaan zijn, maar is inderdaad wel iets om in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het reproductiegetal grilliger is dan daarvoor, maar ligt gewoon dicht rond de 1, dus dan kan een klein verschil een enorm verschil maken.
De weektoename van ziekenhuisopnames is nu voor de derde dag op rij gestegen, en die neemt ook nog eens toe in deze dagen... https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Feitelijk zou je zelfs al kunnen stellen dat het al minimaal een week stijgt.
Alleen Boris Johnson zei dat ie dodelijker was. Visionair die manquote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?
Mijn punt is dat er te hoog ingezet wordt. De Britse zou 70% besmettelijker zijn, later werd het gewijzigd naar tussen 10-70%.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?
Zeker. Kan ook toeval zijn. Ook toevalstreffers naar boven ontstaan.quote:
Kees Kankerkachel??quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Kees bij Op1. Ben benieuwd wat-ie gaat zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |