Rechtszaak is een uitzondering voor de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:55 schreef chatlander het volgende:
He
[..]
Het moet wel klaar zijn voor 21.00 uur, want stel dat de rechter vervangen wordt, dan duurt het daarna nog een tijdje voor er een andere rechter zit die uitspraak moet doen over de vraag of de avondklok nu wel of niet opgeschort gaat worden tot vrijdag de inhoudelijke zitting plaatsvind, en als die bepaalt dat de avondklok vooralsnog doorgaat, dan kan als het allemaal te lang duurt nooit zo zijn dat iedereen die daar aanwezig is weer voor 21.00 uur binnen is. De agenten staan vast buiten de rechtszaal al te wachten met hun bonnenboekje...
Daarom worden er nu bij de vleet buitenfeestjes aangekondigdquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:55 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja dit gaat puur over de avondklok.
Ik dacht dat dit vrij bekend was inmiddels?
Juist wel. Duidelijk gezegd vanmorgen 'tot hier en niet verder. Beter je fundamenten bouwen voordat je symboolmaatregelen gaat invoeren'.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vergis je niet, de rechtstaat ligt continu onder vuur met deze stroom aan maatregelen van de overheid. Eigenlijk is onze rechtstaat niet bestand hiertegen
Je denkt dat hun leidinggevende niet even een briefje kan regelen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:58 schreef Abyss33 het volgende:
Als het te lang duurt, kunnen de rechters eigenlijk niet anders tegen de staat stemmen.
Want anders komen ze vanavond niet meer thuis.. (want dan gaat de avondklok in)
Critical part of the Netherlands' efforts? Blow to pandemic fight? Wat een onzin. De rechter heeft toch zelf ook geoordeeld dat er geen enkel bewijs is dat het werkt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
ik denk dat ze daar alles kunnen regelen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je denkt dat hun leidinggevende niet even een briefje kan regelen?
Dat is het dus al he. Op een ander onderwerp.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:59 schreef Gunner het volgende:
Kabinet kan beter opstappen met dit soort gefaal. Als Rutte nou z'n juridische basis voor elkaar had hadden we nu deze extra lange episode van GTST niet gehad.
Oh wacht.....
Dat is nou net het punt waar die rechter zijn/haar mond over moet houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:01 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Critical part of the Netherlands' efforts? Blow to pandemic fight? Wat een onzin. De rechter heeft toch zelf ook geoordeeld dat er geen enkel bewijs is dat het werkt.
Serieus?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daarom worden er nu bij de vleet buitenfeestjes aangekondigd
Zeker merkwaardig. Als iemand die ook in de linkse hoek stemt, ben ik daar ook wel teleurgesteld over. Prima dat GL veel over de problemen met jongeren praat in de kamer, maar dan moeten ze ook tegen de avondklok stemmen. Ik stem eigenlijk al wel een aantal jaar op de PvdD omdat ik GL toch vaak te meegaand vind (terwijl ze niet wilden meeregeren, dus eigenlijk vind ik ze ook hypocriet)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar moest ik vandaag nog even aan denken, de merkwaardige rol van GroenLinks die voor de avondklok heeft gestemd. Onder leiding van Halsema was dat niet gebeurd, denk ik. De PvdD heeft wel tegen gestemd en lijkt daarmee meer de oude GroenLinks te zijn.
Klopt. Mevrouw de rechter denkt dat ze viroloog is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:01 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Critical part of the Netherlands' efforts? Blow to pandemic fight? Wat een onzin. De rechter heeft toch zelf ook geoordeeld dat er geen enkel bewijs is dat het werkt.
Voorlopig wel, als je je houd aan de andere nog geldende maatregelen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:02 schreef phpmystyle het volgende:
Kunnen we vanavond nou wel of niet gaan feesten?
Hahaha, en dan te bedenken dat @chratnox en ik het nog voor elkaar krijgen het niet eens te zinnenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Mister redelijkheid, samen met @:miss_sly een fantastisch COR-echtpaar.
Die Belleman doet trouwens ontzettend goed verslag van zo'n bijeenkomst, valt me nu (pas) op.
Dit type maatregelen dragen echt niet bij aan het gevoel van het hebben van een rechtstaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist wel. Duidelijk gezegd vanmorgen 'tot hier en niet verder. Beter je fundamenten bouwen voordat je symboolmaatregelen gaat invoeren'.
Klaar. Ga maar professioneel beleid voeren met plan en strategie ipv dit broddelwerk.
Tuurlijk in de regen bij een graad of 7quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daarom worden er nu bij de vleet buitenfeestjes aangekondigd
Ik denk dat Jaap ook zijn eigen overhead projector heeft meegenomen om dia's te kunnen tonen.quote:
Waarschijnlijk is zelf een van de rechters de teamvoorzitter. Kan hij/zij zijn eigen briefje schrijven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:01 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ik denk dat ze daar alles kunnen regelen.
dat is het juist het probleem..
Idem.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:02 schreef vosss het volgende:
Verder ben ik best voor de maatregelen, alleen die avondklok niet.
Als het goed was ingevoerd dan had de rechter er zich niet over hoeven buigen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is nou net het punt waar die rechter zijn/haar mond over moet houden.
Ik vind die avondklok prima als men eens gewoon met getallen de zaken kan verdedigen, ik vind het nogal wrang om mijn vrijheid te moeten opofferen terwijl mensen nog wel steeds plezierreisjes mogen maken via Schiphol.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:02 schreef vosss het volgende:
Hoe gekunsteld het ook allemaal overkomt nu, ik vind het prachtig om te zien.
Verder ben ik best voor de maatregelen, alleen die avondklok niet.
Even de avondklok rechtlullen zonder onderbouwing. "Maar in Frankrijk doen ze het toch ook..."quote:
Het is een feit van algemene bekendheid dat minder contacten leidt tot minder besmettingen. Het is een feit van algemene bekendheid en overigens ook uit statistieken en data blijkt dat de avondklok heeft geleid tot minder contactmomenten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het goed was ingevoerd dan had de rechter er zich niet over hoeven buigen.
Dan was er namelijk een fundament geweest en niet iets wat op basis van aannames en schattingen is ingevoerd.
Nou, de rechter mag volgens mij best meenemen bij zijn afweging of de maatregel werkt, zeker omdat hij moet beoordelen of er daadwerkelijk sprake is van een noodmaatregel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is nou net het punt waar die rechter zijn/haar mond over moet houden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit type maatregelen dragen echt niet bij aan het gevoel van het hebben van een rechtstaat.
Ze zal ongetwijfeld kundig zijn maar gok dat de rechters bij het hof over het algemeen wat meer op de inhoud zijn dan dat ze echt met mensen kunnen omgaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:03 schreef Koffieplanter het volgende:
De voorzitter had niet haar beste dag.
om die Engel eens even op de bon te slingeren, lolquote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:55 schreef chatlander het volgende:
He
[..]
Het moet wel klaar zijn voor 21.00 uur, want stel dat de rechter vervangen wordt, dan duurt het daarna nog een tijdje voor er een andere rechter zit die uitspraak moet doen over de vraag of de avondklok nu wel of niet opgeschort gaat worden tot vrijdag de inhoudelijke zitting plaatsvind, en als die bepaalt dat de avondklok vooralsnog doorgaat, dan kan als het allemaal te lang duurt nooit zo zijn dat iedereen die daar aanwezig is weer voor 21.00 uur binnen is. De agenten staan vast buiten de rechtszaal al te wachten met hun bonnenboekje...
De partijen die er wat mee kunnen hebben of een max qua zetels waar ze nu wel zo'n beetje op zitten, of zijn zelf net zo hard onderdeel van dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:02 schreef Red_85 het volgende:
Wat zal dit trouwens voor effect hebben op de lijsttrekkersdebatten? Woow. rutte en cda zijn 'exposed', iedereen kan gehakt maken van ze op meerdere vlakken.
Welnee joh, er zijn geen feiten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een feit van algemene bekendheid dat minder contacten leidt tot minder besmettingen. Het is een feit van algemene bekendheid en overigens ook uit statistieken en data blijkt dat de avondklok heeft geleid tot minder contactmomenten.
Dan kun je mensen ook opsluiten in hun huis en de voordeur dichttimmeren zoals in China. Het gaat ook om de vraag of de maatregel proportioneel is. Als je niet zeker weet of het veel toevoegt terwijl het wel ernstig de vrijheden van mensen beperkt, is het disproportioneel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een feit van algemene bekendheid dat minder contacten leidt tot minder besmettingen. Het is een feit van algemene bekendheid en overigens ook uit statistieken en data blijkt dat de avondklok heeft geleid tot minder contactmomenten.
Politie geeft aan gewoon te gaan schrijven ondanks dat momenteel de juridische basis ontbreekt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:08 schreef aTypisch het volgende:
om 21:05 gewoon naar buiten kunnen
ENGELGOD
COR / Excuses aan Willem Engel topic
Dat lijkt me niet, het lijkt me eerder dat het OMT zou moeten rechtvaardigen in hoeverre de invoering van de maatregel urgentie heeft, zolang ze rustig 1 keer per week naar de tweede kammer tuffen lijkt me geen sprake van een noodsituatie. Effectiviteit is niet het punt waar het hier om gaat. Een brandweer kan ook wel roepen: Een rookverbod op de hei zorgt voor 60% minder branden, maar als ze dat onderzoek eens in de winter sturen, met het oog op de zomer, dan is er geen sprake van urgentie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou, de rechter mag volgens mij best meenemen bij zijn afweging of de maatregel werkt, zeker omdat hij moet beoordelen of er daadwerkelijk sprake is van een noodmaatregel.
Dat is gewoon ziek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Politie geeft aan gewoon te gaan schrijven ondanks dat momenteel de juridische basis ontbreekt.
Lijkt me een vrij gevaarlijke ontwikkeling
echt?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Politie geeft aan gewoon te gaan schrijven ondanks dat momenteel de juridische basis ontbreekt.
Dat zeggen ze niet toch? Ze zeggen dat ze groepsvorming blijven handhaven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat dat betreft had je beter een strafrechter kunnen hebben. Die kunnen er vaak wat beter mee omgaan. Als je er zo met een gestrekt been invliegt bij ieder straatschoffie en beroepscrimineel, dan krijg je weinig voor elkaar op een dag. Maar goed, het is geen strafzaak.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze zal ongetwijfeld kundig zijn maar gok dat de rechters bij het hof over het algemeen wat meer op de inhoud zijn dan dat ze echt met mensen kunnen omgaan.
Doen ze dat daar? Of hier op Fok?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:57 schreef Scrummie het volgende:
Dat gehak op die rechter ivm haar uiterlijk, haar voorkomen of haar uitspraak is echt te droevig voor woorden hoor. Doe eens normaal man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |