Gelachenquote:Willem van Oranje, Willem van Hanegem, Willem Engel
Mooi rijtje met helden![]()
er zijn net ruim 17 miljoen mensen gered van een ander soort lastigvallenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef OProg het volgende:
Dit is gewoon nog steeds een halve zool.
Met zijn oproepen om ziekenhuizen en artsen lastig te gaan vallen.
Lastig gevallen met wat? Het verlies van de mogelijkheid om tussen 21:00 en 04:30 nergens naar toe te gaan omdat alles sowieso al dicht was?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er zijn net ruim 17 miljoen mensen gered van een ander soort lastigvallen
dat is veel kwaadaardiger dan een Engel die wat roept
Met een huisarrest voor het heel het land die niet rechtsgeldig bleekquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lastig gevallen met wat? Het verlies van de mogelijkheid om tussen 21:00 en 04:30 nergens naar toe te gaan omdat alles sowieso al dicht was?
Om 12:00 schakel ik pas in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:41 schreef onlogisch het volgende:
Willem Engel zo op de boomerradio @:Zipportal
Een avondklok is geen huisarrest. Doe niet zo dramatisch, idioot.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Met een huisarrest voor het heel het land die niet rechtsgeldig bleek
doe maar alsof het niets is
Ik hoop dat je deze post nog eens terugleest en dan goed nadenkt over wat daar staatquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Een avondklok is geen huisarrest. Doe niet zo dramatisch, idioot.
Je mocht zonder geldige reden de straat niet op tussen 21:00u en 4:30u... WAT verschrikkelijk!
Ja, heerlijk, de deur openzetten voor de derde en vierde golf. Wat een held!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er zijn net ruim 17 miljoen mensen gered van een ander soort lastigvallen
dat is veel kwaadaardiger dan een Engel die wat roept
En Willem Fortuyn.quote:
Waarvoor verdient ie excuses? Het is nog steeds een viruswappie, daar maakt deze uitspraak geen verandering in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat je deze post nog eens terugleest en dan goed nadenkt over wat daar staatSucces ermee.
En nu weer ontopic graag, onze reddende engel verdient wel wat excuses van FOK!kers.
Vierde golfquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, heerlijk, de deur openzetten voor de derde en vierde golf. Wat een held!
Allemaal een boete van 250 euro geven, dan... Dan hadden ze liever die 95 euro van de avondklok gelapt.quote:
dat is dus huisarrest. zonder dat je een overtreding hebt begaan. volledig disproportioneel en alleen iets wat de ergste grijze muizen als acceptabel ervaren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je mocht zonder geldige reden de straat niet op tussen 21:00u en 4:30u... WAT verschrikkelijk!
Hebben we allemaal een enkelband gekregen en moesten we vragen om boodschappen te kunnen doen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:04 schreef Harlon het volgende:
da
[..]
dat is dus huisarrest. zonder dat je een overtreding hebt begaan. volledig disproportioneel en alleen iets wat de ergste grijze muizen als acceptabel ervaren.
Alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder, nog even volhouden!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, heerlijk, de deur openzetten voor de derde en vierde golf. Wat een held!
Kregen we een boete als we op straat liepen? Ja. Was het dus verboden om je huis te verlaten? Ja. Had je dus huisarrest? Ja. Met nadruk op had, want dankzij helden als Willem kunnen we nu weer normaal naar onze feestjes toe 's avonds.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hebben we allemaal een enkelband gekregen en moesten we vragen om boodschappen te kunnen doen?
Nee, he?
Onzin dus.
'ik heb er nu geen last van dus pak aub mn grondrechten af'quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lastig gevallen met wat? Het verlies van de mogelijkheid om tussen 21:00 en 04:30 nergens naar toe te gaan omdat alles sowieso al dicht was?
Bij huisarrest krijg je geen boete, dan ga je gewoon de bak in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:07 schreef Harlon het volgende:
[..]
Kregen we een boete als we op straat liepen? Ja. Was het dus verboden om je huis te verlaten? Ja. Had je dus huisarrest? Ja. Met nadruk op had, want dankzij helden als Willem kunnen we nu weer normaal naar onze feestjes toe 's avonds.
En wat was je precies van plan met die grondrechten te doen nu?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
'ik heb er nu geen last van dus pak aub mn grondrechten af'
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bij huisarrest krijg je geen boete, dan ga je gewoon de bak in.
Het was niet verboden om je huis te verlaten. Het was verboden om buiten te komen. Als je niet thuis was (wat bij huisarrest niet mag), dan kon je dus niet meer naar huis toe.
En naar welke feestjes wilde je? Want die zijn al een jaar sowieso verboden... Ook zonder avondklok. Stumper.
Moet ik dit uitleggen of verdedigen voordat ik er gebruik van mag maken?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat was je precies van plan met die grondrechten te doen nu?
de avondklok 0 keerquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:14 schreef Shotty het volgende:
een kapotte klok staat ook 2* per dag gelijk.
Nee hoor, het viel me gewoon op dat mensen graag met abstracties komen als individuele vrijheden of grondrechten om maar niet toe te hoeven geven dat hun daadwerkelijke motivaties een stuk egoïstischer zijn. Beetje als Muricans in Alabama die het op states rights gooien om maar niet hoeven leven met het feit dat overgrootopa vocht voor het in stand houden van slavernij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Moet ik dit uitleggen of verdedigen voordat ik er gebruik van mag maken?
lekker dansen na 12 maanden lockdownquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je maar weet dat je bij een donatie aan viruswaarheid meteen vast zit aan 12 maanden Salsalessen. Indien je niet voortijdig opzegt zal dat automatisch worden verlengd.
Wees blij dat mensen als de Engel voor jou vechten en je vrijheid teruggeven. Met je gelul over Alabamaquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee hoor, het viel me gewoon op dat mensen graag met abstracties komen als individuele vrijheden of grondrechten om maar niet toe te hoeven geven dat hun daadwerkelijke motivaties een stuk egoïstischer zijn. Beetje als Muricans in Alabama die het op states rights gooien om maar niet hoeven leven met het feit dat overgrootopa vocht voor het in stand houden van slavernij.
Oh, dus het ging je helemaal niet om de avondklok... Het beperkte je alleen in het overtreden van alle andere corona maatregelen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]Jij werd gewoon niet uitgenodigd denk ik
Nee er is slechts geadviseerd om geen feestjes te geven thuis, achter de voordeur mogen ze namelijk niet handhaven. Dus gewoon lekker ergens in een bungalow gaan zitten ver bij anderen vandaan zodat ze het ook niet op geluidsoverlast kunnen gooien en lekker feestenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het was niet verboden om je huis te verlaten. Het was verboden om buiten te komen. Als je niet thuis was (wat bij huisarrest niet mag), dan kon je dus niet meer naar huis toe.
En naar welke feestjes wilde je? Want die zijn al een jaar sowieso verboden... Ook zonder avondklok. Stumper.
genoeg illegale feestenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef TagForce het volgende:
Dit topic gaat over Willem Engel, niet over mij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Oh, dus het ging je helemaal niet om de avondklok... Het beperkte je alleen in het overtreden van alle andere corona maatregelen?
doen ze wel. op basis van zogenaamde meldingen van geluidsoverlast. Doe je niet open? Dan forceren ze de deur open.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:23 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee er is slechts geadviseerd om geen feestjes te geven thuis, achter de voordeur mogen ze namelijk niet handhaven. Dus gewoon lekker ergens in een bungalow gaan zitten ver bij anderen vandaan zodat ze het ook niet op geluidsoverlast kunnen gooien en lekker feesten![]()
Hmm tot nu toe nog nooit last van gehad, maar ik ga ze dan ook niet midden in de stad organiseren ofzo. Lijkt me ook wel dat als je de politie aan de deur hebt dat je dan gewoon open doet, aangeeft dat je alleen bent en de muziek wat zachter zal zetten, je hoeft ze immers geen toegang te verschaffen tot je woning.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:25 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
doen ze wel. op basis van zogenaamde meldingen van geluidsoverlast. Doe je niet open? Dan forceren ze de deur open.
Meerdere malen gebeurt bij het studentencomplex achter mij
Bij gerede twijfel komt er iemand mee die je wel toegang moet verschaffen, hoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:27 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hmm tot nu toe nog nooit last van gehad, maar ik ga ze dan ook niet midden in de stad organiseren ofzo. Lijkt me ook wel dat als je de politie aan de deur hebt dat je dan gewoon open doet, aangeeft dat je alleen bent en de muziek wat zachter zal zetten, je hoeft ze immers geen toegang te verschaffen tot je woning.
tuurlijk, ze gaan ff een officier van justitie mee sturen naar ieder appartementquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
[..]
Bij gerede twijfel komt er iemand mee die je wel toegang moet verschaffen, hoor.
Appartementen niet, de rest ging redelijk vlotjes.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:29 schreef Harlon het volgende:
[..]
tuurlijk, ze gaan ff een officier van justitie mee sturen naar ieder appartement
Die hoeft niet mee... Alleen een bevelschrift tot huiszoeking.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:29 schreef Harlon het volgende:
[..]
tuurlijk, ze gaan ff een officier van justitie mee sturen naar ieder appartement
OVJ hoeft alleen een akkoord te geven (op afstand). En dan nog? Wat gaan de rechters doen? Foei zeggen tegen de overheid?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:29 schreef Harlon het volgende:
[..]
Maar nogmaals: Wat is precies de invulling die je aan die vrijheid geeft? Dat zullen toch vooral zaken zijn als shoppen, naar de kapper gaan of een feestje vieren. Dat vindt je belangrijker dan alle negatieve consequenties die anderen als gevolg daarvan ondervinden. En dat mag je best vinden hoor, het is een vrij land immers. Maar heb in ieder geval dan de ballen om daar eerlijk voor uit te komen en verschuil je niet achter vage begrippen als je vrijheid, je houdt daarmee echt niemand voor de gek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wees blij dat mensen als de Engel voor jou vechten en je vrijheid teruggeven. Met je gelul over Alabama
Jaquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar nogmaals: Wat is precies de invulling die je aan die vrijheid geeft? Dat zullen toch vooral zaken zijn als shoppen, naar de kapper gaan of een feestje vieren. Dat vindt je belangrijker dan alle negatieve consequenties die anderen als gevolg daarvan ondervinden. En dat mag je best vinden hoor, het is een vrij land immers. Maar heb in ieder geval dan de ballen om daar eerlijk voor uit te komen en verschuil je niet achter vage begrippen als je vrijheid, je houdt daarmee echt niemand voor de gek.
Dat gaat je dus geen hol aan hequote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar nogmaals: Wat is precies de invulling die je aan die vrijheid geeft? Dat zullen toch vooral zaken zijn als shoppen, naar de kapper gaan of een feestje vieren. Dat vindt je belangrijker dan alle negatieve consequenties die anderen als gevolg daarvan ondervinden. En dat mag je best vinden hoor, het is een vrij land immers. Maar heb in ieder geval dan de ballen om daar eerlijk voor uit te komen en verschuil je niet achter vage begrippen als je vrijheid, je houdt daarmee echt niemand voor de gek.
zal ik jouw naam met of zonder hoofdletter in de brief zetten?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:39 schreef spinazieruiker het volgende:
Willem Engel, het spijt me dat je bent geboren
Die uitspraak hebben wij ook gewoon in het Nederlands hoor, maar wel heel interessant dat je Engels spreekt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:38 schreef Morri2 het volgende:
Geen excuses.
Er is een mooi Engels spreekwoord: "Even a broken clock is right twice a day". Dat vind ik erg van toepassing hier.
Maar wel fijn dat we een paar dagen van die idiote avondklok af zijn.
Wat een zure opmerking. Maar bedankt. Ik wist niet dat er ook een Nederlandse variant was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:00 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Die uitspraak hebben wij ook gewoon in het Nederlands hoor, maar wel heel interessant dat je Engels spreekt.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:33 schreef OProg het volgende:
Dit is gewoon nog steeds een halve zool.
Met zijn oproepen om ziekenhuizen en artsen lastig te gaan vallen.
Dit is gewoon een hele slechte vergelijking. Maar toch bedanktquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee hoor, het viel me gewoon op dat mensen graag met abstracties komen als individuele vrijheden of grondrechten om maar niet toe te hoeven geven dat hun daadwerkelijke motivaties een stuk egoïstischer zijn. Beetje als Muricans in Alabama die het op states rights gooien om maar niet hoeven leven met het feit dat overgrootopa vocht voor het in stand houden van slavernij.
Ja dat is het inderdaad, dat jij toevallig nou geen zin hebt om in dat tijdbestek de deur uit te gaan en het dus wel prima vindt doet daar helemaal niets aan af.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Tis gewoon Carnaval hier hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als je tussen 21:00u en 04:30u buiten MOET zijn, om een andere reden dan werk, getuigt dat meer van inflexibiliteit van jouw kant, dan van het al dan niet aanwezig zijn van mijn zin om buiten te WILLEN zijn op dat tijdstip, hoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja dat is het inderdaad, dat jij toevallig nou geen zin hebt om in dat tijdbestek de deur uit te gaan en het dus wel prima vindt doet daar helemaal niets aan af.
Alleen als je de komende 40 dagen ook aan vasten doet... Anders is Carnaval niets meer of minder dan een excuus om te veel te zuipen, en kan dat makkelijk op een ander moment in het jaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Tis gewoon Carnaval hier hoor![]()
Zoals Willem het net zo mooi zei op NOS: hopelijk kunnen mensen nog een laatste staartje Carnaval meepakken.
Als het om 16.00 uur negatief uitpakt voor Rutte en consorten, weet ik zeker dat in mijn omgeving het dak eraf gaat bij een hoop mensen.
Nog even duimen de komende paar uur.
Ik word niet graag onschuldig en zonder deugdelijke feitelijke onderbouwing, voor onbepaalde tijd, 's avonds in mijn huis opgesloten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als je tussen 21:00u en 04:30u buiten MOET zijn, om een andere reden dan werk, getuigt dat meer van inflexibiliteit van jouw kant, dan van het al dan niet aanwezig zijn van mijn zin om buiten te WILLEN zijn op dat tijdstip, hoor.
..en ik maar denken dat de avondklok onzin was. Blijkt het de zuiderlingen ervan te weerhouden te gaan carnavallen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Tis gewoon Carnaval hier hoor![]()
Zoals Willem het net zo mooi zei op NOS: hopelijk kunnen mensen nog een laatste staartje Carnaval meepakken.
Als het om 16.00 uur negatief uitpakt voor Rutte en consorten, weet ik zeker dat in mijn omgeving het dak eraf gaat bij een hoop mensen.
Nog even duimen de komende paar uur.
Ik kan met trots en genoegen zeggen, dat ik geen idee heb wat een NPC is. Maar ik zal de titel met geneoegen dragen als hij mij wordt verleend door egoistische wappies, want dan betekent het dat ik een fatsoenlijk mens ben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:49 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
Vierde golf
Slaafse NPC gespot. Niet het amateurisme en onjuist gebruik van het staatsrecht door de overheid bekritiseren maar het zijn de activisten.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:30 schreef Marsenal het volgende:
Zijn er serieus mensen die willen carnavallen? Er is toch geen kloot aan zo? Carnaval is what got us here in the first place, gekke brabo's
De mening van een ander bepaalt of jij een fatsoenlijk mens bent?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik kan met trots en genoegen zeggen, dat ik geen idee heb wat een NPC is. Maar ik zal de titel met geneoegen dragen als hij mij wordt verleend door egoistische wappies, want dan betekent het dat ik een fatsoenlijk mens ben.
Geen excuses nodig, in de rechtszaal laat hij feilloos zien wat voor een wappie hij isquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef aTypisch het volgende:
Ja hoi
Dit topic is bedoeld om sorry te zeggen tegen Willem Engel
Iedereen die hem ooit een wappie heeft genoemd kan in dit topic zijn of haar excuses aanbieden
ENGEL STOPT DE AVONDKLOK
[ twitter ]
Willem van Oranje, Willem van Hanegem, Willem Engel
Mooi rijtje met helden
Wie is er nou egoistisch? Wie wil er anderen opsluiting en experimentele medische behandelingen opleggen zonder oog voor de wil en de belangen van die anderen?quote:
Nee, die bevestigt het. Net als woorden als ‘deugmens’. Als een fascist mij een deugmens noemt, omarm ik dat als een compliment.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De mening van een ander bepaalt of jij een fatsoenlijk mens bent?
Oef..
Leuk dat je uit zoiets onzinnigs kracht kunt halen in deze zware tijden!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, die bevestigt het. Net als woorden als ‘deugmens’. Als een fascist mij een deugmens noemt, omarm ik dat als een compliment.
ik noem jou een npc, jij mij een egoist. let's agree to disagree.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik kan met trots en genoegen zeggen, dat ik geen idee heb wat een NPC is. Maar ik zal de titel met geneoegen dragen als hij mij wordt verleend door egoistische wappies, want dan betekent het dat ik een fatsoenlijk mens ben.
proest.... een gesjeesde laborant die een dansschool begint en dan wederom faalt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 02:32 schreef n__n het volgende:
Willem Engel![]()
Velen praten over hem, weinigen praten (op normale wijze) mét hem. De meeste mensen kijken helaas niet verder dan de media, waarin deze man compleet gedemoniseerd en ten onrechte van zaken beschuldigd wordt. Helaas is dat hoe dat werkt in de media, maar ík geloof erin dat deze man het beste voor heeft met de Nederlandse bevolking.
Ooit zal men ontwaken.
Ja, teveel wappies.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:10 schreef HansCojona het volgende:
Willem legt mooi bloot wat er allemaal mis is in dit land.
Daar wilde hij bij Op1 al reclame voor makenquote:Op woensdag 17 februari 2021 06:39 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
proest.... een gesjeesde laborant die een dansschool begint en dan wederom faalt.
En dan zijn maatje Pols: De juridische carrière van de in het Duitse stadje Blomberg geboren Jeroen Sebastiaan Pols begon toen hij eind jaren negentig in de gevangenis zat. Hij begon in zijn cel met een studie rechten aan de Open Universiteit en studeerde naar eigen zeggen in drie jaar cum laude af, schrijft De Volkskrant.
Waarvoor hij precies heeft gezeten is niet helder. En hij wil er zelf ook niets over zeggen. ‘Wat maakt dat uit? Dat was twintig jaar geleden. Het heeft me gevormd en is onderdeel van me.’
Na zijn gevangenisstraf stond hij andere mensen bij met een gespannen relatie met het recht. Een van hen was Cees Engels. Jawel, de vader van Willen Engel
Cees was een berucht huisjesmelker en eigenaar van camping Oranje.![]()
Er is nog een andere band tussen de familie Engel en Jeroen Pols: Pols en de broer van Willem Engel runnen samen een aantal bordelen in Bremen.
En deze personen moeten de "vrijheden" van miljoenen Nederlanders verdedigen...![]()
![]()
![]()
![]()
Wedden dat ze na deze corona ellende een Politieke Partij gaan oprichten...
Ondertussen verliest hij elke rechtzaak, nu even een mazzeltje, maar niet gewonnen op de gronden die hij tegen de maatregelen had, en zoals het er nu uit ziet gaat de avondklok gewoon door.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:09 schreef Dutchguy het volgende:
Alhoewel ik totaal niet zou willen wat deze man wil heeft hij zeker een nuttige functie. Hij voorkomt dat we blind achter de modellen van het RIVM aan lopen die soms kloppen en soms totaal de plank misslaan maar de samenleving totaal op slot houden, met de nodige nevenschade. Hij dwingt ook de politiek tot flexibiliteit en een exitstrategie, een lichtpunt aan de horizon. In zijn kielzog ontstaan andere mooie dingen zoals het serieuzere Herstel NL.
Ik snap dit niet... Je doet net of de modellen van het RIVM de enige leidraad is. Heb je voor de grap al eens opgezocht wie er allemaal in het OMT zitten of door het OMT geconsulteerd worden? En dan heeft de overheid ook nog eens ingestemd met het consulteren van het zogenaamde Red Team. Ik wordt zo moe van mensen die denken dat als het niet gaat zoals zij het liefst willen, dat het dan ook verkeerd is. Willem Engel is een dansleraar. Een fucking dansleraar. En Willem denkt met een beetje selectief on-line artikelen shoppen de waarheid in handen te hebben. Willem is zo'n type die geen vertrouwen heeft in overgrote meerderheid van onze medische wetenschap, maar zweert bij die paar dissonanten die er altijd tussen lopen. En Willem roept als een ware populist gewoon dat wat iedereen het liefst zou horen, namelijk, dat de maatregelen onzin zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:09 schreef Dutchguy het volgende:
Alhoewel ik totaal niet zou willen wat deze man wil heeft hij zeker een nuttige functie. Hij voorkomt dat we blind achter de modellen van het RIVM aan lopen die soms kloppen en soms totaal de plank misslaan maar de samenleving totaal op slot houden, met de nodige nevenschade. Hij dwingt ook de politiek tot flexibiliteit en een exitstrategie, een lichtpunt aan de horizon. In zijn kielzog ontstaan andere mooie dingen zoals het serieuzere Herstel NL.
Klopt. Hij legt mooi bloot dat hij en zijn wappiecollega's het probleem van deze tijd in de Westerse wereld zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:10 schreef HansCojona het volgende:
Willem legt mooi bloot wat er allemaal mis is in dit land.
Ik zie dat compleet tegenovergesteld.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:03 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Klopt. Hij legt mooi bloot dat hij en zijn wappiecollega's het probleem van deze tijd in de Westerse wereld zijn.
Hij heeft een juridische tekortkoming bloot gelegd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:14 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Ik zie dat compleet tegenovergesteld.
Pessimisten benaderen het zo, wij vieren de overwinningquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft een juridische tekortkoming bloot gelegd.
Waardoor de avondklok nu volledig in wetgeving verankerd gaat worden.
Welke overwinning precies?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:24 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Pessimisten benaderen het zo, wij vieren de overwinning
Ik vind dat je het goed weet te verwoorden. Types zoals Willem Engel graven naar artikelen en onderzoeken die bevestigen wat ze willen horen. Vervolgens maken ze er een mooi verhaal, vaak gebaseerd op één onderzoek van een of andere vage arts uit verwegistan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:01 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik snap dit niet... Je doet net of de modellen van het RIVM de enige leidraad is. Heb je voor de grap al eens opgezocht wie er allemaal in het OMT zitten of door het OMT geconsulteerd worden? En dan heeft de overheid ook nog eens ingestemd met het consulteren van het zogenaamde Red Team. Ik wordt zo moe van mensen die denken dat als het niet gaat zoals zij het liefst willen, dat het dan ook verkeerd is. Willem Engel is een dansleraar. Een fucking dansleraar. En Willem denkt met een beetje selectief on-line artikelen shoppen de waarheid in handen te hebben. Willem is zo'n type die geen vertrouwen heeft in overgrote meerderheid van onze medische wetenschap, maar zweert bij die paar dissonanten die er altijd tussen lopen. En Willem roept als een ware populist gewoon dat wat iedereen het liefst zou horen, namelijk, dat de maatregelen onzin zijn.
Oh ja, Willem heeft ook nog eens weinig manieren. Zo lachte hij bij Op1 degenen met een andere mening recht in hun gezicht uit.
Het is een walgelijk mannetje, dat niet gehinderd door enig verantwoordelijk besef, met populistische prietpraat het domme volk probeert te manipuleren. En jij trapt er nog in ook...
Willem komt op voor de mensen die niet gehoord worden, maar in Nederland haten ze je meteen natuurlijk als je een andere mening hebt, daar kunnen de Nederlandertjes niet zo goed tegen. Jammer voor ze, Willem gaat doorquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:25 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik vind dat je het goed weet te verwoorden. Types zoals Willem Engel graven naar artikelen en onderzoeken die bevestigen wat ze willen horen. Vervolgens maken ze er een mooi verhaal, vaak gebaseerd op één onderzoek van een of andere vage arts uit verwegistan.
De kreten die hij gisteren ook tussendoor riep. IC's die nooit vol hebben gelegen. Mensen oproepen om feest te vieren op straat. Je zou de man bijna corona toewensen.
Dit is een serieus forum, dus nu wel graag inhoudelijk reageren zou fijn zijnquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:26 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Volg het nieuws een keer, misschien kan je dan ook meepraten met de volwassenen.
zijn mooie topic op fokquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is een serieus forum, dus nu wel graag inhoudelijk reageren zou fijn zijn
Welke overwinning precies?
Ja, daar ben ik ook ingetrapt ja, godverdommequote:
Ik had op je gereageerd; maar blijkbaar mag jij mij wel voor gehandicapt uitmaken en andersom niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is een serieus forum, dus nu wel graag inhoudelijk reageren zou fijn zijn
Welke overwinning precies?
Het is tuig van de richel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 06:39 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
proest.... een gesjeesde laborant die een dansschool begint en dan wederom faalt.
En dan zijn maatje Pols: De juridische carrière van de in het Duitse stadje Blomberg geboren Jeroen Sebastiaan Pols begon toen hij eind jaren negentig in de gevangenis zat. Hij begon in zijn cel met een studie rechten aan de Open Universiteit en studeerde naar eigen zeggen in drie jaar cum laude af, schrijft De Volkskrant.
Waarvoor hij precies heeft gezeten is niet helder. En hij wil er zelf ook niets over zeggen. ‘Wat maakt dat uit? Dat was twintig jaar geleden. Het heeft me gevormd en is onderdeel van me.’
Na zijn gevangenisstraf stond hij andere mensen bij met een gespannen relatie met het recht. Een van hen was Cees Engels. Jawel, de vader van Willen Engel
Er is nog een andere band tussen de familie Engel en Jeroen Pols: Pols en de broer van Willem Engel runnen samen een aantal bordelen in Bremen.
En deze personen moeten de "vrijheden" van miljoenen Nederlanders verdedigen...![]()
![]()
![]()
![]()
Welke overwinning?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:39 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Ik had op je gereageerd; maar blijkbaar mag jij mij wel voor gehandicapt uitmaken en andersom niet.
En dat maak je er zelf naar. Continu dingen roeptoeteren, als er gevraagd wordt om er inhoudelijk op in te gaan niet thuis geven maar met non-reacties komen. Doe je niet alleen bij mij overigens. Tsja. Als je dan ook nog eens het vermogen mist om op een basisschool-niveau Nederlands te typen is 1 en 1 2 natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:39 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Ik had op je gereageerd; maar blijkbaar mag jij mij wel voor gehandicapt uitmaken en andersom niet.
Willem roept mensen op om verzorgingstehuizen te bellen en lastig te vallen. Willem vergelijkt mondkapjes met Jodenster. Willem vindt dat het rechtssysteem zegeviert wanneer hij wint, maar dat er sprake is van corruptie wanneer hij verliest.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:28 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Willem komt op voor de mensen die niet gehoord worden, maar in Nederland haten ze je meteen natuurlijk als je een andere mening hebt, daar kunnen de Nederlandertjes niet zo goed tegen. Jammer voor ze, Willem gaat door
Jij trekt allerlei dingen uit zijn verband. Willem is altijd tegen geweld geweest, we bestrijden dit met liefde en op de legale manier via rechtzaken. Niks mis mee in een democratie. Wees blij dat er tegengeluid is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:48 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Willem roept mensen op om verzorgingstehuizen te bellen en lastig te vallen. Willem vergelijkt mondkapjes met Jodenster. Willem vindt dat het rechtssysteem zegeviert wanneer hij wint, maar dat er sprake is van corruptie wanneer hij verliest.
In welk opzicht is Willem zo anders?
Willem plaatst het telefoonnummer van een verzorgingstehuis met de mededeling dat de mensen gegijzeld worden, en trekt vervolgens zijn keutel in wanneer zijn volgers dat nummer gaan bellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:54 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Jij trekt allerlei dingen uit zijn verband. Willem is altijd tegen geweld geweest, we bestrijden dit met liefde en op de legale manier via rechtzaken. Niks mis mee in een democratie. Wees blij dat er tegengeluid is.
Dan moet je dat bij de rechter laten toetsen. Klaag hem aan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Willem plaatst het telefoonnummer van een verzorgingstehuis met de mededeling dat de mensen gegijzeld worden, en trekt vervolgens zijn keutel in wanneer zijn volgers dat nummer gaan bellen.
Hoe is dat precies liefdevol?
Dit, alhoewel ik het met lang alles wat hij zegt het niet eens ben. Maar democratie is niet voor bange mensen en tegengeluid is prima.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:54 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Jij trekt allerlei dingen uit zijn verband. Willem is altijd tegen geweld geweest, we bestrijden dit met liefde en op de legale manier via rechtzaken. Niks mis mee in een democratie. Wees blij dat er tegengeluid is.
Dit ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:31 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee deze terroristische opruier hoort achter slot en grendel.
De term terrorisme heeft wel aardig in waarde ingeboet . de tandjes.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:31 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee deze terroristische opruier hoort achter slot en grendel.
Hoe wil je zijn oproepen op social media om verzorgingstehuizen met telefoontjes te bestoken omdat ze sluiten vanwege corona uitbraken dan noemen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
De term terrorisme heeft wel aardig in waarde ingeboet . de tandjes.
Kan adviseren je definities even te checken.
Geen terrorisme in ieder geval, tenzij hij die oudjes ook wilde vermoorden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe wil je zijn oproepen op social media om verzorgingstehuizen met telefoontjes te bestoken omdat ze sluiten vanwege corona uitbraken dan noemen?
Het liefst ziet hij alle oudjes sterven want dan kan het land weer openquote:Op woensdag 17 februari 2021 20:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Geen terrorisme in ieder geval, tenzij hij die oudjes ook wilde vermoorden.
Awww wat lievvvquote:
Als je betere suggesties hebt zijn ze van harte welkomquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Awww wat lievvvDe wappies proberen het woord wappie te kapen
Zeg heb je niet nog wat buurtgenoten van je die meer dan één gast lijken te ontvangen aan te geven bij de politie?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Awww wat lievvvDe wappies proberen het woord wappie te kapen
Dit somt op waarom iemand niet zou 'deugen'. Dus zijn broer runt een bordeel, wat interesseert mij dat nou? Oh en Jeroen Pols zat ooit vast: nogmaals, wat interesseert mij dat nou? Het gaat erom dat deze mensen voor onze rechten opkomen in tijden van tirannie. De redenen waarom ik ze 'niet zou moeten mogen' zijn stuk voor stuk bijzaken die mij geen reet interesseren en inhoudelijk niets aan deze situatie toevoegen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 06:39 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ze komen op voor 'onze rechten' zeg je? Als in 'wij zijn Nederland'?quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:13 schreef n__n het volgende:
[..]
Dit somt op waarom iemand niet zou 'deugen'. Dus zijn broer runt een bordeel, wat interesseert mij dat nou? Oh en Jeroen Pols zat ooit vast: nogmaals, wat interesseert mij dat nou? Het gaat erom dat deze mensen voor onze rechten opkomen in tijden van tirannie. De redenen waarom ik ze 'niet zou moeten mogen' zijn stuk voor stuk bijzaken die mij geen reet interesseren en inhoudelijk niets aan deze situatie toevoegen.
En als jij daarover struikelt is dat vooral jóuw probleem.
Sommige mensen hechten nog waar de aan hun rechten. Ik denkt dat hij die groep bedoeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze komen op voor 'onze rechten' zeg je? Als in 'wij zijn Nederland'?
Recht op wat precies?quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Sommige mensen hechten nog waar de aan hun rechten. Ik denkt dat hij die groep bedoeld.
Vaccins zijn niet per definitie gentherapie, dat geldt alleen voor de technologie van de 'vaccinatie' tegen corona. Verder mag ik niet meer na 21:00 op straat, vind dat best heftig als we notabene een grondwet hebben die ons hiertegen hoort te beschermen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Recht op wat precies?
Vaccins gentherapie noemen?
Dat gentherapie noemen is gewoon angst zaaien.quote:Op donderdag 18 februari 2021 23:16 schreef n__n het volgende:
[..]
Vaccins zijn niet per definitie gentherapie, dat geldt alleen voor de technologie van de 'vaccinatie' tegen corona.
Welk artikel?quote:Verder mag ik niet meer na 21:00 op straat, vind dat best heftig als we notabene een grondwet hebben die ons hiertegen hoort te beschermen.
Gezondheid daarover staan ook wat dingen over in de grondwet. En Willem verspreid leugens en onjuiste informatie. Hij zou eigenlijk excuus moeten aanbieden richting wij Nederland?quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze komen op voor 'onze rechten' zeg je? Als in 'wij zijn Nederland'?
De rechten van wie precies?quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Sommige mensen hechten nog waar de aan hun rechten. Ik denkt dat hij die groep bedoeld.
Idd. In Nederland heb je geen rechten behalve het recht om onderdaan te zijn van de koning en die te voeden.quote:
Het enige recht dat jij hebt is het leiden van een kutleven in bittere armoede. Je hebt kansen genoeg gekregen maar je weigerde die te benutten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 03:10 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
Idd. In Nederland heb je geen rechten behalve het recht om onderdaan te zijn van de koning en die te voeden.
Mijn "rechten" verdedigen zij niet en als ik die twee zie zitten met elkaar dan denk ik onbewust aan ene Trump...narcistiche persoonlijkheden met trollen trekjes...quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:13 schreef n__n het volgende:
[..]
Dit somt op waarom iemand niet zou 'deugen'. Dus zijn broer runt een bordeel, wat interesseert mij dat nou? Oh en Jeroen Pols zat ooit vast: nogmaals, wat interesseert mij dat nou? Het gaat erom dat deze mensen voor onze rechten opkomen in tijden van tirannie. De redenen waarom ik ze 'niet zou moeten mogen' zijn stuk voor stuk bijzaken die mij geen reet interesseren en inhoudelijk niets aan deze situatie toevoegen.
Recht op vrijheid.quote:Op donderdag 18 februari 2021 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Recht op wat precies?
Vaccins gentherapie noemen?
Waarom denk je daar nu een wet mee te overtreden?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In je eigen tuin kunnen zitten met bezoek na 21h zonder de wet te overtreden.
Omdat er een spoedwet in kracht is gesteld die dat op dit moment verboden maakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom denk je daar nu een wet mee te overtreden?
Staat daar in dat je niet met je bezoek in de tuin mag zitten?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Omdat er een spoedwet in kracht is gesteld die dat op dit moment verboden maakt.
Grapperhaus heeft het toegelicht, je kan het opzoeken. Verder dan dit kan ik je niet over het recht op vrijheid informeren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Staat daar in dat je niet met je bezoek in de tuin mag zitten?
Maar die wet was er niet gekomen als Engel niet had geprocedeerd tegen de overheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Grapperhaus heeft het toegelicht, je kan het opzoeken. Verder dan dit kan ik je niet over het recht op vrijheid informeren.
Je zou hem juist moeten prijzen dat het nu juridisch goed geregeld is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 08:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar die wet was er niet gekomen als Engel niet had geprocedeerd tegen de overheid.
Dus hoezo komt hij voor onze vrijheid op?
Bij Op1 zei hij dat hij het prima vond, de overheid maakt zich alleen maar meer belachelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 08:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je zou hem juist moeten prijzen dat het nu juridisch goed geregeld is.
Lekker zuipen in cafés met je vrienden aan wie je lekker kan frunniken en tongzoenen.quote:
Is toch ook prima.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij Op1 zei hij dat hij het prima vond, de overheid maakt zich alleen maar meer belachelijk.
En daar wil hij garen bij spinnen met zijn eigen politieke partij.
Iemand die donaties aan zijn stichting naar zijn bedrijf sluist, komt voor jouw recht op? Fout, hij regelt aandacht voor zichzelf en daarmee donaties voor zijn stichting waarmee hij zichzelf verrijkt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:13 schreef n__n het volgende:
[..]
BNWtje gespotquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Iemand die donaties aan zijn stichting naar zijn bedrijf sluist, komt voor jouw recht op? Fout, hij regelt aandacht voor zichzelf en daarmee donaties voor zijn stichting waarmee hij zichzelf verrijkt.
Als er iemand liegt in het hele coronaverhaal, dan is het Engel wel.
Nee hoor, dit is gewoon openbare informatie, voor iedereen te vinden.quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is gewoon openbare informatie, voor iedereen te vinden.
Maar goed, iemand uitschelden is natuurlijk een stuk makkelijker, dan daadwerkelijk op de materie in te gaan.
Succes op mijn blocklijst.
Heeft een avondklok gestopt die voor verstandige mensen toch al niks betekende omdat die 's avonds toch al thuis blijven, en sowieso toch al te verstandig zijn om zichzelf geen besmetting aan te doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef aTypisch het volgende:
Ja hoi
Iedereen die hem ooit een wappie heeft genoemd kan in dit topic zijn of haar excuses aanbieden
ENGEL STOPT DE AVONDKLOK
[ twitter ]
Mooi rijtje met helden
https://www.reddit.com/r/iamverysmart/quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heeft een avondklok gestopt die voor verstandige mensen toch al niks betekende omdat die 's avonds toch al thuis blijven, en sowieso toch al te verstandig zijn om zichzelf geen besmetting aan te doen.
Dus de enigen voor wie het gevolgen zal hebben zijn onverstandigen, dommen, en mensen met een beperkte geestelijke capaciteit. Die zullen weer meer kans lopen dat ze zichzelf een besmetting aandoen.
Na, misschien dat ik dan toch Willem Engel moet bedanken. Omdat hij voor een uitdunning van het aantal mensen met een beperkte mentale capaciteit zorgt. En ook nog op een goedkopere manier dan het geven van een uniform, een wapen, een vijand, en een one-way ticket to the front aan hen.
Volgende stap in de zuivering van de bevolking zou dan kunnen zijn om naast een PCR test meteen ook een IQ test af te nemen. En als je onder de 120 uitkomt (zeg maar HAVO-niveau), dan moet je thuis uitzieken. Omdat het aannemelijk is dat je besmet bent geraakt omdat je je niet aan de maatregelen hebt gehouden.
Die Willem Engel... Rechtse bekken zullen schuimen.
Volgens Engel en consorten is een feit echter pas echt als je het kunt waarnemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:05 schreef Subw00fer het volgende:
Willem Engel gaat gelukkig (eens) dood. Dat is geen nepfeit.
Tja, een virus is zo klein die kan je niet met je blote oog waarnemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:07 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Volgens Engel en consorten is een feit echter pas echt als je het kunt waarnemen.
Complotten over 'complotdenkers'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Iemand die donaties aan zijn stichting naar zijn bedrijf sluist, komt voor jouw recht op? Fout, hij regelt aandacht voor zichzelf en daarmee donaties voor zijn stichting waarmee hij zichzelf verrijkt.
Als er iemand liegt in het hele coronaverhaal, dan is het Engel wel.
Ik vind van niet. Willem Engel maakt gebruik van de naïviteit en domheid van zijn volgers. Je ziet dat ook met guru's uit het Oosten. Volgers worden compleet uitgezogen door deze narcistische leiders.quote:
Precies. En dat is de recente vertoning op televisie dus absoluut níet. Hopelijk heeft iedereen dat mogen aanschouwen en dezelfde constatering gedaan.quote:Op zondag 21 februari 2021 07:45 schreef chratnox het volgende:
Ik ben geen fan van Engel, maar gaat het niet een beetje ver om hem dood te wensen?
Adriaan van Dis zei het bij Dit was het nieuws wel mooi: “Dit soort mensen omarm ik, want ze laten zien dat onze rechtstaat werkt.”
Los van of je voor of tegen de avondklok bent, het moet wel juridisch kloppend zijn.
Het is echter een vrij domme opmerking van Van Dis, onze rechtsstaat werkt immers pas als al het overheidshandelen op het recht gestoeld en door het recht beperkt is, dus kunnen anekdotes nooit laten zien dat de rechtsstaat werkt. Maar DWHN is dan ook geworden tot satire van de ergste soort, de gezagsvriendelijke satire.quote:Op zondag 21 februari 2021 07:45 schreef chratnox het volgende:
Ik ben geen fan van Engel, maar gaat het niet een beetje ver om hem dood te wensen?
Adriaan van Dis zei het bij Dit was het nieuws wel mooi: “Dit soort mensen omarm ik, want ze laten zien dat onze rechtstaat werkt.”
Los van of je voor of tegen de avondklok bent, het moet wel juridisch kloppend zijn.
Nee, dat zijn we over een jaar alweer vergeten.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Als Willem Engel de avondklok van tafel krijgt zal hij de geschiedenisboeken ingaan als volksheld als we allemaal snappen wat er gebeurd is.
Net als alle anderen in de geschiedenis die ooit voor vrijheid gevochten hebben tegen degenen die macht en controle wilden.
Maar waarom toont dit aan dat de trias politica niet werkt?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:52 schreef Ixnay het volgende:
Ik twijfel of de trias politica en de rechtstaat werkt.
Stel de tweede kamer en de eerste kamer komen met een nieuwe wet. Iedereen die de naam "Wilders" heeft moet zonder reden vervolgd kunnen worden. Het is beter voor de gezondheid en de veiligheid dat die mensen vastzitten blijkt uit statistieken.
Het voorstel krijgt een meerderheid en wordt de wet. De rechters voeren die uit.
In de praktijk komt dit neer op een dictatuur.
Klopt, maar daar ging het bij Engel niet om en in hoger beroep werd er ook met van alles gesmeten dat totaal niet met de rechtzaak te maken had, hij maakte gewoon gebruik van het podium dat hem geboden werdquote:Op zondag 21 februari 2021 07:45 schreef chratnox het volgende:
Nou, dat is wel een succes geweest, he?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:29 schreef aTypisch het volgende:
Ja hoi
ENGEL STOPT DE AVONDKLOK
[ twitter ]
Mooi rijtje met helden
Ook al ben ik sinds het begin fel tegenstander van alle maatregelen, geloof ik dat het sluiten van bepaalde massa bijeenkomsten wel het aantal griep besmettingen terug kan dringen. Ondanks dat dit niet opweegt tegen alle nadelige neveneffecten geloof ik wel in het effect op de verspreiding.quote:Op zondag 21 februari 2021 17:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat zijn we over een jaar alweer vergeten.
De avondklok is minimaal vergeleken met de sluiting van horeca, winkels, evenementen, etc...
Het systeem zou zo moeten zijn dat regering en rechterlijke macht elkaar niet helpen.quote:Op zondag 21 februari 2021 17:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom toont dit aan dat de trias politica niet werkt?
quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het systeem zou zo moeten zijn dat regering en rechterlijke macht elkaar niet helpen.
Dat zei ik nergens.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]Dus de rechterlijke macht moet bij alle rechtszaken tegen de staat, de aanklager gelijk geven? Immers als ze dat niet doen dan helpen ze de staat
Dat doen ze ook niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het systeem zou zo moeten zijn dat regering en rechterlijke macht elkaar niet helpen.
Willem Engel zal herinnerd worden als volksvijand no. 1 met een narcistische persoonlijkheid die er in slaagde zijn volgers van alles wijs te maken en uit te buiten. Hij gaat waarschijnlijk de tweede kamer in na de verkiezingen voor een loon van > ¤117.000.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:55 schreef Ixnay het volgende:
Als Willem Engel de avondklok van tafel krijgt zal hij de geschiedenisboeken ingaan als volksheld als we allemaal snappen wat er gebeurd is.
Net als alle anderen in de geschiedenis die ooit voor vrijheid gevochten hebben tegen degenen die macht en controle wilden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |