Welcome to the clubquote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:59 schreef NoCigar het volgende:
Gisteren dit topic voor net eerst gelezen, vandaag de portobello-steaks en de komkommersalade gemaakt. Heerlijk!
quote:Op donderdag 1 september 2022 19:55 schreef Bleie het volgende:
Afgelopen zondag was ons Ottolenghi-festijn. Door allerlei gedoe had ik maar heel beperkte voorbereidingstijd, maar ik had gelukkig wel hulp.
Het was heerlijk allemaal!
[ afbeelding ]
Hummus met gekonfijte knoflook en gegrilde paddenstoelen (Flavour)
Wittebonenpuree met knoflook aioli (Flavour)
[ afbeelding ]
Tomatensalade en yoghurt met limoen en kardemom (Flavour)
Geroosterde wortels met harissa en granaatappelpitten (Simple)
Geroosterde biet met yoghurt en ingemaakte citroen (Simple)
Couscoussalade met cherrytomaatjes en kruiden (Simple)
Niet op de foto: stoofpot van linzen en aubergine (Simple)
Iemand anders had als toetje kwarktaart met honing en tijm en amandelgebak met bramen en laurier (beide uit Simple) gemaakt. Goddelijk allebei!
Oh ja die worteltjes! Die waren een tijdlang hier ook favoriet. En de goede granaatappels liggen binnenkort weer in de Marrokkaanse winkels hier…quote:Op donderdag 1 september 2022 19:55 schreef Bleie het volgende:
Afgelopen zondag was ons Ottolenghi-festijn. Door allerlei gedoe had ik maar heel beperkte voorbereidingstijd, maar ik had gelukkig wel hulp.
Het was heerlijk allemaal!
[ afbeelding ]
Hummus met gekonfijte knoflook en gegrilde paddenstoelen (Flavour)
Wittebonenpuree met knoflook aioli (Flavour)
[ afbeelding ]
Tomatensalade en yoghurt met limoen en kardemom (Flavour)
Geroosterde wortels met harissa en granaatappelpitten (Simple)
Geroosterde biet met yoghurt en ingemaakte citroen (Simple)
Couscoussalade met cherrytomaatjes en kruiden (Simple)
Niet op de foto: stoofpot van linzen en aubergine (Simple)
Iemand anders had als toetje kwarktaart met honing en tijm en amandelgebak met bramen en laurier (beide uit Simple) gemaakt. Goddelijk allebei!
Wow, voor hoeveel man?quote:Op donderdag 1 september 2022 19:55 schreef Bleie het volgende:
Afgelopen zondag was ons Ottolenghi-festijn.
Yep, hou er wel rekening mee dat deze (volgens mij, in herinnering) een stuk scherper is qua pittigheid dan diegene die Ottolenghi gebruiktquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:44 schreef mascara-klodder het volgende:
Zowel de Turk als de Jumbo hadden geen harissa
Dus dit maar gekocht. Moet dan toch ook goedkomen?
[ link | afbeelding ]
Tnx! Wil het sowieso niet te pittig hebben. Maar de smaak van harissa is wel ernstig lekkerquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, hou er wel rekening mee dat deze (volgens mij, in herinnering) een stuk scherper is qua pittigheid dan diegene die Ottolenghi gebruikt
Wij vonden hem heerlijk, maar wel wat vochtig. Zou dus uitkijken met het toevoegen van water.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een feest, Bleie
Ik ga zo naar de supermarkt, tomaatjes halen voor de stoofpot van aubergine en linzen.
Tomaatjes is het enige wat ik niet in huis heb.
Edit: ook de worteltjes ga ik maken heb morgen mijn ouders op bezoek voor de lunch.
Tomaten met feta, rode ui en olijven erbij dan heb ik toch wel een prima lunch bij elkaar
Tnx voor de tipquote:Op vrijdag 2 september 2022 12:37 schreef Bleie het volgende:
[..]
Wij vonden hem heerlijk, maar wel wat vochtig. Zou dus uitkijken met het toevoegen van water.
Ik ookquote:Op vrijdag 2 september 2022 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou niet zoveel van aubergine, maar tot nu toe was elk gerecht van Ottolenghi met aubergine er in domweg goddelijk lekker.
Benieuwd naar het resultaat, MK!
Heb de champignons gelijk gebakken en keek net na een uur uit laten lekken in de schaal eronder en daar lag echt ontzettend veel vocht inquote:Op vrijdag 2 september 2022 12:37 schreef Bleie het volgende:
[..]
Wij vonden hem heerlijk, maar wel wat vochtig. Zou dus uitkijken met het toevoegen van water.
Ja, dat zal wel. We hadden niet heel veel tijd. Het ziet er heerlijk uit!quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb de champignons gelijk gebakken en keek net na een uur uit laten lekken in de schaal eronder en daar lag echt ontzettend veel vocht inZou het daar misschien door komen bij jou? Niet lang genoeg uit laten lekken?
Denk dat er wel 150/200 ml vocht in lag. En dan heb ik maar 250gr kastanjechampignons gebruikt. Jij zal aanzienlijk meer champignons hebben gebruikt.
Tnx.quote:Op vrijdag 2 september 2022 18:57 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel. We hadden niet heel veel tijd. Het ziet er heerlijk uit!
Die hadden wij vandaag. Boh, wat lekker!quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb daarnet de stoofpot van gort en koolrabi uit Flavour gemaakt. Lekker zegHet is prima comfort food, je slobbert het zo naar binnen.
Klinkt toch als een leuke avond!quote:Op woensdag 11 december 2024 09:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yotam heeft weer een nieuw boek! Het heet Comfort en gaat dus over comfort food![]()
[ afbeelding ]
Een preview van het boek kan je hier vinden, 47 pagina's.
Ter ere van dit boek was Yotam op 12 november in Afas Live en wij waren daarbij. Het was een leuke avond maar het was eigenlijk meer een avond waarop hij over zichzelf en zijn boek vertelde door middel van een interviewster dan dat we er nou echt iets van opgestoken hebben op culinair gebied. We konden daar ook het boek kopen, dat is wel erg leuk natuurlijk.
Hier taan wij ook tussen
[ afbeelding ]
Het boek gaat dus over comfortfood. Er staan weer heerlijke gerechten in. Meestal geen gerechten waarvoor je uren achtereen in de keuken staat. Het zijn wel heel veel vleesrecepten, dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Ik heb liever vlees als optie, niet als hoofdingrediënt.
Dat is wel een goed idee, ga ik hier ook opperen. Al mezzes op het oog?quote:Op woensdag 11 december 2024 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met kerst willen we, net als vorig jaar, een Ottolenghi mezze voor 2 maken. Binnenkort maar eens uitzoeken wat we gaan maken. Nu al trek in!
quote:
Nog niet. Ik heb de knolselderij met gorgonzolaroom voor over een paar dagen op de planning staan. Ben daar erg benieuwd naar.quote:Op zaterdag 28 december 2024 22:17 schreef AgnesGru het volgende:
[..]![]()
Heb jij nog andere recepten gemaakt uit Comfort?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop