abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206181842
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb daarnet de stoofpot van gort en koolrabi uit Flavour gemaakt. Lekker zeg :9 Het is prima comfort food, je slobbert het zo naar binnen.
Die hadden wij vandaag. Boh, wat lekker!
  maandag 3 oktober 2022 @ 20:56:02 #177
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_206193364
Wij hadden net de pappardelle met Rozenharissa, olijven en kappertjes uit Simpel. Echt. Heel. Lekker. En simpel. Die komt vaker op het menu!
  maandag 3 oktober 2022 @ 21:12:48 #178
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206193594
Ik maakte net de courgette frittata uit Simpel gemaakt. Lekker maar wel wat eenzijdig voor een diner met niets er naast. Meer geschikt als onderdeel van een maaltijd.
Spoilers!
  donderdag 2 februari 2023 @ 07:47:06 #179
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_207815442
Gisteren de aubergine rolletjes (gevuld met paneer en mango chutney) in kokos dal gemaakt, was erg lekker.

Wel de aubergines een dag van te voren gegrild en de kokos dal ook al gemaakt.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_215833920
Yotam heeft weer een nieuw boek! Het heet Comfort en gaat dus over comfort food :9

Een preview van het boek kan je hier vinden, 47 pagina's.

Ter ere van dit boek was Yotam op 12 november in Afas Live en wij waren daarbij. Het was een leuke avond maar het was eigenlijk meer een avond waarop hij over zichzelf en zijn boek vertelde door middel van een interviewster dan dat we er nou echt iets van opgestoken hebben op culinair gebied. We konden daar ook het boek kopen, dat is wel erg leuk natuurlijk.

Hier taan wij ook tussen

Het boek gaat dus over comfortfood. Er staan weer heerlijke gerechten in. Meestal geen gerechten waarvoor je uren achtereen in de keuken staat. Het zijn wel heel veel vleesrecepten, dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Ik heb liever vlees als optie, niet als hoofdingrediėnt.
Spoilers!
pi_215833976
We hebben inmiddels 2 gerechten uit het boek gemaakt. Een gekruide pompoenstoof met tamarinde en kokos, die lekker was maar niet enorm speciaal.

En het volgende gerecht was echt weer top. Het heet oyakodon en het is een omelet die drijft op kip in heel umami bouillon. Uiteraard met diverse toppings zoals shichimi togarashi en nori flakes.

Met kerst willen we, net als vorig jaar, een Ottolenghi mezze voor 2 maken. Binnenkort maar eens uitzoeken wat we gaan maken. Nu al trek in!
Spoilers!
pi_215834238
Oeh dat ziet er toch weer intrigerend uit allemaal. Heb al m’n Ottolenghi kookboeken intussen verkocht via Vinted, ik zie zoveel recepten van hem online staan dat ik daar wel genoeg aan heb.
Hij was afgelopen aflevering van 2voor12 het antwoord op een vraag, ook wel grappig.
  donderdag 12 december 2024 @ 10:52:47 #183
482080 AgnesGru
pi_215845075
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yotam heeft weer een nieuw boek! Het heet Comfort en gaat dus over comfort food :9

[ afbeelding ]

Een preview van het boek kan je hier vinden, 47 pagina's.

Ter ere van dit boek was Yotam op 12 november in Afas Live en wij waren daarbij. Het was een leuke avond maar het was eigenlijk meer een avond waarop hij over zichzelf en zijn boek vertelde door middel van een interviewster dan dat we er nou echt iets van opgestoken hebben op culinair gebied. We konden daar ook het boek kopen, dat is wel erg leuk natuurlijk.

Hier taan wij ook tussen
[ afbeelding ]

Het boek gaat dus over comfortfood. Er staan weer heerlijke gerechten in. Meestal geen gerechten waarvoor je uren achtereen in de keuken staat. Het zijn wel heel veel vleesrecepten, dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Ik heb liever vlees als optie, niet als hoofdingrediėnt.
Klinkt toch als een leuke avond!

Hoop het boek met kerst te krijgen.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

Met kerst willen we, net als vorig jaar, een Ottolenghi mezze voor 2 maken. Binnenkort maar eens uitzoeken wat we gaan maken. Nu al trek in!
Dat is wel een goed idee, ga ik hier ook opperen. Al mezzes op het oog?
pi_215968557
Wij hebben gisteren de pizza bianca uit Simple gemaakt. Een saus van mascarpone, ansjovis, pecorino en salie met daar op flinterdunne aardappelschijfjes. Werkelijk geweldig. Dit wordt een van onze vaste pizza's.

Ik heb voor deze kerstvakantie diverse gerechten van Ottolenghi geselecteerd:
- Raita en flatbread voor bij een Indiase BBQ
- Tomatensalade met sumakuien en knolselderij met gorgonzolapuree voor bij beef ribs
- Wortel met dukkah en asperge met ansjoviskruim voor bij porchetta
- Aziatische kip met salade en kokosrijst uit het nieuwe boek

De gerechten voor tweede kerstdag zijn deze geworden:
- Fattoush
- Parelcouscous met rozijnen
- Bloemkool tabouleh
- Spruiten met citroen en olijven
- Gekonfijte prei met linzen
- Gegrilde paprika met ansjovis
- Baba ganoush
- Ezme dip (tomaat en yoghurt)
- Boerenkooldip
Spoilers!
  zaterdag 28 december 2024 @ 22:07:38 #186
482080 AgnesGru
pi_216058017
Vandaag Comfort binnen gekregen. Tijdens het doorbladeren al wat lekkere dingen gespot :9
pi_216058028
@AgnesGru, heb je het nieuwe boek al doorgebladerd?
Spoilers!
pi_216058067
Oh. Dat is dus mijn antwoord :D :D
Spoilers!
  zaterdag 28 december 2024 @ 22:17:02 #189
482080 AgnesGru
pi_216058273
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh. Dat is dus mijn antwoord :D :D
:D

Heb jij nog andere recepten gemaakt uit Comfort?
pi_216058431
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 22:17 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
:D

Heb jij nog andere recepten gemaakt uit Comfort?
Nog niet. Ik heb de knolselderij met gorgonzolaroom voor over een paar dagen op de planning staan. Ben daar erg benieuwd naar.
Spoilers!
pi_216105995
Een aantal van de Engelse uitgaves van de boeken is op dit moment in de aanbieding op bol.com, waaronder Comfort.
pi_216124160
De knolselderij net gorgonzolaroom uit Comfort is een grote aanrader :9

Spoilers!
  vrijdag 3 januari 2025 @ 22:34:03 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_216167032
Uit Comfort kan ik de kip in marinade van Tante Pauline ook van harte aanraden. Al hebben wij na marineren de boel op de bbq gelegd en ons verder niet aan het recept gehouden. Maar die marinade ga ik zeker vaker maken.
Spoilers!
pi_216374673
Uit het boek Simpel,
Heb ik gisteren de langzaam gegaarde kip met maiskorst gemaakt. Zonder maiskorst dan wel :D
Aardappel puree leek mij lekkerder.

De smaak kwam mij vaag bekend voor, dat komt omdat ik altijd chocolade gebruik in mij Chilli, hier is het een kipstoof met chocalade.
Het was een succes, dit is een blijvertje :)

https://ottolenghi.co.uk/(...)ken-crisp-corn-crust

[ Bericht 10% gewijzigd door Xlarge op 21-01-2025 05:53:19 ]
pi_216479269
Vandaag dit gemaakt https://thehappyfoodie.co(...)rrots-and-chickpeas/
Ik had alles toevallig in huis, op koriander (vind ik heel vies) en sinaasappels na. Koriandersteeltjes vervangen door platte peterselie en ik had wel sinaasappelsap, dus gewoon geen salsa gemaakt.
Het was erg lekker, maar de volgende keer laat ik het water weg en gebruik ik nog wat minder van de berberekruidenmix, het mag net iets minder pittig voor mij, ik had nu 5 theelepels gebruikt (het recept zegt 7,5).
pi_216480967
Wij hebben afgelopen week de prei met spinazie en eieren gemaakt. Heel simpel, het is een soort shakshuka. Deze is zeker voor herhaling vatbaar :9
Spoilers!
pi_219008282
Dubbel
Spoilers!
pi_219008289
Kick om deze Ultimate Winter Couscous te pluggen :9 De stukjes abrikoos en ingelegde citroen zorgen voor lekkere smaakbommetjes in elke hap.

https://ottolenghi.co.uk/pages/recipes/ultimate-winter-couscous
Spoilers!
pi_219008327
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kick om deze Ultimate Winter Couscous te pluggen :9 De stukjes abrikoos en ingelegde citroen zorgen voor lekkere smaakbommetjes in elke hap.

https://ottolenghi.co.uk/pages/recipes/ultimate-winter-couscous
Oeh, klinkt heerlijk. Wel zonder de koriander uiteraard.
pi_219008419
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oeh, klinkt heerlijk. Wel zonder de koriander uiteraard.
Ik vond het erg lekker met maar mijn vriend zat zonder koriander ook te smullen. Zonder abrikoos of ingelegde citroen mis je wel echt iets.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')