quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:09 schreef minilot het volgende:
Even teruggezocht. Niet eens zozeer de eerste buitenlandse bestelling voor de Ottolenghi-webshop, maar uberhaupt de eerste bestelling. Ahem. Tikje overenthousiast
[ afbeelding ]
Simple is briljant En dat boekje van de postcodeloterij heb ik geloof ik van mijn ouders gekregen Eens opzoeken waar ik dat gelaten heb.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb hier Plenty staan en dat boekje van de postcodeloterij. De shakshuka maak ik best regelmatig. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over de aanschaf van Simple en Flavour, misschien moet ik eerst maar eens wat van de recepten die op internet gepubliceerd zijn maken voordat ik weer een kookboek aan de collectie toevoeg
Dat boekje heb ik ook, bedenk ik me nu! En @Lucky_Strike, wat heb jij al veel gemaakt uit dat boek. Leuk om te zien en zeer inspirerend!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Simple is briljant En dat boekje van de postcodeloterij heb ik geloof ik van mijn ouders gekregen Eens opzoeken waar ik dat gelaten heb.
Het is echt wel een aanraderquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh en polenta eetbaar, daar geloof ik niks van. Maar hier is het recept zodat ik het misschien toch een keer probeer https://www.nigella.com/r(...)-with-soy-cured-yolk
QFTquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:44 schreef minilot het volgende:
Als je maar één ding maakt uit Flavour, laat het dan die fantastische oesterzwamtaco's met alle gesuggereerde bijgerechten zijn
Hier mijnes:
[ afbeelding ]
Een beeeeeetje een fangirl ben ik wel In 2011 in het Londense Nopi gegeten toen het net een week open was en ik had de eerste buitenlandse bestelling toen z'n webshop open ging en daar zat derhalve een handgeschreven briefje van Yotam bij
Dus hoera voor dit topic! *volgt*
Die kokosomeletten staan hier ook op de shortlist!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb er hier 5 staan van hem,
hier werd ik blij van
Lamsgehaktballen met feta en salade van bosui en kruiden uit simpel
Rundergehaktballetjes met tuinbonen en citroen uit Jeruzalem
Feestmaal van omeletten met kokos en geelwortel uit Flavour
Deze heb ik ooit eens klaargemaakt en was heerlijk!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik geloof dat dit: https://www.thespruceeats(...)c-tart-recipe-434916
ooit mijn allereerste recept was van Yotam.
Ze verkopen tegenwoordig producten voor 'koken met Ottolenghi' bij Xenos: https://www.xenos.nl/eten-en-drinken/ottolenghiquote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar halen jullie je ingrediënten en dan met name de smaakmakers vandaan? Ik kom een heel eind met de lokale mediterrane winkel, maar waar haal ik zwarte knoflook?
En kan ik rozenharissa zelf maken van reguliere harissa met rozenwater en rozenblaadjes? Iemand dat al eens geprobeerd?
Xenos, wat slimquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Forbry het volgende:
Hier 4 boeken van Ottolenghi. Plenty, Plenty More, Flavour en Simpel. Ik moet zeggen dat ik vooralsnog weinig uit deze boeken heb gekookt. Ik kies dan toch iets sneller voor iets van Jamie, Yvette van Boven, Donna Hay en nog vele anderen. Maar wát ik tot nu toe van hem heb klaargemaakt smaakte goed en ik ben van plan om in de toekomst meer met zijn boeken te doen.
[..]
Deze heb ik ooit eens klaargemaakt en was heerlijk!
[..]
Ze verkopen tegenwoordig producten voor 'koken met Ottolenghi' bij Xenos: https://www.xenos.nl/eten-en-drinken/ottolenghi
Die heb ik ook gemaakt Geweldig!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik geloof dat dit: https://www.thespruceeats(...)c-tart-recipe-434916
ooit mijn allereerste recept was van Yotam.
Dank voor de tip van Xenosquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef Forbry het volgende:
Hier 4 boeken van Ottolenghi. Plenty, Plenty More, Flavour en Simpel. Ik moet zeggen dat ik vooralsnog weinig uit deze boeken heb gekookt. Ik kies dan toch iets sneller voor iets van Jamie, Yvette van Boven, Donna Hay en nog vele anderen. Maar wát ik tot nu toe van hem heb klaargemaakt smaakte goed en ik ben van plan om in de toekomst meer met zijn boeken te doen.
[..]
Deze heb ik ooit eens klaargemaakt en was heerlijk!
[..]
Ze verkopen tegenwoordig producten voor 'koken met Ottolenghi' bij Xenos: https://www.xenos.nl/eten-en-drinken/ottolenghi
Ik heb ze er net allemaal op nageslagen..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:56 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg ooit een taartje van deeg met sinasappelcompote en blauwe kaas voorgeschoteld als recept van Ottolenghi maar ik kan het niet meer vinden. Iemand een foto vh recept?
. Lief. Dankje.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb ze er net allemaal op nageslagen..
[ afbeelding ]
..maar zonder succes! Het dichtstbijzijnde is een recept in Nopi voor een blauwekaas-cheesecake met honing en gepicklede biet. Niks sinaasappeligs erin. Hmmm.
Misschien staat het bij die recepten op The Guardian. Dat zijn voor zover ik kan zien lang niet allemaal recepten uit zijn boeken (toch @minilot?). Link staat in de OP.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
. Lief. Dankje.
Was iets met sinasappelcompote, blauwe kaas en witlof erop. Heel simpel. Ik dacht van Otto sr.
Wellicht weet onze gezamenlijke vriendin van weleer het nog, want die heeft het ooit gemaakt.
Wat maak je er bij?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:42 schreef minilot het volgende:
Goed! Aan de slag dan maar met de geroosterde aubergine met groene kruiden en gefrituurde knoflook uit Flavour voor vanavond Helemaal extra zin erin gekregen door dit topic
Ik had bij nader inzien helemaal geen gelegenheid voor aanvullende boodschappen, dus moest het doen met wat ik nog had liggen: kokosrijst en vegaballetjes in pindasaus..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat maak je er bij?
Ik ga aan de slag met de broccoli
Klinkt goedquote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik had bij nader inzien helemaal geen gelegenheid voor aanvullende boodschappen, dus moest het doen met wat ik nog had liggen: kokosrijst en vegaballetjes in pindasaus..
[ afbeelding ]
Wat eet/at jij bij je gefrituurde en gepicklede broccoli?
Ik meng idd zelf harissa met rozenwater, voor die papardelle met olijven. Superlekker!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar halen jullie je ingrediënten en dan met name de smaakmakers vandaan? Ik kom een heel eind met de lokale mediterrane winkel, maar waar haal ik zwarte knoflook?
En kan ik rozenharissa zelf maken van reguliere harissa met rozenwater en rozenblaadjes? Iemand dat al eens geprobeerd?
Net als zwarte knoflook!quote:Op woensdag 17 februari 2021 05:29 schreef Barreltje het volgende:
Rozen harissa kan ik gewoon in mn lokale AH kopen
https://www.ah.nl/product(...)sa-met-rozenblaadjes
Wellicht.. mijn AH is echt een buurt super.. dus niet eens een XL..quote:Op woensdag 17 februari 2021 07:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Net als zwarte knoflook!
Maar wellicht verschilt dat per vestiging.
Die taart met blauwe kaas en biet is wel echt lekker, die bietjes maak ik ook los als we weer eens bieten over hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 16:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb ze er net allemaal op nageslagen..
[ afbeelding ]
..maar zonder succes! Het dichtstbijzijnde is een recept in Nopi voor een blauwekaas-cheesecake met honing en gepicklede biet. Niks sinaasappeligs erin. Hmmm.
Ik ben al jaren niet meer bij een Albert Heijn geweest, maar misschien moet ik mijn afkeer van die winkel maar eens opzij zetten en een kijkje gaan nemenquote:Op woensdag 17 februari 2021 07:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Net als zwarte knoflook!
Maar wellicht verschilt dat per vestiging.
Wellicht scheelt het waar de winkel staat, dit is utrecht.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben al jaren niet meer bij een Albert Heijn geweest, maar misschien moet ik mijn afkeer van die winkel maar eens opzij zetten en een kijkje gaan nemen
De dichtstbijzijnde AH is een XL, dus dat komt wel goed, bedankt voor de tip, want ik ben echt heel benieuwd naar de zwarte knoflookquote:Op woensdag 17 februari 2021 10:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wellicht scheelt het waar de winkel staat, dit is utrecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |