Wat heeft dat met doelpalen verschuiven te maken? Als het virus zich aanpast kan je wel zeggen dat het niet eerlijk is maar daar zal het weinig boodschap aan hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nu hangt het ineens weer af van mutaties. De doelpalen worden telkens weer verschoven.
Het gaat ongeveer zo:
2 weeks
Until summer
Until Christmas
Until there's a vaccine
Until everyone's vaccinated
Forever
Ze zullen ons blijven lastigvallen als we geen vuist maken tegen de tirannie van virologen en regeringen.
Je bent nog niet zo bekend met de woordkeuze en gedachtegang van @DeVerzamelaar blijkbaar?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:
En tirannie, overdrijven is ook een vak.
Dit hebben we te danken aan mensen die de maatregelen telkens accepteren en denken dat het wel weer overwaait. Mensen die de maatregelen telkens accepteren en voor zichzelf telkens denken van dat het maar voor even is, het moet nu even maar het wordt beter gaan nooit toegeven dat ze fout zitten. Die zitten vast in een soort cirkel. Als ze dit permanent maken dan vinden ze voor zichzelf wel weer redenen om dit te accepteren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja precies, @:miss_sly leest denk ik een ander artikel dan ons. Anders ben ik benieuwd wat zij dan eruit haalt, maar dat zegt ze niet, waarschijnlijk omdat er niets anders uit te halen valt...
dat is idd, de historie. en die herhaalt zichzelf altijd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit hebben we te danken aan mensen die de maatregelen telkens accepteren en denken dat het wel weer overwaait. Mensen die de maatregelen telkens accepteren en voor zichzelf telkens denken van dat het maar voor even is, het moet nu even maar het wordt beter gaan nooit toegeven dat ze fout zitten. Die zitten vast in een soort cirkel. Als ze dit permanent maken dan vinden ze voor zichzelf wel weer redenen om dit te accepteren.
Geef je eenmaal vrijheden op, krijg je het nooit meer terug.
Daar doelde ik dan ook niet op, maar op de zin dat het voor een politicus aantrekkelijk is om een extreem veilige kant te kiezen omdat de gevolgen voor de korte termijn sneller en gemakkelijker te zien en voelen zijn dan de langetermijneffecten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vermogen om de langetermijneffecten van lockdowns mee te nemen in de overweging is geen cynisme.
Jawel, des te meer reden om erop te reagerenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je bent nog niet zo bekend met de woordkeuze en gedachtegang van @:DeVerzamelaar blijkbaar?
Daarom ophouden met die lockdowns en maatregelen en door de zure appel heenbijten. Deze nieuwe "leef"stijl accepteer ik niet. Dan maar een miljoen boomers dood, kan mij het schelen. Wat is het leven nog waard met permanente social distancing, want "het kan niet!" Dat is subjectief, het is geen natuurwet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat heeft dat met doelpalen verschuiven te maken? Als het virus zich aanpast kan je wel zeggen dat het niet eerlijk is maar daar zal het weinig boodschap aan hebben.
En tirannie, overdrijven is ook een vak.
zondag museumplein?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daarom ophouden met die lockdowns en maatregelen en door de zure appel heenbijten. Deze nieuwe "leef"stijl accepteer ik niet. Dan maar een miljoen boomers dood, kan mij het schelen. Wat is het leven nog waard met permanente social distancing, want "het kan niet!" Dat is subjectief, het is geen natuurwet.
Zomaar de mensen in de bloei van hun leven beperken, echt belachelijk.
Blij dat jij niet aan het roer staatquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daarom ophouden met die lockdowns en maatregelen en door de zure appel heenbijten. Deze nieuwe "leef"stijl accepteer ik niet. Dan maar een miljoen boomers dood, kan mij het schelen. Wat is het leven nog waard met permanente social distancing, want "het kan niet!" Dat is subjectief, het is geen natuurwet.
Zomaar de mensen in de bloei van hun leven beperken, echt belachelijk.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat gaat echt niet alleen op voor politici. Bovendien wil ik nogmaals benadrukken dat die 'veilige' kant alleen maar schijnveiligheid biedt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar doelde ik dan ook niet op, maar op de zin dat het voor een politicus aantrekkelijk is om een extreem veilige kant te kiezen omdat de gevolgen voor de korte termijn sneller en gemakkelijker te zien en voelen zijn dan de langetermijneffecten.
Ik hoop het ook, maar de context is dat er echt staat "semi permanent social distancing", niet wat jij noemt. En die tostis willen dat dan voor de paar zwakken bij wie het vaccin niet werkt (als dat er een paar zijn en ziekenhuizen het aankunnen hebben ze gewoon dvp, net als met de griep elk jaar) en veel erger nog, ONGEVACCINEERDJES! Sorry hoor maar als iedereen een prik aangeboden heeft gekregen ga ik echt m'n vrijheid niet langer opgeven voor een stel weigeraars, dat is dan echt hun risico!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Foreseeable future is 'in de nabije toekomst'.
Ik verwacht dat bepaalde maatregelen definitief zullen zijn, maar dat zijn meer dingen als surveillance, rioolwatermetingen, sequencing en dat soort zaken. Dat is ook waar veel wetenschappers over spreken en dat is ook nodig als je een jaarlijkse 'covidprik' wil introduceren.
Denk dat je dat in context moet blijven zijn. Er zullen bepaalde maatregelen blijven, maar ik kan me niet voorstellen dat dat in de richting van de bevolking is, dat zal meer zijn dat er elk jaar een pot geld apart gezet wordt voor Covid, dat bepaalde protocollen ontwikkeld worden en onderhouden worden.
Ik snap het nog steeds niet, denk ik.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verkeerd leest. Of ik druk me verkeerd uit, dat kan. Ik ga er vanuit dat dat niet hun 'doel' is door geen perspectief aan een aantal sectoren te geven. En die routekaart noem ik geen perspectief
Ooh! Verdorie. En al die mensen maar hier maar een 1450 delen lange reeks bijhouden met discussies.... terwijl we gewoon er meteen mee moeten stoppen want het is een niets zeggend virusje.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:17 schreef SmaRTeY het volgende:
Meteen stoppen met de Corona onzin en massa onderdrukking omwille van een griep-gelijkend niets zeggend virusje.....
Het is wat hard gezegd misschien maar heel veel perspectief krijgen ze ook niet (die routekaart noem ik geen perspectief). En als je dan leest hoe grote spelers in de retail het niet uithouden tot eind maart dan maar ik me daar wel zorgen over.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Daaruit maak ik op dat je nu in een wereld leeft waarin je wel gelooft dat de politieke leiders bewust een aantal sectoren de nek om willen draaien?
Precies dit; dat is een beetje het nadeel van de gemiddelde bčta. Dat is nog wel aan te sturen in een wat kleinere organisatie, als de leiding ook nog wel enige sjoege heeft van waar het over gaat, maar bij complexe materie als dee is het lastig om daar (zinnige) pushback op te geven. Je zal bovendien als politicus maar een keuze met wat risico's maken en die valt verkeerd uit; dan maar liever op safe en wijzen naar de rapporten en modellen van de wijze heren. Ik snap de reactie vanuit individueel en politiek oogpunt, maar of dat maatschappelijk ook de verstandigste is, is een tweede.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:
Ik werk vrij veel met wetenschappers samen op mijn werk, en het is bepaalde slag mensen. Ik vind het fijn om met ze te werken, maar het nadeel is dat in veel gevallen er puur en alleen op basis van mogelijke situaties gesproken wordt en er niets uitgesloten wordt. Vaak wordt uitgegaan van het meest negatieve scenario omdat er onzekerheid is.
Ik heb die tekst gelezen, maar het punt is, dit zijn de 'scientists', dit zijn de zogenaamde 'witte jassen mafia' in het VK. Die krijgen een steeds sterker tegengeluid vanuit de politiek en andere sectoren. Als het aan sommige wetenschappers ligt heb je altijd social distancing en dergelijken, die heb je in Nederland ook. Rosanne Hertzberger was daar een perfect voorbeeld van. Maatregelen houden omdat ze zelf geen zin had 2 weken ziek te worden. Dat roept ze vanuit haar titel als microbioloog, dus het komt in een column terecht, wordt opgepikt door kranten en hop, zo gaat het zijn eigen leven leiden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar de context is dat er echt staat "semi permanent social distancing", niet wat jij noemt. En die tostis willen dat dan voor de paar zwakken bij wie het vaccin niet werkt (als dat er een paar zijn en ziekenhuizen het aankunnen hebben ze gewoon dvp, net als met de griep elk jaar) en veel erger nog, ONGEVACCINEERDJES! Sorry hoor maar als iedereen een prik aangeboden heeft gekregen ga ik echt m'n vrijheid niet langer opgeven voor een stel weigeraars, dat is dan echt hun risico!
Maar lees die tekst, hoe is daar objectief niet uit te halen dat ze one meter plus de nieuwe standaard willen maken voorlopig (Foreseeable future)? Permanent social distancing dus? Hoe moet ik het anders lezen? De dingen die jij noemt verwacht ik ook, maar die komen in dit artikel niet eens voor...
Het wordt inderdaad tijd dat er ook gesproken wordt over een exitstrategie. Anders ben ik bang dat we over een tijdje ook met een mentale pandemie zitten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is wat hard gezegd misschien maar heel veel perspectief krijgen ze ook niet (die routekaart noem ik geen perspectief). En als je dan leest hoe grote spelers in de retail het niet uithouden tot eind maart dan maar ik me daar wel zorgen over.
is dat heel erg? Ik heb toch meer met de kleine ondernemers dan de beursgenoteerde bedrijvenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:20 schreef Gunner het volgende:
En als je dan leest hoe grote spelers in de retail het niet uithouden tot eind maart dan maar ik me daar wel zorgen over.
Ja, want eigenlijk bedoelde ik nog te zeggen dat als de grote jongens het niet uithouden, hoe is het dan wel niet voor de kleintjes?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat heel erg? Ik heb toch meer met de kleine ondernemers dan de beursgenoteerde bedrijven
En de mensen die werken voor die grote bedrijven?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat heel erg? Ik heb toch meer met de kleine ondernemers dan de beursgenoteerde bedrijven
Inderdaad, onze overheid, gevolgd door een stel blinde schapen, draait selectief en willens en wetens bedrijven de nek om, zadelt onze jeugd op met een onterecht grote schuld, verpest het leven van 98% met een aan hysterie grenzende onnozelheid en de grootheidswaanzin onze zwakkere ouderen met een paar prikkies het eeuwige leven te geven. Hierbij de mensen die na hun prikkie overlijden onder de noemer, die hadden onderliggend lijden, gooit en ondanks de "doodslag" veel mensen overtuigt van een enorm gevaarlijk en dodelijk virus die een nationale ramp en illegale spoedwetten rechtvaardigt en vaccinatie als enige uitweg ziet en biedt...... goh.....quote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet, denk ik.
Je zegt dat je graag in een wereld willen leven waarin je gelooft dat onze politieke leiders niet bewust een aantal sectoren de nek om willen draaien.
Daaruit maak ik op dat je nu in een wereld leeft waarin je wel gelooft dat de politieke leiders bewust een aantal sectoren de nek om willen draaien?
de steun is klein maar in verhouding wel redelijker voor de kleinere ondernemerquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, want eigenlijk bedoelde ik nog te zeggen dat als de grote jongens het niet uithouden, hoe is het dan wel niet voor de kleintjes?
die krijgen toch de steun of via de salariscompensatie of uiteindelijk wwquote:Op dinsdag 16 februari 2021 10:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En de mensen die werken voor die grote bedrijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |