abonnement Unibet Coolblue
pi_198024961
@gcjoel over koolraap: @Vork had een tijd geleden iets gedaan met koolraap en kruiden uit de oven of zo geloof ik.
pi_198024967
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik herinner me nog dat je enorm lange werkweken met enorm lange werkdagen werkte in december... heb je de tijd gehad om daarvan bij te komen sindsdien? Ik weet dat mijn weerstand beduidend lager wordt als ik mezelf een tijdje overwerk. (Sinds dat m'n hoofd er met me vandoor ging ben ik ook heel vaak ondefinieerbaar slapjes en sneu. Kost een boel energie, dat gestress. :{ )
Klopt inderdaad. Goed punt. Ik ben een weekje vrij geweest met kerst, en heb aan de ene kant niet het idee dat ik het nu druk heb, maar aan de andere kant omdat ik nu sinds januari best veel verschillende projectjes tegelijk heb merk ik wel dat dat me ook best wat mentale energie kost om het overzicht te houden etc (ben wel bezig daar een handig systeem voor te bedenken om dat iets meer ergens op papier te hebben ipv in m'n hoofd). Dus kan best dat dat inderdaad ook meespeelt in de lichamelijke klachten. En ik ben nu bij veel van die projectjes ook de "kartrekker" dus als ik niks doe ligt het project stil. Vanaf april krijg ik een onderzoeksassistent voor het grootste project, dus dat helpt denk ik ook wel, gewoon al het gevoel dat als ik een paar dagen vrij neem in elk geval dat project gewoon doorloopt.

Wat betreft je andere post: weet ik niet zo goed. Het is er een die niet tot vermoeidheid zou moeten leiden, en ik neem hem met opzet wel 's avonds zodat als dat wel zo is ik er hopelijk dan beter van slaap. Maar zou best weer eens weekje kunnen stoppen en kijken wat er dan gebeurt (naast waarschijnlijk weer neusverkoudheid, maargoed haha)

quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Was jouw bloed al eens goed onder loep genomen? Ook zaken zoals een mogelijk B12 tekort ook bekeken? (Hou er rekening mee dat in Nl de grenswaarden laag liggen. Lager dan in veel andere landen, dat is iets wat ik zelf altijd in mijn achterhoofd hou. ).
Er is over de jaren heen heel vaak bloedonderzoek gedaan waar nooit iets uitkwam behalve een te hoog vitamine B6 (laatste keer wel binnen normale waarden geloof ik), maar dat zou niet dit soort klachten moeten veroorzaken. Maar de laatste keer is wel al weer jaar of langer geleden, dus kan denk ik geen kwaad om weer even te checken.
Grenswaarden laag, bedoel je dan dat de drempel om 'te laag' te scoren pas bij een lagere waarde ligt dan in andere landen? Dus dat in andere landen een hogere waarde al als te laag wordt gezien dan in NL?

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 15-02-2021 21:16:15 ]
pi_198024981
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik ken het alleen maar van die gore frietjes van vroeger _O-
oh die vind ik ook gewoon lekker :D
pi_198024986
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik doe dit vaak! Zodra uit de pan wat zout erover is een must! :9

Vier minuten trouwens?! Ik bak ze meestal krokant in het boter maar dat duurt iets van dertig seconden ofzo?
Volgende x. Dank voor de tip.
De andere helft van de vele salieblaadjes gesneden door de risotto was heerlijk. :9
pi_198025125
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Goed punt. Ik ben een weekje vrij geweest met kerst, en heb aan de ene kant niet het idee dat ik het nu druk heb, maar aan de andere kant omdat ik nu sinds januari best veel verschillende projectjes tegelijk heb

Er is over de jaren heen heel vaak bloedonderzoek gedaan waar nooit iets uitkwam behalve een te hoog vitamine B6 (laatste keer wel binnen normale waarden geloof ik), maar dat zou niet dit soort klachten moeten veroorzaken. Maar de laatste keer is wel al weer jaar of langer geleden, dus kan denk ik geen kwaad om weer even te checken.
Grenswaarden laag, bedoel je dan dat de drempel om 'te laag' te scoren pas bij een lagere waarde ligt dan in andere landen? Dus dat in andere landen een hogere waarde al als te laag wordt gezien dan in NL?
Ja, inderdaad :Y Het is een nogal veel besproken onderwerp in 'mijn' kringen, maar ook als je kijkt op stichtingb12tekort e.d. wordt de ondergrens benoemd als mogelijk wat te laag.

Ik noem het even omdat B12 tekorten best regelmatig voorkomen en het begint vaak met vaaaaaaaaaage klachten, waaronder ook vaak vermoeidheid, hoofdpijn, etc.
Het is een nogal sluimerend proces en je gaat het meestal pas merken als je reserves echt uitgeput raken.

Het is in het geval van niet-veganisten dan vaak een opnamestoornis (en niet zozeer een innamestoornis). Komt nog best regelmatig voor. (Erasmus ZH heeft er onderzoek naar gedaan)

Nu, er kunnen nog 101 redenen zijn voor je klachten, maar als ze eens voorstellen naar je bloedbeeld te kijken, laat deze dan even meenemen. Kun je dat in elk geval uitsluiten :)
  maandag 15 februari 2021 @ 21:22:52 #81
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198025145
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga morgen een Ottolenghi fantopic openen hoor. Nou heb ik net weer zo idioot lekker gegeten.
J wil al Yotams kookboeken koken en de rest van ons leven nooit meer iets anders eten.

@:gcjoel, ik deed gisteren koolraap door mijn szechuangerecht, zie Chinatopic. En in Flavour staan koolraapsteaks.
Thanks voor de tip! Otto kan bijna niet fout zijn
  maandag 15 februari 2021 @ 21:34:07 #82
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198025297
Hier heel succesvol corticosteroiden in plaats van anti allergie pillen. Scheelt enorm.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198025346
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, inderdaad :Y Het is een nogal veel besproken onderwerp in 'mijn' kringen, maar ook als je kijkt op stichtingb12tekort e.d. wordt de ondergrens benoemd als mogelijk wat te laag.

Ik noem het even omdat B12 tekorten best regelmatig voorkomen en het begint vaak met vaaaaaaaaaage klachten, waaronder ook vaak vermoeidheid, hoofdpijn, etc.
Het is een nogal sluimerend proces en je gaat het meestal pas merken als je reserves echt uitgeput raken.

Het is in het geval van niet-veganisten dan vaak een opnamestoornis (en niet zozeer een innamestoornis). Komt nog best regelmatig voor. (Erasmus ZH heeft er onderzoek naar gedaan)

Nu, er kunnen nog 101 redenen zijn voor je klachten, maar als ze eens voorstellen naar je bloedbeeld te kijken, laat deze dan even meenemen. Kun je dat in elk geval uitsluiten :)
Zeker een goede om mee te nemen ja! Wilde bloedprikken zelf ook voorstellen en dan ook vitD (slik ik nu wel bij, maar je weet nooit) en ijzer mee laten nemen, dus B12 kan dan ook op t lijstje. En zij hebben vast nog suggesties. Ik heb ook eigenlijk geen idee of ik voldoende vitamine B12 binnen krijg, ik eet niet zoveel vlees en als wel dan meestal kip. En met enige regelmaat wat Griekse yoghurt of kwark.

Misschien moet ik ook gewoon weer even wat beter (gezonder en met meer regelmaat) gaan eten :+ dat helpt vast ook.
pi_198025369
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:34 schreef fietsie het volgende:
Hier heel succesvol corticosteroiden in plaats van anti allergie pillen. Scheelt enorm.
Neusspray?
Die had ik al, maar daarmee was ik dus ook al om de haverklap verkouden, vandaar de suggestie van huisarts bij overleg in september om er ook pillen bij te gaan slikken.. dus heb nu corticosteroīden neusspray en desloratadine pillen.
pi_198025392
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:39 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Neusspray?
Die had ik al, maar daarmee was ik dus ook al om de haverklap verkouden, vandaar de suggestie van huisarts bij overleg in september om er ook pillen bij te gaan slikken.. dus heb nu corticosteroīden neusspray en desloratadine pillen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Desloratadine#Side_effects
quote:
The most common side-effects are fatigue(1.2%[8]), dry mouth(3%[8]), and headache(0.6%[8]).[4]
pi_198025431
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Zeker een goede om mee te nemen ja! Wilde bloedprikken zelf ook voorstellen en dan ook vitD (slik ik nu wel bij, maar je weet nooit) en ijzer mee laten nemen, dus B12 kan dan ook op t lijstje. En zij hebben vast nog suggesties. Ik heb ook eigenlijk geen idee of ik voldoende vitamine B12 binnen krijg, ik eet niet zoveel vlees en als wel dan meestal kip. En met enige regelmaat wat Griekse yoghurt of kwark.

Misschien moet ik ook gewoon weer even wat beter (gezonder en met meer regelmaat) gaan eten :+ dat helpt vast ook.
Meten is weten 8-)
pi_198026284
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff Een van de jongens is sinds eind december verloofd (had het meisje 1 keer gezien en een week geappt). In de zomer gaan ze trouwen. Toen ik net vroeg hoe het hen ging “goed hoor, we hebben elkaar nu al een paar keer gezien en ze is aardig”. Nagevraagd sinds de verloving 2 keer in het echt gezien, samen met haar familie.
Misschien een geruststelling om te weten, maar gearrangeerde huwelijken (mits door ouders uitgezocht met oog op het geluk van eigen kind) hebben net zo'n goede kans op slagen en geluk als romantische huwelijken. Het is wat vreemd voor onze manier van kijken naar een relatie, maar het hoeft absoluut geen slecht iets te zijn.

Ik ken een man in Libanon die echt super gelukkig is met de vrouw die door zijn vader is uitgekozen. Hebben inmiddels 3 prachtige dochters en een zoon en hij zegt een goede, lieve vrouw te hebben. (en ze is idioot knap :') maar dat zijn misschien alle vrouwen in die regio haha)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 februari 2021 @ 22:50:29 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198026416
Staat er in NWS niet een Artikel dat alle Syrische mannen nu hier leven, en dat daar een land vol eenzame vrouwen is nu?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198026420
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien een geruststelling om te weten, maar gearrangeerde huwelijken (mits door ouders uitgezocht met oog op het geluk van eigen kind) hebben net zo'n goede kans op slagen en geluk als romantische huwelijken. Het is wat vreemd voor onze manier van kijken naar een relatie, maar het hoeft absoluut geen slecht iets te zijn.

Ik ken een man in Libanon die echt super gelukkig is met de vrouw die door zijn vader is uitgekozen. Hebben inmiddels 3 prachtige dochters en een zoon en hij zegt een goede, lieve vrouw te hebben. (en ze is idioot knap :') maar dat zijn misschien alle vrouwen in die regio haha)
Ja dat weet ik, de meeste ouders van deze jongens/mannen zijn zo aan elkaar gekomen. Maar deze knul moet nog 22 worden, en zit nu in het 3e jaar hbo, zij is bijna 19 en is ook net met een hbo studie begonnen in september.
Ik heb al van meerdere blije verlovingsfoto’s langs zien komen, en dan duurt dat zo’n 2 maanden en dan een half jaar later de volgende verloving. Een van hen vond als 3 jaar een collega erg leuk, maar Nederlandse. 2x verloofd met een syrische, pa en ma dolblij. Nu is hij samen met dat meisje, hij dol gelukkig en pa en ma reageren niet. De druk is zo enorm om te trouwen
We have far more in common than that which devides us..
pi_198026483
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Staat er in NWS niet een Artikel dat alle Syrische mannen nu hier leven, en dat daar een land vol eenzame vrouwen is nu?
Wat ik ken zijn echtparen (waarvan de man de vluchtweg genomen hebben en de vrouwen en kinderen nagekomen zijn) en de andere groep zijn mannen die op 16-17 jarige leeftijd zijn vertrokken om bommen (en dienstplicht) te ontvluchten. De eerste groep is totaal gefocust op de Nederlandse samenleving, veilig voor hun kinderen. De tweede groep ook, maar die zitten op een enorme manier onder de plak van de ouders (met name de moeders) daar. Ik ken er ook maar 2 die een vaste relatie met een Nederlandse hebben (en een paar die er op los tinderen en perse geen syrisch meisje willen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_198026587
Vandaag was een heerlijke dag O+ Ik vond de ideale balans tussen werk, wog, ontspanning, huishouden en sport.
Spoilers!
  maandag 15 februari 2021 @ 23:12:40 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198026635
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, de meeste ouders van deze jongens/mannen zijn zo aan elkaar gekomen. Maar deze knul moet nog 22 worden, en zit nu in het 3e jaar hbo, zij is bijna 19 en is ook net met een hbo studie begonnen in september.
Ik heb al van meerdere blije verlovingsfoto’s langs zien komen, en dan duurt dat zo’n 2 maanden en dan een half jaar later de volgende verloving. Een van hen vond als 3 jaar een collega erg leuk, maar Nederlandse. 2x verloofd met een syrische, pa en ma dolblij. Nu is hij samen met dat meisje, hij dol gelukkig en pa en ma reageren niet. De druk is zo enorm om te trouwen
Andere mores, je kijkt met je Hollanderbril :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198026640
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag was een heerlijke dag O+ Ik vond de ideale balans tussen werk, wog, ontspanning, huishouden en sport.
Fijn!!
  maandag 15 februari 2021 @ 23:14:26 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198026656
Teun, leuk gestart in 2003, maar vanaf 2005 al behoorlijk dubieus bezig dus

Hoe help je je eigen bestaansrecht naar zijn grootje. Kneuzen. En dan ook nog eens met zulke prijzen zo weinig winst maken :')

https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-chocolade-a4031865

Geen Tony's meer, met hun onhandige kutstukjes ook nog als slotakkoord :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198026677
En toevallig kom ik wat bekende gezichten tegen op de site van vluchtelingenwerk. Zij komen hier regelmatig

https://www.vluchtelingen(...)N0SAq9KRhtpyzA5xCQdc
We have far more in common than that which devides us..
pi_198026680
Best chill die sauna maar de vorige gasten hebben vermoedelijk de kachel verzopen :') waardoor deze in een beveiligde stand komt, dus vanmiddag moest iemand 'm resetten voor ronde 1 en zojuist weer voor ronde 3. Ronde 2 was op lagere temperatuur omdat ie dus toen ook al uitgeschakeld was maar toen had ik 't nog niet helemaal door hoewel 't 'n stuk minder warm was dan ronde 1 en net, want net tikte hij toch echt wel ver boven de 90 aan ah well, het was zo in orde gemaakt maar voelde me wel bezwaard dat ze weer moesten komen. Hopelijk doet ie t morgen na het ontbijt wel gewoon voor 'n laatste ronde voor ik naar huis ga :+ wel helemaal rozig nu :z.
pi_198026705
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Best chill die sauna maar de vorige gasten hebben vermoedelijk de kachel verzopen :') waardoor deze in een beveiligde stand komt, dus vanmiddag moest iemand 'm resetten voor ronde 1 en zojuist weer voor ronde 3. Ronde 2 was op lagere temperatuur omdat ie dus toen ook al uitgeschakeld was maar toen had ik 't nog niet helemaal door hoewel 't 'n stuk minder warm was dan ronde 1 en net, want net tikte hij toch echt wel ver boven de 90 aan ah well, het was zo in orde gemaakt maar voelde me wel bezwaard dat ze weer moesten komen. Hopelijk doet ie t morgen na het ontbijt wel gewoon voor 'n laatste ronde voor ik naar huis ga :+ wel helemaal rozig nu :z.
Jij slaapt vast heerlijk straks O+
Spoilers!
  maandag 15 februari 2021 @ 23:18:44 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198026708
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Best chill die sauna maar de vorige gasten hebben vermoedelijk de kachel verzopen :') waardoor deze in een beveiligde stand komt, dus vanmiddag moest iemand 'm resetten voor ronde 1 en zojuist weer voor ronde 3. Ronde 2 was op lagere temperatuur omdat ie dus toen ook al uitgeschakeld was maar toen had ik 't nog niet helemaal door hoewel 't 'n stuk minder warm was dan ronde 1 en net, want net tikte hij toch echt wel ver boven de 90 aan ah well, het was zo in orde gemaakt maar voelde me wel bezwaard dat ze weer moesten komen. Hopelijk doet ie t morgen na het ontbijt wel gewoon voor 'n laatste ronde voor ik naar huis ga :+ wel helemaal rozig nu :z.
Matig wel, loeihete sauna zonder zorgen is wel ernstig fijn

Morgen opstoken die handel :9
Enjoy!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198026716
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Andere mores, je kijkt met je Hollanderbril :+
Ja dat weet ik. En ik zou er eigenlijk niet zo van moeten staan te kijken. mijn grootouders waren niet bij het huwelijk van mijn ouders omdat ze er niet mee overweg konden dat mijn vader niet met een katholiek trouwde (en ook geen toestemming gaven aan mijn jongste oom en tante, want die waren nog geen 21)
We have far more in common than that which devides us..
pi_198026780
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jij slaapt vast heerlijk straks O+
Dat denk ik wel. Ook lekker gegeten op de kamer via pick up: burger met truffelmayo en friet en een vers getapt glas pils :o dat was ook lang geleden :+

@Molo dat is wel 't plan,net was ook weer goed heet gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')