abonnement Unibet Coolblue
pi_198019807
Hier weer verder over schaatsen, brandgangen, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!

En vergeet niet op te sommen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198019833
Er is 1 nadeel aan de dooi: het water van ons dak komt via de regenpijp op ons platte dak. Precies in de hoek waar ik zit te werken. Ik zit nu dus, terwijl ik eindelijk even geen online les hoef te geven, alsnog met een koptelefoon op mijn hoofd anders hoor ik telkens die regenpijp druppen :X
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198019913
Ik zit niet meer in buurt-apps. Kwam zoveel onzin voorbij. :') Of misschien zat ik in de verkeerde.
Zal je zien dat ik allerlei belangrijke mededelingen mis. :P
pi_198019981
Ohja. Zijn er apps die jullie gebruiken die echt van nut zijn? Die je een ander zou aanraden?
Even buiten de standaard dingen dus. :)
pi_198020119
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:27 schreef vencodark het volgende:
Ohja. Zijn er apps die jullie gebruiken die echt van nut zijn? Die je een ander zou aanraden?
Even buiten de standaard dingen dus. :)
Opsom apps die ik vaak gebruik;
* Sonos
* spotify
* hue
* nos
* Rabobank
* Social media (fb, Twitter, instagram, TikTok)
* marktplaats / vinted
pi_198020167
Onze noodgevallen appgroep heeft gezorgd voor het oppakken van een stel Roemenen op gereedschapjacht en het terugvinden van een verward persoon. 8-)
Voor overige zaken zijn er buurt/straatappgroepen, daar heb ik het geluid van uit staan en maakt me ook niet uit als er 30 man achter elkaar "gefeliciteerd!" stuurt.
pi_198020178
Nieuwe opsom O+

Apps die ik vaak gebruik:

- Google home app
- Rabo en ABN
- Twitter
- Facebook
- Instagram
- Whatsapp
- Eneco
- Disney+
- Houseparty
- Signal
- Weeronline
- AH
- Afvalwijzer
- Nu.nl
- Parro
pi_198020315
@BE zou dat serieus zijn vanwege die nieuwe hype rondom opgevouwen wraps die je onder de grill legt?
Ik heb al in geen jaren meer een grill (nadat ik de stroomkabel ooit mee wilde grillen, daar kan ie dus niet tegen). Tosti’s uit de pan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 15 februari 2021 @ 16:52:01 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_198020362
Stocard! Nooit meer kaartjes vissen uit portofoons. Überhaupt nooit meer portemonnee mee (want ik gebruik ook ApplePay)! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_198020383
Team tosti's uit de pan! :9
pi_198020470
veel gebruikte apps:
-triodosbank
-whatsapp
-signal
-runkeeper
-downdog yoga
-parro

dat was het wel..

en tosti s uit de grill of italiaanse sneetjes uit de oven..
  maandag 15 februari 2021 @ 17:01:09 #12
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198020471
Apploos door het leven! *O*

Vraag: zijn er hier meer pubers die het plannen en organiseren wat lastig vinden in deze tijd? Ik heb vanmiddag ontdekt dat Puber ontzettend veel huiswerk niet heeft gemaakt. Hij was zelf ook heel verbaasd, want hij dacht bij te zijn. Loopt dus niet helemaal lekker, hij heeft het overzicht niet. Geeft niet, hij gebruikt deze vakantieweek om in te lopen maar we zijn wel op zoek naar een manier/planning die voor hem wel werkt.
pi_198020477
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:53 schreef exode het volgende:
Team tosti's uit de pan! :9
Ja. Hoe anders!? :9 En met een likje rode pesto ertussen.
pi_198020687
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:01 schreef Nanukerst het volgende:
Apploos door het leven! *O*

Vraag: zijn er hier meer pubers die het plannen en organiseren wat lastig vinden in deze tijd? Ik heb vanmiddag ontdekt dat Puber ontzettend veel huiswerk niet heeft gemaakt. Hij was zelf ook heel verbaasd, want hij dacht bij te zijn. Loopt dus niet helemaal lekker, hij heeft het overzicht niet. Geeft niet, hij gebruikt deze vakantieweek om in te lopen maar we zijn wel op zoek naar een manier/planning die voor hem wel werkt.
Ja, maar daar heeft mijn puber sowieso veel moeite mee (heeft bij haar ook te maken met ass).
Wij hebben een 1 blik agenda, je schrijft het huiswerk op op de dag dat je het krijgt, je schrijft het op de dag dat het ingeleverd moet en dan plan je het tussen die 2 data in om te doen.

We controleren elke middag samen wat ze als huiswerk heeft (ze werken met een weekplanning, dus ik probeer op vrijdagmiddag alvast voor de komende week te kijken en te plannen met haar).

We spreken na het checken van het huiswerk af hoe laat ze het gaat doen. En dan moeten we vaak nog helpen herinneren. En we controleren af en toe of ze daadwerkelijk gemaakt wat ze zou maken... Ervaring leert dat ze het af en toe toch niet doet en intussen hebben we een aardige neus voor wat ze uitstelt. En zo onderscheppen we nog wel eens iets.
Soms ook niet ;). Maar toen kwam er mail van school ;).

Maar de 1 blik agenda is wat ons betreft wel een aanrader.

Opsomapps:
Signal
Whatsapp
Facebook
NOS
ING
Golf.nl
Post.nl
Buienalarm
Schoudercom
ZiggoGo
Netflix
En een paar spelletjes (wordfeud, sherlock ultra, pokemon go :') , blockudoku en Nonogram galaxy

En team Tosti in de pan! Veel makkelijker schoonmaken dan het tosti-ijzer (wat ik vooral gebruik om wafels te maken met oud en nieuw).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198020707
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:01 schreef Nanukerst het volgende:
Apploos door het leven! *O*

Vraag: zijn er hier meer pubers die het plannen en organiseren wat lastig vinden in deze tijd? Ik heb vanmiddag ontdekt dat Puber ontzettend veel huiswerk niet heeft gemaakt. Hij was zelf ook heel verbaasd, want hij dacht bij te zijn. Loopt dus niet helemaal lekker, hij heeft het overzicht niet. Geeft niet, hij gebruikt deze vakantieweek om in te lopen maar we zijn wel op zoek naar een manier/planning die voor hem wel werkt.
ten eerste: het is een puber. Pubers kunnen niet plannen. Kunnen ze weinig aan doen, heeft te maken met het ontbreken van een ontwikkeling in hun hersenen.

Dat gezegd hebbende: hoe krijgt hij zijn huiswerk? Is er een overzicht per vak of per week oid? Laat hem zelf maar eens visueel maken wat wanneer af moet zijn. Daar schrikt ie waarschijnlijk van, dat is precies de bedoeling. En daarna de grotere zaken opdelen in kleine stukjes en die in een agenda zetten (mag ook digitaal). Zelf een planning maken dus.

Wat ik merk bij studenten: als ik zeg dat iets over 5 weken af moet, dan moet ik het zeker elke week herhalen want zover denken ze niet vooruit. Als iets vrijdag af moet lukt het vaak wel en soms ook niet. Pubers he.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_198020775
Wat is signal?
pi_198020843
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:20 schreef amaranta het volgende:
Wat is signal?
De betere versie van Whatsapp :P
Wij mogen zakelijk whatsapp niet eens meer gebruiken, dus ik ken het van zakelijk gebruik en nu ook prive. Er maken nog niet voldoende mensen gebruik van, maar anders zou ik volledig overstappen.
  maandag 15 februari 2021 @ 17:30:27 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198020921
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:48 schreef LeSage het volgende:
@:BE zou dat serieus zijn vanwege die nieuwe hype rondom opgevouwen wraps die je onder de grill legt?
Ik heb al in geen jaren meer een grill (nadat ik de stroomkabel ooit mee wilde grillen, daar kan ie dus niet tegen). Tosti’s uit de pan O+
Tosti's uit de pan heb ik nooit echt over nagedacht (een overgebleven wrap met kaas dubbelgevouwen daarentegen... O-) ) maar wij gebruiken de grill de laatste tijd voor het grillen van hamburgers en dat levert echt zo veel minder vette rook op in huis! :o (Ik denk omdat je sowieso minder tijd aan het grillen bent doordat je meteen beide zijden pakt.

Maar tosti uit de pan is zeker een goede optie ook.
Dat en de nieuwe grillpandinges die ik net besteld heb. :D
***
  maandag 15 februari 2021 @ 17:31:56 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198020938
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:01 schreef Nanukerst het volgende:
Apploos door het leven! *O*

Vraag: zijn er hier meer pubers die het plannen en organiseren wat lastig vinden in deze tijd? Ik heb vanmiddag ontdekt dat Puber ontzettend veel huiswerk niet heeft gemaakt. Hij was zelf ook heel verbaasd, want hij dacht bij te zijn. Loopt dus niet helemaal lekker, hij heeft het overzicht niet. Geeft niet, hij gebruikt deze vakantieweek om in te lopen maar we zijn wel op zoek naar een manier/planning die voor hem wel werkt.
De mijne begint na de vakantie bij huiswerkbegeleiding met oa. deze vraag ook. Hoe krijgt hij een beetje overzicht in wat er allemaal moet en hoe plan je dat een beetje handig. ;)
***
  maandag 15 februari 2021 @ 17:33:34 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198020970
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:

[..]

De betere versie van Whatsapp :P
Wij mogen zakelijk whatsapp niet eens meer gebruiken, dus ik ken het van zakelijk gebruik en nu ook prive. Er maken nog niet voldoende mensen gebruik van, maar anders zou ik volledig overstappen.
Ik gebruik al heel lang Signal alleen voor appjes tussen mij en mijn lieftallige. Zodat we lelijke dingen over mensen kunnen zeggen zonder bang te zijn dat die berichtjes per ongeluk in het verkeerde whatsappgesprek terecht komen. :D :@ (Dat en for-his-eyes-only-berichten natuurlijk. O-) )

Nu moeten we dat dus eens gaan heroverwegen als iedereen daadwerkelijk gaat stoppen met Whatsapp. :+
***
  maandag 15 februari 2021 @ 17:34:04 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198020982
*vier op een rij!

*O*
***
pi_198021105
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:25 schreef exode het volgende:

[..]

De betere versie van Whatsapp :P
Wij mogen zakelijk whatsapp niet eens meer gebruiken, dus ik ken het van zakelijk gebruik en nu ook prive. Er maken nog niet voldoende mensen gebruik van, maar anders zou ik volledig overstappen.
Wat bedoel je met zakelijk? Met klanten?
pi_198021131
Ik heb geen plantip maar wel een leertip.
Anki-app om zelf flashcards te maken.
  maandag 15 februari 2021 @ 17:49:29 #24
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198021268
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:16 schreef mefke79 het volgende:

[..]

ten eerste: het is een puber. Pubers kunnen niet plannen. Kunnen ze weinig aan doen, heeft te maken met het ontbreken van een ontwikkeling in hun hersenen.

Dat gezegd hebbende: hoe krijgt hij zijn huiswerk? Is er een overzicht per vak of per week oid? Laat hem zelf maar eens visueel maken wat wanneer af moet zijn. Daar schrikt ie waarschijnlijk van, dat is precies de bedoeling. En daarna de grotere zaken opdelen in kleine stukjes en die in een agenda zetten (mag ook digitaal). Zelf een planning maken dus.

Wat ik merk bij studenten: als ik zeg dat iets over 5 weken af moet, dan moet ik het zeker elke week herhalen want zover denken ze niet vooruit. Als iets vrijdag af moet lukt het vaak wel en soms ook niet. Pubers he.
Hij krijgt per week het huiswerk. Het wordt in somtoday gezet, maar (en dit is denk ik het grootste struikelblok): niet alle docenten gebruiken dat. Dus, een deel staat daar, een deel wordt in de Teams-chat verteld, en sommigen zetten het in One Note. Het zijn dus wel veel stappen om te zetten voordat hij alles helder heeft. Verder schrikt hij helemaal nergens van, wat ik graag zo wil houden, hij wordt juist lam gelegd door stress ipv dat het hem in beweging brengt
  maandag 15 februari 2021 @ 17:50:08 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198021279
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:41 schreef amaranta het volgende:
Ik heb geen plantip maar wel een leertip.
Anki-app om zelf flashcards te maken.
Dit is een goede, hij vindt dat waarschijnlijk nog leuk om te doen ook. :)
pi_198021406
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:01 schreef Nanukerst het volgende:
Apploos door het leven! *O*

Vraag: zijn er hier meer pubers die het plannen en organiseren wat lastig vinden in deze tijd? Ik heb vanmiddag ontdekt dat Puber ontzettend veel huiswerk niet heeft gemaakt. Hij was zelf ook heel verbaasd, want hij dacht bij te zijn. Loopt dus niet helemaal lekker, hij heeft het overzicht niet. Geeft niet, hij gebruikt deze vakantieweek om in te lopen maar we zijn wel op zoek naar een manier/planning die voor hem wel werkt.
Ik moest deze zin echt 3 keer lezen, dacht dat je heel hip ‘Applaus voor het leven’ had geschreven :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198021452
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:30 schreef BE het volgende:

[..]

Tosti's uit de pan heb ik nooit echt over nagedacht (een overgebleven wrap met kaas dubbelgevouwen daarentegen... O-) ) maar wij gebruiken de grill de laatste tijd voor het grillen van hamburgers en dat levert echt zo veel minder vette rook op in huis! :o (Ik denk omdat je sowieso minder tijd aan het grillen bent doordat je meteen beide zijden pakt.

Maar tosti uit de pan is zeker een goede optie ook.
Dat en de nieuwe grillpandinges die ik net besteld heb. :D
Ik kan hamburgers straks bakken op de fry-top van het fornuis. Daar kijk ik wel naar uit!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 15 februari 2021 @ 18:03:17 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198021486
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hij krijgt per week het huiswerk. Het wordt in somtoday gezet, maar (en dit is denk ik het grootste struikelblok): niet alle docenten gebruiken dat. Dus, een deel staat daar, een deel wordt in de Teams-chat verteld, en sommigen zetten het in One Note. Het zijn dus wel veel stappen om te zetten voordat hij alles helder heeft. Verder schrikt hij helemaal nergens van, wat ik graag zo wil houden, hij wordt juist lam gelegd door stress ipv dat het hem in beweging brengt
Dat is ook echt wel drama, als sommige docenten het huiswerk niet in somtoday zetten.... laat ze dat gewoon wel doen, al was het alleen al om de ouders een kans te geven dingen te monitoren, het is allemaal al moeilijk genoeg met dat onderwijs op afstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198021588
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hij krijgt per week het huiswerk. Het wordt in somtoday gezet, maar (en dit is denk ik het grootste struikelblok): niet alle docenten gebruiken dat. Dus, een deel staat daar, een deel wordt in de Teams-chat verteld, en sommigen zetten het in One Note. Het zijn dus wel veel stappen om te zetten voordat hij alles helder heeft. Verder schrikt hij helemaal nergens van, wat ik graag zo wil houden, hij wordt juist lam gelegd door stress ipv dat het hem in beweging brengt
Dat klinkt niet (alleen) als een planprobleem maar als een communicatieprobleem vanuit school.
Door de mondelinge afspraken wordt het jullie ook onmogelijk gemaakt om hem daarbij te begeleiden.
pi_198022652
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat bedoel je met zakelijk? Met klanten?
Onderling, zakelijke App groepjes met collega's. Zeker nu we 100% thuiswerken wordt er veel in de groepen gestuurd. Niet bepaald dingen die online mogen komen. Wij werken in ons team met bedrijfsgevoelige informatie. Het meeste wordt beveiligd via mail gedeeld, maar er komen wel eens snelle nieuwtjes via Signal binnen.
Ik werk samen met oa Privacy profs, die verafschuwen whatsapp. Die hebben er ook voor gezorgd dat niemand binnen het bedrijf meer zakelijk whats app mag gebruiken.

Zoals die brandstichtingen in de antennes, voordat dat in het nieuws komt, is daar al over geSignald (klinkt voor geen meter he). Onderling, met juristen, met directie, met onze communicatie afdeling.
  maandag 15 februari 2021 @ 19:22:47 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198022785
Ik snap een tosti uit de pan nooit zo goed. Of anders gezegd: ik kan het niet. Brood wordt zwart of te vet en de kaas smelt niet. Wat doe ik fout? Ik wil best mijn 10 jaar oude tosti-ijzer weg doen (want minder apparaten = beter in kleine keuken).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198022829
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:22 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap een tosti uit de pan nooit zo goed. Of anders gezegd: ik kan het niet. Brood wordt zwart of te vet en de kaas smelt niet. Wat doe ik fout? Ik wil best mijn 10 jaar oude tosti-ijzer weg doen (want minder apparaten = beter in kleine keuken).
Geen idee, ik bak ze in een Tefal anti aanbak pan. Smeer het brood aan beide kanten in met wat boter. Wel meteen uit de pan serveren anders wordt het kleffe, vette broodjes. Ik zet ze altijd eerst wat zacht zodat ze langzaam opwarmen en vervolgens wat harder voor de korst. :P Wij eten elke zondag tosti's, heerlijk. Dan bakken we het brood van zaterdag op.
pi_198022925
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:22 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap een tosti uit de pan nooit zo goed. Of anders gezegd: ik kan het niet. Brood wordt zwart of te vet en de kaas smelt niet. Wat doe ik fout? Ik wil best mijn 10 jaar oude tosti-ijzer weg doen (want minder apparaten = beter in kleine keuken).
Ik smeerde het brood altijd aan de buitenkant in met wat smeerbare boter/margarine/wat je daar normaal voor gebruikt. Verder geen vet in de pan doen en geduld.
pi_198022943
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:13 schreef exode het volgende:

[..]

Onderling, zakelijke App groepjes met collega's. Zeker nu we 100% thuiswerken wordt er veel in de groepen gestuurd. Niet bepaald dingen die online mogen komen. Wij werken in ons team met bedrijfsgevoelige informatie. Het meeste wordt beveiligd via mail gedeeld, maar er komen wel eens snelle nieuwtjes via Signal binnen.
Ik werk samen met oa Privacy profs, die verafschuwen whatsapp. Die hebben er ook voor gezorgd dat niemand binnen het bedrijf meer zakelijk whats app mag gebruiken.

Zoals die brandstichtingen in de antennes, voordat dat in het nieuws komt, is daar al over geSignald (klinkt voor geen meter he). Onderling, met juristen, met directie, met onze communicatie afdeling.
Haha bij mijn man op het werk is nou wel iets gaande in die trant.
Zonder al teveel in detail te treden.
Een medewerker heeft een meme gemaakt van een vrij bekend YouTube filmpje. En zet daar het bedrijf en de ceo in te kakken.
Dit gaat nu rond via Social media. En ze proberen er nu achter te komen wie het filmpje gemaakt en verspreid heeft via whatsapp.
Hij zegt een paar specifieke dingen waarmee je nogal wat medewerkers “elimineert” . Dus mijn man heeft wel een idee in welke richting er gezocht moet worden.
pi_198023020
Dat soort onderzoeken doen mijn directe collega's Amaranta. Erg interessant. Ben benieuwd of ze erachter gaan komen.

Oh en tosti's, voor wie de film Chef kent (en wie hem niet kent, moet hem gaan kijken, zorg wel dat je genoeg eten in huis hebt want je krijgt er honger van)

  maandag 15 februari 2021 @ 19:36:26 #36
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198023056
Ik ga het weer eens proberen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 15 februari 2021 @ 19:37:20 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198023074
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:25 schreef exode het volgende:
Wij eten elke zondag tosti's, heerlijk. Dan bakken we het brood van zaterdag op.
Dit klinkt trouwens alsof je zes dagen per week vers brood hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198023094
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:34 schreef exode het volgende:
Dat soort onderzoeken doen mijn directe collega's Amaranta. Erg interessant. Ben benieuwd of ze erachter gaan komen.

Oh en tosti's, voor wie de film Chef kent (en wie hem niet kent, moet hem gaan kijken, zorg wel dat je genoeg eten in huis hebt want je krijgt er honger van)

ik denk het wel.
Ben ook benieuwd naar de gevolgen voor die beste man of vrouw.
En wat zeg je nou als je ontslagen wordt en elders gaat solliciteren?
pi_198023225
Deksel
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:36 schreef Lemijn het volgende:
Ik ga het weer eens proberen.
op de pan, vuur/electriciteit niet te hoog, boter op buitenkant brood...
  maandag 15 februari 2021 @ 19:44:29 #40
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198023257
Ik heb echt zo een fijn tosti ijzer, ik zou dat nooit in de pan doen. Mijne heeft verschillende platen, ik kan er wafelplaten, poffertjesplaten, en grilplaten in doen. Worden allemaal regelmatig gebruikt en is goed schoon te houden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198023337
Pantosti is vooral een kwestie van geduld.

Als ik heel snel een tosti wil dan speel ik wel eens vals door een tosti met bevroren brood in de magnetron te gooien totdat het kaas net begin te smelten en dan nog even in de pan.
  maandag 15 februari 2021 @ 19:54:21 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198023513
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:34 schreef exode het volgende:
Dat soort onderzoeken doen mijn directe collega's Amaranta. Erg interessant. Ben benieuwd of ze erachter gaan komen.

Oh en tosti's, voor wie de film Chef kent (en wie hem niet kent, moet hem gaan kijken, zorg wel dat je genoeg eten in huis hebt want je krijgt er honger van)

Zo jammer, ik kwam erachter dat een restaurant hier in de stad Culinaire Films doet. Dat je thuis de film kijkt en dat je dan de gerechten uit de film eet terwijl je kijkt. (Dus thuisdiner, zelf afmaken zeg maar.)
En ze deden deze dus ook.

En ‘the 100 foot journey’ en ‘Ratatouille’.
Zó jammer dat ik die gemist heb! :Y :o -O-
***
pi_198023783
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:52 schreef Mariposas het volgende:
Stocard! Nooit meer kaartjes vissen uit portofoons. Überhaupt nooit meer portemonnee mee (want ik gebruik ook ApplePay)! *O*
Welke life hack mis ik hier? :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 15 februari 2021 @ 20:18:37 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_198024090
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Welke life hack mis ik hier? :o
Haha, portemonnee bedoelde ik, of het was een autocorrect fail, of ik had 2 woorden in mijn hoofd. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_198024512
Oei. Kiezen tussen 2 documentaires op tv: Rijksmuseum en slavernij of framing Britney Spears.

Dus showbusiness vencodark wilt Britney. :@
De geschiedenis vencodark wilt Rijksmuseum. (8>
pi_198024575
de niet standaard apps waar ik blij mee ben:
stockcard of welke andere klantenkaarten app
Waze (om de weg te wijzen en interactief wbt filles en bijzonderheden. Zowel door gebruikers als verkeerscentrum )
  maandag 15 februari 2021 @ 20:48:17 #47
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198024587
Oh op welke zender is Britney? Daar wil ik Netflix wel voor uitzetten denk ik!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198024604
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:48 schreef oh-oh het volgende:
Oh op welke zender is Britney? Daar wil ik Netflix wel voor uitzetten denk ik!
Net 5. Half 9 begonnen en nu al reclame. :P
  maandag 15 februari 2021 @ 20:50:47 #49
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198024620
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Net 5. Half 9 begonnen en nu al reclame. :P
Ik ga kijken, danku!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198024737
Ik ben erg blij met de app van Buddhify om geleide meditaties mee te doen. Duolingo vind ik ook tof om elke dag even aan mijn talenkennis te werken.

Wij hebben een tosti-ijzer voor op het fornuis, dat ding is echt fantastisch. Pantosti's vind ik trouwens ook heerlijk, Turks brood met kaas en Zeeuws spek met mosterd en augurkjes. *;
pi_198024945
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:37 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit klinkt trouwens alsof je zes dagen per week vers brood hebt.
Dat klopt volledig, de bakker is Nog geen 100 meter lopen. Een kleine dorpsbakker waar je B naartoe kan sturen en dat het niet uitmaakt dat je de pinpas vergeet mee te geven.
pi_198024976
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:54 schreef BE het volgende:

[..]

Zo jammer, ik kwam erachter dat een restaurant hier in de stad Culinaire Films doet. Dat je thuis de film kijkt en dat je dan de gerechten uit de film eet terwijl je kijkt. (Dus thuisdiner, zelf afmaken zeg maar.)
En ze deden deze dus ook.

En ‘the 100 foot journey’ en ‘Ratatouille’.
Zó jammer dat ik die gemist heb! :Y :o -O-
Cinema culinair? Die rouleren, zelfde films komen steeds terug. Vooral een aanrader als het weer echt mag, nu moet je film steeds op pauze zetten.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:12:25 #53
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198024985
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:09 schreef exode het volgende:

[..]

Dat klopt volledig, de bakker is Nog geen 100 meter lopen. Een kleine dorpsbakker waar je B naartoe kan sturen en dat het niet uitmaakt dat je de pinpas vergeet mee te geven.
Dat klinkt fantastisch. Wij eten met z'n tweeën te weinig brood daarvoor. Verdorie. Nog een nadeel aan alleen zijn :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198025040
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:12 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat klinkt fantastisch. Wij eten met z'n tweeën te weinig brood daarvoor. Verdorie. Nog een nadeel aan alleen zijn :P.
Is het ook, ik loop ook wel eens naar het bakkerij deel buitenom als we er om 07:30 achterkomen dat we geen brood hebben voor het overblijven. Dan krijg je het zo uit de nooduitgang mee zeg maar.

Maar het is ook slecht, de kaasbroodjes etc ruiken iets te lekker :)

Oh en ik kijk Britney.
pi_198025084
Jagar, hoe bevalt de koffiemachine?
pi_198025441
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:15 schreef exode het volgende:

[..]

Is het ook, ik loop ook wel eens naar het bakkerij deel buitenom als we er om 07:30 achterkomen dat we geen brood hebben voor het overblijven. Dan krijg je het zo uit de nooduitgang mee zeg maar.

Maar het is ook slecht, de kaasbroodjes etc ruiken iets te lekker :)

Oh en ik kijk Britney.
Chill!
pi_198025860
Wat een trieste docu zeg -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198026079
quote:
81s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Wat een trieste docu zeg -O-
Echt bizar, wat een triest leven.
pi_198026091
quote:
81s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Wat een trieste docu zeg -O-
Echt hoor... vriend en ik kijken hem ook. Ik vond net die fotograaf zo erg, dat ze nooit aangaf dat ze er genoeg van had :N
Ze heeft wat mensen nodig die haar daadwerkelijk het beste gunnen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198026109
Foute mannen, foute familie, wat zal zij zich eenzaam voelen. Creepy vader vooral.

Ik hoop dat ze ooit zelf een boek of docu uitbrengt.
pi_198026227
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:09 schreef exode het volgende:

[..]

Dat klopt volledig, de bakker is Nog geen 100 meter lopen. Een kleine dorpsbakker waar je B naartoe kan sturen en dat het niet uitmaakt dat je de pinpas vergeet mee te geven.
Heerlijk! Ik zag laatst op funda een heel tof huis, met de bakker als buurman. Dat is toch ultiem geluk? O+.

Jammer dat 8 ton toch wat boven budget was :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 februari 2021 @ 23:59:27 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198027106
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:11 schreef exode het volgende:

[..]

Cinema culinair? Die rouleren, zelfde films komen steeds terug. Vooral een aanrader als het weer echt mag, nu moet je film steeds op pauze zetten.
Ja, dat ja. Ik kende het helemaal niet!
***
pi_198028728
Is echt heel leuk BE en van leuke mensen, het is als een eetclub gestart. Ik ken ze niet persoonlijk hoor, maar toen wij een paar jaar geleden naar Julie and Julia gingen stonden de oprichters er zelf en die vertelde dat toen.

We hebben het thuis ook een keer gedaan, ook leuk, maar toch wel een beetje storend dat je de film meerdere keren op pauze moet zetten om een gerecht op te warmen of zo.

Chef willen we ook zeker nog doen met dit concept. En ik hoop nog op Chocolat :P
pi_198028848
Hink stap sprong-end richting school, niet door het ijs maar door de hondenpoep die nu overal tevoorschijn komt :r
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198028886
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Hink stap sprong-end richting school, niet door het ijs maar door de hondenpoep die nu overal tevoorschijn komt :r
Zo ja! B ging net echt rakelings langs een drol van het formaat paardenpoep zeg maar. Nou hebben wij hier een stukje waar altijd al veel hondenpoep ligt :r Met de sneeuw konden we daar wel langs naar school, maar ga ik het inderdaad weer vermijden.
pi_198028921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:58 schreef exode het volgende:

[..]

Zo ja! B ging net echt rakelings langs een drol van het formaat paardenpoep zeg maar. Nou hebben wij hier een stukje waar altijd al veel hondenpoep ligt :r Met de sneeuw konden we daar wel langs naar school, maar ga ik het inderdaad weer vermijden.
KON je er langs of zag je de poep gewoon niet meer liggen? :'(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198028963
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:01 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

KON je er langs of zag je de poep gewoon niet meer liggen? :'(
Daar wil ik niet over nadenken....

Het is ook de route naar de speeltuin die veel kinderen gebruiken, echt zo goor. Juul is er recent in gevallen ook. We hadden het er al over om er gewoon een camera te hangen of zo. Echt van die grote, dikke drollen midden op de stoep.
pi_198028971
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:05 schreef exode het volgende:

[..]

Daar wil ik niet over nadenken....

Het is ook de route naar de speeltuin die veel kinderen gebruiken, echt zo goor. Juul is er recent in gevallen ook. We hadden het er al over om er gewoon een camera te hangen of zo. Echt van die grote, dikke drollen midden op de stoep.
:r Ranzigheid ten top. Vooral van de baasjes.
Over katten is ook wat te zeggen, maar die begraven het tenminste netjes :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198028999
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

:r Ranzigheid ten top. Vooral van de baasjes.
Over katten is ook wat te zeggen, maar die begraven het tenminste netjes :D
Vind ik ook goor hoor, wij hebben zelf 2 katten en die poepen 'gelukkig' alleen in onze eigen tuin. Maar gadverdamme wat is dat vies.

Overbuurvrouw had al de conclusie getrokken dat die ranzige hondenpoep wel van dezelfde hond moet zijn dus die wilde al als Sherlock Holmes gaan posten _O-
pi_198029116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:09 schreef exode het volgende:

[..]

Vind ik ook goor hoor, wij hebben zelf 2 katten en die poepen 'gelukkig' alleen in onze eigen tuin. Maar gadverdamme wat is dat vies.

Overbuurvrouw had al de conclusie getrokken dat die ranzige hondenpoep wel van dezelfde hond moet zijn dus die wilde al als Sherlock Holmes gaan posten _O-
In de buurtapp? :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198029204
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

:r Ranzigheid ten top. Vooral van de baasjes.
Over katten is ook wat te zeggen, maar die begraven het tenminste netjes :D
:N Er ligt regelmatig kattenpoep op het gazon in de voortuin. Zo vies. Ik wacht op de zomer, dat ik hem kan verrassen met ineens de sproeiers aanzetten. >:)
pi_198029272
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

In de buurtapp? :+
Dat heb ik wel eens gedaan. We wonen op de hoek, en die is bestraat. Daar lag van de zomer 3x achter elkaar een hoop. Ik heb de eigenaar vriendelijk verzocht het op te komen halen. Niemand die dat gedaan heeft, maar er ook niet meer bijgebracht.

Nu in de achtertuin komt begraven kattenpoep boven de sneeuw uit. Bluh..

Ik snap het niet. Het is jou beest, hou dan die rommel gewoon bij je.
pi_198029281
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

In de buurtapp? :+
Haha, nee, die hebben wij niet :D
pi_198029319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat heb ik wel eens gedaan. We wonen op de hoek, en die is bestraat. Daar lag van de zomer 3x achter elkaar een hoop. Ik heb de eigenaar vriendelijk verzocht het op te komen halen. Niemand die dat gedaan heeft, maar er ook niet meer bijgebracht.

Nu in de achtertuin komt begraven kattenpoep boven de sneeuw uit. Bluh..

Ik snap het niet. Het is jou beest, hou dan die rommel gewoon bij je.
Het is ook echt ranzig, maar onze katten gingen voorheen ook door de buurt heen dus ik kan niet uitsluiten dat ze in andere tuinen hebben gepoept. Volgens onze buren zagen ze onze katten nooit, dus dat hoop ik dan maar.
Inmiddels gaan ze de achtertuin vrijwel niet meer uit en er ligt zoveel poep steeds dat ik me niet kan voorstellen dat ze nog meer kunnen poepen op een dag.
pi_198029349
Mijn zoon vertelde laatst dat een vriendje van hem buiten in het gras was gaan poepen.
Zo, tussen de ganzen zeg maar. :r
Die jongen kan zo zijn eigen huis zien vanaf die plek.
Daar wil je ook niet in staan. :N
pi_198030264
Hier was het ook feest met alle drollen. En met een kinderwagen moet je driedubbel opletten.
Die wielen schoonmaken is dan zo goor :r
pi_198030503
Terwijl of je nou op gras die poep opruimt of in de sneeuw, ik zie het verschil niet behalve dan dat het wat kouder is.
Bij mijn ouders (vrijstaand huis, dorpje) lagen er een tijd terug ineens drollen voor de voordeur. Mijn vader wist eigenlijk wel zeker dat het van de hond van de buren naast hen kwam. Dus die heeft hardop door de tuin naar mijn moeder geroepen dat hij 'dat beest wat aan zou doen en een camera zou ophangen'. Beide was ie never nooit van plan maar het hielp wel, geen drollen meer gezien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 10:56:03 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198030567
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:53 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Ja, ik ook :P
Het zal wel iets echt aangeleerd Rotterdams zijn. In 015 (vlak naast 010) zegt niemand snil of sneel.
In het Westland hebben ze vaak ook een accent.

Ik lach juist om de Brabanders en Limburgers die een compleet andere manier hebben om de W uit te spreken. Vooral aan het begin van een woord. Ik moet nl. liplezen en dat ziet er echt gek uit. :D Op mijn werk heb je een aantal Limburgers en als ik met hen praat moet ik altijd even schakelen.

Overigens: niet glad in 015! *O*
Wel grappig dat je kunt zien waar iemand vandaan komt :D

Vraagje: ben je altijd doof geweest en zo ja, hoe weet je dan hoe je dingen uit moet spreken?

Ik vind de Brabantse w altijd te vergelijken met de Surinaamse uitspraak hiervan, een soort "dikke" w :D

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Snil = Sneeuw.

Omdat ik het zo schrijf betekent niet dat ik ook zo plat praat ;)

iig dat vind ik, ik kom wel uit een plaatsje naast Rotterdam :') dus ik begin wel te twijfelen.
Maar wacht even, je weet toch dat er geen l in de uitspraak van sneeuw zit? :D Oftewel: spreek je het ook uit als "snil"? Want dan doe je het inderdaad zoals de Rotterdammers :P

quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Even benieuwd, wat is accentloos? Is er überhaupt een taal die ergens accentloos wordt uitgesproken en wie bepaalt dan dat precies die uitspraak accentloos is?
Geen kritiek, maar oprecht een vraag.
Ik heb meerdere keren gehoord dat ik het zogenaamde "abn" spreek. Ik kom uit Midden Nederland. Al sluipt er bij mij ook wel eens een kakkerige rrrr in ;)

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Bij mijn werk een paar jaar geleden leerde ik tijdens het werken Syriërs Nederlands, ging een collega uit Landgraaf zich ermee bemoeien, was echt drama :D
_O- Ik vind het ook altijd grappig als mensen die uit het buitenland komen met een bepaald accent praten :D

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
Die heeft het zwarte garen niet uitgevonden :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198030874
Midden op de plas waar wij dit weekend geschaatst hebben, lag ook een half ingevroren hondendrol :') Moest iedereen omheen schaatsen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:12:33 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198031021
Ik vind het echt grappig dat iedereen altijd zo onwijs loopt te zeiken over hondenpoep, maar die katten die de hele nacht buiten krijsen en overal sproeien en poepen, en vogels vermoorden, dat wordt zo nomaal gevonden.
Ik raap poep altijd op, behalve als ze ergens in de struiken in het bos zitten te schijten, of in een brandnetelveld staan te kakken met hun domme blote konten. Waar ik heel slecht tegen kan is mensen die al staan te roepen als je hond gaat poepen, terwijl ik al met mn zakje klaar sta om het op te rapen zodra ze gedownload hebben. Ik heb wel eens iemand die echt heel vervelend deed de volle zak naar dr kop geslingerd, die geeft geen commentaar meer op me.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198031040
Wij hadden laatst hondenpoep op onze oprit. Ik vind dat echt zo vies.

Ik zie ook veel mensen het niet opruimen
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:16:16 #82
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198031118
Hier zijn ook veel mensen die het niet opruimen. Ik kan je precies vertellen wie dat zijn. Mensen met staffies en mensen met rottweilers en zo. Daar gaat niemand zn mond tegen opentrekken. Hier beneden wonen mensen met 4 godsgruwelijk vervelende jack russel mixen, die rapen het ook niet op en die lopen een rondje van nog geen 200 meter met die blafbekkies van ze, die heb ik het eens allemaal op hun schutting gelegd, met een briefje erbij, ik zie dat jullie het nooit oprapen, ik zal het voortaan terug leggen in jullie voortuin. Nu lopen ze niet eens meer met die honden, schijten ze in hun tuintje van 2m2. Neem dan toch geen honden of zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198031170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt grappig dat iedereen altijd zo onwijs loopt te zeiken over hondenpoep, maar die katten die de hele nacht buiten krijsen en overal sproeien en poepen, en vogels vermoorden, dat wordt zo nomaal gevonden.
Ik raap poep altijd op, behalve als ze ergens in de struiken in het bos zitten te schijten, of in een brandnetelveld staan te kakken met hun domme blote konten. Waar ik heel slecht tegen kan is mensen die al staan te roepen als je hond gaat poepen, terwijl ik al met mn zakje klaar sta om het op te rapen zodra ze gedownload hebben. Ik heb wel eens iemand die echt heel vervelend deed de volle zak naar dr kop geslingerd, die geeft geen commentaar meer op me.
Het moet niet of het ene of het andere zijn. Ik ben heel goed in staat om over allebei te zeiken :P
Ik snap het ook niet dat alle loslopende katten normaal gevonden wordt. Want dat is dan "natuur". Yeah right, 1000 katten in 1 wijkje zeker :')
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:24:21 #84
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198031313
Mijn honden worden dus echt gestoord van al die katten. Ze worden letterlijk besprongen vanaf schuttingen en zo, er zijn plekken waar ik niet eens loop vanwege alle katten daar. En als ze straks weer krols zijn gillen ze de hele buurt de hele nacht wakker. Neem geen huisdier als je het niet in je huis houdt of zo. Ze sproeien ook altijd in de hal van de flat en kattenpis stinkt zo goor. Moet je je hond eens laten doen allemaal haha.
Nou snap ik ook al echt niet waarom je je huisdier zonder toezicht buiten wil laten lopen. En dan maar weer janken als er weer een kat doodgereden ligt ergens. Ik wil zelf graag zien wat mijn honden doen, en ik wil ook echt niet dat andere mensen er last van hebben. Ik heb er van de 5 zelfs maar 1 die blaft als de bel gaat. Alleen als er visite komt die ze leuk vinden dan wordt er even geblaft. Maar ja, dat is tegenwoordig ook nooit meer het geval :') .
Vandaag ga ik de visite regels overtreden. Twee meisjes die ik al jaren via FB ken met ook een naakthond appten me gisteren dat ze in de buurt zijn, ze wonen op Urk en we proberen al jaren iets af te spreken, of ze op bezoek mochten komen. Hell yes! We gaan wandelen maar we gaan ook gewoon hier thuis bij mij lunchen, dan maar een persoon te veel op bezoek :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198031392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt grappig dat iedereen altijd zo onwijs loopt te zeiken over hondenpoep, maar die katten die de hele nacht buiten krijsen en overal sproeien en poepen, en vogels vermoorden, dat wordt zo nomaal gevonden.
Neehoor, daarom komen onze katten niet buiten de tuin en zijn snachts in huis.

Onze voortuin is alsnog een schijtplek voor buurkatten. Ik negeer het maar, heb alles vol laten groeien met bodembedekkers zodat ik er niet tegenaan hoef te kijken en teveel aan blad blazen we de tuin uit ipv opruimen want dat was echt een smerig werkje met al die kattenstront.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:28:59 #86
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198031427
Hier om de hoek is een grote zandbak, ik zie daar meer katten kakken dan dat ik er kids zie spelen.
Maar er gaan toch elke dag kleine kindjes in.
Heerlijk :r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198031507
Wij hebben er gelukkig geen last van nu. En dat met diertjes in de tuin die katten aantrekken, beetje bijzonder.
Ik heb er eens eentje wild weggejaagd en een paar dagen later hingen overal posters op voor die kat. Ik hoop dat dat toeval was.
Er lag ook eens eentje heerlijk te slapen onder de overkapping, op mijn fleece dekentje op de bank. Die mocht ook snel vertrekken :(
Moesten we er echt last van krijgen, dan komt er (zwakke!) schrikdraad.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:38:22 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198031637
Ik vind alle soorten beestenpoep goor. Punt. Je kat in de hele buurt laten kakken = asociaal en je hondenpoep niet opruimen = ook asociaal. Ook als het in de bosjes ligt, dat stinkt in de zomer nog steeds gruwelijk hard.

En nu ga ik naar de fysio, dat wordt ook even hinkstapspringen daar voor de deur, terwijl er zo veel mensen slecht ter been zijn daar. Die hebben het al druk genoeg met niet omvallen, laat staan dat ze drollen kunnen ontwijken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198031769
Ik hou echt van katten maar ze kunnen buiten voor een ander zo tot last zijn. De buren hadden een jaar een kat gehad maar dat beestje poepte steeds bij hun andere buren in de tuin. Sloop zelfs het huis daar in en lag steeds op de tuinstoelen.
De buren hebben uiteindelijk (na een jaar geklaag dus) het beestje weggedaan.
Zo jammer voor jezelf maar elke keer die klachten is ook niet fijn. Zeker niet voor de verstandhouding met je buren. :N
pi_198031896
Ik heb zojuist pepernoten gebakken met de kinderen. Had nog een pakje staan en iedereen verveelde zich. :')
pi_198032045
Toen onze katten nog jong genoeg waren om de buurt te terroriseren, waren het binnenkatten. De een vond het standaard te koud buiten en de ander wilde gewoon graag bij ons in de buurt zijn.

Nu zijn het buitenkatten, ze zitten in de aangebouwde schuur met kattenluikje. Ze zijn inmiddels alweer bijna 15 jaar en 1 van de 2 is al maanden ziek en het is afwachten hoe lang die nog leeft. Ze gaan eigenlijk nooit de achtertuin uit, alleen om in de voortuin te poepen en dan heel snel weer terug.

Ik vind kattenpoep dus ook enorm goor, wij zouden het kattenluik 's nachts dicht doen als we het idee hadden dat ze de buurt afgingen. Maar zoals gezegd, de 1 is daar te ziek voor, de ander is een schijtebak ( _O- ) die gaat niet zonder zijn broer de tuin uit, nooit gedaan ook.
Ik schep het wel altijd meteen weg als ik het zie in de tuin, het gaat zo enorm ranzig stinken vooral als het warm is buiten of het geregend heeft. :r

In de sneeuw gingen onze katten gewoon zonder gene middenin de tuin plassen. Kortom wij hadden veel gele sneeuw in de achtertuin.
pi_198033009
Bij mijn ouders moeder ( ;( ) in de vrij toegankelijk ondergrondse garage onder het complex hangen vaak tieners rond (rokende, energiedrank zuipende, bontkraagjes) die er ook plassen en poepen. Waarschijnlijk omdat ze niet naar huis willen om dat daar te doen, omdat ze dan niet meer naar buiten mogen van hun ouders 8)7

Als je daar parkeert kan je dus zomaar een drol naast je auto vinden en als je wegrijdt kraken de blikjes onder je wielen }:| De buurkatten doen overigens ook mee, want kattenpootjes over je motorkap zijn eerder regel dan uitzondering.

In 015 is de gemeente gestopt met hondenpoep opruimen, want dat zou 200.000 per jaar kosten (en dat geld is er niet). Dus ze hebben rond de jaarwisseling de bordjes met "Uitlaatstrook" weggehaald. Maar 90% van de hondenbezitters snapt niet dat je dan zelf de stront moet opruimen, dus de betreffende groenstrook ligt onder.

Ik laat mijn hond dan ook alleen uit over de weg en parkeerplaatsen. Kan ze niet in de stront van een andere hond trappen (of erger). Ruim haar minidrolletjes wel altijd op, want ze poept dus alleen op de stoep/weg.

Maar snap dat als je een Sint Bernardshond hebt, dat een drol oprapen wat minder tof is. Maar ja, dan moet je ook geen hond-formaat-pony als huisdier nemen.

@MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198033201
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:49 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Hij krijgt per week het huiswerk. Het wordt in somtoday gezet, maar (en dit is denk ik het grootste struikelblok): niet alle docenten gebruiken dat. Dus, een deel staat daar, een deel wordt in de Teams-chat verteld, en sommigen zetten het in One Note. Het zijn dus wel veel stappen om te zetten voordat hij alles helder heeft. Verder schrikt hij helemaal nergens van, wat ik graag zo wil houden, hij wordt juist lam gelegd door stress ipv dat het hem in beweging brengt
Dat is hier ook zo, het is wel beter dan aan het begin van het online onderwijs weer.
We hebben het net als vorig jaar alweer diverse keren aangegeven bij school. We willen helpen, maar dan helpt het wel als huiswerk op 1 plek staat.

Signal, mijn man heeft intussen al zijn directe collega's zo ver dat ze signal gebruiken en mijn familie gebruikt het ook. De rest doe ik nog in whatsapp.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:22 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap een tosti uit de pan nooit zo goed. Of anders gezegd: ik kan het niet. Brood wordt zwart of te vet en de kaas smelt niet. Wat doe ik fout? Ik wil best mijn 10 jaar oude tosti-ijzer weg doen (want minder apparaten = beter in kleine keuken).
Ik besmeer de buitenkant van de boterham met boter, dat wat ik normaal onder mijn beleg smeer. En dan doe ik het in de pan, als je het aan beide kanten een beetje bruin laat worden is de kaas hier prima gesmolten.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:15 schreef exode het volgende:

[..]

Is het ook, ik loop ook wel eens naar het bakkerij deel buitenom als we er om 07:30 achterkomen dat we geen brood hebben voor het overblijven. Dan krijg je het zo uit de nooduitgang mee zeg maar.

Maar het is ook slecht, de kaasbroodjes etc ruiken iets te lekker :)

Oh en ik kijk Britney.
Dat klinkt echt heerlijk zo'n bakker dichtbij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:05 schreef exode het volgende:

[..]

Daar wil ik niet over nadenken....

Het is ook de route naar de speeltuin die veel kinderen gebruiken, echt zo goor. Juul is er recent in gevallen ook. We hadden het er al over om er gewoon een camera te hangen of zo. Echt van die grote, dikke drollen midden op de stoep.
Gatver!
Ik weet nog mn buurmeisje die een paar jaar terug had liggen rollen in het besneeuwde gras, door een drol :r

En kattenstront, we hebben hier wel eens aardbeien in de tuin gehad, waar een kat tussen ging zitten kakken, zo smerig. Toen hebben we pompoenen neergezet op die plek, die hebben wat stekeligere stengels, dat zat blijkbaar niet lekker. En de aardbeien hebben we aan bakken aan de schutting gezet.

Ik heb vroeger vrijwilligerswerk gedaan op een soort bso met verstandelijk beperkte kinderen. Daar was 1 jongetje die had een neus voor kattenstront. En ging er dan mee zitten kleien :r :r :r en dan stonden wij zijn handen weer schoon te boenen :r .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198034475
Ik had laatst gemaild naar de boswachter van het bos in de buurt. Dat ik het zo jammer vind dat er geen prullenbakken staan bij de parkeerplaats. Daardoor slingeren aan het begin/einde van de routes heel veel poepzakjes. Hoewel ik het dan uit fatsoen alsnog mee zou nemen naar huis, vind ik dat wel heel vies en snap ik ergens wel dat mensen ze daar achterlaten.

Het antwoord:
Het is teveel werk om prullenbakken leeg te maken bij alle parkeerplaatsen. Hondenpoep hoef je niet op te ruimen in de bossen :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198034709
Katten houden niet van lavendel, dus die op strategische plekken neerzetten helpt ook iets. Koffiedrap kan je ook in de tuin gooien, onze katten graven in ieder geval niet waar ik koffie neergooi (en het is meteen goede compost).

En bij de school van mijn vriendin is de bom gebarsten. De verwarming is definitief kaduk. Er is iets kapot wat besteld moet worden en dat onderdeel is pas volgende week binnen. Kortom de school is per direct dicht, kinderen die nu op school zitten, mogen nog wel blijven als ze echt niet opgehaald kunnen worden maar morgen weer online les.
Overigens is de keuze niet door de school genomen maar door de GGD, het is gewoonweg te koud. Doordat de verwarming al 3 dagen uit is, is het nou niet bepaald behaaglijk op zijn zachts gezegd. Ouders geven nu aan 'Dat het toch niet meer vriest!'
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 13:57:21 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198034748
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:39 schreef MorganLeFay het volgende:
Bij mijn ouders moeder ( ;( ) in de vrij toegankelijk ondergrondse garage onder het complex hangen vaak tieners rond (rokende, energiedrank zuipende, bontkraagjes) die er ook plassen en poepen. Waarschijnlijk omdat ze niet naar huis willen om dat daar te doen, omdat ze dan niet meer naar buiten mogen van hun ouders 8)7

Als je daar parkeert kan je dus zomaar een drol naast je auto vinden en als je wegrijdt kraken de blikjes onder je wielen }:| De buurkatten doen overigens ook mee, want kattenpootjes over je motorkap zijn eerder regel dan uitzondering.

In 015 is de gemeente gestopt met hondenpoep opruimen, want dat zou 200.000 per jaar kosten (en dat geld is er niet). Dus ze hebben rond de jaarwisseling de bordjes met "Uitlaatstrook" weggehaald. Maar 90% van de hondenbezitters snapt niet dat je dan zelf de stront moet opruimen, dus de betreffende groenstrook ligt onder.

Ik laat mijn hond dan ook alleen uit over de weg en parkeerplaatsen. Kan ze niet in de stront van een andere hond trappen (of erger). Ruim haar minidrolletjes wel altijd op, want ze poept dus alleen op de stoep/weg.

Maar snap dat als je een Sint Bernardshond hebt, dat een drol oprapen wat minder tof is. Maar ja, dan moet je ook geen hond-formaat-pony als huisdier nemen.

@:Majo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198034793
volgens mij geeft jou vriendin echt les op een zeikschool met zeikouders exode..
Ik kan me die reacties niet zo voorstellen..
Vooral niet dat er zoveel zeikerds zijn (20 van de 27 de vorige keer toch?).. Kan me voorstellen dat t er hier 1 of 2 zijn ofzo per klas..
pi_198034819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:
volgens mij geeft jou vriendin echt les op een zeikschool met zeikouders exode..
Ik kan me die reacties niet zo voorstellen..
Voiral niet dat er ziveel zeikerds zijn (20 van de 27 de vorige keer toch?).. Kan me voirstellen dat t er hier 1 of 2 zijn ofzo per klas..
Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar het zijn ouders die vaak best hoge functies hebben. Mensen met nogal wat geld dus. Types met dikke auto's die zich niet vaak op school laten zien, maar ineens wel rennend naar school komen als hun kind 'maar' VMBO advies krijgt.
Mijn vriendin kan daar prima mee omgaan, beter dan ik zou kunnen. Zij heeft echt een gave om dan rustig te blijven en ze redelijk blij de deur uit te laten lopen. Daar heb ik zoveel bewondering voor.

Zij krijgt nu overigens geen gezeik, dat gaat allemaal naar de directeur gelukkig.
pi_198035006
Ik ken genoeg leerkrachten en pedagogisch medewerkers om te weten dat de school van de vriendin van exode geen uitzondering is. Ik verbaas me er iedere keer weer over, maar zeikende ouders zijn er meer dan je denkt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:25:23 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198035394
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:50 schreef vencodark het volgende:
Ik heb zojuist pepernoten gebakken met de kinderen. Had nog een pakje staan en iedereen verveelde zich. :')
Klinkt heerlijk, maar hoe kan je je vervelen als het buiten zo heerlijk weer is? Naar de speeltuin! Pak de loopfietsen! Kijk hoe al het ijs smelt! Dat is tenminste de samenvatting van onze dag. Desondanks mag je hier een bakje komen brengen :9 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198035557
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:09 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken genoeg leerkrachten en pedagogisch medewerkers om te weten dat de school van de vriendin van exode geen uitzondering is. Ik verbaas me er iedere keer weer over, maar zeikende ouders zijn er meer dan je denkt.
Het probleem is vooral dat de negatieve kant zich nogal laat gelden, zoals overal in het leven. Het grote deel is normaal gewoon begripvol maar ook erg stil.
pi_198035615
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:33 schreef exode het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de negatieve kant zich nogal laat gelden, zoals overal in het leven. Het grote deel is normaal gewoon begripvol maar ook erg stil.
Ja, dat is natuurlijk vaker zo. Ik klik in Parro af en toe op het hartje bij berichtjes. Hopelijk weten de juffen dan dat ze heel erg gewaardeerd worden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198035735
Ik heb de directeur van B zijn school een complimenten mail gestuurd over zijn communicatie en over hoe de juf van B het oppakte. Dat was een zeldzaam positieve noot kreeg ik terug.

Is mens eigen he, als je op social media naar mijn werkgever zoekt, krijg je ook veel klachten te zien. Maar we hebben een paar miljoen klanten, 99% is tevreden en die hoor of zie je dus niet.

Het is alleen jammer dat er ook mensen zijn die persoonlijk worden of gewoon echt grenzen overgaan.
pi_198035763
Wij hebben juf een bigass chocoladereep en een kaartje gegeven, eerste schooldag na de lockdown.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:25:43 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198036618
Ik kreeg een mondkapje met een koordje eraan. Superlief
pi_198036665
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:09 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken genoeg leerkrachten en pedagogisch medewerkers om te weten dat de school van de vriendin van exode geen uitzondering is. Ik verbaas me er iedere keer weer over, maar zeikende ouders zijn er meer dan je denkt.
Absoluut. Als ik naar mijn moeder kijk, die krijgt vrijwel dagelijks berichtjes van ouders die ergens op te zeiken hebben. Dit is VMBO basis/kader met LWO, dus ook niet het type dat exode nu omschrijft. Het is dus (helaas) ook nog eens overal zo -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:44:59 #107
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198036955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:33 schreef exode het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de negatieve kant zich nogal laat gelden, zoals overal in het leven. Het grote deel is normaal gewoon begripvol maar ook erg stil.
Sticker zit nu op een school waar we oprecht heel blij mee zijn (vorige school niet..). Een week of twee geleden heb ik via ouderportaal al zijn leerkrachten (hij werkt op verschillende niveaus, dus er zijn 3 leerkrachten en 1 IB'er die zich met hem bezig houden) uitvoerig verteld hoe gelukkig we zijn met alles wat ze doen. Niet alleen werd dat erg gewaardeerd, zij gaven ook aan blij te zijn met zulke geluiden, en erg dankbaar voor wat wij als ouders allemaal doen. Ik denk dat we met ons allen bewuster mogen zijn van dat het nodig is om vaker positieve geluiden te laten horen, want een foutje (of een 'te laat' berichtje omtrent een scholensluiting) valt al heel anders als je door de band genomen tevreden bent. Als je dat niet bent, voelt elke misstap van de andere partij- hoe klein ook - Enorm Fout.

Op het werk vertelde een collega me dat er familie was die 'met regelmaat enorm klaagt over de kwaliteit van zorg'. We konden niets goed doen, was het idee van het team. Ik heb de familie gebeld, gevraagd of ze een gesprek wilden om een en ander te bespreken. Wat bleek? Ze waren niet ontevreden, ze voelden zich gewoon niet gehoord doordat ze sinds de opname in november nog nooit een gesprek hadden gehad met iemand van het personeel. Dat ik ze die ruimte gaf, loste vanzelf alles op waar ze eerder nog over klaagden. Ik mail ze nu wekelijks wat er met moeder allemaal gaande is, en er gaat geen mailtje voorbij zonder dat 1 van haar 3 dochters meldt hoe geweldig we zijn O+ Soms kan het zo simpel zijn. O+
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:45:09 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198036957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt grappig dat iedereen altijd zo onwijs loopt te zeiken over hondenpoep, maar die katten die de hele nacht buiten krijsen en overal sproeien en poepen, en vogels vermoorden, dat wordt zo nomaal gevonden.
Het allerallerallermooist aan verhuisd zijn is dat we verlost zijn van de kutkat van de buren.
Ik haatte hem uit de grond van mijn hart. Smerige kutkat die altijd onze tuin als vechtplaats gebruikte en vanaf ons dak de buurkatten ging lokken met z’n smerige kattengejank.
En ook nog kotsen voor onze pui.
Bah.


Zo beter?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:47:50 #109
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198037010
Wat ik nog irritanter vind dan kattengejank en hondenschijt is onverdraagzaamheid. O+
pi_198037027
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:25 schreef amaranta het volgende:
Ik kreeg een mondkapje met een koordje eraan. Superlief
Daar heb ik niet zo'n beeld bij. Wat moet je met dat koordje? Je sleutel aan hangen? Jezelf ophangen als je het niet meer ziet zitten? Zo veel vragen... :@
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:49:57 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198037064
quote:
89s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Daar heb ik niet zo'n beeld bij. Wat moet je met dat koordje? Je sleutel aan hangen? Jezelf ophangen als je het niet meer ziet zitten? Zo veel vragen... :@
Nee, aan je nek laten hangen als je hem niet draagt.
pi_198037091
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee, aan je nek laten hangen als je hem niet draagt.
Ah ja, dat kan natuurlijk ook nog! :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:51:25 #113
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198037092
quote:
89s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Daar heb ik niet zo'n beeld bij. Wat moet je met dat koordje? Je sleutel aan hangen? Jezelf ophangen als je het niet meer ziet zitten? Zo veel vragen... :@
Natuurlijk helemaal niet echt grappig, maar potver wat moest ik hier om lachen.. _O-
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:52:16 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198037108


Alleen mijn koord was dan door het kind gevingerhaakt
pi_198037207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:44 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Sticker zit nu op een school waar we oprecht heel blij mee zijn (vorige school niet..). Een week of twee geleden heb ik via ouderportaal al zijn leerkrachten (hij werkt op verschillende niveaus, dus er zijn 3 leerkrachten en 1 IB'er die zich met hem bezig houden) uitvoerig verteld hoe gelukkig we zijn met alles wat ze doen. Niet alleen werd dat erg gewaardeerd, zij gaven ook aan blij te zijn met zulke geluiden, en erg dankbaar voor wat wij als ouders allemaal doen. Ik denk dat we met ons allen bewuster mogen zijn van dat het nodig is om vaker positieve geluiden te laten horen, want een foutje (of een 'te laat' berichtje omtrent een scholensluiting) valt al heel anders als je door de band genomen tevreden bent. Als je dat niet bent, voelt elke misstap van de andere partij- hoe klein ook - Enorm Fout.

Op het werk vertelde een collega me dat er familie was die 'met regelmaat enorm klaagt over de kwaliteit van zorg'. We konden niets goed doen, was het idee van het team. Ik heb de familie gebeld, gevraagd of ze een gesprek wilden om een en ander te bespreken. Wat bleek? Ze waren niet ontevreden, ze voelden zich gewoon niet gehoord doordat ze sinds de opname in november nog nooit een gesprek hadden gehad met iemand van het personeel. Dat ik ze die ruimte gaf, loste vanzelf alles op waar ze eerder nog over klaagden. Ik mail ze nu wekelijks wat er met moeder allemaal gaande is, en er gaat geen mailtje voorbij zonder dat 1 van haar 3 dochters meldt hoe geweldig we zijn O+ Soms kan het zo simpel zijn. O+
Mooi gezegd!

En dan heb je nog de notoire zeikerds, mijn schoonzus en broer zijn van die types. Die worden daar heel gelukkig van ofzo. Ik zou ze niet als klanten willen in ieder geval (of als ouders in je klas). Maar als broer en schoonzus zijn ze prima te pruimen :D
pi_198037216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Natuurlijk helemaal niet echt grappig, maar potver wat moest ik hier om lachen.. _O-
Ik vond 'm zelf ook op het randje maar het was serieus het eerste wat in me op kwam als ik dacht aan de combi van mondkapje en koord. Niet echt een goed teken :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198037306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:55 schreef exode het volgende:
Katten houden niet van lavendel, dus die op strategische plekken neerzetten helpt ook iets. Koffiedrap kan je ook in de tuin gooien, onze katten graven in ieder geval niet waar ik koffie neergooi (en het is meteen goede compost).

En bij de school van mijn vriendin is de bom gebarsten. De verwarming is definitief kaduk. Er is iets kapot wat besteld moet worden en dat onderdeel is pas volgende week binnen. Kortom de school is per direct dicht, kinderen die nu op school zitten, mogen nog wel blijven als ze echt niet opgehaald kunnen worden maar morgen weer online les.
Overigens is de keuze niet door de school genomen maar door de GGD, het is gewoonweg te koud. Doordat de verwarming al 3 dagen uit is, is het nou niet bepaald behaaglijk op zijn zachts gezegd. Ouders geven nu aan 'Dat het toch niet meer vriest!'
Het vriest niet meer, dus dan kan het wel? Arme kids. Als de GGD ze had laten zitten, waren ze daar vast weer over gevallen, het is te koud in de klas. Je kan het toch nooit goed doen :')
Maar wel balen zeg, hopelijk is dat onderdeel dan volgende week (vakantie neem ik aan?) binnen en kan het dan vervangen worden zodat het na de vakantie weer aangenaam is op school.
Succes voor je vriendin die weer in de online les modus kan :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen mijn koord was dan door het kind gevingerhaakt
Ahw, wat lief.

Ik heb nog helemaal niet tegen juf gezegd dat ik vond dat ze het goed deed dat online lesgeven, had ik me nog wel zo voorgenomen. Misschien toch nog een berichtje of kaartje aan wijden voor de vakantie.
Ben gewoon heel blij ook met deze juf.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198037607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het vriest niet meer, dus dan kan het wel? Arme kids. Als de GGD ze had laten zitten, waren ze daar vast weer over gevallen, het is te koud in de klas. Je kan het toch nooit goed doen :')
Maar wel balen zeg, hopelijk is dat onderdeel dan volgende week (vakantie neem ik aan?) binnen en kan het dan vervangen worden zodat het na de vakantie weer aangenaam is op school.
Succes voor je vriendin die weer in de online les modus kan :*

Voor mijn vriendin is het maar 1 dag, woensdag is haar vrije dag, donderdag is ze lesvrij, dus alleen vrijdag.
Er stond al groot onderhoud gepland in de vakantie aan oa het verwarmingssysteem dus dat doen ze allemaal in 1 keer geloof ik.

Er zijn dus inderdaad ouders die liever hun kind in een ijskoude klas laten zitten en dat zijn voornamelijk ouders zonder vitaal beroep. De kantoortikkers, zoals ik ook ben.
pi_198037895
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:25 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Klinkt heerlijk, maar hoe kan je je vervelen als het buiten zo heerlijk weer is? Naar de speeltuin! Pak de loopfietsen! Kijk hoe al het ijs smelt! Dat is tenminste de samenvatting van onze dag. Desondanks mag je hier een bakje komen brengen :9 .
Speeltuintjes komen echt even mijn neus uit.
Maar ik was dan ook totaal niet in de stemming vandaag. Somber enzo. En ik weet wel: buiten is dan beter dan binnen maar kreeg mezelf niet naar buiten gesleept.
Ik moest om boodschappen dus dat heeft nog even de dag doorbroken. :)
pi_198038093
Ik probeer ook altijd positieve feedback te geven waar het van toepassing is. Merk ook dat dat gewaardeerd wordt.

Ik merk het ook op m'n werk, krijg alleen de zeikmailtjes, en de rest niet. Na een tijdje ben ik daar ook wel klaar mee...
pi_198038147
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik probeer ook altijd positieve feedback te geven waar het van toepassing is. Merk ook dat dat gewaardeerd wordt.

Ik merk het ook op m'n werk, krijg alleen de zeikmailtjes, en de rest niet. Na een tijdje ben ik daar ook wel klaar mee...
Hoe smaakt de koffie? :)
pi_198038202
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:30 schreef exode het volgende:

[..]

Hoe smaakt de koffie? :)
Ben tot nu toe super tevreden! Ook met gebruiksgemak, zeker na gebruik van melkproducten. Het enige nadeel is dat de watertank voor de plaats op onze keuken op een onhandige plaats zit, maar goed, dat is ook wel op te lossen.
pi_198038406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ben tot nu toe super tevreden! Ook met gebruiksgemak, zeker na gebruik van melkproducten. Het enige nadeel is dat de watertank voor de plaats op onze keuken op een onhandige plaats zit, maar goed, dat is ook wel op te lossen.
Goede warme koffie en capu's?
En brandende vraag: kan je er Cortado mee maken? De verkoopsites zijn er niet eenduidig over. Jammer dat je ver weg woont en stomme Corona anders zou ik bij je komen proeven :D
pi_198038472
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:41 schreef exode het volgende:

[..]

Goede warme koffie en capu's?
En brandende vraag: kan je er Cortado mee maken? De verkoopsites zijn er niet eenduidig over. Jammer dat je ver weg woont en stomme Corona anders zou ik bij je komen proeven :D
Je zou de grens niet over mogen! Ja, met de s500 kun je cortado's en flat whites maken!

Ja, koffie is goed warm. Ik heb hem op stand normaal staan, maar vind dat erg acceptabel, maar kan dus nog een standje hoger.
pi_198038611
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Je zou de grens niet over mogen! Ja, met de s500 kun je cortado's en flat whites maken!

Ja, koffie is goed warm. Ik heb hem op stand normaal staan, maar vind dat erg acceptabel, maar kan dus nog een standje hoger.
Ik vind koffie een legitieme reden om de grens over te gaan.

Bedankt voor je antwoord, klinkt goed!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 17:22:01 #126
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198039206
Bedankt trouwens voor alle PuberPlanTips. Binnenkort hebben we een oudergesprek, dan gaan we het er ook even over hebben. Maar eerst mag hij morgen een wattenstaafje in zijn prachtige hersenen laten duwen, voor het eerst, mijlpaal! *O*
pi_198040620
Als ik zo hoor van vrienden die in het onderwijs staan, zitten er altijd ouders tussen die hun mening ventileren. Helaas vaak eerder negatief dan positief.

Als ouder sta je vaak niet stil uit hoeveel lagen een scholenorganisatie bestaat en dat besluitvorming tijd kost. Fijn dat een organisatie democratisch/calvinistisch is. Alleen kun je je ook afvragen of bepaalde beslissingen (open bij code rood) nu echt door elke laag moet gaan, beginnend bij leeraren zelf.

En het helpt niet dat je tegenwoordig direct na binnenkomst van mail/bericht, wanneer de emoties nog hoog zitten deze gelijk kwijt kan door een reactie terug te tikken.
T.o.v. 20 jaar terug wanneer je bij thuiskomst een (wekelijkse)brief via je kind in je handen geduwd kreeg en moest wachten tot de volgende dag, voor ftf beklag of telefonische afspraak.
pi_198041082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:22 schreef Nanukerst het volgende:
Bedankt trouwens voor alle PuberPlanTips. Binnenkort hebben we een oudergesprek, dan gaan we het er ook even over hebben. Maar eerst mag hij morgen een wattenstaafje in zijn prachtige hersenen laten duwen, voor het eerst, mijlpaal! *O*
Succes met het wattenstaafje, het viel mijn puber erg mee, hopelijk negatief!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198041850
Overigens, er zijn ook echt hele leuke ouders en leerlingen. Die bijvoorbeeld aan het eind van het jaar een kaartje naar mijn moeder sturen met een bedankje. Of die na een online les nog even blijven hangen om te kletsen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198042622
Wij hebben net geld overgemaakt om voor alle leerkrachten een borrelpakket te kopen :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198042859
Hier twee katjes die overdag graag buiten komen. Behalve toen het sneeuwde. Want dat vonden ze te koud. Ze waren vandaag dolgelukkig dat het sneeuw weg was.

Wij hebben op school social schools. En ze hebben ervoor gezorgd dat er geen reacties geplaatst kunnen worden op de posts.
pi_198050313
En ja hoor, deze ochtend in een verse drol gereden met de kinderwagen :r }:|
Ik hoop dat dat beest vandaag het hele huis onderschijt :(
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:59:08 #133
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198050347
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het allerallerallermooist aan verhuisd zijn is dat we verlost zijn van de kutkat van de buren.
Ik haatte hem uit de grond van mijn hart. Smerige kutkat die altijd onze tuin als vechtplaats gebruikte en vanaf ons dak de buurkatten ging lokken met z’n smerige kattengejank.
En ook nog kotsen voor onze pui.
Bah.

Zo beter?
:D Dat was ook het fijnst aan mijn verhuizing, dat die kat van de buurman niet meer stiekem op mijn bed ging slapen als ik het raam open had. Ik ben echt dodelijk allergisch dus dat was echt vervelend. En als ik thuis was zat ie letterlijk voor het raam naar de honden te hengelen...
Had iedereen gisteren ook zo een mooi weer? Ik had dus visite ( omg die meisjes spraken Urks, het was echt mega cute) en we hebben 3.5 uur gelopen zonder jas aan, alleen met een vest, het was gewoon warm! En gezellig. Even een dagje geen covid gedoe. Enige lullige was dat we dus om 18:00 checkten en dat de avondklok echt afgeschaft was toen, dus ze besloten om te blijven eten en vertrokken om 21:15 en toen was ie ineens toch niet afgeschaft. Maar ze hebben geen controle gehad :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198050496
Het wordt op B zijn verjaardag gewoon 18 graden! Wat een geluk 8-)
pi_198051011
Bizar he, ik zag inderdaad voor het weekend ook iets van 17 graden staan. Ik hoop dat al dat water van de gesmolten sneeuw de grond in trekt, ik wil wel weer eens een rondje golfen zondag, zonder jas O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198062553
We hebben sinds 3,5 week een hond. Sinds 1,5 week is ze zindelijk. Ik heb altijd poepzakjes bij me.
Ze doet het uit zichzelf op het gras, bij het gedeelte waar je niet hoeft op te ruimen. En alleen al in het steegje ligt er altijd een dikke drol. Op het fietspad ook regelmatig, zo smerig!
Katten kwamen hier ook vaak in de tuin poepen , we hebben de boel omheind en het lijkt wel te hebben geholpen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:43:52 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198063411
Ik snap die poepstroken nooit zo, daar zou ik mijn honden dus niet eens laten lopen als er geen kak opgeruimd wordt , zo smerig..... Oprapen is geen enkele moeite. Wat voor hond heb je??
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:54:46 #138
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198063681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik snap die poepstroken nooit zo, daar zou ik mijn honden dus niet eens laten lopen als er geen kak opgeruimd wordt , zo smerig..... Oprapen is geen enkele moeite. Wat voor hond heb je??
Dat wordt wel opgeruimd hoor, door de gemeente (in mijn oude woonplaats iedere dag zelfs). Ik vond dat altijd ideaal en het was er gewoon schoon genoeg :P geen strontpoten iig.

Nu woon ik in een gemeente waar je het nergens mag laten liggen :') maar de hondenbelasting is een stuk hoger, vraag me af waarom dat is. Er zijn hier amper faciliteiten voor je hond. De speciale prullenbakken en poepzakjes zijn weg want vandalisme en hond mag nergens los.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:25:00 #139
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198065921
Hier wordt veel gedoogd qua loslopen. Ik loop het liefst het veld in met ze en we hebben drie omheinde losloopvelden in de wijk en overal poepbakken en zakjes. Ik vind die stroken alsnog ranzig, ook qua ziektes en wormen etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 18-02-2021 10:27:56 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198069836
Je hebt hier langs een fietspad en 2baans weg een groenstrook en daarnaast een sloot. Daar laten echt heel veel mensen hun hond uit, dan lopen ze zelf op het fietspad en de hond in die groenstrook. Daar ruimt echt niemand het op. Eens in de zoveel tijd wordt die groenstrook gemaaid..... :r :r :r Dan moet je heel ver omfietsen om dat dus niet vol tegen je aan te krijgen. Het stinkt dan ook wekenlang naar stront op dat stuk.

En koffie! B was zo enthousiast dat hij mocht trakteren vandaag op school dat hij al om 06:00 wakker was. :{
pi_198070259
Ik heb vanochtend een ggd-medewerker even door mijn snotneus laten roeren, want heb sinds gisteravond wat last van overproductie. Ik verwacht dat Mars zijn snotneus aan mij over heeft gedragen, hij deelt graag met zijn mama 😉. Ik heb verder geen andere klachten maar ja, dat telt niet. Dus toch maar even laten testen.

Voor Exode: c_/

Oh en hondenpoep, kattenpoep, ik kots ervan. Maar ik ben geen dierenvriend :@ dus dat helpt niet mee in mijn loyaliteit tov baasjes die het niet opruimen.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:21:22 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198070849
Mensen die niet van dieren houden...
Ik snap daar echt geen kont van.
Mijn zusje is er ook zo een. Arme kinderen van dr mogen nog geen goudvis, die janken daar al hun hele leven om. Terwijl wij uit een families komen waar echt elk huishouden veel dieren heeft.
Mijn zusje was dat ene sneaky rotjong dat het konijn stiekem aan de oren trok als er niemand keek.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:24:47 #143
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198070902
Ik raap echt liever drolletjes op dat dat ik jarenlang luiers verschoon en poep tussen kinderbilletjes uitpeuter, ik heb zelfs vriendinnen die met hun blote handen snotneuzen afvegen en zo. Daar vergaat mijn eetlust van :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198071152
Hier ook een gemeente waar je niks mag laten liggen, maar wel in iedere wijk heel netjes meerdere losrenzone's inclusief vuilnisbakken en zakjes erbij heeft. Desondanks ook al meer dan eens poep moeten schrapen van de wandelwagen en mijn schoenen, helaas.
Ben ook wel benieuwd wat onze katten doen als ze straks naar buiten mogen. Ze gaan nu heel braaf binnen op de 3 bakken die door het huis staan. De kat van de buren gebruikt helaas onze tuin als kattenbak en daar ben ik minder blij mee -O-. Dus ik hoop vooral dat dat straks over is :+.

Wat is het heerlijk buiten O+. Net een uur met Bas in het speeltuintje geweest, zo fijn.
pi_198071420
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:21 schreef oh-oh het volgende:
Mensen die niet van dieren houden...
Ik snap daar echt geen kont van.
Mijn zusje is er ook zo een. Arme kinderen van dr mogen nog geen goudvis, die janken daar al hun hele leven om. Terwijl wij uit een families komen waar echt elk huishouden veel dieren heeft.
Mijn zusje was dat ene sneaky rotjong dat het konijn stiekem aan de oren trok als er niemand keek.
Ik vind honden wel leuk, bij een ander. Dat schattige Page pupje bij onze overburen doet me echt wel wat. Maar ik moet er niet aan denken het in mijn huis te hebben.

Maar ik ben geen dierenhater, ik doe ze geen kwaad, ben er aardig voor. Maar ik hou er gewoon niet van.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:09:27 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198071533
+1 op malteser. Ik had ooit katten en hoewel ik ze wel lief vond, vond ik ze vooral ook heel veel werk en haren opleveren. Ik vind beesten bij anderen best leuk, maar het is gewoon niet zo mijn ding om ervoor te zorgen.

Ik heb dan weer nul begrip voor mensen die waar dan ook poep laten liggen van hun beest of ze los laten waar dat niet mag. Dus ook in de brandnetels, in de bosjes in het bos of op de wei of hei. Ruim je gewoon je gore stinkzooi op. Loslopende katten vind ik ook smerig. Ik wil je niet in m'n tuin, met je haren en je gepoep. Gewoon niet.

Tot vorig jaar hadden we in de tuin wel twee konijntjes, maar die mochten vooral konijn zijn in een lekker grote ren enzo. Leuk om naar te kijken en ik zorgde er prima voor, maar mis er nu niks aan eigenlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198071620
Ik vind vooral honden heel leuk maar wij zijn te grote dierenvrienden om er eentje te nemen. Voor we een kind hadden werkten we allebei 40 uur per week, nu 32. Dat wil ik zo'n beestje niet aandoen. Hoe fijn ik het zelf ook zou vinden.

Poep ergens laten liggen snap ik echt niet (nu ja ergens snap ik het wel, is niet fijn om op te rapen). Als ik ergens op straat ga zitten kakken en het laat liggen vindt iedereen dat bizar en goor. Maar van een hond is dat wel normaal?
pi_198071902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik raap echt liever drolletjes op dat dat ik jarenlang luiers verschoon en poep tussen kinderbilletjes uitpeuter, ik heb zelfs vriendinnen die met hun blote handen snotneuzen afvegen en zo. Daar vergaat mijn eetlust van :D
Andersom hier, ik verschoon liever een luier en veeg met liefde een snotneus af, dan dat ik een hondendrol met een zakje op moet rapen ;)
pi_198071979
Ik vind het beide niks. Maar bij een kind is het na ong 3 jaar klaar. Bij een hond niet.
pi_198072460
Ik kan echt totaal niet tegen bloed, poep, kots etc etc etc. Maar van mijn eigen kinderen doet het me helemaal niets. Geen probleem met poepluiers of weer eens een gat in de knie.

We hebben onze katten al meer dan 14 jaar, we woonden toen nog op een flatje en ze sloopten destijds het gehele appartement. Het zijn ex zwerfkatten, ze zijn van straat gehaald en ter adoptie aangeboden. Het zijn een beetje maffe katten daardoor.
We hebben gedurende de jaren ook meerdere keren een ander huisje voor ze proberen te vinden. Ze vonden kinderen namelijk echt vreselijk. Dus toen B werd geboren, waren ze niet blij. Ze deden niets of zo, maar we zagen ze gewoon niet meer. Ze hadden destijds een eigen kamer in ons huis en daar kwamen ze niet meer uit. Jarenlang.

Nu zitten ze dus in de aangebouwde schuur en zoeken ze de kinderen juist op. Mafketels. Ze doen ineens niets liever dan bij beide kinderen op schoot zitten.

Ik zorg voor ze, mijn vriendin heeft eigenlijk niets met ze. Ze gedoogt ze zeg maar.
Honden vind ik erg leuk en zo, best wel wat familie en vrienden hebben honden en onze kinderen vinden honden ook geweldig. We hebben B echt af moeten leren elke hond die hij ziet te aaien.
Maar ik moet er echt niet aan denken, uitlaten, inderdaad al die haren (onze katten zitten dus niet binnen dus geen haren binnen), van alles regelen als je op vakantie gaat. (onze buren geven de katten 1 x per dag eten als wij op vakantie zijn, easy)

Als de katten overlijden, komt er op zijn hoogst een goudvis in huis.
pi_198072487
Ik ben negatief *O* . Had vanwege alleen een snotneus ook niet anders verwacht maar je weet het nooit.
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:37:59 #152
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198072702
Ik kan echt niet zonder onze katten. Ik word er vreselijk gelukkig van, het eeuwige gekroel, het geklets als ik thuis kom, de kopjes die ik krijg als ik sip zit te zijn.. O+ Als mijn man ooit sterft, word ik zo'n kattenvrouwtje met meer dan 40 katten op een woonboot. :')
pi_198072742
Katten O+ Twee weken na het overlijden van onze oude kater hadden we weer een nieuwe in huis. Dat is alleen een ontzettend schuwe ex-zwerfkat, dus kroelen zit er nu nog niet in en dat mis ik wel echt. Maar goed, ze zit er pas 4 weken, we houden geduld.

Met honden heb ik minder. Mijn man is er wel mee opgegroeid maar heeft gelukkig genoeg realiteitszin om te weten dat het voorlopig niet handig is.
pi_198073186
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:23 schreef Malteser het volgende:
Ik ben negatief *O* . Had vanwege alleen een snotneus ook niet anders verwacht maar je weet het nooit.
*O*

Onze katten zijn uit logeren en ik mis ze best wel. Onze oude chagrijn die wel altijd ergens beneden ligt een heel hard spint als je hem aait. Of heel hard PIEP zegt. Leuk en dove kat.
pi_198073216
Katten. O+ Man is allergisch helaas, dus wij houden het bij een hamster. Honden vind ik ook heel leuk, maar inderdaad echt teveel werk.
Nu ik ervaren heb hoe rot het is als een kat niet thuis poept (en dus wel op ons gras) zou ik een kat niet meer naar buiten laten denk ik, als ik er één had.
pi_198073229
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:40 schreef lunapuella het volgende:
Katten O+ Twee weken na het overlijden van onze oude kater hadden we weer een nieuwe in huis. Dat is alleen een ontzettend schuwe ex-zwerfkat, dus kroelen zit er nu nog niet in en dat mis ik wel echt. Maar goed, ze zit er pas 4 weken, we houden geduld.

Met honden heb ik minder. Mijn man is er wel mee opgegroeid maar heeft gelukkig genoeg realiteitszin om te weten dat het voorlopig niet handig is.
Je mag hier wel even komen kroelen hoor O+ .

Wij haalden 3 weken geleden 2 poezen uit het asiel. Zaten sinds oktober daar al in het pension en eigenaar heeft uiteindelijk besloten afstand van ze te doen. Inmiddels gedragen ze zich alsof ze hier al hun hele korte leventje wonen. Lily ligt nu half op mij en Luna maakt mijn thuiswerkende man het onmogelijk door continu over het toetsenbord te wandelen en haar kop tegen zijn hoofd aan te duwen :') .
pi_198073261
quote:
17s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je mag hier wel even komen kroelen hoor O+ .

Wij haalden 3 weken geleden 2 poezen uit het asiel. Zaten sinds oktober daar al in het pension en eigenaar heeft uiteindelijk besloten afstand van ze te doen. Inmiddels gedragen ze zich alsof ze hier al hun hele korte leventje wonen. Lily ligt nu half op mij en Luna maakt mijn thuiswerkende man het onmogelijk door continu over het toetsenbord te wandelen en haar kop tegen zijn hoofd aan te duwen :') .
_O- O+ Dat is dus precies waarom ik zo van katten houd.
pi_198073403
Ik mis onze hond. En dat is al ruim anderhalf jaar geleden dat hij overleed ;(
Maar een nieuwe is nu gewoon niet praktisch. Steeds bij ieder rondje kinderen aankleden, meelopen. Een kind en een pup zindelijk maken...

Maar als de kinderen straks oud genoeg zijn om dat rondje eventueel alleen thuis te blijven, dan komt er weer eentje :Y O+
Gelukkig hebben mijn ouders, zus, schoonbroers en schoonouders minstens 1 hond, dus knuffelen kan ik toch wel O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198074922
Van huis uit hadden we altijd honden.
Drie jaar geleden besloten dochter en ik voor katjes te gaan. En ze hebben mijn hart gestolen. Alles wat ik dacht over katten leek fout te zijn.
Ze zijn echt zo gehecht aan ons en ook helemaal dol op ons.
De mijnen komen buiten, maar liggen overdag heel vaak binnen. Of als ze ons dan aanhoren komen, rennen ze echt op je af. Katjes. Smelt. O+
pi_198075241
Wij hadden vroeger zo ongeveer alle beesten die als huisdier gehouden kunnen worden :'). Honden, een kat, muizen, ratten, hamsters, cavia's, parkiet, kanarie, schildpad, vissen, konijn. Ik weet heel goed hoeveel werk het is en welke zorg er bij komt kijken. Nu hebben we alleen een kat. Nadat de oudste overleden is, wil ik heel graag wel weer een kitten. Het lijkt me zo leuk dat de kinderen ermee opgroeien O+. Maar het kittenseizoen is even over en de lente is niet handig als we in de zomer nog op vakantie willen (die staat in principe al gepland omdat die van vorig jaar is doorgeschoven). Dus op zijn vroegst oktober...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198075395
Ik heb afgelopen zomer 6 asielkittens opgevangen O+ Wat een gezelligheid O+
Mijn eigen kater vond het niks, dus het bleef ook bij die 6. Zodra hij ooit (over 10 jaar?) gaat hemelen dan wil ik fulltime kittenpleegmoeder worden.

Honden van een ander zijn leuk, maar zou er zelf niet mee overweg kunnen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198075577
Mijn ouders (en wij dus ook) hadden vroeger allerlei dieren. Een hond, maar ook parkieten, eenden, kwartels, zebravinken, agapornussen, tropische vissen, schildpadden, konijnen, cavia's en hamsters. En ik had een chincilla. O+

Nu hebben wij zelf geen enkel dier, want ik weet dat ik zou opdraaien voor de verzorging en schoonmaak en daar heb ik geen zin in. Ik mis er eerlijkgezegd ook helemaal niets aan, dus ook als de kinderen ouder zijn komt er geen huisdier.
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:51:52 #163
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198076020
Nou ja wij moesten dat van kleins af aan zelf, als we een dier wilden moesten we er voor zorgen. Ik kreeg mijn eerste konijn met zes, daarvoor had ik al vissen en schildpadden en ik maakte echt die bakken zelf schoon. Het was geen optie dat mijn ouders dat voor me deden dus deed ik dat. Bij opa en oma op de boerderij zorgden we ook voor alle dieren. Als jij het gaat doen omdat de kinderen het niet doen dan snap ik dat ze het niet doen :)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198076271
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:51 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja wij moesten dat van kleins af aan zelf, als we een dier wilden moesten we er voor zorgen. Ik kreeg mijn eerste konijn met zes, daarvoor had ik al vissen en schildpadden en ik maakte echt die bakken zelf schoon. Het was geen optie dat mijn ouders dat voor me deden dus deed ik dat. Bij opa en oma op de boerderij zorgden we ook voor alle dieren. Als jij het gaat doen omdat de kinderen het niet doen dan snap ik dat ze het niet doen :)
I know my people, ze vinden het dan leuk voor even, maar al snel niet meer. Ik weiger om een dier aan te schaffen en het een paar maanden later weer weg te moeten doen omdat er niet goed voor gezorgd wordt, want dat is vooral niet fair voor het diertje.
pi_198077038
Ik vind dat ook niet een verantwoordelijkheid die je een kind kan geven. Dus er zelf niet naar omkijken. . Alleen een dier nemen als je weet dat jij degene bent die de meeste van de verantwoordelijkheden op zich moet nemen.
  donderdag 18 februari 2021 @ 19:24:18 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198080082
Wij kregen die verantwoordelijkheid wel, we hadden gewoon niet de optie dat onze ouders het deden. Ze hadden natuurlijk wel de eindverantwoordelijkheid voor alles wat er onder hun dak gebeurde maar we hadden nooit het gevoel dat ze het wel deden als wij het niet deden. Ik had een konijn en een eend en schildpadden, mijn zusje had de hond , mijn broertje had hanen, als een van ons niet voor zn eigen vee kon zorgen omdat we weg gingen dan regelden we dat onderling. We betaalden elkaar of we ruilden van taak of zo. Mijn zusje was die hond vrij snel zat, toen was het mijn hond ( geruild voor een radio haha ) en toen ik ging studeren was het beestje 10 jaar en wilden mijn ouders hem toch wel graag zelf houden, ik was eigenlijk van plan om haar mee te nemen, dat was wel een domper!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198083715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef oh-oh het volgende:
Wij kregen die verantwoordelijkheid wel, we hadden gewoon niet de optie dat onze ouders het deden. Ze hadden natuurlijk wel de eindverantwoordelijkheid voor alles wat er onder hun dak gebeurde maar we hadden nooit het gevoel dat ze het wel deden als wij het niet deden. Ik had een konijn en een eend en schildpadden, mijn zusje had de hond , mijn broertje had hanen, als een van ons niet voor zn eigen vee kon zorgen omdat we weg gingen dan regelden we dat onderling. We betaalden elkaar of we ruilden van taak of zo. Mijn zusje was die hond vrij snel zat, toen was het mijn hond ( geruild voor een radio haha ) en toen ik ging studeren was het beestje 10 jaar en wilden mijn ouders hem toch wel graag zelf houden, ik was eigenlijk van plan om haar mee te nemen, dat was wel een domper!
Welke leeftijd waren jullie toen?
Ik vind het een prachtig streven hoor, dit zo aan je kinderen meegeven. :Y
In de praktijk denk ik dat veel gezinnen daar moeite mee hebben. Als ouders neem je te snel over wellicht. :P

Jammer dat je je hond uiteindelijk niet zelf mee mocht nemen. Jij hebt er al die jaren voor gezorgd. :?
pi_198084218
B is bijna 7 en gek op dieren maar echt niet dat hij er alleen voor gaat zorgen. Net als bij Nikki, weet ik wie het werk uiteindelijk gaat doen.
  donderdag 18 februari 2021 @ 22:08:24 #169
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198084861
Ik
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Welke leeftijd waren jullie toen?
Ik vind het een prachtig streven hoor, dit zo aan je kinderen meegeven. :Y
In de praktijk denk ik dat veel gezinnen daar moeite mee hebben. Als ouders neem je te snel over wellicht. :P

Jammer dat je je hond uiteindelijk niet zelf mee mocht nemen. Jij hebt er al die jaren voor gezorgd. :?
Ik kreeg mijn eerste konijn toen ik zes was. Die hond had me wel beperkt op kamers en tijdens mijn studententijd en zo natuurlijk. Ze was ook al 10 dus was voor haar ook niet leuk geweest om te verkassen. Ze is ook nog eens 18 geworden. Ik was het er toen niet mee eens maar ik snap het achteraf wel!
Mijn ouders waren heel makkelijk, wij mochten echt veel meer dan leeftijdsgenootjes altijd al. Maar ze waren heel consequent. Dus het was gewoon geen optie om afspraken niet na te komen. Ik denk dat de kinderen van de ouders die zeggen dat ze wel weten wie er voor op draaien dat gewoon ook al dondersgoed weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 18-02-2021 22:14:20 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198085419
Ik denk dat mijn kind het echt uit de grond van zijn hart zou beloven, maar als kind is het niet gek als je de consequenties van zo'n keuze niet kunt overzien.

Bij ons zit het in ieder geval zo: ík heb huisdieren en stimuleer kind om mee te helpen met de verzorging.
pi_198086439
Wij hadden vroeger eigen dieren waar we zelf voor moest zorgen. Ik had konijntjes.
Mijn vader keek voor het avondeten altijd of de dieren er goed bij zaten. Als ik vergeten was de konijnen te voeren dan werd ik naar buiten gestuurd: konijnen geen eten dan jij ook geen eten. Bij het uitmesten van de hokken kregen we wel hulp maar dat moest bij meer dieren gebeuren dus was makkelijker om allemaal samen te doen.

Ik had ook een eigen geit maar omdat die bij de rest van de beestenboel liep hoefde ik daar niets speciaals voor te doen.
  donderdag 18 februari 2021 @ 23:17:03 #172
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198087265
Oh ja mijn vader had kippen. Die keek ook of mijn konijnen en de eend er goed bijzaten.Ik zal het hem eens vragen maar ik denk echt niet dat hij ooit een hok schoon is gaan maken omdat ik het niet deed.De eend was wel popu want als je haar ei vond mocht je je naam er op zetten en het opeten.Ze had ook geen hok,ze sliep in een doos tussen de fietsen of bij de kippen. Mijn moeder had geen dieren. Die heeft echt nooit iets daarmee gedaan ook.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198089936
@oh-oh
Mijn moeder deed ook niets met de dieren maar of dat nu was omdat ze er niets mee had of omdat mijn vader alles al regelde weet ik eigenlijk niet. In huis mochten we geen dieren maar buiten was het een soort kinderboerderij :D
Mijn vader maakte het hok niet schoon wanneer de kinderen dat niet deden, dan werden we er echt wel bij geroepen. Maar als een van ons niet voor de dieren kon zorgen dan was hij niet te beroerd om de verzorging over te nemen. Omgekeerd vroeg hij ons om de andere dieren te voeren wanneer hij eens laat thuis was.
Toen we met vakanties alleen thuis mochten blijven hoorde daar de zorg voor de dieren ook bij. Dat vond ik wel een hele verantwoordelijkheid, thuis blijven was niet alleen maar lang leve de lol en de laatste vakantiedag keihard poetsen maar omdat we altijd al werden betrokken bij de zorg is het altijd goed gekomen.

De hokjes waren toen trouwens wel een stuk kleiner dan wat ik nu zou doen maar daarover zijn de ideeën de afgelopen jaren nogal veranderd. Het had me wel mooi geleken om L in de toekomst de zorg te geven over bijvoorbeeld een konijn maar daar hebben we de buitenruimte gewoon niet voor dus ik hou het wel bij het goede voorbeeld geven bij de zorg voor de katten.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 09:20:50 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198090103
Wij hadden als kinderen wel dieren, maar keken daar niet naar om. De konijnen zaten hele dagen in een hok en het was altijd ruzie en aansporing van mijn moeder en consequenties verbinden aan het niet verzorgen van die beestjes om ons zo ver te krijgen dat we ze überhaupt voerden. Dat we er niet mee weg kwamen, wil niet zeggen dat het niet een flinke reden van strijd in ons huis was. Mijn ouders waren heel consequent, maar wij ook echt heel erg lui en het boeide ons gewoon echt niks. En dat heeft dus niets te maken met consequent zijn of je kinderen de kantjes eraf laten lopen. Maar elke avond 'heeft het konijn al gegeten? Nee? Dan jij ook niet!' en dan drama om koud eten enzo is niet echt een scenario waar ik zin in heb.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198090374
Ik vertel alleen hoe het bij ons ging... Daar zit geen enkel verwijt in.

Het heeft bij ons niet voor veel drama gezorgd, gebeurde vast wel eens om uit te testen of de consequentie echt zou worden doorgezet maar het was zeker geen dagelijkse strijd. Als we er helemaal niet meer voor zouden zorgen zou het dier niet meer van ons zijn geweest denk ik maar dat is natuurlijk makkelijker wanneer er meerdere dieren rondlopen.

Iedere ouder kent zijn eigen kinderen het beste en kan zelf inschatten of een eigen dier een goed idee is of dat de lol er snel vanaf is.
pi_198090429
Mijn vader had een hekel aan huisdieren, terwijl we er zo'n stuk of 10 hadden _O-. Hij deed er ook echt niks voor. De enige keer dat hij mee ging de honden uitlaten, was toen mijn moeder door een operatie een week in het ziekenhuis lag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198091012
Ik kan me vaag herinneren dat ik als kind een konijn had. Dat was een enorm klerebeest. Ik vond het hilarisch om hem in de woonkamer los te laten omdat ie dan als een gek ging rondrennen. Vervolgens moest mijn vader zijn werkhandschoenen aan om hem weer te vangen.
Dit verhaal eindigt in een soort Flappie, maar ik maakte me er niet druk om, tenminste ik weet niets van verdriet of zo.

Ik heb wel een tijd een parkiet gehad die ik helemaal tam had gemaakt. Maar ik geloof niet dat ik ooit het kooitje heb schoongemaakt of zo.

En ik had echt strenge, consequente ouders, veel strenger dan wij nu zijn.

Gelukkig kent iedereen zichzelf en zijn/haar kinderen het beste en is geen keuze slecht. Ik zie echt wel voordelen van kinderen op laten groeien met dieren, maar na deze 2 katjes dus niet in huis. Ze gaan maar de hond van de buren uitlaten :)

Ik heb vanochtend gewoon een tijd in de tuin gewerkt met Juul er scharrelend omheen. Heerlijk. Er moest nodig geveegd worden en nogal wat kattenpoep weggehaald worden (ja van onze eigen katten). Wat dode takken her en der weggeknipt en hoppa bijna lente klaar. Kijken of ik komende week de hoge druk spuit van de buren kan lenen, het is weer lekker groen en dus wat glibberig in de tuin.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:41:54 #178
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198092254
Bij ons liep alles los, de kippen werden wel savonds opgehokt anders werden ze opgevreten door marters. We woonden midden in het centrum maar we hadden echt een belachelijk grote tuin. Konijn ging zelf in zn hok slapen en als ie het te koud vond buiten sliep ie binnen achter de kachel, ons huis had geen verwarming. De hond, het konijn en de eend deden dus wat ze wilden, alleen de eerste twee waren zindelijk dus nummer drie werd wel vaak naar buiten gebonjourd. Ik heb nog steeds niks met dieren in hokken nu. Mijn vogels zitten altijd los, en ik heb nog nooit een hond in een bench gehad ook. Alleen mn axolotls en mn landschildpadden zitten in een aquarium en een terrarium maar de schildpadden krijgen in de lente een buitenverblijf.
Wij bleven ook al jong de weekenden en vakanties alleen thuis. Broertje is 12 jaar jonger dan ik en 10 jaar jonger dan mijn zusje, en toen die een jaar was of zo kochten mijn ouders een stacaravan en zaten ze elk mogelijk moment met het jonk op de camping, weekenden en zo. Dan bleven wij thuis, ik ben een x in dat muffe stinkhok gaan kijken, dat was echt niks voor ons :')
Maar ja, dan zaten wij thuis met al onze vriendinnetjes, win/win.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:43:11 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198092282
Ik had vanochtend een mammografie trouwens, ik was zo bang gemaakt door iedereen, maar als je een beetje flinke jetsers hebt stelt dat dus echt niks voor, is mijn ervaring, gelukkig! Ik scheet echt 7 kleuren al de hele week hier over.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198092291
Mooie verhalen oh-oh O+
Hier vroeger ook een kleine kinderboerderij. Kan me nog heugen hoe de pykjes (kleine kuikens) van m'n zus één voor één de tuin uit werden geplukt door roofvogels ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198092351
Ik had als kind een konijn, dat arme beestje heeft geen leuk leven gehad in een te kleine kooi weet ik nu achteraf. Daarna hadden we in het studentenhuis samen een konijn, dat werd schandelijk verwend. En toen ik ging samenwonen kreeg ik een eigen konijn. Dat was een idioot beest dat in ons appartement rond rende, op de bank sprong en dan ging liggen slapen enzo. Toen we naar ons huis verhuisden hebben we hem een vriendinnetje gegeven. Die twee hadden echt een mooi leven samen. Toen het oudste konijn overleed is het andere konijn naar de tuin verhuisd tot ook zij overleed. En twee huizen verder hebben we nu weer twee konijnen die samen in de zandbak wonen. De jongens hebben daar wel hun taken voor, maar het meeste werk komt echt op ons neer.
Als we minder zouden werken dan kwam er vast een hond, mijn man is opgegroeid met honden en ik heb twee jongens die er echt gek op zijn, maar ik heb er zelf veel minder mee. Bovendien, dan zou ik ook een echte HOND willen, een grote dus. Eentje die je lekker moet laten rennen enzo. Simpel gezegd past dat nu niet bij ons leven, dus dat doe ik dan een beestje niet aan. Ik heb een tante die een boerderij heeft met paarden en honden, daar komen we normaal regelmatig. Blijer kan ik mijn jongens niet maken.

De vakantie zit er hier al weer bijna op, nog een weekendje genieten van heerlijk weer, ik word er helemaal vrolijk van.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:49:22 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198092377
Oh hou op, wij wilden nadat mijn lieve eend dramatisch was verdronken in een goed bedoelde vijver die mijn vader dan weer wel maakte voor dat mormel zo graag een nieuwe eend. Die eend was echt zo kick ass. Maar alle jonge eenden die we daarna met veel liefde redden van het slangenvoer worden werden door marters vermoord. En marters zijn hufters want die pikken bv 1 ei maar moorden dan je hele kippenhok uit. Dus na drie nieuwe pogingen zijn we gestopt met eenden houden. Zo zonde.
Eend nr een , Gina, die was echt zo tam, ik ging met haar naar het park ,zat ze in een doos achter op de fiets te kwaken ( ik had die eend dus pas na mijn twaalfde, daarvoor kon ik niet fietsen :') ) ging ze in het park alle eenden in elkaar slaan en dan ging ze weer in de doos zitten en mocht ik naar huis fietsen. Maar we hadden haar een beetje in een opwelling meegenomen toen we in een grote dierenwinkel voer gingen halen voor de andere dieren, daar zaten van die eendagskuikens in een bak als voerdieren, dus ik mocht er een uitzoeken, en na een paar jaar ging mijn vader een vijver maken. Maar als je een eend niet binnen 24 uur in het water zet als ie uit het ei komt leert ie niet goed zwemmen oid. Dus Gina verzoop. Echt zo zonde.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:50:37 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198092399
Toen ik studeerde had ik Pino het treinkonijn, die ging elk weekend mee naar huis, lag ze los naast me te chillen in de trein, en onderweg zat ze in mijn handtas, die was echt zo tam als maar kon.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198093717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:49 schreef oh-oh het volgende:
Oh hou op, wij wilden nadat mijn lieve eend dramatisch was verdronken in een goed bedoelde vijver die mijn vader dan weer wel maakte voor dat mormel zo graag een nieuwe eend. Die eend was echt zo kick ass. Maar alle jonge eenden die we daarna met veel liefde redden van het slangenvoer worden werden door marters vermoord. En marters zijn hufters want die pikken bv 1 ei maar moorden dan je hele kippenhok uit. Dus na drie nieuwe pogingen zijn we gestopt met eenden houden. Zo zonde.
Eend nr een , Gina, die was echt zo tam, ik ging met haar naar het park ,zat ze in een doos achter op de fiets te kwaken ( ik had die eend dus pas na mijn twaalfde, daarvoor kon ik niet fietsen :') ) ging ze in het park alle eenden in elkaar slaan en dan ging ze weer in de doos zitten en mocht ik naar huis fietsen. Maar we hadden haar een beetje in een opwelling meegenomen toen we in een grote dierenwinkel voer gingen halen voor de andere dieren, daar zaten van die eendagskuikens in een bak als voerdieren, dus ik mocht er een uitzoeken, en na een paar jaar ging mijn vader een vijver maken. Maar als je een eend niet binnen 24 uur in het water zet als ie uit het ei komt leert ie niet goed zwemmen oid. Dus Gina verzoop. Echt zo zonde.
Ik zie het uitje naar het park helemaal voor me :D . Wat sneu dat ze verzoop.

Wij hadden vroeger, toen ik nog een baby was, een hond (uit het asiel, had geen leuke baas gehad).
Die sliep onder mijn wieg en hield me gezelschap bij de box in het kantoortje van de winkel. Ze was echt mijn maatje, ik kon alles met haar. Toen ik een jaar of 11 was werd ze ziek en hebben we haar laten inslapen :{
Ik heb een dwerghamster gehad, dat was echt een bitch. Als je haar oppakte dan beet ze heel venijnig.
We hebben guppies gehad en die vraten elke keer hun eigen kroost op. En dat wat wel overleefde had niet altijd de mazzel om de verschoonbeurt te overleven, ik denk dat er wel eea in het riool is beland.

We hebben toen de meiden nog klein waren cavia's gekocht. In het begin vonden ze het leuk, maar intussen kijken ze er niet heel veel naar om. Al moet ik zeggen dat de jongste wel heel netjes elke ochtend verse groente geeft.

Een hond zou ze ook heel graag willen, maar dat zien we toch niet helemaal zitten.
Onze buren hadden een pup en die is maar heel kort geweest, want het lukte niet. Dat lijkt me zo'n rotbeslissing.
En katten, ik heb er weinig mee en mijn man is allergisch, dus dat wordt sowieso niks ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198093874
Ik probeer mijn man zover te krijgen dat we 2 katten uit het asiel halen, maar hij ziet het niet zitten, ivm vakantie en familiebezoek (bij ons altijd meerdere dagen). Het lijkt me zo gezellig...
pi_198094176
Hier is de vakantie begonnen! Nou ja, voor B, mijn vriendin werkt vandaag gewoon nog en ik werk volgende week 2 dagen.

B heeft een speeldate met een meisje die hier al vaker is geweest, maar echt....ik schop ze zo naar buiten. Ik denk de 'joepie we hebben vakantie' storm. Ze zijn enorm druk en aanwezig. Ze spelen spelletjes maar dat gaat met zoveel lawaai dat ik er oorpijn van krijg.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:41:34 #187
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198094214
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:13 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik zie het uitje naar het park helemaal voor me :D . Wat sneu dat ze verzoop.

Wij hadden vroeger, toen ik nog een baby was, een hond (uit het asiel, had geen leuke baas gehad).
Die sliep onder mijn wieg en hield me gezelschap bij de box in het kantoortje van de winkel. Ze was echt mijn maatje, ik kon alles met haar. Toen ik een jaar of 11 was werd ze ziek en hebben we haar laten inslapen :{
Ik heb een dwerghamster gehad, dat was echt een bitch. Als je haar oppakte dan beet ze heel venijnig.
We hebben guppies gehad en die vraten elke keer hun eigen kroost op. En dat wat wel overleefde had niet altijd de mazzel om de verschoonbeurt te overleven, ik denk dat er wel eea in het riool is beland.

We hebben toen de meiden nog klein waren cavia's gekocht. In het begin vonden ze het leuk, maar intussen kijken ze er niet heel veel naar om. Al moet ik zeggen dat de jongste wel heel netjes elke ochtend verse groente geeft.

Een hond zou ze ook heel graag willen, maar dat zien we toch niet helemaal zitten.
Onze buren hadden een pup en die is maar heel kort geweest, want het lukte niet. Dat lijkt me zo'n rotbeslissing.
En katten, ik heb er weinig mee en mijn man is allergisch, dus dat wordt sowieso niks ;).
Cavia's piepen piesen en vreten alleen maar, ik kreeg een keer een setje skinny's, die heb ik toch snel weer van de hand gedaan haham wat een saaie dieren.
Ik heb mezelf net getrakteerd op een nieuw paar schoenen, de Icy Park collectie van Adidas dropte net, en om te vieren dat de mammo goed was dacht ik hatsa. Mijn Ivy Park's die ik kocht heb ik pas twee x aangehad, een keer naar de Jumbo en vanochtend naar het ziekenhuis :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198094412
Lekker weer, kom, we gaan lekker wandelen. Na 5 minuten weer thuis... Kind viel met de step, vol in hondenpoep midden op de stoep :(

Konijnen vind ik ideale huisdieren (tuindieren) en ook leuk. Bijna altijd gehad, behalve toen we in een flat woonden en allebei fulltime werkten.
pi_198094660
@Hupje wat ranzig. :r

@oh-oh fijn van het goede mammo nieuws! :)

Hier is ook de vakantie begonnen voor de jongste 2. Een daarvan kwam thuis, trok zijn kleding uit, deed zijn onesie aan en meldde dat hij die een week aan zou houden. :')

Ik heb vandaag de accu van de bakfiets eindelijk weer op kunnen laden nadat hij vastgevroren heeft gezeten vorige week. Morgen en zondag lekker fietsen in het zonnetje. O+
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:21:26 #190
327807 Mariposas
יה&#14
pi_198094918
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:07 schreef _NIKKI_ het volgende:


Ik heb vandaag de accu van de bakfiets eindelijk weer op kunnen laden nadat hij vastgevroren heeft gezeten vorige week. Morgen en zondag lekker fietsen in het zonnetje. O+
Mee uitkijken, want een lege accu kan permanente schade oplopen bij een temperatuur onder de 10 graden. En die accu’s zijn duur! :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_198095109
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mee uitkijken, want een lege accu kan permanente schade oplopen bij een temperatuur onder de 10 graden. En die accu’s zijn duur! :{
Oeps. :o

Nouja, de bakfiets is inmiddels 4 jaar oud. Hij is niet van de beste kwaliteit, maar daar was de prijs dan ook naar. Kortom, als de accu het begeeft komt er geen nieuwe maar gaat gewoon de hele fiets weg. De jongens zijn bijna 7 en kunnen eigenlijk prima zelf fietsen inmiddels.
pi_198095129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:41 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Cavia's piepen piesen en vreten alleen maar, ik kreeg een keer een setje skinny's, die heb ik toch snel weer van de hand gedaan haham wat een saaie dieren.
Ik heb mezelf net getrakteerd op een nieuw paar schoenen, de Icy Park collectie van Adidas dropte net, en om te vieren dat de mammo goed was dacht ik hatsa. Mijn Ivy Park's die ik kocht heb ik pas twee x aangehad, een keer naar de Jumbo en vanochtend naar het ziekenhuis :')
Eens, cavia's zijn saai. Al vind ik het wel grappig dat als de koelkast deur opengaat en er iets kraakt wat lijkt op een zakje sla ofzo, we gelijk worden geroepen ;). Maar verder weinig interactie.
Fijn dat de mammo goed was!

@Hupje, bah, in de hondenpoep :r

De jongste is net thuis, vakantie! Oudste had vanmorgen al geen les meer.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198095712
Vrienden van me hadden cavia's, schrok me elke keer wild van dat gepiep en gekrijs :')

Onze hampfster maakt geen geluid _O_
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:02:52 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198095759
@_NIKKI_ thnx, ik ben echt erg opgelucht!
Hamsters maken de hele nacht herrie in hun kooi is mijn ervaring, maar ik heb alleen maar op hamsters gepast die in zo een stomme traliekooi zaten, zo een mooi terrarium met een hamster is wel leuk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198095771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:02 schreef oh-oh het volgende:
@:_NIKKI_ thnx, ik ben echt erg opgelucht!
Hamsters maken de hele nacht herrie in hun kooi is mijn ervaring, maar ik heb alleen maar op hamsters gepast die in zo een stomme traliekooi zaten, zo een mooi terrarium met een hamster is wel leuk!
Ja maar dan liggen wij toch boven te slapen :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:35:06 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198096347
*O* voor oh-oh *O*
pi_198098077
Ik had vroeger een konijn en later een cavia. En mijn ouders hebben jarenlang een hond gehad (2x), waar ik mede voor zorgde.
Nu hebben we sinds een maand zelf een hond. Een schatje uit Griekenland geadopteerd.
Vandaag nog naar de dierenarts geweest omdat ze erg weinig eet en drinkt sinds een paar dagen.
Ze is ziek, vergelijkbaar met griep bij ons. Ze is een sneutje nu, maar ondanks de angst deed ze het zo goed bij de dierenarts. Ondank dat ze hier nog maar zo kort is, voelt het alsof we haar al jaren hebben. <3
Langzaam komt ze over haar angst heen bv een auto of fiets. Onverwachte bewegingen of geluiden.
Ik krijg helaas geen foto toegevoegd.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 19:01:15 #198
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198099247
Ah wel meteen een pittige hond dus, hoe oud is ze?
Hier ook vaak van dat soort bangepoeperds die niks kenden genomen, maar ik zet ze in mijn roedel en ze leren alles redelijk snel. Van de vijf heb ik er een met issues met mannen, maar denk dat het 70% minder heftig is dan toen ik heb drie jaar geleden uit een tuin in België plukte, en eentje die heeeeeeeeel af en toe vergeet dat ze zindelijk is, maar ik klop het af, ze is vandaag 2 geworden, ik heb haar net een jaartje, ze zat het eerste jaar in een huis met 56 honden en 19 katten ( in 1 kamer, nooit buiten geweest, niet eens in de tuin), en ze lijkt nu eindelijk echt zindelijk. Ze plaste op een handdoek binnen, maar die ligt er nu alleen nog maar voor de sier gelukkig. Uiteindelijk als ze alles een beetje geleerd hebben heb je er juist de fijnste honden aan!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198102280
Leuke verhalen, @oh-oh :Y
Je treinkonijn en je doos-op-fiets-eend. O+
pi_198102663
Onze hamster in aquariumbak is ook heel stil. O+ Wel een kieskeurig beestje, maar gelukkig is hij lief.
pi_198102681
Oh en ik ben jaloers op de eend, ik had vroeger zo’n boek over een jongetje en zijn huisdier-eend en dat wilde ik ook heel graag!
pi_198102727
Ik had ooit een hamster. Die was er ‘s nachts uit zijn kooi vandoor gegaan en kwam toen de poes tegen. ;(
pi_198102902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef Vaiana het volgende:
Oh en ik ben jaloers op de eend, ik had vroeger zo’n boek over een jongetje en zijn huisdier-eend en dat wilde ik ook heel graag!
Ernst Jan en Snabbeltje? ❤️
Daar las mijn moeder mij vroeger uit voor O+
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:34:14 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198103731
Oh dat boek ken ik niet.
Mijn broertje was toen nog klein en idolaat van Alfred J.Kwak...daarom was hij ook gek op Gina.
Mijn vader had jarenlang een zwart krielhaantje dat met hem mee naar zijn werk vloog.Zat dan in de boom daar,kreeg van iedereen eten. Wij wisten dat hij thuis kwam als de haan de tuin in vloog.
Mind you we woonden dus midden in het centrum van de stad aan de Rijksweg dus het was best een apart gezicht.
De enige huisdieren die echt van mijn moeder waren waren twee chinese dwergeekhoorns. Die zaten buiten in een mega voliere, ik woonden toen al niet meer thuis.Kwam ik thuis in een weekend had ze ze in de kliko geflikkerd met huisje en al.Pissig dat die dure beesten al dood waren met een beetje kou. Die lagen dus al winterslapend in hun huisje in de kliko, die heb ik kunnen redden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198103868
Ik geniet van je verhalen oh-oh! _O_ O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198107254
Die Chinese Dwergeekhoorns. _O_
Hebben ze toch mooi mazzel gehad.
pi_198107255
Je schrijft op een manier dat ik het gelijk voor me zie Oh-oh O+ redder der winterslapers
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198107856
Hahaha, dat is wel een goed verhaal van die eekhoorns. Had ook minder leuk kunnen zijn trouwens :o

Nou, de keukenverbouwing is gisteren gestart. Het gedeelte dat intact blijft is leeg. We zetten nu koffie in de woonkamer, al mijn spullen staan in kasten door het huis verspreid :{
Vriend gaat vandaag dat gedeelte op maat maken en dan de komende weken helemaal schuren en lakken.
Ben echt zo benieuwd O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 20 februari 2021 @ 10:59:40 #209
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198108902
Een nieuwe keuken, ik wil ook <3 Succes met de zooi.
En thnx voor de leuke reacties op die arme beesten. We zeggen nu, jaren later, nog steeds met enige regelmaat tegen mijn moeder dat het een wonder is dat ze zelf drie jongen in leven heeft weten te houden :') :D
Mijn zusje heeft de zorgende genen van mijn moeder ( als in non existent), en zij is de enige met kinderen whehe.
Ik had toch verteld van m'n middelste nichtje, zij werd 14 vorige maand, en wilde graag boeken, dus ze kreeg al mijn favo boeken en gaat er briefjes in doen wat ze er van vond. Ze kreeg ook een deel van mijn naaispullen omdat ze een naaimachine voor haar verjaardag kreeg van haar ouders. Nu wordt de oudste 16 1 maart dus ik vraag wat zij voor haar verjaardag wil. Stickers en stickers en ow ja chocolade :D . Ik vroeg nog of ze 16 werd of 6...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:08:34 #210
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198109041
Wat is er mis met stickers? ik ben 33 en heb pas nog stickers gekocht voor mijzelf. (om op mijn skatehelm te plakken)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:24:30 #211
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198109270
Stickers bestelt ze maar lekker zelf op Ali en zo, ik weet toch niet wat ze leuk vindt. Ik vond het wel een grappig contrast. Ik heb een zak Lush uit de sale voor haar gescoord, aangezien ze hier altijd mijn halve stash in een week erdoor weet te jagen denk ik dat ze die ook wel weet te waarderen. Krijgt ze er nog een tientje bij voor stickers :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198109574
Ik weet inmiddels mijn planten in leven te houden. Zitten echt sterke tussen die al heel wat verzuipingen of uitdrogingen overleefd hebben.
Heb geen kinderen, maar die geven honger/dorst wat minder subtiel aan dan een plant. ;-). Maak op vlak van kinderen eerder zorgen om het mentale deel. Om ze tot enig sinds evenwichtige volwassenen af te leveren.

Ik huur nu en mag officieel geen huisdieren houden buiten een kooi/kom. Een van de vorige bewoners heeft hier een uge hond gehad die niet goed verzorgd werd en dus halve appartement gesloopt heeft.

Als ik ooit wat groter woon zou ik wel graag een kat willen hebben en een magnolia in de tuin ;-)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:56:08 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198109659
Ik heb laatst geteld, ik heb meer dan 50 planten in huis. Heerlijk. Wel ook veel zelf gezaaid, zoals mijn avocadobos. Vorige winter gingen die dood, deze x zijn ze blijven groeien en vol in blad. Nu ook twee mangopitten die aardig groeien en wat citroenen, en dan nog een stuk of 5 hele grote kamerplanten en heel veel kleiner spul, slaapkamer gang en badkamer staan ook vol. Sinds de vogels vanwege thuiswerken hun eigen kamer hebben kan dat weer en heb ik het ervan genomen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 20 februari 2021 @ 12:46:34 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198110299
Ik heb 1 sanseveria en drie minipotjes met plantjes er in.
En dan sinds twee weken 2 wat grotere planten in manden op de grond en een slaapkamergelukje.

Jarenlang geen vensterbanken gehad dus waar laat je planten en nu zit de vensterbank voornamelijk achter de bank.
***
  zaterdag 20 februari 2021 @ 12:51:58 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198110364
Ik heb plantentafeltjes, ze staan op mn terrarium en op kasten en de vensterbank van de erker staat vol en dan staan er maar twee hele grote op de grond. Ik wil nog hangers als ik weer eens naar kringlopen en intratuin kan voor potten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 20 februari 2021 @ 12:55:06 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198110407
Het vorige huis was megakrap, vonden wij, dus we wilden niet nog meer tafeltjes en dingen en hier houden we wel van de open ruimte.

Ik bedenk me nu dat mijn ouders binnen ook nauwelijks planten hebben terwijl ze wel heel fanatiek tuinieren.

(Dat doe ik ook niet. :@ )
***
  zaterdag 20 februari 2021 @ 12:57:08 #217
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198110441
Ik heb alleen een groot balkon, daar gaat straks wel een deel van de planten heen, maar merendeels staat dat vol met kruiden en pepers, die heb ik allemaal net binnen gezaaid. Ik woon in een appartement van 80m2 :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198110724
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 19:01 schreef oh-oh het volgende:
Ah wel meteen een pittige hond dus, hoe oud is ze?
Hier ook vaak van dat soort bangepoeperds die niks kenden genomen, maar ik zet ze in mijn roedel en ze leren alles redelijk snel. Van de vijf heb ik er een met issues met mannen, maar denk dat het 70% minder heftig is dan toen ik heb drie jaar geleden uit een tuin in België plukte, en eentje die heeeeeeeeel af en toe vergeet dat ze zindelijk is, maar ik klop het af, ze is vandaag 2 geworden, ik heb haar net een jaartje, ze zat het eerste jaar in een huis met 56 honden en 19 katten ( in 1 kamer, nooit buiten geweest, niet eens in de tuin), en ze lijkt nu eindelijk echt zindelijk. Ze plaste op een handdoek binnen, maar die ligt er nu alleen nog maar voor de sier gelukkig. Uiteindelijk als ze alles een beetje geleerd hebben heb je er juist de fijnste honden aan!
Ze is nu 10 maanden. Aan mijn vriend moest ze ook erg wennen, ze hing erg aan mij en de kinderen. Misschien omdat ze bij het asiel alleen vrouwen gewend is. Zindelijkheid is nog best snel gegaan. Alleen zo sneu dat ze geen fijne start heeft hier met eerst een flinke ontsteking en nu ziek.
pi_198110758
Wij hebben een mini cactus en een vetplant/cactus iets van een stekje van de buurman. Na een half jaar leven ze nog steeds! Binnenplanten gaan bij mij snel dood.
Maar buiten leeft alles nog. Zit nog te twijfelen of ik weer komkommer en tomaat ed ga zaaien. Senna (de hond) vind de plantenbakken erg leuk om in te springen. Misschien doordat in 1 plantenbak kruiden staan dat ze op de geur afkomt. Gelukkig snapt ze NEE! ondertussen wel en ze moet het ook leren dat het niet mag natuurlijk.
pi_198110828
Ik heb vier vetplantjes die half dood zijn (hoe dan?!) en verder blijft hier niets leven. Buiten 3 grasveldjes, tuinieren kan ik ook al niet :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198110869
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb vier vetplantjes die half dood zijn (hoe dan?!) en verder blijft hier niets leven. Buiten 3 grasveldjes, tuinieren kan ik ook al niet :')
Teveel water misschien? Dat was bij mij het geval, ik wilde er te goed voor zorgen.
pi_198110877
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:34 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Teveel water misschien? Dat was bij mij het geval, ik wilde er te goed voor zorgen.
Ik vergeet ze vaak water te geven en als ik het dan eens doe is het teveel gok ik :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198110891
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:35 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik vergeet ze vaak water te geven en als ik het dan eens doe is het teveel gok ik :+
Herkenbaar!
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:53:32 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198111067
Planten zijn echt, echt, echt niet mijn sterkste kant. Ik heb in de tuin twee fruitbomen en verder 'onsloopbaar' spul als sedum en een jasmijnstruik. Die doen het prima. Binnen gaat alles dood behalve m'n pannenkoekenplant en een vetplantje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198111251
Hopelijk niet te groot en te wazig. Maar dit is onze Senna.



  zaterdag 20 februari 2021 @ 14:39:31 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198111640
Ze ziet er superlief uit!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198112617
Ahw Senna O+

Wij hebben een ficus in de kamer, ik weet niet of het die van mij of van mijn man is, maar het ding is begonnen op studentenkamer, daarna al 3x meeverhuisd. We hadden er allebei 1 ;).
En nadat ik een paar keer lavendel had gesloopt die in potten in de tuin stond, heb ik ze daarna in de grond gezet en dat gaat beter.
We hadden een frambozenplant in de tuin, dat zijn er inmiddels meer geworden :s) .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 19:22:15 #228
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198115381
Ficus verliest altijd zoveel blad. En is giftig voor honden.
10 km gelopen vanmiddag op mijn nieuwe schoenen zonder jas, echt wat een heerlijk weer.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198117932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:22 schreef oh-oh het volgende:
Ficus verliest altijd zoveel blad. En is giftig voor honden.
10 km gelopen vanmiddag op mijn nieuwe schoenen zonder jas, echt wat een heerlijk weer.
Wij hebben geen hond, maar goed om te weten. Mochten we ooit toch wel aan een hond denken...

Liep vast lekker dan, 10 km!
Ik had mijn jas nog wel aan op de fiets, maar morgen ga ik een rondje golfen zonder jas *O* beweegt zoveel fijner zonder jas!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198119831
Ik durf (vandaag in ieder geval) niet zonder jas. Veel te bang dat ik toch kou vat :@
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:29:15 #231
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198120619
Ik liep dinsdag al zonder jas! Maar ja Maastricht he...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198120684
Oooooh Senna, wat een lieverd!

Ik heb een soort van Urban jungle in huis geloof. 7 kamerplanten in de woonkamer waaronder zo'n grote gatenplant. In onze slaapkamer staan ook nog 3 planten.

Ik houd van tuinieren! Ik ben geen tuinwonder en er gaat helaas genoeg dood, maar ik vind het leuk.
Voor mijn smaak hebben we veel te veel tegels in de achtertuin. Het liefste heb ik gras maar onze tuin is het op noordwesten en B heeft nogal last van hooikoorts. En nee kunstgras mot ik niet.
pi_198123698
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:55 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ernst Jan en Snabbeltje? ❤️
Daar las mijn moeder mij vroeger uit voor O+
Ja! O+ Ik heb hem als het goed is nog ergens op zolder liggen, heb veel kinderboeken weg gedaan maar kon dat met Ernst Jan en Snabbeltje niet over mijn hart krijgen.
pi_198124637
Wij sliepen in ons nieuwe huis en zijn nu beide klaar wakker.
  zondag 21 februari 2021 @ 09:45:53 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198125554
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 06:19 schreef F_r het volgende:
Wij sliepen in ons nieuwe huis en zijn nu beide klaar wakker.
Das inderdaad even wennen dan.
Maar ook een mooi moment om je huis even in te wijden. ~O>
  zondag 21 februari 2021 @ 13:54:35 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198129395
Hier appt mijn zusje net. Dat ze dinsdag met haar vriend en twee kinderen naar mijn ouders gaan, of mijn broertje en ik ook komen. Ik weet niet op welke planeet zij leeft :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198129773
Bluh, het ruikt binnen weer eens naar riool. Ik word er moedeloos van. Riolering is 3 jaar geleden vervangen na 2 flinke verstoppingen. Sindsdien is er 2 keer ontstopt en deze geur verraadt ook niet veel goeds.
Snappen er geen hol van, dus nieuw riool, wij zijn heel secuur met de afvoer dus geen vet en zo er doorheen. Aansluiting naar gemeenteriool is ook bekeken destijds.

Vermoedt dat de smeltende sneeuw van afgelopen week de druppel weer eens was. De hemelafvoer is ook op ons riool aangesloten namelijk.
pi_198130007
Is er ook verder gekeken dan de aansluiting van het gemeenteriool?
Bij ons zat het probleem een aantal meter na de aansluiting, in de aftakking van het gemeenteriool. Daar kwamen we pas na jaren achter toen we zelf eens een camera door de buizen hebben gegooid en verder gingen dan de gemeenteaansluiting. Tot die tijd was er vanuit ons huis wel gekeken tot de aansluiting en door de gemeente in de hoofdbuis maar blijkbaar niet in de aftakking waar een hele rare constructie was gebruikt met verschillende diameters buis.
pi_198130145
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 14:29 schreef Elleska het volgende:
Is er ook verder gekeken dan de aansluiting van het gemeenteriool?
Bij ons zat het probleem een aantal meter na de aansluiting, in de aftakking van het gemeenteriool. Daar kwamen we pas na jaren achter toen we zelf eens een camera door de buizen hebben gegooid en verder gingen dan de gemeenteaansluiting. Tot die tijd was er vanuit ons huis wel gekeken tot de aansluiting en door de gemeente in de hoofdbuis maar blijkbaar niet in de aftakking waar een hele rare constructie was gebruikt met verschillende diameters buis.
Ja, destijds is de gemeente langs geweest en hebben camera onderzoek gedaan. Vervolgens hebben wij door een ander bedrijf ook camera onderzoek laten doen, toen bleek het riool in onze achtertuin wat verzakt en in de voortuin lag het ook niet perfect. Dat is allemaal vervangen.

Net kruipluik even open gedaan, de lucht in de kruipruimte....even snel gekeken en zo op het oog geen lekkages onder de grond.

We hebben ook geen verstopping nu. Alle testen die de rioleringsbedrijven deden hebben wij net ook gedaan. Badkuip vol laten lopen, wastafel beneden vol laten lopen. Stoppen eruit en tegelijk 2 wc's doorgetrokken. Loopt allemaal snel weg en geen geborrel.

Het is dus alleen de putgeur. Gelukkig is het mooi weer en kan de deur open.
Als de geur er morgen weer hangt maar weer eens een rioleringsbedrijf bellen.
  zondag 21 februari 2021 @ 16:50:09 #240
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_198132096
Exode wij hebben dit probleem ook gehad en ook jaren op zoek geweest. Nieuwe riolering wel tien keer alles open geweest. Gemeente ook geweest en uiteindelijk had een loodgieter een ingeving.

De ont/beluchting. Er is nu een buis vanaf de toilet recht naar boven het dak uit en ja wij waren nogal van het zal ons benieuwen maar het werkt.

Leverde wel twee weken zooi op en het trappengat werd deels verwijderd om de buis naar boven rechtuit te krijgen. Nergens meer bij aangesloten (bij ons badkamer en keuken) en de rioollucht is weg. Achteraf dachten ze dat er iets vaccuum trok waardoor de rioolgeur terug naar binnen sloeg. Wij hadden bijv ook nooit stilstaand water in het toilet dus er was iets aan het werk. Sinds de beluchting anders is is het water ook stil in de toilet.

Moet wel zeggen dat oud dijkhuis is.
If you can dream it, you can do it...
  zondag 21 februari 2021 @ 16:51:00 #241
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_198132112


[ Bericht 100% gewijzigd door Books1 op 21-02-2021 16:52:11 (Dubbel) ]
If you can dream it, you can do it...
pi_198133849
Dank Books, wij hebben een oud huisje uit 1926.
Ik kan me vaag herinneren dat ze bij aanleg van de nieuwe riolering zeiden dat de ontluchting fout zat ofzo. Maar heb geen idee hoe ze dat destijds opgelost hebben.

Ik hou het in me achterhoofd als de geur er morgen nog hangt.
pi_198135360
Jommes, het is lente! Want ik heb de eerste muggenbeet alweer te pakken :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 21 februari 2021 @ 19:59:34 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198135923
:') Echt he, ik liep na het werk nog even een uur de heuvel op hier, kraanvogels, zon, en muggen, hele hordes muggen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 21 februari 2021 @ 20:01:22 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198135965
Hier ook al lek geprikt... Jammer genoeg ben ik blijkbaar de lekkerste van ons gezin. Grrmt
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198136303
Ik zag een hommel en een vlinder O+ En de vogeltjes fluiten, ik heb in de zon gezeten... wat een heerlijke dag!
  zondag 21 februari 2021 @ 22:27:11 #247
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198139454
Jup, lente... hatsjoe :'( :P :P :'( :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:32:24 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198139544
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zag een hommel en een vlinder O+ En de vogeltjes fluiten, ik heb in de zon gezeten... wat een heerlijke dag!
Jaaa, ik zag idd ook een vlinder! O+
***
  zondag 21 februari 2021 @ 23:21:05 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198140219
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:59 schreef oh-oh het volgende:
:') Echt he, ik liep na het werk nog even een uur de heuvel op hier, kraanvogels, zon, en muggen, hele hordes muggen!
Die moet je opsturen naar de universiteit
pi_198141868
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:27 schreef SaskiaR het volgende:
Jup, lente... hatsjoe :'( :P :P :'( :{
Ik zat gisteren na het rondje golf nog even een kop chocolademelk te drinken (leve de afhaal), en er vlogen hele wolken stuifmeel uit de bomen :o
Volgens mij ben ik meer allergisch voor graspollen, maar ik ga maar eens even anti hooikoorts zooi regelen, zodat ik het in huis heb als het feest begint.

Vlinders heb ik ook gezien en eekhoorns O+ .
Als ik ooit als een dier terug kom later ooit, dan lijkt een eekhoorn me wel cool.

quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die moet je opsturen naar de universiteit
Die muggen, als je je ze hebt doodgeslagen })

tot 16 maart kan je ze opsturen

naar universiteit Wageningen
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 22 februari 2021 @ 09:18:33 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198142294
Oh jongens, ik las net dit en m'n hart brak een beetje. Hoe wanhopig moet je dan zijn?

https://nos.nl/artikel/23(...)VtAd53SyEaHnf2QfBLFI
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198142454
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:18 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, ik las net dit en m'n hart brak een beetje. Hoe wanhopig moet je dan zijn?

https://nos.nl/artikel/23(...)VtAd53SyEaHnf2QfBLFI
Ja ;( dan heb je volgens mij niet eens meer de wens dat je kindje elders veilig verder leeft. Dan had hij/zij hem wellicht op een fijnere plek ten vondeling gelegd (ter vondeling, te vondeling, ten vondeling.. geen idee :o)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198142698
Ik las het ook, brrr. Wat moet die moeder wanhopig of in de war geweest zijn. Voor zowel de moeder/ouders als het kindje een vreselijke situatie. :'(
pi_198142767
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja ;( dan heb je volgens mij niet eens meer de wens dat je kindje elders veilig verder leeft. Dan had hij/zij hem wellicht op een fijnere plek ten vondeling gelegd (ter vondeling, te vondeling, ten vondeling.. geen idee :o)?
Ik denk dat zo'n besluit niet helder of rationeel genomen wordt. Meestal is de moeder dan dusdanig in paniek of angstig dat er geen andere oplossing lijkt te zijn. En vuilcontainers heb je immers meer voor handen dan ziekenhuizen of andere warme bedjes.

Ik hoop dat het kindje en de moeder de hulp krijgen die ze nodig hebben, want het is vooral een tragische situatie voor alle betrokkenen.

(het is 'te vondeling', overigens)
pi_198142798
Oooo ik kan zulke berichten echt niet aan :'( :'(
Met een meidenkwartet
pi_198143301
Ongelofelijk. In wat voor mentale staat moet je toch zijn om zoiets te doen. Het lijkt me dat je of ontzettend onder druk moet staan of een psychose hebt :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198143349
Ik heb het ook altijd vreselijk moeilijk met zo'n berichten. Je zou je leven maar zo moeten starten, gedumpt als een zak vuil :'(
En ja, rationeel weet ik dat die moeder het waarschijnlijk heel zwaar zal gehad hebben, en heel erg in de war was. Maar ik voel er niets bij. Weinig empathie. Nooit als mensen hun eigen kinderen ombrengen. Ik kan dat blijkbaar gewoon niet.
pi_198143466
Ik kan me zó ontzettend niet voorstellen dat je zoiets doet, dat ik juist weer wel empathie kan opbrengen. Je moet wel heel ver heen zijn om tot zo’n daden in staat te zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198143797
Dat heb ik ook, als de moeder dit zelf heeft gedaan is ze zo wanhopig en/of in de war geweest dat ik het haar niet eens kwalijk kan nemen. Mogelijk wel mensen uit de omgeving maar dat hangt af van de situatie en die weten we nu niet.

Voor nu is het vooral fijn dat iemand het gehuil heeft gehoord en alles naar omstandigheden goed lijkt te gaan met de baby.
pi_198143956
We weten idd niet wat er gebeurd is en wat haar beweegredenen zijn. Maar zonder meer info al oordelen dat haar niets kwalijk te nemen valt is voor mij dan wel een stap te ver.
Niet iedereen handelt hetzelfde. Ik kan me heel veel vreselijke dingen die mensen ooit doen totaal niet voorstellen. Dat wil nog niet zeggen dat anderen dat dan niet bewust of niet met volle verstand doen.
pi_198144281
Maar empathie en niets kwalijk nemen zijn bij niet hetzelfde.
Ik hoop vooral dat iemand dan de hulp krijgt die nodig is. En als dat dan met het volle verstand is, dan heeft zo iemand denk ik nog meer hulp nodig en ik denk ook permanent.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 22 februari 2021 @ 12:33:48 #262
269689 crew  Viv
pi_198144655
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:03 schreef LeSage het volgende:
Maar empathie en niets kwalijk nemen zijn bij niet hetzelfde.
Ik hoop vooral dat iemand dan de hulp krijgt die nodig is. En als dat dan met het volle verstand is, dan heeft zo iemand denk ik nog meer hulp nodig en ik denk ook permanent.
Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien over een tienerzwangerschap met fatale afloop voor de baby (of eigenlijk twee, want op het einde vertelt Oprah over die van haarzelf), het staat hier uitgeschreven:
https://www.oprah.com/oprahshow/all-american-tragedy/all

Dat verhaal van Jessica Coleman is me altijd bijgebleven. Er hoeft echt geen sprake te zijn van ernstige psychische stoornissen, incest of andere ellende. De zwangerschap niet ter sprake durven brengen, niet om hulp durven vragen, niet weten welke hulp er beschikbaar is, het kan al genoeg zijn. ;(

Edit: hier staat ook een interview met haar: https://abcnews.go.com/2020/story?id=1685080&page=1

[ Bericht 7% gewijzigd door Viv op 22-02-2021 12:43:55 ]
  maandag 22 februari 2021 @ 12:43:39 #263
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198144788
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:39 schreef Bottoms_up het volgende:
We weten idd niet wat er gebeurd is en wat haar beweegredenen zijn. Maar zonder meer info al oordelen dat haar niets kwalijk te nemen valt is voor mij dan wel een stap te ver.
Niet iedereen handelt hetzelfde. Ik kan me heel veel vreselijke dingen die mensen ooit doen totaal niet voorstellen. Dat wil nog niet zeggen dat anderen dat dan niet bewust of niet met volle verstand doen.
Met beperkte info oordelen dat haar WEL iets kwalijk te nemen valt is toch niet anders?
  maandag 22 februari 2021 @ 12:47:14 #264
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198144847
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:33 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien over een tienerzwangerschap met fatale afloop voor de baby (of eigenlijk twee, want op het einde vertelt Oprah over die van haarzelf), het staat hier uitgeschreven:
https://www.oprah.com/oprahshow/all-american-tragedy/all

Dat verhaal van Jessica Coleman is me altijd bijgebleven. Er hoeft echt geen sprake te zijn van ernstige psychische stoornissen, incest of andere ellende. De zwangerschap niet ter sprake durven brengen, niet om hulp durven vragen, niet weten welke hulp er beschikbaar is, het kan al genoeg zijn. ;(

Edit: hier staat ook een interview met haar: https://abcnews.go.com/2020/story?id=1685080&page=1
Precies. Je hoeft geen psychose te hebben of een gevaarlijke gek te zijn om zoiets te doen.. gewoon niet wetende hoe en waar er iemand klaar staat kan al grootse gevolgen hebben.
pi_198144859
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:43 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Met beperkte info oordelen dat haar WEL iets kwalijk te nemen valt is toch niet anders?
Dat klopt. Waar doe ik dat?
pi_198145090
Dat doe je door te zeggen dat je iemand niets kwalijk nemen te ver vind gaan. Blijkbaar kan jij iemand in zo'n situatie wel iets kwalijk nemen.

Empathie vind ik dan weer een lastig begrip omdat ik mij totaal niet kan inleven in deze situatie en empathie gaat over inleven. Vandaar dat ik uitkwam bij het woord kwalijk nemen maar dat is zo te lezen ook niet helemaal het juiste woord?
pi_198145252
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef Elleska het volgende:
Dat doe je door te zeggen dat je iemand niets kwalijk nemen te ver vind gaan. Blijkbaar kan jij iemand in zo'n situatie wel iets kwalijk nemen.

Empathie vind ik dan weer een lastig begrip omdat ik mij totaal niet kan inleven in deze situatie en empathie gaat over inleven. Vandaar dat ik uitkwam bij het woord kwalijk nemen maar dat is zo te lezen ook niet helemaal het juiste woord?
Dat is niet helemaal wat ik zei. Ik vind het te vroeg om daar iets over te zeggen. We kennen haar en haar situatie niet. Dat werkt twee kanten op. Om er nu al vanuit te gaan dat zij een slachtoffer is van haar situatie en haar sowieso niets kwalijk te nemen valt, dat vind ik te ver gaan. Voor mij dan.
pi_198145528
https://www.beschermdewieg.nl/

Ik vind dit een fantastisch initiatief. Ik hoop dat jullie of jullie naasten het nooit nodig gaan hebben, maar het is goed te weten dat het er is :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198149402
Het hoeft niet de moeder zelf te zijn die het kindje daar heeft achter gelaten.
Het zou maar een (volgens de familie) ongewenste zwangerschap zijn. Of een meisje niet de bedoeling zijn.
Ben je als moeder lekker mee als je familielid kindje van je afneemt en ergens achterlaat.

Igg hartverscheurend wat er gebeurd is, wie dat kindje daar ook heeft achter gelaten.
Was blij te horen op de radio dat het goed gaat met het kindje.
pi_198153214
^ Heel sneu.

Ik kom er net achter dat mijn kind volgende week een studiedag heeft :') Dat wordt (weer) een lange saaie dag thuis voor hem waarin hij zichzelf zal moeten vermaken...
pi_198157005
Zo de partydagen van B zijn voorbij. Gisteren afgesloten met zijn kinderfeestje. Eerst een Pokemon speurtocht gedaan met spellen tussendoor en daarna nog uit laten razen in de speeltuin. Ze vonden het geweldig en B al helemaal.

We hebben lang getwijfeld of we een kinderfeestje zouden doen, maar blij dat we het gedaan hebben. Hadden wel striktere afspraken met B over wie hij mocht uitnodigen. 4 kindjes en alleen uit zijn klas waar hij in de klas ook mee speelt. Wellicht slaat het nergens op, maar dat vonden we veiliger voelen. En we zijn door het waanzinnige weer alleen maar buiten geweest 8-)

Vandaag werk ik een dagje en morgen een halve, verder de week vrij. Klusweekje, vriendin gaat vandaag bestelling ophalen bij de Ikea waaronder nieuwe deuren voor onze kledingkast. Alle kabels etc liggen klaar, donderdag gaan we de woonkamer omdraaien. Oftewel de bank komt waar nu de eettafel staat etc etc etc.
En als het goed is komt deze week de juiste plisse binnen dus die kunnen we ook meteen ophangen.
pi_198158040
Vraagje voor de ringfit adventure gebruikers, is het wat?
En blijft het ook leuk zeg maar?
We overwegen zo'n ding aan te schaffen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198159711
@exode Nog gefeliciteerd met B. *O*
Leuk dat jullie toch een feestje gedaan hebben.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:52:45 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198161857
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:28 schreef Nijna het volgende:
Vraagje voor de ringfit adventure gebruikers, is het wat?
En blijft het ook leuk zeg maar?
We overwegen zo'n ding aan te schaffen.
Ik ben snel afgehaakt wegens tijdgebrek en een opspelende blessure, maar ik vond het wel echt heel leuk om te doen.
***
pi_198161957
Dank je wel Venco!

Vriendin is nu onderweg naar de Ikea voor een bestelling. Ze werken anders dan een tijd geleden met parkeervakken per tijdsslot en je moet inchecken en daarbij je parkeervak doorgeven. Ze komen je bestelling dan bij je auto brengen.

Het pakket is 239 cm lang en er kan 240 cm in de auto. Dus succes.... :P In het uiterste geval kan ze de doos eraf halen, de bestelde deuren zijn namelijk 229 cm dus dan is er meer speling.
pi_198162064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:58 schreef exode het volgende:
Dank je wel Venco!

Vriendin is nu onderweg naar de Ikea voor een bestelling. Ze werken anders dan een tijd geleden met parkeervakken per tijdsslot en je moet inchecken en daarbij je parkeervak doorgeven. Ze komen je bestelling dan bij je auto brengen.

Het pakket is 239 cm lang en er kan 240 cm in de auto. Dus succes.... :P In het uiterste geval kan ze de doos eraf halen, de bestelde deuren zijn namelijk 229 cm dus dan is er meer speling.
Goeie service wel. :P

Het slot van mijn auto is kapot. Kosten: ¤220. ;(
En ik wilde net nieuwe schoenen en een zomerjas shoppen. }:|
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:04 #277
426493 crew  PippenScottie
pi_198162595
Ik hoop dat zwemles weer gaat beginnen.
Mijn oudste is bijna acht en heeft nog steeds haar A niet. Het is ook een treuzelkont, maar toch.

Mijn jongste heeft vriendinnetjes van zes die al ruim een jaar op de wachtlijst staan om te beginnen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 15:46:56 #278
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198162890
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:29 schreef PippenScottie het volgende:
Ik hoop dat zwemles weer gaat beginnen.
Mijn oudste is bijna acht en heeft nog steeds haar A niet. Het is ook een treuzelkont, maar toch.

Mijn jongste heeft vriendinnetjes van zes die al ruim een jaar op de wachtlijst staan om te beginnen.
Dat hoop ik ook heel erg... N was ongeveer halverwege. Ik denk dat ze nu de helft vergeten is, waardoor je uiteindelijk langer bezig bent en een hoop meer betaalt (en niet dat iemand je daarvoor compenseert... :{ )
En we waren vroeg begonnen, met 4,5 en straks is ze ruim 6 als ze eindelijk haar A heeft.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_198163125
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:28 schreef Nijna het volgende:
Vraagje voor de ringfit adventure gebruikers, is het wat?
En blijft het ook leuk zeg maar?
We overwegen zo'n ding aan te schaffen.
Ik vind het leuk voor af en toe, maar ik denk dat ik er max 10 uur in heb zitten (heb 'm begin december gekregen). Maar dat komt ook doordat ik er eigenlijk vrij weinig tijd voor heb. Met kinderen is het niet zo handig, en 's avonds wil ik gewoon bankhangen en gaat mijn man piepen als ik de tv hiermee in beslag neem. Het hangt dus vooral af hoeveel je kunt spelen denk ik, want dat ik het niet veel speel ligt niet direct aan het spel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 23 februari 2021 @ 16:50:04 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198164148
Wat hier ook niet hielp is dat hij in de woonkamer staat en ik graag 's ochtends sport en dat kind1 in de woonkamer schoolwerk moest doen vanaf half december. Dat gaat niet zo makkelijk als je moeder voor je neus aan het squatten is. :D ;)
***
  dinsdag 23 februari 2021 @ 16:51:56 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198164189
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:58 schreef exode het volgende:
Dank je wel Venco!

Vriendin is nu onderweg naar de Ikea voor een bestelling. Ze werken anders dan een tijd geleden met parkeervakken per tijdsslot en je moet inchecken en daarbij je parkeervak doorgeven. Ze komen je bestelling dan bij je auto brengen.

Het pakket is 239 cm lang en er kan 240 cm in de auto. Dus succes.... :P In het uiterste geval kan ze de doos eraf halen, de bestelde deuren zijn namelijk 229 cm dus dan is er meer speling.
Ik had in Delft gisteren een ander systeem. Binnen je tijdvak de parkeergarage in, parkeren, je melden bij een soort bouwkeet en dan mocht je op een stoel gaan zitten die in een raster van een stuk of 20 stoelen op zeker 2m afstand van elkaar stonden. En dan werd je geroepen als ze je karretje met spullen naar voren brachten. Inladen en gaan. Binnen 10 minuten was ik in en uit. Ideaal. :Y

Oh, en over past net... Ik deed laatst een paar houten balken in de auto, paste ook net... maar dan moet je ze niet meer optillen als ze stijf klem liggen op het dashboard. ;( Echt een hele dikke ster in de voorruit. :X :X
Werd een duur balkje op die manier. -O-
***
pi_198164276
Oei BE, dat is zonde...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198164323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:51 schreef BE het volgende:

[..]

Ik had in Delft gisteren een ander systeem. Binnen je tijdvak de parkeergarage in, parkeren, je melden bij een soort bouwkeet en dan mocht je op een stoel gaan zitten die in een raster van een stuk of 20 stoelen op zeker 2m afstand van elkaar stonden. En dan werd je geroepen als ze je karretje met spullen naar voren brachten. Inladen en gaan. Binnen 10 minuten was ik in en uit. Ideaal. :Y

Oh, en over past net... Ik deed laatst een paar houten balken in de auto, paste ook net... maar dan moet je ze niet meer optillen als ze stijf klem liggen op het dashboard. ;( Echt een hele dikke ster in de voorruit. :X :X
Werd een duur balkje op die manier. -O-
Met een beetje geluk komt Ikea morgen..

Wat klote van je ruit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198164437
Oef BE, pijnlijk.. ;(

Heeft iemand hier weleens een sterretje laten fixen? Ik heb er ook één maar kan nergens een prijsindicatie vinden, overal moet je offertes opvragen. Ben wel benieuwd wat zoiets ongeveer kost.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198164516
Kun je dat niet navragen bij Carglass ofzo? Bij ons is de hele ruit gescheurd (waarschijnlijk door de garage gedaan ook nog :X ), maar daar zit verwarming in. Ben blij dat we er verzekerd voor zijn, duur grapje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198164569
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:02 schreef Declan-Harp het volgende:
Oef BE, pijnlijk.. ;(

Heeft iemand hier weleens een sterretje laten fixen? Ik heb er ook één maar kan nergens een prijsindicatie vinden, overal moet je offertes opvragen. Ben wel benieuwd wat zoiets ongeveer kost.
Ja, wel meer dan eens. Was voor mij kosteloos maar ik heb geen idee of dat komt door de allriskdekking. Dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord :7 .
pi_198164614
Ikea, ik ga er morgen heen. Delft, dus thanks voor de uitleg @BE . ^O^ Ik ga een nieuwe tuinset voor in onze voortuin halen. Dat mocht niet te veel kosten omdat mijn man bang is dat hij gestolen wordt. :')
Onze voortuin zit op het zuiden, dus ik spendeer daar nogal wat tijd ik het voorjaar en najaar dus ik hoop dat de set een beetje lekker zit. Dat is toch wel een nadeel van het niet langs kunnen gaan.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 17:14:04 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198164654
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:06 schreef LeSage het volgende:
Kun je dat niet navragen bij Carglass ofzo? Bij ons is de hele ruit gescheurd (waarschijnlijk door de garage gedaan ook nog :X ), maar daar zit verwarming in. Ben blij dat we er verzekerd voor zijn, duur grapje.
Een van de leasauto's van mijn lieftallige had dat ook en die klapte om de haverklap stuk. Echt een heel duur grapje wat wij gelukkig niet hoefden te betalen. Pfew!

Dit kostte nu alleen een eigen bijdrage, maar was alsnog 150 euro. :X
***
pi_198164758
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:06 schreef LeSage het volgende:
Kun je dat niet navragen bij Carglass ofzo? Bij ons is de hele ruit gescheurd (waarschijnlijk door de garage gedaan ook nog :X ), maar daar zit verwarming in. Ben blij dat we er verzekerd voor zijn, duur grapje.
Dan zal ik er heen moeten.. Ik wil gewoon een indicatie, ster zit me niet in de weg verder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:09 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, wel meer dan eens. Was voor mij kosteloos maar ik heb geen idee of dat komt door de allriskdekking. Dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord :7 .
Mijn Braadmobiel (kenners weten :7 ) is niet Allrisk verzekerd :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198164834
Ikea ging super, ze heeft 10 minuten in de auto gewacht en het paste goed.

BE, dat is iets te herkenbaar, dat hebben wij ook gehad.....auch he.
Gelukkig zijn sterretjes bij ons gratisch via de verzekering. Pas de hele voorruit moeten laten vervangen, dat was gelukkig maar ¤ 75, de rest betaalde de verzekering.

Wij hebben geen allrisk dekking overigens maar WA met beperkt casco, dus wel ruitschade en ook stormschade en diefstal. Ik kan echt niet zo ineens een andere auto kopen als deze gejat wordt.

Volgens mij is een enkel sterretje iets van ¤ 75 normaal gesproken. Tenminste dat betalen wij voor de lease auto's met een sterretje.
pi_198165632
Sterretje repareren zonder bon was ik tussen 50 en 60 euro kwijt bij Autotaalglas paar jaar terug.

Wij hadden vroegah ooit precies de afmetingen van de doos van de tv die we op het oog hadden gemeten in onze Clio, zou precies passen. Verkoper zou even mee inladen, die kreeg het toch benauwd toen ik opgewekt wees dat daar onze auto aan kwam :D. Maar het paste precies!
pi_198165757
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:19 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dan zal ik er heen moeten.. Ik wil gewoon een indicatie, ster zit me niet in de weg verder.
[..]

Mijn Braadmobiel (kenners weten :7 ) is niet Allrisk verzekerd :')
Maar een ster die scheurt is wel een stuk duurder, dus misschien toch wel slim om te doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198165817
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:16 schreef LeSage het volgende:

[..]

Maar een ster die scheurt is wel een stuk duurder, dus misschien toch wel slim om te doen.
Ik weet het, daarom zocht ik een prijsindicatie.. Mijn auto is verder niet veel waard, dus áls het scheurt issie waarschijnlijk totalloss. Maar ik hoor dat een sterreparatie niet zo gek duur is, dus neem het mee bij de volgende APK ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198165820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:14 schreef BE het volgende:

[..]

Een van de leasauto's van mijn lieftallige had dat ook en die klapte om de haverklap stuk. Echt een heel duur grapje wat wij gelukkig niet hoefden te betalen. Pfew!

Dit kostte nu alleen een eigen bijdrage, maar was alsnog 150 euro. :X
Nou, we hebben dit nog niet eerder gehad. Hij was vorige week naar de garage voor een beurt en vriend stapte in en toen was de ruit dus gescheurd. Ze hadden er niets van gezegd en toen hij binnen ging vragen hoe dat zat stond er op een briefje: scheur in de ruit, niet gezien bij binnenkomst. Nogal logisch, als ie zonder scheur gebracht werd }:|
We hebben bij Ford Nederland maar even een klacht ingediend over de garage. Prima als er iets gebeurd, maar laat het weten en handel het netjes af. Niet ons naar huis laten rijden in de hoop dat we het pas een dag later ontdekken :{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198165890
Net de auto opgehaald bij de garage voor apk en onderhoud. 1400 euro lichter. :{
Was blij dat we wat financiële meevallers hebben gehad de laatste tijd :@

(Het was verwacht en de auto wel waard, maar toch..)
  dinsdag 23 februari 2021 @ 18:26:40 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198165995
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:18 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nou, we hebben dit nog niet eerder gehad. Hij was vorige week naar de garage voor een beurt en vriend stapte in en toen was de ruit dus gescheurd. Ze hadden er niets van gezegd en toen hij binnen ging vragen hoe dat zat stond er op een briefje: scheur in de ruit, niet gezien bij binnenkomst. Nogal logisch, als ie zonder scheur gebracht werd }:|
We hebben bij Ford Nederland maar even een klacht ingediend over de garage. Prima als er iets gebeurd, maar laat het weten en handel het netjes af. Niet ons naar huis laten rijden in de hoop dat we het pas een dag later ontdekken :{w
:o Wauw!
***
pi_198166161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Net de auto opgehaald bij de garage voor apk en onderhoud. 1400 euro lichter. :{
Was blij dat we wat financiële meevallers hebben gehad de laatste tijd :@

(Het was verwacht en de auto wel waard, maar toch..)
Oef dat is best een berg geld. -O-
Dit zijn ook altijd van die rotuitgaven. Het is niet dat hij nu ineens beter rijdt of je er meer plezier van hebt. Autoreparaties vallen voor mij altijd een beetje in de categorie kapotte wasmachine of kapot fornuis. Je kunt niet zonder maar wordt vaak ook niet beter of blijer van een nieuwe/gerepareerde.
pi_198166559
Ik wist niet dat een sterretje laten repareren zo duur was.
Net ff voor de lol carglas indicatie ingvuld. Meer dan 100 euro. Man dan is mijn lieftallige auto economisch totallos.

(wilde het woord barrel, oud geval oid gebruiken om mijn auto te omschrijven, maar zul je weer net zien dat ze zich beledigd voelt en van de week weigert te starten of rode lampjes laat branden express stuk gaat (ben ik de enige met zulke hersenkronkels?))...
pi_198166910
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:53 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik wist niet dat een sterretje laten repareren zo duur was.
Net ff voor de lol carglas indicatie ingvuld. Meer dan 100 euro. Man dan is mijn lieftallige auto economisch totallos.

(wilde het woord barrel, oud geval oid gebruiken om mijn auto te omschrijven, maar zul je weer net zien dat ze zich beledigd voelt en van de week weigert te starten of rode lampjes laat branden express stuk gaat (ben ik de enige met zulke hersenkronkels?))...
Haha, nee. Ik houd regelmatig rekening met de gevoelens van spullen :')
Ik vind bijvoorbeeld gedeukte blikken in de supermarkt zielig omdat niemand die wil :D
En ik kan me schuldig voelen als ik een apparaat/auto vervang 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198168095
Haha gelukkig. Ik herken je gedachtes tegen spullen, boodschappen en ook knuffels :-)
pi_198168112
sluit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')