Wellicht/waarschijnlijk niet nee. Maar om nu in WGR te gaan voorstellen om de wet te overtreden vind ik ook wel wat ironisch.quote:
Dat gezegd hebbende en aangezien rente op de studielening zo goed als nihil is, is het geen oplossing om een paar jaar achter elkaar een schenking binnen de grens te krijgen en daarmee de lening in stappen af te lossen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:42 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Wellicht/waarschijnlijk niet nee. Maar om nu in WGR te gaan voorstellen om de wet te overtreden vind ik ook wel wat ironisch.
Hetzelfde principe wat ik zeg toch, maar dan uitsmeren over meerdere jaren. Maar goed, studieschuld is nu 0% rente, waarom zou TS dat zo snel willen aflossen? Hypotheek ofzo? En als het binnen de schenkingsvrijstelling valt, prima toch is het nog binnen de regels.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:47 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende en aangezien rente op de studielening zo goed als nihil is, is het geen oplossing om een paar jaar achter elkaar een schenking binnen de grens te krijgen en daarmee de lening in stappen af te lossen?
Het gaat niet om mijzelf.quote:
Zoveel is 30% nu ook weer niet. Vooral als je het zo eenvoudig kunt ontwijken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het gaat niet om mijzelf.
Het betreft 23.000 euro. En belastingvrije maximum aan giften is uitzonderlijk laag. Blijft triest, meerdere malen over hetzelfde geld belasting betalen, vooral wanneer het 30(!!!)% procent betreft.
Ieder bedrijf die gerund zou worden zoals de belastingdienst zou binnen enkele dagen failliet zijn. Wat een incompetente bende is dat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:31 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan, maar controleert de belastingdienst dat?
Je betaalt dan ook geen belasting over een specifiek geld maar over een bepaalde transactie die je uitvoert met geld.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:29 schreef Cockwhale het volgende:
Blijft triest, meerdere malen over hetzelfde geld belasting betalen
Hier ben ik opgehouden met lezen...quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:05 schreef Cockwhale het volgende:
I...
Ik vind het namelijk belachelijk ..
Blijft belachelijk. 30% is niet normaal.quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:07 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je betaalt dan ook geen belasting over een specifiek geld maar over een bepaalde transactie die je uitvoert met geld.
Als je werkt wordt het zelfs 49,5%. Schokkend, nietwaar?quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Blijft belachelijk. 30% is niet normaal.
Hoezo meerdere malen? Jij hebt toch nog nooit belasting over dat geld betaald?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het gaat niet om mijzelf.
Het betreft 23.000 euro. En belastingvrije maximum aan giften is uitzonderlijk laag. Blijft triest, meerdere malen over hetzelfde geld belasting betalen, vooral wanneer het 30(!!!)% procent betreft.
Poephoofd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:32 schreef t-star het volgende:
[..]
Hoezo meerdere malen? Jij hebt toch nog nooit belasting over dat geld betaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |