abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:08:06 #1
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_197945124
Mods, bij deze het verzoek om dit topic een plekje te geven tussen andere centrale partijen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:05 schreef Smegma. het volgende:
Partijnaam: Libertaire Partij
Website: https://stemlp.nl/

Achtergrond: De partij is in 1993 en langdurig geleid door fiscaal jurist Toine Manders, die nu nog verbonden is aan LP als international officer en een nevenfunctie heeft als vicevoorzitter van de International Alliance of Libertarian Parties. We zullen Manders wellicht terugzien als lijstduwer op de komende lijst. LP streeft naar een vrije wereld; een wereld waarin niemand wordt gedwongen zijn of haar leven en eigendom op te offeren ten gunste van anderen. Hierbij gaat zij uit van het libertarische non-agressieprincipe.

LP heeft aangekondigd mee te gaan doen aan de verkiezingen van maart 2021 met lijsttrekker (en bestuursvoorzitter) Robert Valentine, een vlotgebekte, gekleurde jongeman met wie LP lijkt te willen breken met het stereotype beeld van veel mensen over libertariėrs als spierwitte zolderkamerautisten die tot diep in hun dertigste bij moeders thuiswonen. Valentine is econoom en werkt grappig genoeg als projectmanager bij gemeente Amsterdam.

Persoonlijke mening: LP heeft hard gewerkt aan haar imago en de partijorganisatie is sinds 2012 sterk geprofessionaliseerd. LP loopt er niet meer openlijk mee te koop dat het vuurwapenbezit vrij moet worden gegeven (maar vertrouwen doe ik ze niet), heeft het nu over zo laag als mogelijke belasting, de partij steunt een voorwaardelijk basisinkomen, is pro-immigratie voor mensen die zelf een inkomen verdienen vanaf binnenkomst, wil in Europa de EEG nieuw leven inblazen, "De LP gelooft in een toekomst met veilige, goedkope en schone energie. Wij nemen de controle over onze energietoevoer en worden zo minder afhankelijk." (LP is pro-kernfusie) en lijkt woningbouw sterk te willen dereguleren om meer woningbouw te realiseren.

Nu LP zich net wat milder opstelt, zie ik in LP als afwijkend geluid best van toegevoegde waarde in de Tweede Kamer. Ik zie liever Valentine en Manders Wellens in de kamer dan een anonieme nr. 31 en 32 van de VVD. Realistisch is het behalen van zetels niet: vorige Tweede Kamer-verkiezingen behaalde de partij slechts 1.492 stemmen.



quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:15 schreef Smegma. het volgende:

[..]

https://stemlp.nl/kandidatenlijst/

Bedrijfseconoom en financieel journalist Arno Wellens op de lijst (als lijstduwer?) is een slimme zet. Dat is een man die veel in de media komt en met zijn bereik het binnenhalen van de OSV's gemakkelijk voor elkaar zou kunnen krijgen. Valentine en Wellens hebben samengewerkt op het burgerinitiatief 'Laat de banken barsten'. Wellicht dat Jort Kelder, een vriendje van Wellens, LP nog een podium gunt.
twitter
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:08:37 #2
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_197945129
LP kwam bij mij op 1 uit de StemWijzer. Reden om dit topic aan te maken. Voorheen was LP, toen nog de Libertarische Partij geheten een strak-in-de-leer libertarische partij. LP is nu meer een klassiek liberale/progressief-rechtse partij met libertaire trekjes omdat ze water bij de wijn hebben gedaan. Gelet op de koers die VVD en D66 momenteel varen is daar best ruimte voor. Het is wat mij betreft een van de weinige 'nieuwe' partijen met een onderscheidende boodschap.
pi_197946141
Ik had LP en JA21 aan kop. Gezien de peilingen denk ik niet dat LP kans maakt op een zetel. Gelukkig heb ik nog wat bedenktijd.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 11 februari 2021 @ 19:28:00 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_197950780
Eigenlijk te rechts voor mij, maar in coronatijd hebben ze wel ineens een stuk meer bestaansrecht gekregen natuurlijk.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:29:35 #5
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_197979886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Eigenlijk te rechts voor mij, maar in coronatijd hebben ze wel ineens een stuk meer bestaansrecht gekregen natuurlijk.
Waarom vindt jij dat?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:46:19 #6
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
  zondag 7 maart 2021 @ 16:43:48 #7
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198377725
De verkiezingskrant is uit en heeft een grotere oplage dan de Volkskrant: https://stemlp.nl/magazine/2021-03/


Robert Valentine bij NPO1 Radio: https://www.nporadio1.nl/(...)5pFCZVo-SJON5ORCecxQ
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:05:21 #8
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198465267
Arno Wellens legt uit waarom hij lijstduwer is geworden en analyseert het economische beleid van Rutte:
pi_209874721
Meer LP zou wel welkom zijn de komende verkiezingen!
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:35:21 #10
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:35:45 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_210811843
Hoop dat ze nooit een zetel zullen halen, vreselijk gewoon



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')