SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Wat een goed stuk weer van hem. Denken in urgentie, mogelijkheden en oplossingen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:35 schreef Discombobulate het volgende: https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-vaccineer-a4031269 Artikel uit NRC met Jaap Goudsmit. Enige viroloog die ik echt mag, prima kerel. Hij is ook de enige die kritisch naar z'n eigen vakgebied kijkt en veel meer een holistisch beeld heeft.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:59 schreef Lokasenna het volgende:
De vaccinatielocatie hier was vanaf het begin al buiten kantoortijden open, in elk geval.
Mijn zus haalde haar eerste vaccinatie op zondagochtend. Dus alleen kantoortijden is zeker niet aan de orde.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat de vaccin straten alleen bij kantoortijd open zijn.
Met o.a. de vraag wat je ervan zou vinden als de avondklok met 6 maanden zou worden verlengdquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:51 schreef Momo het volgende:
Ik had net in de nieuwe enquête van het RIVM vragen over de avondklok
Hier vrijdagavond en zaterdagochtendquote:Op woensdag 10 februari 2021 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Mijn zus haalde haar eerste vaccinatie op zondagochtend. Dus alleen kantoortijden is zeker niet aan de orde.
Ik ben het hier mee eens hoor. Ik vind ook dat er een laag is van laat ik het noemen “hoog irritatie-laag effect” maatregelen die wat mij betreft direct overboord gezet moeten worden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:21 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind het besluit in Duitsland om kappers en een aantal andere zaken vervroegd te openen wel sympathiek. Het zou mooi zijn als een soort "give and take" situatie ontstond waarbij het kabinet in ministapjes versoepelingen doorvoert. Gooi die kappers (onder dezelfde voorwaarden als eerst) open en laat mensen hun haar knippen. Die kappers gaan echt het verschil niet maken bij een derde golf. Misschien zijn er nog meer delen van de maatschappij die op een dergelijke manier open kunnen.
Heb je het artikel gelezen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:17 schreef trein2000 het volgende:
T blijkt toch wel behoorlijk loos te zijn bij de GGD. Die club moet na de crisis ook eens flink hervormd worden. https://nos.nl/artikel/23(...)-hoe-erg-is-dat.html
Zou je kappers voor laten gaan met openen op basisscholen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:21 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind het besluit in Duitsland om kappers en een aantal andere zaken vervroegd te openen wel sympathiek. Het zou mooi zijn als een soort "give and take" situatie ontstond waarbij het kabinet in ministapjes versoepelingen doorvoert. Gooi die kappers (onder dezelfde voorwaarden als eerst) open en laat mensen hun haar knippen. Die kappers gaan echt het verschil niet maken bij een derde golf. Misschien zijn er nog meer delen van de maatschappij die op een dergelijke manier open kunnen.
Nee ik heb het door m’n drie persoonlijke butlers in canon laten voorlezen. Nu goed?quote:
Even de getapte jongen uithangen, kwal eerste klas.quote:
Nee hoor gewoon allebei.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou je kappers voor laten gaan met openen op basisscholen?
Want helaas zijn dat momenteel de afwegingen.
Ok, ga je het nog over de inhoud hebben of laat je het bij een linkdump?quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee ik heb het door m’n drie persoonlijke butlers in canon laten voorlezen. Nu goed?
Natuurlijk heb ik het gelezen.
Hoe komt het überhaupt in hun op...quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met o.a. de vraag wat je ervan zou vinden als de avondklok met 6 maanden zou worden verlengd
Volgens mij heb ik de inhoud al geadresseerd. Ook op dit punt hebben ze de boel niet op orde. Kutorganisatie. Moet hervormd worden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, ga je het nog over de inhoud hebben of laat je het bij een linkdump?
Stapje voor stapje. Is het nu. Keuzes maken dus.quote:
"Het virus is nog steeds onder ons, echter zien wij ook dat het strenge pakket aan maatregelen zijn tol eist bij de bevolking. Hierom hebben we besloten om...."quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens hoor. Ik vind ook dat er een laag is van laat ik het noemen “hoog irritatie-laag effect” maatregelen die wat mij betreft direct overboord gezet moeten worden.
Tegelijkertijd moeten we wel in het ook houden dat heel veel kleine beetjes ook een aanzienlijke hoeveelheid is.
Wat je zegt volgt totaal niet uit de inhoud. Dan kun je elke organisatie in heel Nederland wel hervormen. Ik heb een vermoeden dat je behalve zeiken op de GGD geen interesse in het daadwerkelijk onderwerp hebt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik de inhoud al geadresseerd. Ook op dit punt hebben ze de boel niet op orde. Kutorganisatie. Moet hervormd worden.
Dat bepalen we zelf. Er is geen natuurwet die dit voorschrijft. Naast een gigantische stap (basisscholen openen) kunnen best wat relatief kleine stapjes gezet worden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Stapje voor stapje. Is het nu. Keuzes maken dus.
Die conclusie laat ik graag en ten volle voor jouw rekening.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat je zegt volgt totaal niet uit de inhoud. Dan kun je elke organisatie in heel Nederland wel hervormen. Ik heb een vermoeden dat je behalve zeiken op de GGD geen interesse in het daadwerkelijk onderwerp hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |