ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het is veel te druk in de trein. Het advies om alleen te reizen wanneer dat noodzakelijk is, is er nog steeds. Verveelde jeugd heeft een warme hangplek gevonden bij de trein. En tot m'n verbazing toeristen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 10 februari 2021 21:13 schreef spectrumanalyser het volgende: Het is veel te druk in de trein. Het advies om alleen te reizen wanneer dat noodzakelijk is, is er nog steeds. Verveelde jeugd heeft een warme hangplek gevonden bij de trein. En tot m'n verbazing toeristen.
Ik heb ook het idee dat er een hoop volk in de trein zit waarvan ik me afvraag of die überhaupt in hun leven ooit al eens een dag belaste arbeid hebben verricht..
Ik heb ook het idee dat er een hoop volk in de trein zit waarvan ik me afvraag of die überhaupt in hun leven ooit al eens een dag belaste arbeid hebben verricht..
Het mooie is dat jij daar helemaal geen mening over hoeft te hebben
Het is asociaal tegenover de mensen die de trein nu echt nodig hebben. het zorgpersoneel. Tevens loopt dit gespuis vlak achter je om door de poortjes te komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 11 februari 2021 13:44 schreef spectrumanalyser het volgende: Het is asociaal tegenover de mensen die de trein nu echt nodig hebben. het zorgpersoneel. Tevens loopt dit gespuis vlak achter je om door de poortjes te komen.
Vanmiddag sprong er nog eentje over de poortjes op Rotterdam Centraal, het leger NS BOA's dat er naast stond was te druk met het bespreken van de weekend plannen.
Blijkbaar gaan we richting het punt dat zelfs de BOA's er klaar mee zijn.
Op donderdag 11 februari 2021 13:44 schreef spectrumanalyser het volgende: Het is asociaal tegenover de mensen die de trein nu echt nodig hebben. het zorgpersoneel. Tevens loopt dit gespuis vlak achter je om door de poortjes te komen.
ik ben de lul die stopt net na het poortje zodattie niet kan passeren
ik ben de lul die stopt net na het poortje zodattie niet kan passeren
Chinese praktijken, camera herkenning van de desbetreffende en strafpunten uitdelen, wat vinden we daarvan? In sommige gevallen, zou ik misschien best wel voor kunnen zijn....
Op donderdag 11 februari 2021 13:44 schreef spectrumanalyser het volgende: Het is asociaal tegenover de mensen die de trein nu echt nodig hebben. het zorgpersoneel. Tevens loopt dit gespuis vlak achter je om door de poortjes te komen.
Ik geloof echt niet dat er veel zorgpersoneel in de trein zit. Het zijn meer veelplegers dan verplegers in de trein maar dat komt misschien ook wel dat de 'normale' reiziger netjes thuis blijft en dan vallen de boefjes natuurlijk ook meer op.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Op donderdag 11 februari 2021 13:44 schreef spectrumanalyser het volgende: Het is asociaal tegenover de mensen die de trein nu echt nodig hebben. het zorgpersoneel. Tevens loopt dit gespuis vlak achter je om door de poortjes te komen.
Niet om het één of ander hoor, maar zorgpersoneel gaat doorgaans niet met de trein naar het werk. Die pakken de auto of de fiets, aangezien ze meestal in de buurt van hun werk wonen. Met docenten net zo. Wat blijft er dan voor beroep over waarmee je wel gebruik mag maken van het ov?
Niet om het één of ander hoor, maar zorgpersoneel gaat doorgaans niet met de trein naar het werk. Die pakken de auto of de fiets, aangezien ze meestal in de buurt van hun werk wonen. Met docenten net zo. Wat blijft er dan voor beroep over waarmee je wel gebruik mag maken van het ov?
Dit schreeuwt om een bron. 4% van alle onderwijsmedewerkers VO in Nederland werken bij mij en ik kan precies uitdraaien wat voor afstand ze naar hun werk moeten forenzen. Voor Gelre-ziekenhuizen heb ik een paar dagen meer nodig.
Dit schreeuwt om een bron. 4% van alle onderwijsmedewerkers VO in Nederland werken bij mij en ik kan precies uitdraaien wat voor afstand ze naar hun werk moeten forenzen. Voor Gelre-ziekenhuizen heb ik een paar dagen meer nodig.
Ik weet het antwoord namelijk al.
4 procent. de overige 96 procent werkt dus wel degelijk in de buurt?
Niet om het een of ander hoor, maar ik zit bijna dagelijks in de trein (afgelopen dagen iets minder dan normaal) en het volk dat ik tref is toch echt merendeels student of dagjesmens/toerist.
Chinese praktijken, camera herkenning van de desbetreffende en strafpunten uitdelen, wat vinden we daarvan? In sommige gevallen, zou ik misschien best wel voor kunnen zijn....
is misschien weer een ander uiterste maar betere controle en betere poortjes waar je minder makkelijk doorloopt zou het al op kunnen lossen
4 procent. de overige 96 procent werkt dus wel degelijk in de buurt?
In het PO is 85% en in het VO ruim 80% van de mensen hogeropgeleid. Die forenzen meer en langere afstanden (heeft het CBS allemaal weer statistiekjes van die onregelmatig worden bijgehouden). Dit alleen al maakt het een gevaarlijke uitspraak.
Dan: 4% van alle kinderen van de middelbareschoolleeftijd in Nederland gaan bij mij naar een schoolgebouw, die geografisch verspreid liggen door heel Nederland maar waarvan het zwaartepunt ligt in de Twentse steden, Deventer en Oss. Gouda, Project-X-Haren, Aidshoven en nog wat gehuchten zijn de periferie. Dat is dusdanig groot dat je al nauwelijks meer van een steekproef kan spreken maar gewoon van "representatieve data".
Zeker niet ten lesten is het zo vaak zo dat docenten bewust niet om de hoek gaan wonen van hun werkgever. Dat is in het PO weer anders, maar in het VO woont op sommige scholen meer dan 80% van de docentenpopulatie niet in de plaats waar hun schoolgebouw staat. Onder het OOP zijn die cijfers heel anders.
Op vrijdag 12 februari 2021 18:43 schreef DJMO het volgende: Wat blijft er dan voor beroep over waarmee je wel gebruik mag maken van het ov?
Uit mijn kleine onderzoekje in de eerste lockdownweek bleek dat het na 21u vrijwel allemaal medewerkers van supermarkten en bejaardenhuizen zijn in de bus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Uit mijn kleine onderzoekje in de eerste lockdownweek bleek dat het na 21u vrijwel allemaal medewerkers van supermarkten en bejaardenhuizen zijn in de bus.
Ik had het over overdag in de trein. Wat er 's avonds na 21 uur in de trein zit weet ik niet, dan lig ik meestal in m'n bed.
"De reiziger gaat het verschil echt merken" werd er donderdag nog gezegd over de pogingen om vrijdag treinen te laten rijden. Zaterdag, een volle week na de sneeuw, gonsde het station nog van de omroepberichten "due to adverse weather conditions..."
Hoe het ook zij, ieder nadeel hep se foordeel, bij verrassing werd de Pimpel vandaag getrokken door Vectron 193 759. Kennelijk was dat bekend want er kwamen nog twee jongens bij me staan op het eind van het perron. Hoe dan ook, prachtplaat, al zeg ik het zelf
Op zaterdag 13 februari 2021 10:48 schreef Dr_Flash het volgende: "De reiziger gaat het verschil echt merken" werd er donderdag nog gezegd over de pogingen om vrijdag treinen te laten rijden. Zaterdag, een volle week na de sneeuw, gonsde het station nog van de omroepberichten "due to adverse weather conditions..."
Hoe het ook zij, ieder nadeel hep se foordeel, bij verrassing werd de Pimpel vandaag getrokken door Vectron 193 759. Kennelijk was dat bekend want er kwamen nog twee jongens bij me staan op het eind van het perron. Hoe dan ook, prachtplaat, al zeg ik het zelf
Dat niet maar als 't ding vertrekt heb je niet meer het idee dat je moet uitstappen om te helpen duwen.
Nouwwww het binnenrijden in Deventer ging in een poging of vier uiteindelijk Stukje optrekken, weer even stilstaan, nog een stukje etc. Sein was gewoon groen.
Dat niet maar als 't ding vertrekt heb je niet meer het idee dat je moet uitstappen om te helpen duwen.
Mijn koffie moet wel op z'n plek blijven zonder te morsen hč. Comfort boven alles Eind jaren '90 reisde ik veelvuldig van Hengelo naar Amsterdam met deze trein zķnder te duwen: