abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197928056
'Thierry Baudet doet racistische uitspraken in WhatsApp-groepen'

Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en andere kandidaten op de kieslijst van de partij hebben racistische uitspraken gedaan in WhatsApp-groepen, zo meldt het Elsevier Weekblad (EW) dinsdag. Het weekblad heeft de hand weten te leggen op de conversaties.

Volgens het blad zei Baudet in de zomer van vorig jaar dat "blanken gemiddeld een IQ scoren van 110", en dat dat voor Hispanics 90 en voor Afro-Amerikanen 75 is.

Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.

Baudet laat dinsdag in een video weten dat hij "er niet meer op ingaat. Deze gekkigheid, deze stupide heksenjacht. Dit zijn de technieken van een totalitair regime". Daarna zegt hij: "misschien is er in privécontext ooit een grapje gemaakt. Ik zou willen zeggen: wie heeft dat niet?"

EW laat weten dat het blad een groot aantal van de berichten zal afdrukken en hierbij ook een schermafbeelding voegt, "als bewijs voor de authenticiteit van het materiaal".

Eind vorig jaar ontstond wederom onrust in de partij door een artikel in Het Parool, waarin antisemitische uitingen van de jongerenpartij van FVD in chatgroepen werden aangehaald. Meerdere bestuursleden en Forum-politici zijn opgestapt vanwege ontevredenheid over de wijze waarop Baudet omging met de uitlatingen.
_______________________________________________________________________________________

https://www.nu.nl/politie(...)hatsapp-groepen.html

Wat vinden jullie: is Baudet een smerige racist of voert de media een heksenjacht op deze voorman?
pi_197929211
Kunnen we ophouden met het offtopic gepost over allerlei zaken die totaal niets met het onderwerp te maken hebben?

Voor de duidelijkheid, want sommigen schijnen moeite te hebben om de OP te lezen, dit topic gaat niet over het ANC, dit topic gaat niet over koloniaal verleden, dit topic gaat niet over nazi liederen maar om de materie in de OP te weten de uitlatingen van de heer Baudet.
Als je zijn uitlatingen geen racisme vindt dan is dat prima maar als je een discussie wil voeren wat precies racisme is en of het IQ van mensen met andere huidskleur lager is dan verzoek ik jullie daarover een topic te openen. Idem voor discussies over het ANC.

Alle offtopic posts zijn verwijderd

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2021 18:21:09 ]
pi_197929582
Waarom zegt Baudet niet gewoon. 'Ja dat heb ik gezegd. Was weliswaar privé en wat gechargeerd. Maar de kiezer moet zelf maar uitmaken of ze dit accepteren'. Dan ben je er toch heel snel klaar mee. Zelfde zag ik altijd bij Trump. Schandaaltje. Trump ontkent. Blijken dan toch best grote bewijzen te zijn. Dan geeft Trump toch toe, maar zegt hij dat het geen probleem is. Waarom al die moeite als Trump/Baudet ook gewoon kan zeggen. 'Ja klopt. Verder nog vragen?'
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_197929661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:31 schreef Terreros85 het volgende:
Waarom zegt Baudet niet gewoon. 'Ja dat heb ik gezegd. Was weliswaar privé en wat gechargeerd. Maar de kiezer moet zelf maar uitmaken of ze dit accepteren'. Dan ben je er toch heel snel klaar mee. Zelfde zag ik altijd bij Trump. Schandaaltje. Trump ontkent. Blijken dan toch best grote bewijzen te zijn. Dan geeft Trump toch toe, maar zegt hij dat het geen probleem is. Waarom al die moeite als Trump/Baudet ook gewoon kan zeggen. 'Ja klopt. Verder nog vragen?'
Omdat een dergelijke reactie een mate van volwassenheid en verantwoording nemen toont die Baudet niet heeft?

En mischien omdat bij zijn achterban zo'n insteek helemaal niet gewaardeerd wordt? Laten we wel zijn, de hele partij drijft op rancune en slachtoffergevoelens vanaf dag een. Zie het partijkartel verhaal.
pi_197929823
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat een dergelijke reactie een mate van volwassenheid en verantwoording nemen toont die Baudet niet heeft?

En mischien omdat bij zijn achterban zo'n insteek helemaal niet gewaardeerd wordt? Laten we wel zijn, de hele partij drijft op rancune en slachtoffergevoelens vanaf dag een. Zie het partijkartel verhaal.
Dat klopt wel. Aan de andere kant is iedere schaamte natuurlijk onderhand ook wel verdwenen en zijn de overblijfselen rondom Baudet en in zijn aanhang natuurlijk gewoon bruin tot op het bot. In die zin is dat ontkennen en goedpraten wel wat sneu en hypocriet.
  donderdag 11 februari 2021 @ 01:47:24 #6
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197937722
"Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?"

Ik zelf zou er geen problemen mee hebben zeg ik je eerlijk en zou ook weinig kunnen bedenken wat daar mis mee zou kunnen zijn. Het gaat om een kleur. Negers zijn vaak aardige en nette mensen. Hebben vaak een goede smaak. Dat wordt nogmaals bevestigd door zijn keuze voor mijn zus. :) Als er kinderen uit volgen zouden ze misschien meer op de neger lijken dan op mijn zus, maar wat veel belangrijker is is dat mijn zus gelukkig is met haar neger.

Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens? Ik zou zelf deze vraag nooit stellen eerlijk gezegd. Het heeft iets ongemakkelijks, zeker gezien de gevoelswaarde van huidskleur in onze samenleving. Maar deze vraag is echt iets dat iedere 30 jarige net-geklede VVD/D66 kakker zou zeggen op de verjaardag van een Sjoerd. Om het nou meteen racisten te gaan noemen lijkt mij erg ver gaan. Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.

Wat zou jij er van vinden als je zus thuiskomt met een Zwitser? Of met een vrouw? Of met iemand in een rolstoel? Of met een (vul willekeurig beroep in)?

Misschien zijn we bij FVD een stap verder en associëren wij niets negatiefs aan het woord neger.

Misschien voelen zij zich zo schuldig voor hun blanke huidskleur zodat ze volledig op tilt slaan bij het woord neger. Ze willen het zelfs uit het woordenboek halen.
pi_197937725
Toen ik jong was kwam het woord neger veelvuldig voor in boeken, kranten en tijdschriften. De betekenis daarvan was neutraal en vergelijkbaar met bijvoorbeeld "aziaat" of "scandinaviër". Deze laatste twee woorden zijn nog wel toegestaan door de taalpolitie, geloof ik. Voorlopig.
pi_197937738
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Ixnay het volgende:
Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens?
Lees de zin, denk na en je weet het antwoord.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
pi_197937740
quote:

Ik zelf zou er geen problemen mee hebben zeg ik je eerlijk en zou ook weinig kunnen bedenken wat daar mis mee zou kunnen zijn. Het gaat om een kleur. Negers zijn vaak aardige en nette mensen. Hebben vaak een goede smaak. Dat wordt nogmaals bevestigd door zijn keuze voor mijn zus. :) Als er kinderen uit volgen zouden ze misschien meer op de neger lijken dan op mijn zus, maar wat veel belangrijker is is dat mijn zus gelukkig is met haar neger.

Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens? Ik zou zelf deze vraag nooit stellen eerlijk gezegd. Het heeft iets ongemakkelijks, zeker gezien de gevoelswaarde van huidskleur in onze samenleving. Maar deze vraag is echt iets dat iedere 30 jarige net-geklede VVD/D66 kakker zou zeggen op de verjaardag van een Sjoerd. Om het nou meteen racisten te gaan noemen lijkt mij erg ver gaan. Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.

Wat zou jij er van vinden als je zus thuiskomt met een Zwitser? Of met een vrouw? Of met iemand in een rolstoel? Of met een (vul willekeurig beroep in)?

Misschien zijn we bij FVD een stap verder en associëren wij niets negatiefs aan het woord neger.

Misschien voelen zij zich zo schuldig voor hun blanke huidskleur zodat ze volledig op tilt slaan bij het woord neger. Ze willen het zelfs uit het woordenboek halen.
Ja, het is racistisch.
pi_197937741
quote:
Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.
Dat woord heeft al geen betekenis, behalve dat het een scheldwoord is. Maar nergens kun je een duidelijke definitie van "racisme" vinden. Zoek maar, en je vindt alleen een vreemde woordenbrij en allerlei kronkelredeneringen.

In de huidige praktijk wordt het woord racisme gebruikt in situaties waarin een blanke persoon iets zegt dat iemand anders niet leuk vindt om te horen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 02:04:14 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197937743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lees de zin, denk na en je weet het antwoord.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Ik vind het niet racistisch.

Wat ik racistisch zou vinden is: Als mijn zus thuiskomt met een neger dan sla ik hem in elkaar vanwege het feit dat hij een neger is.

Stel je wil de neger weigeren om je huis binnen te komen. Dan is dat niet strafbaar, het is jouw huis en jij bepaalt wie je binnenlaat. Ik vind het wel racisme, want je bent iemand anders aan het behandelen vanwege huidskleur.

Ik geloof niet dat Baudet een racist is. Ik vind deze vraag ook verre van een racistische uitspraak. Het is verkiezingstijd en journalisten willen dat FVD niet groot wordt en doen aan karaktermoord.
pi_197938403
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:31 schreef Terreros85 het volgende:
Voor zijn trouwe achterban maakt het allemaal niet zoveel uit. Dus geloven toch in Thierry zoals de SGP in God geloofd.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:51:05 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197938990
quote:

Dat is natuurlijk gewoon racistisch. De vraag stellen is hem beantwoorden.

Het is niet dat iemand ooit die vraag stelt en zelf het antwoord "Dat vind ik prima zou geven". Wie niet racistisch is stelt die vraag niet eens. Wat valt er precies te vinden van een neger?

En dat Baudet racistisch is blijkt niet enkel hieruit natuurlijk.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:36:05 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197939711
Die club kan zich beter gewoon opheffen.
Dit gaat nooit meer goed komen , als je zoveel potentie had en je verneukt het op zo een manier , man man man
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:52:59 #15
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197940000
- Mischien zou jij mijn modbreak even kunnen lezen? -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2021 14:26:33 ]
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:44:14 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197940866
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als iemand zou vragen: "Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?" Dan zou ik inderdaad eerlijk beantwoorden dat ik dat prima vind. En daar kun jij niets aan doen. Jij wil natuurlijk dat ik dat verschrikkelijk zou vinden.
Die vraag wordt nooit gesteld vanuit iemand die het zelf prima vind. In de vraag zit al het waardeoordeel.. Het is vooral een retorische vraag die hoop op een antwoord dat het negatief is ter bevestiging van de eigen ideeen.
pi_197940884
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mooi hoe zelfs de Elsevies tegenwoordig SJW schijnt te zijn. _O- Je las het als eerste op Fok.
Allemaal onderdeel van het totalitaire regime, he? Je weet wel, in Nederland.
pi_197941194
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mooi hoe zelfs de Elsevies tegenwoordig SJW schijnt te zijn. _O- Je las het als eerste op Fok.
Ja haha, daar zullen ze zelf ook wel verbaasd over zijn bij Elsevier.
pi_197941200
quote:

[..]

Als iemand zou vragen: "Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?" Dan zou ik inderdaad eerlijk beantwoorden dat ik dat prima vind. En daar kun jij niets aan doen. Jij wil natuurlijk dat ik dat verschrikkelijk zou vinden.

Daar zijn SJW's namelijk op uit. Zij willen helemaal geen gelijkheid. Zij willen uitgesproken en bevestigd hebben dat zij het slecht zouden hebben en graag in die slachtofferrol blijven hangen.
Blijkbaar vindt men dat in de FvD-groepsapp helemaal niet prima....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:02:45 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197941209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die vraag wordt nooit gesteld vanuit iemand die het zelf prima vind. In de vraag zit al het waardeoordeel.. Het is vooral een retorische vraag die hoop op een antwoord dat het negatief is ter bevestiging van de eigen ideeen.
Ik stelde deze vraag zojuist. Tegenbewijs dus.
pi_197941263
quote:
Tja, dat hangt van de neger af.

Maar ontopic. Het is nogal idioot dat journalisten, zonder de context te kennen waarin die opmerkingen zijn gemaakt gaan zitten screenshotten (of screenshots krijgen toegestuurd) uit prive (of althans niet openbare) app groepen.

Context is alles.

Als deze opmerking is gemaakt naar aanleiding van een filmpje van binnen-stormende meutes uit Afrika, dan is deze opmerking beter te begrijpen dan als het over, ik noem eens iemand, Humberto zou gaan. (Al kan ik hem niet uitstaan, maar dat heeft niets met zijn huidskleur te maken.)
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:07:51 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197941302
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt men dat in de FvD-groepsapp helemaal niet prima....
Dat mag je niet prima vinden. Ik vind het zelf wel prima als mijn zus met een neger thuiskomt. Gezien de smaak van mijn zus zal het een hele aardige lieve en correcte neger zijn. Ik beoordeel degene waar mijn zus mee thuiskomt niet op kleur.

Misschien heeft iemand anders graag blonde neefjes en nichtjes. Die krijg je niet als je zus met een neger thuiskomt. Iemand heeft het recht om die voorkeur te hebben. Sterker nog je kunt er niets aan doen dat je die voorkeur hebt voor een blonde familie en blonde kinderen mooier vindt. Je zou aan het discrimineren zijn als je die voorkeur wil verbieden of tegenhouden.

Ik val zelf hoofdzakelijk op latina types. Daar kan ik niets aan doen. Het is ook geen toeval dat ik zelf samenwoon met een Braziliaanse. Ben ik nu een racist?

Gelukkig vindt mijn zus het prima dat ik met haar thuiskom. Hetzelfde zal ik vinden van haar neger.
pi_197941348
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:07 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat mag je niet prima vinden. Ik vind het zelf wel prima als mijn zus met een neger thuiskomt. Gezien de smaak van mijn zus zal het een hele aardige lieve en correcte neger zijn. Ik beoordeel degene waar mijn zus mee thuiskomt niet op kleur.

Misschien heeft iemand anders graag blonde neefjes en nichtjes. Die krijg je niet als je zus met een neger thuiskomt. Iemand heeft het recht om die voorkeur te hebben. Sterker nog je kunt er niets aan doen dat je die voorkeur hebt voor een blonde familie en blonde kinderen mooier vindt. Je zou aan het discrimineren zijn als je die voorkeur wil verbieden of tegenhouden.

Ik val zelf hoofdzakelijk op latina types. Daar kan ik niets aan doen. Het is ook geen toeval dat ik zelf samenwoon met een Braziliaanse. Ben ik nu een racist?

Gelukkig vindt mijn zus het prima dat ik met haar thuiskom. Hetzelfde zal ik vinden van haar neger.
Van 'haar neger'? :') en je beoordeeld niet op huidskleur nee :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197941388
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:06 schreef zoost het volgende:

[..]

Tja, dat hangt van de neger af.

Maar ontopic. Het is nogal idioot dat journalisten, zonder de context te kennen waarin die opmerkingen zijn gemaakt gaan zitten screenshotten (of screenshots krijgen toegestuurd) uit prive (of althans niet openbare) app groepen.

Context is alles.

Als deze opmerking is gemaakt naar aanleiding van een filmpje van binnen-stormende meutes uit Afrika, dan is deze opmerking beter te begrijpen dan als het over, ik noem eens iemand, Humberto zou gaan. (Al kan ik hem niet uitstaan, maar dat heeft niets met zijn huidskleur te maken.)
Het rechts-populistische blaadje Elsevier heeft inderdaad geen al te hoge journalistieke standaarden.
Maar kan jij met wat je noemt racistische drek werkelijk goedpraten?
pi_197941393
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Van 'haar neger'? :') en je beoordeeld niet op huidskleur nee :D
Je kan er wel lacherig over doen. Maar Baudet vond het kennelijk belangrijk genoeg om over te appen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')