Omdat een dergelijke reactie een mate van volwassenheid en verantwoording nemen toont die Baudet niet heeft?quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:31 schreef Terreros85 het volgende:
Waarom zegt Baudet niet gewoon. 'Ja dat heb ik gezegd. Was weliswaar privé en wat gechargeerd. Maar de kiezer moet zelf maar uitmaken of ze dit accepteren'. Dan ben je er toch heel snel klaar mee. Zelfde zag ik altijd bij Trump. Schandaaltje. Trump ontkent. Blijken dan toch best grote bewijzen te zijn. Dan geeft Trump toch toe, maar zegt hij dat het geen probleem is. Waarom al die moeite als Trump/Baudet ook gewoon kan zeggen. 'Ja klopt. Verder nog vragen?'
Dat klopt wel. Aan de andere kant is iedere schaamte natuurlijk onderhand ook wel verdwenen en zijn de overblijfselen rondom Baudet en in zijn aanhang natuurlijk gewoon bruin tot op het bot. In die zin is dat ontkennen en goedpraten wel wat sneu en hypocriet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat een dergelijke reactie een mate van volwassenheid en verantwoording nemen toont die Baudet niet heeft?
En mischien omdat bij zijn achterban zo'n insteek helemaal niet gewaardeerd wordt? Laten we wel zijn, de hele partij drijft op rancune en slachtoffergevoelens vanaf dag een. Zie het partijkartel verhaal.
Lees de zin, denk na en je weet het antwoord.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Ixnay het volgende:
Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens?
Ja, het is racistisch.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Ixnay het volgende:
"Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?"
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben zeg ik je eerlijk en zou ook weinig kunnen bedenken wat daar mis mee zou kunnen zijn. Het gaat om een kleur. Negers zijn vaak aardige en nette mensen. Hebben vaak een goede smaak. Dat wordt nogmaals bevestigd door zijn keuze voor mijn zus.Als er kinderen uit volgen zouden ze misschien meer op de neger lijken dan op mijn zus, maar wat veel belangrijker is is dat mijn zus gelukkig is met haar neger.
Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens? Ik zou zelf deze vraag nooit stellen eerlijk gezegd. Het heeft iets ongemakkelijks, zeker gezien de gevoelswaarde van huidskleur in onze samenleving. Maar deze vraag is echt iets dat iedere 30 jarige net-geklede VVD/D66 kakker zou zeggen op de verjaardag van een Sjoerd. Om het nou meteen racisten te gaan noemen lijkt mij erg ver gaan. Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.
Wat zou jij er van vinden als je zus thuiskomt met een Zwitser? Of met een vrouw? Of met iemand in een rolstoel? Of met een (vul willekeurig beroep in)?
Misschien zijn we bij FVD een stap verder en associëren wij niets negatiefs aan het woord neger.
Misschien voelen zij zich zo schuldig voor hun blanke huidskleur zodat ze volledig op tilt slaan bij het woord neger. Ze willen het zelfs uit het woordenboek halen.
Dat woord heeft al geen betekenis, behalve dat het een scheldwoord is. Maar nergens kun je een duidelijke definitie van "racisme" vinden. Zoek maar, en je vindt alleen een vreemde woordenbrij en allerlei kronkelredeneringen.quote:Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.
Ik vind het niet racistisch.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Lees de zin, denk na en je weet het antwoord.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Voor zijn trouwe achterban maakt het allemaal niet zoveel uit. Dus geloven toch in Thierry zoals de SGP in God geloofd.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:31 schreef Terreros85 het volgende:
Waarom zegt Baudet niet gewoon. 'Ja dat heb ik gezegd. Was weliswaar privé en wat gechargeerd. Maar de kiezer moet zelf maar uitmaken of ze dit accepteren'. Dan ben je er toch heel snel klaar mee. Zelfde zag ik altijd bij Trump. Schandaaltje. Trump ontkent. Blijken dan toch best grote bewijzen te zijn. Dan geeft Trump toch toe, maar zegt hij dat het geen probleem is. Waarom al die moeite als Trump/Baudet ook gewoon kan zeggen. 'Ja klopt. Verder nog vragen?'
Dat is natuurlijk gewoon racistisch. De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben zeg ik je eerlijk en zou ook weinig kunnen bedenken wat daar mis mee zou kunnen zijn. Het gaat om een kleur. Negers zijn vaak aardige en nette mensen. Hebben vaak een goede smaak. Dat wordt nogmaals bevestigd door zijn keuze voor mijn zus.Als er kinderen uit volgen zouden ze misschien meer op de neger lijken dan op mijn zus, maar wat veel belangrijker is is dat mijn zus gelukkig is met haar neger.
Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens? Ik zou zelf deze vraag nooit stellen eerlijk gezegd. Het heeft iets ongemakkelijks, zeker gezien de gevoelswaarde van huidskleur in onze samenleving. Maar deze vraag is echt iets dat iedere 30 jarige net-geklede VVD/D66 kakker zou zeggen op de verjaardag van een Sjoerd. Om het nou meteen racisten te gaan noemen lijkt mij erg ver gaan. Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.
Wat zou jij er van vinden als je zus thuiskomt met een Zwitser? Of met een vrouw? Of met iemand in een rolstoel? Of met een (vul willekeurig beroep in)?
Misschien zijn we bij FVD een stap verder en associëren wij niets negatiefs aan het woord neger.
Misschien voelen zij zich zo schuldig voor hun blanke huidskleur zodat ze volledig op tilt slaan bij het woord neger. Ze willen het zelfs uit het woordenboek halen.
Die vraag wordt nooit gesteld vanuit iemand die het zelf prima vind. In de vraag zit al het waardeoordeel.. Het is vooral een retorische vraag die hoop op een antwoord dat het negatief is ter bevestiging van de eigen ideeen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als iemand zou vragen: "Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?" Dan zou ik inderdaad eerlijk beantwoorden dat ik dat prima vind. En daar kun jij niets aan doen. Jij wil natuurlijk dat ik dat verschrikkelijk zou vinden.
Allemaal onderdeel van het totalitaire regime, he? Je weet wel, in Nederland.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi hoe zelfs de Elsevies tegenwoordig SJW schijnt te zijn.Je las het als eerste op Fok.
Ja haha, daar zullen ze zelf ook wel verbaasd over zijn bij Elsevier.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi hoe zelfs de Elsevies tegenwoordig SJW schijnt te zijn.Je las het als eerste op Fok.
Blijkbaar vindt men dat in de FvD-groepsapp helemaal niet prima....quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als iemand zou vragen: "Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?" Dan zou ik inderdaad eerlijk beantwoorden dat ik dat prima vind. En daar kun jij niets aan doen. Jij wil natuurlijk dat ik dat verschrikkelijk zou vinden.
Daar zijn SJW's namelijk op uit. Zij willen helemaal geen gelijkheid. Zij willen uitgesproken en bevestigd hebben dat zij het slecht zouden hebben en graag in die slachtofferrol blijven hangen.
Ik stelde deze vraag zojuist. Tegenbewijs dus.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die vraag wordt nooit gesteld vanuit iemand die het zelf prima vind. In de vraag zit al het waardeoordeel.. Het is vooral een retorische vraag die hoop op een antwoord dat het negatief is ter bevestiging van de eigen ideeen.
Tja, dat hangt van de neger af.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Ixnay het volgende:
Dat mag je niet prima vinden. Ik vind het zelf wel prima als mijn zus met een neger thuiskomt. Gezien de smaak van mijn zus zal het een hele aardige lieve en correcte neger zijn. Ik beoordeel degene waar mijn zus mee thuiskomt niet op kleur.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt men dat in de FvD-groepsapp helemaal niet prima....
Van 'haar neger'?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat mag je niet prima vinden. Ik vind het zelf wel prima als mijn zus met een neger thuiskomt. Gezien de smaak van mijn zus zal het een hele aardige lieve en correcte neger zijn. Ik beoordeel degene waar mijn zus mee thuiskomt niet op kleur.
Misschien heeft iemand anders graag blonde neefjes en nichtjes. Die krijg je niet als je zus met een neger thuiskomt. Iemand heeft het recht om die voorkeur te hebben. Sterker nog je kunt er niets aan doen dat je die voorkeur hebt voor een blonde familie en blonde kinderen mooier vindt. Je zou aan het discrimineren zijn als je die voorkeur wil verbieden of tegenhouden.
Ik val zelf hoofdzakelijk op latina types. Daar kan ik niets aan doen. Het is ook geen toeval dat ik zelf samenwoon met een Braziliaanse. Ben ik nu een racist?
Gelukkig vindt mijn zus het prima dat ik met haar thuiskom. Hetzelfde zal ik vinden van haar neger.
Het rechts-populistische blaadje Elsevier heeft inderdaad geen al te hoge journalistieke standaarden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Tja, dat hangt van de neger af.
Maar ontopic. Het is nogal idioot dat journalisten, zonder de context te kennen waarin die opmerkingen zijn gemaakt gaan zitten screenshotten (of screenshots krijgen toegestuurd) uit prive (of althans niet openbare) app groepen.
Context is alles.
Als deze opmerking is gemaakt naar aanleiding van een filmpje van binnen-stormende meutes uit Afrika, dan is deze opmerking beter te begrijpen dan als het over, ik noem eens iemand, Humberto zou gaan. (Al kan ik hem niet uitstaan, maar dat heeft niets met zijn huidskleur te maken.)
Je kan er wel lacherig over doen. Maar Baudet vond het kennelijk belangrijk genoeg om over te appen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Van 'haar neger'?en je beoordeeld niet op huidskleur nee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |