SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Je had in ieder geval een flinke slag kunnen maken, maar mensen zijn stront eigenwijs, ironisch genoeg zijn het de mensen die het hardste klagen die het meeste ellende veroorzaken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan had je het even flink naar beneden gehaald en dan stijgt het weer....
Geeft niks, je krijgt een eigen TT als dankquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:
Sorry wist niet dat ik de laatste was mijn nederige excuses daarvoor.
Dat is een simpele conclusie...quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je had in ieder geval een flinke slag kunnen maken, maar mensen zijn stront eigenwijs, ironisch genoeg zijn het de mensen die het hardste klagen die het meeste ellende veroorzaken.
Een koude ipa sla ik nooit af. (sorry voor offtopic).quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geeft niks, je krijgt een eigen TT als dank
Ik denk dat hij wel degelijk een punt heeft, ik denk alleen niet dat het af te dwingen was of is. Het probleem staat en valt bij "indien nodig" en als bedrijven dan stellen dat het nodig is dan blijft er weinig over van zo'n maatregel.quote:
[MODBREAK] Kappen nou! Hier ga je maar baggeren COR / [COR SC #4] Waar Dick zich lang voorbereid... [/MODBREAK]quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een koude ipa sla ik nooit af. (sorry voor offtopic).
[yvonne modus]Dondruiper mag weer eens komen posten wanneer de R waarde 0.1 is[/yvonne modus]quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[MODBREAK] Kappen nou! Hier ga je maar baggeren COR / [COR SC #4] Waar Dick zich lang voorbereid... [/MODBREAK]
quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
[yvonne modus]Dondruiper mag weer eens komen posten wanneer de R waarde 0.1 is[/yvonne modus]
Jup.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:24 schreef raptorix het volgende:
Overigens merk ik voor het eerst sinds de pandemie dat ik lusteloos word, meer mensen die dit hebben?
Wat ik al zei dan moet je complete economie sluiten. Dus echt alles. Het nadeel van luchtweg infecties en zeker wat we weten van dit virus is dat mensen het meest besmettelijk zijn voor dat ze klachten krijgen. Als ze klachten krijgen zijn de meeste wel slim genoeg om in deze tijd thuis te blijven. Maar dat is ook eigenlijk het geval bij bijna alle luchtweg infecties. Eigenlijk ben je constant de put aan het dempen als het kalf verdronken is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel degelijk een punt heeft, ik denk alleen niet dat het af te dwingen was of is. Het probleem staat en valt bij "indien nodig" en als bedrijven dan stellen dat het nodig is dan blijft er weinig over van zo'n maatregel.
Kan ik me voorstellen, ik ben zelf al even gestopt met voetballen maar was eigenlijk net van plan om weer bij veteranen te gaan spelen. Moet ook zeggen dat ik ook totaal uit mijn ritme ben de laatste tijd, elke middag lig ik wel een paar uur te slapen, en dan in avond weer wat werken, naja net in 2 uur weer het werk voor een week gedaanquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jup.
Ik mis toch wel voornamelijk m'n voetbal. Het heerlijk ouwehoeren over niks in de kleedkamer en daarna als een aap naar huis.
Dat soort dingen. Of met vrienden naar de kroeg/uit eten/naar het voetbal toe.
Ik merk ook dat ik steeds wat meer bnw trekjes begin te krijgen. Of tenminste.. een aversie richting de overheid/het kabinet.
Daarom was het dodelijk dat er aan begin niet genoeg test capaciteit was, pas nu zie je dat mensen zich ook gaan laten testen bij lichte klachten, maar juist daar hadden werkgevers een veel betere rol in kunnen spelen denk ik, zeker voor de mensen die nu nog op lokatie werken, helaas zijn dat veelal bedrijven die nou niet bepaald een voortrekkersrol spelen op sociaal gebied.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik al zei dan moet je complete economie sluiten. Dus echt alles. Het nadeel van luchtweg infecties en zeker wat we weten van dit virus is dat mensen het meest besmettelijk zijn voor dat ze klachten krijgen. Als ze klachten krijgen zijn de meeste wel slim genoeg om in deze tijd thuis te blijven. Maar dat is ook eigenlijk het geval bij bijna alle luchtweg infecties. Eigenlijk ben je constant de put aan het dempen als het kalf verdronken is.
Hou volquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, ik ben zelf al even gestopt met voetballen maar was eigenlijk net van plan om weer bij veteranen te gaan spelen. Moet ook zeggen dat ik ook totaal uit mijn ritme ben de laatste tijd, elke middag lig ik wel een paar uur te slapen, en dan in avond weer wat werken, naja net in 2 uur weer het werk voor een week gedaan
Ik ben sinds 3 maanden gestopt met drinken, redelijk cold turkey, dus zelfs het uitzicht van een kroeg is niet meer leukquote:
Maar hoe lang willen mensen zich constant laten testen? Want dat gaat ook nog een probleem worden. Zeker als we niet weten hoe besmettelijk asymptomatische mensen zijn. Want uiteindelijk willen we allemaal gewoon zonder beperkingen je ding gaan doen of het werken is of op vakantie of naar de kroeg.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom was het dodelijk dat er aan begin niet genoeg test capaciteit was, pas nu zie je dat mensen zich ook gaan laten testen bij lichte klachten, maar juist daar hadden werkgevers een veel betere rol in kunnen spelen denk ik, zeker voor de mensen die nu nog op lokatie werken, helaas zijn dat veelal bedrijven die nou niet bepaald een voortrekkersrol spelen op sociaal gebied.
Geen idee, maar het scheelt natuurlijk wel als je uitslag er in 20 minuten of sneller is, als je dan bij de poort staat, dan kun je even zeggen: Ok ik doe even een test en wacht wel met een kopje koffie.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar hoe lang willen mensen zich constant laten testen? Want dat gaat ook nog een probleem worden. Zeker als we niet weten hoe besmettelijk asymptomatische mensen zijn. Want uiteindelijk willen we allemaal gewoon zonder beperkingen je ding gaan doen of het werken is of op vakantie of naar de kroeg.
Stoppen met drinken kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb sinds oktober niet een biertje meer aangeraakt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben sinds 3 maanden gestopt met drinken, redelijk cold turkey, dus zelfs het uitzicht van een kroeg is niet meer leuk
Zelfde hier, nog steeds 2 pakjes per dagquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stoppen met drinken kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb sinds oktober niet een biertje meer aangeraakt.
Ik zou willen dat ik dat van de sigaretten kon zeggen
Sneltesten aan de poort zou het leven zoveel dragelijker makenquote:Op woensdag 10 februari 2021 01:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, maar het scheelt natuurlijk wel als je uitslag er in 20 minuten of sneller is, als je dan bij de poort staat, dan kun je even zeggen: Ok ik doe even een test en wacht wel met een kopje koffie.
Mjah kijk ik denk dat het probleem niet in de test zit, maar dat mensen in quarantaine moeten tot ze de uitslag hebben, dan denken veel mensen: Tjah zal wel niks zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Sneltesten aan de poort zou het leven zoveel dragelijker maken
Dat is leuk tijdelijk maar niet voor de rest van je leven. Maar sowieso waarom zou je het in de toekomst doen als de risicogroep gevaccineerd is?quote:Op woensdag 10 februari 2021 01:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, maar het scheelt natuurlijk wel als je uitslag er in 20 minuten of sneller is, als je dan bij de poort staat, dan kun je even zeggen: Ok ik doe even een test en wacht wel met een kopje koffie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |