Ik heb me de laatste maanden ook af en toe niet lekker gevoeld.. wat half, wat verkouden. Maar ik laat me niet testen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Maar ik denk dat een groot deel gewoon een soort moeheid is. Men neemt het niet meer zo serieus als vorig jaar om deze tijd.
Je verwacht het nietquote:De coronamaatregelen versoepelen of strenger maken is vermoedelijk twee ā drie weken niet mogelijk. Dat komt door het winterweer. De besmettingscijfers zijn de komende weken namelijk niet betrouwbaar, stelt hoogleraar infectieziekten Andreas Voss van het Radboudumc. ,,Je hebt de kans dat mensen die besmet zijn zich nu niet laten testen. Maar er zijn ook meer mensen thuis, omdat ze niet naar het werk kunnen’’, stelt Voss. Veel besmettingen worden juist opgelopen op het werk.
Ik denk dat je dat onderschat. Tot het moment dat ze gebeld worden door de 'Rabobank', of een mailtje krijgen van 'Knab' dat hun pas verloopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is voor een zeer groot deel van de bevolking niet zo interessant, zeg maar die club die hun hele digitale hebben en houden verkopen voor een extra leven in Candy Crush. Slechts een beperkt deel van de bevolking is hier echt bezorgd over.
Des te meer kan er dan vanaf begin maartquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:46 schreef TheVulture het volgende:
AD:
[..]
Je verwacht het niet![]()
Nu zouden we tot 2 maart uberhaupt geen versoepelingen meer gaan krijgen maar toch... persoonlijk denk ik dat deze bak sneeuw er voor zorgt dat de R alleen maar verder daalt, omdat mensen nu ook overdag niet meer zomaar ergens op bezoek gaan of meer thuis werken...
Ik ben inmiddels al 6x getest, elke keer dat ik niesde en een keer hoestte, 2x door een melding in de app, etc. Elke keer negatief, inmiddels heb ik het idee dat die staaf in mijn neus het ook niet altijd meer waard is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook dat is logisch. Als je voor de vierde keer negatief getest bent omdat je een paar keer loopt te hoesten, dan geloof je het op een gegeven moment wel.
Ik ook nietquote:
Niet te snel.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Des te meer kan er dan vanaf begin maart
Reken er maar niet op, want dan zullen er ongetwijfeld nog "heel veel zaken onzeker zijn"quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dit is toch geen nieuws? Dat was al heel heel lang bekend.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:45 schreef chratnox het volgende:
Zit die persconferentie van de WHO-China joint press conference te kijken. Ze zeggen net dat heel veel 'feline-like' een natuurlijk reservoir voor het virus kunnen hebben, oftewel katachtigen.
Dat lijkt mij te betekenen dat dit virus niet meer weggaat, en dat #zeroCovid een utopie is.
@:ipa84 wat denk jij? Als zo'n grote groep dieren een natuurlijk reservoir voor het virus zal zijn zonder er zelf ziek van te worden lijkt het me niet dat het nog weg gaat.
Dan zit er niets anders op dan alle katachtingen te ruimen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:45 schreef chratnox het volgende:
Zit die persconferentie van de WHO-China joint press conference te kijken. Ze zeggen net dat heel veel 'feline-like' een natuurlijk reservoir voor het virus kunnen hebben, oftewel katachtigen.
Dat lijkt mij te betekenen dat dit virus niet meer weggaat, en dat #zeroCovid een utopie is.
@:ipa84 wat denk jij? Als zo'n grote groep dieren een natuurlijk reservoir voor het virus zal zijn zonder er zelf ziek van te worden lijkt het me niet dat het nog weg gaat.
"Ja maar de zuid-afrikaanse variant komt eraan en zorgt voor code zwart in juni."quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Andorrese variant. Vergeet die niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:46 schreef THEFXR het volgende:
ik zie de bui al hangen:
verlenging van.......
.
oorzaak:
1) britse variant
2) Californische variant
3) Zuid Afrikaanse variant
4) Braziliaanse variant
5) Aziatische variant
bron:
https://www.ft.com/content/71e53321-3719-4f10-9406-c614a5ddc1b8
https://www.nytimes.com/i(...)variant-tracker.html
Dat #zeroCovid een utopie is? Ja. Dat katachtigen een natuurlijk reservoir zijn kan ik me niet herinneren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar dit is toch geen nieuws? Dat was al heel heel lang bekend.
Geen enkele partij gaat dat risico nu nemen, nog iets langer deze ruksituatie verlengen is voor hen minst risicovol... Dus dan weet je het welquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Ja maar de zuid-afrikaanse variant komt eraan en zorgt voor code zwart in juni."
"Ja, maar de Britse variant is nog niet weg en kan nog steeds voor een stijging zorgen"
"Ja, maar de klassieke variant is weer met een opmars bezig"
Mijn gevoel is dat gedurende deze kabinetsperiode (i.e. tot 17 maart) niets versoepeld zal worden, tenzij symbolisch.
Tot het misgaat natuurlijk, maar in basis zitten ze er niet echt mee. Er zijn er nog zat die hun paspoort afgeven aan een hotel als ze inchecken, dan heb ik het nog niet eens over het gebruik van kopie-hoesjes, maar het echt in bewaring geven van ID bewijzen bij hotels en verhuurders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat onderschat. Tot het moment dat ze gebeld worden door de 'Rabobank', of een mailtje krijgen van 'Knab' dat hun pas verloopt.
en ook nog de Gefantaseerde variant, die is zo gevaarlijk dat we hem niet durven te testen in het lab.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Andorrese variant. Vergeet die niet.
Dat laatste heb ik wel eerder gelezen, en sowieso zat dieren die als rondlopend reservoir fungeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat #zeroCovid een utopie is? Ja. Dat katachtigen een natuurlijk reservoir zijn kan ik me niet herinneren.
Dan zet mark toch gewoon een facebook sessie op?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De rek is er echt uit bij veel mensen.
En dan word ik soms verweten altijd negatief te zijn, komop zeg een beetje vertrouwen mensen!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Ja maar de zuid-afrikaanse variant komt eraan en zorgt voor code zwart in juni."
"Ja, maar de Britse variant is nog niet weg en kan nog steeds voor een stijging zorgen"
"Ja, maar de klassieke variant is weer met een opmars bezig"
Mijn gevoel is dat gedurende deze kabinetsperiode (i.e. tot 17 maart) niets versoepeld zal worden, tenzij symbolisch.
Een ding begrijp ik dan niet. Als er geen stijging gaat komen, kun je op een gegeven moment toch niet anders doen dan versoepelen? Want na de verkiezingen gaat er de eerste periode ook niks gebeuren omdat er dan een nieuwe regering gevormd moet worden...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen enkele partij gaat dat risico nu nemen, nog iets langer deze ruksituatie verlengen is voor hen minst risicovol... Dus dan weet je het wel
Misschien vlak voor de verkiezingen nog even de avondklok eraf, that's it
Zodra die binnen 15cm van iemand komt, is die binnen 3 tellen dood. Direct. Als een combi van blauwzuurgas en cyaankali. *Poef*.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en ook nog de Gefantaseerde variant, die is zo gevaarlijk dat we hem niet durven te testen in het lab.
Het demissionair kabinet is dan nog gewoon op de tent aan het passen, die hoeft ook geen druk te voelen van verkiezingen op dat moment.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:54 schreef popje het volgende:
[..]
Een ding begrijp ik dan niet. Als er geen stijging gaat komen, kun je op een gegeven moment toch niet anders doen dan versoepelen? Want na de verkiezingen gaat er de eerste periode ook niks gebeuren omdat er dan een nieuwe regering gevormd moet worden...
Iedere keer als hugo zegt 'nog even volhouden' sterft er een kitten en een puppy. En compleet NL een beetje van binnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan word ik soms verweten altijd negatief te zijn, komop zeg een beetje vertrouwen mensen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |