Dat valt dan meestal (gelukkig) mee.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:40 schreef beantherio het volgende:
[..]![]()
![]()
Dit soort gedoe zag ik mensen bij mij in de buurt ook uitvoeren op een manier waarbij ik me afvroeg "wanneer valt de eerste dode?". Mensen laten hun gezonde verstand af en toe wel een beetje los met dit weer.
Ik zie het.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus geen strooiwagens meer in Twente? We zijn al hard op weg naar -8.
Vorig jaar ging het hier wel lekker in het voorjaar.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, eerst nog 3 maanden herfst.![]()
Kom er maar in regen en druilerigheid!
Superboeren krijgen alles voor elkaarquote:Op maandag 8 februari 2021 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De boer krijgt dat niet op de weg hooren onder aan de streep is dit gewoon ondernemersrisico waar je jezelf ook enigszins voor indekt maar boy oh boy.
Intelligente Lockdown effect.quote:Op maandag 8 februari 2021 23:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vorig jaar ging het hier wel lekker in het voorjaar.
[ afbeelding ]
Werd ook kutweer toen het afgelopen wasquote:Op maandag 8 februari 2021 23:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Intelligente Lockdown effect.
Er reed geen auto en er vloog geen vliegmachine
En nu daarom misschien ook wel winters.
Maar serieus denk ik dat er enig effect is.
Yep, zei ik hier al.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:33 schreef Dagoduck het volgende:
De kou is vanaf volgende week de kaart weer uit jongens. Bijna zomer.
Ik dacht ook al zoiets inderdaad, wordt dat dan de komende nachten overal het geval? Want gemiddeld -12 in de Bilt enzo betekend naar mijn idee dat de -5 overal wel aangetikt wordt.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus geen strooiwagens meer in Twente? We zijn al hard op weg naar -8.
Waar zie jij dat precies?quote:Op maandag 8 februari 2021 23:48 schreef Snowsquall het volgende:
Komt weer een hoop sneeuw aan vanuit Duitsland.....
O je doelde dus wel op die paar buitjes op de Waddenquote:
Weet jij niet waar Duitsland ligt??quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:13 schreef heygappie het volgende:
[..]
O je doelde dus wel op die paar buitjes op de Wadden
Laat het dooifront er maar doorheen denderen, sneeuw van betekenis komt er niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
Dat laatste klopt, maar voor het eerste moet je nog wat geduld hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:13 schreef heygappie het volgende:
[..]
O je doelde dus wel op die paar buitjes op de Wadden
Laat het dooifront er maar doorheen denderen, sneeuw van betekenis komt er niet meer.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:17 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Weet jij niet waar Duitsland ligt??Vreemd, op deze radar zie je wel sneeuw boven midden Duitsland, maar dat lost allemaal wel op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.weerplaza.nl/regenradar/europa/
Nou...ik zie het iig linksom richting Winterswijk kantelen. Duurt nog een paar uur maar kan zeker nog wat sneeuw in het oosten geven. Hier heeft het vandaag ook weer de hele dag gesneeuwd(wat ze niet verwacht hadden)quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:19 schreef heygappie het volgende:
[..]
Vreemd, op deze radar zie je wel sneeuw boven midden Duitsland, maar dat lost allemaal wel op.
https://www.weerplaza.nl/regenradar/europa/
Dat werd wel verwacht maar dat gebied gaat het niet redden helaas.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:25 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nou...ik zie het iig linksom richting Winterswijk kantelen. Duurt nog een paar uur maar kan zeker nog wat sneeuw in het oosten geven. Hier heeft het vandaag ook weer de hele dag gesneeuwd(wat ze niet verwacht hadden)
Tegen de tijd dat de Nederlandse grens bereikt is zal het hooguit lichte poeder zijn waar je geen oliebol mee kan inpoederenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 00:25 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nou...ik zie het iig linksom richting Winterswijk kantelen. Duurt nog een paar uur maar kan zeker nog wat sneeuw in het oosten geven. Hier heeft het vandaag ook weer de hele dag gesneeuwd(wat ze niet verwacht hadden)
Ik denk dat er een samenhang inzit en dat dat de reden is waarom we nu zo een harde winter krijgen. Ik hou mijn hart vast voor de zomer..quote:Op maandag 8 februari 2021 23:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Intelligente Lockdown effect.
Er reed geen auto en er vloog geen vliegmachine
En nu daarom misschien ook wel winters.
Maar serieus denk ik dat er enig effect is.
Gohquote:Op dinsdag 9 februari 2021 06:37 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik denk dat er een samenhang inzit en dat dat de reden is waarom we nu zo een harde winter krijgen. Ik hou mijn hart vast voor de zomer..
Ik kan alleen geen bron vinden hoe de lockdown effect en minder vliegtuigen/autos voor zulk weer kan zorgen...
Geen enkel causaal verband.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 06:37 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik denk dat er een samenhang inzit en dat dat de reden is waarom we nu zo een harde winter krijgen. Ik hou mijn hart vast voor de zomer..
Ik kan alleen geen bron vinden hoe de lockdown effect en minder vliegtuigen/autos voor zulk weer kan zorgen...
Die moet je dan ook niet gebruiken. Zet hem eens op expert.quote:
Ze strooien niet overal.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 07:38 schreef quirina het volgende:
Lekker glad weer deze ochtend. hebben jullie ook zo’n fijne gemeente die niet strooit vanwege de natuur ?
Het is anderhalve week koud.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 06:37 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat ga je ook niet vinden. Er is waarschijnlijk wél een effect op de vorming van cirruswolken (sluierwolken) omdat er minder vliegtuigen vliegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 06:37 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Hoewel dit weersproken is in een andere paper. Meer onderzoek nodig dus, maar dat het kan zijn dat het bepaalde zaken wat verandert is niet zo gek gedacht (hoewel wat in deze paper besproken is, iets heel anders lijkt dan wat hier gesuggereerd werd.)quote:The potential of condensation trails (contrails) from jet aircraft to affect regional-scale surface temperatures has been debated for years1,2,3, but was difficult to verify until an opportunity arose as a result of the three-day grounding of all commercial aircraft in the United States in the aftermath of the terrorist attacks on 11 September 2001. Here we show that there was an anomalous increase in the average diurnal temperature range (that is, the difference between the daytime maximum and night-time minimum temperatures) for the period 11–14 September 2001. Because persisting contrails can reduce the transfer of both incoming solar and outgoing infrared radiation4,5 and so reduce the daily temperature range, we attribute at least a portion of this anomaly to the absence of contrails over this period.
https://www.nature.com/articles/418601a
Het sneeuwt inderdaad gewoon maar doorquote:Op dinsdag 9 februari 2021 08:20 schreef Lonaa het volgende:
Er dwarrelt wat sneeuw in Enschede. En het is koud.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 07:48 schreef pietkanarie het volgende:
Ik denk ook wel dat de dooi er volgende week komt. Verzachting is duidelijk de trend. Maar ik blijf nog even hopen op andere voorspellingen, het is nog een week vooruit. Qua vorst heb ik nooit genoeg. Een kleine 1,5 week is leuk, maar liefst nog langer.
Meer condensvorming minder instraling van zon. De theorie is dat als het al effect heeft het overdag een dempend en 's avonds een verwarmend effect heeft. Maar het gaat echt nooit de reden van een koude winter zijn. Zet alle menselijke activiteit stop en het gebeurt nog niet eens. Niet echt verantwoordelijk voor luchtdrukpatronen en dergelijke. Onzinnig om het uberhaupt over te hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 08:48 schreef aloa het volgende:
Minder vliegtuigen is minder luchtvervuiling, dus fellere zonneschijn. Maar heeft niks met deze winter te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |