Kreatinine was geplateaud en daar waren ze tevreden mee. Verder alles normaal. 1 maart weer lab.quote:
Mooiquote:Op zondag 7 februari 2021 18:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kreatinine was geplateaud en daar waren ze tevreden mee. Verder alles normaal. 1 maart weer lab.
Maar hoe vroeg moet dat ding er staan? Dan moet je met je warme lijf vroeg naar buiten. Beter nu, dan kan je lekker vanavond warm binnen blijvenquote:Op zondag 7 februari 2021 18:57 schreef fietsie het volgende:
Ik moet de vuilcontainer gaan vullen en bij de straat zetten. Alles in mijn lijf zegt "Kan morgenochtend ook"
En dan vriest hij vannacht dicht en wordt hij niet geleegdquote:Op zondag 7 februari 2021 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar hoe vroeg moet dat ding er staan? Dan moet je met je warme lijf vroeg naar buiten. Beter nu, dan kan je lekker vanavond warm binnen blijven
Mmmm, da's ook niet handig. Maar ik neem aan dat dat ding nu ook buiten staat?quote:Op zondag 7 februari 2021 19:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan vriest hij vannacht dicht en wordt hij niet geleegd
Ik dacht al slim te zijn door een houtje op de grond onder mijn rolluiken te zetten.
Kom er net achter dat bevriezen ook de andere kant uitwerkt.... motor draaide, rolluik kwam niet naar beneden. Toch wel handig dat ik thuis was, toen kon ik hem losrammelen voor er iets knapte of oververhit raakte.
Kost je dus wel een dag?quote:Op zondag 7 februari 2021 19:09 schreef derLudolf het volgende:
Net gebeld, of ik morgen een vrije dag wil nemen. Woensdag zou eindelijk de laptop en dergelijke geleverd worden zodat ik ook kan thuiswerken
Nja dikke prima.
Dat had ik bij het eerste wat ik ooit van hem maakte. Was 6 persoons, ik had er nog vlees bij gedaan en een salade. Ging schoon op met z'n drieen (was een tegenvaller, ik had toen bedacht het nog 2 keer te kunnen eten)quote:Op zondag 7 februari 2021 19:13 schreef Barreltje het volgende:
Tevens voor hun die ook ottolenghie eten.. zijn bij jullie de porties ook zo .. ehm minimaal?![]()
We doen nu een soort van de helft van de porties van 6 personen, (oftewel 3 personen) maar ehm, dat kijkt verdomd veel op een 1-persoons portie
Het was geen dwang en eigenlijk vind ik het niet ergquote:
Eet je wel een van z'n maaltijd recepten? Veel recepten ook om te combineren als verschillende mezzes of gewoon onderdeel van een maaltijd.quote:Op zondag 7 februari 2021 19:13 schreef Barreltje het volgende:
Tevens voor hun die ook ottolenghie eten.. zijn bij jullie de porties ook zo .. ehm minimaal?![]()
We doen nu een soort van de helft van de porties van 6 personen, (oftewel 3 personen) maar ehm, dat kijkt verdomd veel op een 1-persoons portie
Schildklier laatst nog gecheckt?quote:Op zondag 7 februari 2021 19:14 schreef Barreltje het volgende:
Tevens spierpijn in bovenbenen van de wandeling van vandaag![]()
Das toch niet echt goed..
Paddenstoelen lasagna.. lijkt me wel een aaltij eigenlijkquote:Op zondag 7 februari 2021 19:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eet je wel een van z'n maaltijd recepten? Veel recepten ook om te combineren als verschillende mezzes of gewoon onderdeel van een maaltijd.
Ik had gisteren een pasta naar zijn recept. Recept was voor 4 personen. Ik heb de hoeveelheid pasta gehalveerd en kon er toch 3 porties uit halen.
Ik snap em even niet..quote:Op zondag 7 februari 2021 19:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Schildklier laatst nog gecheckt?
Is bekend euvel bij jou toch?
Worden ze wel geleegd dan? Zou checken, wie weet is het niet nodigquote:Op zondag 7 februari 2021 18:57 schreef fietsie het volgende:
Ik moet de vuilcontainer gaan vullen en bij de straat zetten. Alles in mijn lijf zegt "Kan morgenochtend ook"
Zou je wel denken dan, ja.quote:Op zondag 7 februari 2021 19:21 schreef Barreltje het volgende:
Paddenstoelen lasagna.. lijkt me wel een aaltij eigenlijk
Mijn broertje haalt dat op in de gemeente van @sigmequote:Op zondag 7 februari 2021 19:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Worden ze wel geleegd dan? Zou checken, wie weet is het niet nodig![]()
Hier komen ze dus niet morgen.
Ik denk dat Molo het heeft over je calciumopname.quote:Op zondag 7 februari 2021 19:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik snap em even niet..
De lasagna bak die we normaal gebruiken voor een 4 persoons maaltijd was veel te klein.. dus nu maar de 1.5 persoons lasagna bak gebruikt..
Dan belt eega 'm en pakken ze 'm na de lunch meequote:Op zondag 7 februari 2021 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn broertje haalt dat op in de gemeente van @:sigme
In overleg met de gemeente is besproken dat groen niet wordt opgehaald, het vrijgekomen materiaal gaat ook mee met PMD en grijs.
M'n broertje hoeft niet op de normale tijd te beginnen/extra vroeg weg van huis. Ze zien maar wanneer ze beginnen, of dat nou 7 of 8:30 is, is om het even.
Dus waarschijnlijk kan @:fietsie de container morgenochtend nog wel aan straat zetten. Of hij woont vlakbij de plek van waaruit de vrachtwagens vertrekken, de chauffeur van die auto woont daar vlak bij én hij is een van de eersten op de route
Checkquote:Op zondag 7 februari 2021 19:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat Molo het heeft over je calciumopname.
Bij een verstoorde schildklierfunctie kan daar ook iets mis mee zijn en zich uiten in spierpijn.
Zo is mijn moeder midden in de nacht ooit op de SEH beland. Net een deel van de schildklier verwijderd, stuk gaan wandelen, spierpijn. Met dit verhaal in gedachten toch maar even gebeld en ze moest meteen langskomen.
Het bleek... spierpijn te zijn
Fastfoodweek plannenquote:Op zondag 7 februari 2021 19:45 schreef gcjoel het volgende:
De boer komt hier zelfs deze week niet, vanwege de vorst is oogsten niet te doen. Of ja dat nog wel maar daarna het verwerken en bezorgen niet.
Moet ik groente bij de supermarkt kopen
Tnx! Nog nooit over/van gehoord eigenlijk. Ik heb sowieso niet zo veel calcium inname denk ik.. ik drink/eet nagenoeg geen zuivelproducten..quote:Op zondag 7 februari 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Check
Plus los van calcium ook iets wat je vaak hoort als je net niet lekker ingesteld bent.
Wellicht is het ongerelateerd hoor, maar ik ervaar het zelf vrij regelmatig bij instelgeklooi dus dacht ik meld het even
Zoals mij zusje het vroeger noemde wafwafwaf puddingquote:Op zondag 7 februari 2021 20:27 schreef Myraela het volgende:
En gaan wel Heel Holland Bakt kijken, om de marteling compleet te maken.
Wasda?quote:Op zondag 7 februari 2021 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zoals mij zusje het vroeger noemde wafwafwaf pudding
Ahquote:
Er is een hoop wat je beter kan eten dan zuivel, als je calcium wil binnenkrijgen. Ik meen dat boerenkool met stip op 1 staat.quote:Op zondag 7 februari 2021 19:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Tnx! Nog nooit over/van gehoord eigenlijk. Ik heb sowieso niet zo veel calcium inname denk ik.. ik drink/eet nagenoeg geen zuivelproducten..
quote:Op zondag 7 februari 2021 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is een hoop wat je beter kan eten dan zuivel, als je calcium wil binnenkrijgen. Ik meen dat boerenkool met stip op 1 staat.
Klinkt wel als een typisch Franse reactie ja. Zo kwamen wij met wat vrienden rond de middag aan bij een Frans museum, buiten het seizoen. Blijkbaar was het museum dan tussen de middag gesloten, dat wisten we niet. Toen zeiden ze iets als "ja we zijn over een kwartier dicht, hier in Frankrijk lunchen we wel fatsoenlijk"quote:Op zondag 7 februari 2021 20:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah
Ooit half ruzie over gekregen met een Parijse ober
Omdat ik het verkeerd uitsprak vond hij. Ok, dan ga ik toch gewoon weg, teringlijer![]()
Valt ook eigenlijk altijd tegen dus bestel het sindsdien gewoon ook helemaal niet meer
Calciumopnameissues (voor zover je ze hebt hoor, laten we wel even duidelijk zijn, flinke kans van nietquote:Op zondag 7 februari 2021 21:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
Dat heb ik ook in geen jaren meer gegeten
Ok dan niet, ajuquote:Op zondag 7 februari 2021 21:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klinkt wel als een typisch Franse reactie ja. Zo kwamen wij met wat vrienden rond de middag aan bij een Frans museum, buiten het seizoen. Blijkbaar was het museum dan tussen de middag gesloten, dat wisten we niet. Toen zeiden ze iets als "ja we zijn over een kwartier dicht, hier in Frankrijk lunchen we wel fatsoenlijk"
Zojuist in Whatsapp bericht dat ze niet komen morgenquote:Op zondag 7 februari 2021 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar hoe vroeg moet dat ding er staan? Dan moet je met je warme lijf vroeg naar buiten. Beter nu, dan kan je lekker vanavond warm binnen blijven
Jij blij (en warm)quote:Op zondag 7 februari 2021 22:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zojuist in Whatsapp bericht dat ze niet komen morgen
Maar we weten haar sekse niet. Deze naam is multi-inzetbaar. En ze is klein.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:39 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het zieliger dat jullie haar hebben opgezadeld met een verkleinjongensnaam.
Zo harteloos.
Heb je de verwarming aan op de slaapkamer. Sinds die weer uit staat en het weer echt koud is op m'n kamer, slaap ik een stuk beterquote:Op maandag 8 februari 2021 05:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het ook wel snoezig(niet voor een mens overigens).
Tevensiemand suggesties om niet elke nacht ergens tussen 3-4.30 wakker te worden en pas tussen 5-6.30 weer in slaap te vallen? De afgelopen twee nachten sliep ik eindelijk door (wel weer wakker om 6u, dat dan wel) maar wat ik nou anders deed..
En als ik gewoon uitgerust zou zijn dan zou ik t niet zo erg vinden, maar dat is dus niet zo. Als ik wakker word tussen 3-6 ben ik wel echt wakkerwakker, maar ik heb echt stuk meer slaap nodig, dus ik ben overdag dan vet moe.
En ik weet dat mobiel erbij vast niet helpt, maar anders lig ik plafond te staren en soms word ik juist weer moe van t lezen (heb wel blauwlichtfilter en scherm heel donker).
Ik was gisteren wandelen met buren en kindjes en toen kwam ik terug en hadden twee andere buren samen in m'n tuin een verrassingssneeuwpop gemaakt
Moet best een werk geweest zijn ook, want het is helemaal geen goede plaksneeuw!
[ afbeelding ]
Nee, uit.. en vaak overdag t raam ook even open want heb t wel warm ja. Dus kan best wel alsnog daarmee te maken hebben. Het ventilatie schuifje staat wel altijd open. Onhandige is dat ik het vaak 's avonds als ik ga slapen wel lekker fris heb, en als ik het dan te koud heb ook niet in slaap valt maar enorm opwarm 's nachts. En ik kan niet helemaal de goede temperatuur vinden 's ochtends. Ik was weer in slaap gevallen rond 5.30 en word net weer wakker uit nachtmerrie omdat te warm.. maar één van m'n dekbedden weg is dan snel weer met te fris (vierseizoenen ding, herfst en zomer deel zitten in een aparte hoes). Misschien morgen zomer dekbed er af maar dan wel dunne pyjama broek aan of zo.quote:Op maandag 8 februari 2021 06:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je de verwarming aan op de slaapkamer. Sinds die weer uit staat en het weer echt koud is op m'n kamer, slaap ik een stuk beter
Je thermostaat is kapotquote:Op maandag 8 februari 2021 06:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, uit.. en vaak overdag t raam ook even open want heb t wel warm ja. Dus kan best wel alsnog daarmee te maken hebben. Het ventilatie schuifje staat wel altijd open. Onhandige is dat ik het vaak 's avonds als ik ga slapen wel lekker fris heb, en als ik het dan te koud heb ook niet in slaap valt maar enorm opwarm 's nachts. En ik kan niet helemaal de goede temperatuur vinden 's ochtends. Ik was weer in slaap gevallen rond 5.30 en word net weer wakker uit nachtmerrie omdat te warm.. maar één van m'n dekbedden weg is dan snel weer met te fris (vierseizoenen ding, herfst en zomer deel zitten in een aparte hoes). Misschien morgen zomer dekbed er af maar dan wel dunne pyjama broek aan of zo.
Mijn levenquote:Op maandag 8 februari 2021 07:31 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Normaal loop ik een half uur, 's ochtend, maar 1 hond kan niet goed tegen de sneeuw aan de poten, dus maar klein stukje gelopen. Staat tegenover dat ik wel een half uur sneeuw aan het scheppen ben geweest. Paadjes van de deur naar de weg, paadje naar kippenhok, paadje naar schapen...
En nu dan 'op kantoor'. Maar als ik aan tafel zit kunnen de poezen niet samen op school en de een had echt enorme schootdrang en juist die kan niet goed aan tafel. Dus ik zit maar even een kwartiertje extra op de bank. Kantoor moet maar even wachten.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk met weg. Ik heb beide delen in een aparte dekbedovertrek op m'n bed liggen dus kan inderdaad er af klappen. Dat doe ik nu al, maar daar word ik dus eerst wakker van als ik het te warm heb, en een half uurtje na wegklappen krijg ik het dan weer te fris en word ik weer wakkerquote:Op maandag 8 februari 2021 06:51 schreef Vanyel het volgende:
Weg hoeft toch niet? Wij hebben het tweede deel los erop liggen. Dat kun je dus eraf klappen als het te heet is (nooit).
Ik heb een fleece dekentje stand-by liggen. Winterdekbed alleen is soms net te koud, maar zomerdekbed is te warm. Misschien werkt dát wel voor je.quote:Op maandag 8 februari 2021 08:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik eigenlijk met weg. Ik heb beide delen in een aparte dekbedovertrek op m'n bed liggen dus kan inderdaad er af klappen. Dat doe ik nu al, maar daar word ik dus eerst wakker van als ik het te warm heb, en een half uurtje na wegklappen krijg ik het dan weer te fris en word ik weer wakker.
Maar eens andere combi van deken/kleren proberen.
Ah goeie tip, die heb ik in overvloed in huis dankzij de katten haha. Ga ik vannacht proberen!quote:Op maandag 8 februari 2021 08:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb een fleece dekentje stand-by liggen. Winterdekbed alleen is soms net te koud, maar zomerdekbed is te warm. Misschien werkt dát wel voor je.
Das de overgangquote:
Dat mag ik toch hopen van niet op m'n 31equote:
Hahaha, ja ik betrapte mezelf ook al op die gedachte. Toen zei de weerman 'Het blijft in ieder geval tot halverwege volgende week vriezen'quote:Op maandag 8 februari 2021 09:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het houdt niet op! ik vind het nu wel weer mooi geweest.
Dat wilde ik ook niet, toch maar gedaan en meteen raam in de slaapkamer opengezet om te voorkomen dat ik er weer in duikquote:Op maandag 8 februari 2021 09:11 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Ik wil niet uit mijn warme bed
Ja daar werd ik wel echt een beetje verdrietig van, het wordt van de week gewoon snachts -13 !!!!quote:Op maandag 8 februari 2021 09:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hahaha, ja ik betrapte mezelf ook al op die gedachte. Toen zei de weerman 'Het blijft in ieder geval tot halverwege volgende week vriezen'
Godverdomme.
Hoop toch echt dat er voor zwervers genoeg plekken zijn om ‘s nachts te slapenquote:Op maandag 8 februari 2021 09:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja daar werd ik wel echt een beetje verdrietig van, het wordt van de week gewoon snachts -13 !!!!
En dat is dan gemiddeld. In 't Oosten is het dan meestal nog wel een graad of 3 kouder.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja daar werd ik wel echt een beetje verdrietig van, het wordt van de week gewoon snachts -13 !!!!
quote:Op maandag 8 februari 2021 09:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat mag ik toch hopen van niet op m'n 31e![]()
Combinatie nieuwbouwhuis van nog geen 4 jaar oud met uitstekende isolatie en een iets te grote isolatielaag in m'n eigen lichaamdenk ik. En nog niet helemaal goed weten hoe daar mee om te gaan, want een kilo of 7 geleden had ik het altijd koud, en dat is makkelijker, want standaard beide dekens, sokken en dikke trainingsbroek en shirt met lange mouwen aan en dan trok ik ergens gedurende de nacht die sokken uit.
Vandaag 2 weken geleden had ik de balkondeur open staan en en ik tijdens wandelen even op een bankje in de zon gezeten, kort want frisse wind, maar toch.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat is dan gemiddeld. In 't Oosten is het dan meestal nog wel een graad of 3 kouder.
Vorige week zondag stond ik met de buurvrouw de klimhortentia te elimeneren omdat nieuwe schutting. In de zon. Weet nog dat ik zei 'Oh hij begint eindelijk weer wat kracht te krijgen ook, lekker man'
Gisteren stond ik 2 auto's uit 50 cm sneeuw te graven met de buurvrouw.
Omg ja ik heb van de week toen we in de tuin bezig waren ook nog even in de zon op het bankje gezetenquote:Op maandag 8 februari 2021 09:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat is dan gemiddeld. In 't Oosten is het dan meestal nog wel een graad of 3 kouder.
Vorige week zondag stond ik met de buurvrouw de klimhortentia te elimeneren omdat nieuwe schutting. In de zon. Weet nog dat ik zei 'Oh hij begint eindelijk weer wat kracht te krijgen ook, lekker man'
Gisteren stond ik 2 auto's uit 50 cm sneeuw te graven met de buurvrouw.
Mijn trainer vond gisteren dat ik zodadelijk best op de fiets kan om te komen trainen bij hem. Is 4 km enkele reis.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb mijn enige afspraak voor vandaag maar afgezegd, ik zag mezelf niet op mijn werk geraken. Dus nu werk ik thuis, samen met het kind, wat open scholen zijn ook een hoax
Ik vond het ook meevallen, zeker als het niet waait.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het qua kou nog best meevallen eigenlijk, maar ik heb dan ook een shitload aan kleren aan als ik naar buiten ga
Slimquote:Op maandag 8 februari 2021 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook niet, toch maar gedaan en meteen raam in de slaapkamer opengezet om te voorkomen dat ik er weer in duik
Gelijk heb je!quote:Op maandag 8 februari 2021 09:36 schreef Lonaa het volgende:
Mijn trainer vond gisteren dat ik zodadelijk best op de fiets kan om te komen trainen bij hem. Is 4 km enkele reis.
'Kan prima, morgen zullen de straten vast schoongemaakt zijn'. Lekker makkelijk praten met je volle koelkast, thuiswerk en zonder hond.
Ik heb me gevraagd of ie al buiten geweest was. 'Ja wel even.'
Heb zonet afgezegd.
Het stuitte me tegen de borst dat als ie me een beetje kent hij weet dat mijn verantwoordelijkheidsgevoel soberso in de weg zit. En daar mag ie dan best een beetje rekening mee houden, want ik zit me dus nu schuldig en een aansteller te voelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Overigens is het 'maar' sport dus hij kan je ook nooit verplichten
Digitaal het Maliveld bestormen met je tractor a la een 'moderne versie' van Age of Empires?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn maar tuin gaan tekenen. Vandaag met groot succes, eindelijk. We hadden warme Benco en speelden ook nog Farmers Defence Forceje op de computer. Het eten was zeer goed gelukte lamskofte![]()
Over Hansje, die hebben we soort van geadopteerd. Of zij ons. Ze kan spinnen en doet kopjes. Ze schrokt haar eten op. Maar nee, we gaan haar niet in huis nemen. J denkt dat een buitenkat en een binnenkat een slecht idee is.
We gaan morgen het asiel bellen voor haar. Ik vind het zo zielig voor haar in deze kou.
Er zijn best een aantal collega's die ook wat verder weg wonen waar OV niet eens een optie is, maar die zijn kennelijk allemaal met de auto veilig op werk.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:39 schreef Lonaa het volgende:
Oh fijn @:Blues![]()
Hoorde gisteren van een vriendin die met de auto naar ander dorp moest voor werk, dat ze de diensten omgegooid hadden zodat alleen maar mensen uit het dorp ingeroosterd stonden. Vond ik ook wel mooie oplossing.
Ik zou met de auto nu wel gaan, denk ik. Ligt er een beetje aan voor wat. Mijn moeder wordt morgen 60 en ik ben wel van plan daarheen te gaan met de auto.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Er zijn best een aantal collega's die ook wat verder weg wonen waar OV niet eens een optie is, maar die zijn kennelijk allemaal met de auto veilig op werk.
Voel me dan wel een beetje een watje, maar het zij zo.
Vroegah was ik een onverschrokken type, maar ik zit toch in een ander soort fase qua leeftijd? Geen idee maar ik denk er gewoon anders over dan vroeger of zo. Meer voorzichtig en niet meer zo enorm pro-actief en onverschrokken.
Veiligheid voor alles. Als het niet per se hoeft of strikt noodzakelijk niet doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:43 schreef Lonaa het volgende:
En los daarvan, ik heb gezien hoe de Singel eruit ziet, daar rijden de auto's nog steeds stapvoets.
Sorry wat.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:44 schreef z80 het volgende:
Vanochtend auto uitgegraven. Sneeuw lag tot op hoogte van de motorkap. stukje naar achter om vervolgens de auto sneeuw en ijsvrij te maken.
In Duitsland was er enkel met zand gestrooid en een sneeuwschuiver had iets gedaan, waarschijnlijk. In Nederland de meeste wegen wel schoon.
Met dit weer merk je wel dat er winterbanden onder liggen. Op sneeuw nog wel grip.IJs niet. Maar dat is normaal.
Echt nietquote:Op maandag 8 februari 2021 09:44 schreef z80 het volgende:
Vanochtend auto uitgegraven. Sneeuw lag tot op hoogte van de motorkap. stukje naar achter om vervolgens de auto sneeuw en ijsvrij te maken.
In Duitsland was er enkel met zand gestrooid en een sneeuwschuiver had iets gedaan, waarschijnlijk. In Nederland de meeste wegen wel schoon.
Met dit weer merk je wel dat er winterbanden onder liggen. Op sneeuw nog wel grip.IJs niet. Maar dat is normaal.
quote:Op maandag 8 februari 2021 09:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het stuitte me tegen de borst dat als ie me een beetje kent hij weet dat mijn verantwoordelijkheidsgevoel soberso in de weg zit. En daar mag ie dan best een beetje rekening mee houden, want ik zit me dus nu schuldig en een aansteller te voelen.
En ik weet dat dat niet reeel is. Denk ik.
Naja, vond het gewoon beetje kutstreek.
Het hele land ligt plat, overal verkeerschaos, niet schuldig voelen.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het stuitte me tegen de borst dat als ie me een beetje kent hij weet dat mijn verantwoordelijkheidsgevoel soberso in de weg zit. En daar mag ie dan best een beetje rekening mee houden, want ik zit me dus nu schuldig en een aansteller te voelen.
Ja, dat was ook een beetje mijn gedachtegang.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Met een gebroken dijbeen is het de komende dagen nog moeilijker sporten!
quote:Op maandag 8 februari 2021 09:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het hele land ligt plat, overal verkeerschaos, niet schuldig voelen.
Fijn dat je veilig thuis bent gebleven, en een geruststelling dat er voldoende mensen zijnquote:Op maandag 8 februari 2021 09:38 schreef Blues het volgende:
Net maar weer omgekleed in lekker warm huispakkie
Na een bijna slapeloze nacht qua zorgen over hoe en wat op het werk te geraken, ververste ik steeds de NS app, en voorlopig wordt dat niks.
De eerste sprinter zou om 10.07 gaan en dan elk half uur weer eentje.. maar ook die schakelen steeds over op rood/rijdt niet.
(auto wil/kan/ga ik gewoon niet doen nu).
Hoor net op de werkapp dat er genoeg bezetting is en ik mag thuisblijven dus hoera, even resetten en vandaag gewoon vrij. Prima, genoeg dagen. (wegens oud)
Woensdag pas weer werken
Vanaf de grens tot voorbij Nijmegen zwart asfalt. Stukje ijsbaan met sneeuwwallen en weer schoon asfalt.quote:
Vorige week maandag met gevaar voor eigen botbreuken wegens ijzel naar station gegaan (3 dagen spierpijnquote:Op maandag 8 februari 2021 09:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Met een gebroken dijbeen is het de komende dagen nog moeilijker sporten!
Ik vind dat een vreemde uitleg van 'de meeste wegen schoon'.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Vanaf de grens tot voorbij Nijmegen zwart asfalt. Stukje ijsbaan met sneeuwwallen en weer schoon asfalt.
Laatste stukje dorp in en naar mijn werk was het sneeuw rijden. Totaal niets gedaan.
Zo’n 12 jaar geleden had ik een hele vervelende leidinggevende, durfde niet thuis te blijven (geen laptop toen), dus gaan lopen, van bushalte naar bushalte in de hoop dat ik m zou tegenkomen. Ruim 6 km in verse sneeuw, dodelijk vermoeiend. Baas was met chauffeur naar werk gekomen. Zijn reactie “nou, dat duurde nogal”quote:Op maandag 8 februari 2021 09:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het is niet voor niks code rood. Als je niet de weg op hoeft, niet doen.
En dan is het alleen maar mooi als er zo met bezetting geschoven kan worden dat mensen geen eind hoeven te reizen.
Als we al niet thuiswerkten had ik er nu ook een thuiswerkdag van gemaakt.
Al zou ik een jaar of tien geleden (toen we nog geen remote werkplekken hadden en wel een idiote manager) waarschijnlijk wel de 40 km naar kantoor geschoven zijn).
Vorst vind ik niet zo erg, zolang er naar niet telkens een verse sneeuwlaag overheen gaat. Nu een keer goed schuiven/strooien en het noodzakelijke wegverkeer kan best veilig de weg op om de zaak in te rijden.
quote:Op maandag 8 februari 2021 09:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Digitaal het Maliveld bestormen met je tractor a la een 'moderne versie' van Age of Empires?![]()
En Hansje
Het viel me gisteren op hoe blij de mensen waren die ik zag buiten. Allemaal.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:53 schreef Blues het volgende:
Overigens sneeuwt het hier nog steeds/weer.
Fijn he, lekker ff zeiken over King Winter ipv King Covid![]()
Zo maar eens met dekentje, kop thee op de bank in nieuw boek beginnen. Heb een spijbelgevoel
Tis ook net of je steeds vaker 'hoort roepen'/ziet typen ergens: "ik ben er nu alweer klaar mee".quote:Op maandag 8 februari 2021 09:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het viel me gisteren op hoe blij de mensen waren die ik zag buiten. Allemaal.
Toch valt het 'zeuren' en de toon wel op hoor. Vanochtend op het nieuws: 'Laten we eens even opsommen wat er allemaal niet kan nu, met de sneeuw'
Ja uh, dat had je ook iets anders kunnen verwoorden? In plaats van alweer 'wat er allemaal niet kan'.
Gisteren was 4km fietsen nog wel te doen, want zacht enzo, nu is het een ijsplaat aangedrukt door auto's. Dan is 4km best een heul eind om steeds om te glijden en weer verder te gaanquote:Op maandag 8 februari 2021 09:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn trainer vond gisteren dat ik zodadelijk best op de fiets kan om te komen trainen bij hem. Is 4 km enkele reis.
'Kan prima, morgen zullen de straten vast schoongemaakt zijn'. Lekker makkelijk praten met je volle koelkast, thuiswerk en zonder hond.
Ik heb me gevraagd of ie al buiten geweest was. 'Ja wel even.'
Heb zonet afgezegd.
Biologisch isook gewoon kut.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Maar nee, gewoon lekker ploegen en spuiten. Het land naar de klote helpen maar er wel geld voor krijgen
Geduld is een schone zaak zei mijn wijze moeder altijdquote:Op maandag 8 februari 2021 09:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Tis ook net of je steeds vaker 'hoort roepen'/ziet typen ergens: "ik ben er nu alweer klaar mee".
Wat het dan ook is.
Laat je hem dat nog weten?quote:Op maandag 8 februari 2021 09:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier is het nu echt voor iedereen thuiswerken in de ondersteuning... zie landelijke media waarom....quote:Op maandag 8 februari 2021 09:38 schreef Blues het volgende:
Net maar weer omgekleed in lekker warm huispakkie
Na een bijna slapeloze nacht qua zorgen over hoe en wat op het werk te geraken, ververste ik steeds de NS app, en voorlopig wordt dat niks.
De eerste sprinter zou om 10.07 gaan en dan elk half uur weer eentje.. maar ook die schakelen steeds over op rood/rijdt niet.
(auto wil/kan/ga ik gewoon niet doen nu).
Hoor net op de werkapp dat er genoeg bezetting is en ik mag thuisblijven dus hoera, even resetten en vandaag gewoon vrij. Prima, genoeg dagen. (wegens oud)
Woensdag pas weer werken
Algehele grotere/snellere negativiteitquote:Op maandag 8 februari 2021 09:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Tis ook net of je steeds vaker 'hoort roepen'/ziet typen ergens: "ik ben er nu alweer klaar mee".
Wat het dan ook is.
Ja. Ik zag fietsers dit doen op de Singel. Thanks but no thanks.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gisteren was 4km fietsen nog wel te doen, want zacht enzo, nu is het een ijsplaat aangedrukt door auto's. Dan is 4km best een heul eind om steeds om te glijden en weer verder te gaan
Negativiteit en sensatie verkopen. En zo gaan we allemaal denken dat we zo moeten denken.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Toch valt het 'zeuren' en de toon wel op hoor. Vanochtend op het nieuws: 'Laten we eens even opsommen wat er allemaal niet kan nu, met de sneeuw'
Ja uh, dat had je ook iets anders kunnen verwoorden? In plaats van alweer 'wat er allemaal niet kan'.
Ik zal het ijzer toch echt met de handen moeten vastpakken in de serverruimte. Dat gaat nog niet op afstand.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het is niet voor niks code rood. Als je niet de weg op hoeft, niet doen.
En dan is het alleen maar mooi als er zo met bezetting geschoven kan worden dat mensen geen eind hoeven te reizen.
Als we al niet thuiswerkten had ik er nu ook een thuiswerkdag van gemaakt.
Al zou ik een jaar of tien geleden (toen we nog geen remote werkplekken hadden en wel een idiote manager) waarschijnlijk wel de 40 km naar kantoor geschoven zijn).
Vorst vind ik niet zo erg, zolang er naar niet telkens een verse sneeuwlaag overheen gaat. Nu een keer goed schuiven/strooien en het noodzakelijke wegverkeer kan best veilig de weg op om de zaak in te rijden.
Waarschijnlijk wel, maar dat is waarschijnlijk ook voor Jan Lul.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Wij hebben ook zo'n brandhaard gehad. Op de covidafdeling en de sehquote:Op maandag 8 februari 2021 10:03 schreef fietsie het volgende:
Hier is het nu echt voor iedereen thuiswerken in de ondersteuning... zie landelijke media waarom....
Narigheid..
Oncologie en interne hier; en niet gek, want daar loopt een permanent heen en weer pendelende crew tussen, tussen die afdelingen.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wij hebben ook zo'n brandhaard gehad. Op de covidafdeling en de sehHopelijk is het snel opgelost, fiets.
Voor MIJ waren de meeste wegen schoon. Vanaf de grens is geen snelweg. De A12 ga ik echt niet voor mijn plezier rijden. Gemeente berg en dal strooit blijkbaar wel de doorgaande wegen. Nijmegen enkel binnen de bebouwde kom. En Rijkswaterstaat de snelweg tussen Arnhem en Nijmegen.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind dat een vreemde uitleg van 'de meeste wegen schoon'.
Er waren precies 0 wegen schoon, volgens je eigen verslag. Een stuk snelweg was schoon. Niet eens de hele snelweg.
quote:Op maandag 8 februari 2021 10:11 schreef Isabeau het volgende:
@:Lonaa je bent geen aansteller, stel je niet aan
quote:Op maandag 8 februari 2021 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dat is waarschijnlijk ook voor Jan Lul.Ok, dan niet teveel energie eraan verspillen zou ik zeggen. Niet aan hem opvoeden, maar vooral niet aan je eigen reactie op zijn horkigheid. Als een eend van je af laten glijden, blijmoedig en zonder het zelfs maar echt opgemerkt te hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
En nu zijn alle auto’s volledig onder de sneeuw?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:12 schreef fietsie het volgende:
Hier was net een van de grootste landbouwtrekkers die ik hier ooit gezien heb met een giga sneeuwschuif door het smalle straatje en tussen de autos door aan het zigzaggen met het gas erop.
Die gast heeft echt een enorme berg sneeuw van de weg af weten te schrapen met die dikke hoppende trekker
Balen!quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef Sarabi het volgende:
Nou het rooster opnieuw kitten heeft de lekkage toch niet verholpennu toch maar op zoek naar mensen die er meer verstand van hebben.
Dit is toch al een jaar de tendens. Enkel opsommen wat niet gaat of fout gaat.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doe mijn best.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, dan niet teveel energie eraan verspillen zou ik zeggen. Niet aan hem opvoeden, maar vooral niet aan je eigen reactie op zijn horkigheid. Als een eend van je af laten glijden, blijmoedig en zonder het zelfs maar echt opgemerkt te hebben
Ik kan echt enorm genieten van al het grote en kleine materieel dat steeds langs komt in een poging de weg schoon te maken/houdenquote:Op maandag 8 februari 2021 10:12 schreef fietsie het volgende:
Hier was net een van de grootste landbouwtrekkers die ik hier ooit gezien heb met een giga sneeuwschuif door het smalle straatje en tussen de autos door aan het zigzaggen met het gas erop.
Die gast heeft echt een enorme berg sneeuw van de weg af weten te schrapen met die dikke hoppende trekker
Ik ook. Het geeft een 'met zn alle'-gevoel en daar hou ik van.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan echt enorm genieten van al het grote en kleine materieel dat steeds langs komt in een poging de weg schoon te maken/houden
Ook, maar waarom denk jij dat jij een aansteller bent? Omdat jij denkt dat hij wel zal denken dat jij wel een aansteller zal zijn? In dat geval: niet denken voor een ander, zeker niet als je weet dat die persoon een raar denkpatroon heeft (maar anders beter ook niet eigenlijk).quote:Op maandag 8 februari 2021 10:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doe mijn best.![]()
Op mijn app vanochtend 'Ik ga hier niet doorheen ploegen', kreeg ik terug 'Thuistraining van maken?', dus misschien moet ik ook gewoon wat...zwart/witter zijn. Duidelijker, voor hem.
Er is heus heel veel positief nieuws, elke dag op de voorgrond.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:15 schreef z80 het volgende:
Dit is toch al een jaar de tendens. Enkel opsommen wat niet gaat of fout gaat.
We mogen dit niet meer, we moeten dat. Dit is dicht en er wordt X verspild.
Het positief nieuws moet gezocht worden met een vergrootglas en een sterke zaklamp.
Zou je dat niet bij de verzekering kunnen claimen?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jahad liever het geld geïnvesteerd in de brouwerij
Omdat ik vind dat ik alles zou moeten kunnen. En dat is irreeel.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook, maar waarom denk jij dat jij een aansteller bent? Omdat jij denkt dat hij wel zal denken dat jij wel een aansteller zal zijn? In dat geval: niet denken voor een ander, zeker niet als je weet dat die persoon een raar denkpatroon heeft (maar anders beter ook niet eigenlijk).
Als je gewoon weet dat je een enorme aansteller bent die het eerste sneeuwvlokje al aangrijpt als smoes om enkel met chips & cola te netflixen, tsja, dan ben je gewoon een aansteller. Maar om pas bij code rood af te haken vind ik wel wat anders eigenlijk.
quote:Op maandag 8 februari 2021 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is heus heel veel positief nieuws, elke dag op de voorgrond.
Covidpositief!
Ik heb overigens net een docu gezien over een man die een octopus bevriendt. Ik was te nieuwsgierig. Stelde niet teleur. Ik was ontroerd.
Nee juist niet, hij heeft zn best gedaan om juist zo veel mogelijk sneeuw tussen de auto's vandaan te klooien; zijn schuifdinges had 2 beweegbare uiteinden.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En nu zijn alle auto’s volledig onder de sneeuw?
Die was mooi he? Hoe hij iedere dag zwemmend op zoek ging naar z'n vriendinnetje... en z'n kind het ook leerde, dat genieten van de omgeving, van wat er is.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Covidpositief!
Ik heb overigens net een docu gezien over een man die een octopus bevriendt. Ik was te nieuwsgierig. Stelde niet teleur. Ik was ontroerd.
quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
Je hebt m gekekenWat moet jij je enorm vervelen dan.
Mooie beesten ook. Zeer nieuwsgierig en ondernemend.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Covidpositief!
Maar niet aan iemand die jij hebt ingehuurd om van jou een fysieke krachtpatser te maken/houden.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Dat weet ik en daar werk ik aan. Dat probeer ik tenminste. Maar soms heb ik daar dan wat hulp of bevestiging bij nodig en misschien moet ik die duidelijker vragen. Maar dat vind ik ook moeilijk.
quote:Op maandag 8 februari 2021 10:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar niet aan iemand die jij hebt ingehuurd om van jou een fysieke krachtpatser te maken/houden.
Aan/van je lief. Je vrienden. Je fokvrindjes. Die zijn daarvoor.
Ze pakken 't grondig aan.quote:Voor dat je met je werk begint, kijk eerst op intranet of er nieuwe covidmaatregelen voor jou van toepassing zijn. Gezien de huidige situatie kunnen deze maatregelen per uur wijzigen.
Blijkbaar qua intelligentie te vergelijken met onze gewone huisdieren, katten en honden. Ik vond het interessant.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:28 schreef z80 het volgende:
Mooie beesten ook. Zeer nieuwsgierig en ondernemend.
Wow, school open dus. Ik hoorde al van mensen in mijn omgeving dat de scholen vandaag nog dicht bleven.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:28 schreef fietsie het volgende:
Hier ging kind vanmorgen mopperend naar school. De hele 150meter door de sneeuw
In Friesland zijn ze anders.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, school open dus. Ik hoorde al van mensen in mijn omgeving dat de scholen vandaag nog dicht bleven.
Ik begin bang te worden dat het slecht werk van de vorige bewoners is en dan volgens mij niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou je dat niet bij de verzekering kunnen claimen?
De Friese scholen-organisaties hadden gister overleg, wij kregen rond 17:00 bericht dat de scholen dicht zouden blijven bij code rood, en open zouden gaan bij code oranje, geel of geen code.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, school open dus. Ik hoorde al van mensen in mijn omgeving dat de scholen vandaag nog dicht bleven.
Ik zag op Facebook vooral foto's van moeders die hun kind op de trekker van pa / opa / oom zetten, op weg naar school.quote:
Is een bus een optie? Die gaat volgens mij deels over de snelwegquote:Op maandag 8 februari 2021 10:34 schreef Tele6 het volgende:
gestrand op Ede-Wageningen. Kwam van A en B (regio Utrecht), moest naar Arnhem voor afspraak die fysiek gewoon door zou gaan.
Nee dus, want de treinen komen Arnhem niet in nu.
Ik kijk nog even of de trein over een kwartier rijdt en anders keer ik maar om denk ik
Ik had denk precies dezelfde keuze gemaakt. Iemand in de buurt met een 4-wieler?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:35 schreef Tele6 het volgende:
Stom om nu op weg te gaan, ja. Maar ik wilde naar therapie en ik wil eigenlijk ook gewoon heel graag naar huis
Er rijden geen bussen. Keolis vanaf Ede-Wageningen iig helemaal niet. Ik kan nog met de trein naar Wolfheze maar vanaf Wolfheze rijdt alleen een buurtbus en lijkt me sterk dat die daadwerkelijk rijdt.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is een bus een optie? Die gaat volgens mij deels over de snelweg
Waarom niet? Stel dat je nu terug “moet”, ben je in ieder geval gezellig samen ingesneeuwdquote:Op maandag 8 februari 2021 10:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik had niet naar A en B moeten gaan zaterdag, vooral. Maar ik had er niet op gerekend dat het OV gisteren en vandaag zo vast zou staan.
Ik kan terug naar A en B en dan kan B me misschien vanavond naar huis rijden of zo. Of ik blijf er weer slapen en probeer het morgen weer.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had denk precies dezelfde keuze gemaakt. Iemand in de buurt met een 4-wieler?
Wolfheze niet nee, te veel heuvels richting Arnhemquote:Op maandag 8 februari 2021 10:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er rijden geen bussen. Keolis vanaf Ede-Wageningen iig helemaal niet. Ik kan nog met de trein naar Wolfheze maar vanaf Wolfheze rijdt alleen een buurtbus en lijkt me sterk dat die daadwerkelijk rijdt.
quote:Op maandag 8 februari 2021 10:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik had niet naar A en B moeten gaan zaterdag, vooral. Maar ik had er niet op gerekend dat het OV gisteren en vandaag zo vast zou staan.
We hebben het in ieder geval wel samen beleefd ja.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarom niet? Stel dat je nu terug “moet”, ben je in ieder geval gezellig samen ingesneeuwd
Die laatste optie is volgens mij ook helemaal niet vervelendquote:Op maandag 8 februari 2021 10:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan terug naar A en B en dan kan B me misschien vanavond naar huis rijden of zo. Of ik blijf er weer slapen en probeer het morgen weer.
Dan lijkt het me ook achteraf een prima keuze geweest om naar hun te gaan. Je kan nou eenmaal niet alles voorzien, een pandemie, een sneeuwstorm, de NS die dan toch bevroren wisseltjes heeft: als je overal van tevoren rekening mee zou moeten houden werd het helemaal niks.quote:
Mijn vader wordt morgen 66!quote:Op maandag 8 februari 2021 09:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou met de auto nu wel gaan, denk ik. Ligt er een beetje aan voor wat. Mijn moeder wordt morgen 60 en ik ben wel van plan daarheen te gaan met de auto.
Maar nu 2x4 km fietsen om te sporten? Of al die km's lopen? Uh, nee. Nee.
En voordat je Arnhem CS binnenrijd moet je over heel veel wissels. Die waren blijkbaar in de aanbieding bij de bouw.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan lijkt het me ook achteraf een prima keuze geweest om naar hun te gaan. Je kan nou eenmaal niet alles voorzien, een pandemie, een sneeuwstorm, de NS die dan toch bevroren wisseltjes heeft: als je overal van tevoren rekening mee zou moeten houden werd het helemaal niks.
School open is meer een uitzondering, wat ik zo om me heen hoor.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat je binnen arnhem niet verder met de bus hoeft, heb er nog geen zien rijden hierquote:Op maandag 8 februari 2021 10:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit nu in een trein die naar Arnhem lijkt te gaan![]()
![]()
Ja die is mooiquote:Op maandag 8 februari 2021 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Covidpositief!
Er zijn juist de laatste jaren enorm veel wissels gesaneerd, nu is het hebben van wissels kut, maar in andere situaties erg handig omdat je anders (in het geval van Arnhem) vanaf spoor 2 alleen richting Zwolle kunt en niet naar Zevenaarquote:Op maandag 8 februari 2021 10:46 schreef z80 het volgende:
[..]
En voordat je Arnhem CS binnenrijd moet je over heel veel wissels. Die waren blijkbaar in de aanbieding bij de bouw.
Maar ja, dat kan nu ook niet meerquote:Op maandag 8 februari 2021 11:03 schreef Candaasje het volgende:
Zo blij dat ik niet met het OV hoef. Ik weet nog wel de wandelingen vanaf het Mediapark, of mijn ritje van 8 uur naar Roosendaal. Hoewel het wel gezellig was om met z'n allen mandarijntjes van de NS te eten op het perron. Dat dan weer wel.
Nee, ik zit nu weer in m'n volgende trein. Therapie ben ik nu toch al ruim een uur te laat voor, had ik 9:45 al afgebeld.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je binnen arnhem niet verder met de bus hoeft, heb er nog geen zien rijden hier
Bijna thuis dus! Verwarming aan, kop thee erbij, boek en niets meerquote:Op maandag 8 februari 2021 11:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, ik zit nu weer in m'n volgende trein. Therapie ben ik nu toch al ruim een uur te laat voor, had ik 9:45 al afgebeld.
Ik deed net om 10 uur op npo 1 mee met NL in bewegingquote:Op maandag 8 februari 2021 10:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doe mijn best.![]()
Op mijn app vanochtend 'Ik ga hier niet doorheen ploegen', kreeg ik terug 'Thuistraining van maken?', dus misschien moet ik ook gewoon wat...zwart/witter zijn. Duidelijker, voor hem.
Ik woon bij een school die open is.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
School open is meer een uitzondering, wat ik zo om me heen hoor.
Ik doe dat ook regelmatig, vandaag vergeten. Laatst ook een keer druk aan het trainen en toen belde iemandquote:Op maandag 8 februari 2021 11:16 schreef Blues het volgende:
I
[..]
Ik deed net om 10 uur op npo 1 mee met NL in beweging![]()
Conditie is prima maar het kraakt en het veert maar matig. Dus voor nu op vrije dagen best een idee voor naast de conditietraining die ik thuis kan doen. Moest wel lachen om mezelf.
Wegens?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier is het nu echt voor iedereen thuiswerken in de ondersteuning... zie landelijke media waarom....
Narigheid..
quote:Op maandag 8 februari 2021 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik doe dat ook regelmatig, vandaag vergeten. Laatst ook een keer druk aan het trainen en toen belde iemandheb de camera maar niet aangezet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja joh, ik kijk ernaar uit om flink op te warmenquote:Op maandag 8 februari 2021 11:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bijna thuis dus! Verwarming aan, kop thee erbij, boek en niets meer
Heb ik gemist dat er wat aan de hand is bij jullie?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:30 schreef fietsie het volgende:
Logt in.
Popup scherm:
[..]
Ze pakken 't grondig aan.
Vanuit de oncologie is een snel uit de hand lopende uitbraak van besmettingen onder personeel, het lijkt duidelijk hoe en wie, om over 2 weken weer volledig "los" te kunnen op het wegwerken van de wachtlijsten (want daar was net volledig op ingezet) vrij stevige maatregelen om het huis weer schoon te krijgen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb ik gemist dat er wat aan de hand is bij jullie?
Veiligheidshalve heb ik daarom gisteravond maar even de auto schoongeveegdquote:Op maandag 8 februari 2021 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Het ergste was altijd als de sneeuw een beetje ontdooid was, en daarna bevroren was. Dan had je van die enorme ijs plakken die je moest zien te verwijderen...
Poehquote:Op maandag 8 februari 2021 11:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vanuit de oncologie is een snel uit de hand lopende uitbraak van besmettingen onder personeel, het lijkt duidelijk hoe en wie, om over 2 weken weer volledig "los" te kunnen op het wegwerken van de wachtlijsten (want daar was net volledig op ingezet) vrij stevige maatregelen om het huis weer schoon te krijgen.
Ja "sneu" is een understatement; door een relatief lage covid-druk en goede uitstroom naar collega ziekenhuizen was het OK-programma naar een absoluut maximum opgeschaald om iedereen met een risico op permanente gezondheidsschade op de wachtlijsten met topprioriteit op een OK tafel te krijgen.. en dan... *ploef* einde plan.quote:
Nasty. En dat zal vast niet op de werkvloer zijn gebeurd, maar juist in de pauzes. Als die pbm even uit mogen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vanuit de oncologie is een snel uit de hand lopende uitbraak van besmettingen onder personeel, het lijkt duidelijk hoe en wie, om over 2 weken weer volledig "los" te kunnen op het wegwerken van de wachtlijsten (want daar was net volledig op ingezet) vrij stevige maatregelen om het huis weer schoon te krijgen.
quote:Op maandag 8 februari 2021 11:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:kaatje1 ik heb stoere kattenNa ja.. minimaal eentje.
Zeker weten dat het geen insluipers zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb hier net nog even de deur open gedaan, maar nee ze willen nietWe have far more in common than that which devides us..
Route start van/naar het kattenluik. Een insluiper had ik echt wel gehoordquote:Op maandag 8 februari 2021 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker weten dat het geen insluipers zijn![]()
Heb hier net nog even de deur open gedaan, maar nee ze willen niet
Hansje is een échte poesquote:Op maandag 8 februari 2021 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben misschien de eigenaar van Hansje gevonden maar Hansje is er niet om op de foto te gaan. Domme poes.
Mijn vorige week bestelde sneakers (aldus Lonaaaaaaaaaaaaa -sorry, dit maakte de autocorrect er van) zullen ook wel wat later zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:38 schreef fietsie het volgende:
Ironisch wel; de vorige week bestelde langlaufstokken worden niet geleverd, als gevolg van.. de sneeuw.
Amazon meldt dat mn zending "zoek" is.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn vorige week bestelde sneakers (aldus Lonaaaaaaaaaaaaa -sorry, dit maakte de autocorrect er van) zullen ook wel wat later zijn.
Ach vooralsnog ook geen weer voor.
Ben er nog niet over uit of ik straks met rondje lopen houten klompen of (leren) laarzen aan trek.
beide zullen koud zijn. Tenzij wollen sokken!quote:Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn vorige week bestelde sneakers (aldus Lonaaaaaaaaaaaaa -sorry, dit maakte de autocorrect er van) zullen ook wel wat later zijn.
Ben er nog niet over uit of ik straks met rondje lopen houten klompen of (leren) laarzen aan trek.
Ik hoop het ook. Het is wel echt een eind lopen vanaf hun huis. En ik zag Hans een dag of 10 geleden al hier lopen, zo lang is ze ook al weg van huis. Dus dit lijkt me stug. Maar ja, je weet het niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hansje is een échte poes![]()
![]()
Hopelijk blijkt ze de verdwenen kat te zijn, ben benieuwd naar het verhaal!
Die heb ik sowieso aan. Hout isoleert goed hoor en die laarzen hebben ook voeringquote:Op maandag 8 februari 2021 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
beide zullen koud zijn. Tenzij wollen sokken!
Wij hebben een dans spelletje op de nintendo...quote:Op maandag 8 februari 2021 11:16 schreef Blues het volgende:
I
[..]
Ik deed net om 10 uur op npo 1 mee met NL in beweging![]()
Conditie is prima maar het kraakt en het veert maar matig. Dus voor nu op vrije dagen best een idee voor naast de conditietraining die ik thuis kan doen. Moest wel lachen om mezelf.
Ik droeg vanochtend de gevoerde leren laarzen van mijn wederhelft, met warme sokken, maar de warmte daarin valt toch in het niets bij de warmte van mijnquote:Op maandag 8 februari 2021 11:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die heb ik sowieso aan. Hout isoleert goed hoor en die laarzen hebben ook voering
Neequote:Op maandag 8 februari 2021 12:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat werd een rondje om de flat, rondom het gebouw liggen sneeuwheuveltjes, niet slim om daar te gaan lopen met kapotte knieën
Zometeen maar Nederland in beweging terugkijken en meedoen
Werkt je trainer bij Witte Reus of zoquote:Op maandag 8 februari 2021 12:26 schreef Lonaa het volgende:
"kan prima, de straten zijn wel schoon."
[ afbeelding ]
Zeker, anders werd het niet uitgezondenquote:Op maandag 8 februari 2021 12:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Neekijken daar echt mensen naar?
Ik begrijp heel veel mensen. Vroeger al , maar aan begin corona zijn ze zelfs vaker gaan uitzenden. Werd ook aangeraden door fysiofitness. “Variatie in de oefeningen en jevweet zelf wel wat je niet kan”. En ze geven oefeningen die je zonder fitnessapperatuur kunt doenquote:Op maandag 8 februari 2021 12:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Neekijken daar echt mensen naar?
Ik weet ook echt niet hoe hij dat bedacht had hoor.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Werkt je trainer bij Witte Reus of zo![]()
Het is nu wel fantastisch licht binnen![]()
Ondanks grijze luchten waar sneeuw uit dwarrelt. Reflecteren
quote:Op maandag 8 februari 2021 12:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik droeg vanochtend de gevoerde leren laarzen van mijn wederhelft, met warme sokken, maar de warmte daarin valt toch in het niets bij de warmte van mijnSorels
![]()
[ afbeelding ]
Mijn moeder doet dat ook iedere dag sinds het begin van coronaquote:Op maandag 8 februari 2021 12:27 schreef Sarabi het volgende:
Nederland in Beweging is wel populair vandaaghoorde net van mijn moeder dat ze ook bezig was.
Ik hoop dat mijn moeder het ook vaker gaat doen. Ze is niet zo sportief maar voor corona ging ze iig 1x in de week naar de fysio.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mijn moeder doet dat ook iedere dag sinds het begin van corona
jup... mij werd het aantal jaar geleden adviseert ivm burn-out..quote:Op maandag 8 februari 2021 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik begrijp heel veel mensen. Vroeger al , maar aan begin corona zijn ze zelfs vaker gaan uitzenden. Werd ook aangeraden door fysiofitness. “Variatie in de oefeningen en jevweet zelf wel wat je niet kan”. En ze geven oefeningen die je zonder fitnessapperatuur kunt doen
?quote:Op maandag 8 februari 2021 12:37 schreef fietsie het volgende:
Amazon meldt nu:
11:14
Retourzending is onderweg van vervoerders naar FC's
,
10:20
Verloren door transportdienst - onbestelbaar
,
Langlaufstokken. Zodat ik op mn gescoorde langlaufski's de sneeuw in kan. (....)quote:Op maandag 8 februari 2021 12:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
?Wat had je besteld? En wat is FC's?
Klompen krijg je van die steeds hoger wordende kluiten onder als je door sneeuw looptquote:Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
maar zo erg is dit toch niet? Met fatsoenlijke winterbanden kun je hier prima overheen rijden...quote:Op maandag 8 februari 2021 12:26 schreef Lonaa het volgende:
"kan prima, de straten zijn wel schoon."
[ afbeelding ]
Ik zou dat ook echt niet durven hoor, op de fietsquote:Op maandag 8 februari 2021 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar zo erg is dit toch niet? Met fatsoenlijke winterbanden kun je hier prima overheen rijden...
Zelfs op de fiets (zonder winterbanden) is dit goed te doen...
Ik kreeg de tip om tierips om de velg/band te doen... als makeshift “sneeuwketting” voor op de fiets.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar zo erg is dit toch niet? Met fatsoenlijke winterbanden kun je hier prima overheen rijden...
Wij zijn zondag ook met auto op pad geweest... ging eigenlijk heel prima.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb gister ook met veel plezier gefietst; de uitdaging zit meer in auto's die capriolen hebben gemaakt (bochten rijden in een rechte weg) waardoor je op bevroren randen van sporen stuit...quote:Op maandag 8 februari 2021 13:26 schreef Jagärtrut het volgende:
In Zweden hebben vele ook winterbanden onder de fiets. Ik heb dit nooit gehad, maar ik snap ook wel dat het wat intimiderend is. Wat lucht uit je banden, 2 handen aan het stuur en fietsen, in het spoor van een auto. Eventueel zadel wat lager zodat je makkelijk bij de grond kunt..
Maar goed, ik heb dat 10 jaar lang elke winter gedaan, dat verandert mijn kijk wellicht wat....
Het blijft een uitdaging om de extend van de sneeuw op de foto te krijgen...Dieptes zijn echt slecht te fotograferen met mijn telefoon.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Inderdaad, van zo’n bochtje, 22 jaar geleden heb ik nu nog last en zal ook nooit meer goedkomen. En na diverse valpartijen daarna durf ik nu niet zo goed meerquote:Op maandag 8 februari 2021 13:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip om tierips om de velg/band te doen... als makeshift “sneeuwketting” voor op de fiets.
En in principe gewoon aangeduwde sneeuw... is fietsbaar. Maar wel oppassen met bochtjes en alles. Snap dat veel mensen dan toch liever gaan lopen. Van zo’n bochtje heeft mijn moeder 5 jaar later nog last.. en niet alleen als het sneeuwt maar gewoon elke dag. Met dank aan zeker permanent ijzerwerk in dr enkel.
Overigens fietst hier elke dag een dame langs waarvan ik me elke dag weer afvraag.. of ze niet gewoon eens omvalt bij het opstappen.
En die fietste daarnet soepeler dan ooit voorbij.
Het kan dus wel
Waarom wordt ijs zo bruin/geel als het op sneeuw vormt. Hier is ook alles bruin.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:27 schreef sigme het volgende:
Middagrondje gewandeld zojuist.
[ afbeelding ]
Sfeerplaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik begreep dat er ook saharazand in de lucht zit.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom wordt ijs zo bruin/geel als het op sneeuw vormt. Hier is ook alles bruin.
Maar dat zie je niet aan de sneeuw. Alleen het ijs.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik begreep dat er ook saharazand in de lucht zit.
mmm...vies water misschien?quote:Op maandag 8 februari 2021 14:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat zie je niet aan de sneeuw. Alleen het ijs.
quote:Op maandag 8 februari 2021 14:56 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm..... G appte net. Ze mocht wat uitzoeken van de baas. Ik geloof dat we een sousvide apparaat rijker zijn vanavondEn dat moet allemaal weer mee worden verhuist
Tja...en je moet het daar ook kwijtquote:Op maandag 8 februari 2021 14:56 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm..... G appte net. Ze mocht wat uitzoeken van de baas. Ik geloof dat we een sousvide apparaat rijker zijn vanavondEn dat moet allemaal weer mee worden verhuist
Ingraven!quote:Op maandag 8 februari 2021 15:07 schreef Lonaa het volgende:
Nadat ik de 2 parkeerplaatsen voor het huis geruimd heb zodat F. en de buurvrouw er kunnen staan kwam er een Twingo aanrijden die asociaal ruim (50 cm tussen auto en stoep, meter met de auto voor hem) en schuin op de weg parkeert en al bellend uitstapt en wegloopt.
Er passen nu geen auto's meer bij.
Als hij een beetje op de weg staat doet de sneeuwschuiver dat misschien welquote:
Sneeuwschuiverquote:Op maandag 8 februari 2021 15:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als hij een beetje op de weg staat doet de sneeuwschuiver dat misschien wel
Hier hebben we oer in het water.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom wordt ijs zo bruin/geel als het op sneeuw vormt. Hier is ook alles bruin.
Nu een handdoek op dat plekje leggenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef Lonaa het volgende:
Oh hij is weg.
Anticlimax, toch opgelucht
quote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu een handdoek op dat plekje leggen
DAT zal het probleem niet zijnquote:Op maandag 8 februari 2021 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tja...en je moet het daar ook kwijt
Op zolder??? Gewoon een grote stellingkast in de keuken met een miljoen stopcontactenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DAT zal het probleem niet zijnWe gaan een aparte kast op zolder maken voor alle keukenapparaat
(2 slowcookers, 1 multicooker, 1 grill-ding, frituurpan, een onovertroffen hoeveelheid pannen en ovenschotels, een kitchenaid mixer, een blender en weet ik wat ze al neit meer heeft
Heb je toevallig fijne vega tips? Ik gebruik hem echt te weinig.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:57 schreef fietsie het volgende:
![]()
![]()
Echt, zulke lekkere dingen, niet alleen 10+uur bereidingen, die je er mee kunt doen
Hmm die zou ik toch het liefst in de buurt van de keuken hebben geloof ikquote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DAT zal het probleem niet zijnWe gaan een aparte kast op zolder maken voor alle keukenapparaat
(2 slowcookers, 1 multicooker, 1 grill-ding, frituurpan, een onovertroffen hoeveelheid pannen en ovenschotels, een kitchenaid mixer, een blender en weet ik wat ze al neit meer heeft
Ik hou graag de keuken een beetje overzichtelijkquote:Op maandag 8 februari 2021 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zolder??? Gewoon een grote stellingkast in de keuken met een miljoen stopcontacten
Een paar dingen wel. De slowcookers gebruik je eigenlijk niet elke dag dus die kunnen wel omhoogquote:Op maandag 8 februari 2021 15:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm die zou ik toch het liefst in de buurt van de keuken hebben geloof ik
De Kitchenaid mag niet naar boven weet ik alquote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef Myraela het volgende:
Keukenapparaten die naar zolder gaan, kun je bijna net zo goed gewoon wegdoen.Ik zou echt te lui zijn om de KitchenAid van zolder te halen, dan kneed ik zelf wel.
Ik heb zo'n grill staan. Die is toen we hier kwamen wonen naar boven gegaan, die kan ik eigenlijk ook wel wegdoen. Gebruik ik echt nooit.
Overzichtelijk is in een kast, deur dicht. Iń de keuken of bijkeuken.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een paar dingen wel. De slowcookers gebruik je eigenlijk niet elke dag dus die kunnen wel omhoog
Stellingkast met deurenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hou graag de keuken een beetje overzichtelijkEn opgeruimd
Nee, echt nietquote:
Totdat je een paar keer per week 2 trappen op en 2 trappen af moetquote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee, echt nietDat huis is best aardig qua formaat maar ik wil niet nog een megakast erbij
Sorry, ik kook nooit vega, dus helaas niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je toevallig fijne vega tips? Ik gebruik hem echt te weinig.
Ik heb een kunststof bak met een deksel waar ik een gat in heb gemaakt waar de sous vide doorheen past.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hou graag de keuken een beetje overzichtelijkEn opgeruimd
Oh, dan zou je echt eens een roerei uit de sousvide moeten proberen. Was lekker.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef fietsie het volgende:
Sorry, ik kook nooit vega, dus helaas niet.
Nou, dit is zo'n compleet waterbad gebeurenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb een kunststof bak met een deksel waar ik een gat in heb gemaakt waar de sous vide doorheen past.
In die kunststof bak staat een tweede kleinere bak met daarin de sous vide stick, de rollen vacuumzak en de vacumeermachine.
Dus bij gebruik kan ik die er zo uit pakken, en even voor gebruik bij de hand houden.
Na sous vide gebruik de buitenste bak schoon en droog, alles er weer in en zo de kast in.
We gaan het zienquote:Op maandag 8 februari 2021 15:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Totdat je een paar keer per week 2 trappen op en 2 trappen af moetof het aanracht vol staat met apparatuur die nog naar zolder moet
Ik ook niet en mocht ik zo'n ding kopen zal het zijn wat @Myraela heeft. Steeds minder plek (of ik moet een keer opruimen)quote:Op maandag 8 februari 2021 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog nooit iets sous vide bereid op geloof ik. Dat is waarschijnlijk maar goed ook want nu spreekt het me nog niet zo aan.
Asperges!quote:Op maandag 8 februari 2021 16:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, dan zou je echt eens een roerei uit de sousvide moeten proberen. Was lekker.Wortels doen het ook goed, maar verder nog niets getest.
Ach, soms maken ze er een iets te grote hype van. Het is ook weer niet alsof er een hele nieuwe wereld voor je opengaat zodra je zo'n ding hebt.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog nooit iets sous vide bereid op geloof ik. Dat is waarschijnlijk maar goed ook want nu spreekt het me nog niet zo aan.
Ik ben dus rigoureus aan het opruimen. Het bevalt me meer dan prima dat de kasten niet meer afgeladen zijn. Ik ben benieuwd of ik het zo kan houden. Ik denk het wel, ik koop niet veel. Qua keuken ben ik compleet. Ik heb geloof ik geen wensen. Misschien een instantpot maar daar kan ik ook wel zonder.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook niet en mocht ik zo'n ding kopen zal het zijn wat @:Myraela heeft. Steeds minder plek (of ik moet een keer opruimen)
Dan kan je dus met zo'n binnenbak voor de akkekoires volstaanquote:Op maandag 8 februari 2021 16:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, dit is zo'n compleet waterbad gebeurenGeen staaf die je ergens in hangt
Ja, dat is nog wel een goede! Ik bedenk me altijd wanneer die niet in het seizoen zijn dat ik m'n sous vide vaker wil gebruiken.quote:
De slowcooker moet ik ook weer eens aan zetten. Maar is ook lastig met vega-dingen. Door de week eten we (of alleen ik) bijna alleen vegetarisch.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, soms maken ze er een iets te grote hype van. Het is ook weer niet alsof er een hele nieuwe wereld voor je opengaat zodra je zo'n ding hebt.
Ik zou mezelf ook eens wat vaker moeten inhouden.Maar ik ben te gevoelig voor reclames en hypes.
Ik hoop ook nog altijd dat ik, zodra we weer naar kantoor moeten, wel m'n slowcooker ga gebruiken. Die staat ook maar stof te verzamelen.
Het is een krijgertje hequote:Op maandag 8 februari 2021 16:04 schreef Myraela het volgende:
Ik heb juist voor zo'n staaf gekozen zodat het weinig ruimte inneemt.Dus ook geen speciale bak ervoor, hang hem gewoon in m'n grootste pan.
Keukenapparaten die weinig ruimte innemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |