Is-ie niet lek? Gezien de grote vlek op het beton.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:58 schreef wpor het volgende:
Ik kwam erachter dat de afsluitkraan van m'n buitenkraan vast zit..
Foto:
https://i.postimg.cc/Hk2BVF0K/IMG-20210206-195135.jpg
Natuurlijk is hij lek, dat is ook de kalkafzetting op de kraan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Is-ie niet lek? Gezien de grote vlek op het beton.
De vlek is een laagje iets donkerder beton (ligt echt boven de rest), dus nee dat niet geloof ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Is-ie niet lek? Gezien de grote vlek op het beton.
Die gaat over scheepsladders. een duivelse vergissing van je dus.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
Da's niet lek.
Da's aangelegd volgens NEN-666, wie herkent het niet?
kzou wel even de hoofdkraan dichtdraaien, in ieder geval controleren of die dicht kan. Als je wel iets sloopt op zaterdagavond terwijl het noodweer is dan heb je echt een probleem uitdaging,quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:25 schreef wpor het volgende:
Hetvm moertje kan ik zonder gevaar losdraaien?
Heb je wel eens een lekkende scheepsladder gezien?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die gaat over scheepsladders. een duivelse vergissing van je dus.
Ik wacht sowieso wel even tot een werkdag geloof ik.. :pquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
kzou wel even de hoofdkraan dichtdraaien, in ieder geval controleren of die dicht kan. Als je wel iets sloopt op zaterdagavond terwijl het noodweer is dan heb je echt een probleem uitdaging,
Dan buitenkraan even goed inpakken tegen de vorst.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik wacht sowieso wel even tot een werkdag geloof ik.. :p
Dit heb ik maar vast gedaan ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan buitenkraan even goed inpakken tegen de vorst.
Heb ik ook gedaan. 2 dikke handdoeken eromheen, zo strak als t ging, daar tape omheen gedraaid zodat t ook blijft zitten en daar een kartonnen doos overheen geschoven met daarin van dat bruine pakpapier en dat wordt op zn plek gehouden door een tuinstoel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan buitenkraan even goed inpakken tegen de vorst.
Dat lijkt hem wel te zijn (geen garantie dat het de juiste maat schroefdraad is, maar ws wel).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef wpor het volgende:
[..]
Dit heb ik maar vast gedaan ja.
Vervangen met onderstaande moet genoeg zijn?
https://www.toolstation.n(...)cEAQYASABEgJItPD_BwE
Of moet hij in z'n geheel eraf?
Ik vroeg me al af hoe dat moest ja. Maar bedankt!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:44 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat lijkt hem wel te zijn (geen garantie dat het de juiste maat schroefdraad is, maar ws wel).
Overigens is dat het enige dat er vervangen kan worden. Dat wat jij tot "het geheel" rekent is een tussenstuk dat in de buis is gesoldeerd. Als je dat wilt vervangen, moet je gaan zagen
Das vervelend maar betekent iig wel dat je een ringsleuteltje op het pakking moertje kunt zetten ipv een steeksleutel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:27 schreef wpor het volgende:
Het irritante is dat het handvatje niet vast op het asje zit.
1e reactie.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:38 schreef blomke het volgende:
Is kruipolie uit de gratie geraakt?
Overigens wat hierboven gezegd: met ringsleutel, dat warteltje loshalen en dan daaronder inspuiten.
Echt niet 100% kruipolie.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:05 schreef Hyperdude het volgende:
1e reactie.
WD-40 is niet echt 100% kruipolie, maar bij gebrek aan beter valt het te proberen.
De reactie waarvan ik wist dat die zou komen.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt niet 100% kruipolie.
WD-40 is voor waterafstotende applicaties, kruipolie voor smering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |