SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
16:06:06 vond ik een mooie tijdquote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
16:06:06 vond ik een mooie tijd
Ik heb dringend medische hulp nodig of een dier heeft dringend medische hulp nodig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:05 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]Heb een verklaring van het UMC, maar of deze telt wanneer ik zo aangetroffen word? Hooguit enkeltje psychiatrie, afdeling A2.
Wel de schoenen andersom aandoen om ze op een dwaalspoor te zettenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:12 schreef PSVCL het volgende:
Ik ga sowieso naar buiten vanavond ..rennen voor de gestapo in de sneeuw![]()
Altijd al willen doen
Ook weer zo'n waardeloze prioriteitstelling: ben vanmiddag nog wel naar de coffeeshop geweest en heb 2 pakjes gouden smoking en 2 gram lemon kush gehaald. Misschien helpt die vloei net zo tegen mijn anus aangedrukt als wanneer je een bloedend wondje hebt..quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sigaretten uit elkaar halen en met het vloeipapier vegen
Ski’squote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wel de schoenen andersom aandoen om ze op een dwaalspoor te zetten
Kan ik bevestigen, zijn wel mega kleine vlokjesquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:15 schreef Blik het volgende:
Enschede meldt sneeuw, het gaat beginnen
Bron: weerwoord
Tja als het zoals de lichte regen is die hier al uren uit de lucht zou moeten vallen dan heb je een vergrootglas nodig jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:21 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Kan ik bevestigen, zijn wel mega kleine vlokjes
Hier vind ik wel wat in zitten, bedankt voor dit wijze advies voor als the shit on gaat!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb dringend medische hulp nodig of een dier heeft dringend medische hulp nodig.
Toelichting:
WC-Papier is op.
Verklaring is verklaring
ben vies hard aan de schijterij vanwege de zenuwenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:22 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Hier vind ik wel wat in zitten, bedankt voor dit wijze advies voor als the shit on gaat!
Maar eerlijk denk ik dat ik het wel red met die ene rol in mijn eenpersoonshuishouden.![]()
Graag gedaanquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:22 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Hier vind ik wel wat in zitten, bedankt voor dit wijze advies voor als the shit on gaat!
Maar eerlijk denk ik dat ik het wel red met die ene rol in mijn eenpersoonshuishouden.![]()
Dat is ook mijn angst een beetje, dat ik van de spanningen ineens aan de race gaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ben vies hard aan de schijterij vanwege de zenuwen
Dat heb je zelf in de hand. Schep de boel op een hoop en je hebt wel 3 meter.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:27 schreef VacaLoca het volgende:
Dus mensen, aangezien het zo los zou moeten gaan. Wat is nu de kans op 30+ cm sneeuw?
Twee keer de helft.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:27 schreef VacaLoca het volgende:
Dus mensen, aangezien het zo los zou moeten gaan. Wat is nu de kans op 30+ cm sneeuw?
I need TP for my Bungholequote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:22 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Ik neem die 95 euro boete wel voor lief. Beboet me maar, maar genieten zal ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:30 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wat dat betreft wel weer kut hoor die avondklok. Ik wil vanavond ook wel ff naar buiten, maar juist des te later des te leuker omdat er dan veel meer valt.
12 februari 2012. Zat het net te bekijken. Staat bij de Liveblog NOSquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:31 schreef Momo het volgende:
Wanneer is er eigenlijk voor het laatst code rood gegeven voor het hele land?
2012quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:31 schreef Momo het volgende:
Wanneer is er eigenlijk voor het laatst code rood gegeven voor het hele land?
Als je in jouw buurt ff wat sneeuwpret hebt zullen ze je niet snel op de bon slingeren denk ik. Tenzij je met hele groepen gaat rondhangen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:30 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wat dat betreft wel weer kut hoor die avondklok. Ik wil vanavond ook wel ff naar buiten, maar juist des te later des te leuker omdat er dan veel meer valt.
Geen bloednsnil? Code rood toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mijn auto kleurt langzaam wit in Enschede
Paar jaar terug was het toch ook code rood? Niet met gladheid maar met stormquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
2012
Code rood in 2012: dat zag er toen zo uit - https://nos.nl/l/2367515#UPDATE-container-50875584
Niet landelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik dac
[..]
Paar jaar terug was het toch ook code rood? Niet met gladheid maar met storm
quote:
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:In juni 2019 gaf het KNMI in een week drie keer code oranje voor stormen in het hele land.
Wie legt me uit waar de "snil" grap vandaan komt?quote:
Ze worden wel langzamerhand wat groterquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nog wel van die mini-vlokjes
Ja hier ook, Eanske-oostquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ze worden wel langzamerhand wat groter
Auto's hier worden wit, de straten nog niet.
Of je gaat morgen heel vroeg voordat iedereen wakker isquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:32 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Ik neem die 95 euro boete wel voor lief. Beboet me maar, maar genieten zal ik.
In Deventer nog niks, al gaat het wel langzaamaan wat steviger waaien nuquote:
Code oranje moet daar staanquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat sowieso, maar of ik die zelfbeheersing bezit tot die tijd te wachten?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Of je gaat morgen heel vroeg voordat iedereen wakker is
Dit topic heeft een eigen vocabulaire: snil, woei en omweerquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie legt me uit waar de "snil" grap vandaan komt?#dagjesvolk #dtv
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit topic heeft een eigen vocabulaire: snil, woei en omweer
Dank uSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
1944? Hoewel ze toen niet aan code rood deden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:43 schreef Tjacka het volgende:
Wanneer was voor het laatst code rood en een avondklok?
VEEL te laatquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:45 schreef VKV het volgende:
Net ff snel boodschappen online besteld zodat we er komende week niet uithoeven
50%quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:27 schreef VacaLoca het volgende:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit topic heeft een eigen vocabulaire: snil, woei en omweer
Fake newsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Dat is geen weeralarmquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
Als het dan begint te bloeden neem je de keukenrol erbijquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:16 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Ook weer zo'n waardeloze prioriteitstelling: ben vanmiddag nog wel naar de coffeeshop geweest en heb 2 pakjes gouden smoking en 2 gram lemon kush gehaald. Misschien helpt die vloei net zo tegen mijn anus aangedrukt als wanneer je een bloedend wondje hebt..
Niet vaak meer. Gister of vanmorgen nog wel gezien.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt @:SpeedyGJ hier nog weleens? Die was vroegah ook enorm fanatiek met het weer en zo toch?
Zelden. Druk met vanalles. Post nog eens in de zoveel maanden maar is vanmorgen langs geweest en kan me niet voorstellen dat hij de volgende dagen volledig afwezig zal zijnquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt @:SpeedyGJ hier nog weleens? Die was vroegah ook enorm fanatiek met het weer en zo toch?
Vaag blauw eiland zo van Utrecht tot Wassenaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef aloa het volgende:
Nu in het noorden ook meer sneeuw volgens harmonie.
[ afbeelding ]
Hij gaat weer pegelen zei ie vannacht.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelden. Druk met vanalles. Post nog eens in de zoveel maanden maar is vanmorgen langs geweest en kan me niet voorstellen dat hij de volgende dagen volledig afwezig zal zijn
Ik ga dat ook eens proberenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hij gaat weer pegelen zei ie vannacht.
Pegelmeester @SpeedyGJquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat is pegelen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Bij jou nu een graadje of 15?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Pegelmeester @:speedygj
Ik kan volgende week een poging doen nadat de koudegolf deze kant op komt
Leuk!quote:
Hij is wel echt de pegelkoning inderdaad. En leuk als jij ook weer mee kan doen!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Pegelmeester @:speedygj
Ik kan volgende week een poging doen nadat de koudegolf deze kant op komt
WKN / Wie maakt de langste ijspegel? #2 Pegelen.quote:
Wat voor opstelling gebruik je daarvoor dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:05 schreef liesje1979 het volgende:
Zat net even te twijfelen of ik vannacht al zal beginnen maar ga morgen mijn opstelling klaar zetten.
Wat een rare uitschieter naar 52 daar, zal wel een bergtop zijnquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dat is de Brocken (1142 m).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare uitschieter naar 52 daar, zal wel een bergtop zijn
[ afbeelding ]
Lol heb in de loop der jaren al zoveel geprobeerd maar afgelopen keer had ik een steen op een keukentrapje en dat zorgde voor iets van pegeltje dus ik ga weer voor die methode.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor opstelling gebruik je daarvoor dan?
Oh ik hoorde gisteren allemaal mensen die met ijzerdraadjes in de weer warenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:10 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol heb in de loop der jaren al zoveel geprobeerd maar afgelopen keer had ik een steen op een keukentrapje en dat zorgde voor iets van pegeltje dus ik ga weer voor die methode.
Harmonie is heel betrouwbaar toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Een paar centimeter slechts, dat valt dan toch een beetje tegen. Het dubbele zou leuker zijnquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
That's what she said?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:23 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een paar centimeter slechts, dat valt dan toch een beetje tegen. Het dubbele zou leuker zijn.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Harmonie is heel betrouwbaar toch?
Een cm of 5 vind ik genoeg. Meer is funest voor het ijs.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:23 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een paar centimeter slechts, dat valt dan toch een beetje tegen. Het dubbele zou leuker zijn.
Er is nog geen ijs toch? Dan is juist sneeuw niet erg omdat het voor een sterkere afkoeling zorgt, lijkt me. Zowel door het stralingseffect van de sneeuw, als door de afkoeling van het water door de sneeuwvlokken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:26 schreef aloa het volgende:
Een cm of 5 vind ik genoeg. Meer is funest voor het ijs.
Snil is volgens mij niet Fries, tenminste kan me niet heugen dat het om die reden zo heet op het forum. Maar corrigeer maar als dat wel zo is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie legt me uit waar de "snil" grap vandaan komt?#dagjesvolk #dtv
Klopt, liever dat het nu valt dan over een week, als er een mooie laag ijs is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Er is nog geen ijs toch? Dan is juist sneeuw niet erg omdat het voor een sterkere afkoeling zorgt, lijkt me. Zowel door het stralingseffect van de sneeuw, als door de afkoeling van het water door de sneeuwvlokken.
Ik heb opgezocht dat het inderdaad geen snil is in het Fries, maar snie. Snil zal dan wel een dialect zijn van het Friesquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Snil is volgens mij niet Fries, tenminste kan me niet heugen dat het om die reden zo heet op het forum. Maar corrigeer maar als dat wel zo is.
Er was een meisje dat op Twitter enkele jaren terug zei: echt veel snil (ipv sneeuw). Volgens mij is het daarom sindsdien snil genoemd.
In Twente, maar het blijft alleen nog maar op de auto's liggen, niet op straat.quote:
Nu 10.8 graden, koelt rap af. Was deze middag de hele tijd een graadje of 20. Tmax was 21,9.quote:
Maar als er heel veel valt, dan krijg je van dat slush ijs. Als schaatser heb je liever van dat harde zwarte ijs.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Er is nog geen ijs toch? Dan is juist sneeuw niet erg omdat het voor een sterkere afkoeling zorgt, lijkt me. Zowel door het stralingseffect van de sneeuw, als door de afkoeling van het water door de sneeuwvlokken.
Buiten zitten in de winter dusquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Nu 10.8 graden, koelt rap af. Was deze middag de hele tijd een graadje of 20. Tmax was 21,9.
Geluk gehad trouwens, iets verder naar het noorden en het was mistig. 50 kilometer noordelijker bleef het de hele dag een graad of 5
Volgende week gaat het winteren
Haha cool!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:05 schreef liesje1979 het volgende:
WKN / Wie maakt de langste ijspegel? #2 Pegelen.
Iets vergelijkbaars zit in meer modellen. Mogelijk heeft dat te maken heeft met opstuwing door de Veluwe.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vaag blauw eiland zo van Utrecht tot Wassenaar.
beter!! het is gewoon te linkquote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Picnic en Jumbo rijden morgen ook niet
Geen last vanquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
beter!! het is gewoon te link![]()
Heb de hele middag al hoofdpijn door het naderende sneeuw front hebben meer mensen dat?
en het is nu al freaking koud door de wind, het moet nog gaan vriezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |