abonnement Unibet Coolblue
pi_197831819
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197831870
Ik heb gisteravond ook op Marktplaats op verschillende skibroeken geboden voor ik er eentje had die niet net verkocht was. :')

Een slee heb ik ook nog wel naar gekeken, maar die gaan voor de hoofdprijs nu, en waarschijnlijk toch niet op tijd binnen.
pi_197831899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:47 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb gisteravond ook op Marktplaats op verschillende skibroeken geboden voor ik er eentje had die niet net verkocht was. :')

Een slee heb ik ook nog wel naar gekeken, maar die gaan voor de hoofdprijs nu, en waarschijnlijk toch niet op tijd binnen.
Ik heb mijn slee, toen we verhuisden, met moeite voor 10 euro verkocht. Heeft maanden op mp gestaan.
pi_197831923
Als je een paellapan hebt kunnen ze ook daarop sleeën.
pi_197831986
Of een dienblad, of een vuilniszak.

Ik geloof niet dat we hier veel sneeuw krijgen, helaas....
pi_197832015
Het stomme is, ik bedenk me al zeker een paar jaar dat ik eens een slee moet regelen, buiten het sneeuwseizoen. Maar het komt er nooit van, want te weinig urgentie. En als het dan wel sneeuwt baal ik weer. :')
pi_197832196
Man gaat straks zijn 30 jaar oude slee maar weer ophalen bij zijn ouders _O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 5 februari 2021 @ 13:13:16 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197832313
Of de wasmand.

Mijn slee van vroeg g er staat hier in de kelder, 2 weekenden geleden al gebruikt. En de kleine roept dan steeds, wieeee wieeeee O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197832415
Ik had vorige week nog naar schaatsen zitten kijken voor de oudste, maar niet gekocht. Gisteren stond er op de site van decathlon 6 a 7 dagen levertijd, intussen zijn het er 9 a 10.
Dan dooit het alweer volgens mij.
Nu kunnen ze met proppen hun oude schaatsen nog aan, ik denk dat dat niet lang lekker zit, maar goed. We zien het wel. Of de oudste moet mijn schaatsen aan, maar dat zijn noren en ik denk dat ze daar niet goed op uit de voeten kan.

Wij hebben mijn slee van vroeger O+ . al jaren terug van mijn ouders gekregen en ik denk dat we hem met een paar jaar gaan doorgeven aan mijn broertje en zijn vriendin die een babytje op komst hebben.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197832425
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:13 schreef Ynske het volgende:
Of de wasmand.

Mijn slee van vroeg g er staat hier in de kelder, 2 weekenden geleden al gebruikt. En de kleine roept dan steeds, wieeee wieeeee O+
O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197832563
De slee van mijn schoonouders staat nog in de garage. Dus dat komt goed.
Voor de jongste kwam ik nog ergens een ski-broek tegen. Ooit gekregen van iemand. En anders laagjes: pyjamabroek-spijkerbroek-regenbroek. Dat helpt ook al aardig.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 13:36:51 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197832799
:* voor Nikki en anderen met een zware jeugd. Wat kunnen mensen elkaar toch aandoen ;(

Ik zat laatst te denken aan dat topic waarin fokkers hun levensverhaal vertellen. Iemand die dat nog terug kan vinden? Vond dat een mooi topic waar je echt veel meer leert over de mensen die hier meeposten O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197832859
Wij komen alleen nog goede handschoenen voor B tekort, er zijn er meerdere binnengekomen de afgelopen weken en allemaal weer teruggestuurd. Te groot of te klein. Hij heeft wel handschoenen maar gewoon van die dunne van de Hema. Vanochtend skihandschoenen in zijn maat (hoop ik) besteld bij Amazon, ze zeggen dat ze morgen binnen zijn. Ik vermoed van niet, maar we gokken het erop.
Nu mis ik dus echt de Hema, de Zeeman etc etc etc.
B heeft ook geen snowboots, dat vindt ie echt niets, veel te warm. Hopelijk krijgt ie er geen spijt van, zeker op school waar de ramen openstaan maandag.....

Zondag hebben we een Appie bestelling staan, ben benieuwd of ze wel komen.

Vanochtend begon zo goed....gedurende de ochtend werd dat steeds minder. Meerdere meltdowns van Juul, 3 keer een volle beker water omgegaan, gillen, huilen, slaan, het hele repertoire van een vermoeide peuter kwam voorbij. Net toen ik dacht 'ga ik meehuilen of meeschreeuwen?' kwam er een pakket binnen. Een verrassing borrelbox van een vriendin. We hebben vanavond een virtuele borrel. Zo'n lief kaartje er ook bij O+ Er zit ook drank in, ik kijk de middag aan hoe laat die opengaat ;)
pi_197832887
Prut. Juf op school positief getest, Ketel heeft haar maandag nog gehad dus nu moet hij in quarantaine en morgen testen. -O-
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:43:56 #15
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197832925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:36 schreef MaJo het volgende:
:* voor Nikki en anderen met een zware jeugd. Wat kunnen mensen elkaar toch aandoen ;(

Ik zat laatst te denken aan dat topic waarin fokkers hun levensverhaal vertellen. Iemand die dat nog terug kan vinden? Vond dat een mooi topic waar je echt veel meer leert over de mensen die hier meeposten O+
Jaaaa, dat vond ik zo'n heerlijk topic! O+
pi_197833022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:36 schreef MaJo het volgende:
:* voor Nikki en anderen met een zware jeugd. Wat kunnen mensen elkaar toch aandoen ;(

Ik zat laatst te denken aan dat topic waarin fokkers hun levensverhaal vertellen. Iemand die dat nog terug kan vinden? Vond dat een mooi topic waar je echt veel meer leert over de mensen die hier meeposten O+
Dat was het estafette topic O+
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:48:26 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197833028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:43 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Jaaaa, dat vond ik zo'n heerlijk topic! O+
Ik zou juist mijn verhaal daar uit willen hebben.
Het estafette topic bedoel je
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:53:19 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197833119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:42 schreef lunapuella het volgende:
Prut. Juf op school positief getest, Ketel heeft haar maandag nog gehad dus nu moet hij in quarantaine en morgen testen. -O-
Oh stom. Succes met testen morgen
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:55:29 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197833164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:42 schreef lunapuella het volgende:
Prut. Juf op school positief getest, Ketel heeft haar maandag nog gehad dus nu moet hij in quarantaine en morgen testen. -O-
Dan is zij wel laat getest zeg... Aangezien haar eerste ziektedag dan al woensdag zou moeten zijn zou hij nog mee tellen qua testen en quarantaine. Succes!

Decathlon heeft zonder sneeuw al zulke lange levertijden dat ik daar niet graag bestel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 14:03:44 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197833294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:43 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Jaaaa, dat vond ik zo'n heerlijk topic! O+
Vond ik ook O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:48 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dat was het estafette topic O+
Deze ja, thanks!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:05:16 #21
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197833326
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:48 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dat was het estafette topic O+
OMG, ik moest huilen van mijn eigen verhaal daar. :')
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:12:14 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197833445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dan is zij wel laat getest zeg... Aangezien haar eerste ziektedag dan al woensdag zou moeten zijn zou hij nog mee tellen qua testen en quarantaine. Succes!

Decathlon heeft zonder sneeuw al zulke lange levertijden dat ik daar niet graag bestel.
Waarom zou zij woensdag al getest moeten zijn?
pi_197833450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:42 schreef lunapuella het volgende:
Prut. Juf op school positief getest, Ketel heeft haar maandag nog gehad dus nu moet hij in quarantaine en morgen testen. -O-
hopelijk negatief! en daarna lekker de sneeuw in!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:13:07 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197833456
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dan is zij wel laat getest zeg... Aangezien haar eerste ziektedag dan al woensdag zou moeten zijn zou hij nog mee tellen qua testen en quarantaine. Succes!

Decathlon heeft zonder sneeuw al zulke lange levertijden dat ik daar niet graag bestel.
Hoe gaat het eigenlijk met de invoering van sabbeltesten en die blaastest? Heb jij daar info over?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:13:15 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197833459
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dan is zij wel laat getest zeg... Aangezien haar eerste ziektedag dan al woensdag zou moeten zijn zou hij nog mee tellen qua testen en quarantaine. Succes!

Decathlon heeft zonder sneeuw al zulke lange levertijden dat ik daar niet graag bestel.
Ik heb dit een paar keer goed gelezen, maar ik begrijp niet wat je zegt.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:13:42 #26
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197833464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:42 schreef lunapuella het volgende:
Prut. Juf op school positief getest, Ketel heeft haar maandag nog gehad dus nu moet hij in quarantaine en morgen testen. -O-
Stom!
pi_197833519
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waarom zou zij woensdag al getest moeten zijn?
Ik vind dat ook niet heel raar eigenlijk.. Stel woensdagavond nies je een keer, niets aan de hand.. Donderdagochtend denk je hmm.. niet helemaal fit, beetje moe..donderdagmiddag voel je je echt niet zo lekker, maakt een afspraak en mag nog donderdag einde dag trsten of vrijdag ochtend.. Vrijdagmiddag uitslag.. Is toch niet raar lang? En toch was eerste verschijnsel al woensdag..en dús waarschijnlijk ook besmettelijk op maandag..
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:19:33 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197833577
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:16 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet heel raar eigenlijk.. Stel woensdagavond nies je een keer, niets aan de hand.. Donderdagochtend denk je hmm.. niet helemaal fit, beetje moe..donderdagmiddag voel je je echt niet zo lekker, maakt een afspraak en mag nog donderdag einde dag trsten of vrijdag ochtend.. Vrijdagmiddag uitslag.. Is toch niet raar lang? En toch was eerste verschijnsel al woensdag..
Ja. Of ze stond vandaag op met keelpijn en heeft direct met voorrang en sneltest getest.
Ik ben gewoon benieuwd hoe oh oh die conclusie heeft getrokken.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 14:23:50 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197833639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:05 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

OMG, ik moest huilen van mijn eigen verhaal daar. :')
Dat lijkt me heel begrijpelijk :*

Zelfs mijn verhaal raakte me :') Vooral het feit dat ik 5 jaar geleden toen ik het schreef zo overtuigd was van het feit dat ik wel meerdere kinderen zou krijgen en jaren later nu blijkt dat het waarschijnlijk bij 1 zal blijven ;( Aan de andere kant, die ene is wel vet awesome O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:26:13 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197833683
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel begrijpelijk :*

Zelfs mijn verhaal raakte me :') Vooral het feit dat ik 5 jaar geleden toen ik het schreef zo overtuigd was van het feit dat ik wel meerdere kinderen zou krijgen en jaren later nu blijkt dat het waarschijnlijk bij 1 zal blijven ;( Aan de andere kant, die ene is wel vet awesome O+
😘
pi_197833737
Juf is waarschijnlijk zodra ze klachten had wel getest. Er is namelijk een uitbraak op school waardoor die ook al sinds woensdag dicht is (ook geen noodopvang meer dus). Dan kijk je een niesje niet even aan, denk ik.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:50:54 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197834226
Omdat je twee dagen voor je eerste ziektedag als besmettelijk wordt gezien. En hij haar maandag voor het laatst had dus dan zou haar eerste ziektedag woensdag moeten zijn. Ik ga bij onderwijs wel van een sneltest uit, dus vandaar. Anders zou hij niet in quarantaine hoeven en hoeven testen imo?
Als ze vandaag op stond met keelpijn hoeven kinderen die ze maandag voor het laatst zag niet in quarantaine.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197834286
Dat is balen Luna! Speciale kindertest of weet je dat niet?

Ik heb B en vriendje de deur uit geschopt, even rust in huis. Juul slaapt, ik doe even niets geloof ik.

Baal extra omdat we de komende weken toch weer moeten gaan puzzelen. Ik snap het allemaal en sta achter de maatregelen maar geen BSO is wel echt lastig. Ik heb best veel vooruitgeschoven qua werk en dat gaat nu spaak lopen. Bluh. Moet weer gaan schuiven zo.
Minimaal I know, komt goed, I know, maar ik baal er wel even van.

Oh oh, hoe kom je bij 2 dagen? Dat is toch 10 dagen? Of is er iets gewijzigd in de richtlijnen?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:02:43 #34
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197834464
Mijn dochter kreeg een normale test gister. Wel gaan ze minder diep. Was zo gebeurd. Ze vind prikken nogsteeds erger ;). Negatief gelukkig maar nogsteeds niet lekker.

Mijn moeder lijkt nu ook corona te hebben die is vandaag getest.
pi_197834516
Net een mail van school van B met een dringende verzoek je kind niet naar school te sturen als hij/zij neusverkouden is, ook al is dat niet overheidsbeleid.
Ik snap het, maar ben vooral blij dat B zelden verkouden is....
pi_197834644
Hier is het beleid nu dat als een huisgenoot zich laat testen, ongeacht de reden, het kind niet naar school mag.
Terwijl dit eerder alleen zo was indien de huisgenoot benauwd was of koorts had.

Dus ook als je als contact van je laat testen na 5 dagen terwijl je geen klachten hebt is je kind niet welkom.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:15:27 #37
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197834738
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:53 schreef exode het volgende:
Dat is balen Luna! Speciale kindertest of weet je dat niet?

Ik heb B en vriendje de deur uit geschopt, even rust in huis. Juul slaapt, ik doe even niets geloof ik.

Baal extra omdat we de komende weken toch weer moeten gaan puzzelen. Ik snap het allemaal en sta achter de maatregelen maar geen BSO is wel echt lastig. Ik heb best veel vooruitgeschoven qua werk en dat gaat nu spaak lopen. Bluh. Moet weer gaan schuiven zo.
Minimaal I know, komt goed, I know, maar ik baal er wel even van.

Oh oh, hoe kom je bij 2 dagen? Dat is toch 10 dagen? Of is er iets gewijzigd in de richtlijnen?
Je bent twee dagen voor je ziekteverschijnselen krijgt besmettelijk voor je omgeving. Die 10 dagen dat zijn de quarantainedagen, dagen waarin jij het nog kan krijgen na contact.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197834771
Gelukkig had ik in november al skibroeken op marktplaats gekocht en begin december nog passende snowboots ik n waterdichte handschoenen geregeld.
Met het idee stel dat het gaat sneeuwen dan ben ik voorbereid ook als er allerlei coronamaatregelen gelden waardoor de postbezorging overbelast is..

Ben nu wel blij met die proactiviteit destijds
pi_197834977
Wij hadden voor Sinterklaas al de hele wintergarderobe gekocht *O*

En slee hebben we gelukkig ook al jaren, normaal gaan we een aantal keer naar de Ardennen als daar sneeuw ligt.
Komende zomer wil ik voor mezelf en S. schaatsen gaan kopen. Lijkt me zo leuk om samen te doen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:10:11 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197835680
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:27 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden voor Sinterklaas al de hele wintergarderobe gekocht *O*

En slee hebben we gelukkig ook al jaren, normaal gaan we een aantal keer naar de Ardennen als daar sneeuw ligt.
Komende zomer wil ik voor mezelf en S. schaatsen gaan kopen. Lijkt me zo leuk om samen te doen O+
Ik heb ze ook maar net op mp gezet. Een paar schaatsen en1 paar botjes ...
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:24:26 #41
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197835894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Je bent twee dagen voor je ziekteverschijnselen krijgt besmettelijk voor je omgeving. Die 10 dagen dat zijn de quarantainedagen, dagen waarin jij het nog kan krijgen na contact.
Maar je mag op dag 5 al testen. Als je binnen die 2de helft (erger) ziek wordt wat dan?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:49:41 #42
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197836264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:24 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Maar je mag op dag 5 al testen. Als je binnen die 2de helft (erger) ziek wordt wat dan?
Je gaat testen bij klachten en bij geen klachten op dag 5 mag je dan testen. Dus als je erger ziek wordt had je al moeten testen bij de eerste klachten? Dan ben je niet klachtenvrij tm dag 5. Als je na dag 5 klachten krijg moet je natuurlijk alsnog gaan testen. Als je klachten krijgt zonder dat je weet dat je in contact geweest met een besmet persoon moet je ook gaan testen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:54:57 #43
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197836356
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Je gaat testen bij klachten en bij geen klachten op dag 5 mag je dan testen. Dus als je erger ziek wordt had je al moeten testen bij de eerste klachten? Dan ben je niet klachtenvrij tm dag 5. Als je na dag 5 klachten krijg moet je natuurlijk alsnog gaan testen. Als je klachten krijgt zonder dat je weet dat je in contact geweest met een besmet persoon moet je ook gaan testen.
Mijn dochter is in direct contact geweest. Kreeg op dag 4 klachten is gisteren op dag 5 negatief getest. Nu zijn de klachten niet weg. Maar als ze erger worden weer testen dus dank je 👍
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:58:44 #44
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197836424
Eigenlijk als dezelfde klachten erger worden is de kans klein dat het corona is omdat ze daar met klachten al negatief op getest is. Als ze andere klachten krijgt, dan weer wel opnieuw testen, als deze klachten erger worden, tja, ik zou het niet doen geloof ik, als je zeker weet dat het dezelfde klachten zijn op moment van testen en dat is niet altijd even makkelijk vast te stellen,
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:01:03 #45
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197836457
Maar ik zou sowieso even bellen met de GGD, ik weet niet hoe oud ze is, maar bij kinderen wil de arts altijd graag even overleggen zeker in zo een geval. Als het goed is heb je een mail gekregen met een contactnummer?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197836994
Man, man, man. Die luier-was stinkt echt geheel naar plas. Alles is bezaaid met wit spul. ;( Logisch, maar dat is nog ranziger dan een plasluier ruiken. :')
Eens zien hoeveel wassen ik nodig heb voor de kleding weer echt schoon is.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:31:18 #47
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197837068
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:01 schreef oh-oh het volgende:
Maar ik zou sowieso even bellen met de GGD, ik weet niet hoe oud ze is, maar bij kinderen wil de arts altijd graag even overleggen zeker in zo een geval. Als het goed is heb je een mail gekregen met een contactnummer?
Klopt mocht het echt veranderen dan ga ik overleggen. Ze is 7. Dank je voor je info
pi_197837202
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:27 schreef vencodark het volgende:
Man, man, man. Die luier-was stinkt echt geheel naar plas. Alles is bezaaid met wit spul. ;( Logisch, maar dat is nog ranziger dan een plasluier ruiken. :')
Eens zien hoeveel wassen ik nodig heb voor de kleding weer echt schoon is.
Eerst alle bolletjes eruit halen handmatig.

Onderstaand programma gebruik ik voor de wasbare luiers, dus probeer die eens. Wellicht dat het werkt ;) . Vooral de blauwe biotex is belangrijk vanwege de enzymen die erin zitten.
- losse spoel en centrifugeren was van 30 minuten. Geen wasmiddel gebruiken.
- Daarna direct een was op 60 graden
Katoenprogramma met voorwas, zorg ervoor dat dit programma een uur of 2-2,5 duurt met indien mogelijk nog een extra keer spoelen en centrifugeren.
In het voorwasmiddel programma blauwe biotex met een heel klein beetje waspoeder (ah puur kleur), in het hoofdwasmiddel bakje waspoeder gedoseerd op extreem vervuilde was.
pi_197837449
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Eerst alle bolletjes eruit halen handmatig.

Onderstaand programma gebruik ik voor de wasbare luiers, dus probeer die eens. Wellicht dat het werkt ;) . Vooral de blauwe biotex is belangrijk vanwege de enzymen die erin zitten.
- losse spoel en centrifugeren was van 30 minuten. Geen wasmiddel gebruiken.
- Daarna direct een was op 60 graden
Katoenprogramma met voorwas, zorg ervoor dat dit programma een uur of 2-2,5 duurt met indien mogelijk nog een extra keer spoelen en centrifugeren.
In het voorwasmiddel programma blauwe biotex met een heel klein beetje waspoeder (ah puur kleur), in het hoofdwasmiddel bakje waspoeder gedoseerd op extreem vervuilde was.
Ik ga deze onthouden. Dankje.

Ik heb dit met tranen van het lachen gelezen. :')
https://plafonddroogrek.nl/een-wegwerp-luier-in-de-wasmachine/
pi_197838784
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ga deze onthouden. Dankje.

Ik heb dit met tranen van het lachen gelezen. :')
https://plafonddroogrek.nl/een-wegwerp-luier-in-de-wasmachine/
Oh heerlijk :D

Ik kan ook zo buiten proportie balen als er een papieren zakdoekje is mee gewassen. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197839349
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:15 schreef PKM het volgende:

[..]

Oh heerlijk :D

Ik kan ook zo buiten proportie balen als er een papieren zakdoekje is mee gewassen. :X
En het is na de 2e was gewoon helemaal schoon geworden! :D *O*
Had ik niet verwacht. Alleen een beetje witte pluis nog. Maar het ruikt allemaal fris. :)
pi_197839441
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ga deze onthouden. Dankje.

Ik heb dit met tranen van het lachen gelezen. :')
https://plafonddroogrek.nl/een-wegwerp-luier-in-de-wasmachine/
Hahaha die blog. Sterkte met je was :*
pi_197839961
Ik heb tegen alle verwachtingen in nog een slee gescoord op marktplaats! *O* Dus nu extra hard hopen op een negatieve testuitslag.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:10:40 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197839970
90 euro voor een houten sleetje. Dat die mevrouw het durft te vragen is beschamend.
Nog erger zou ik het vinden als iemand het ervoor geeft.
pi_197839982
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:10 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb tegen alle verwachtingen in nog een slee gescoord op marktplaats! *O* Dus nu extra hard hopen op een negatieve testuitslag.
Wat heb je er voor betaald? Hier gaan ze nu voor ¤75 :’)
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:12:42 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197840024
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat heb je er voor betaald? Hier gaan ze nu voor ¤75 :’)
Ik ben echt verbijsterd
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:13:45 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197840043
Onze slee staat bij het verhuisbedrijf in de opslag, wie had kunnen denken dat het ene jaar dat je de slee niet onder handbereik in de garage hebt staan het jaar is dat je hem wel nodig hebt :X
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:15:08 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197840075
Ik zit net te bedenken. Ik heb normaal een emmer strooizout in de schuur staan... geen idee of die er nog staat. Ben ook te lui om nu te gaan kijken.
pi_197840239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat heb je er voor betaald? Hier gaan ze nu voor ¤75 :’)
¤35, dat vond ik heel redelijk. Ik zag ook menige bieding over de ¤50 heen gaan, maar dat gaat me al te ver. Deze kon ik praktisch om de hoek ophalen ^O^
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:34:19 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197840475
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:15 schreef amaranta het volgende:
Ik zit net te bedenken. Ik heb normaal een emmer strooizout in de schuur staan... geen idee of die er nog staat. Ben ook te lui om nu te gaan kijken.
LOL ik zag op insta net een post van het lokale tuincentrum langskomen, over strooizout en sneeuwscheppen :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197840669
Dat je ¤90 voor een slee vraagt. :') We hadden in 2019 toch ook nog een dagje sneeuw? En het is niet de enige manier om van sneeuw te genieten. :)
pi_197840719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:13 schreef Leandra het volgende:
Onze slee staat bij het verhuisbedrijf in de opslag, wie had kunnen denken dat het ene jaar dat je de slee niet onder handbereik in de garage hebt staan het jaar is dat je hem wel nodig hebt :X
Hier staat de slee ook in de opslag.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:47:07 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197840809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:43 schreef F_r het volgende:

[..]

Hier staat de slee ook in de opslag.
Zie, het is onze schuld, als we ze meegenomen hadden was er geen vlok gevallen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197840947
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zie, het is onze schuld, als we ze meegenomen hadden was er geen vlok gevallen.
Die verhuizers ook altijd. Ik heb ook geen sneeuwschep meer. Sterker nog de winterbanden van de ene auto liggen ook in de opslag.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:52:11 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197840953
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:41 schreef vencodark het volgende:
Dat je ¤90 voor een slee vraagt. :') We hadden in 2019 toch ook nog een dagje sneeuw? En het is niet de enige manier om van sneeuw te genieten. :)
Ik had gereageerd, en met mij nog wat anderen. De adv is nu weg.
Ik snap dat je nu lekker kunt verdienen. Maar 90 euro vragen...
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:53:15 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197840977
Ik had winterbanden.... maar ik heb vorige week een nieuwe auto gekregen en daar zitten gewone banden op.
pi_197841072
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:53 schreef amaranta het volgende:
Ik had winterbanden.... maar ik heb vorige week een nieuwe auto gekregen en daar zitten gewone banden op.
Geen all weather erop? Is je mini weg? Weer een mini terug gekocht?
pi_197841085
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ga deze onthouden. Dankje.

Ik heb dit met tranen van het lachen gelezen. :')
https://plafonddroogrek.nl/een-wegwerp-luier-in-de-wasmachine/
_O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197841092
Bizar wat er gevraagd, maar ook geboden wordt op een slee...

Had ik die van ons nou maar bewaard.. die hebben we net voor de verhuizing bij de container gezet. 5 minuten later was ie weg 🤣🤣


Wij hebben keihard geklust vandaag. De schuur is helemaal klaar; vloer, wanden en plafonds geīsoleerd. Nu nog een grote koelkast 🤣🤣

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197841148
¤90,- ???!!??

Wat zijn mensen toch ooit erg :o

Ik heb nu al zoveel zin om S. maandagmiddag van school te halen met de slee! Hopen dat er dan een lekker pak ligt en niet iedereen al zijn stoepje heeft schoongemaakt met zout ;( }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:02:18 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197841240
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:56 schreef F_r het volgende:

[..]

Geen all weather erop? Is je mini weg? Weer een mini terug gekocht?
Nee ( althans niet dat ik weet), ja, ja
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:08:42 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197841401
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:57 schreef Vicky het volgende:
Bizar wat er gevraagd, maar ook geboden wordt op een slee...

Had ik die van ons nou maar bewaard.. die hebben we net voor de verhuizing bij de container gezet. 5 minuten later was ie weg 🤣🤣


Wij hebben keihard geklust vandaag. De schuur is helemaal klaar; vloer, wanden en plafonds geīsoleerd. Nu nog een grote koelkast 🤣🤣

[ afbeelding ]
Netjes!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:10:05 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197841435
Ik heb er echt zķ geen zin in.

Ik ben niet georganiseerd genoeg om te weten of we überhaupt nog (passende) handschoenen hebben, maar als het goed is komt er morgen een doos met handschoenen en sneeuwlaarzen van de decathlon.
Ik moest toch iets toen ik om 5 uur wakker lag vanmorgen. :’)
We hebben helaas alleen maar 1 paar passende schaatsen...

En verder vind ik het sws niks. Koud, gedoe, glad, precies nu moet O weer naar school, 8km verderop dus met dit weer is zelf naar huis komen geen optie. :{

En vroegah dacht ik altijd: jihaaa! Sneeuw, de treinen rijden niet, ik kan niet naar mijn werk! *O*
Nu heb ik aankomende week twee uitvaarten. -O- Brrr, gedoe en geglibber...

/rant /juli-kind

:@
***
pi_197841574
Ik heb er ook geen zin in hoor @BE
Hier ligt wel een en ander aan handschoenen. Big chance dat ik lekker thuis blijf. Gelukkig genoeg eten in huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197841590
Ik heb er ook geen zin in hoor @BE
Hier ligt wel een en ander aan handschoenen. Big chance dat ik lekker thuis blijf. Gelukkig genoeg eten in huis.

En dan ben ik nog wel een decemberkind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:23:49 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197841866
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:51 schreef F_r het volgende:

[..]

Die verhuizers ook altijd. Ik heb ook geen sneeuwschep meer. Sterker nog de winterbanden van de ene auto liggen ook in de opslag.
Ik laat ze altijd opslaan door de bandenman, en wissel sowieso altijd in november en april.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:23:52 #77
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197841868
ik heb net nog wat regenlaarzen gekocht :') omdat mijn jongens altijd op gympen lopen en dan zeker weten natte voeten hebben. Ik had zoveel oude schoenen en oude jassen en handschoenen die ik pas geleden heb weggemikt.
Nu dus wel balen want ik heb niets meer maar het ruimde wel lekker op *O*
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:34:16 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197842160
Ik heb vanmiddag een paar sloffen gekocht zodat Soneal die mee kan nemen naar school en dan niet de hele dag binnen met zijn (gevoerde) regenlaarzen aan hoeft te zitten.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197842310
Ik ben dol op sneeuw maar heel eerlijk, ik heb er helemaal geen zin in komende week. Ik snap niet waarom niet want ik ben er normaal dol op.
Wij bestelden eerder deze week een nieuwe slee, de oude was kapot. Dezelfde slee kost nu dubbel zo veel :o , dus net op tijd besteld.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:40:53 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197842367
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik laat ze altijd opslaan door de bandenman, en wissel sowieso altijd in november en april.
Ja maar jij bent echt met alles zo verstandig en gestructureerd! :o Pfff, kan ik me bij jou niet aanmelden voor een seintje voor dit soort wijze dingen? O-)

Ben benieuwd trouwens, O ging vandaag nog met een korte broek aan de plas op in een bootje! :D
***
pi_197842435
Wij wisselen de banden zelf. Normaal liggen ze in de garage alleen nu dus even niet
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:44:38 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197842489
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:40 schreef BE het volgende:

[..]

Ja maar jij bent echt met alles zo verstandig en gestructureerd! :o Pfff, kan ik me bij jou niet aanmelden voor een seintje voor dit soort wijze dingen? O-)

Ben benieuwd trouwens, O ging vandaag nog met een korte broek aan de plas op in een bootje! :D
Dat valt wel mee hoor :D
Ik app gewoon de bandenman als de klok verzet moet worden :D :')
Zomertijd = zomerbanden
Wintertijd = winterbanden
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:45:42 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197842518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor :D
Ik app gewoon de bandenman als de klok verzet moet worden :D :')
Nou, maar dat alleen al.

Ok, ik heb allweathers en leen de Volvo van F als het sneeuwt want hij heeft wel winterbanden. ;)
***
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:46:12 #84
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197842533
Ik weet niet eens wat voor banden er onder mijn koekblik zitten.
Living on the edge dus :Y)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:48:03 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197842576
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:45 schreef BE het volgende:

[..]

Nou, maar dat alleen al.

Ok, ik heb allweathers en leen de Volvo van F als het sneeuwt want hij heeft wel winterbanden. ;)
Maar met je all weather heb je ook geen bandenwissel nodig! Goed geregeld dus ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197842733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik weet niet eens wat voor banden er onder mijn koekblik zitten.
Living on the edge dus :Y)
Me neither. Is nog niet fout gegaan. :P (behalve file parkeren maar dat ligt meer aan mij dan aan de banden).
pi_197842736
Ik heb pas 1x met sneeuw gereden en dat was tijdens een van m'n eerste rijlessen ;( . Vind het nogal spannend dat ik volgende week met sneeuw naar werk moet rijden
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2021 @ 21:55:32 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197842769
Ik leef van september tot april met handschoenen, anders heb ik serieus dooie vingers. En ik heb een tijdje terug een paar fugly snowboots gekocht van Skechers, met gouden sterretjes erop, daar ben ik zooo blij mee :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:56:45 #89
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197842796
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Me neither. Is nog niet fout gegaan. :P (behalve file parkeren maar dat ligt meer aan mij dan aan de banden).
Over fout gaan gesproken.

Ik reed vanmiddag super chill naar huis, kwam er een oude man aan en ik vond hem al hard rijden (zeker wel 50/60 waar je 30 mag :') ) vervolgens knalt hij zo op de geparkeerde auto aan zijn kant van weg. Het was ik of de geparkeerde auto, wel blij met zijn keus.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:01:31 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197842880
Wordt volgende week wel weer feest bij de school van S: jaren 30 wijk (vrijstaand en tweekappers, dus vrij ruim opgezet), aan twee kanten stoep en parkeerhavens en dan kunnen 2 dikke auto's elkaar precies passeren.

Maar als er sneeuw ligt staan de auto's in de parkeerhavens niet zo strak geparkeerd en is de weg ineens niet meer breed genoeg om een Tesla en een Volvo XC90 elkaar te laten passeren...

Ik zet Soneal wel een straat verderop af, dan mag hij de rest lopen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:02:55 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197842907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Over fout gaan gesproken.

Ik reed vanmiddag super chill naar huis, kwam er een oude man aan en ik vond hem al hard rijden (zeker wel 50/60 waar je 30 mag :') ) vervolgens knalt hij zo op de geparkeerde auto aan zijn kant van weg. Het was ik of de geparkeerde auto, wel blij met zijn keus.
:o
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197842966
oei..

Wij gaan lekker met de slee naar school !
(tenminste, als we mogen, er werd al gewaarschuwd dat misschien niet alle juffen naar school konden komen ivm de sneeuw en vrij ver weg wonen)..
Anyway, heb er zin in! Hopelijk kunnen we straks ook schaatsen!

een uitvaart lijkt me wel serieus naar met sneeuw..
pi_197842994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Over fout gaan gesproken.

Ik reed vanmiddag super chill naar huis, kwam er een oude man aan en ik vond hem al hard rijden (zeker wel 50/60 waar je 30 mag :') ) vervolgens knalt hij zo op de geparkeerde auto aan zijn kant van weg. Het was ik of de geparkeerde auto, wel blij met zijn keus.
Dat is even een mazzeltje! :o
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:11:38 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197843042
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:55 schreef Sjeen het volgende:
Ik leef van september tot april met handschoenen, anders heb ik serieus dooie vingers. En ik heb een tijdje terug een paar fugly snowboots gekocht van Skechers, met gouden sterretjes erop, daar ben ik zooo blij mee :@
Voor mij komen er morgen hele mooie Sorels O+ Warm maar ook netjes genoeg om mee te kunnen werken.
https://www.nelson.nl/sor(...)n-boots-zwart-13889/

Er verder blijf ik gewoon binnen.
Sneeuwpret besteed ik uit aan F.
Die vond het laatst leuk om totaal onverwacht een sneeuwbal midden in mijn gezicht te gooien. :{
En als er érgens bij mij de stoppen door doorslaan... :X
***
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:12:58 #95
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197843063
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is even een mazzeltje! :o
Zeker zeker :P

Was apart gezicht hoor. Ik reed namelijk 20 ofzo en kon alles goed zien. Hij trok wel aardig wit weg toen hij door had dat hij niet meer genoeg kon remmen.
pi_197843182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:11 schreef BE het volgende:

[..]

Voor mij komen er morgen hele mooie Sorels O+ Warm maar ook netjes genoeg om mee te kunnen werken.
https://www.nelson.nl/sor(...)n-boots-zwart-13889/

Er verder blijf ik gewoon binnen.
Sneeuwpret besteed ik uit aan F.
Die vond het laatst leuk om totaal onverwacht een sneeuwbal midden in mijn gezicht te gooien. :{
En als er érgens bij mij de stoppen door doorslaan... :X
Mooie laarsjes!

Vorige keer ben ik ook binnen gebleven. Ik kijk wel toe.

Geen idee wat voor banden er onder onze auto's zit. Volgens mij heeft M allweather. Ik weet echt niet wat er onder mijn Sparkje zit. Er zit wel ABS op.
Ik weiger gewoon te rijden met sneeuw. Als er dinsdag nog steeds sneeuw ligt werk ik wel thuis 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2021 @ 22:19:28 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197843195
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:11 schreef BE het volgende:

[..]

Voor mij komen er morgen hele mooie Sorels O+ Warm maar ook netjes genoeg om mee te kunnen werken.
https://www.nelson.nl/sor(...)n-boots-zwart-13889/

Er verder blijf ik gewoon binnen.
Sneeuwpret besteed ik uit aan F.
Die vond het laatst leuk om totaal onverwacht een sneeuwbal midden in mijn gezicht te gooien. :{
En als er érgens bij mij de stoppen door doorslaan... :X
Praktisch en netjes :Y Dat laatste zijn die van mij echt niet :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197843266
Ik heb vorig jaar een paar goede winter laarzen gekocht. Echt goede kwaliteit.
Voor mijn zoon geen laarzen kunnen scoren en hij is van de week in de sloot gegleden dus zijn schoenen zijn zeiknat. Die zijn morgen ook nog niet droog, vrees ik. -O-
Misschien is fruitwinkel/schuur open. Daar verkopen ze ook van die dingen.

Wel een pech week mbt de kinderen.
A. in de sloot.
Luier meegewassen.
Z. die vanuit de douche 1 minuut bloot naar haar kamer loopt en dáár op haar boek plast en poept. ;( :')
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:29:11 #99
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197843376
Ik al jaaaaaren snowboots van converse.
Super lelijk natuurlijk en je been lijkt net een rollade :P maar vind het wel best.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:23 schreef vencodark het volgende:

Z. die vanuit de douche 1 minuut bloot naar haar kamer loopt en dáár op haar boek plast en poept. ;( :')
Hahahahaha :'(
pi_197843427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:29 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik al jaaaaaren snowboots van converse.
Super lelijk natuurlijk en je been lijkt net een rollade :P maar vind het wel best.
[..]

Hahahahaha :'(
Ze kwam net uit bad en ging even kleding pakken. }:|
Ohja, ik heb nog een paar foeilelijke ‘even-uit-nood-gekochte’ snowboots.
Met sneakers door de sneeuw was niet zo handig. :P
pi_197843583
Dankzij corona hoef ik niet te stressen om rijden in de sneeuw (ondanks winterbanden, gaat altijd goed maar toch). Er zit gewoon groene aanslag op mijn auto heb ik gezien :') Zoveel wordt ie gebruikt.
Volgende week wel te voet er door en ik heb geen snowboots of iets dergelijks. Alles met een stevige zool is te netjes om te vernielen in de sneeuw.
Een kinderwagen geeft extra stabiliteit, toch? Toch?
pi_197843659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:42 schreef Bottoms_up het volgende:
Dankzij corona hoef ik niet te stressen om rijden in de sneeuw (ondanks winterbanden, gaat altijd goed maar toch). Er zit gewoon groene aanslag op mijn auto heb ik gezien :') Zoveel wordt ie gebruikt.
Volgende week wel te voet er door en ik heb geen snowboots of iets dergelijks. Alles met een stevige zool is te netjes om te vernielen in de sneeuw.
Een kinderwagen geeft extra stabiliteit, toch? Toch?
Ja hoor! Net een rollator.

Ik ga morgen de Scapino-truc proberen voor een stel last minute laarzen. Ik had in 2017 een stel snowboots besteld tijdens de sneeuwval toen, maar daar viel pas geleden de zool af. :')
pi_197843719
Ik heb dus serieus overwogen( heel eerlijk, overweeg het nog steeds) om de slee te koop te zetten voor ¤75,- Dat ding staat al 7 jaar in de schuur en hebben we nog nooit kunnen gebruiken....
Slecht he
pi_197843723
ik vind een kinderwagen wel wat stabiliteit geven, niet helemaal als een rollator want geen handrem maar het zorgt er sowieso voor dat je kind veilig ligt/zit.
pi_197843826
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:49 schreef Loj het volgende:
Ik heb dus serieus overwogen( heel eerlijk, overweeg het nog steeds) om de slee te koop te zetten voor ¤75,- Dat ding staat al 7 jaar in de schuur en hebben we nog nooit kunnen gebruiken....
Slecht he
Onze slee is vorig jaar kapot gegaan. Was wellicht nog wel te maken maar we hebben hm gewoon naar de stort gebracht. :@
Mijn man zei nog: “Volgend jaar kopen we er gewoon 1 bij die Action. De ene dag sneeuw om de zoveel jaar”. Little did we know. :')
pi_197843848
Met een kinderwagen door de sneeuw kom je niet echt vooruit toch? Of vergis ik me?
pi_197843990
@vencodark, je vroeg hoe de relatie met mijn moeder nu is. Daar kan ik kort op antwoorden, ze is 10 jaar geleden, zeven weken na de geboorte van L. overleden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En sneeuw! O+ Ik heb gisteren nog 2 paar snowboots bij ons in de buurt gescoord via marktplaats. Normaal heb ik altijd wel winterlaarzen in huis, maar ik ben nu al zo lang niet naar winkels geweest dat het er gewoon niet van is gekomen. Bestellen was gisteren al geen optie meer, want alle relatief goedkope opties (Decathlon/Scapino) waren al uitverkocht of leverden pas na het weekend. Ik weiger om meer dan 25 euro voor een paar uit te geven, ze hebben ze een week aan en volgend jaar zijn ze vast alweer te klein. :')
pi_197844097
Ik vind het bij verhalen als het jouwe zo schrijnend dat er blijkbaar ook niemand in de omgeving was die genoeg zag of kon om iets aan de situatie te doen.
Je zou je kleine zelf toch gunnen dat er iemand was geweest die het verschil had kunnen maken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197844152
Scapino nam hier de hele dag niet op dus dat heb ik opgegeven.

Mijn vriendin moet maandag de deur toch echt uit met de auto. Anders zitten er 30 groep 8 kinderen zonder juf. Met een omweg via KDV is dat iets van 15 km heen en dus ook weer terug.
En all weather banden boks, net vervangen ook tijdens de APK.

Voor B heb ik dus geen waterdichte handschoenen, verder zijn we compleet. Slee hebben we niet, ook nooit gehad. Overburen met wat oudere kinderen hebben er wel 1 en die hebben al gevraagd of Juul erop mag zondag :)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:27:08 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197844348
Ik heb vandaag nog 3 veel te grote skibroeken gescoord bij de Aldi. Met omgeslagen pijpen gaat dat eigenlijk prima. Net te kleine ski jas erbij voor de meiden. Moet lukken voor die paar dagen sneeuw. Helaas geen snowboots oid. Ik had ze elk jaar van de Lidl maar veel winters werden ze amper gebruikt. Eigenlijk zonde want ook voor buitenspelen zijn ze best handig. Volgend jaar dan maar weer.

Verder zitten we hier in het gebied waar de meeste sneeuw voorspeld wordt dus ben benieuwd of we onszelf nog uit moeten graven maandag. Dan staat een bezoekje aan de tandarts op het programma.
pi_197845030
Twee weken terug sneeuwde het hier 's avonds laat, nog en nog niet gestrooid. Ben wel tussendoor gaan rijden ipv snelweg. Sneeuw en snelwegverlichting die uit staat vind ik ontzettend irritant.
En tussendoor leek mij net wat veiliger. Gewoon vooral voorzichtig rijden snelheid en afstand aanpassen en niet brusk remmen.
Merk wel dat ik nu rustiger achter het stuur zit dan pak en beet 5 jaar terug.
En nope liggen geen winterbanden onder mn winkelwagen.

Ergens wel sneu dat de sneeuw begint wanneer de scholen weer fysiek open gaan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:06:06 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197846584
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:23 schreef vencodark het volgende:
Ik heb vorig jaar een paar goede winter laarzen gekocht. Echt goede kwaliteit.
Voor mijn zoon geen laarzen kunnen scoren en hij is van de week in de sloot gegleden dus zijn schoenen zijn zeiknat. Die zijn morgen ook nog niet droog, vrees ik. -O-
Misschien is fruitwinkel/schuur open. Daar verkopen ze ook van die dingen.

Wel een pech week mbt de kinderen.
A. in de sloot.
Luier meegewassen.
Z. die vanuit de douche 1 minuut bloot naar haar kamer loopt en dáár op haar boek plast en poept. ;( :')
De Welkoop is open, heb je die mss in de buurt? Daar hebben ze ook laarzen ed. :Y

En wat een week! 😳
***
pi_197846601
Waar ik woon schijnt het niet of nauwelijks te gaan sneeuwen.
Ben benieuwd. Voor mij hoeft het iig niet.
pi_197846619
Slee, sneeuwschuiver, strooizout en schaatsen voor ons hebben we ergens in de garage liggen. Ik wist alleen niet of Je nog in zijn dubbelijzers zou passen. Maar toevallig was het zoontje van vrienden uit zijn schaatsen gegroeid, dus nu kunnen we weer een paar jaar vooruit. Met dikke sokken, regenlaarzen en een gevoerde regenbroek komen we er dan wel.

Normaal wisselen wij net als amaranta bij het verzetten van de klok de banden. Nu niet gedaan, want we rijden nu (samen!) nog geen 25 km per week (tegen 1200 km vroeger). Ik ben dus gisteren nog wel wat boodschappen gaan halen zodat ik wat langer vooruit kan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:22:41 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197846639
Mmm, goed punt... zou picnic rijden morgen?
***
pi_197846760
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:22 schreef BE het volgende:
Mmm, goed punt... zou picnic rijden morgen?
Geen idee, is denk ik ook lastig te voorspellen.

Wij wilden morgenavond eten bestellen, maar hebben besloten om dat om te draaien en het vanavond te doen, dan kook ik zondag wel ipv vanavond ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:50:11 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197846790
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:45 schreef Nijna het volgende:

[..]

Geen idee, is denk ik ook lastig te voorspellen.

Wij wilden morgenavond eten bestellen, maar hebben besloten om dat om te draaien en het vanavond te doen, dan kook ik zondag wel ipv vanavond ;).
Ik kom er net achter dat ik vorige week vergeten ben mijn bezorgmoment te reserveren. :X
Ik ga zo maar boodschappen doen dus. :+
***
pi_197846820
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:50 schreef BE het volgende:

[..]

Ik kom er net achter dat ik vorige week vergeten ben mijn bezorgmoment te reserveren. :X
Ik ga zo maar boodschappen doen dus. :+
Fijn dat je er nu achter komt en niet vanavond pas... succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197846990
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:10 schreef lily het volgende:
Waar ik woon schijnt het niet of nauwelijks te gaan sneeuwen.
Ben benieuwd. Voor mij hoeft het iig niet.
Als ik mijn weerapp mag geloven dan begint het vanavond rond 18.00 uur en duurt het tot zeker maandag 18.00 uur




quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:50 schreef BE het volgende:

[..]

Ik kom er net achter dat ik vorige week vergeten ben mijn bezorgmoment te reserveren. :X
Ik ga zo maar boodschappen doen dus. :+
Oei succes

M ging vorige week boodschappen doen en het was echt niet normaal druk zei hij.

Misschien moet ik ook Picnic maar weer eens aanzwengelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 09:17:31 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197847020
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

Als ik mijn weerapp mag geloven dan begint het vanavond rond 18.00 uur en duurt het tot zeker maandag 18.00 uur

[ afbeelding ]
[..]

Oei succes

M ging vorige week boodschappen doen en het was echt niet normaal druk zei hij.

Misschien moet ik ook Picnic maar weer eens aanzwengelen
Ik vind het ideaal! :Y

Ik zag net een nieuwsbericht langskomen dat picnic alles cancelt voor vanavond en morgen. :o I jinxed it! :D

Dus, op naar de supermarkt maar!
***
pi_197847077
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

Als ik mijn weerapp mag geloven dan begint het vanavond rond 18.00 uur en duurt het tot zeker maandag 18.00 uur

[ afbeelding ]
[..]

Ja, dat is andere koek dan waar wij zitten :o
pi_197847232
Ik heb eten in huis voor t/m dinsdag en hoop dat AH woensdag gewoon mijn bestelling kan komen brengen. :P
pi_197847291
Manlief heeft vanmorgen om 8 uur in een super rustige supermarkt boodschappen gedaan. T/m maandag iig eten in huis en met de inhoud van de voorraadkast en vriezer redden we het zelfs wel tot het weekend :P
pi_197847578
Ik moet maandag om 6:30 gewoon op mijn werk zijn :( ik parkeer vanavond vast de auto voor de deur zodat ik niet (zoals normaal) 3 keer moet steken om het parkeervak uit te komen omdat er auto’s in de weg staan).

Ik ben wel heel benieuwd hoeveel mensen er nu opeens toch wel thuis kunnen werken...

En succes voor wie er vandaag boodschappen moet doen, het zal erg druk zijn (en zeker als picnic nu ook alles gecanceld heeft).
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_197847871
Scheelt dat Picnic sowieso niet in onze woonplaats bezorgd, dus daar zijn al geen onverwachte afzeggingen van :)

Ik ga zo even de grote boodschappen doen bij Lidl. Kan alleen in het weekend, anders moet het doordeweeks met 2 kinderen en dat kan ik echt niet aan :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 6 februari 2021 @ 10:45:28 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197847984
Hier was het vanmorgen heerlijk rustig in de winkel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197848167
Picnic komt hier vooralsnog bezorgen vanavond tussen 17.44 en 18.04 uur. Heb er vanochtend nog een melding van gehad. Dus ben heel benieuwd of ze daadwerkelijk komen. En anders gaat man alsnog zelf als ik de kinderen in bed leg.
pi_197848304
Net even op de fiets wat boodschappen gehaald. Als Appie morgen niet komt kunnen we met gemak tm woensdag 'doorkomen'.

Handschoenen voor B (en een Hema bestelling van gisteren) komen vooralsnog vanavond aan.

Nieuwe OMT advies al gelezen, ook bij neusverkoudheid kinderen thuishouden. Dat worden een hoop halflege klassen.
pi_197848557
Nou ik verheugde me op sneeuwduinen en een winter die R zich zou herinneren,valt hier in het noorden 0-3 cm :'( echt zooo balen. Iedereen straks sneeuwpret en wij maar toekijken. Nou ja, ijs kan dan wel mooi aangroeien, dat kan met sneeuw niet goed. Kunnen wij dan weer schaatsen
pi_197849069
Jongens bedankt voor jullie berichtjes afgelopen woensdag :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat wel ok hier. Het is gek allemaal, maar uiteindelijk beter want hij had zoveel pijn ;( Ben erg blij dat ik maandag nog met A langs ben geweest, zodat ze uitgebreid afscheid heeft kunnen nemen (dat deden we de afgelopen weken eigenlijk elke keer, want we wisten niet wanneer het afgelopen zou zijn).

En dinsdagavond was ik er gelukkig bij. Besloot in de ochtend dat ik bij hem zou blijven slapen. Dat had mijn moeder de eerste dagen gedaan, maar ze zat er helemaal doorheen door slaapgebrek. Dus we zijn blij dat hij niet alleen was. Ik zat naast hem en heb zijn favo artiest opgezet. Hoorde achteraf van mijn broer (die snel kwam nadat ik hem gewaarschuwd had) dat de muziek wel erg hard stond. Maarja...dat hoor ik niet :') Bleek ook een erg mooi en toepasselijk nummer te hebben uitgekozen. Dat wist ik ook niet. Had gewoon zo moeten zijn ;(

OK! En nu weer over sneeuwpret! Mijn kleuter kijkt er ook erg naar uit!
(Ben blij dat vijfjarigen niet zoveel "last" van zo'n gebeurtenis hebben).
pi_197849333
Wat fijn dat je zo mooi afscheid hebt kunnen nemen, Morgan.
Morgen hopelijk even genieten van de sneeuwpret. Geen betere afleiding dan een enthousiaste kleuter O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:58:19 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197849995
Nou, het was redelijk druk bij de supermarkt. 1,5 afstand waarborgen was in ieder geval onmogelijk. Toen ik een stap achteruit zette om plaats te maken voor iemand, botste ik tegen de gene die achter mij stond.
Sommige mensen keken wat paniekerig om zich heen en heel veel lege schappen.
Moest ook buiten wachten toen ik aankwam. MaarGoed. We hebben weer melk.

Het valt me trouwens op dat 4G ontvangst daarbinnen nagenoeg nul is. En de wifi van de winkel is ook beroerd. Niet dat ik nu daar wil gaan internetten. Maar een “vergeet de tandpasta niet” bericht komt dus ook niet aan.
pi_197850004
Het klinkt als een mooi einde zo Morgan, wat echt zo had moeten zijn. Gecondoleerd nog.

Ik heb net boodschappen gedaan in een overvolle AH XL en ben de helft vergeten, maar werd echt gek van alle mensen die door me heen probeerden te lopen.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 13:01:08 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197850058
Oh en natuurlijk plenty mensen die met zn 2en waren....
  zaterdag 6 februari 2021 @ 13:01:24 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197850062
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:01 schreef MorganLeFay het volgende:
Jongens bedankt voor jullie berichtjes afgelopen woensdag :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat wel ok hier. Het is gek allemaal, maar uiteindelijk beter want hij had zoveel pijn ;( Ben erg blij dat ik maandag nog met A langs ben geweest, zodat ze uitgebreid afscheid heeft kunnen nemen (dat deden we de afgelopen weken eigenlijk elke keer, want we wisten niet wanneer het afgelopen zou zijn).

En dinsdagavond was ik er gelukkig bij. Besloot in de ochtend dat ik bij hem zou blijven slapen. Dat had mijn moeder de eerste dagen gedaan, maar ze zat er helemaal doorheen door slaapgebrek. Dus we zijn blij dat hij niet alleen was. Ik zat naast hem en heb zijn favo artiest opgezet. Hoorde achteraf van mijn broer (die snel kwam nadat ik hem gewaarschuwd had) dat de muziek wel erg hard stond. Maarja...dat hoor ik niet :') Bleek ook een erg mooi en toepasselijk nummer te hebben uitgekozen. Dat wist ik ook niet. Had gewoon zo moeten zijn ;(

OK! En nu weer over sneeuwpret! Mijn kleuter kijkt er ook erg naar uit!
(Ben blij dat vijfjarigen niet zoveel "last" van zo'n gebeurtenis hebben).
Klinkt eigenlijk heel mooi.
pi_197850110
Bij mij viel het nog mee. Wel een hoop ‘gezellig samen winkelen’-stelletjes }:|
Alleen de chocomel was op, dus we doen het nu maar met kleine pakjes.

En ik vergat de boter, dus straks nog maar even snel halen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197850142
We zitten in de sneeuwlijn, maar ik geloof het pas als het begint te sneeuwen ;)

Gelukkig kan ik lopend naar mijn werk (40 min lopen), en werkt man al maanden thuis :)

Maar als het echt zo heftig wordt verwacht ik de helft van mijn collega’s niet op het werk en verdelen/verspreiden kan ook niet door de cohorten... ik zie het wel gebeuren dat de school dan dicht blijft ;)

Ik heb trouwens net wel een extra rondje hard gelopen, want ik ga ervan uit dat dat maandag niet kan ;)
pi_197850576
Hier ook een overvolle AH ;( Normaal doe ik de weekboodschappen op maandag, maar dat lijkt me nu niet echt een optie..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 6 februari 2021 @ 13:39:54 #139
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197850708
Hier was de jumbo rustig, aldus man. Maar die stond er dan ook om 8 uur. Ook de stort was nog te doen toen hij aankwam. Toen hij vertrok was de rij 4 keer zo lang...

En wat betreft school maandag: de juf van de oudste woont hier in t dorp, die kan lopend komen, de juf van de jongste woont 2 dorpen verder, dus ik hoop dat haar auto winterbanden heeft...

Verder hebben wij het haardhout alvast binnen gelegd, staat de sneeuwschep bij de deur, de slee is gecheckt en is er strooizout in huis (was bij de stort te krijgen, handig). Maar ik geloof de sneeuwbergen idd pas als ik ze zie.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 februari 2021 @ 13:51:46 #140
426493 crew  PippenScottie
pi_197850935
De kinderen zouden dit weekend naar mijn ouders gaan. Eindelijk een dagje rust. Mijn ouders wonen niet in de buurt, dus ik heb ze sinds begin december vrijwel elke dag de hele dag om me heen gehad. Ik hou van ze, maar het is soms gewoon te veel en te eentonig en alles.

Door het KNMI advies is dit dus ook niet doorgegaan. Morgen in de sneeuw is wel even leuk, maar mijn meisjes kennende willen ze na toen minuten weer naar binnen omdat ze het koud hebben.

Nog twee daagjes en dan beging school weer. Tot het eerste klasgenootje positief test natuurlijk. Of het weer vakantie is na één week.. :{

Bah, wat een kutwinter.

/rant over
pi_197851020
Mijn zoon zei dat hij liever ijs dan sneeuw had, dus die heeft geluk deze week ;) Een setje glij-ijzers van de weggeefhoek geplukt, winterkleding is in orde en gáán O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:05:55 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197851209
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:01 schreef amaranta het volgende:
Oh en natuurlijk plenty mensen die met zn 2en waren....
Dit is echt een van mijn grootste ergernissen, hele gezinnen die met 2 of 3 wagens door die winkel lopen te socializen....
Wij krijgen ook amper sneeuw helaas. Skipakken van de honden liggen al klaar.

Sterkte Morgan, klinkt wel echt als een mooi einde....
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:09:34 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197851295
Eten voor de hele week in huis. Sneeuwlaarzen en handschoenen binnen.
Zelfs even adempauze van mijn werk vandaag dus ik ga zo maa eens gewoon een boek liggen lezen op bed. O+
***
pi_197851349
Ik ga dadelijk via Marktplaats in ieder geval 1 paar glij ijzertjes ophalen. En hopen dat ik nog reactie krijg van eentje in een dorpje waar ik toch doorheen rijd, anders moeten ze maar om en om gaan schaatsen volgende week ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197851499
Ik zie veel mensen hier hun halve tuin inpakken. Ik zou niet weten wat ik in moet pakken in mijn tuin. Alleen het olijfboompje wellicht, maar die is zo groot geworden dat ik niet zo weten waarmee. Tuin is verder al maanden winterklaar dus geen losliggend spul, tuinmeuebels staan allang in de schuur etc.

Die plisse gordijnen....we hadden breedte en hoogte door elkaar gehaald, ja echt slim....hadden we jaren geleden ook al eens gedaan bij ons oude huis. Op naar de derde keer verkeerd doorgeven van maten. Ding gaat retour en tegen alleen verzendkosten krijgen we een nieuwe toegestuurd *O*
pi_197851536
En net mail van AH dat ze niet komen morgen. En de hele week verder natuurlijk ramvol dus dat wordt dinsdag of woensdag boodschappen halen met de auto. BLUH.
pi_197851577
Winterklaar maken: extra voer voor de vogeltjes geregeld ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197851582
Hier ook boodschappen gedaan. Normaal doe ik het zondagochtend altijd. Maar met de komende sneeuw die verwacht wordt toch ook maar vandaag.
En het was erg druk.

Morgan, x
pi_197851818
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:23 schreef LeSage het volgende:
Winterklaar maken: extra voer voor de vogeltjes geregeld ^O^
Wij ook en we hebben letterlijk steeds tientallen vogels in de voortuin maar totaal geen interesse voor het eten. Wie weet morgen met de sneeuw krijgen ze wel honger. We hebben op de vensterbank een tuinvogels in Nederland index liggen, een hit hier in huis. Er wordt steeds naar buiten gekeken en dan op het blad gekeken welke vogel het is.
pi_197851910
Hier naar de markt geweest.. voor 2 dagen eten in huis :D
Maar de supermarkt is 0,5 km lopen. Dat kan desnoods kruipend wel :P
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:45:20 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197852068
Ik woon echt precies tussen twee supermarkten in op 200 meter of zo. Lukt nog met 2 meter sneeuw.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:48:09 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197852136
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:27 schreef Kyara het volgende:
Ik heb vandaag nog 3 veel te grote skibroeken gescoord bij de Aldi. Met omgeslagen pijpen gaat dat eigenlijk prima. Net te kleine ski jas erbij voor de meiden. Moet lukken voor die paar dagen sneeuw.
Thnx voor deze post, net even bij de Aldi geweest en een skibroek en bijpassende jas gescoord waar hij de komende 2 winters mee vooruit kan.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197852280
Jaren geleden hadden wij 1 van de weinige vluchten die nog gingen van Schiphol, naar Londen toe. Pakken sneeuw lagen er, bijna stapvoets op de A2 naar Schiphol. In Londen begon het te sneeuwen toen wij landden, magisch in Londen met de Kerstverlichting overal en dan die sneeuw. Ik weet nog wel dat er daar paniek was, het was 5 dagen voor Kerst en veel mensen probeerden op allerlei manieren de stad uit te komen naar familie toe.

In hotel destijds voor de zekerheid onder voorbehoud verlengd. Wonder boven wonder was ook terug onze vlucht een van de weinigen die wel gingen. Bord vol met cancelled en die van ons bijna moederziel met de term 'on time'.
Terug op Schiphol onze auto uit moeten graven, bizar. Eerst zoeken welke überhaupt van ons was.

Een vriendin reed met ons een stuk terug en zou daarna met trein naar huis gaan. Treinen reden helemaal niet, die heeft nog 2 dagen bij ons gezeten wachtend tot er weer treinen en bussen gingen rijden.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het weer zo bizar kan worden vanaf morgen. Wij hebben in ieder geval genoeg in huis, laat maar komen (gevoelstemperatuur van -10 morgen...).
pi_197852568
Die skibroeken bij de Aldi heb ik ook zien liggen.
Maar aangezien ik nu al zeker ¤80 kwijt ben aan spijkerbroeken voor A, heb ik die ski broek maar niet gedaan. :') Wel kaplaarzen gehaald. ^O^
pi_197852721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:18 schreef exode het volgende:
Ik zie veel mensen hier hun halve tuin inpakken. Ik zou niet weten wat ik in moet pakken in mijn tuin. Alleen het olijfboompje wellicht, maar die is zo groot geworden dat ik niet zo weten waarmee. Tuin is verder al maanden winterklaar dus geen losliggend spul, tuinmeuebels staan allang in de schuur etc.
Shit ik wilde alleen mijn vijg en verse appel doen, maar de olijven staan in pot... Die moeten dan ook anders kan ik ze net zo goed meteen wegsmijten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197852926
Ik hoef pas woensdag of donderdag weer boodschappen te doen, ik ga er vanuit dat het dan wel weer kan en anders kunnen we nog wel wat langer met wat er in huis is... ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197852928
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:53 schreef exode het volgende:
Een vriendin reed met ons een stuk terug en zou daarna met trein naar huis gaan. Treinen reden helemaal niet, die heeft nog 2 dagen bij ons gezeten wachtend tot er weer treinen en bussen gingen rijden.
Was dat 2005? Ik weet nog dat ik toen ook niet meer thuis kwam van mijn studentenstad. Heel blij dat ik een studiegenoot tegenkwam op het station waar ik bij kon logeren, anders had ik op een veldbed in de jaarbeurs gelegen :o

Vogelvoer, check, ik heb onze bekers weer bijgevuld. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197853360
De hovenier is halverwege met onze tuin dus ik heb sowieso weinig werk daar nu aan. Hoop alleen dat de 2 seringen en de aalbes de verplaatsing van afgelopen week overleven...
Net wel even snel nog m'n auto van de handrem af gehaald. Voor het geval ik dinsdag weer fit genoeg ben om te werken. Zal je zien dat hij vastgevroren zit ofzo.
pi_197854013
Ik ga dadelijk nog snel het tweede paar ijzertjes ophalen, ¤17,50 voor 2 paar betaald dadelijk :D

En ik kwam toevallig op marktplaats een advertentie tegen die lekker op de actualiteit inspeelt:
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197854044
Mijn zus staat nu met haar camper ergens bij Apeldoorn. Ik mag hopen dat ze vanavond nog teruggaan. :P
  zaterdag 6 februari 2021 @ 16:29:35 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197854180
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:20 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus staat nu met haar camper ergens bij Apeldoorn. Ik mag hopen dat ze vanavond nog teruggaan. :P
:o Brrr!

Hier ook al het vogelspul weer aangevuld in de tuin. O+
***
pi_197854227
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:18 schreef LeSage het volgende:
Ik ga dadelijk nog snel het tweede paar ijzertjes ophalen, ¤17,50 voor 2 paar betaald dadelijk :D

En ik kwam toevallig op marktplaats een advertentie tegen die lekker op de actualiteit inspeelt:
[ afbeelding ]
:D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197854623
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:18 schreef LeSage het volgende:
Ik ga dadelijk nog snel het tweede paar ijzertjes ophalen, ¤17,50 voor 2 paar betaald dadelijk :D

En ik kwam toevallig op marktplaats een advertentie tegen die lekker op de actualiteit inspeelt:
[ afbeelding ]
:D
Ik kan dit soort dingen wel waarderen!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zaterdag 6 februari 2021 @ 17:06:20 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_197854910
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:18 schreef LeSage het volgende:
Ik ga dadelijk nog snel het tweede paar ijzertjes ophalen, ¤17,50 voor 2 paar betaald dadelijk :D

En ik kwam toevallig op marktplaats een advertentie tegen die lekker op de actualiteit inspeelt:
[ afbeelding ]
:D haha heerlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 6 februari 2021 @ 17:28:46 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197855365
Wij hebben de bak met klavers in de berging gezet, die hadden mijn ouders laten staan toen wij hun huis kochten (hun huurappartement heeft geen balkon) en die klaver komt nog van mijn moeders ouderlijk huis, dat huis dat verkocht was in maart 1967 en waarvan de opbrengst verdeeld moest worden.

Mijn moeder heeft die klavers dus ook al vanaf 1966 mee lopen slepen van huis naar huis, dus die ga ik niet kapot laten vriezen.

In het nieuwe huis maar eens in een nieuwe bloempot doen, want ze staan nu wel in een fugly jaren 90 pot :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197855600
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:28 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben de bak met klavers in de berging gezet, die hadden mijn ouders laten staan toen wij hun huis kochten (hun huurappartement heeft geen balkon) en die klaver komt nog van mijn moeders ouderlijk huis, dat huis dat verkocht was in maart 1967 en waarvan de opbrengst verdeeld moest worden.

Mijn moeder heeft die klavers dus ook al vanaf 1966 mee lopen slepen van huis naar huis, dus die ga ik niet kapot laten vriezen.

In het nieuwe huis maar eens in een nieuwe bloempot doen, want ze staan nu wel in een fugly jaren 90 pot :D
Als die klavers eens konden praten! *O*
pi_197856357
Zeg, je kan met sneeuw nog gewoon buiten lopen he? En met kou? 8-)

Wel leuk hoor, winters weer. Hoer is het ook al weken koud. -8 met een zonnetje is echt perfekt.
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 18:27:56 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197856373
Ik heb gisteren voor een week eten in huis gehaald maar ben helemaal vergeten babyvoeding te halen -O-we hebben nog voor een dag of 4 in huis en de supermarkt is op 200 meter lopen maar ik twijfel om toch nog snel te halen. Man zegt dat dit wel goed komt, maak ik me druk om niets? :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197856510
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:27 schreef MaJo het volgende:
Ik heb gisteren voor een week eten in huis gehaald maar ben helemaal vergeten babyvoeding te halen -O-we hebben nog voor een dag of 4 in huis en de supermarkt is op 200 meter lopen maar ik twijfel om toch nog snel te halen. Man zegt dat dit wel goed komt, maak ik me druk om niets? :@
My 2 cents? Je krijgt hooguit koude voeten van een tripje nasr de winkel, als je geen goede schoenen hebt. Kind goed aankleden, muts op en extra dekentje, en gaan met die banaan.
pi_197856605
Mijn vriendin ging einde middag nog even naar de supermarkt, ze wilde van die instant chocomel zakjes halen voor in haar klas maandag. 3 supermarkten afgeweest, ze zei 'denken mensen dat de oorlog uitbreekt of zo?' Niet alleen de chocomel was op, maar hele schappen waren leeg.
Morgen poging 2, misschien. Ze wilt als verrassing warme chocomel voor alle kinderen hebben maandagochtend.

Nog wel even auto van de handrem gehaald net, maandag moet ie toch echt rijden.

Room, we zeiden net ook tegen elkaar, weet je nog in Noorwegen in december, daar reden we ook met -10 en veeeeeeeeel sneeuw een paar honderd kilometer.

Luna, nee in 2010 was dat.

De buurman komt net pulled pork brengen, een bak waarmee we die hele sneeuwstorm wel doorkomen. Dat maakt ie altijd zelf, lekker! Ik ga me vandaag nog inhouden. En hij heeft een slee in de schuur gezet, die hadden ze nog staan. Kom maar door hoor met die sneeuw.
pi_197856799
De auto gaan we de aankomende vier dagen niet gebruiken, moeten we hem dan ook van de handrem halen?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 18:58:19 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197856918
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef Loj het volgende:
De auto gaan we de aankomende vier dagen niet gebruiken, moeten we hem dan ook van de handrem halen?
Tenzij je op een heuvel woont of langs het water parkeert snap ik sowieso niet waarom je hem op de handrem zet?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197857120
Automatisme denk ik 😉
Altijd al zo gedaan :)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:13:09 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857206
Een rondje google leert ook dat het tegenwoordig kennelijk zo aangeleerd wordt met rijles :X
Nog in z'n vrij ook? :o

Bij mijn auto kan de sleutel er niet eens uit als hij in z'n vrij, of een willekeurige versnelling vooruit staat, de sleutel kan er alleen maar uit als hij in z'n achteruit staat.
Maar goed ik ben van de leeftijd die nog geleerd heeft de auto in de versnelling weg te zetten, want in de winter was de kans op een vastgevroren handrem simpelweg te groot, 150 jaar geleden, toen ik rijles had.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:15:20 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857252
Of je hem vanwege de vrieskou van de handrem moet halen is kennelijk vooral afhankelijk van het soort handrem: bij mechanische handrem wel, bij elektronische handrem is het niet nodig.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197857292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:13 schreef Leandra het volgende:
Een rondje google leert ook dat het tegenwoordig kennelijk zo aangeleerd wordt met rijles :X
Nog in z'n vrij ook? :o

Bij mijn auto kan de sleutel er niet eens uit als hij in z'n vrij, of een willekeurige versnelling vooruit staat, de sleutel kan er alleen maar uit als hij in z'n achteruit staat.
Maar goed ik ben van de leeftijd die nog geleerd heeft de auto in de versnelling weg te zetten, want in de winter was de kans op een vastgevroren handrem simpelweg te groot, 150 jaar geleden, toen ik rijles had.
:o

Jij bent de bijzondere hier dus :P
Vrij, handrem. Altijd.

"Anders loop je het risico dat je vergeet de koppeling in te trappen als je hem start en iemand een tikkie te geven".
Was mijn rijles.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197857396
Hier niet.
In de 1, nooit handrem. Alleen bij heuvel.
pi_197857404
Vrij + handrem :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197857423
Ik zet de auto op P en de handrem gaat er automatisch op :')

Anders ook in vrij met handrem, nog steeds automatisme...
pi_197857426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:13 schreef Leandra het volgende:
Een rondje google leert ook dat het tegenwoordig kennelijk zo aangeleerd wordt met rijles :X
Nog in z'n vrij ook? :o

Bij mijn auto kan de sleutel er niet eens uit als hij in z'n vrij, of een willekeurige versnelling vooruit staat, de sleutel kan er alleen maar uit als hij in z'n achteruit staat.
Maar goed ik ben van de leeftijd die nog geleerd heeft de auto in de versnelling weg te zetten, want in de winter was de kans op een vastgevroren handrem simpelweg te groot, 150 jaar geleden, toen ik rijles had.
Dat werd 19 jaar geleden al zo geleerd in de rijles :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197857427
Ik heb eens de auto van een vriendin de bosjes ingereden omdat ik ''zomaar'' de auto startte en hij in z'n 1 stond. Sinds ik m'n rijbewijs heb is het standaard riedeltje; koppeling indrukken en dan pas de auto starten.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:24:23 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857442
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o

Jij bent de bijzondere hier dus :P
Vrij, handrem. Altijd.

"Anders loop je het risico dat je vergeet de koppeling in te trappen als je hem start en iemand een tikkie te geven".
Was mijn rijles.
Ja, dat las ik online ook... dat vind ik wel behoorlijk geretardeerd hoor, dat "anders loop je het risico dat je vergeet de koppeling in te trappen" :')

Vanwege de kans op vastvriezende handremmen werd dat vroeger iig niet zo geleerd, kennelijk vond men het niet nodig dat zo in te calculeren.

Het risico dat de auto wegrolt als je een keer vergeet hem op de handrem te zetten terwijl hij in z'n vrij staat lijkt me veel groter, en gevaarlijker.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:26:18 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857484
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat werd 19 jaar geleden al zo geleerd in de rijles :Y
Ja, maar ik had 37 jaar geleden rijles :D

Mijn auto van 2002 zal overigens ook een elektronische handrem hebben gehad, mijn 1999 auto heeft alles mechanisch, je merkte dat verschil ook altijd heel goed als je na de ene auto weer in de andere auto reed.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197857491
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat las ik online ook... dat vind ik wel behoorlijk geretardeerd hoor, dat "anders loop je het risico dat je vergeet de koppeling in te trappen" :')
quote:
81s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb eens de auto van een vriendin de bosjes ingereden omdat ik ''zomaar'' de auto startte en hij in z'n 1 stond. Sinds ik m'n rijbewijs heb is het standaard riedeltje; koppeling indrukken en dan pas de auto starten.
_O- _O- _O-

Overigens start ik altijd met koppeling in. Geen idee waarom want vrouw doet hetzelfde als ik.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197857503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar ik had 37 jaar geleden rijles :D
Ik reageerde op je ‘tegenwoordig’ ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197857510
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:41 schreef exode het volgende:
Luna, nee in 2010 was dat.
Ah, het jaar dat het ziekenhuis waar ik toen werkte een dag plat lag omdat een groot gedeelte van het personeel niet kon komen. Alle poli afspraken afgebeld zodat personeel van de poli kon bijspringen op de verpleegafdelingen. Was ook nog eens in de tijd van de Mexicaanse griep, geen handen geven, mondkapjes en isolatiekamers.
Goh dat waren nog eens tijden.
pi_197857573
Leandra noemde mij een retard ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:31:10 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857589
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]


[..]

_O- _O- _O-

Overigens start ik altijd met koppeling in. Geen idee waarom want vrouw doet hetzelfde als ik.
Ik start ook in z'n vrij met de koppeling in, is beter voor de auto/versnellingsbak/starmotor/wiv.

Sowieso altijd koppeling in met starten.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197857590
Dat incidentje gebeurde dus vķķr ik rijlessen kreeg ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:32:04 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857612
quote:
81s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Leandra noemde mij een retard ;(
Nee, het les-argument :P
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:32:31 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197857621
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:13 schreef Leandra het volgende:
Een rondje google leert ook dat het tegenwoordig kennelijk zo aangeleerd wordt met rijles :X
Nog in z'n vrij ook? :o

Bij mijn auto kan de sleutel er niet eens uit als hij in z'n vrij, of een willekeurige versnelling vooruit staat, de sleutel kan er alleen maar uit als hij in z'n achteruit staat.
Maar goed ik ben van de leeftijd die nog geleerd heeft de auto in de versnelling weg te zetten, want in de winter was de kans op een vastgevroren handrem simpelweg te groot, 150 jaar geleden, toen ik rijles had.
Wat is er anders aan achteruit dan vooruit? :?

Ik leerde overigens 26 jaar geleden ook in z’n vrij op de handrem. :Y
***
pi_197857637
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:32 schreef BE het volgende:

[..]

Wat is er anders aan achteruit dan vooruit? :?
Probeer het eens op de snelweg :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197857651
quote:
81s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb eens de auto van een vriendin de bosjes ingereden omdat ik ''zomaar'' de auto startte en hij in z'n 1 stond. Sinds ik m'n rijbewijs heb is het standaard riedeltje; koppeling indrukken en dan pas de auto starten.
Ik had het gęnanter.
Ik ging ooit met mijn schoonzus bij de garage voor een andere auto kijken en ik word altijd zenuwachtig van auto garages omdat ik er geen klote verstand van heb. :+
En ik was destijds niet zo assertief.

Dus ik zit buiten met mijn schoonzus in een autootje waar ik de sleutel van had gehad.
Schoonzus suggereert hm even de starten. Maar ik durfde dat dus niet. :? Ze drong aan dus ik deed het.
Schoot ik naar voren. ;(

Gelukkig niets gebeurt want ik was snel genoeg te remmen maar ik was zooo gegeneerd. :@
Wat als het wel misgegaan was... _O- :%
pi_197857674
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik had het gęnanter.
Ik ging ooit met mijn schoonzus bij de garage voor een andere auto kijken en ik word altijd zenuwachtig van auto garages omdat ik er geen klote verstand van heb. :+
En ik was destijds niet zo assertief.

Dus ik zit buiten met mijn schoonzus in een autootje waar ik de sleutel van had gehad.
Schoonzus suggereert hm even de starten. Maar ik durfde dat dus niet. :? Ze drong aan dus ik deed het.
Schoot ik naar voren. ;(

Gelukkig niets gebeurt want ik was snel genoeg te remmen maar ik was zooo gegeneerd. :@
Wat als het wel misgegaan was... _O- :%
:D
Ik kon dus wél de schade vergoeden.... gelukkig niet van een showroommodel zoals jij :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:36:28 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197857700
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Probeer het eens op de snelweg :D
:D

Toch hoop ik niet dat Leandra op de snelweg parkeert. ;)
***
pi_197857716
quote:
81s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:35 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

:D
Ik kon dus wél de schade vergoeden.... gelukkig niet van een showroommodel zoals jij :D
Nou ja, showroom klinkt luxe maar het was gewoon een lullo garage waar we buiten stonden. Ik heb wel de test auto gekocht. Een Ford Fiesta met cassettespeler uit 2002. *)
pi_197857738
Overigens parkeer ik mijn auto in Vrij + Handrem. Ik heb een angst voor wegrollende auto’s. :P
Rijbewijs 2009.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:38:23 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197857741
Ik ook handrem + vrij. Rijbewijs in 1998 gehaald.
pi_197857753
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:36 schreef BE het volgende:

[..]

:D

Toch hoop ik niet dat Leandra op de snelweg parkeert. ;)
>:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:40:54 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857796
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:32 schreef BE het volgende:

[..]

Wat is er anders aan achteruit dan vooruit? :?

Ik leerde overigens 26 jaar geleden ook in z’n vrij op de handrem. :Y

Er is niets anders aan, maar in mijn auto krijg je de sleutel er alleen maar uit als hij in z'n achteruit staat.
Typisch Saab-dingetje, en ook alleen maar bij de oudere modellen, de 2002 Saab die we hadden was al zo'n GM model dat de sleutel er in iedere versnelling (of z'n vrij) uit kon.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:41:27 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857806
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

>:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197857838
Ohja, de auto tegen wie ik had ‘gebutst’ bleek van de predikant aan de overkant. :P
God straft mij met luiers in de wasmand. :(
pi_197857870
Mijn vader parkeerde zijn automaat een paar jaar geleden in Zwitserland op een hellinkje. Toen leerde ik dat de automatische parkeerrem niet voldoende is als je op een helling met ijs parkeert :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:44:35 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857878
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:42 schreef vencodark het volgende:
Ohja, de auto tegen wie ik had ‘gebutst’ bleek van de predikant aan de overkant. :P
God straft mij met luiers in de wasmand. :(
:D _O-
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197857882
In de 2 en met de handrem erop! Want dan rolt de auto niet zomaar en slaat hij vrijwel meteen af als je de koppeling zou vergeten. Geen idee of ik dat bij rijles heb geleerd of daarna trouwens.
pi_197857946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:44 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn vader parkeerde zijn automaat een paar jaar geleden in Zwitserland op een hellinkje. Toen leerde ik dat de automatische parkeerrem niet voldoende is als je op een helling met ijs parkeert :X
Wat kun je dan extra nog doen?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:49:37 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197857986
Maar dan het volgende, los van in de versnelling of in z'n vrij met handrem....
Hoe parkeren jullie als je in een parkeervak dwars op de weg moet pakeren?

• Vooruit inparkeren en achteruit rijdend uitparkeren
Of
• Achteruit inparkeren en vooruit wegrijden (getaway car position)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197858006
Ik heb ook in vrij en op de handrem geleerd.

De eerste paar (veel) lessen vergat ik dan overigens de handrem eraf te halen voor ik weg reed. Vrij hardnekkig ook wel. Liet m'n rijleraar me de straat uitrijden en vroeg dan "vind je 't niet zwaar rijden?". Oeps *)
Maar starten zonder de koppeling in te duwen heb ik dan weer nog nooit gedaan..

@Leandra's vraag: vooruit inparkeren, achteruit wegrijden. Op een parkeerterrein bij voorkeur vooruit inparkeren en dan de parkeerplaats erachter op kunnen rijden en dus ook vooruit weg kunnen rijden, maar dat kan meestal niet ;)
pi_197858076
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:49 schreef Leandra het volgende:
Maar dan het volgende, los van in de versnelling of in z'n vrij met handrem....
Hoe parkeren jullie als je in een parkeervak dwars op de weg moet pakeren?

• Vooruit inparkeren en achteruit rijdend uitparkeren
Of
• Achteruit inparkeren en vooruit wegrijden (getaway car position)
Ik weet dat achteruit handiger en veiliger is, maar ik doe altijd vooruit. Ik kan meesterlijk vooruit inpakeren :D achteruit niet. Fileparkeren kan ik ook prima trouwens.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197858111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat kun je dan extra nog doen?
Bij die auto kan je blijkbaar de parkeerrem ook nog handmatig aantrekken. Nu ik erover nadenk, kan dat bij mijn automaat volgens mij niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197858125
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:49 schreef Leandra het volgende:
Maar dan het volgende, los van in de versnelling of in z'n vrij met handrem....
Hoe parkeren jullie als je in een parkeervak dwars op de weg moet pakeren?

• Vooruit inparkeren en achteruit rijdend uitparkeren
Of
• Achteruit inparkeren en vooruit wegrijden (getaway car position)
Achteruit
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:57:10 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197858174
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij die auto kan je blijkbaar de parkeerrem ook nog handmatig aantrekken. Nu ik erover nadenk, kan dat bij mijn automaat volgens mij niet.
Ook geen extra voetrempedaal linksonder? Echt helemaal links, ver van je gas- en rempedaal.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197858199
Achteruit inparkeren&vooruit wegrijden. Maar ik ben een luie parkeerder, als het niet lukt zoek ik wel een makkelijker plekje. Ik zie geen diepte en wil niet te vaak een boem-is-te-laat doen ;). Op zich kan ik prima parkeren met de Clio, maar vind het altijd wel een uitdaging om te doen. Met de Niro gaat het wel makkelijker, lang leve achteruitrijcamera en sensoren daarop. Ik krijg de Niro ook makkelijker en sneller geparkeerd dan mijn man.
pi_197858204
Ik parkeer het liefst achteruit in. Dan heb ik de moeite maar vast gehad en kun je daarna makkelijk wegrijden.
Waar mogelijk kies ik een parkeervak ver weg, waar niemand wil staan. Ik ben zuinig op mijn auto en haat portieren van anderen :@
pi_197858215
Ik gebruik ook altijd de handrem. En koppeling in bij het starten (bij sommige auto's moet dat ook, anders start ie niet).
Ik gok het er maar op dat 1 auto het doet moesten we het nodig hebben. Ik ga nu echt niet naar buiten.

Ik ben ooit ergens uit een winkel geplukt omdat mijn handrem niet goed genoeg aangetrokken was. 'Is auto X van jou? Ja,die staat midden op straat'
Toen ik buiten kwam stonden een paar mensen het verkeer te regelen rond mijn auto O+
Maar best genant toen.

Of ik achteruit inparkeer hangt van de omstandigheden af. Op de oprit doe ik het nooit. Rustige straat dus ik kan altijd makkelijk weg.
Als het ergens heel druk is en iemand zit op mn bumper te kleven zal ik het ook niet zo snel doen. Mijn auto is ook wel vrij klein met camera en sensoren, ik raak altijd wel weg.
pi_197858253
Hahaha Bottums :D. Zo heb ik mijn auto een van de eerste keren dat ik op het ziekenhuisterrein mocht parkeren i.v.m. zwangerschap, hem per ongeluk uitgezet zonder handrem erop en nog in drive-stand. Hij stond aan het einde van mijn werkdag ook 2 meter verderop :'). Sindsdien is p+handrem een vast ritueeltje bij uitstappen geworden.
pi_197858311
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook geen extra voetrempedaal linksonder? Echt helemaal links, ver van je gas- en rempedaal.
Nee. Ik heb wel en knopje, maar die gaat er automatisch op als ik de sleutel uit het contact haal.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197858366
Rijbewijs in 2003.

1e versnelling, nooit handrem. Tenzij op een boot of in de 'stilstaande' autowasstraat: vrij + handrem.

Altijd getaway position, véél veiliger en sneller.
pi_197858442
In vrij en de handrem erop, heb ik geleerd. Maar ik ben net even naar buiten gelopen om de auto in de eerste versnelling te zetten. Gaat maandagochtend geheid fout, maar dat lossen we dan wel weer op.
pi_197858457
Ik parkeer vrijwel altijd vooruit. Achteruit wegrijden is geen probleem. Als de plek de krap blijkt, doe ik meestal geen poging te file parkeren. Dan sta ik net zo lief verderop.
Al is dat met veel boodschappen irritant.
pi_197858481
Zou het dan nu verstandig zijn de auto van de handrem te halen? En in 1 te zetten?
pi_197858490
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
In vrij en de handrem erop, heb ik geleerd. Maar ik ben net even naar buiten gelopen om de auto in de eerste versnelling te zetten. Gaat maandagochtend geheid fout, maar dat lossen we dan wel weer op.
Postit op je stuur plakken :P
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:10:24 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197858506
Ik parkeer ook achteruit trouwens vrijwel altijd.

Alleen in de garage (en oprit) bij ons oude huis niet, de garage had de loopdeur aan de linkerkant en had daar dus ook meer ruimte, als ik m achteruit in de garage had gezet had ik moeilijker kunnen uitstappen had de auto in de weg gestaan als je via de grote deur iets wilde pakken.
Daarbij kon ik daar uit de oprit draaien op een doodlopend hofje, met voldoende zicht ook.
Gezien de positie van de nieuwe garage en het feit dat de auto daar ook weer zoveel mogelijk naar de rechterkant van de garage geparkeerd moet worden zal hij daar ook weer vooruit ingeparkeerd worden.
Plus dat we daar een binnendeur naar het huis hebben en die uitlaatgassen onnodig in de garage zie ik ook niet zitten.
Gelukkig ook weer aan een rustige (éénrichting)straat.

Verder vind ik het meestal makkelijker (en prettiger) achteruit in te parkeren, kost minder ruimte.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:13:18 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197858565
Opsom O+.

Rijbewijs in 1999 gehaald.
Handrem + vrij.
Inparkeren altijd vooruit.
Huidige auto start niet als je de koppeling niet indrukt. Edit: rem natuurlijk. We hebben een automaat :').

Wij hadden laatst een vervangende auto, heb eerst 2 minuten lopen zoeken naar de "aan" knop voor ik me realiseerde dat deze aan ging door de sleutel in het contact te steken en om te draaien. Gek hoe snel je aan nieuwigheidjes went :').
KuikenGuppy
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:19:12 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197858696
Waar is de "aan"knop? :D

Zo moest ik een tijd geleden N en zijn neef een keer komen redden tijdens een ATB ritje, de auto van neef stond op de oprit (met de fietsendrager), de sleutel lag binnen dus ik ze met die auto gaan halen.
Maar onbekende auto, reed niet heel lekker dus ik zette vrijwel direct de cruise control uit, want geen zin dat ik per ongeluk de cc op een snelheid vast zou zetten en dat niet door zou hebben.

Enfin, volgende dag belt neef op om te vragen waar het cruise control knopje in zijn auto zit :D _O-

Hij wist dus alleen maar hoe hij een snelheid kon instellen, niet hoe je de cc aan of uit moest schakelen :X
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197858735
En wat ik nou schijt irritant vind: mensen die de verkeerde kant oprijden bij een parkeerplaats. :(
Hier bij de AH staat er een gigantische pijl.
Als ik de juiste kant oprij maar iemand anders niet, kan je er beide niet langs.
En aangezien ik het makkelijkst terug kan (ik ga rechtdoor, de ander komt van een bocht), moet ik steeds terug. }:|
Om ergernis te voorkomen zoek ik voortaan een andere plek. :')
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:27:02 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197858891
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:20 schreef vencodark het volgende:
En wat ik nou schijt irritant vind: mensen die de verkeerde kant oprijden bij een parkeerplaats. :(
Hier bij de AH staat er een gigantische pijl.
Als ik de juiste kant oprij maar iemand anders niet, kan je er beide niet langs.
En aangezien ik het makkelijkst terug kan (ik ga rechtdoor, de ander komt van een bocht), moet ik steeds terug. }:|
Om ergernis te voorkomen zoek ik voortaan een andere plek. :')
Sowieso weggebruikers.
Ik haat fietsen, maar hoe fijn is het je geen/minder last van idioten op de weg als op de fiets zit.
pi_197858941
We hebben sneeuw O+
pi_197858952
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Postit op je stuur plakken :P
Geen zin meer om naar buiten te gaan. Living on the edge enzo.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:29:59 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197858956
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben sneeuw O+
Waar ongeveer? Regio/provincie.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197859026
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:49 schreef Leandra het volgende:
Maar dan het volgende, los van in de versnelling of in z'n vrij met handrem....
Hoe parkeren jullie als je in een parkeervak dwars op de weg moet pakeren?

• Vooruit inparkeren en achteruit rijdend uitparkeren
Of
Achteruit inparkeren en vooruit wegrijden (getaway car position)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197859046
Wij hebben regen ;)

En ik doe altijd enorm mijn best om file parkeren te ontwijken. Ik heb twee jaar geleden van man wat van die herhalings rijlessen gekregen om wat zekerder te worden (ik ben echt geen slechte rijder, maar vooral onzeker ;) ).
pi_197859148
Zo vroeg mijn schoonmoeder in onze auto eens: 'zet je de stoelverwarming even aan?' :D Verwend nest :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197859155
Mijn man heeft geen rijbewijs en toch moet hij mij soms aanwijzingen geven hoe ik moet file parkeren. ;(
Overigens lukt het soms ineens heel goed en andere dagen na 3 keer nog niet. Ik weet dat er een ‘trucje’ voor is, maar wat was het?
pi_197859201
Ik weiger file te parkeren :N Ik zie gewoon niet hoeveel ruimte ik voor of achter heb.
Met mijn oude Benz 10 jaar terug kon ik het prima overigens, maar daar zie je ook waar de auto begint en eindigt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197859223
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:37 schreef vencodark het volgende:
Mijn man heeft geen rijbewijs en toch moet hij mij soms aanwijzingen geven hoe ik moet file parkeren. ;(
Overigens lukt het soms ineens heel goed en andere dagen na 3 keer nog niet. Ik weet dat er een ‘trucje’ voor is, maar wat was het?
Straks langs de auto vķķr het vak parkeren, recht achteruit te de achterkant in de buurt van je achterste ramen komt, insturen tot je ene achterwiel bijna bij de stoep is, terugsturen en nog verder achteruit, klaar. En veel oefenen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:40:27 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197859228
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:36 schreef Clubsoda het volgende:
Zo vroeg mijn schoonmoeder in onze auto eens: 'zet je de stoelverwarming even aan?' :D Verwend nest :+
Oh, goed dat je het zegt... is maandagochtend misschien wel lekker :D
Gebruik het nooit, denk er dus ook niet aan.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197859237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:36 schreef Clubsoda het volgende:
Zo vroeg mijn schoonmoeder in onze auto eens: 'zet je de stoelverwarming even aan?' :D Verwend nest :+
Oh dat is wel echt de optie van onze vorige auto die ik intens mis hoor.
pi_197859258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar ongeveer? Regio/provincie.
Midden Brabant
pi_197859262
Ik irriteer me aan iedereen op de weg. Ongeduldige mensen, trage mensen, niet hoffelijke mensen, te hoffelijke mensen... De lijst is eindeloos.
Ik vind rijden nog best fijn. Muziek luid, lekker ontspannend.
Met kind achterin vind ik er niks aan. Hij is nog te jong om er gezelschap aan te hebben. En als ik niet rij als een omaatje op valium kotst hij heel de boel onder :{

Fileparkeren doe ik nooit. Niet dat ik het vermijd maar kom het niet tegen. Mijn auto kan het zelf maar ik weet niet hoe het precies werkt.

Stoelverwarming vind ik fijn bij leer, anders niet echt. En leer komt er in mijn auto echt nooit meer in.
pi_197859291
Ik snap het comfort wel (hoewel ik het enorm vind voelen alsof je in je broek plast :X ) maar de klakkeloosheid waarmee je veronderstelt dat wij als particuliere rijders vanzelfsprekend stoelverwarming hebben is wel wat wereldvreemd :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:43:20 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197859312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Midden Brabant
Ah, ver weg dus (rand van de Veluwe, west-Gelderland)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:43:55 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197859332
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap het comfort wel (hoewel ik het enorm vind voelen alsof je in je broek plast :X ) maar de klakkeloosheid waarmee je veronderstelt dat wij als particuliere rijders vanzelfsprekend stoelverwarming hebben is wel wat wereldvreemd :D
Behoorlijk ja :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 februari 2021 @ 20:44:55 #244
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197859358
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:49 schreef Leandra het volgende:
Maar dan het volgende, los van in de versnelling of in z'n vrij met handrem....
Hoe parkeren jullie als je in een parkeervak dwars op de weg moet pakeren?

• Vooruit inparkeren en achteruit rijdend uitparkeren
Of
• Achteruit inparkeren en vooruit wegrijden (getaway car position)
Als ik niet verplicht wordt om achteruit in te parkeren (vaak bij bedrijven zo) dan gewoon vooruit. Ik heb meer overzicht met achteruit wegrijden door de camera dan vooruit. Op onze oprit ook altijd vooruit erop, achteruit eraf.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197859372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Behoorlijk ja :D
Zo rolt ze :D Ze is heel lief hoor, maar heeft echt geen idee van de wereld buiten de bubbel soms :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:46:36 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197859403
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zo rolt ze :D Ze is heel lief hoor, maar heeft echt geen idee van de wereld buiten de bubbel soms :D
Dat is dus de "Iedereen heeft toch een quooker?!" categorie (ongeacht of ze een quooker heeft).
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197859415
Rijbewijs in 1998 gehaald..
Parkeren= auto in vrij en handrem
Inparkeren altijd achteruit en ik kan ook goed fileparkeren..

En nu bedenk ik me dat ik eigenlijk de auto's in de versnelling moet zetten en de handrem eraf moet halen ivm vorst.. maar ik heb geen zin om naar buiten te gaan 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 februari 2021 @ 20:49:06 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197859476
Fileparkeren kan ik echt wel, geleerd met een Citroën BX. Da’s een auto waar je echt feeling moet hebben met de afmetingen, je ziet echt niets :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197859533
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:49 schreef Sjeen het volgende:
Fileparkeren kan ik echt wel, geleerd met een Citroën BX. Da’s een auto waar je echt feeling moet hebben met de afmetingen, je ziet echt niets :')
Wij hadden een chevrolet trans sport.. mega bak en die zette ik in de kleinste gaatjes.. mijn Spark is de helft van de helft van een Trans Sport🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197860078
Achteruit fileparkeren kan ik als de beste. Vooruit dus niet.
Ik rijd ook nog steeds oude barrels trouwens.
Rijbewijs in 1990 gehaald.
pi_197860434
Volgens mij leerde ik met rijles in zn vrij met de handrem erop (ergens rond 1997 volgens mij). Mijn vader zei, gewoon in de versnelling en zonder handrem omdat die vast kan vriezen.
Alleen bij water of als het echt afloopt zet ik hem op de handrem.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:49 schreef Leandra het volgende:
Maar dan het volgende, los van in de versnelling of in z'n vrij met handrem....
Hoe parkeren jullie als je in een parkeervak dwars op de weg moet pakeren?

• Vooruit inparkeren en achteruit rijdend uitparkeren
Of
• Achteruit inparkeren en vooruit wegrijden (getaway car position)
Liefst achteruit, zodat ik makkelijk weg kan rijden.
Op de oprit ook meestal achteruit.
Fileparkeren probeer ik ook altijd wel, lukt over het algemeen ook goed. Als ik denk dat de auto ergens past dan probeer ik het ook, ik ga niet zoeken naar een groter parkeervak ofzo.

Ik vind het met mijn auto wel makkelijker dan de grotere auto van mijn man.
Ik vind autorijden op zich prima, maar langere stukken heb ik dan weer niet zoveel mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:25:47 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197860495
Mijn auto is inmiddels wit :D, het sneeuwt behoorlijk!
pi_197860649
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:25 schreef mousemicky het volgende:
Mijn auto is inmiddels wit :D, het sneeuwt behoorlijk!
Hier nog niks
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:38:44 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197860941
In principe achteruit inparkeren, maar bij de supermarkt met wen volle kar meestal andersom. ;)
Tenzij mijn achterbak vol ligt, dan moet het toch op de stoel.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 06-02-2021 22:18:15 ]
***
pi_197860948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap het comfort wel (hoewel ik het enorm vind voelen alsof je in je broek plast :X ) maar de klakkeloosheid waarmee je veronderstelt dat wij als particuliere rijders vanzelfsprekend stoelverwarming hebben is wel wat wereldvreemd :D
onze vorige auto was een golf uit 2000. Die had wel stoelverwarming...
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:39:30 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197860973
Hier inmiddels wel sneeuw trouwens.
Wat stuifsneeuw op de weg.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197861233
Weerbericht in Vlaanderen: de auto kleurt wit, sneeuw is nog erg nat...
pi_197861243
Ik kan superstrak fileparkeren maar alleen links. Wij moeten wel, staan voor onze eigen deur met de auto en dat past net als onze buren er ook staan. We moeten zo staan dat de stoep vrij genoeg is en we niet te ver op straat staan. Op de cm nauwkeurig kan ik het na bijna 4 jaar.

Auto staat altijd in zijn vrij en handrem. Nu niet ivm met vorst.
pi_197861330
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:27 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ah, het jaar dat het ziekenhuis waar ik toen werkte een dag plat lag omdat een groot gedeelte van het personeel niet kon komen. Alle poli afspraken afgebeld zodat personeel van de poli kon bijspringen op de verpleegafdelingen. Was ook nog eens in de tijd van de Mexicaanse griep, geen handen geven, mondkapjes en isolatiekamers.
Goh dat waren nog eens tijden.
Het jaar dat wij naar Mexico zouden gaan. 2 dagen voor we zouden vliegen barstte het los met de paniek.
pi_197861569
Gets, ik wilde via onze Ring deurbel kijken of het buiten al sneeuwde (ik lig al op bed, partygirl) en de Ring staat offline.
Zal je net zien dat ze de boel komen leeghalen vannacht. :')
pi_197861625
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:56 schreef vencodark het volgende:
Gets, ik wilde via onze Ring deurbel kijken of het buiten al sneeuwde (ik lig al op bed, partygirl) en de Ring staat offline.
Zal je net zien dat ze de boel komen leeghalen vannacht. :')
Haha, iemand die net zo lui is als ik! :D :@

Hier zijn alle auto’s behoorlijk wit. Het waait ook echt ontzettend hard.
Protčge moi de mes désirs.
pi_197861789
Wij Friezen komen pas om 04.00 aan de beurt, maar volgens Buienradar blijft het dan ook sneeuwen tot maandag 13.00 :o
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197861829
Nog twee bladzijdes lezen. Maar alvast opsom.
Ik zet mijn auto altijd in zijn vrij met handrem. Behalve als ik op een heuvel parkeer. Dan zet ik hem in zijn 1 of achteruit.
Ik moet sowieso opstarten met de koppeling ingedrukt.

Ik parkeer bijna altijd achteruit in. Vind ik het meest handig met wegrijden.
pi_197861848
Oh
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:56 schreef vencodark het volgende:
Gets, ik wilde via onze Ring deurbel kijken of het buiten al sneeuwde (ik lig al op bed, partygirl) en de Ring staat offline.
Zal je net zien dat ze de boel komen leeghalen vannacht. :')
Oh Shit.. kan je 'm niet activeren in de app?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197861943
Oh. En hier ook moeite met fileparkeren omdat ik echt niet zie hoeveel ruimte ik heb.
Gelukkig nu een auto met camera achter. Dat werkt echt heel fijn en nu kan ik wel overal parkeren. Haha
pi_197862133
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef Vicky het volgende:
Oh
[..]

Oh Shit.. kan je 'm niet activeren in de app?
Nee, dan moet ik de WiFi aan -en uitdoen. Dat is beneden en het is kouddddd. :@ :+
pi_197862218
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, dan moet ik de WiFi aan -en uitdoen. Dat is beneden en het is kouddddd. :@ :+
Lol

Ik zat vorige week om 1.15 rechtop in bed. Wij hebben een camera in de tuin en een chime boven. De chime ging af. Ik heb mijn man een stoot gegeven, dus moest maar kijken op de camera.
Was het de buurman die in zijn tuin liep.. de schutting moet nog vervangen worden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:19:07 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197862232
Stoelverwarming en stuurverwarming O+.

Onze auto heeft overal sensoren en camera's dus ik prop dat ding overal tussen, ook als ik daar 20x voor moet steken :P.
KuikenGuppy
pi_197862354
Het sneeeeeeuwt! (En het waait HEUL hard)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:23:35 #270
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197862366
Ik heb een trekhaak en een auto uit 2006 dus ik prop ‘m ook overal tussen. :+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_197862625
hier begint ook een laagje te komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197862671
Oh, het is helemaal wit hier O+ Zo benieuwd naar U.’s reactie morgenochtend.
Protčge moi de mes désirs.
pi_197862691
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, het is helemaal wit hier O+ Zo benieuwd naar U.’s reactie morgenochtend.
Ze gaan hier niet slapen zeggen ze... ze willen kijken hoeveel sneeuw er valt. 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197862730
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ze gaan hier niet slapen zeggen ze... ze willen kijken hoeveel sneeuw er valt. 8)7
Geen slapende kinderen tot maandagavond.... the horror! :D
Protčge moi de mes désirs.
pi_197862755
Sneeuw in Nederland live-blog O+

Rijbewijs in 2003. Handrem en in z’n vrij. Onze grote auto staat in P als we ‘m parkeren. Geen idee wat dat voor de rem betekent :D We kunnen ‘n gelukkig via fe app voorverwarmen O+ Da’s wel een fijne luxe.

Ons koekblikje doe ik wel op de handrem en P, maar niet bij kouder dan -2 ofzo.
pi_197862920
Ze
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Geen slapende kinderen tot maandagavond.... the horror! :D
Ze zoeken het maar uit 🤣🤣
Ik ga gewoon slapen straks.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197864181
Rijbewijs in 1999
Auto parkeren deed ik altijd zonder handrem in z’n 1
Nu niet meer want automaat met automatische handrem (en stoel, stuur en voorruitverwarming O+ )
Parkeren altijd achteruit, tenzij het niet anders kan en fileparkeren geen probleem

Hier (Zuid-Holland, vlakbij Den Haag) klein laagje sneeuw op de auto’s
Ben benieuwd morgen, want sneeuw O+
pi_197864342
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:39 schreef Butterflower het volgende:
Rijbewijs in 1999
Auto parkeren deed ik altijd zonder handrem in z’n 1
Nu niet meer want automaat met automatische handrem (en stoel, stuur en voorruitverwarming O+ )
Parkeren altijd achteruit, tenzij het niet anders kan en fileparkeren geen probleem

Hier (Zuid-Holland, vlakbij Den Haag) klein laagje sneeuw op de auto’s
Ben benieuwd morgen, want sneeuw O+
Ik ook Zuid Holland, randje Den Haag.
Het sneeuwt horizontaal 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197864568
Het is hier al heel mooi wit O+
pi_197864708
Wij zitten al op 1,5e cm op de tuinmeubels! En 0 cm op de grond.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_197864711
Hier ook Zuid-Holland, dorpje aan zee, het sneeuwt hier net zo horizontaal als bij Vicky of zelfs weer omhoog i.p.v. naar beneden. :+ Ik ben net nog even in mijn pyjamatrui en onderbroek naar buiten geweest om de inhoud van onze buitenkeuken te redden. Spekglad in de achtertuin en brrr dat was koud. Ik zag dat de straat nu langzaamaan ook een heel minimaal wit laagje krijgt, dus er is nog hoop dat de wereld echt wit wordt. O+
pi_197864893
Brrrr koud Nikki.. gevoelstenperatuur is -9..

De straat begint nu ook voorzichtig laagje te krijgen. De dames van toch maar slapen zodat ze morgen op tijd naar buiten kunnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 7 februari 2021 @ 00:31:22 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197865177
Hier ligt inmiddels al een flink pak. Waait ook behoorlijk hard inmiddels.
pi_197865654
Hier ligt echt al een flink pak tegen de voordeur aangewaaid. :o
Als er geen avondklok was, zou ik nu echt buiten rond willen lopen. O+
Protčge moi de mes désirs.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 7 februari 2021 @ 07:05:06 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197866726
Desillusie hier, geen sneeuw
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197866743
Flink pak hier *O*
pi_197866767
Hier ligt ook helemaal niks en het vriest ook niet. Volgens het weerbericht gaat hier ook niks vallen.
pi_197866929
Het is wit, maar je ziet ook de straat nog wel op een aantal plekken.
Het is van die stuifsneeuw ofzo, hele kleine vlokjes, ons vogelbadje is ingesneeuwd, ik denk dat het water bevroren is, aangezien er ook sneeuw ligt op de plek waar het water hoort te zijn... Straks maar even wat strooivoer neergooien voor de birdies *)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 februari 2021 @ 08:08:18 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197866953
Hier is het mooi wit, cm of 4-5. O+
***
pi_197867013
Hier ook heel mooi wit. Straks naar buiten. O+
pi_197867089
Veel sneeuwpret vandaag! Hier 18 graden. Last maar wat foto's zien O+
Met een meidenkwartet
pi_197867099
Hier ligt een lekkere laag. Het is nu vooral stuifsneeuw dat valt. Die grote vlokken zijn wel mooier.
pi_197867105
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 08:08 schreef BE het volgende:
Hier is het mooi wit, cm of 4-5. O+
Dit. :)
pi_197867421
Simon staat al de hele tijd te springen en te juichen vanwege de sneeuw. Hij heeft al zijn knuffels bij het raam neergezet, zodat die de sneeuw ook kunnen zien O+
Wel flink harde wind, dus het zal behoorlijk koud aanvoelen. Wij gaan zo naar buiten :)
pi_197867597
Het is mooi buiten O+
Het waait nog heel hard. Straks maar eens kijken of het in de tuin een beetje te doen is. Ik moet sowieso naar buiten om een heester die wel heel plat ligt even vrij te maken.

De vogels zitten volop aan het voer en sommige komen onder de overkapping zitten om even uit de sneeuw (en wind waarschijnlijk) te zijn O+
  zondag 7 februari 2021 @ 09:19:57 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197867653
We wonen nu in een wijk waar huizen in een heel verschillende hoek tegenover elkaar staan en daarmee valt op dat de daken die noord en noordoost gericht zijn bijna sneeuwloos zijn, de west en zuidwest gerichte daken wel een redelijk tot zwaar pak sneeuw hebben (zuiddaken kan ik niet zien, we hebben alleen maar uitzicht aan de zuidzijde).
N had al foto's van onze auto gemaakt en die zit aan de zuidzijde ook helemaal onder.
Dus niet de kant waar de wind vandaan kwam (komt) maar juist de kant waar een luwte ontstaat door het object dat de wind breekt (huis/auto) is volledig bedekt.

Heel raar om te zien zo.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197867732
Hier (zuid-oost Brabant) ligt echt flink wat sneeuw O+ De jongens zijn nu buiten een iglo aan het bouwen. Ik ga zo proberen naar het werk te schuifelen :D

Auto altijd vrij en handrem, behalve gisteren, toen dacht ik eraan om helm in z’n 1 te zetten.
Verder achteruit inparkeren. File parkeren kan ik prima zelf, maar kan de auto ook automatisch. En wij moeten dat altijd in onze straat, dus super blij met die functie.
Verder stuurverwarming, stoelverwarming en voorruitverwarming en dat wil ik in een volgende auto graag weer!

Die blunder met de aan-knop zoeken heb ik ook al ooit gehad :') wij hebben al jaren geen echte sleutel meer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 7 februari 2021 @ 09:35:44 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197867862
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:19 schreef Leandra het volgende:
We wonen nu in een wijk waar huizen in een heel verschillende hoek tegenover elkaar staan en daarmee valt op dat de daken die noord en noordoost gericht zijn bijna sneeuwloos zijn, de west en zuidwest gerichte daken wel een redelijk tot zwaar pak sneeuw hebben (zuiddaken kan ik niet zien, we hebben alleen maar uitzicht aan de zuidzijde).
N had al foto's van onze auto gemaakt en die zit aan de zuidzijde ook helemaal onder.
Dus niet de kant waar de wind vandaan kwam (komt) maar juist de kant waar een luwte ontstaat door het object dat de wind breekt (huis/auto) is volledig bedekt.

Heel raar om te zien zo.
Wij hebben dus op 1 hoog een raam wat zowat dichtgesneeuwd is..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197867991
Mijn kinderen hebben 12 minuten buiten in de tuin gespeeld en hebben het nu zooo koudddd. :P
Ze zitten al binnen met een deken. :')
pi_197868176
Nog 1 dan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197868184
Dicht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')