SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ik denk dat je 48 uur bedoeldquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:23 schreef Starhopper het volgende:
Over 24 uur zitten we nu in de SNIL
Wat je zegt. De Elfstedentocht is 200 km. Genoeg ruimte voor een paar toeschouwers. Het zal erop neerkomen dat de 11 Friese steden alleen toegankelijk zijn voor de inwoners. Daar heeft de veiligheidsregio middelen voor. Ik denk dus dat het mogelijk is. Bovendien weet men dat het het moraal van het volk zal opkrikken. Ook niet onbelangrijk. Ik zie het wel gebeuren maar dan moeten we eerst strenge vorst krijgen voor meerdere dagen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:13 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Bij de Amstel Gold Race (eind april) hebben ze het parcours al ingekort naar een ronde van 18km om het beheersbaar te houden. Op een Elfstedentocht komt veel meer volk af, het parcours is 200km en je hebt hooguit een paar dagen voorbereidingstijd. Dat gaat nooit lukken.
In 2005 in Twente tenminstequote:Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wanneer is de laatste noemenswaardige sneeuwval (laten we zeggen 20+ cm) geweest in NL?
December 2010?quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wanneer is de laatste noemenswaardige sneeuwval (laten we zeggen 20+ cm) geweest in NL?
quote:
December 2017 niet?quote:
En toen bleef het volgens mij ook de hele maand liggen. Ik kan me nog herinneren dat het strooizout later die winter op was en de gemeente maar met zand en grind ging strooien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:34 schreef Blik het volgende:
[..]
In Utrecht in ieder geval wel, lag toen echt een pak sneeuw van jewelste
De vorst moet nog invallen en nu al over elfstedentocht hebben..quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat je zegt. De Elfstedentocht is 200 km. Genoeg ruimte voor een paar toeschouwers. Het zal erop neerkomen dat de 11 Friese steden alleen toegankelijk zijn voor de inwoners. Daar heeft de veiligheidsregio middelen voor. Ik denk dus dat het mogelijk is. Bovendien weet men dat het het moraal van het volk zal opkrikken. Ook niet onbelangrijk. Ik zie het wel gebeuren maar dan moeten we eerst strenge vorst krijgen voor meerdere dagen.
Zo leer je nog eens wat, gewone storm is windkracht 9. Al zal het wel bij 7 blijven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bijna? Dat is een sneeuwstorm
Sneeuwstorm is windkracht 8 en hoger
Er moet veel gebeuren om het zover te laten komen, dat weet iedereen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
De vorst moet nog invallen en nu al over elfstedentocht hebben..
Verder hebben ze een paar maanden terug al besloten dat het dit jaar sowieso niet door gaat ivm Corona.
Linkje:
https://www.elfstedentocht.frl/elfstedentocht-in-corona-tijd/
Met 1.5m dus sowieso niet.
2009 of 2010 was het ook goed raak.quote:
quote:2009: Op 17 en 18 december 2009 viel vooral in een strook van de kop van Noord-Holland naar Groningen in totaal 10 tot ruim 30 cm sneeuw. Op 20 december viel er 10 tot 20 cm in grote delen van het midden en zuiden van het land.
2010: In de nacht van 1 op 2 januari 2010 viel er in de westelijke kustprovincies 5 tot 10 cm. Overdag op de 2e viel er met name in de noordelijke helft van het land 5 tot 25 cm, in Drenthe plaatselijk 30 cm. Op 6 januari viel er een zware sneeuwbui, juist tijdens de avondspits in de regio Haarlem-Amsterdam. Haarlem noteerde >10 cm, andere plaatsen in het westen tot 25 cm.
Geniaal ideequote:Op donderdag 4 februari 2021 22:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Mooi, de diepvriesmaaltijden kunnen gewoon in de tuin gelegd worden. Kan de vriezer even schoongemaakt worden voor de zomer
Klopt, het begon toen op kerstavond en bleef tot na de Olympische spelen liggen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:34 schreef Blik het volgende:
[..]
In Utrecht in ieder geval wel, lag toen echt een pak sneeuw van jewelste
O ja, de goede kant op de sneeuw en dan zachtjes kloppen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Wollen tapijten ook naar buiten, die trekken helemaal schoon van de sneeuw!
Moet dat maar zien, het vriest namelijk wel al op dat moment tot over het midden vh land. Maar ik kan niet zien met welke bovenluchttenperaturen Harmonie rekentquote:Op vrijdag 5 februari 2021 07:30 schreef aloa het volgende:
Vanmiddag weten we meer. Harmonie laat voor het noorden vooral sneeuw zien. De rest van het land eerst natte sneeuw.
[ link | afbeelding ]
Gek hoe dat werkt. Er gaan vele jaren voorbij waarbij dat heel geen teleurstelling zou zijn, maar inderdaad, zou wel wat jammer zijn,quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ga toch ernstig teleurgesteld zijn als wij hier (regio Nijmegen) geen dik pak krijgen van minimaal 20cm.
quote:De combinatie van de grote hoeveelheden sneeuw, de driftsneeuw met duinvorming en de kans op ijzel ergens boven zuidoosten zal zeer waarschijnlijk grote impact tot gevolg hebben, een code oranje (en waarschijnlijk ook code rood) is onvermijdelijk. - KNMI
Klopt ja.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet dat maar zien, het vriest namelijk wel al op dat moment tot over het midden vh land. Maar ik kan niet zien met welke bovenluchttenperaturen Harmonie rekent
Voorlopig, nou een weekje poeh poeh.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:29 schreef Starhopper het volgende:
Dit is voorlopig de laatste warme dag
Het kan ook 3 weken zijn. Dat is nog even afwachtenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Voorlopig, nou een weekje poeh poeh.
Als het in de zomer maar een week boven de 25 graden zou zijn zou ik behoorlijk pissig zijjn.
Terwijl dat, afgezien van de laatste jaren, compleet normaal weer in NL zou zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als het in de zomer maar een week boven de 25 graden zou zijn zou ik behoorlijk pissig zijjn.
Schaatsen in de stratenquote:
Maar gelukkig is dat inmiddels veranderdquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Terwijl dat, afgezien van de laatste jaren, compleet normaal weer in NL zou zijn.
Een koudegolf komt veel minder vaak dan een hittegolf. Dit kun je dus ook niet zo 1 op 1 met elkaar vergelijkenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Haha nee.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Maar gelukkig is dat inmiddels veranderd
Ik zou anders tekenen voor een hele zomer 25 gradenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou anders tekenen voor een hele zomer 25 graden![]()
Dat is een heerlijke aangename temperatuur én je kunt nog gewoon van alles doen zonder dat je loopt te puffen en te zweten en het in huis bloedheet is.
Kan ja. Het einde van de run laat wel weer een scandihoog zien.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het kan ook 3 weken zijn. Dat is nog even afwachten
-14 valt wel mee.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:00 schreef DonDruiper het volgende:
Het wordt echt godsgruwelijk koud
[ afbeelding ]
Dus die halve meters zijn al uit de kaarten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Nou dit zou een mooi compromis zijn voor iedereen in Nederland.
Straatsenquote:
Gisteren lag het zwaartepunt nog op Twente. Als we zo doorgaan wordt het alsnog een beetje jammerquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je de pegelkweekset al klaar?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het kan ook 3 weken zijn. Dat is nog even afwachten
Liever iets noordelijker, gewoon om ff die zuiderlingen te sarrenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Komt goed overeen met ICON.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een baksteen en gieter klaar staanquote:
Kleurstof ook hetquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb een baksteen en gieter klaar staan
Wat een tam kaartje... :/quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Komt goed overeen met ICON.
[ link | afbeelding ]
Ik heb geen kleurstofquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Kleurstof ook het
Of met ijzerdraad figuurpegels kweken
Wordt het straks toch weer Limburg;(quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gisteren lag het zwaartepunt nog op Twente. Als we zo doorgaan wordt het alsnog een beetje jammer
Effe snel naar de winkel jequote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb geen kleurstofWerkt dat goed met ijzerdraad?
Denk dat er aan gewoon touw veel meer blijft plakken toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Effe snel naar de winkel je
Geen idee of dat met ijzerdraad gaat werken. Ik neem aan van wel maar dat zal veel testen zijn.
Misschien gaan we hier over een week ook van de lente de diepvries in, dan geef ik het ook een poging
Zoiets?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Effe snel naar de winkel je
Geen idee of dat met ijzerdraad gaat werken. Ik neem aan van wel maar dat zal veel testen zijn.
Misschien gaan we hier over een week ook van de lente de diepvries in, dan geef ik het ook een poging
Limonadequote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb geen kleurstofWerkt dat goed met ijzerdraad?
quote:
Oh bestaat dat ook alquote:
Jaquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh bestaat dat ook alNou dan moet je dat gebruiken
![]()
Zo lastig vorm in te krijgenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk dat er aan gewoon touw veel meer blijft plakken toch?
Best vloeibaar zoals ditquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zoiets?https://www.jumbo.com/dr-(...)n-kleur-76g/142103DS
Nice!!! Ik hoop het voor jeMet z'n allen pegelen
Nee.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:58 schreef byah het volgende:
Sneeuw lijkt alsnog allemaal naar het zuiden/oosten te gaan
Als ik de kaartjes van ICON/ECWMF moet geloven krijgt m.u.v. Zuid Limburg heel Nederland een mooi laagje sneeuw met het zwaartepunt op Oosten en daarna midden van Nederland.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:58 schreef byah het volgende:
Sneeuw lijkt alsnog allemaal naar het zuiden/oosten te gaan
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:20 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe pluim voor midden NL
Ja zeker als het dan nog sneeuwt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:24 schreef Haags het volgende:
Maandagochtend wordt het levensgevaarlijk op de weg na de avondklok. Nu al medelijden met de mensen die dan de weg op moeten.
Ik moet de weg op, maar verwacht dat het tegen die tijd wel weer te doen is. Edoch, hoop ik dat ze die achterlijke avondklok z.s.m afschaffen. Slaat werkelijk waar nergens op.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:24 schreef Haags het volgende:
Maandagochtend wordt het levensgevaarlijk op de weg na de avondklok. Nu al medelijden met de mensen die dan de weg op moeten.
Ja maar ook als ze gaan strooien in de nacht en niemand er nog overheen heeft gereden... niet best.quote:
Laat het dan maar lekker chaos worden. Moeten die leugenaars maar niet van die domme besluiten nemenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar ook als ze gaan strooien in de nacht en niemand er nog overheen heeft gereden... niet best.
Ja zeker. Ik moet de weg op, maar ik ga er misschien wel een wandeling van maken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar ook als ze gaan strooien in de nacht en niemand er nog overheen heeft gereden... niet best.
Bwoohquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:20 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe pluim voor midden NL
Dank u. Sta ik daar straks met mijn fietsjequote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:24 schreef Haags het volgende:
Waar staat dat en wat zou het nu dan zijn. Geen onrust stoken zonder bron of beeldmateriaalquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:12 schreef byah het volgende:
De grote hoeveelheden lijken volgens Harmonie toch allemaal langs ons te gaan
Ondertussen in de zomer de meest geweldige fenomenen krijgenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Liever iets noordelijker, gewoon om ff die zuiderlingen te sarrenAl dat boze gedoe en gejank dat ze niets krijgen in België, Limburg en Brabant de afgelopen dagen
zegt meneertje die de avondklok maar onzin vindtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar staat dat en wat zou het nu dan zijn. Geen onrust stoken zonder bron of beeldmateriaal
Ja ach, ik denk dat je als leek ook weer niet teveel waarde moet hechten aan al die kaarten en al die updates. De grote lijn is volgens mij nog steeds dat er overal behoorlijk veel gaat vallen en in gedeeltes van Nederland heel erg veel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:12 schreef byah het volgende:
En bij sneeuw heb ik altijd het idee dat er meer valt dan verwacht. Terwijl onweer en regen vaak minder zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:22 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja ach, ik denk dat je als leek ook weer niet teveel waarde moet hechten aan al die kaarten en al die updates. De grote lijn is volgens mij nog steeds dat er overal behoorlijk veel gaat vallen en in gedeeltes van Nederland heel erg veel.
Harmonie kijkt maar 48u vooruit, op dit moment tot 1:00 's nachts op zondag. Dan is het pas net begonnen. KOrtom, je kunt er op dit moment nog helemaal niks van zeggen hoe Harmonie het heeft berekendquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:12 schreef byah het volgende:
Dat mag ik vinden. maar voegt ook niks toe. Frank zelfs bewezenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
zegt meneertje die de avondklok maar onzin vindt
Wie is ons? Waar gaan die hoeveelheden dan heen? Waarom plaats je zo'n onduidelijke cliffhangerpost? Schrijf een boek.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:12 schreef byah het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |