Ja lol, je bent wakker. Maar serieus: als geld minder waard wordt, en er zijn waardevaste alternatieven, waar stoppen mensen hun waarde dan in?quote:
Bitcoin ontneemt overheden de noodzaak om schulden niet terug te hoeven betallenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Een vraag beantwoord je. Een stelling bewijs je. Ik vind het ongelimiteerd geld bijdrukken eerlijk gezegd een groter economisch risico dan een nieuwe store of value. En waar zit de bedreiging van de Bitcoin 'm nou eigenlijk in? In het onbekende? Of is het alleen maar angst?
Wat waarde heeft en wat waardevast is wordt voor een flink deel ook gedreven door massavorming.... Goud is zo duur als goud, voornamelijk omdat het exclusief en mooi is, veel minder vanwege fundamentele toepassingen, hoewel die er wel degelijk zijn.... Hele lage geleiding bijv.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja lol, je bent wakker. Maar serieus: als geld minder waard wordt, en er zijn waardevaste alternatieven, waar stoppen mensen hun waarde dan in?
Prima we zullen zien. Sinds ik in 2013 mijn eerste BTC kocht heeft het me nog niet teleurgesteld. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft BTC wel degelijk intrinsieke eigenschappen waar waarde aan ontleend kan worden. Dat wordt helaas in de discussie vaak gewoon overgeslagen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is uberhaupt geen vervanging omdat het volatiel als de pest is, het is een speculatiemiddel niet meer niet minder.
Maar noem het een stelling.
klopt helemaal, Bitcoin wandelt langzaam maar zeker de werkelijke wereld in net als de eerste auto'squote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Prima we zullen zien. Sinds ik in 2013 mijn eerste BTC kocht heeft het me nog niet teleurgesteld. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft BTC wel degelijk intrinsieke eigenschappen waar waarde aan ontleend kan worden. Dat wordt helaas in de discussie vaak gewoon overgeslagen.
BTC is intrinsiek schaars, BTC is intrinsiek deflationair, en BTC heeft "difficulty adjustments" ingebouwd waarmee mining altijd interessant blijft, in ieder geval tot de laatste Bitcoin gemined zal zijn ergens in het jaar 2140. Dat geeft het waarde.
En ja: de volatiliteit is er, maar daar valt mee om te gaan. DCA is daarvoor bijvoorbeeld een uitermate goede strategie, en er zijn futures waarmee je het risico op posities kan afdekken. Sinds vandaag is er ook een Bitcoin ETF aan de beurs van Toronto, zie https://nieuws.btcdirect.eu/bitcoin-etf/
Intrinsiek schaars, maar vanuit zijn functie te dupliceren, bitcoin is daarin dus niet uniek en verliest daarin om die reden gelijk zijn fundamentele waarde, tenzij je de status van bitcoin op een of andere manier van verankeren zodat die wel uniek blijft.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Prima we zullen zien. Sinds ik in 2013 mijn eerste BTC kocht heeft het me nog niet teleurgesteld. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft BTC wel degelijk intrinsieke eigenschappen waar waarde aan ontleend kan worden. Dat wordt helaas in de discussie vaak gewoon overgeslagen.
BTC is intrinsiek schaars, BTC is intrinsiek deflationair, en BTC heeft "difficulty adjustments" ingebouwd waarmee mining altijd interessant blijft, in ieder geval tot de laatste Bitcoin gemined zal zijn ergens in het jaar 2140. Dat geeft het waarde.
En ja: de volatiliteit is er, maar daar valt mee om te gaan. DCA is daarvoor bijvoorbeeld een uitermate goede strategie, en er zijn futures waarmee je het risico op posities kan afdekken. Sinds vandaag is er ook een Bitcoin ETF aan de beurs van Toronto, zie https://nieuws.btcdirect.eu/bitcoin-etf/
Ja dat is geprobeerd en dat is niet zo eenvoudig. Het bitcoin netwerk is trustless, is van niemand, en is groot genoeg om bepaalde risico's de kop in te drukken. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een nieuw netwerk. Je kan de techniek kopieren, maar voordat zo een heel netwerk draait ben je een heel eind verder. Er zijn verschillende forks, en die zijn geen van allen zo een doorslaand succes als BTC.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Intrinsiek schaars, maar vanuit zijn functie te dupliceren
Denk je dat Bitcoin meer energie verbruikt dan de klassieke financiele wereld? Wat denk je dat milieuvriendelijker is: een kilo goud over de wereld transporteren of 1 BTC naar de andere kant van de wereld verzenden? Ik denk dat de netto voordelen van Bitcoin ruimschoots opwegen tegen de netto nadelen.quote:bitcoin is daarin dus niet uniek en verliest daarin om die reden gelijk zijn fundamentele waarde, tenzij je de status van bitcoin op een of andere manier van verankeren zodat die wel uniek blijft.
Bitcoin is ondertussen vanwege zijn stroomverbruik ook daadwerkelijk een issue voor de wereldpolitiek met zijn CO2 doelstellingen,
Dat is een probleem voor voor de centrale banken, niet voor Bitcoin. Net als dat het uit de gratie raken van fossiele brandstoffen een probleem is voor de grote oliemaatschappijen. Het is meebewegen of irrelevant worden.quote:daarnaast verliest, als bitcoin een valuta status zou krijgen, Centrale banken hun monetair beleid instrument.
Vooral dat laatste.quote:.... Jullie zijn knettergek, maar dit is niet de enige bubble, de complete financiele markt verkeerd in een dikke bubbel.
quote:Bitcoin door grens $1000 miljard marktwaarde
Door REDACTIE DFT
Updated 5 min geleden
8 min geleden in FINANCIEEL
Cryptomunt bitcoin heeft vrijdag op de handelsplatforms vanwege de enorme vraag een marktwaarde van $1000 miljard bereikt.
Nog even in aanvulling op de eerdere replies. Bij dergelijke dubbele noteringen moet je altijd nagaan wat het bedrijf zelf als de hoofd notering beschouwd. In dit geval, lijkt dat de TSX Venture Exchange te zijn: ticker “HITI”.quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:38 schreef Leonos het volgende:
Noob vraag!![]()
FRA | 2LY | CA42981E1043 | EUR |
Dit is eigenlijk een Canadees aandeel, maar staat op de Duitse markt.
Heb ik ook bij LYNX met veel ETFs.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik word hier inmiddels wel zo schijtziek van![]()
Weet iemand een goed alternatief voor:
Vanguard Growth ETF (VUG)
Vanguard High Dividend Yield ETF (VYM)
?
https://www.telegraaf.nl/(...)dorsey-in-de-bitcoinquote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Intrinsiek schaars, maar vanuit zijn functie te dupliceren, bitcoin is daarin dus niet uniek en verliest daarin om die reden gelijk zijn fundamentele waarde, tenzij je de status van bitcoin op een of andere manier van verankeren zodat die wel uniek blijft.
Bitcoin is ondertussen vanwege zijn stroomverbruik ook daadwerkelijk een issue voor de wereldpolitiek met zijn CO2 doelstellingen, daarnaast verliest, als bitcoin een valuta status zou krijgen, Centrale banken hun monetair beleid instrument.
.... Jullie zijn knettergek, maar dit is niet de enige bubble, de complete financiele markt verkeerd in een dikke bubbel.
quote:Jay-Z stapt met Twitter-topman Jack Dorsey in de bitcoin
1 uur geleden in ENTERTAINMENT
Twitter-topman Jack Dorsey en rapper en ondernemer Jay-Z richten samen een fonds op met als doel om de virtuele valuta bitcoin het gangbare betaalmiddel te maken voor het internet, maakte Dorsey vrijdag bekend.
De Twitter-topman, die ook oprichter is van Square, een bedrijf dat financiële diensten en mobiele betaaldiensten biedt, zei in een tweet dat hij en Jay-Z samen 500 bitcoin in hun fonds steken.
quote:Die hoeveelheid van de cryptovaluta was vrijdag ongeveer 19,8 miljoen euro waard. De trust die met dat geld wordt opgezet komt niet onder controle van de oprichters, aldus Dorsey.
Hij voegde daaraan toe dat hij bitcoin-ontwikkelingsteams wil gaan opzetten in Afrika en India.
Dorsey is op zoek naar drie bestuursleden en zette een link online zodat mensen kunnen solliciteren. Missie: ,,de bitcoin de valuta van het internet maken."
28, jij?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 13:33 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
@:ludovico haha boomer gespot
Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
En dan al zo weinig begrijpen van de digitale ontwikkelingen rondom crypto
Nee nee, jij snapt het gewoon niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogen
https://www.telegraaf.nl/(...)iami-omarmen-bitcoinquote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogen
quote:Ook Deutsche Bank en stad Miami omarmen bitcoin
Door REDACTIE DFT
Updated 10 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL
Opnieuw zet een zakenbank de deur open voor bitcoin. Deutsche Bank, Duitslands grootste, wil een platform met dienstverlening voor cryptomunten voor zijn klanten zoals specifiek hedgefondsen optuigen.
Dat heeft het concern in een strategiedocument gemeld.
Mensen zijn knettergek... When does the bubble burstquote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)iami-omarmen-bitcoin
Het gaat steeds harder nu
Bitcoin is nu groter dan Shell, AKZO en n Unilever bij elkaar
Koers voor Bitcoin van 100.000 Euro is niet ver meer
Daarna een i miljoen , daarna i miljard
[..]
De Dollar-Bubble bedoel je ? Of de Euro Bubblequote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen zijn knettergek... When does the bubble burst
Zodra de eerste quantum computer dusdanig is doorontwikkeld, dat deze een SHA-encryptie weet te kraken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen zijn knettergek... When does the bubble burst
Ik durf Asml niet zo te waarderen. Maakte altijd 3 euro winst per aandeel ofzo met wel groei erin.quote:Op zondag 14 februari 2021 12:05 schreef BasEnAad het volgende:
[ twitter ]
ASML grotere marktwaarde dan lntel
Intel is wel een beetje een rommeltje momenteel toch? 7nm is al keer op keer uitgesteld. AMD zaagt aan de poten van iig de consumentenmarkt. Apple die overgaat op eigen (ARM) chips. Mobiel de boot gemist.quote:Op zondag 14 februari 2021 13:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik durf Asml niet zo te waarderen. Maakte altijd 3 euro winst per aandeel ofzo met wel groei erin.
Intel is wel tov de markt ondergewaardeerd.
Men zegt dat alleen op basis van... Nieuwe ontwikkelingen.quote:Op zondag 14 februari 2021 14:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Intel is wel een beetje een rommeltje momenteel toch? 7nm is al keer op keer uitgesteld. AMD zaagt aan de poten van iig de consumentenmarkt. Apple die overgaat op eigen (ARM) chips. Mobiel de boot gemist.
Nog wel heer en meester in de server en datacentermarkt. Maar de concurrentie heeft flinke stappen gemaakt.
Ok, rommeltje was wat gechargeerd. De high-end chips zijn geldmachines, en niet voor niets is het concern nog steeds meer waard dan een AMD (AMD is natuurlijk een flink stuk kleiner qua omzet en fabless). Maar de markt is nu toch wel anders dan een jaar of 10 geleden.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men zegt dat alleen op basis van... Nieuwe ontwikkelingen.
Wel vreemd dat Intel nog sterk winstgevend is met 20% winstmarge, hetzelfde als ASML.
En AMD gaat non stop bijna failliet.
Nee okay, maar laat ik het zo zeggen, Intel en ASML hebben dezelfde market cap maar Intel heeft een k/w van 10. En heel stabiel.quote:Op zondag 14 februari 2021 15:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, rommeltje was wat gechargeerd. De high-end chips zijn geldmachines, en niet voor niets is het concern nog steeds meer waard dan een AMD (AMD is natuurlijk een flink stuk kleiner qua omzet en fabless). Maar de markt is nu toch wel anders dan een jaar of 10 geleden.
Nu wil ik geen Intel vs AMD discussie aanzwengelen overigens.
Oke en hoe zit het met dat de financial times stelt dat 20 procent van de bitcoins vastzit in portemonnees waar men niet meer bij kan (bv door vergeten wachtwoorden)?.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vroeger was geld gekoppeld aan goud. de goudstandaard
Daarna was de hoogte van de rente over dat schuldpapier gedicteerd door de vrije markt
Nu kopen we onze eigen schulden op met digitaal geld tegen 0 % rente, een marktrente zou zeker 12% zijn
Verstandige mensen zetten nu al alles om in Bitcoin , Eutherium of zilvermijn aandelen
Bitcoin en Tesla zijn de vlaggenschepen van de huidige bubbel.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:03 schreef SOG het volgende:
[..]
Oke en hoe zit het met dat de financial times stelt dat 20 procent van de bitcoins vastzit in portemonnees waar men niet meer bij kan (bv door vergeten wachtwoorden)?.
Hoe zit het met het feit dat als iemand zijn ww kwijt is, hij dan zijn coins ook kwijt is?
Hoe zit het met het feit dat als je bitcoins gejat worden dat er dan geen enkele realistische mogelijkheid is om je coins terug te krijgen?
Hoe zit het met het feit dat je nagenoeg nergens kan betalen met bitcoin?
Hoe zit het met de ontelbare andere waardeloze crypto valuta en met de duizenden mensen die opgelicht zijn door in 1 of ander crypto kulverhaal te trappen?
Is leuk hoor bitcoin, maar ga het hier niet verkondigen als zijnde de heilige graal. Daar is genoeg ruimte voor in het crypto forum.
Oh zo, ja gezien het geld wat in de markt wordt gepompt ben ik het daar wel mee eens.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:02 schreef ludovico het volgende:
In de huidige markt is een stabiele kw van 10 gewoon ondergewaardeerd is mijn indruk.
Zou me ook niks verbazen dat intel een hele lage bèta heeft.quote:Op zondag 14 februari 2021 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oh zo, ja gezien het geld wat in de markt wordt gepompt ben ik het daar wel mee eens.
Historisch gezien is de chipsector natuurlijk wel erg cyclisch. Geen idee wat de correlatie met de gehele markt is. Of bedoel je het niet zo?quote:Op zondag 14 februari 2021 16:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen dat intel een hele lage bèta heeft.
Dat is niveautje Altria, niet hoog iddquote:Op zondag 14 februari 2021 16:16 schreef ludovico het volgende:
ntel's beta (5 year) is 0.67.
Dat is vrij laag.
misschien zijn er van de 21 miljoen al een 100.000 kwijtquote:Op zondag 14 februari 2021 16:03 schreef SOG het volgende:
[..]
Oke en hoe zit het met dat de financial times stelt dat 20 procent van de bitcoins vastzit in portemonnees waar men niet meer bij kan (bv door vergeten wachtwoorden)?.
Hoe zit het met het feit dat als iemand zijn ww kwijt is, hij dan zijn coins ook kwijt is?
Hoe zit het met het feit dat als je bitcoins gejat worden dat er dan geen enkele realistische mogelijkheid is om je coins terug te krijgen?
Hoe zit het met het feit dat je nagenoeg nergens kan betalen met bitcoin?
Hoe zit het met de ontelbare andere waardeloze crypto valuta en met de duizenden mensen die opgelicht zijn door in 1 of ander crypto kulverhaal te trappen?
Is leuk hoor bitcoin, maar ga het hier niet verkondigen als zijnde de heilige graal. Daar is genoeg ruimte voor in het crypto forum.
Wat is dit voor een antwoord? Rekenen was ook niet je sterkste vak op school of wel?quote:Op zondag 14 februari 2021 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien zijn er van de 21 miljoen al een 100.000 kwijt
zit jij ermee?
daarom is men betere platforms aan het opzetten en is Deutsche Bank zich ermee aan het bemoeien
Toch hou je het niet tegen
De eerste auto's reden ook steeds door rood en hadden ook vaak geen reserve paard bij zichquote:Op zondag 14 februari 2021 17:31 schreef SOG het volgende:
[..]
Wat is dit voor een antwoord? Rekenen was ook niet je sterkste vak op school of wel?
https://www.nytimes.com/2(...)allets-fortunes.html
Tot zover mijn bijdrage.
quote:Brief DNB verrassing voor cryptoplatforms
Bitcoinhandel Nederland wordt eenvoudiger
Door THEO BESTEMAN
Vandaag, 13:00 in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) past de voorwaarden van toelating voor handelsplatforms die in de razend populaire cryptomunten bemiddelen in Nederland aan.
Een extra eis om alle kopers en verkopers van bitcoins te controleren lijkt nu van de baan.
Daar is dus niks van waar.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De eerste auto's reden ook steeds door rood
ok door groen danquote:
Je hebt uitgecashed?quote:Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef Beursaap het volgende:
7k winst op 36k aan waarde in 9 maanden tijd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef Beursaap het volgende:
7k winst op 36k aan waarde in 9 maanden tijd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welnee ik begon met 1,2k in april. Toen 10k ingelegd in juli. Pas in november de rest toegevoegd dus laatste 2 maanden 5k verdiend.quote:Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.
Zelfs als je niet actief aan het beleggen was (lees vwrl oid gekocht) 9 maanden geleden, dan had je nu 30% rendement moeten hebben.
En het is pas winst, als je uitcashed
Dat dusquote:Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Warren Buffet heft nog nooit uitgecashedquote:Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:
quote:Op maandag 15 februari 2021 17:10 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Welnee ik begon met 1,2k in april. Toen 10k ingelegd in juli. Pas in november de rest toegevoegd dus laatste 3 maanden 5k verdiend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |