abonnement Unibet Coolblue
pi_197897574
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:13 schreef Brad het volgende:
misschien ben ik een boeman... maar we dwalen weer af en de positiviteit is ver te zoeken als we het hebben over de media etc (ook al heb ik ook de neiging om er een mening over te geven)

Kortom laten we gewoon verder kijken wat er positief opvalt kijkend naar de cijfers.

Wat me opviel aan de dagtelling, dat de cijfers erg laag waren. Als ik kijk naar de grafiekjes van SimonBlue dan zouden we er 300 tot 400 max missen. Zelfs dan is het nog laag. Daarbij ga ik ervanuit dat er zaterdag normaal getest is. dinsdag zou de grootste impact te zien moeten zijn van de gemiste zondag.
We dwalen inderdaad af, maar juist dit topic vind ik een fijn plekje om ook af en toe te mogen spuien zonder meteen daar bakken kritiek op te krijgen :)
pi_197897872
quote:
17s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Die tegenstrijdige keuzes van de regering helpen ook niet echt mee. Help, de Britse variant gaat ons overspoelen maar we sturen wel de kinderen weer naar school. We konden 's avonds al nergens meer naar toe maar de avondklok wordt met liefst drie weken verlengd. Carnaval was al afgelast, maar een elfstedentocht is uniek genoeg om door te laten gaan??
Hoho, de elfstedentocht is toch iets unieker dan carnaval! Ik heb geen idee wie de topmarathonschaatsers zijn op dit moment, en heb me altijd voorgenomen om naar Friesland te gaan als er weer een zou zijn. Helaas kan dat niet, maar ik zou wel de hele dag voor de buis zitten (hier in de UK) als het zou doorgaan.
Eigenlijk is het maf dat er dit weekend wel in Thialf geschaatst kan worden in wedstrijdverband, maar dat dat niet in de buitenlucht mag. Als er een goede bubbel gecreeerd kan worden, hoop ik dat ze dat doen en dat veel mensen iets hebben om naar uit te kijken, over te lezen, naar te kijken etc. De winst om mensen wat afleiding aan te bieden lijkt me alleen het waard (al zal dat niet voor iedereen gelden uiteraard).
pi_197897927
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

Daarbij lijkt mij de angst voor de Engelse variant zeer overtrokken. Er zou zelfs met de huidige maatregelen bijna een code zwart situatie ontstaan, terwijl in het land van herkomst juist een scherpe daling te zien is in de cijfers met vergelijkbare maatregelen. Het lijkt er eerder op dat de problemen in Engeland begin januari zijn ontstaan door de drukte rond kerst.

Maar nee, de angst zal en moet verkondigd worden!
Problemen in de UK zijn ontstaan in de vorige, minder strenge lockdown in november, waardoor men uit die lockdown kwam niet een veel betere staat als waar men er mee inging. En is ge-escaleerd toen die lockdown op 2 december afliep en iedereen ook ging kerstshoppen, en reluctance om kerst 'af te zeggen' (al is dat uiteindelijk, heel laat, wel gebeurd).
pi_197897954
quote:
17s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja inderdaad :')
Vergeet niet dat nieuws altijd over angst, onzekerheid en 'slechte' dingen gaat. Oorlogen, aardbevingen, hongersnoden, financiele crises, en als het al goed gaat (bijvoorbeeld financieel) dan wordt er vooral aandacht aan onzekerheden gegeven. Dat is nu gewoon niet veel anders.
pi_197898056
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vergeet niet dat nieuws altijd over angst, onzekerheid en 'slechte' dingen gaat. Oorlogen, aardbevingen, hongersnoden, financiele crises, en als het al goed gaat (bijvoorbeeld financieel) dan wordt er vooral aandacht aan onzekerheden gegeven. Dat is nu gewoon niet veel anders.
Dat de media graag angst verspreid is een ding, dat de regering hier nu ook mee bezig is en op basis van onrechtmatige angst groteske maatregelen treft is een ander.
Alpha kenny one
  maandag 8 februari 2021 @ 22:03:59 #281
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197898192
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Hoho, de elfstedentocht is toch iets unieker dan carnaval! Ik heb geen idee wie de topmarathonschaatsers zijn op dit moment, en heb me altijd voorgenomen om naar Friesland te gaan als er weer een zou zijn. Helaas kan dat niet, maar ik zou wel de hele dag voor de buis zitten (hier in de UK) als het zou doorgaan.
Eigenlijk is het maf dat er dit weekend wel in Thialf geschaatst kan worden in wedstrijdverband, maar dat dat niet in de buitenlucht mag. Als er een goede bubbel gecreeerd kan worden, hoop ik dat ze dat doen en dat veel mensen iets hebben om naar uit te kijken, over te lezen, naar te kijken etc. De winst om mensen wat afleiding aan te bieden lijkt me alleen het waard (al zal dat niet voor iedereen gelden uiteraard).
We hebben wekelijks eredivisievoetbal en voldoende andere sport... Er is zoveel spelen... Alleen het brood is weggehamsterd.

Die Elfstedentocht zouden ze bij voorbaat al af moeten blazen. Ik snap de gekte, maar als dat echt doorgaat, dan is de politiek nog ongeloofwaardiger dan ze al is. Nooit geweten dat krom en recht soms echt hetzelfde zijn. Noem me cynisch, maar dit heeft toch desastreuze gevolgen voor hoe je naar politiek gaat kijken dan?
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_197898204
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vergeet niet dat nieuws altijd over angst, onzekerheid en 'slechte' dingen gaat. Oorlogen, aardbevingen, hongersnoden, financiele crises, en als het al goed gaat (bijvoorbeeld financieel) dan wordt er vooral aandacht aan onzekerheden gegeven. Dat is nu gewoon niet veel anders.
Vind het eerlijk gezegd nu wel een stukje extremer hoor, maar dat is mijn perceptie :)
pi_197898397
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:13 schreef Brad het volgende:
misschien ben ik een boeman... maar we dwalen weer af en de positiviteit is ver te zoeken als we het hebben over de media etc (ook al heb ik ook de neiging om er een mening over te geven)

Kortom laten we gewoon verder kijken wat er positief opvalt kijkend naar de cijfers.
Eens!

quote:
Wat me opviel aan de dagtelling, dat de cijfers erg laag waren. Als ik kijk naar de grafiekjes van SimonBlue dan zouden we er 300 tot 400 max missen. Zelfs dan is het nog laag. Daarbij ga ik ervanuit dat er zaterdag normaal getest is. dinsdag zou de grootste impact te zien moeten zijn van de gemiste zondag.
Denk dat dinsdag te vroeg is, na een test moet er ook een uitslag komen en die moet nog gecommuniceerd worden naar het RIVM. Nu was het maanden geleden zo dat we flink achterliepen, dat is ondertussen gelukkig niet meer zo. Maar na een test duurt het wel nog 3 a 4 dagen voor ze in de cijfers zitten.

Ik verwacht zelf morgen juist een lager getal, woensdag een stuk hoger en donderdag op de piek. Zaterdag of zondag zouden we weer de normale cijfers moeten zien.

Deze week moeten we maar een beetje middelen, er is weinig af te leiden aan de besmettingscijfers. Maar goed nieuws, de ziekenhuiscijfers hebben hier geen last van, en daar zien we een uitermate positieve krimp!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 09:37:48 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197902223
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:38 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Daar kiest de opiniėrende media ook zelf voor. Er zijn voldoende tegengeluiden die corona wel in het juiste perspectief plaatsen. Dat die niet bij een NPO-show langskomen, daar zou je wat vragen over kunnen stellen ja.
Ja, want die zijn toch wel prominent op tv.
quote:
Gelukkig staat niets je hier in de weg om zelf een weloverwogen mening te vormen en de NPO-pushberichtjes en persco's met reteslechte vragen te negeren. Genoeg (wetenschappelijke) media en tegengeluiden vanuit andere media in net zo vrije landen die de zaak wel genuanceerd brengen.
Ja, klopt, al weet ik eerlijk gezegd nooit wie ik moet geloven. Maurice de Hond vertrouw ik trouwens wel meer dan de NPO.
quote:
Toppunt was vandaag trouwens dat Rutte een persmoment geeft en enkel doorkakelt over de Elfstedentocht, terwijl er godbetert een avondklok verlengd wordt. Een avondklok waar vanuit diverse kanten serieuze kanttekeningen bij te maken zijn. Als media heb je je prioriteiten dan ergens gewoon in je reet zitten. Of dat ingeseind is vanuit Den Haag lijkt me sterk, maar dat de NPO een agenda heeft om het nieuws op B1-niveau te laten zijn, lijkt mij waar. Nieuws moet vooral toegankelijk blijven. Niet onwaar, maar wel toegankelijk en hapklaar.
Maar dan is het gewoon geen media of in elk geval geen goede. Iedere debiel snapt het toch al e zeggen: "Meneer Rutte, u heeft het de hele tijd over de Elfstedentocht, maar u gaat de avondklok verlengen Nederlanders nog langer in hun vrijheid beperken. Dat is een forse maatregel. Waarom praat u daar niet over?"
quote:
Blijkbaar zit niemand om 18u te wachten op een verdiepend katern over de impact van de avondklok op het draagvlak richting mensen in de publieke sector of over de impact van de avondklok onder alleenstaanden. Veel te moeilijk. Meer iets voor Nieuwsuur. Die kunnen er misschien 7 minuten aan wijden. :{
Ja, zou kunnen,maar ze kunnen ook de kritische vragen stellen en de vinger op de zere plek leggen zonder er een diepgaand gesprek van te maken.
quote:
17s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Die tegenstrijdige keuzes van de regering helpen ook niet echt mee. Help, de Britse variant gaat ons overspoelen maar we sturen wel de kinderen weer naar school. We konden 's avonds al nergens meer naar toe maar de avondklok wordt met liefst drie weken verlengd. Carnaval was al afgelast, maar een elfstedentocht is uniek genoeg om door te laten gaan??
Die basisscholen open snap ik vanuit de logica van de overheid, omdat ze het risico zo beperkt achter. Maar zo'n Elfstedentocht is wel bizar ja. Beetje als Halsema die bij de BLM-demo op de Dam zei: "Het was te belangrijk."
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

Daarbij lijkt mij de angst voor de Engelse variant zeer overtrokken. Er zou zelfs met de huidige maatregelen bijna een code zwart situatie ontstaan, terwijl in het land van herkomst juist een scherpe daling te zien is in de cijfers met vergelijkbare maatregelen. Het lijkt er eerder op dat de problemen in Engeland begin januari zijn ontstaan door de drukte rond kerst.

Maar nee, de angst zal en moet verkondigd worden!
Dit inderdaad. Al zijn er de komende twee weken nul besmettingen en stromen de ziekenhuizen leeg, an noemen ze het waarschijnlijk "stilte voor de storm".
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:13 schreef Brad het volgende:
misschien ben ik een boeman... maar we dwalen weer af en de positiviteit is ver te zoeken als we het hebben over de media etc (ook al heb ik ook de neiging om er een mening over te geven)
Klopt hoor.
quote:
Kortom laten we gewoon verder kijken wat er positief opvalt kijkend naar de cijfers.

Wat me opviel aan de dagtelling, dat de cijfers erg laag waren. Als ik kijk naar de grafiekjes van SimonBlue dan zouden we er 300 tot 400 max missen. Zelfs dan is het nog laag. Daarbij ga ik ervanuit dat er zaterdag normaal getest is. dinsdag zou de grootste impact te zien moeten zijn van de gemiste zondag.
Ja, dat zou betekenen dat vandaag qua cijfers niet gunstig wordt. Maar goed, dat zegt niet zo veel.
quote:
17s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

We dwalen inderdaad af, maar juist dit topic vind ik een fijn plekje om ook af en toe te mogen spuien zonder meteen daar bakken kritiek op te krijgen :)
Ja, precies, met genuanceerde reacties waarin niet op de persoon wordt gespeeld.
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Hoho, de elfstedentocht is toch iets unieker dan carnaval! Ik heb geen idee wie de topmarathonschaatsers zijn op dit moment, en heb me altijd voorgenomen om naar Friesland te gaan als er weer een zou zijn. Helaas kan dat niet, maar ik zou wel de hele dag voor de buis zitten (hier in de UK) als het zou doorgaan.
Eigenlijk is het maf dat er dit weekend wel in Thialf geschaatst kan worden in wedstrijdverband, maar dat dat niet in de buitenlucht mag. Als er een goede bubbel gecreeerd kan worden, hoop ik dat ze dat doen en dat veel mensen iets hebben om naar uit te kijken, over te lezen, naar te kijken etc. De winst om mensen wat afleiding aan te bieden lijkt me alleen het waard (al zal dat niet voor iedereen gelden uiteraard).
Ja, is zeker zo. De Elfstedentocht is wel spektakel. Maar kunnen ze niet zo'n gezellig bubbeltje maken voor de schaatsers en geen publiek toelaten? [/quote]'Reluctance'? We zitten hier niet in Engeland meneer. o|O
Maar inderdaad, e het lijkt er bijna op alsof Nederland de Engelsen gezichtsverlies wil besparen door mee te gaan in het verhaal dat het zo gevaarlijk is in plaats van dat de Engelsen gewoon te laat waren met hun maatregelen.

quote:
[quote]0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vergeet niet dat nieuws altijd over angst, onzekerheid en 'slechte' dingen gaat. Oorlogen, aardbevingen, hongersnoden, financiele crises, en als het al goed gaat (bijvoorbeeld financieel) dan wordt er vooral aandacht aan onzekerheden gegeven. Dat is nu gewoon niet veel anders.
Klopt, al is het grote verschil voor mij dat het wereldwijd is, dat het al bijna een jaar bezig is en dat het eind nog niet in zicht is.
quote:
17s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Vind het eerlijk gezegd nu wel een stukje extremer hoor, maar dat is mijn perceptie :)
Ja, maar zie mijn reactie hierboven. Het is wereldwijd en het gaat alles bij elkaar anderhalf ą twee jaar duren. Dus er is eigenlijk geen ontkomen aan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197903153
Waar zijn de positieve nieuwtjes?
pi_197903302
Even voor de duidelijkheid. Als er een elfstedentocht komt dan zal ik er achter de tv zittend van genieten, komt die niet, dan begrijp ik dat heel goed, en is het niet meer dan ff de schouders ophalen.
En ja, de media mag wat mij betreft in deze tijden ook wat meer aandacht aan positieve dingen geven, en dingen wat positiever belichten. Zeker nu we al zo lang murw gebeukt zijn. De cijfers in Nederland zien er goed uit, hopelijk blijft het dalen. De cijfers in de UK zien er ook goed, het blijft hier dalen. Hopelijk kan ik donderdag wat mooie figuren delen over de effecten van de vaccins in de UK.

Geniet van het weer mensen! Of ga ff naar buiten om kou te lijden, zodat je daarna binnen van een warme kop thee of chocolademelk kan genieten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:23:31 #287
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197903743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:43 schreef Bananenpap het volgende:
Waar zijn de positieve nieuwtjes?
Ik heb het OMT advies doorgenomen. Positieve punten daaruit:
* Britse variant was eerst geschat op 65% besmettelijker. Dat is inmiddels aangepast naar 25 tot 30% besmettelijker dan de oude variant.
* Het R-getal van de oude variant lag twee weken geleden op 0,91. Het R-getal van de Britse variant lag eerst op 1,3 (zelfs 1,6 werd er genoemd), dat is nu aangepast naar 1,1.
* Versoepelingen waar over wordt nagedacht. Openen van VO, openen van niet-essentiėle winkels op bepaalde uren, bezoek thuis van 1 naar 2.


Ander positief nieuws:
* Op dit moment 528 IC bedden bezet door Corona patiėnten. Zou voorlopig een daling van 14 zijn.
pi_197903921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:23 schreef Oliver23 het volgende:
* Het R-getal van de oude variant lag twee weken geleden op 0,91. Het R-getal van de Britse variant lag eerst op 1,3 (zelfs 1,6 werd er genoemd), dat is nu aangepast naar 1,1.
Zo komt die 3e golf er natuurlijk niet. Dat is inderdaad positief nieuws.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 9 februari 2021 @ 11:47:47 #289
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197904130
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef zoost het volgende:

[..]

Zo komt die 3e golf er natuurlijk niet. Dat is inderdaad positief nieuws.
De R wordt met de huidige maatregelen concreet op 1 geschat. Dat zou betekenen doorbijten en vasthouden tot het vaccinatieproces zijn werk begint te doen en hopelijk het weer ook de R doet dalen.

In Israėl zijn de eerste mogelijke effecten van het vaccineren zichtbaar.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00316-4
pi_197904578
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ik heb het OMT advies doorgenomen. Positieve punten daaruit:
* Britse variant was eerst geschat op 65% besmettelijker. Dat is inmiddels aangepast naar 25 tot 30% besmettelijker dan de oude variant.
* Het R-getal van de oude variant lag twee weken geleden op 0,91. Het R-getal van de Britse variant lag eerst op 1,3 (zelfs 1,6 werd er genoemd), dat is nu aangepast naar 1,1.
* Versoepelingen waar over wordt nagedacht. Openen van VO, openen van niet-essentiėle winkels op bepaalde uren, bezoek thuis van 1 naar 2.

Ander positief nieuws:
* Op dit moment 528 IC bedden bezet door Corona patiėnten. Zou voorlopig een daling van 14 zijn.
Dank voor deze uitgebreide analyse!

Positieve informatie, als binnenkort de vaccins en zon bij gaan dragen dan duikt die R hard naar beneden en wordt het leven weer wat mooier :)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:30:27 #291
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197904765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ik heb het OMT advies doorgenomen. Positieve punten daaruit:
* Britse variant was eerst geschat op 65% besmettelijker. Dat is inmiddels aangepast naar 25 tot 30% besmettelijker dan de oude variant.
* Het R-getal van de oude variant lag twee weken geleden op 0,91. Het R-getal van de Britse variant lag eerst op 1,3 (zelfs 1,6 werd er genoemd), dat is nu aangepast naar 1,1.
* Versoepelingen waar over wordt nagedacht. Openen van VO, openen van niet-essentiėle winkels op bepaalde uren, bezoek thuis van 1 naar 2.

Ander positief nieuws:
* Op dit moment 528 IC bedden bezet door Corona patiėnten. Zou voorlopig een daling van 14 zijn.
Zo daar was ik even aan toe zeg! Tnx
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197906361
Jammer genoeg nog net boven de 2000 in het ziekenhuis, maar gelukkig is de daling wel weer ingezet.

Ook wel fijn, instroom is 120 op de verpleeg en 26 op de IC. Ik vind het lastig te duiden omdat mensen die van verpleeg naar IC gaan en andersom het beeld vertekenen. Maar dit zijn wel serieus lage getallen, enige tijd geleden zaten we boven de 300.

[ Bericht 33% gewijzigd door GereDathan op 09-02-2021 14:15:21 ]
pi_197906572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:06 schreef GereDathan het volgende:
Jammer genoeg nog net boven de 2000 in het ziekenhuis, maar gelukkig is de daling wel weer ingezet.

Ook wel fijn, instroom is 120 op de verpleeg en 26 op de IC. Ik vind het lastig te duiden omdat mensen die van verpleeg naar IC gaan en andersom het beeld vertekenen. Maar dit zijn wel serieus lage getallen, enige tijd geleden zaten we boven de 300.
dit is gewoon goed, de instroom is nog steeds 3x te hoog zoals het zou moeten zijn. Maar het is wel echt veel beter als het was. In deze tweede golf moeten we echt van ver komen, en gaat het ook langzaam. Maar!!! we komen er.
pi_197906612
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:17 schreef koemleit het volgende:

[..]

dit is gewoon goed, de instroom is nog steeds 3x te hoog zoals het zou moeten zijn. Maar het is wel echt veel beter als het was. In deze tweede golf moeten we echt van ver komen, en gaat het ook langzaam. Maar!!! we komen er.
Inderdaad. Liefst zien we 0, maar de 2e golf is dermate pittig dat dit nog geen optie is. Het feit dat het nu al 3x lager is dan enige tijd terug is fijn, zo komt er steeds minder druk op de zorg te staan.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:54:38 #295
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197907278
Mooi onderzoeksresultaat in Twente. Niet zoals het RIVM beweerd heeft de Britse variant de overhand met 66%, maar volgens onderzoekers slechts 11%.

Bron
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:15:21 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197907694
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiėnten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo een daling van 24 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.010 bezette bedden in totaal. Helaas dus niet meer onder de 2.000 maar het scheelt niet veel.

1) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 9 februari: 550 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,5%);
- maandag 8 februari: 542 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,3%);
- zondag 7 februari: 535 (absolute daling 12; relatieve daling 2,2%);
- zaterdag 6 februari: 547 (absolute daling 26; relatieve daling 4,5%);
- vrijdag 5 februari: 573 (absolute daling 29; relatieve daling 4,8%);
- donderdag 4 februari: 602 (absolute daling 11; relatieve daling 1,8%);
- woensdag 3 februari: 613 (absolute daling 16; relatieve daling 2,5%);
- dinsdag 2 februari: 629 (absolute daling 10; relatieve daling 1,6%).

2) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 9 februari: 1.460 (absolute daling 32; relatieve daling 2,1%);
- maandag 8 februari: 1.492 (absolute stijging 47; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 7 februari: 1.445 (absolute stijging 9; relatieve stijging 0,6%);
- zaterdag 6 februari: 1.436 (absolute daling 43; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 5 februari: 1.479 (absolute daling 40; relatieve daling 2,6%);
- donderdag 4 februari: 1.519 (absolute daling 82; relatieve daling 5,1%);
- woensdag 3 februari: 1.601 (absolute daling 39; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 2 februari: 1.640 (absolute stijging 9; relatieve stijging 0,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:15:54 #297
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197907708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ik heb het OMT advies doorgenomen. Positieve punten daaruit:
* Britse variant was eerst geschat op 65% besmettelijker. Dat is inmiddels aangepast naar 25 tot 30% besmettelijker dan de oude variant.
* Het R-getal van de oude variant lag twee weken geleden op 0,91. Het R-getal van de Britse variant lag eerst op 1,3 (zelfs 1,6 werd er genoemd), dat is nu aangepast naar 1,1.
* Versoepelingen waar over wordt nagedacht. Openen van VO, openen van niet-essentiėle winkels op bepaalde uren, bezoek thuis van 1 naar 2.

Ander positief nieuws:
* Op dit moment 528 IC bedden bezet door Corona patiėnten. Zou voorlopig een daling van 14 zijn.
Klinkt goed!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:19:39 #298
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197907812
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%

dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188


totaal: 28.768

Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: -7,8%

dinsdag: 3.561
woensdag: 4.013
donderdag: 4.196
vrijdag: 4.326
zaterdag: 4.075
zondag: 3.934
maandag: 2.221


totaal: 26.326

Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -51,0%

dinsdag: 1.744
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 12.208 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
pi_197907824
We gaan hem even dichtzetten, neem je je post mee naar het nieuwe topic @Federer-fan ?
pi_197907831
En jij ook @Oliver23 ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')