Ik ben ook meer van de zon. Toch zie ik ook wel de leuke dingen van sneeuw. Het spelen in de sneeuw met kinderen is super tof (en dan zelf ook even met de slee van de berg natuurlijkquote:Op maandag 8 februari 2021 11:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist het omgekeerde. Ik hoor op fora iedereen in totale jubelstemming dat er bakken sneeuw is gevallen en dat het minimaal twee weken keihard gaat vriezen. Zelfs de toon vd media is zo.
Iedereen heeft het over sneeuw/ijs pret en "hopen dat het zo lang mogelijk koud blijft!"
Ik heb dus idd niks met kou, dus ik heb juist het gevoel dat ik zwaar in de minderheid ben![]()
Maar, fijn inderdaad voor al die mensen die nu intens gelukkig zijn met hun bevroren neuzen en vingers
Alles goed en wel, maar er moet ook gewerkt worden ja.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:03 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Goeie zolen onder mijn wandelschoenen. Echt geen moeite mee. Zo meteen tijdens de lunch weer naar buiten
Klopt, en vandaag met 146 ook weer laag. We hadden een mooie dalende lijn, maar op maandag stijgen we altijd. Het is niet anders.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Morgen wel kans op een daling. Het aantal opnames op de klinieken zat gisteren op 120, dat niveau is lager dan de laatste periode.
Op zondag is de uitstroom altijd wat lager. Kan ook gewoon een bijwerk-dingetje in de administratie zijn.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:13 schreef Optimist76 het volgende:
Zal het kunnen dat er vandaag en gisteren minder mensen ontslagen zijn vanwege het feit dat ze vanwege het winterse weer niet opgehaald konden worden door familie.
Goed punt.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:13 schreef Optimist76 het volgende:
Zal het kunnen dat er vandaag en gisteren minder mensen ontslagen zijn vanwege het feit dat ze vanwege het winterse weer niet opgehaald konden worden door familie.
Op zondag worden er sowieso niet veel mensen ontslagen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:13 schreef Optimist76 het volgende:
Is dat lager dan de afgelopen tijd? Ik zie eigenlijk alleen maar 10,6% en 10,8% voorbijkomen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:17 schreef GereDathan het volgende:
Wat wel mooi is: Perc. positief 04 feb - 06 feb: 10,6%
We komen maar niet onder die 10%.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dat lager dan de afgelopen tijd? Ik zie eigenlijk alleen maar 10,6% en 10,8% voorbijkomen.
Ik zou dit getal positief bekijken. Na enige navraag zijn dit met name besmettingcijfers van de zaterdag. Morgen, uiterlijk overmorgen zal het een erg laag getal zijn qua besmettingcijfers.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:16 schreef GereDathan het volgende:
2221 vandaag. Tsjah, we zouden kunnen juichen. Maar we weten ook allemaal dat dit getal nergens op slaat.
Ik vind het persoonlijk zelfs nog hoog, dit zijn namelijk enkel de cijfers van zaterdag en eerder. Nu valt het pas op hoe weinig recente cijfers er eigenlijk inzitten op een dag.
in de wekelijks Rivm rapportage zit het al weeeeeken boven de 11.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dat lager dan de afgelopen tijd? Ik zie eigenlijk alleen maar 10,6% en 10,8% voorbijkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188
totaal: 28.768
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: -7,8%
dinsdag: 3.561
woensdag: 4.013
donderdag: 4.196
vrijdag: 4.326
zaterdag: 4.075
zondag: 3.934
maandag: 2.221
totaal: 26.326![]()
Ik neem aan dat de mensen die zondag zouden gaan alsnog vandaag of morgen gaan, ik denk dat het daarmee ook vertekent.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik zou dit getal positief bekijken. Na enige navraag zijn dit met name besmettingcijfers van de zaterdag. Morgen, uiterlijk overmorgen zal het een erg laag getal zijn qua besmettingcijfers.
Lastig, maar het is niet andersIk concentreer mij nu vooral op de instroom en totale bezetting ziekenhuis, dat geeft de situatie ook wel aardig weer.
![]()
Niet lang geleden was het iets wat hoger (12 a 13 procent geloof ik). Dus dat is wel iets beter geworden. Maar het is eigenlijk nog te hoog.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is dat lager dan de afgelopen tijd? Ik zie eigenlijk alleen maar 10,6% en 10,8% voorbijkomen.![]()
Lastig te peilen nu.....want als mensen misschien één of twee dagen hebben moeten wachten om te kunnen testen en het dan ook nog één of twee moeten uitstellen dan zijn ze al een eind op weg in hun quarantainetijd en denken ze misschien wel: laat maar zitten![]()
![]()
het positieve is met dit weer, dat er veel minder mensen op pad gaan momenteel, minder bij elkaar op bezoek, toch maar thuis werken, niet toch even bij die vrienden langs om samen voetbal te kijken (als het überhaupt door gaat). Het kan een positieve uitwerking hebben om elkaar minder te besmetten.ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik![]()
Klopt. En tel daarbij vanaf morgen de vitamine D (er wordt een mooi zonnetje voorspelt) en lekker buiten actief bezig zijn bij op. Ik denk dat het al met al zo slecht niet is.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:43 schreef BorTheWolf het volgende:
het positieve is met dit weer, dat er veel minder mensen op pad gaan momenteel, minder bij elkaar op bezoek, toch maar thuis werken, niet toch even bij die vrienden langs om samen voetbal te kijken (als het überhaupt door gaat). Het kan een positieve uitwerking hebben om elkaar minder te besmetten.
Het enige wat jammer is is dat er gisteren niet gevaccineerd is, dat betekent weer een (kleine) achterstand die je niet zomaar wegprikt. Maar ja, hier kan niemand echt iets aan doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 08-02-2021 16:06:57 ]![]()
Helaas is de zon in de winters in Nederland niet sterk genoeg om vitamine D aan te maken, vandaar dat men ook suppletie met vitamine d jaarlijks op 'de kaart' zet.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt. En tel daarbij vanaf morgen de vitamine D (er wordt een mooi zonnetje voorspeld) en lekker buiten actief bezig zijn bij op. Ik denk dat het al met al zo slecht niet is.
Maar buiten dat om, is het gewoon fijn even een frisse neus te halen en de warmte van de zon op je huid te voelen. Heerlijk zo'n winterse dag met sneeuw, ijs en een zonnetje!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Zover mijn kennis reikt is dat enkel in december-januari het geval. Dacht dat februari alweer genoeg kracht had om de aanmaak van vitamine D te stimuleren. Als er een mooi blauwe lucht is met een lekker zonnetje natuurlijkquote:Op maandag 8 februari 2021 16:08 schreef Sangha het volgende:
[..]
Helaas is de zon in de winters in Nederland niet sterk genoeg om vitamine D aan te maken, vandaar dat men ook suppletie met vitamine d jaarlijks op 'de kaart' zet.
Maar buiten dat om, is het gewoon fijn even een frisse neus te halen en de warmte van de zon op je huid te voelen. Heerlijk zo'n winterse dag met sneeuw, ijs en een zonnetje!
Maar grote kans dat het verkeerd in mijn hoofd zit hoor![]()
![]()
Dat is een 'glijdende schaal', het zal misschien ietsje aanmaken maar niet significant. Maar goed; elk beetje is mee genomen.quote:Op maandag 8 februari 2021 16:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zover mijn kennis reikt is dat enkel in december-januari het geval. Dacht dat februari alweer genoeg kracht had om de aanmaak van vitamine D te stimuleren. Als er een mooi blauwe lucht is met een lekker zonnetje natuurlijk
Maar grote kans dat het verkeerd in mijn hoofd zit hoor
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
Forum Opties Forumhop: Hop naar: