abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2021 @ 00:30:36 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197825668
Misschien doe ik 't zelf wel.
Huilen dan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 00:34:14 #102
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197825702
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 00:30 schreef Isdatzo het volgende:
Misschien doe ik 't zelf wel.
COR / Cijfermatige onderbouwing avondklok

Zoiets?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 5 februari 2021 @ 00:50:49 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197825855
quote:
Lijkt erop.
Huilen dan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 00:51:21 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197825860
Misschien eens vaker in COR spieken.
Huilen dan.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 01:39:31 #105
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_197826204
off crossposting.....
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 5 februari 2021 @ 02:12:37 #106
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197826346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, nergens meer voor nodig. Sinds vandaag weten we dat werkgevers, kroegbazen, festivalorganisatoren, winkeliers en zo'n beetje iedereen gewoon naar zo'n vaccinatiebewijs mag vragen en mensen weren die dat niet kunnen of willen tonen.
Jammer dat er mongolen bestaan die hier serieus achter staan. Dat is misschien wel het grootste verlies dat je kunt lijden als maatschappij
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197829068
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nou, succes zou ik zeggen. Ik heb nog wel ergens een Casio en een bierviltje liggen voor je berekening ^O^
Doe maar lekker denigrerend alsof die dikke vinger van de huidige berekening daar superieur aan is ofzo, er wordt godverdomme landsbeleid bepaald op die dikke vinger - waar heel veel mensen erg veel last van hebben en vrijheden massaal aan de kant worden geschoven - en jij doet denigrerend over methodes om tot betere voorspellingen te komen.

Wat jouw probleem is is je heilige geloof in het beleid en de wijsheid van enkele virologen die toevallig zijn aangewezen door de overheid. Wat ze besluiten en welke meningen ze hebben is note bene niet eens inzichtelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197829118
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 00:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Draai wat simulaties in Python of zo.
De formule is veel simpeler, niks statistiek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197829147
quote:
Dit is dus wat je nu zou moeten zien op basis van de input. Wat we dus totaal niet observeren, maar zorg er idd voor dat je input wel klopt zodat er stabiele R waardes uitkomt en je kan verder. Kleine hint, ik zou beginnen bij 1.1 o.i.d.
pi_197829154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Doe maar lekker denigrerend alsof die dikke vinger van de huidige berekening daar superieur aan is ofzo, er wordt godverdomme landsbeleid bepaald op die dikke vinger - waar heel veel mensen erg veel last van hebben en vrijheden massaal aan de kant worden geschoven - en jij doet denigrerend over methodes om tot betere voorspellingen te komen.

Wat jouw probleem is is je heilige geloof in het beleid en de wijsheid van enkele virologen die toevallig zijn aangewezen door de overheid. Wat ze besluiten en welke meningen ze hebben is note bene niet eens inzichtelijk.
He, jij beweert dat het beter kan, bewijs maar dat dat zo is door het zelf te doen.
pi_197829157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 02:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Jammer dat er mongolen bestaan die hier serieus achter staan. Dat is misschien wel het grootste verlies dat je kunt lijden als maatschappij
Er valt nog wat voor te zeggen als je de pest aan boord hebt.

Maar dit is anabolen griep.
pi_197829164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

He, jij beweert dat het beter kan, bewijs maar dat dat zo is door het zelf te doen.
:')
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:34:56 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197829201
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

De formule is veel simpeler, niks statistiek.
Maar je kan dan heel makkelijk het effect van (net wat) andere beginsituaties simuleren, een range in reproductiegetallen, etc.
Huilen dan.
pi_197829234
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar je kan dan heel makkelijk het effect van (net wat) andere beginsituaties simuleren, een range in reproductiegetallen, etc.
Ik denk dat als je een wiskundig / statisticus hier mee laat spelen dat je wel tot leuke modellen kunt komen, dit 1.5x besmettelijker met de huidige cijfers komt niet overeen met de werkelijkheid.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:38:27 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197829260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat als je een wiskundig / statisticus hier mee laat spelen dat je wel tot leuke modellen kunt komen, dit 1.5x besmettelijker met de huidige cijfers komt niet overeen met de werkelijkheid.
Waarom denk je dat?
Huilen dan.
pi_197829451
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Met 50% besmettelijker Britse variant kom je tot volatiele R waardes per variant, dat is geen plausibele aanname. Het volatiele karakter zit hem er vooral in dat de R waarde van Britse variant steeds dichter bij de 0 te liggen komt omdat de besmettingen blijven dalen terwijl volgens "het model met 50% besmettelijker Brits variant" het Britse variant de "normale" variant verdringt. Na deze week, volgens model, is 2/3e Brits.

Volgens mijn onderbuik is nu 2-5% Brits.
Er is immers helemaal geen ene flikker veranderd.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:10:22 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197829807
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is dus wat je nu zou moeten zien op basis van de input. Wat we dus totaal niet observeren, maar zorg er idd voor dat je input wel klopt zodat er stabiele R waardes uitkomt en je kan verder. Kleine hint, ik zou beginnen bij 1.1 o.i.d.
Leef je uit ^O^ Vraagje nog wel, waarom denk je dat R stabiel moet zijn?
Onikaan ni ov dovah
pi_197830695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Leef je uit ^O^ Vraagje nog wel, waarom denk je dat R stabiel moet zijn?
Er zijn giga seizoenseffecten aanwezig dus die R moet niet stabiel zijn (naar winter toe gaat de R omhoog, naar de zomer toe dik onder de 1). Echter, het seizoen is nu niet opeens anders + Britse mutatie relatief aan "normale" variant zal geen interactie effect hebben met het seizoen dat al matig veranderd is.

In andere woorden:
Ik zie weinig reden om aan te nemen dat de relatieve besmettelijkheid door seizoenseffecten tussen Brits / normaal een heel beweeglijk principe is, ons gedrag is ook behoorlijk stabiel, dus qua milieu zie ik weinig veranderingen.

Afgezien van dit alles, het kan best beweeglijk zijn hoor alleen ik vind het aannemelijker dat iets met grotendeels hetzelfde profiel qua genetica, wat langzaam muteert maar wel constant zogezegd, geen grote gekke sprongen maakt, dat wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is natuurlijk, ik vind het alleen minder aannemelijk dan dat alles in kleine stapjes gaat.

Als onderzoek anders uitwijst dan is dat prima natuurlijk, meten is weten, maar ik denk niet dat beide varianten zo ver van elkaar af staan, daar zie ik geen bewijs voor.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:44:11 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197832934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zijn giga seizoenseffecten aanwezig dus die R moet niet stabiel zijn (naar winter toe gaat de R omhoog, naar de zomer toe dik onder de 1). Echter, het seizoen is nu niet opeens anders + Britse mutatie relatief aan "normale" variant zal geen interactie effect hebben met het seizoen dat al matig veranderd is.

In andere woorden:
Ik zie weinig reden om aan te nemen dat de relatieve besmettelijkheid door seizoenseffecten tussen Brits / normaal een heel beweeglijk principe is, ons gedrag is ook behoorlijk stabiel, dus qua milieu zie ik weinig veranderingen.

Afgezien van dit alles, het kan best beweeglijk zijn hoor alleen ik vind het aannemelijker dat iets met grotendeels hetzelfde profiel qua genetica, wat langzaam muteert maar wel constant zogezegd, geen grote gekke sprongen maakt, dat wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is natuurlijk, ik vind het alleen minder aannemelijk dan dat alles in kleine stapjes gaat.

Als onderzoek anders uitwijst dan is dat prima natuurlijk, meten is weten, maar ik denk niet dat beide varianten zo ver van elkaar af staan, daar zie ik geen bewijs voor.
De maatregelen zijn niet stabiel over de afgelopen maanden. Dat heeft ook (hopelijk) invloed op de R.
Onikaan ni ov dovah
pi_197833395
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De maatregelen zijn niet stabiel over de afgelopen maanden. Dat heeft ook (hopelijk) invloed op de R.
Denk het niet, slechts 10% van de testen test raakt op covid en die 10% is allicht biased naar boven vanwege lange aanwezigheid van Covid deeltjes.

Dus een factor 10 van wat zich laat testen heeft geen covid.

2.5 miljoen mensen hebben antistoffen tegen covid. In een jaar.

25miljoen x hebben mensen in dit land dus griep achtige symptomen gehad is mijn schatting.

Is dat veel minder dan gebruikelijk? Denk dat het tegenvalt.
pi_197833633
Corona vaccine refuseniks to receive visit from persuaders
https://www.thetimes.co.u(...)persuaders-p3stfkfh0

'People who have not accepted vaccination offers could get knocks on the door from council staff in an attempt to convince sceptics “home by home”, the vaccines minister has suggested.'
.......
Misschien dat de vaccinatie verkopers hebben nog wat werk te doen.
Ik vraag me af wat die 'council staff' gaan tegen de sceptics zeggen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197836227
4 duizend(!!!) besmettingen vandaag.. daar kan je nog geen voetbalstadion uit de Keukenkampioen divisie mee vullen. 3999 van de 4000 heeft waarschijnlijk nergens last van en ervaart het als een milde griep..wat niet gek is voor het tijd van het jaar.

Tijd voor nog meer en strengere maatregelen! en verleng die avondklok zo snel mogelijk tot mei/juni
pi_197836371
Nederland verwacht in het eerste kwartaal zo'n 1,5 miljoen vaccins van AstreZeneca te ontvangen. De Jonge denkt daarmee de mensen van 60 tot en met 64 jaar en werknemers in bijvoorbeeld de verpleeghuizen en de thuiszorg te kunnen bedienen. Deze groepen 'parallel' inenten gaat wel februari en maart in beslag nemen, aldus de minister.

WTF, ik dacht dat die snuiverd als begonnen was met prikken,nog steeds met de oudjes bezig zo te zien.. ze rekken het expres steeds verder uit lijkt het wel.
Best vreemd wanneer je in midden een pandemie zit.. dan zou je verwachten dat ze haast maken en ondertussen wel op de helft moeten zitten. Heel toevallig ook dat er blunder na blunder wordt gemaakt zoals datalekken, distributie problemen etc etc wat het proces zwaar vertraagt.

Wat een poppenkast _O_
pi_197836579
Extreem toevallig inderdaad dat niet alles goed gaat! Stond jij zelf maar aan het roer, dan was alles vast helemaal op rolletjes verlopen!
Conscience do cost.
pi_197836778
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:46 schreef PSVCL het volgende:
4 duizend(!!!) besmettingen vandaag.. daar kan je nog geen voetbalstadion uit de Keukenkampioen divisie mee vullen. 3999 van de 4000 heeft waarschijnlijk nergens last van en ervaart het als een milde griep..wat niet gek is voor het tijd van het jaar.

Tijd voor nog meer en strengere maatregelen! en verleng die avondklok zo snel mogelijk tot mei/juni
Iedereen in de gevangenis! Isolatiecel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')