Lijkt erop.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 00:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
COR / Cijfermatige onderbouwing avondklok
Zoiets?
Jammer dat er mongolen bestaan die hier serieus achter staan. Dat is misschien wel het grootste verlies dat je kunt lijden als maatschappijquote:Op donderdag 4 februari 2021 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, nergens meer voor nodig. Sinds vandaag weten we dat werkgevers, kroegbazen, festivalorganisatoren, winkeliers en zo'n beetje iedereen gewoon naar zo'n vaccinatiebewijs mag vragen en mensen weren die dat niet kunnen of willen tonen.
Doe maar lekker denigrerend alsof die dikke vinger van de huidige berekening daar superieur aan is ofzo, er wordt godverdomme landsbeleid bepaald op die dikke vinger - waar heel veel mensen erg veel last van hebben en vrijheden massaal aan de kant worden geschoven - en jij doet denigrerend over methodes om tot betere voorspellingen te komen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou, succes zou ik zeggen. Ik heb nog wel ergens een Casio en een bierviltje liggen voor je berekening
De formule is veel simpeler, niks statistiek.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 00:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Draai wat simulaties in Python of zo.
Dit is dus wat je nu zou moeten zien op basis van de input. Wat we dus totaal niet observeren, maar zorg er idd voor dat je input wel klopt zodat er stabiele R waardes uitkomt en je kan verder. Kleine hint, ik zou beginnen bij 1.1 o.i.d.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 00:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
COR / Cijfermatige onderbouwing avondklok
Zoiets?
He, jij beweert dat het beter kan, bewijs maar dat dat zo is door het zelf te doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe maar lekker denigrerend alsof die dikke vinger van de huidige berekening daar superieur aan is ofzo, er wordt godverdomme landsbeleid bepaald op die dikke vinger - waar heel veel mensen erg veel last van hebben en vrijheden massaal aan de kant worden geschoven - en jij doet denigrerend over methodes om tot betere voorspellingen te komen.
Wat jouw probleem is is je heilige geloof in het beleid en de wijsheid van enkele virologen die toevallig zijn aangewezen door de overheid. Wat ze besluiten en welke meningen ze hebben is note bene niet eens inzichtelijk.
Er valt nog wat voor te zeggen als je de pest aan boord hebt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 02:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jammer dat er mongolen bestaan die hier serieus achter staan. Dat is misschien wel het grootste verlies dat je kunt lijden als maatschappij
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
He, jij beweert dat het beter kan, bewijs maar dat dat zo is door het zelf te doen.
Maar je kan dan heel makkelijk het effect van (net wat) andere beginsituaties simuleren, een range in reproductiegetallen, etc.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
De formule is veel simpeler, niks statistiek.
Ik denk dat als je een wiskundig / statisticus hier mee laat spelen dat je wel tot leuke modellen kunt komen, dit 1.5x besmettelijker met de huidige cijfers komt niet overeen met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar je kan dan heel makkelijk het effect van (net wat) andere beginsituaties simuleren, een range in reproductiegetallen, etc.
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een wiskundig / statisticus hier mee laat spelen dat je wel tot leuke modellen kunt komen, dit 1.5x besmettelijker met de huidige cijfers komt niet overeen met de werkelijkheid.
Met 50% besmettelijker Britse variant kom je tot volatiele R waardes per variant, dat is geen plausibele aanname. Het volatiele karakter zit hem er vooral in dat de R waarde van Britse variant steeds dichter bij de 0 te liggen komt omdat de besmettingen blijven dalen terwijl volgens "het model met 50% besmettelijker Brits variant" het Britse variant de "normale" variant verdringt. Na deze week, volgens model, is 2/3e Brits.quote:
Leef je uitquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is dus wat je nu zou moeten zien op basis van de input. Wat we dus totaal niet observeren, maar zorg er idd voor dat je input wel klopt zodat er stabiele R waardes uitkomt en je kan verder. Kleine hint, ik zou beginnen bij 1.1 o.i.d.
Er zijn giga seizoenseffecten aanwezig dus die R moet niet stabiel zijn (naar winter toe gaat de R omhoog, naar de zomer toe dik onder de 1). Echter, het seizoen is nu niet opeens anders + Britse mutatie relatief aan "normale" variant zal geen interactie effect hebben met het seizoen dat al matig veranderd is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Leef je uitVraagje nog wel, waarom denk je dat R stabiel moet zijn?
De maatregelen zijn niet stabiel over de afgelopen maanden. Dat heeft ook (hopelijk) invloed op de R.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn giga seizoenseffecten aanwezig dus die R moet niet stabiel zijn (naar winter toe gaat de R omhoog, naar de zomer toe dik onder de 1). Echter, het seizoen is nu niet opeens anders + Britse mutatie relatief aan "normale" variant zal geen interactie effect hebben met het seizoen dat al matig veranderd is.
In andere woorden:
Ik zie weinig reden om aan te nemen dat de relatieve besmettelijkheid door seizoenseffecten tussen Brits / normaal een heel beweeglijk principe is, ons gedrag is ook behoorlijk stabiel, dus qua milieu zie ik weinig veranderingen.
Afgezien van dit alles, het kan best beweeglijk zijn hoor alleen ik vind het aannemelijker dat iets met grotendeels hetzelfde profiel qua genetica, wat langzaam muteert maar wel constant zogezegd, geen grote gekke sprongen maakt, dat wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is natuurlijk, ik vind het alleen minder aannemelijk dan dat alles in kleine stapjes gaat.
Als onderzoek anders uitwijst dan is dat prima natuurlijk, meten is weten, maar ik denk niet dat beide varianten zo ver van elkaar af staan, daar zie ik geen bewijs voor.
Denk het niet, slechts 10% van de testen test raakt op covid en die 10% is allicht biased naar boven vanwege lange aanwezigheid van Covid deeltjes.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De maatregelen zijn niet stabiel over de afgelopen maanden. Dat heeft ook (hopelijk) invloed op de R.
Iedereen in de gevangenis! Isolatiecel!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:46 schreef PSVCL het volgende:
4 duizend(!!!) besmettingen vandaag.. daar kan je nog geen voetbalstadion uit de Keukenkampioen divisie mee vullen. 3999 van de 4000 heeft waarschijnlijk nergens last van en ervaart het als een milde griep..wat niet gek is voor het tijd van het jaar.
Tijd voor nog meer en strengere maatregelen! en verleng die avondklok zo snel mogelijk tot mei/juni
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |