abonnement Unibet Coolblue
pi_197836514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Sneu dat je ondanks je grote woorden totaal geen onderbouwing hebt kunnen leveren.
Speciaal voor mensen zoals jou heb ik een nieuw topic geopend. VKZ / Kauthar Bouchallikht #9 GroenLinks
Kan je daar verder stampvoeten en uithuilen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:07:24 #152
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197836563
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Speciaal voor mensen zoals jou heb ik een nieuw topic geopend. VKZ / Kauthar Bouchallikht #9 GroenLinks
Kan je daar verder stampvoeten en uithuilen.
Edit gewoon je lasterlijke kulposts een keer. Je komt een uitspraak, die aantoonbaar onjuist is, het enige wat je vervolgens als bron weet aan tel everen is een lachwekkend slecht kutverhaal van Carel fucking Brendel die maar 3 woorden per zin nodig heeft om 4 onjuistheden te verspreiden, en dan denk je dat daarmee de kous af is. Je mag best vinden dat iemand een moslimbroeder is, maar dat maakt haar nog geen moslimbroeder, en dat maakt je post dus ook niet opeens wel waar. Je had een grote mond gister over dat je de bewijzen nog wel zou leveren voor je uitspraak, dat is niet gebeurt, dan is dit een mooi moment om die keutel van je maar weer in te trekken en die uitspraak gewoon te verwijderen, aangezien je die niet kan onderbouwen.
pi_197836609
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Edit gewoon je lasterlijke kulposts een keer. Je komt een uitspraak, die aantoonbaar onjuist is, het enige wat je vervolgens als bron weet aan tel everen is een lachwekkend slecht kutverhaal van Carel fucking Brendel die maar 3 woorden per zin nodig heeft om 4 onjuistheden te verspreiden, en dan denk je dat daarmee de kous af is. Je mag best vinden dat iemand een moslimbroeder is, maar dat maakt haar nog geen moslimbroeder, en dat maakt je post dus ook niet opeens wel waar. Je had een grote mond gister over dat je de bewijzen nog wel zou leveren voor je uitspraak, dat is niet gebeurt, dan is dit een mooi moment om die keutel van je maar weer in te trekken en die uitspraak gewoon te verwijderen, aangezien je die niet kan onderbouwen.
Ik hoor je enkel heel hard janken. Er is niets ontkracht, hooguit iets afgezwakt. Leer er maar mee leven.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:19:16 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197836809
http://www.carelbrendel.n(...)e-plaats-groenlinks/

Feitelijk de enige onderbouwing staat hier:


Het gaat om belangrijke informatie over de kandidaat, want FEMYSO is namelijk de studenten- en jongerenorganisatie van de Moslimbroederschap in Europa. In een rapport (pdf) over de Federation of Islamic Organisations in Europe (FIOE), de koepelorganisatie van de Europese Moslimbroeders, noemt onderzoeker Steven Merley FEMYSO als een van de “central institutions” van deze beweging.


Een onderzoek uitgevoerd voor NEFA (inderdaad, wat?) uit 2008, toen onze moslimbroeder in spe al 14 jaar was.

Alles wat erop volgt is speculatie en wensdenken. Het zou namelijk wel lekker zijn als iedere moslim inderdaad een wolf in schaapskleren was, zoals mensen als Carel Brendel al jaren proberen duidelijk te maken. Dus dan ga je lijntjes trekken, tussen groepen. Zo staat er dit:

De leden van FEMYSO, waarmee Bouchallikht contact onderhoudt, zijn vrijwel allemaal jeugdorganisaties van de Moslimbroederschap. Het gaat onder anderen om de Britse studentenfederatie FOSIS, Etudiants Musulmans de France, Muslimische Jugend in Deutschland, de Jongerenorganisatie van Milli Görüs, en Sveriges Unge Muslimer. FEMYSO staat ook bekend als kweekvijver waar de tweede generatie Moslimbroeders bestuurlijke ervaring kan opdoen. Bekende voorbeelden zijn Intissar Kherigi (dochter van de Tunesische sjeik Rachid Ghannouchi), Hajar al-Khaddo (dochter van de voormalige baas van de Rotterdamse Essalam Moskee) en Youssef Himmat, zoon van een van de grondleggers van de Duitse Moslimbroederschap. Het jongste voorbeeld is Fatima Halawa, dochter van de Ierse imam Hussein Halawa, de secretaris-generaal van de Europese fatwaraad ECFR. Nederlandse FEMYSO-leden zijn Studentenvereniging Mashriq en de Moslim Studenten Associatie (MSA), die zich bij de oprichting liet adviseren door de Amerikaanse Moslimbroeder en voormalige studentenleider Altaif Husain.


Een groot associatiespel. Er staat helemaal niet dat ze zelf Moslimbroeder is, maar als je de contacten maar diep genoeg doortrekt - ze heeft contact met een organisatie die ooit is geadviseerd door een moslimbroeder!!1! - dan moet het bijna wel he.

Kort daarna organiseerde ze namens FEMYSO een trainingskamp voor studenten van Milli Görüs, de ideologisch met de Moslimbroeders verwante fundamentalistische Turkse moskeevereniging.

Ze organiseerde iets voor een geassocieerde club jongeren die weer lijken op moslimbroeders. Hoho, wat een scoop hebben we hier te pakken. Ze lijken ook allemaal op elkaar he, die kutbuitenlanders. Een pot nat.

Net als in voorgaande blogs benadruk ik dat de Moslimbroeders zich volgens de meeste kenners niet bezighouden met terrorisme in het Westen, aanslagen hier veroordelen en hun doeleinden langs legale weg proberen te bereiken.


Nota bene deze nuance Het is dus eigenlijk niet eens heel erg, dat moslimbroederschap, en daarom wringt onze Karel zich in allerlei bochten om maar genoeg stippellijntjes te kunnen trekken zodat onomstotelijk vaststaat dat ze toch wel onderdeel is van het moslimbroederschap, hoewel hij daar dus 0 bewijs voor heeft :') En daar schrijft hij dan nog 5 blogs over, voortbouwend op deze zojuist niet-gelegde luchtfundering, en dat is dan 'overweldigend bewijs'.

Nog wat aan toe te voegen @DarkwingDuck ?
pi_197836847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:19 schreef VoMy het volgende:
Nog wat aan toe te voegen @:Darkwingduck ?
Jazeker. Plaats je struisvogel stukje fijn in het daarvoor bestemde topic; VKZ / Kauthar Bouchallikht #9 GroenLinks

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 17:21:43 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 10 februari 2021 @ 22:45:01 #156
408813 crew  trein2000
pi_197935942
Rutte sluit nu bij OP1 FvD uit. Vindt de appjes racistisch en homofoob.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197936222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
Rutte sluit nu bij OP1 FvD uit. Vindt de appjes racistisch en homofoob.
Was te verwachten natuurlijk. Daarnaast zal FvD met 3 zetels geen zoden aan de dijk zetten voor een coalitie. Geen enkel risico genomen dus.
  donderdag 11 februari 2021 @ 00:17:24 #158
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197937266
Rutte doet iets te arrogant wat mij betreft
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 februari 2021 @ 00:19:13 #159
408813 crew  trein2000
pi_197937282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 00:17 schreef YoungDriller het volgende:
Rutte doet iets te arrogant wat mij betreft
Wat is er arrogant aan het uitsluiten van een racistische partij?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 11 februari 2021 @ 00:42:06 #160
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197937424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 00:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is er arrogant aan het uitsluiten van een racistische partij?
Opzich vrij weinig. Maar je slaat de plank volledig mis door zoiets te zeggen na de toeslagenaffaire. Die had ook een racistische insteek.
pi_197938348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 00:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is er arrogant aan het uitsluiten van een racistische partij?
Niks. Al is het wel hypocriet natuurlijk. Hij is groot geworden in een coalitie die draaide om de gedoogsteun van een racistische partij. En het racisme zit al vanaf herborist begin diep in de poriën van Forum, haar kandidaten en haar aanhang. In de provincies vindt hij samenwerking met heb blijkbaar helemaal gezellig en prima maar in verkiezingstijd voor de kamer sluit hij het plots uit...
pi_197938782
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Niks. Al is het wel hypocriet natuurlijk. Hij is groot geworden in een coalitie die draaide om de gedoogsteun van een racistische partij.
Want jij veranderd in 10 jaar niet. Jij bent nog steeds dezelfde persoon met exact dezelfde denkbeelden als 10 jaar geleden. Voor zover de geloofwaardigheid.
pi_197938914
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Niks. Al is het wel hypocriet natuurlijk. Hij is groot geworden in een coalitie die draaide om de gedoogsteun van een racistische partij. En het racisme zit al vanaf herborist begin diep in de poriën van Forum, haar kandidaten en haar aanhang. In de provincies vindt hij samenwerking met heb blijkbaar helemaal gezellig en prima maar in verkiezingstijd voor de kamer sluit hij het plots uit...
Hij is vooral groot geworden ondanks Rutte I, niet dankzij.

En ik zou ook niet in de provincie met FvD willen samenwerken en ben blij dat CU dat in Zuid-Holland geblokkeerd heeft, maar ik zou FvD en eigenlijk geen enkele partij in de provincie gelijk willen stellen aan de landelijke versie. Zeker bij zoiets als dit racisme van Baudet, dat is natuurlijk geen beleid en de vertegenwoordigers uit de provincie hoeven dus niet zo racistisch te zijn. Als racisme de reden van uitsluiten is, kan het zo zijn dat FvD vertegenwoordigers in bijvoorbeeld Noord-Brabant niet racistisch zijn.

Voor mij zou de reden van uitsluiten trouwens dieper gaan, een partij die in haar programma zo spreekt over asielzoekers (en dat is wel beleid) zou ik nooit mee willen samenwerken. Zelfs niet voor het samen opstellen van 1 motie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197939067
Democratie in Nederland, we sluiten op voorhand partijen uit. Ik denk dat ik dit jaar een proteststem op DENK ga uitbrengen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_197939182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:57 schreef kawotski het volgende:
Democratie in Nederland, we sluiten op voorhand partijen uit. Ik denk dat ik dit jaar een proteststem op DENK ga uitbrengen.
Het staat partijen vrij om wel of niet samen te werken met bepaalde andere partijen. Ook dat is democratie. En voor de kiezer fijn dat ze dat vooraf al aangeven. Dan kan het meegenomen worden in de stemkeuze.

Ik denk overigens dat Baudet door oa zijn uitspraken over het partijkartel op voorhand de meeste andere partijen al uitgesloten heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2021 09:06:50 ]
pi_197939189
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:45 schreef Hanca het volgende:

Voor mij zou de reden van uitsluiten trouwens dieper gaan, een partij die in haar programma zo spreekt over asielzoekers (en dat is wel beleid) zou ik nooit mee willen samenwerken. Zelfs niet voor het samen opstellen van 1 motie.
Het fenomeen asielzoekers alleen al. Waar kan je tegenwoordig geen asiel voor aanvragen. Als er 1 groep misbruikt wordt voor politiek gewin is dat de asielzoeker wel. De grap is ook dat alles wat uit het buitenland hier verblijf komt aanvragen onder die noemer wordt geplaatst. En als je er ook maar wat van durft te vinden ben je een racist.

Vluchtelingen, ok, kom maar hier, ook al heb je al 10 kansen gehad om elders asiel aan te vragen, ook al zijn wij een klein land met steeds minder ruimte, maar de rest, volg de procedure en wees geen bloedzuiger op onze maatschappij.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_197939190
D66 wil Europa vastleggen in de grondwet hoor ik trekpop Jetten net vertellen bij Goedemorgen NL.
Als dubbel slot op de deur zodat wij nooit zomaar uit de EU kunnen stappen.
pi_197939213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:57 schreef kawotski het volgende:
Democratie in Nederland, we sluiten op voorhand partijen uit. Ik denk dat ik dit jaar een proteststem op DENK ga uitbrengen.
Het op voorhand duidelijk maken wat wel en niet kan is juist democratie. Als je een kabinet met FvD wil, moet je dus niet op VVD (of CDA, D66, GL, PvdA, CU, PvdD, SP, Denk) stemmen, want die hebben al vast duidelijk gemaakt niet met FvD te gaan regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197939215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:57 schreef kawotski het volgende:
Democratie in Nederland, we sluiten op voorhand partijen uit. Ik denk dat ik dit jaar een proteststem op DENK ga uitbrengen.
Vraag de Denk eens, of ze bereid zijn deel te nemen in een coalitie met de PVV. Gaan ze ook waarschijnlijk op voorhand nee tegen zeggen. Zo zijn er wel meer combinaties bij voorbaat uitgesloten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197939234
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het staat partijen vrij om wel of niet samen te werken met bepaalde andere partijen. Ook dat is democratie. En voor de kiezer fijn dat ze dat vooraf al aangeven. Dan kan het meegenomen worden in de stemkeuze.

Ik denk overigens dat Baudet door oa zijn uitspraken over het partijkartel op voorhand de meeste andere partijen al uitgesloten heeft.
In de pure zin van het woord zou je het democratie kunnen noemen. In de context waarin het nu al 10 jaar wordt gebruikt is het gewoon uitsluiting. Je tegenstanders uit de weg ruimen. We hebben het hier nu over sowieso een kwart van de bevolking die even een maand voor de verkiezingen beter een andere partij moet gaan zoeken. Het poldermodel was ooit zo prachtig, nu is daar niks meer van over.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_197939249
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:06 schreef Jemoederniet het volgende:
D66 wil Europa vastleggen in de grondwet hoor ik Jetten net vertellen bij Goedemorgen NL.
Als dubbel slot op de deur zodat wij nooit zomaar uit de EU kunnen stappen.
Dit is in 2019 al voorgesteld door Verhoeven en Jetten. Het wetsvoorstel is ook al ingediend en zelfs al besproken: https://www.tweedekamer.n(...)l-opname-eu-grondwet
Is dus ook niet echt iets nieuws.

20 lidstaten hebben de EU ook in hun grondwet staan, zo'n gek idee is het dus niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197939288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

In de pure zin van het woord zou je het democratie kunnen noemen. In de context waarin het nu al 10 jaar wordt gebruikt is het gewoon uitsluiting. Je tegenstanders uit de weg ruimen. We hebben het hier nu over sowieso een kwart van de bevolking die even een maand voor de verkiezingen beter een andere partij moet gaan zoeken. Het poldermodel was ooit zo prachtig, nu is daar niks meer van over.
Het poldermodel is er nog steeds. Er zullen straks gewoon 4 of 5 partijen compromissen moeten sluiten.

Uitsluiting kan ook democratisch zijn. Waarom samenwerken met een partij die je 4 jaar voor van alles en nog wat heeft uitgemaakt. Het is in beginsel FvD (door Baudet) die zichzelf heeft uitgesloten van regeringsdeelname.
pi_197939558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

In de pure zin van het woord zou je het democratie kunnen noemen. In de context waarin het nu al 10 jaar wordt gebruikt is het gewoon uitsluiting. Je tegenstanders uit de weg ruimen. We hebben het hier nu over sowieso een kwart van de bevolking die even een maand voor de verkiezingen beter een andere partij moet gaan zoeken. Het poldermodel was ooit zo prachtig, nu is daar niks meer van over.
Maar je kan toch niet van Denk verwachten dat ze gaan zeggen "Die PVV is een prima partij om mee samen te werken ?". Je verwacht toch niet serieus dat er tussen SP en de VVD enige vorm van coalitiebereidheid is ? De SGP en de D66 ?

Dat heeft toch niks met tegenstanders uit de weg ruimen te maken ? Zijn gewoon onoverbrugbare opvattingen en beginselen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197942405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar je kan toch niet van Denk verwachten dat ze gaan zeggen "Die PVV is een prima partij om mee samen te werken ?". Je verwacht toch niet serieus dat er tussen SP en de VVD enige vorm van coalitiebereidheid is ? De SGP en de D66 ?

Dat heeft toch niks met tegenstanders uit de weg ruimen te maken ? Zijn gewoon onoverbrugbare opvattingen en beginselen.
Ook niet-natuurlijke bondgenootschappen kunnen gesmeden worden. Alle combinaties zijn mogelijk, als de situatie er drastisch anders bij zou liggen. In de huidige context zijn ze wel schier onwaarschijnlijk. Al denk ik dat VVD en SP toch een grotere kans heeft dan menigeen zal vermoeden. Uiteindelijk levert de verkiezing een zetelverdeling die maakt dat verschillende bloedgroepen toch in een kabinet kunnen eindigen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:21:51 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197945355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:06 schreef kawotski het volgende:
Als er 1 groep misbruikt wordt voor politiek gewin is dat de asielzoeker wel.
Klopt, door FvD, PVV en VVD.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197945724
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, door FvD, PVV en VVD.
En GroenLinks.
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:44:54 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197945783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En GroenLinks.
GroenLinks inderdaad ook, dat is zeker waar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197946054
Volgens de verschillende stemwijzers moet ik CDA of D66 kiezen.

Ik ben teleurgesteld in mezelf.
pi_197959844
Welke partij men ook kiest, de armere mensen zullen daardoor toch nooit meer inkomsten krijgen. De armere mensen zullen dus nooit uit hun sociaal isolement kunnen ontsnappen.
pi_197960294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:57 schreef torentje het volgende:
Welke partij men ook kiest, de armere mensen zullen daardoor toch nooit meer inkomsten krijgen. De armere mensen zullen dus nooit uit hun sociaal isolement kunnen ontsnappen.
Dat ligt maar net aan de individuele arme. Velen hebben het wel voor elkaar gekregen op de maatschappelijke ladder te klimmen. Goede banen, hogere opleidingen, succesvolle eigen ondernemingen komen niet vanzelf aanwaaien. Maar dat gaat voor vrijwel iedereen op. Het Nederlandse onderwijs bied oog voor iedereen volop kansen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 09:33:45 ]
pi_197960362
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:57 schreef torentje het volgende:
Welke partij men ook kiest, de armere mensen zullen daardoor toch nooit meer inkomsten krijgen. De armere mensen zullen dus nooit uit hun sociaal isolement kunnen ontsnappen.
Ik ben opgegroeid in een achterstandswijk. Mijn vader zat op minimuminkomen en om er voor te zorgen dat ik kon studeren is mijn moeder met veel pijn en moeite een paar uur in de week gaan werken, ondanks een zeer matige gezondheid.

Mijn vader heeft altijd gezegd dat hun enige doel in het leven was om mij af te leveren aan de maatschappij op een manier waarop ik zelf de mogelijkheden had om me hoger op de maatschappelijke ladder te plaatsen dan mijn ouders.

Ik ben nu 40+ heb mijn eigen woning en verdien ruim 3x modaal. En ik ben niet de enige. Vanuit mijn basisschoolklas van 25 kinderen heb ik nog met 8 mensen contact die allemaal gestudeerd hebben en goed terecht zijn gekomen. En die komen uit alle culturen, een Marokkaan, een Turk, 2 Antillianen en 2 Spanjaarden.

Ik zal nooit zo ver gaan dat ik zeg dat armoede een keuze is, maar het is wel een keuze om je er bij neer te leggen.
pi_197960572
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de individuele arme. Velen hebben het wel voor elkaar gekregen op de maatschappelijke ladder te klimmen. Goede banen, hogere opleidingen, succesvolle eigen ondernemingen komen niet vanzelf aanwaaien. Maar dat gaat voor vrijwel iedereen op. Het Nederlandse onderwijs bied oog voor iedereen volop kansen.
Het hoeft demense niet aan te komen waaien maar je moet je als land wel de vraag blijven stellen of je het makkelijker of moeilijker maakt. Wat onderwijs betreft bijvoorbeeld is de kansgelijkheid afgenomen de afgelopen 20 jaar. De woningmarkt is op dit moment ook niet bepaald gunstig als je jong en minder bedeeld bent.
Tel daarbij op dat een vast contract voor veel laaggeschoold werk tegenwoordig een utopie is, je kunt nog zo hard studeren als je niet slim genoeg bent voor een hbo is dat nu eenmaal zo.

Het slaat de discussie een beetje dood soms dit soort argumenten. Niemand die dit soort zaken agendeert zal tegenwerpen dat men er hard voor moet werken om dingen te kunnen bereiken. Het een sluit het ander niet uit.
What Would Goku Do
pi_197960915
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:52 schreef viagraap het volgende:

[..]

Het hoeft demense niet aan te komen waaien maar je moet je als land wel de vraag blijven stellen of je het makkelijker of moeilijker maakt. Wat onderwijs betreft bijvoorbeeld is de kansgelijkheid afgenomen de afgelopen 20 jaar. De woningmarkt is op dit moment ook niet bepaald gunstig als je jong en minder bedeeld bent.
Tel daarbij op dat een vast contract voor veel laaggeschoold werk tegenwoordig een utopie is, je kunt nog zo hard studeren als je niet slim genoeg bent voor een hbo is dat nu eenmaal zo.

Het slaat de discussie een beetje dood soms dit soort argumenten. Niemand die dit soort zaken agendeert zal tegenwerpen dat men er hard voor moet werken om dingen te kunnen bereiken. Het een sluit het ander niet uit.
Dat het de laatste jaren niet makkelijker is geworden geloof ik zonder meer. We zijn er de laatste jaren ook wel achter gekomen dat een maakbare samenleving niet mogelijk is. Met de juiste maatregelen (en welke dat zijn weet niemand, dat is maar gissen omdat je niet aan alle touwtjes kan trekken) zou je een deel van de armen (zichzelf) kunnen verheffen. Dat gebeurd nu ook met regelmaat, maar dat zou nog wel meer mogen.

Wat de discussie mijn inziens doodslaat is de slachtofferrol, het totale passieve, de individuele verantwoordelijkheid over het eigen leven wegschuiven. Ik heb enkele jaren gewerkt als leerkracht in een achterstandswijk. Kinderen die potentie hebben en/of intrinsieke motivatie die komen er wel. Die motivatie wordt vaak door ouders doorgegeven. Ouders die voor hun kinderen beter wensen dan voor zichzelf. Daar in het gezin begint het, dat is de kern.
pi_197961709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in een achterstandswijk. Mijn vader zat op minimuminkomen en om er voor te zorgen dat ik kon studeren is mijn moeder met veel pijn en moeite een paar uur in de week gaan werken, ondanks een zeer matige gezondheid.

Mijn vader heeft altijd gezegd dat hun enige doel in het leven was om mij af te leveren aan de maatschappij op een manier waarop ik zelf de mogelijkheden had om me hoger op de maatschappelijke ladder te plaatsen dan mijn ouders.

Ik ben nu 40+ heb mijn eigen woning en verdien ruim 3x modaal. En ik ben niet de enige. Vanuit mijn basisschoolklas van 25 kinderen heb ik nog met 8 mensen contact die allemaal gestudeerd hebben en goed terecht zijn gekomen. En die komen uit alle culturen, een Marokkaan, een Turk, 2 Antillianen en 2 Spanjaarden.

Ik zal nooit zo ver gaan dat ik zeg dat armoede een keuze is, maar het is wel een keuze om je er bij neer te leggen.
Dan heb jij een goede ondersteuning gehad bij het ontsnappen aan de armoede. Veel arme mensen die geen ondersteuning kregen wonen nog steeds in gehorige rijtjeshuizen, met geen uitzicht om ooit een vrijstaande niet-gehorige woning te kunnen kopen of huren.
pi_197961911
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan heb jij een goede ondersteuning gehad bij het ontsnappen aan de armoede. Veel arme mensen die geen ondersteuning kregen wonen nog steeds in gehorige rijtjeshuizen, met geen uitzicht om ooit een vrijstaande niet-gehorige woning te kunnen kopen of huren.
Vrijstaand is dan ook wel weer een hele hoge eis, wat is er mis met een rijtjeshuis?

En het hangt verder ook van je eisen af, als je buiten de randstad gaat kijken kun je zelfs op 1 MBO-salaris (rond de 150.000/160.000 lukt gewoon dan qua hypotheek) gewoon nog een huis kopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197962024
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vrijstaand is dan ook wel weer een hele hoge eis, wat is er mis met een rijtjeshuis?

En het hangt verder ook van je eisen af, als je buiten de randstad gaat kijken kun je zelfs op 1 MBO-salaris (rond de 150.000/160.000 lukt gewoon dan qua hypotheek) gewoon nog een huis kopen.
Daarnaast zijn rijtjeshuizen lang niet altijd gehorig. Ik heb een aantal jaren in een rijtjeshuis uit 1981 gewoond. Voormalig huur. En de bouw van die huizen was gewoon goed. Zelden de buren gehoord. Niets mis met rijtjeshuizen, veruit de meeste Nederlanders wonen er in. En ook in veel appartementen kan je prima wonen.
pi_197964599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan heb jij een goede ondersteuning gehad bij het ontsnappen aan de armoede. Veel arme mensen die geen ondersteuning kregen wonen nog steeds in gehorige rijtjeshuizen, met geen uitzicht om ooit een vrijstaande niet-gehorige woning te kunnen kopen of huren.
_O-

Wat is dit nu weer.

Iederen vrijstaand, ja, lekker realistisch. :7
pi_197965989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan heb jij een goede ondersteuning gehad bij het ontsnappen aan de armoede. Veel arme mensen die geen ondersteuning kregen wonen nog steeds in gehorige rijtjeshuizen, met geen uitzicht om ooit een vrijstaande niet-gehorige woning te kunnen kopen of huren.
Rijtjeshuizen? Flatjes bedoel je zeker. Rijtjeshuizen armoede noemen :')
pi_197967863
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik had ouders met ballen en doorzettingsvermogen die zich niet neerlegde bij hun armoede zoals jij dat doet.

Verder heb ik het zelf gedaan.
Zonder ruime financiële ondersteuning kan men nooit iets bereiken in de huidige maatschappij. Probeer het maar eens om een aantal jaren te leven met precies genoeg geld om de vaste lasten en de goedkoopste supermarktaanbiedingen te kunnen betalen.
pi_197968340
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 16:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Zonder ruime financiële ondersteuning kan men nooit iets bereiken in de huidige maatschappij. Probeer het maar eens om een aantal jaren te leven met precies genoeg geld om de vaste lasten en de goedkoopste supermarktaanbiedingen te kunnen betalen.
Ik heb het nu 9 jaar gedaan (kleren en cadeautjes uit de kringloop), ben daarna verhuisd naar Groningen en hou daardoor nu wat geld over. Maar het gaat prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197968826
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 16:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Zonder ruime financiële ondersteuning kan men nooit iets bereiken in de huidige maatschappij. Probeer het maar eens om een aantal jaren te leven met precies genoeg geld om de vaste lasten en de goedkoopste supermarktaanbiedingen te kunnen betalen.
Dat kan met ons sociale vangnet redelijk goed.
Wil je meer, dan zal je moeten werken of een rijke partner zoeken.
pi_197973724
Dion Graus zien we niet meer terug gok ik zo...
pi_197973762
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:11 schreef Raw85 het volgende:
Dion Graus zien we niet meer terug gok ik zo...
Staat op #13 van de PVV kieslijst. Is er wat gebeurd?

Edit; ik ziet het. De kieslijst kan echter niet meer aangepast worden...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 22:22:19 ]
pi_197977594
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat kan met ons sociale vangnet redelijk goed.
Wil je meer, dan zal je moeten werken of een rijke partner zoeken.
Ik zie toch al decennia dat men arme mensen veel te weinig geeft en daar niet voor wil werken, zodat de arme mensen weinig plezier in het leven hebben. De politieke partijen doen echter niets.
pi_197977663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 16:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Zonder ruime financiële ondersteuning kan men nooit iets bereiken in de huidige maatschappij. Probeer het maar eens om een aantal jaren te leven met precies genoeg geld om de vaste lasten en de goedkoopste supermarktaanbiedingen te kunnen betalen.
Dat heb ik gedaan, in mijn studententijd en daarna nog twee jaar. En kijk eens waar ik nu ben.

Kom uit die slachtofferrol man. Ga iets doen met je leven.
pi_197977691
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:04 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik zie toch al decennia dat men arme mensen veel te weinig geeft en daar niet voor wil werken, zodat de arme mensen weinig plezier in het leven hebben. De politieke partijen doen echter niets.
Wat doe jij voor de arme mensen in je eigen omgeving?
pi_197977752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat doe jij voor de arme mensen in je eigen omgeving?
Klagen over de roverheid. Samen in een hoekje huilen.

Gedeelde smart is halve smart.
pi_197977967
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat doe jij voor de arme mensen in je eigen omgeving?
Ik zoek voor de arme mensen, mensen die hen wel plezier in het leven gunnen. Doe dus eigenlijk het werk dat de riant wonende pastoors zouden moeten doen.
pi_197978022
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 09:04 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik zoek voor de arme mensen, mensen die hen wel plezier in het leven gunnen. Doe dus eigenlijk het werk dat de riant wonende pastoors zouden moeten doen.
En weer wijs je naar een ander waarvan je geen flauw idee hebt wat die allemaal wel en niet doet.
Maar mensen zoeken die andere plezier in het leven gunnen. Dat is vrij makkelijk. Iedereen gunt de ander namelijk wel plezier in het leven. Wat doe jij concreet voor arme mensen in je eigen omgeving?
pi_197978032
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:04 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik zie toch al decennia dat men arme mensen veel te weinig geeft en daar niet voor wil werken, zodat de arme mensen weinig plezier in het leven hebben. De politieke partijen doen echter niets.
Volgens mij gunt iedereen hier elkaar plezier in het leven. Volgens mij hangt dat in Nederland ook niet van je inkomen af. Als je denkt dat je gelukkiger wordt van meer geld, kom je bedrogen uit als je dat hebt. Plezier in het leven maak je zelf. Uit een kampeervakantie in Duitsland kun je net zo veel plezier halen als uit een dure reis door Zuid-Amerika. Je kunt je kind net zo veel plezier in het leven geven met een tweedehands legodoos, als met de allernieuwste gadgets. Het gaat er om hoe je er zelf in staat.

En nogmaals: iedereen die werkt hier in Nederland hoeft niet arm te zijn. Natuurlijk komt armoede onder werkenden voor, maar dat is (bijna) altijd het gevolg van schulden of alimentatie die moet worden betaald.

Alleen als je een erg jaloerse inborst hebt die steeds kijkt naar wat een ander meer heeft, in plaats van wat je zelf hebt, dan zal het lastig worden gelukkig te worden. Dan ben je ook als miljonair trouwens ongelukkig, want er zijn altijd mensen die iets meer of beter hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')