Het officiële bericht is toch dat je het OV moet mijden tenzij het niet anders kan?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Het openbaar vervoer rijdt gewoon als altijd?
Zucht, kunnen we dan niets fatsoenlijk regelen in dit land?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef ondeugend het volgende:
Nederland heeft vooral een logistiek probleem in deze crisis. Misschien is dat probleem nog wel groter dan de tegenvallende leveringen.
[ twitter ]
De brabanthallen 55000 m2
quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Waren er maar bewegende plaatsjes die je opmerking konden verduidelijken.
Dat was de eerste dag in het VK ook een probleem, daarna opgelost. Is dit de eerste dag dat ze dit soort oudjes doen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef ondeugend het volgende:
Nederland heeft vooral een logistiek probleem in deze crisis. Misschien is dat probleem nog wel groter dan de tegenvallende leveringen.
[ twitter ]
De Brabanthallen 55000 m2
* trein2000 kijkt uit raam, nee de trein rijdt gewoon.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner was die hoge stringency index oa het gevolg van de "sluiting van het OV" in Nederland. Geen idee waar ze dat vandaan haalden...
Deels eens, maar het ligt ook heel erg aan de dagen die je neemt. Eigenlijk is dit op dagniveau niet of nauwelijks goed te analyseren. Als je bijvoorbeeld ziet dat er op 18-19-20 januari gemiddeld bijna 5400 besmettingen waren, dan lijkt het gemiddelde van 4000 van een week erop (25-26-27 januari) weer aardig snel gedaald.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Cijfernoob:
Ik zie op pletdecurve.nl vanaf begin januari (de 7e om precies te zijn) een sterkte daling tot onder de 6k. Vervolgens daalt het langzaam door, tot aan vorige week dinsdag onder de 4k. De dagen daarna beginnen onzeker te worden, maar wat ik denk te zien is dat alle dagen nog wel op of rond de 4k gaan komen, overeenkomstig met de cijfers van vandaag en de afgelopen week.
We zitten inmiddels op 3 februari en zitten nog met dagelijks rond de 4k, en als die vervolgens weg gezet worden naar datum (op pletdecurve.nl dan) lijkt het erop of we nu rond die 4k blijven hikken. En als dan alle voorspellingen met de Britse variant uit gaan komen, lijkt het mij dat er vrij snel aan de dalende trend aan een einde komt en 3.5k/4k het niveau is waar vandaan we weer omhoog zullen gaan. En ik had gehoopt dat dat een stuk lager zou liggen, in het geval van de Britse variant stijging. (als die komt)
Zoals eigenlijk met alles, al het bovenstaande.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, ik ben absoluut voorstander scholen z.s.m. weer open te gooien, maar qua timing is het wel weer beroerd. Stel nou dat we over een week of 2 weer gaan stijgen (en mijn vrees dat dat aankomend weekend al gebeurt niet uitkomt), en aanstaande maandag de scholen open doen, winkels weer pick-up mogen doen, en de avondklok eraf gaat.
Ligt die theoretische nieuwe stijging dan aan; de avondklok? De scholen? Winkels?
Dat is ook weer zo ja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Deels eens, maar het ligt ook heel erg aan de dagen die je neemt. Eigenlijk is dit op dagniveau niet of nauwelijks goed te analyseren. Als je bijvoorbeeld ziet dat er op 18-19-20 januari gemiddeld bijna 5400 besmettingen waren, dan lijkt het gemiddelde van een week erop (25-26-27 januari) weer aardig snel gedaald.
Zo bijvoorbeeld:quote:
Deze hont mag wel met mij mee naar huis.quote:
Uhm, nee toch? Vorige week zelfs -20% bijna!quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:30 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Incubatietijd, als de R nu nog steeds 1.3 is met alle maatregelen zouden we dat de komende dagen moeten gaan zien door afremming van daling en vervolgens weer stijging.We zijn afgelopen week al procentueel minder gedaald dan de week er voor.
Ja, vind ik ook. Vooral de simpele cijferreeksen met vorige week erbij, geeft snel en helder overzicht.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:29 schreef 4-elements het volgende:
Weer mooie cijfertjes. Fijn dat ze hier dagelijks in perspectief worden geplaatst. Veel beter te volgen dan losse nieuwsberichten elders.
Genant dit... Arme oudjes met hun reumabotjes in dit weer...quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
Of naar de bibliotheek zijn geweest.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer 4000 mensen die hun mondkapje verkeerd op hadden.
Ik zie dat allerlei adviezen ook “punten” opleveren ja. Dan snap ik het wel, de praktijk is andersquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner was die hoge stringency index oa het gevolg van de "sluiting van het OV" in Nederland. Geen idee waar ze dat vandaan haalden...
Staat toch gewoon 21:00 - 04:30?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:35 schreef ondeugend het volgende:
Is het jullie ook opgevallen dat de avondklokken vermeld in de nieuwe routekaarten van gisteren (burgers en bestuurlijk) een half uur later beginnen?
Of ben ik spuit 11 met enorme lag?
quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
Oh misschien, ik heb eigenlijk geen idee wat de regels precies zijn. Alsof ik zin heb om nu in het openbaar vervoer te gaan zittenquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het officiële bericht is toch dat je het OV moet mijden tenzij het niet anders kan?
Zie de map onder public transport, voor Nederland staat er :quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Het openbaar vervoer rijdt gewoon als altijd?
https://ourworldindata.or(...)vid#public-transportquote:Required Closing (or prohibit most using it)
last updated Feb 1, 2021
Verdomme man, kijk ze staan. Wat een grove mislukking op zo'n manier.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
Dat is waar, maar dat is eigenlijk hetzelfde als in andere landen. Vermijd het OV, tenzij je niet anders kan. Volgens mij zijn er weinig landen geweest waar het echt dichtgegooid was, vrijwel allemaal deden hetzelfde.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh misschien, ik heb eigenlijk geen idee wat de regels precies zijn. Alsof ik zin heb om nu in het openbaar vervoer te gaan zitten
Maar feit is wel dat het gewoon kan. Lijkt me ook sterk dat ze je eruit gooien als je geen geldige reden zou hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |