quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:23 schreef archito het volgende:
Hebben we ook weer een bijgewerkt percentage positieve testen van het totaal?
Ik vind de daling t.o.v. vorige week echt goed nieuws.quote:
Goh no shit die cijfers zeggen eigenlijk bijna niks.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind de daling t.o.v. vorige week echt goed nieuws.
Maar ik ben wel benieuwd of dat niet stiekem vooral aan de testbereidheid ligt. Percentage positief was gister amper lager dan de week ervoor. Er zijn natuurlijk meerdere mogelijke oorzaken, dus het is vooral een gevoel.
Ik ben ook heel benieuwd naar deze week. Een scenario wat ook zou kunnen is dat de B117 variant ervoor heeft gezorgd dat we geen R van 0,6/0,7 hebben maar op 0,95 zitten ofzo, met als gevolg dat we heel traag dalen. Als de B117 variant inderdaad zo'n groot deel van de besmettingen is en we nog steeds dalen, is naar mijn mening de enige logische uitkomst dat we de R nog steeds (net) onder de 1 kunnen houden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Cijfernoob:
Ik zie op pletdecurve.nl vanaf begin januari (de 7e om precies te zijn) een sterkte daling tot onder de 6k. Vervolgens daalt het langzaam door, tot aan vorige week dinsdag onder de 4k. De dagen daarna beginnen onzeker te worden, maar wat ik denk te zien is dat alle dagen nog wel op of rond de 4k gaan komen, overeenkomstig met de cijfers van vandaag en de afgelopen week.
We zitten inmiddels op 3 februari en zitten nog met dagelijks rond de 4k, en als die vervolgens weg gezet worden naar datum (op pletdecurve.nl dan) lijkt het erop of we nu op rond die 4k blijven hikken. En als dan alle voorspellingen met de Britse variant uit gaan komen, lijkt het mij dat er vrij snel aan de dalende trend aan een einde komt en 3.5k/4k het niveau is waar vandaan we weer omhoog zullen gaan. En ik had gehoopt dat dat een stuk lager zou liggen, in het geval van de Britse variant stijging. (als die komt)
Of hun handen niet hadden gewassen!quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer 4000 mensen die hun mondkapje verkeerd op hadden.
Of die na 9 uur buiten waren.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet van de blokjesverjaardagen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of die na 9 uur buiten waren.
Of een flesje wijn gekocht hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of die na 9 uur buiten waren.
Ja eens. We gaan weer afwachtenquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook heel benieuwd naar deze week. Een scenario wat ook zou kunnen is dat de B117 variant ervoor heeft gezorgd dat we geen R van 0,6/0,7 hebben maar op 0,95 zitten ofzo, met als gevolg dat we heel traag dalen. Als de B117 variant inderdaad zo'n groot deel van de besmettingen is en we nog steeds dalen, is naar mijn mening de enige logische uitkomst dat we de R nog steeds (net) onder de 1 kunnen houden.
Dat zou klote zijn voor de maatregelen, want dan kun je niet veel versoepelen. Maar dat zou gunstig zijn voor de ziekenhuisopnames, want dan krijg je niet die code zwart angst weer.
na 20 uur! Ervoor kan geen kwaad.quote:
Incubatietijd, als de R nu nog steeds 1.3 is met alle maatregelen zouden we dat de komende dagen moeten gaan zien door afremming van daling en vervolgens weer stijging.We zijn afgelopen week al procentueel minder gedaald dan de week er voor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Top! Eigenlijk vreemd die sterke daling nu als het grootste deel van de besmettingen de Britse zou zijn én die een R van 1.3? heeft.
Komende week wordt wel spannend, maar vooralsnog ziet het er voor deze week helemaal prima uit.
Mensen die na 20.00 met alcohol in hun tas op straat waren?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Of ze hebben gezegd dat de kroegen open moetenquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat die op kantoor zijn gaan werken.
Ik zou wel iets willen met zo'n oorlogsvoertuig, hoe heet dat ook weer..quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Waren er maar bewegende plaatsjes die je opmerking konden verduidelijken.
Als ik me goed herinner was die hoge stringency index oa het gevolg van de "sluiting van het OV" in Nederland. Geen idee waar ze dat vandaan haalden...quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe bereken/objectiveer je zo iets? Vind ik lastig hoor. Denk niet dat je dat zo in zo’n grafiekje kunt zetten.
Als je wil versoepelen, dan graag die belachelijke regel van "na 20:00 geen alcohol verkoop" er af halen, die slaat nergens op in combinatie met een avondklok, nog beter de avondklok eraf natuurlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
na 20 uur! Ervoor kan geen kwaad.
Wat een raar verhaal. Het openbaar vervoer rijdt gewoon als altijd?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner was die hoge stringency index oa het gevolg van de "sluiting van het OV" in Nederland. Geen idee waar ze dat vandaan haalden...
Dat moet beter kunnen lijkt mequote:Op woensdag 3 februari 2021 15:31 schreef ondeugend het volgende:
Nederland heeft vooral een logistiek probleem in deze crisis. Misschien is dat probleem nog wel groter dan de tegenvallende leveringen.
[ twitter ]
De Brabanthallen 55000 m2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |