Voor mij werkt het niet om te stoppen met roken als er alsnog tabak binnenkomt, dan blijft de verslaving grotendeels in stand.quote:Op vrijdag 9 december 2022 02:46 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Ohh ik snap wat je bedoeld denk ik. Ja in feite rookte ik dus, maar geen sigaretten.
Je hoeft niet persee te blowen met tabak, je kan een joint puur roken, maar tegenwoordig zijn kruidenmixen, of tabaksvervangers ook populair.quote:Op vrijdag 9 december 2022 08:30 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Voor mij werkt het niet om te stoppen met roken als er alsnog tabak binnenkomt, dan blijft de verslaving grotendeels in stand.
Alhoewel je iets minder vaak neurotisch een sigaret in je handen hebt.
Succes!
Je kunt het.
Dat klopt, maar dan ben je nog steeds rook aan het inhaleren.quote:Op vrijdag 9 december 2022 08:58 schreef PS. het volgende:
[..]
Je hoeft niet persee te blowen met tabak, je kan een joint puur roken, maar tegenwoordig zijn kruidenmixen, of tabaksvervangers ook populair.
Toen ik stopte kocht ik een shishapen, zonder nicotine. Ik weet niet of die dingen nog bestaan. Kies anders een e-sig/vape ding, zolang er maar geen nicotine in zit en ga hier aan lurken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:36 schreef Panthera1984 het volgende:
Afgelopen half jaar wel paar keer overwogen om toch eens te stoppen. Meestal omdat ik me dan 'vies van binnen' voelde na een avondje terrashangen. Daarnaast is er natuurlijk ook veel in het nieuws over (aankomende) nieuwe tarieven en regels, waaronder niet meer roken op terras, sigaretten niet meer in de supermarkt of bij het tankstation te krijgen.
Dus nu zat ik bij een nieuwjaarsfeest en ik hoorde iemand zeggen dat die wilde stoppen wanneer het pakje leeg is, in het nieuwe jaar. Enthousiast (alcohol) geef ik aan dat ik ook overwogen heb te stoppen. Ik krijg een smeekbede of ik dan alsjeblieft mee wil stoppen! Nou ja, vooruit dan maar.
Nieuwjaarsdag niet gerookt, maar dat was gewoon om de kater. Twee en drie januari heb ik mijn pakje opgerookt (nog 7 sigaretten) en vandaag de eerste dag zonder.
Lichamelijk gaat het wel, maar het is vooral een mentale uitdaging. Ik mis mijn 'momentjes' waarin ik de dag opbreek en even naar buiten ga. Iemand daar nog tips voor? Ik heb het idee dat als ik alleen even ga wandelen, ik dat binnen de kortste keren met een sigaret doe.
hmja, ik begrijp wat je zegt, maar ik denk dat de 'orale bevrediging' sterker is dan de nicotine bij mij. Ooit wel eens een e-sigaret van iemand geprobeerd, maar dat was niet fijn. Dat gaf geen voldoening zeg maar, net als camel roken, dan maar liever niet rokenquote:Op woensdag 4 januari 2023 20:42 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Toen ik stopte kocht ik een shishapen, zonder nicotine. Ik weet niet of die dingen nog bestaan. Kies anders een e-sig/vape ding, zolang er maar geen nicotine in zit en ga hier aan lurken.
Zo ga je eerst het gevecht aan met de nicotine, dat is de eerste paar dagen, tot maximaal zo'n 3 weken het heftigste. Daarna is het makkelijker af te bouwen met deze nep peuken.
Van plastic of van hout? Die van hout vind ik zo vies in je mond, en je ziet niks anders meer!quote:Op donderdag 5 januari 2023 07:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb heel wat koffieroerstaafjes versleten toen ik stopte.
Ja die vind ik dus wel prima. Het waren van die plastic dingen destijds. Wel oppassen als je ze door bijt. Heb vaak genoeg velletje van m'n tong er tussen gehadquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:10 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Van plastic of van hout? Die van hout vind ik zo vies in je mond, en je ziet niks anders meer!
Een roker is een persoon van momenten. En als je er over nadenkt, gaan (ik inmiddels ging) je altijd roken op vaste momenten. Eerste kop koffie, halverwege de ochten op werk etc.....quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:36 schreef Panthera1984 het volgende:
. Ik mis mijn 'momentjes' waarin ik de dag opbreek en even naar buiten ga. Iemand daar nog tips voor? Ik heb het idee dat als ik alleen even ga wandelen, ik dat binnen de kortste keren met een sigaret doe.
Eerlijk, had hier ook last van. Nu juist grootste pluspunt, het 'oh moet even roken' moment haalde mij zo vaak uit m'n flow! Ik merk dat ik veel meer rust heb nu ik niet steeds hoef te plannen wanneer ik ga roken, daar was ik (terugkijkend) heel veel mee bezig. Kan ik tussen die clienten even roken? Of aanbieden voor een boodschap voor collega's want kon ik roken. Oh bel zo wel terug want even roken. Heb ik overstaptijd? Shit hoe laat ging ze bellen, kan ik nog roken?quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:36 schreef Panthera1984 het volgende:
Lichamelijk gaat het wel, maar het is vooral een mentale uitdaging. Ik mis mijn 'momentjes' waarin ik de dag opbreek en even naar buiten ga. Iemand daar nog tips voor? Ik heb het idee dat als ik alleen even ga wandelen, ik dat binnen de kortste keren met een sigaret doe.
Ik vlieg redelijk vaak voor mijn werk, en het was altijd een hoop stress op vliegvelden, zo van.....welk vliegveld heeft uberhaupt nog een rookgelegenheid, en dan waar is die.......quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:27 schreef Koettie het volgende:
[..]
Eerlijk, had hier ook last van. Nu juist grootste pluspunt, het 'oh moet even roken' moment haalde mij zo vaak uit m'n flow! Ik merk dat ik veel meer rust heb nu ik niet steeds hoef te plannen wanneer ik ga roken, daar was ik (terugkijkend) heel veel mee bezig. Kan ik tussen die clienten even roken? Of aanbieden voor een boodschap voor collega's want kon ik roken. Oh bel zo wel terug want even roken. Heb ik overstaptijd? Shit hoe laat ging ze bellen, kan ik nog roken?
Af en toe had ik nog wel eens, dat ik wel zin had in een sigaretje, maar de rook, de as, en de stank weerhield me daarvan.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:25 schreef SQ het volgende:
Voor mij is achteraf de vrijheid van het niét meer hoeven roken de grootste incentive geweest.
Dat laat op de avond je sigaretten ineens op bleken. Dat er geen rookruimtes waren. Hoeveel peuken je nog kon roken voordat je pauze voorbij was. Allemaal zorgen die je ineens niét meer hebt
Ik ben inmiddels ook ruim tien jaar geen roker meer. Ik zal niet beweren dat ik sindsdien nooit meer gerookt heb, de laatste jaren wilde ik nog wel eens een sigaret opsteken als ik echt heel erg dronken was en in het gezelschap was van rokers (hoogstens 3 keer per jaar zeg maar), maar dat was eigenlijk ook niet lekker ofzo. Meer een soort dronken nostalgie. Want het is gewoon echt heel vies
Wat goed!!quote:Op zondag 22 januari 2023 08:42 schreef arvensis het volgende:
Inmiddels 12,5 dag gestopt.En deze keer ook echt geen zin meer in een sigaret.
Ik ben begonnen op m’n 14e en ben vaak gestopt om daarna weer opnieuw te beginnen.
Ik merkte de laatste tijd dat ik bij ieder pijntje nare gedachten kreeg (‘wat als…’, m’n vader is overleden aan longkanker) en ik schaamde me er sowieso voor dat ik rookte als moeder (tijdens de zwangerschappen en eerste maanden nooit gerookt).
Het is jammer dat m’n man wel rookt. Het is altijd binnen handbereik. Maar ik ga er voor!
Inmiddels ¤150 bespaardIk twijfel nog of ik het geld ga opsparen of niet.
Rookte jij?quote:Op zondag 22 januari 2023 08:42 schreef arvensis het volgende:
Inmiddels 12,5 dag gestopt.En deze keer ook echt geen zin meer in een sigaret.
Ik ben begonnen op m’n 14e en ben vaak gestopt om daarna weer opnieuw te beginnen.
Ik merkte de laatste tijd dat ik bij ieder pijntje nare gedachten kreeg (‘wat als…’, m’n vader is overleden aan longkanker) en ik schaamde me er sowieso voor dat ik rookte als moeder (tijdens de zwangerschappen en eerste maanden nooit gerookt).
Het is jammer dat m’n man wel rookt. Het is altijd binnen handbereik. Maar ik ga er voor!
Inmiddels ¤150 bespaardIk twijfel nog of ik het geld ga opsparen of niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |