Cannabis met een staafmixer behandelen in cupcakebeslag.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:32 schreef Maharski het volgende:
[..]
edibles?
Maar goed, (iig een poosje) helemaal stoppen is altijd nog beter!
10 jaar gestopt alweer, bijna op de dag af nuquote:
Een user postte twee met AI gegenereerde plaatjes van rokende vossen, heb die posts weggemikt (zie TR geschiedenis)quote:
ah oke ja dan is je post duidelijk als je die andere weg gooitquote:Op zaterdag 23 november 2024 18:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Een user postte twee met AI gegenereerde plaatjes van rokende vossen, heb die posts weggemikt (zie TR geschiedenis)
Ik hou na bijna 2,5 jaar te zijn gestopt nog steeds m'n adem in als ik ook maar een flintertje rook ruik, want zo heel af en toe krijg ik best wel weer zin in een sjekkie. Gelukkig is dat ook heel snel weer wegquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:11 schreef S_E het volgende:
Ook alweer meer dan 4 jaar gestopt nu. Vind het oprecht stinken. Partner rookt nog wel, maar dat doet me helemaal niets. (Behalve dat ik het echt goor vind)
Succes met gestopt blijven, ik kan mij wel voorstellen dat het een stuk moeilijker is wanneer je iemand hebt in je directe omgeving die nog aan het paffen is. Maar het is echt de moeite waard om gestopt te blijven, vooral je lichaam zal er erg blij mee zijn en je portemonnee ook.quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:20 schreef M1stral het volgende:
Ergens Augustus 17/18 eens een bericht gepost, mijn laatste sigaret gerookt te hebben. Deze poging is destijds enorm gefaald, waarschijnlijk omdat de wil om te stoppen onvoldoende aanwezig bleek.
Kortgeleden besproken met de vrouw dat we na de jaarwisseling beiden zouden stoppen met roken. Grootste reden voor mij is, naast gezondheid, ook financieel. Ik vind het gewoon zonde hoeveel er weg gepaft word.
Anyway, jaarwisseling bleek een feit. Vrouwlief stak de eerste alweer op om 00:10. Ik ben 23 uur en 20 minuten nadat de klok 2025 ingeluid heeft nog altijd niet bezweken aan de eerste sigaret.
Ik had tot op heden meer weerstand van mijzelf verwacht, eerlijk gezegd. Maar moet je bekennen dat ik nog geen enkel moment de behoefte heb gevoeld een sigaret op te steken. Ook niet als ik ‘s ochtends wakker werd, een bak koffie op had of een borrel genomen had. En ik kan gewoon bij mijn vrouw aan tafel gaan zitten als ze rookt, zonder dat ik zelf naar een sigaret grijp.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:05 schreef RaXz het volgende:
Succes met gestopt blijven, ik kan mij wel voorstellen dat het een stuk moeilijker is wanneer je iemand hebt in je directe omgeving die nog aan het paffen is. Maar het is echt de moeite waard om gestopt te blijven, vooral je lichaam zal er erg blij mee zijn en je portemonnee ook.
Goed bezig, hopelijk blijft het zo makkelijk voor je.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:41 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik had tot op heden meer weerstand van mijzelf verwacht, eerlijk gezegd. Maar moet je bekennen dat ik nog geen enkel moment de behoefte heb gevoeld een sigaret op te steken. Ook niet als ik ‘s ochtends wakker werd, een bak koffie op had of een borrel genomen had. En ik kan gewoon bij mijn vrouw aan tafel gaan zitten als ze rookt, zonder dat ik zelf naar een sigaret grijp.
Ik weet dat ik er pas 36 uur op heb zitten, maar dit is wel het andere uiterste dan ik verwacht had.
Heb jij dan ook die youtube link die ik postte met de video clip van Outkast 'So fresh, so clean' offline laten halen?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Een user postte twee met AI gegenereerde plaatjes van rokende vossen, heb die posts weggemikt (zie TR geschiedenis)
Oh, je krijgt vanzelf de drang weer. Je brein gaat je voor de gek houdenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:42 schreef M1stral het volgende:
Inmiddels zit dag 3 er ook bijna op. Nog steeds niet gerookt en geen behoefte aan gehad ook. Ik vind het ergens wel bijzonder, na 21 jaar gerookt te hebben. Vraag me ook wel af of het me niet te makkelijk afgaat.
Ik ga het meemaken. Ergens had ik wel verwacht al geconfronteerd te worden met de trek in een sigaret. Maar zelfs bij de koffie of drank heb ik daar nog geen behoefte aan gehad.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:40 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Oh, je krijgt vanzelf de drang weer. Je brein gaat je voor de gek houden
Het is op die manier wel gemakkelijk om af te kicken van nicotine, maar aan de andere kant kweek je weinig discipline om het op de lange termijn vol te houden.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:36 schreef M1stral het volgende:
@:RaXz: Hoe gaat het?
Ik denk zelf pas een update te doen bij het moment dat ik weer rook of een mijlpaal te delen heb. Gaat mij iets te makkelijk af.
Ik zie het nut niet echt om elke dag te delen dat het goed gaat. Het is, en ik vind het een beetje beschamend om te zeggen, tot nu toe piece of cake geweest voor me. Dat hoef ik er a niet in te peperen bij een ieder die het wel moeilijk heeft met stoppen en b lang niet zo boeiend om te lezen als het moment dat ik een tegenvaller heb of een mijlpaal te vieren heb, een maand niet gerookt te hebben ofzo.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:32 schreef RaXz het volgende:
[..]
Het is op die manier wel gemakkelijk om af te kicken van nicotine, maar aan de andere kant kweek je weinig discipline om het op de lange termijn vol te houden.
Voor mij blijft het een worsteling ik zit nog regelmatig te kauwen op nicotine kauwgom. Ik ben ook wat langer geleden gestopt met blowen dus dat komt er ook nog bij, dat heb ik iets langer gedaan dan roken, beide 25 jaar. Ik ben nu de tel kwijt hoe vaak ik ermee gestopt ben, maar het advies van de huisarts om te stoppen vanwege het nare gevoel in mijn hals is het wel doorslaggevend om nu echt gestopt te blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |