abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197795162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen het kuchen geeft meer dan een marginaal verschil. En dan nog vraag ik me af of die 5 à 10 procent nou echt heel relevant is.
Ach je zou zelfs kunnen stellen dat dat positief is. Kuchen is immers wel een symptoom wat je heel duidelijk merkt. Dus hoop je dat men zich sneller laat testen.
zie email 27 oktober
pi_197795163
quote:
De AP wil dit jaar groeien naar 330 FTE, hebben er momenteel zo rond de 180. Ongetwijfeld dat ze de vacatures niet open hebben staan, jij weet ook hoe 't gaat bij instanties verbonden aan de overheid. Als ze nu de aanvraag voor een FTE indienen staat ie eind maart online zo'n beetje :P
pi_197795172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat er ook gebeurd, sommigen adoreren Hugo :D
misschien om zijn schoenen, ik weet het niet
Namen en rugnummers want ik heb nog niemand hem zien of horen adoreren.
Ted Bundy kreeg ook fanmail dus ben me ervan bewust dat enkelen een ietwat verknipte smaak hebben..
Go hard or go home
pi_197795175
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat er ook gebeurd, sommigen adoreren Hugo :D
misschien om zijn schoenen, ik weet het niet
Zijn schoenen maken ook wel veel goed hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 11:58:24 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197795176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef RipCity het volgende:
HALLELUJAH.. Nu hopelijk de commerciele teststraten ook nog.

Een wattenstaafje in je neus bij een coronatest is op de meeste plekken binnenkort verleden tijd. GGD-teststraten worden uitgerust met een apparaat waar je in moet ademen en je binnen een paar seconden al de uitslag krijgt.

Zo'n blaastest werkt heel simpel: je krijgt een neusklem op en ademt vijf keer rustig door het apparaat. Daarna ben jij klaar en gaat een computer aan de slag met de gegevens van je adem.

Sensoren meten wat er in je adem zit en op basis daarvan wordt een profiel opgesteld. Dat wordt vergeleken met een enorm aantal andere profielen, van mensen met én zonder corona. Binnen een seconde of twee rolt jouw testuitslag eruit.

De coronablaastest is de afgelopen maanden uitvoerig getest in Amsterdam en kan nu in het hele land gebruikt gaan worden. "Zoals het er nu naar uitziet worden er per week twee tot drie GGD-locaties klaargemaakt voor de ademtest", zegt Rianne de Vries van Breathomix, het bedrijf achter de methode.

'Direct aan de deur'
"Eerst zijn alle GGD-teststraten aan de beurt en daarna gaan we kijken wat we nog meer kunnen doen." Volgens De Vries moet je dan denken aan een blaastest bij bedrijven en op termijn bijvoorbeeld ook in de horeca.

Cafés en restaurants zijn al maanden gesloten, een methode om heel snel aan de deur te testen zou dan wel eens uitkomst kunnen bieden. Foort van Oosten, eigenaar van restaurant De Landbouw in Goes, laat weten dat hij 'direct' zo'n testapparaat aan de deur zou zetten als dat beschikbaar komt.

Voordat elke GGD-locatie een ademtest kan afnemen, moet een aantal teststraten nog omgebouwd worden. Het apparaat waarmee de blaastest wordt afgenomen, werkt het beste in een stabiele omgeving. Dus blazen vanuit een draaiende auto kan niet meer. Ook omdat de uitlaatgassen niet bevorderlijk zijn voor je testresultaten. Zo'n autoteststraat wordt dus omgebouwd tot een teststraat waar je doorheen moet lopen.

Blaastest voor kinderen
Alles bij elkaar opgeteld is de blaastest een stuk sneller dan de huidige wattenstaafjesmethode, waarmee het tot 48 uur kan duren voor je de uitslag hebt. "Het blazen duurt een halve minuut en binnen 1 of 2 seconden is er een uitslag. Het apparaat krijgt daarna wel een nieuw mondstuk en moet goed schoongemaakt worden. Per persoon duurt een test zo'n 3 tot 4 minuten", zegt De Vries.

Het apparaat is voor kinderen jonger dan 18 nog niet getest en gevalideerd voor het coronavirus, maar wordt bij die groep al wel gebruikt voor astma of andere longziektes. Zo'n testperiode duurt een tot anderhalve maand, dus het hoeft niet lang te duren voordat ook kinderen op deze manier een coronatest kunnen doen.
En dan was er enorm veel kritiek op de pcr test die zou niet goed zijn en dan is een sneltest hallelujah... _O-

En is er ook iemand die weet hoe zo'n blaastest werkt? Die pcr is vrij recht toe recht aan maar hoe ze dit doen geen idee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:58:55 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197795179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach je zou zelfs kunnen stellen dat dat positief is. Kuchen is immers wel een symptoom wat je heel duidelijk merkt. Dus hoop je dat men zich sneller laat testen.
Kuchen is ook een symptoom dat het virus beter rondstrooit :X
pi_197795180
quote:

[..]

Tegelijkertijd is kuchen een wel erg generiek symptoom.

Ik denk niet dat deze Britse variant tot het vaker herkennen van klachten gaat leiden. Daarvoor zijn deze verschillen te klein.
pi_197795199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:52 schreef RipCity het volgende:
HALLELUJAH.. Nu hopelijk de commerciele teststraten ook nog.

Een wattenstaafje in je neus bij een coronatest is op de meeste plekken binnenkort verleden tijd. GGD-teststraten worden uitgerust met een apparaat waar je in moet ademen en je binnen een paar seconden al de uitslag krijgt.

Zo'n blaastest werkt heel simpel: je krijgt een neusklem op en ademt vijf keer rustig door het apparaat. Daarna ben jij klaar en gaat een computer aan de slag met de gegevens van je adem.

Sensoren meten wat er in je adem zit en op basis daarvan wordt een profiel opgesteld. Dat wordt vergeleken met een enorm aantal andere profielen, van mensen met én zonder corona. Binnen een seconde of twee rolt jouw testuitslag eruit.

De coronablaastest is de afgelopen maanden uitvoerig getest in Amsterdam en kan nu in het hele land gebruikt gaan worden. "Zoals het er nu naar uitziet worden er per week twee tot drie GGD-locaties klaargemaakt voor de ademtest", zegt Rianne de Vries van Breathomix, het bedrijf achter de methode.

'Direct aan de deur'
"Eerst zijn alle GGD-teststraten aan de beurt en daarna gaan we kijken wat we nog meer kunnen doen." Volgens De Vries moet je dan denken aan een blaastest bij bedrijven en op termijn bijvoorbeeld ook in de horeca.

Cafés en restaurants zijn al maanden gesloten, een methode om heel snel aan de deur te testen zou dan wel eens uitkomst kunnen bieden. Foort van Oosten, eigenaar van restaurant De Landbouw in Goes, laat weten dat hij 'direct' zo'n testapparaat aan de deur zou zetten als dat beschikbaar komt.

Voordat elke GGD-locatie een ademtest kan afnemen, moet een aantal teststraten nog omgebouwd worden. Het apparaat waarmee de blaastest wordt afgenomen, werkt het beste in een stabiele omgeving. Dus blazen vanuit een draaiende auto kan niet meer. Ook omdat de uitlaatgassen niet bevorderlijk zijn voor je testresultaten. Zo'n autoteststraat wordt dus omgebouwd tot een teststraat waar je doorheen moet lopen.

Blaastest voor kinderen
Alles bij elkaar opgeteld is de blaastest een stuk sneller dan de huidige wattenstaafjesmethode, waarmee het tot 48 uur kan duren voor je de uitslag hebt. "Het blazen duurt een halve minuut en binnen 1 of 2 seconden is er een uitslag. Het apparaat krijgt daarna wel een nieuw mondstuk en moet goed schoongemaakt worden. Per persoon duurt een test zo'n 3 tot 4 minuten", zegt De Vries.

Het apparaat is voor kinderen jonger dan 18 nog niet getest en gevalideerd voor het coronavirus, maar wordt bij die groep al wel gebruikt voor astma of andere longziektes. Zo'n testperiode duurt een tot anderhalve maand, dus het hoeft niet lang te duren voordat ook kinderen op deze manier een coronatest kunnen doen.
Goed om te lezen dat wat (o.a.) ik hier in september vorig jaar al schetste dan nu echt gaat gebeuren.

*geeft zichzelf schouderklopje*
  woensdag 3 februari 2021 @ 12:00:24 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197795200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet of mijn post is ondergesneeuwd gister, maar de nieuwe routekaart iss echt belachelijk, willen we maar 1 stapje terug van niveau 4 naar 3, dan moeten we dus naar de ziekenhuis opnames van de 2e week van september, ofwel rond de 67 per dag. Kortom het komende half jaar hoeven ze geen persconferenties te geven over versoepelingen, die komen er niet, en geloof mij maar, 1 april krijgen ze een dikke middelvinger en gaat heel Nederland weer zijn gang.
Och, de vorige routekaarten werden ook stilletjes afgevoerd. Weet je nog de criteria waarop geacteerd zou worden qua besmettingscijfers? En dat dat toen niet gebeurde? En dat Ierse model, op schaal voor Madurodam zodat de spelfouten erin nog net te lezen waren?
pi_197795205
quote:

[..]

Ik kuch het hele jaar door zo'n beetje. ;(
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 12:01:14 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197795211
quote:
Sensoren meten wat er in je adem zit en op basis daarvan wordt een profiel opgesteld. Dat wordt vergeleken met een enorm aantal andere profielen, van mensen met én zonder corona.
"Sensoren" welke sensoren meten "wat"... Ja wat meten ze!!? :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197795219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik kuch het hele jaar door zo'n beetje. ;(
Ik ook, nu rook ik 2 pakjes per dag dus dat zit wel snor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197795227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, de meeste mensen kiezen liever een opleiding bedrijfskunde of psychologie.

Maar jij zit een beetje in dit wereldje. Dit gaat in andere landen toch net zoals in Nederland, lijkt me?
Ja klopt, ik ben bij dit soort dingen betrokken bij een bedrijf in de vitale infrastructuur. Dan heb je in veel gevallen minder met de AP te maken, maar meer met NCTV. NCTV zit er wel strak op wat dat betreft. Daarbij heeft NCTV het beleid: "Implementeer of leg uit". Oftewel, je moet een bepaalde wijziging doen, of je moet uitleggen waarom je de wijziging niet kunt doen en dat in voldoende mate overtuigen.

In andere landen verschilt het vaak per sector. In de VS zijn bedrijven die samenwerken met de defensie/treasury (dat zijn er heel veel) een hele set aan eisen die ze krijgen waar ze aan moeten voldoen. Voldoen ze niet aan die eisen kunnen ze hun contract kwijt raken.

Wat ik vooral zie gebeuren in NL is dat iedereen zich aan al het beleid moet houden, maar het voor een overheidsinstantie erg makkelijk is om het beleid 'even' opzij te schuiven. Eigenlijk is dat hier ook een beetje zo gedaan, want deze systemen voldoen niet aan de (overkoepelende) architectuurontwerpen van de ministeries.
pi_197795236
quote:
Het apparaat krijgt daarna wel een nieuw mondstuk en moet goed schoongemaakt worden. Per persoon duurt een test zo'n 3 tot 4 minuten", zegt De Vries.
Dit kan veel efficiënter natuurlijk.

Stel dat je 10 apparaten hebt, en 10 tests tegelijk uitvoert voor 10 mensen (bijv. bij een evenement). Zorg er dan voor dat je nog eens 10 apparaten hebt, en als je 10 apparaten schoongemaakt moeten worden, gebruik je die andere 10.

Weg met die wachttijd van 3-4 minuten.
pi_197795247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:02 schreef chratnox het volgende:
In andere landen verschilt het vaak per sector. In de VS zijn bedrijven die samenwerken met de defensie/treasury (dat zijn er heel veel) een hele set aan eisen die ze krijgen waar ze aan moeten voldoen. Voldoen ze niet aan die eisen kunnen ze hun contract kwijt raken.

Wat ik vooral zie gebeuren in NL is dat iedereen zich aan al het beleid moet houden, maar het voor een overheidsinstantie erg makkelijk is om het beleid 'even' opzij te schuiven. Eigenlijk is dat hier ook een beetje zo gedaan, want deze systemen voldoen niet aan de (overkoepelende) architectuurontwerpen van de ministeries.
Maar andere landen kampen toch net zo hard met datalekken, brakke IT-structuur etc.? Kan me niet voorstellen dat dit een typisch Nederlands probleem is.
pi_197795259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat ik me alleen wel afvraag: wat gaan we doen als de Jonge eruit getrapt wordt? Het lijkt me niet een baantje dat veel mensen willen doen, en vind ook nog maar ‘s de juiste.

Kunnen we het niet beter een paar maanden volhouden? Als ze zien dat de Jonge hulp nodig heeft, bied die dan. Laat de verkiezingsretoriek achterwege en bied hulp aan om het op te lossen ipv ‘m bij de schenen af te zagen.
Dat zou ook mijn voorkeur hebben. Maar ik denk dat dat ook de reden is waarom ze hem nog niet uit z’n functie hebben gezet. Ze willen met een consistent kabinet de crisis door. Maar de hulp kan hij wel gebruiken.
pi_197795271
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja klopt, ik ben bij dit soort dingen betrokken bij een bedrijf in de vitale infrastructuur. Dan heb je in veel gevallen minder met de AP te maken, maar meer met NCTV. NCTV zit er wel strak op wat dat betreft. Daarbij heeft NCTV het beleid: "Implementeer of leg uit". Oftewel, je moet een bepaalde wijziging doen, of je moet uitleggen waarom je de wijziging niet kunt doen en dat in voldoende mate overtuigen.

Was het niet bij Rijkswaterstaat zo dat die al hun SCADA systemen op het internet aansloten, omdat het toch wel erg lastig was als daar elke keer ieman heen moest rijden om een patch te doen ;)
pi_197795309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ook, nu rook ik 2 pakjes per dag dus dat zit wel snor.
Zolang je maar blijft kuchen is het allemaal wel oke. Het is pas een probleem als je ineens ophoud met kuchen.
pi_197795385
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zolang je maar blijft kuchen is het allemaal wel oke. Het is pas een probleem als je ineens ophoud met kuchen.
Vorige week was het minder, snel de filters er af gebroken, je wilt echt geen risico lopen met dit soort dingen.
Zeg eens eerlijk, hoe vaak zie je hem onwel op het sportveld worden, en hoevaak zie je dat bij iemand die rookt of een glas bier vast houd?
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 12:14:10 #160
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197795448
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Of als er bloed omhoog komt bij het kuchen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')