abonnement Unibet Coolblue
pi_197784307
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:50:13 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197784531
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:40 schreef amaranta het volgende:
@:oh oh, volgens mijn directeur hoeft leerling überhaupt niet in quarantaine

@:ticootje, snap ik. Maar deze ouder wil graag het juiste advies opvolgen
Ik bedacht net ( het is alweer even geleden ) dat het van de zomer alleen van toepassing was voor kinderen van 13 jaar en ouder en ik zie nu dit nog steeds staan:
Kinderen tot en met 12 jaar mogen in zijn algemeenheid wel naar school, naar de kinderopvang en aan sportactiviteiten deelnemen, tenzij zij klachten hebben die passen bij corona. Ontwikkelen huisgenoten klachten die passen bij corona, inclusief zware klachten, zoals koorts of benauwdheid? Dan blijven de kinderen thuis.

Dus het is wel quarantaine maar ze mogen wel naar school en sport, dus dezelfde quarantaine die tot nu toe van toepassing was voor kinderen die nauw contact geweest zijn van iemand die besmet is.

https://www.rijksoverheid(...)-naar-het-buitenland

Maar ja als je echt de adviezen op wil volgen reis je niet ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197784647
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:46 schreef exode het volgende: Kom maar door met alle kabelissues ;) Haha, ik heb serieus een speciaal formulier, is voor Friends and family, jullie zijn gewoon mijn friends. (zelf mag ik hem niet invullen, ik sta als medewerker bijna achteraan in de lijn)
:o Wat retecool dat dat bestaat. Dat eerste dan. Het tweede is wat minder :D

Wij betalen overigens niet per kliko.

Dus we hebben naast de grijze kliko ook nog 2 grote groene en 2 grote blauwe voor papier. Wil de gemeente ergens dit jaar ook nog eentje voor plastic invoeren...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197784842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik bedacht net ( het is alweer even geleden ) dat het van de zomer alleen van toepassing was voor kinderen van 13 jaar en ouder en ik zie nu dit nog steeds staan:
Kinderen tot en met 12 jaar mogen in zijn algemeenheid wel naar school, naar de kinderopvang en aan sportactiviteiten deelnemen, tenzij zij klachten hebben die passen bij corona. Ontwikkelen huisgenoten klachten die passen bij corona, inclusief zware klachten, zoals koorts of benauwdheid? Dan blijven de kinderen thuis.

Dus het is wel quarantaine maar ze mogen wel naar school en sport, dus dezelfde quarantaine die tot nu toe van toepassing was voor kinderen die nauw contact geweest zijn van iemand die besmet is.

https://www.rijksoverheid(...)-naar-het-buitenland

Maar ja als je echt de adviezen op wil volgen reis je niet ;)
Haar vader woont in een ander Europees land.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:03:00 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197784896
Het maakt niet uit wat voor land, het gaat om welke code het is als ze terug komt. Maar ik snap dat het dan wel essentiëel is dat ze gaat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197785030
Ik vind vooral het stuk verwarrend waar staat dat iedereen in quarantaine gaat.

quote:
Wat zijn de regels voor kinderen na terugkeer uit een buitenlands corona risicogebied (oranje gebied)?
Ga niet op reis. Is uw gezin toch in een risicogebied geweest? Dan blijft iedereen 10 dagen thuis (in quarantaine).
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:09:32 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197785110
Ja maar quarantaine voor kinderen tm 12 jaar houdt in dat ze wel naar school en sport mogen staat er iets verder. Dat gaat nu veranderen mbt school en nauwe contacten maar over reizen heb ik niks gezien?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197785227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:09 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar quarantaine voor kinderen tm 12 jaar houdt in dat ze wel naar school en sport mogen staat er iets verder. Dat gaat nu veranderen mbt school en nauwe contacten maar over reizen heb ik niks gezien?
Bedankt
  dinsdag 2 februari 2021 @ 20:17:08 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197785343
yw!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197787363
Ik merk dat ik toch wel even weer moeite heb met omschakelen ofzo.
Nou hielp het vandaag ook niet mee dat we mail hadden van school van de oudste dat er opdrachten niet gedaan waren die wel gedaan hadden moeten worden. We proberen te helpen waar we kunnen, maar moeten het doen met de info die in de app staat, als kind niet zo communicatief vaardig is is dat soms best een uitdaging.
En dan kan je een goed stel hersens hebben, als je bekabeling een beetje anders loopt dan standaard, is er uitdaging genoeg blijkt maar weer.

Stomme dag, ik ga zo naar bed en morgen zien we wel weer verder. :Z
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 februari 2021 @ 21:59:37 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197788430
Nijna :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:29:31 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197789362
Balen Nijna, en herkenbare patronen. Blijf er bij school ook op hameren dat ze jouw dochter extra duidelijke opdrachten moeten geven, het kan zoveel schelen als ze daar een beetje rekening mee houden.
in de haak.
pi_197792297
@Nijna. Hopelijk kunnen jullie het wat beter stroomlijnen. Oudste had het eind vorig jaar nogal. Dat ik uiteindelijk naast hem zat om een opdracht te begeleiden, hij was echt even de weg kwijt bij de vak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu in de tweede lijkt het wel beter te gaan. Staat alleen nog 3 onvoldoendes, dus hij moet nog wel aan de slag. Precies de 2 vakken die op te halen zijn, hebben niet snel een nieuwe toets.

Maandag lag ik met de jongste in de clinch, een nacht slaap heeft allebei geholpen. Hopelijk bij jullie ook! :*
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:43:38 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197792527
@Nijna :*

Ik kwam zelf even jubelen. :@
O is toegelaten tot de Rugby Academy! *O*
We hebben ineens een ‘topsport-belofte’ in huis! :D
Maar vooral een heel gelukkig kind! Hij wilde dit zó graag! En het is hem zo gegund!
Pittig hoor, elke dag om half zeven in de trein om te gaan trainen voordat de lessen beginnen. :o
Gelukkig is hij zelf altijd al heel vroeg wakker, dus ik voorzie geen enorme problemen. ;)

/smiley-overkill
***
pi_197792540
@BE wat gaaf! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 februari 2021 @ 08:46:58 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197792562
Wat gaaf!!!

Moet hij ver reizen of ligt de school dichtbij?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:52:13 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197792614
Wat supertof BE! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197792631
Wauw BE, wat cool! En wat knap dat hij daar zo voor wil gaan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:55:11 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197792642
Tip: als hij net voor half 7 kan inchecken kun je met een dalvrij abonnement heel goedkoop reizen.

Zolang je maar buiten de spits (06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30) incheckt.

En kiezen voor een NS Flex, niet voor een traditioneel abonnement, dat kun je namelijk maandelijks aanpassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197792647
Supergaaf @BE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197792712
Wat gaaf @BE!!
*O* *O*
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:07:35 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197792761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:46 schreef Ynske het volgende:
Wat gaaf!!!

Moet hij ver reizen of ligt de school dichtbij?
Het is in Den Haag. Dus het valt nog wel mee en we wonen vijf minuten lopen van het tweede station in Gouda.
***
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:08:34 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197792772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:55 schreef Leandra het volgende:
Tip: als hij net voor half 7 kan inchecken kun je met een dalvrij abonnement heel goedkoop reizen.

Zolang je maar buiten de spits (06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30) incheckt.

En kiezen voor een NS Flex, niet voor een traditioneel abonnement, dat kun je namelijk maandelijks aanpassen.
Oh wat een goede tip! _O_
***
pi_197792903
Gefeliciteerd BE!
pi_197792931
Geweldig @BE Je zoon is een doorzetter, zo te horen. Mag je terecht trots op zijn. *O*
pi_197793230
Wat gaaf BE! Yes!
pi_197793760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:29 schreef trui het volgende:
Balen Nijna, en herkenbare patronen. Blijf er bij school ook op hameren dat ze jouw dochter extra duidelijke opdrachten moeten geven, het kan zoveel schelen als ze daar een beetje rekening mee houden.
We hebben het in de mail toch weer benadrukt, ik snap ook wel dat ze een heel stel leerlingen hebben, maar we hebben ook dit jaar weer een gebruiksaanwijzing overhandigd en dan hoop ik toch dat ze daar iets mee doen.
Het lastige is dat ze op het vwo ook een bepaalde mate van zelfstandigheid verwachten. Dat snap ik wel, maar ik vind het ook lastig. Want qua intelligentie kan ze het prima bijbenen, maar ze is sociaal emotioneel een paar jaar jonger en dat zit elkaar af en toe flink in de weg.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:13 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Nijna. Hopelijk kunnen jullie het wat beter stroomlijnen. Oudste had het eind vorig jaar nogal. Dat ik uiteindelijk naast hem zat om een opdracht te begeleiden, hij was echt even de weg kwijt bij de vak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu in de tweede lijkt het wel beter te gaan. Staat alleen nog 3 onvoldoendes, dus hij moet nog wel aan de slag. Precies de 2 vakken die op te halen zijn, hebben niet snel een nieuwe toets.

Maandag lag ik met de jongste in de clinch, een nacht slaap heeft allebei geholpen. Hopelijk bij jullie ook! :*
Een nacht slapen heeft wel wat geholpen :).

quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:43 schreef BE het volgende:
@:Nijna :*

Ik kwam zelf even jubelen. :@
O is toegelaten tot de Rugby Academy! *O*
We hebben ineens een ‘topsport-belofte’ in huis! :D
Maar vooral een heel gelukkig kind! Hij wilde dit zó graag! En het is hem zo gegund!
Pittig hoor, elke dag om half zeven in de trein om te gaan trainen voordat de lessen beginnen. :o
Gelukkig is hij zelf altijd al heel vroeg wakker, dus ik voorzie geen enorme problemen. ;)

/smiley-overkill
Wat cool BE! *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197793988
Ik heb net gewoon telefonisch 2 bh's besteld bij de Hunkermuller en dat komen ze zo op de fiets brengen. O+ Ik was de eerste die bij deze winkel van deze service gebruikmaakte, topservice in ieder geval.
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:53:20 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197794119
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:08 schreef BE het volgende:

[..]

Oh wat een goede tip! _O_
Alleen wel jammer dat de tram wel heel veel gaat kosten.... je zit ook net met twee zones.
Plus dat je het HTM abo weer niet op een OV-chipkaart met een NS-Flex abonnement kunt zetten :X :X :X

Edit: wellicht dat het wel kan als het een 2 zone-kaart is van HTM, dus geen kortingkaart maar een kaart waarmee je voor X-bedrag binnen 2 zones kunt reizen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Leandra op 03-02-2021 11:04:44 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197794195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:43 schreef exode het volgende:
Ik heb net gewoon telefonisch 2 bh's besteld bij de Hunkermuller en dat komen ze zo op de fiets brengen. O+ Ik was de eerste die bij deze winkel van deze service gebruikmaakte, topservice in ieder geval.
De bh-fietsservice. *O*
pi_197794214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen wel jammer dat de tram wel heel veel gaat kosten.... je zit ook net met twee zones.
Plus dat je het HTM abo weer niet op een OV-chipkaart met een NS-Flex abonnement kunt zetten :X :X :X
Als zo’n jongen een beetje professioneel succesvol wordt, verdiend hij dat wel weer terug voor zijn mam. 8-)
pi_197794225
Nijna :*

Be *O*
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:03:18 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197794262
BE dat is echt supergaaf zeg! Mijn neefje had een paar jaar geleden auditie gedaan voor de koorschool, was aangenomen, toen puntje bij paaltje kwam wilde hij niet van school veranderen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:03:52 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197794268
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Als zo’n jongen een beetje proffesioneler succesvol wordt, verdiend hij dat wel weer terug voor zijn mam. 8-)
:D True.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 februari 2021 @ 11:52:44 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197795063
@BE wat ontzettend gaaf!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197795240
Super zeg BE!!!!
Met een meidenkwartet
pi_197795473
Pffff mijn schoonmoeder is hier en mijn vriendin was al meteen verdrietig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197795509
Tjemig was hebben jullie een pecht gehad met jullie huis en alles!!
Met een meidenkwartet
pi_197795603
Wellicht mosterd na de maaltijd hoor, maar zag deze nog in het vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 00:43 schreef MaJo het volgende:
Zijn er ook ouders die overwegen om hun kinderen toch thuis te houden ivm Corona?

Aapie gaat volgende week voor het eerst naar het kdv. Ik twijfel nog wel omdat we mijn ouders 1 dag in de week zien en mijn vader risicopatiënt is. Ik zie om die reden niemand, laat boodschappen thuisbezorgen etc. Wat is wijsheid? Als mijn vader ziek wordt is er een grote kans dat hij dit niet overleeft. Is het dan wel verantwoord om Aapie naar de opvang te sturen?
Ik zou, als het enigszins kan, appie thuishouden. Hij gaat hoe dan ook op het kdv allerlei virusjes oppikken, en dat is niet gelijk covid, maar als je vervolgens elke keer in spanning zit, lijkt me dat niet fijn. Onze kinderen waren (zeker in de herfst/winter/vroege lente) continu verkouden en aan het hoesten, en wij vervolgens ook omdat we toch een lagere weerstand hadden door de gebroken nachten. Lijkt me geen handige situatie als aapie ook bij je ouders thuis komt elke week.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 februari 2021 @ 12:51:59 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197796069
^^ dat inderdaad :Y

En een aai voor @exode :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 13:11:27 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197796377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:22 schreef Phaidra het volgende:
Wellicht mosterd na de maaltijd hoor, maar zag deze nog in het vorige topic:
[..]

Ik zou, als het enigszins kan, appie thuishouden. Hij gaat hoe dan ook op het kdv allerlei virusjes oppikken, en dat is niet gelijk covid, maar als je vervolgens elke keer in spanning zit, lijkt me dat niet fijn. Onze kinderen waren (zeker in de herfst/winter/vroege lente) continu verkouden en aan het hoesten, en wij vervolgens ook omdat we toch een lagere weerstand hadden door de gebroken nachten. Lijkt me geen handige situatie als aapie ook bij je ouders thuis komt elke week.
Thanks :*

We hebben inderdaad besloten om nog even te wachten. Opvang is niet essentieel en ik vind het belangrijker dat mijn ouders aapie kunnen zien dan dat ik even mijn handen vrij heb. En die spanning is inderdaad ook een van de redenen om het niet te doen. Ik vind het al behoorlijk eng allemaal en als je je dan bij elk kuchje en snottebel extra zorgen moet maken lijkt dat me ook niks. Daarnaast zijn mijn ouders mijn werkgever dus we komen er sowieso wel uit qua werktijden :)

@BE gefeliciteerd! Wat ontzettend tof zeg, een topsporter in huis *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197796835
Ja de aannemer van de vorige bewoonster was een beunhaas denk ik, er zijn genoeg fouten gemaakt tijdens de renovatie.
We hebben nog 2 issues op te lossen en 2 dingen die uit de keuring kwamen. Samen goed voor rond de ¤ 20.000.

Enorme pech gehad maar eerlijk is eerlijk, wij zijn ook gewoon goed in geld uitgeven. Vandaar de afspraak dat we voor de zomer hebben terugbetaald, goede stok achter de deur voor ons. De reactie was heel naar en aanvallend.
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:41:40 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197796868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:15 schreef exode het volgende:
Pffff mijn schoonmoeder is hier en mijn vriendin was al meteen verdrietig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een vervelende manier van bemoeien... en ook echt terwijl het nergens over gaat, jullie hebben een afspraak over wanneer wat en daar houden jullie je ook aan.

Ik vind het drammen op die manier vergelijkbaar met tegen iemand die wat steviger is direct commentaar hebben als ze überhaupt wat in haar mond stopt, maakt niet uit wat, alsof niets eten werkelijk een alternatief is.
Ik denk ook niet dat het uitgemaakt had waar het om ging, er was toch wel commentaar geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197796918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een vervelende manier van bemoeien... en ook echt terwijl het nergens over gaat, jullie hebben een afspraak over wanneer wat en daar houden jullie je ook aan.

Ik vind het drammen op die manier vergelijkbaar met tegen iemand die wat steviger is direct commentaar hebben als ze überhaupt wat in haar mond stopt, maakt niet uit wat, alsof niets eten werkelijk een alternatief is.
Ik denk ook niet dat het uitgemaakt had waar het om ging, er was toch wel commentaar geweest.
Ik was vooral heel verbaasd want mijn schoonmoeder bemoeit zich absoluut niet met de financiën van haar en haar man. Die hypotheek is afgelost en ze kopen elke 2 jaar een nieuwe auto, groot gelijk. Maar als wij dan een tweedehands auto kopen omdat de andere voor de zoveelste keer kapot is zegt ze 'Oh joh, waar halen jullie dat geld toch steeds vandaan?' .
Ze wist tot gisteren niet eens dat we de lening hadden bij ze, zo weinig vertelt mijn schoonvader blijkbaar aan haar. Gelukkig maar zeg ik.

Genoeg gezeur over mijn schoonmoeder, dat heb ik hier al vaker gedaan, laten we blij zijn dat ze nauwelijks langskomt >:)
pi_197796943
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:43 schreef BE het volgende:
@:Nijna :*

Ik kwam zelf even jubelen. :@
O is toegelaten tot de Rugby Academy! *O*
We hebben ineens een ‘topsport-belofte’ in huis! :D
Maar vooral een heel gelukkig kind! Hij wilde dit zó graag! En het is hem zo gegund!
Pittig hoor, elke dag om half zeven in de trein om te gaan trainen voordat de lessen beginnen. :o
Gelukkig is hij zelf altijd al heel vroeg wakker, dus ik voorzie geen enorme problemen. ;)

/smiley-overkill
Wat ontzettend tof!! Wat zal je trots zijn! O+ Hoe vaak traint hij op dit moment al?

Onze oudste turnt op redelijk hoog niveau. Ambitie was ook topsport, maar door corona had hij teveel trainingsuren gemist om dat niveau te halen (de overgang zou dan iets te groot zijn). Hij zit nu net een trede lager. Vlak bij de turnhal zit een middelbare school met een topsportklas. Mocht hij het leuk blijven vinden, is dat wel een heel fijne optie. Maar goed, dat duurt nog 3 jaar :D.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Exact dit dus. :D En ik ben sowieso allergisch voor standaard de man eerst (of zelfs alleen - ik heb ook een hele boze brief aan de gemeente geschreven toen we de rekening voor ons huwelijk kregen en die alleen aan mijn man gericht was.)
Nog bezig met bijlees in een rustig uurtje... Mijn moeder is een keer heel pissig geworden op de gemeente omdat ze na het overlijden van mijn vader alleen nog brieven kreeg gericht aan 'de weduwe van...'. Zelfs ná overlijden van je man wordt je niet eens met je eigen naam worden aangesproken |:( :X. Het werd daarna wel aangepast gelukkig.

[ Bericht 12% gewijzigd door Phaidra op 03-02-2021 13:54:50 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197797195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat ontzettend tof!! Wat zal je trots zijn! O+ Hoe vaak traint hij op dit moment al?

Onze oudste turnt op redelijk hoog niveau. Ambitie was ook topsport, maar door corona had hij teveel trainingsuren gemist om dat niveau te halen (de overgang zou dan iets te groot zijn). Hij zit nu net een trede lager. Vlak bij de turnhal zit een middelbare school met een topsportklas. Mocht hij het leuk blijven vinden, is dat wel een heel fijne optie. Maar goed, dat duurt nog 3 jaar :D.
[..]

Nog bezig met bijlees in een rustig uurtje... Mijn moeder is een keer heel pissig geworden op de gemeente omdat ze na het overlijden van mijn vader alleen nog brieven kreeg gericht aan 'de weduwe van...'. Zelfs ná overlijden van je man wordt je niet eens met je eigen naam worden aangesproken |:( :X. Het werd daarna wel aangepast gelukkig.
Ik las nog 3 jaar en dacht dat je een foutje maakte. Maar toen ging ik ook even rekenen :X :'( :o

Mijn moeder krijgt nog steeds post op naam van mijn vader. Er zijn bedrijven die dat dus gewoon niet kunnen/willen aanpassen. Hij is ruim 16 jaar geleden overleden. En zeker in het begin was dat echt pijnlijk elke keer. Vooral die groene telefoonmaatschappij heeft er een handje van. Inmiddels hebben we het ook maar opgegeven.
pi_197797996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik las nog 3 jaar en dacht dat je een foutje maakte. Maar toen ging ik ook even rekenen :X :'( :o

Mijn moeder krijgt nog steeds post op naam van mijn vader. Er zijn bedrijven die dat dus gewoon niet kunnen/willen aanpassen. Hij is ruim 16 jaar geleden overleden. En zeker in het begin was dat echt pijnlijk elke keer. Vooral die groene telefoonmaatschappij heeft er een handje van. Inmiddels hebben we het ook maar opgegeven.
:D Time flies!

Ja, pijnlijk is het ook, post ontvangen op naam van een overleden dierbare. Maar ja, "rekening houden met gevoelens, daar kunnen we helemaal niet aan beginnen, mevrouwtje :{w "
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197798116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:D Time flies!

Ja, pijnlijk is het ook, post ontvangen op naam van een overleden dierbare. Maar ja, "rekening houden met gevoelens, daar kunnen we helemaal niet aan beginnen, mevrouwtje :{w "
Daarover gesproken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197798153
@MorganLeFay, wat een vreselijk bericht :'( :'( . Gecondoleerd. Het is wel hard achteruit gegaan, of niet? Heb je 'goed' afscheid kunnen nemen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197798172
och wat naar.. gecondoleerd!
pi_197798188
Ah wat naar Morgan, lieve knuffel en gecondoleerd.
pi_197798256
Morgan, gecondoleerd!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 februari 2021 @ 15:11:51 #53
269689 crew  Viv
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:13:16 #54
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197798339
Gecondoleerd :* :* :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:19:55 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197798484
Och Morgan, gecondoleerd ;( . Ik hoop ook dat jij en je dochter goed afscheid hebben kunnen nemen, en de komende week ook... sterkte!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197798541
Morgan. Gecondoleerd. X
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:23:54 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197798542
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:45 schreef exode het volgende:

[..]

Ik was vooral heel verbaasd want mijn schoonmoeder bemoeit zich absoluut niet met de financiën van haar en haar man. Die hypotheek is afgelost en ze kopen elke 2 jaar een nieuwe auto, groot gelijk. Maar als wij dan een tweedehands auto kopen omdat de andere voor de zoveelste keer kapot is zegt ze 'Oh joh, waar halen jullie dat geld toch steeds vandaan?' .
Ze wist tot gisteren niet eens dat we de lening hadden bij ze, zo weinig vertelt mijn schoonvader blijkbaar aan haar. Gelukkig maar zeg ik.

Genoeg gezeur over mijn schoonmoeder, dat heb ik hier al vaker gedaan, laten we blij zijn dat ze nauwelijks langskomt >:)
Ah, dus sinds gisteren weet ze het en vandaag moet ze ineens controleren of jullie geen geld uitgeven aan dingen die zij niet nodig vindt? Darn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197798551
Oh bah, wat naar Morgan. Gecondoleerd en sterkte! :'(
pi_197798564
Gecondoleerd Morgan ;( Wat een rotziekte is het toch
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197798573
.... ;( Gecondoleerd, MorganLF.
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:26:04 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197798581
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Daarover gesproken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och toch.... ;(
Gecondoleerd :*

Wel heel fijn dat hij jouw goede nieuws nog mee heeft kunnen krijgen :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197798611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, dus sinds gisteren weet ze het en vandaag moet ze ineens controleren of jullie geen geld uitgeven aan dingen die zij niet nodig vindt? Darn :X
Ze pakt ook net het verkeerde, de Switch die B trots liet zien, was toch echt duurder en minder nodig dan vervanging van lamellen die bijna naar beneden donderen van ouderdom.

Ze heeft een handleiding laten we het daar maar op houden.
pi_197798918
@exode, het is dat ik geen zussen heb, anders zou ik denken dat je schoonmoeder mijn moeder is :X
pi_197798931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:46 schreef lunapuella het volgende:
@:exode, het is dat ik geen zussen heb, anders zou ik denken dat je schoonmoeder mijn moeder is :X
Nee, hier kan er maar 1 van zijn hoor. ;)
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:47:43 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197798938
Sterkte morgan!

Mijn tante was afgelopen zaterdag 'aan de beurt'. Mijn neefjes en nichtje hebben nu geen mama meer die ze kan knuffelen, die ooit mee gaat een trouwjurk uitzoeken, die staat te glunderen als ze hun diploma halen. Ik kan het nog niet helemaal bevatten, ondanks dat ze twee jaar ziek geweest is.

En wat een rotopmerking van die schoonmoeder zeg, bah bah. Ene oor in, andere keer uit, zou ik zeggen.
Mijn schoonouders begonnen laatst ineens - toen mijn man er natuurlijk niet was - over onze financiën en dat het niet eerlijk was dat hij minder kan sparen dan ik enzo. Ik voelde me zó in de hoek gezet, maar m'n man was laaiend toen hij het hoorde en heeft ze even heel vriendelijk, maar duidelijk verzocht om zich niet met dat soort dingen te bemoeien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197799098
Wat een verdrietig nieuws Morgan, sterkte. ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:51 schreef Phaidra het volgende:
Ja, pijnlijk is het ook, post ontvangen op naam van een overleden dierbare. Maar ja, "rekening houden met gevoelens, daar kunnen we helemaal niet aan beginnen, mevrouwtje :{w "
Mijn ouders hebben dezelfde voorletter, dus zolang er de heer/mevrouw stond ging dat wel goed. Maar mijn vader is overleden aan kanker, en die kreeg dus wel post van KWF gericht aan 'de heer' waarbij op de enveloppe stond "sta op tegen kanker". Waarop mijn broer zei "nou als hij dat kon doen, dat zou top zijn!". :')
Wij hebben altijd humor gebruikt als middel om met de rouw om te gaan dus konden er wel om lachen, maar toen ik KWF belde hebben die zich vrij uitvoerig verontschuldigd. :+

Onze (schoon)ouders hebben volgens mij niet heel veel weet van onze financiële situatie, behalve dat man er financieel dik op vooruit is gegaan door de overwaarde op mijn appartement. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 03-02-2021 16:05:32 ]
pi_197799173
Wat enorm verdrietig @MorganLeFay . Heel veel sterkte. :*
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:11:03 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197799199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:47 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte morgan!

Mijn tante was afgelopen zaterdag 'aan de beurt'. Mijn neefjes en nichtje hebben nu geen mama meer die ze kan knuffelen, die ooit mee gaat een trouwjurk uitzoeken, die staat te glunderen als ze hun diploma halen. Ik kan het nog niet helemaal bevatten, ondanks dat ze twee jaar ziek geweest is.

En wat een rotopmerking van die schoonmoeder zeg, bah bah. Ene oor in, andere keer uit, zou ik zeggen.
Mijn schoonouders begonnen laatst ineens - toen mijn man er natuurlijk niet was - over onze financiën en dat het niet eerlijk was dat hij minder kan sparen dan ik enzo. Ik voelde me zó in de hoek gezet, maar m'n man was laaiend toen hij het hoorde en heeft ze even heel vriendelijk, maar duidelijk verzocht om zich niet met dat soort dingen te bemoeien.
Wat zwaar en verdrietig, zo jong.

Het is natuurlijk vooral sneaky dat ze erover beginnen terwijl hij er niet is. Als ze al vinden dat ze zich met dat soort zaken moeten bemoeien (like WTF?!) doe het dan iig al je eigen kind er ook bij is.

Ik zie het al voor me dat mijn vader N aanspreekt op het gegeven dat N veel meer kan sparen dan ik :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:15:14 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197799240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:59 schreef Vaiana het volgende:
Wat een verdrietig nieuws Morgan, sterkte. ;(
[..]

Mijn ouders hebben dezelfde voorletter, dus zolang er de heer/mevrouw stond ging dat wel goed. Maar mijn vader is overleden aan kanker, en die kreeg dus wel post van KWF gericht aan 'de heer' waarbij op de enveloppe stond "sta op tegen kanker". Waarop mijn broer zei "nou als hij dat kon doen, dat zou top zijn!". :')
Wij hebben altijd humor gebruikt als middel om met de rouw om te gaan dus konden er wel om lachen, maar toen ik KWF belde hebben die zich vrij uitvoerig verontschuldigd. :+

Onze (schoon)ouders hebben volgens mij niet heel veel weet van onze financiële situatie, behalve dat man er financieel dik op vooruit is gegaan door de overwaarde op mijn appartement. _O-
Mijn man is er financieel ook fors op vooruitgegaan, maar ik denk niet dat zijn ouders het allemaal zo zouden zien als ze dat zouden weten. Die zien denk ik vooral dat we primair van zijn inkomen rondkomen.
Maar goed, jammer dan, vooralsnog weten hij en ik heel goed met welk verlies hij zijn oude huis verkocht heeft en hoeveel overwaarde hij nu heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:17:35 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197799263
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Daarover gesproken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat verschrikkelijk verdrietig, gecondoleerd!
in de haak.
pi_197799324
Mijn schoonouders hebben verder no clou over onze financiën. Mijn schoonvader weet hoe het toen was en daarom sprong hij bij, de lijst werd alsmaar langer van spoedklussen voor veel geld.

Ze hebben geen idee wat ik verdien en wat mijn vriendin verdient, al is dat laatste vrij makkelijk op te zoeken aangezien ze leerkracht is. Het gaat ze ook geen drol aan.

Ik weet dat ze ons inkomen onderschatten, daar moet ik wel stiekem om gniffelen altijd.
pi_197799348
@MorganLeFay
Gecondoleerd en veel sterkte. Wat een klap, na je goede nieuws van vorige week. :*
Gelukkig heeft je vader dat nog meegekregen.
pi_197799526
@Tink89 Jij ook gecondoleerd. Sterkte. :*
pi_197799780
@MorganLeFay gecondoleerd. Voel je aub vrij om dit soort berichten “gewoon” te delen. Dat hoeft wmb echt niet tussen neus en lippen door in een spoilerbericht.
pi_197799833
Gecondoleerd morgan
pi_197799841
@MorganLeFay wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte :*
pi_197799856
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Daarover gesproken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat verdrietig Morgan ;( gecondoleerd en heel veel sterkte :*
Misschien wel een fijn idee dat hij nog heeft gehoord dat jij schoon bent.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197799880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man is er financieel ook fors op vooruitgegaan, maar ik denk niet dat zijn ouders het allemaal zo zouden zien als ze dat zouden weten. Die zien denk ik vooral dat we primair van zijn inkomen rondkomen.
Maar goed, jammer dan, vooralsnog weten hij en ik heel goed met welk verlies hij zijn oude huis verkocht heeft en hoeveel overwaarde hij nu heeft.
Ach, als je samen maar weet dat het goed is toch?
Ik verdien meer dan man, dus op papier gezien ben ik er alleen maar op achteruit gegaan want alles is nu 50/50. Maar naast dat me dat bar weinig interesseert heb ik dankzij man zijn welwillendheid een huis kunnen kopen in de buurt waar ik het liefste weer wilde wonen, en dat was me alleen nooit gelukt.

Gelukkig gaat de ouders dit ook allemaal niks aan, al zien sommige ouders dat dus anders. :D
pi_197800005
@exode Wij hebben ook eens een aardig bedrag geleend van mijn ouders. We hebben toen de afspraak gemaakt dat we elke maand ¤100 zouden betalen.
Dat deden we keurig maar toen we van de belasting een meevallertje hadden, wilde mijn moeder ook dát alvast hebben.
Daarvan heeft mijn vader gezegd dat we dat lekker moesten houden. We betaalden tenslotte al keurig af.
Zodra je geld leent bij mensen of je hebt financiële dingen besproken, wilt men al gauw ermee bemoeien. In onze ‘arme’ jaren zoveel meegemaakt. Tegenwoordig praten we zo min mogelijk over geld. :)
pi_197800030
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:55 schreef amaranta het volgende:
@:MorganLeFay gecondoleerd. Voel je aub vrij om dit soort berichten “gewoon” te delen. Dat hoeft wmb echt niet tussen neus en lippen door in een spoilerbericht.
Agreed. :)
pi_197800136
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef vencodark het volgende:
@:exode Wij hebben ook eens een aardig bedrag geleend van mijn ouders. We hebben toen de afspraak gemaakt dat we elke maand ¤100 zouden betalen.
Dat deden we keurig maar toen we van de belasting een meevallertje hadden, wilde mijn moeder ook dát alvast hebben.
Daarvan heeft mijn vader gezegd dat we dat lekker moesten houden. We betaalden tenslotte al keurig af.
Zodra je geld leent bij mensen of je hebt financiële dingen besproken, wilt men al gauw ermee bemoeien. In onze ‘arme’ jaren zoveel meegemaakt. Tegenwoordig praten we zo min mogelijk over geld. :)
Ja, ik zou het liefste ook nooit geld lenen, laat staan bij bekenden zeg maar.
Het was dat mijn schoonvader het aanbood anders hadden we er niet eens aan gedacht.
Mijn vriendin wilt het nu ook in 1 keer afbetalen, ze heeft er een rotgevoel over. Het staat op de spaarrekening dus ik denk dat we dat maar gaan doen. Stellen we andere dingen wel even uit.

Ik ken mijn schoonmoeder, binnen no time weet de hele familie van het geleende geld en wordt de versie aangedikt dat we ondertussen met geld smijten. Het is dat de kapper en tandarts niet open zijn, anders zouden die het verhaal ook te horen krijgen.
pi_197800195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, ik zou het liefste ook nooit geld lenen, laat staan bij bekenden zeg maar.
Het was dat mijn schoonvader het aanbood anders hadden we er niet eens aan gedacht.
Mijn vriendin wilt het nu ook in 1 keer afbetalen, ze heeft er een rotgevoel over. Het staat op de spaarrekening dus ik denk dat we dat maar gaan doen. Stellen we andere dingen wel even uit.

Ik ken mijn schoonmoeder, binnen no time weet de hele familie van het geleende geld en wordt de versie aangedikt dat we ondertussen met geld smijten. Het is dat de kapper en tandarts niet open zijn, anders zouden die het verhaal ook te horen krijgen.
Ja, gelijk afbetalen zou ik dan ook doen. Ben je gelijk van het gezeur af. Al is het natuurlijk even kijken wat je ervoor opzij zet. :)
Wij moesten toen wel lenen van mijn ouders en ondanks dat het gemoedelijk ging, echt lekker is het niet. Gelukkig is dat al jaren geleden betaald. :)
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:21:45 #83
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197800214
ik heb geen inkomsten vinden een boel mensen ook een hele hoop van. :+

mijn moeder heeft wel aan mij gevraagd of we (of eigenlijk dus mijn man niet de hypotheek aan hun kan lenen etc)
ik wil echt geen zaken doen met mijn ouders op die manier, is mijn moeder echt niet blij mee.

ze denkt dat we geld als water hebben en voelt zich heel zielig dat ze geen hypotheek kunnen krijgen.
maar als ze verstandiger om zouden gaan met het geld dat ze hebben zou dat een stuk makkelijker gaan.
pi_197800259
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Daarover gesproken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat verschrikkelijk verdrietig, gecondoleerd
pi_197800347
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:21 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik heb geen inkomsten vinden een boel mensen ook een hele hoop van. :+

mijn moeder heeft wel aan mij gevraagd of we (of eigenlijk dus mijn man niet de hypotheek aan hun kan lenen etc)
ik wil echt geen zaken doen met mijn ouders op die manier, is mijn moeder echt niet blij mee.

ze denkt dat we geld als water hebben en voelt zich heel zielig dat ze geen hypotheek kunnen krijgen.
maar als ze verstandiger om zouden gaan met het geld dat ze hebben zou dat een stuk makkelijker gaan.
Ohja altijd fijn als mensen zelf niet zo goed met geld zijn en dan wel vinden dat jij iets aan ze uit moet lenen. :D
Ik heb van mijn broer de wijze les geleerd dat je alleen geld moet uitlenen waarvan het geen probleem is als je het niet terug krijgt.
Weet dat mijn moeder ook altijd zei dat ze liever had dat ik geld van haar leende dan een studielening nemen want bij haar had ik geen rente. Ben nog steeds blij dat het niet nodig was, zou me denk ik veel schuldiger voelen als ik 'onnodig' geld uitgaf wanneer ik nog een lening bij mijn moeder had dan wanneer ik een DUO lening had gehad.

Ik vind het soms wel zonde hoeveel taboe er vaak is om over geld te praten, maar doordat er zulke uitgesproken meningen over zijn ontkom je daar ook niet echt aan.
pi_197800362
Wij hebben zelfs een hypotheek bij mijn schoonouders. Zij kregen anders geen rente op de bank en voor ons was het voordeliger met rente.
Maar dat staat allemaal officieel vast en betalen we gewoon maandelijks af.
Gelukkig zijn mijn ouders en schoonouders heel makkelijk wat dat betreft. Ze vragen er niet zomaar naar, en hebben geen oordeel over wat ze horen qua financiën.

Wat mijn vriend verdient wist mijn schoonvader lange tijd op de cent af, want hij was lang ook zijn werkgever :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:47:11 #87
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_197800608
@Morgan, gecondoleerd.

Het verbaast me dat er zo moeilijk over geld wordt gedaan binnen families!
Wij hebben het ook een poos erg krap gehad (eenverdiener) en dat de auto het ook nog begaf. Daarvoor hebben we geld kunnen lenen bij mijn ouders. We hebben jarenlang maandelijks een klein bedrag terugbetaald. Het laatste beetje konden we laten zitten.
Dat geeft toch wel wat lucht in krappe tijden.
Ik zou het naar mijn kinderen ook zo doen.
Bij mijn schoonouders hoeven we niet te lenen, die hebben het zelf niet ruim (en als ze eens wat extra's hebben, dan nemen ze het er gelijk ook van, waar ik wel begrip voor heb).
Maar in beide families wordt er dus wel over financiën gepraat.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_197800808
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:30 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben zelfs een hypotheek bij mijn schoonouders. Zij kregen anders geen rente op de bank en voor ons was het voordeliger met rente.
Maar dat staat allemaal officieel vast en betalen we gewoon maandelijks af.
Gelukkig zijn mijn ouders en schoonouders heel makkelijk wat dat betreft. Ze vragen er niet zomaar naar, en hebben geen oordeel over wat ze horen qua financiën.

Wat mijn vriend verdient wist mijn schoonvader lange tijd op de cent af, want hij was lang ook zijn werkgever :D
Ja, wij ook. Is een win-winsituatie inderdaad. Daardoor bespreken we ook een hoop financiële dingen met elkaar, zeker nu we een nieuw huis hebben gekocht maar ook toen wij ons testament opmaakten heb ik daarover bij mijn ouders advies gevraagd. Ik weet ook van mijn beide ouders redelijk hoe zij het in hun testament hebben geregeld voor ons.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197800834
Gecondoleerd, Morgan. Wat een verdriet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 18:13:14 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197801048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:47 schreef Grijs het volgende:
@:morgan, gecondoleerd.

Het verbaast me dat er zo moeilijk over geld wordt gedaan binnen families!
Wij hebben het ook een poos erg krap gehad (eenverdiener) en dat de auto het ook nog begaf. Daarvoor hebben we geld kunnen lenen bij mijn ouders. We hebben jarenlang maandelijks een klein bedrag terugbetaald. Het laatste beetje konden we laten zitten.
Dat geeft toch wel wat lucht in krappe tijden.
Ik zou het naar mijn kinderen ook zo doen.
Bij mijn schoonouders hoeven we niet te lenen, die hebben het zelf niet ruim (en als ze eens wat extra's hebben, dan nemen ze het er gelijk ook van, waar ik wel begrip voor heb).
Maar in beide families wordt er dus wel over financiën gepraat.
+1, wij hebben ook geleend van mijn ouders en netjes terugbetaald, geen enkel probleem. Zonder rente ook, dat vind ik zo vreemd als ouders dat doen bij hun kinderen :?

Morgan heel veel sterkte :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197801138
M'n tante heeft het niet zo breed, en ook wel eens gehad dat de auto het begaf die ze nodig had om op werk te komen maar geen geld had om een vervangende aan te schaffen. Toen heeft ze m'n vader gevraagd of ze het geld ervoor mocht lenen, auto uitgezocht, en heeft m'n vader die voor haar betaald en haar er veel veilige km's mee gewenst en dat ze het geld voor terugbetalen maar mooi zelf houdt. En dat hoorde ik dan van m'n nicht, want m'n vader is zo iemand die dat doet en er dan ook echt geen enkele dankbaarheid of wat dan ook voor verwacht, dus dat hoeft ook verder niemand te weten. Ik vind dat zo mooi O+

Hier ook erg open over de financiën, m'n ouders en m'n broertje en ik ook, beide kanten op. Ik weet bv ongeveer wat er aan hypotheek op t huis van m'n ouders zit, en zij hebben een behoorlijk goed idee hoeveel geld ik in aandelen/op de spaarrekening heb staan. Ook wel fijn, ik kan ze makkelijk om advies vragen.
pi_197801736
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, gelijk afbetalen zou ik dan ook doen. Ben je gelijk van het gezeur af. Al is het natuurlijk even kijken wat je ervoor opzij zet. :)

Ja Exode zou ik ook doen!
Met een meidenkwartet
pi_197801743
Gecondoleerd Morgan xx
Met een meidenkwartet
pi_197801779
Onze ouders hebben allebei geen geld ‘over’ en wat er is maken ze hopelijk allemaal zelf op. Wij hebben jarenlang iedere cent om moeten draaien. Veel van geleerd wel. Hoop dat wij onze kinderen ook kunnen helpen later. Het zijn er vier. Dus moet nog even goed blijven gaan met man’s carrière. En die van mij zodra ik weer aan t werk ga.
Met een meidenkwartet
pi_197802154
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:30 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben zelfs een hypotheek bij mijn schoonouders. Zij kregen anders geen rente op de bank en voor ons was het voordeliger met rente.
Maar dat staat allemaal officieel vast en betalen we gewoon maandelijks af.
Bij mijn ouders :Y
En zij een beetje bij ons. Wat een genot om je rente niet naar een bank te hoeven brengen maar naar mensen waar je om geeft.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197802159
Gecondoleerd Morgan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197802211
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

+1, wij hebben ook geleend van mijn ouders en netjes terugbetaald, geen enkel probleem. Zonder rente ook, dat vind ik zo vreemd als ouders dat doen bij hun kinderen :?

Morgan heel veel sterkte :*
Als je hypotheekrenteaftrek wil voor je lening ben je verplicht een marktconforme rente te betalen en in 30 jaar af te betalen.

Als je huis geen onderpand is, is die rente fors hoger dan de huidige hypotheekrentes.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197802793
Gecondoleerd Morgan. Wat ontzettend klote zeg! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_197802912
Onze vreugde over het heropenen van de scholen was helaas van korte duur :')

Net een brief van de koepelorganisatie ontvangen dat ze er voor kiezen om dicht te blijven. Regio Zuid, dus was sowieso nog maar 1 week tot aan de vakantie, maar toch... Vind het wel even zuur als ik eerlijk ben :{

Ik hou mezelf al deze hele crisis voor dat het écht geen makkelijke beslissingen zijn die genomen moeten worden, dus probeer steeds zo mild mogelijk te zijn qua kritiek. Maar de onderbouwing die ze erbij geven, is niet echt heel overtuigend...

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 03-02-2021 19:57:58 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:20:13 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197803715
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

+1, wij hebben ook geleend van mijn ouders en netjes terugbetaald, geen enkel probleem. Zonder rente ook, dat vind ik zo vreemd als ouders dat doen bij hun kinderen :?

Morgan heel veel sterkte :*
Ik zal nóóit meer vergeten.
Mijn man woonde in het huurhuis van zijn moeder. Samen met zijn broer en een vriend.
Zij woonde elders samen met haar vriend. Ze betaalden haar hier ook voor.
Door omstandigheden had mijn man de huur nog niet betaald, of een rekening... ik weet het niet meer precies. Hij was haar in ieder geval nog geld “schuldig”.
Met pakjesavond was er voor iedereen een cadeau, behalve voor mijn man.
Hij kreeg een briefje. Voor jou geen cadeau, maar de 25 euro hou ik in op je schuld.
(Iets in die strekking. Dit is 20 jr geleden)
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:21:55 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197803755
Damn :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:26:06 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197803814
Laat ik het zo zeggen. In ons/zijn testament is expliciet opgenomen dat zij helemaal niks krijgt.
pi_197803902
@amaranta :') Wat een serpent :N
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:33:34 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197803923
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:26 schreef amaranta het volgende:
Laat ik het zo zeggen. In ons/zijn testament is expliciet opgenomen dat zij helemaal niks krijgt.
Dat kan ik me voorstellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197803987
In mijn schoonfamilie is geld echt gedoe. Mijn zwager en schoonzus hebben al jaren een wedstrijd wie het meeste verdient. Ook alles moet duidelijk geld hebben gekost. Wij rijden een Kia, dat is echt heel raar. Want dat is geen BMW of Audi.

Daarom praat ik niet met ze over geld, ons interesseert het ook te weinig. Als ik maar leuk kan leven.

Morgan, red je het een beetje? Kom hier vooral je hart luchten he.
pi_197804147
Ah Morgan, gecondoleerd :{
pi_197804307
Morgan, gecondoleerd :*

Ik heb bij mijn moeder juist de andere situatie, mijn broertje en ik beheren haar geld en alle andere administratieve dingen die haar niet lukken. Zoals de scheiding destijds, de rechtszaak tegen onze vader etc. Ook niet heel prettig :X . Heb haar 1x geld geleend voor haar verhuizing, kreeg ik een jaar later ineens de vraag of ik dat geld terug kon betalen :? . Gelukkig hadden we alles goed gedocumenteerd. Met mijn schoonouders hele andere, fijne gesprekken hierover. Gelukkig.
pi_197805199
@amaranta Wat een sekreet. :o Zo iemand zou je nooit meer iets aanbieden als ze op bezoek komt.
Of ook de rekening presenteren. :')

Ik kan an sich wel met mijn ouders etc. wel praten over geld hoor. Maar toen die schuld er lag, was het moeilijker. Dus ik nuanceer even mijn eerdere uitspraak. :)

Ik heb wel een rare zus. Ze is nogal jaloers en haar kan je beter niets vertellen over geld of andere zaken binnen onze familie.
Zo is mijn broertje ‘bij wijze van’ straatarm. Liep op oude, kapotte schoenen. Dus mijn ouders hebben gezegd dat hij gewoon een paar goede schoenen moet uitzoeken en een nieuwe broek. Zij betalen dat dan gewoon want hij heeft echt die centen niet.
Dus nu mag mijn zus zoiets niet weten want die wordt jaloers terwijl het mij echt totaal niet kan bommen wie wat krijgt.
Zo gingen mijn ouders ooit een weekend weg met mijn zus en haar man. Op de hotelkamer van mijn zus gingen ze een avondje een spelletje doen en dus ook wat drinken en snacken.
Kregen mijn ouders de volgende dag de rekening (!) voor de boodschappen die daarvoor waren opgegaan. :X
Of dat mijn ouders de entree hebben betaald voor de Beekse Bergen. Ging ze ook pinnig op reageren. :')
pi_197805201
Morgan, gecondoleerd :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197805409
Sterkte Morgan :* :’(

Ja, sommige scholen open, andere dicht, quarantaine, bso’s dicht.. ik vind het gewoon even niet zo leuk meer...

Pfff geld. Mijn moeder en vader gingen na de scheiding heel veel ruzie maken over geld voor ons. En het kwam erop neer dat ik vanaf mijn 18de niets meer kreeg en alles zelf moest betalen incl studie (en kostgeld toen ik nog thuis woonde). Nog 5 jaar afbetalen, dan ben ik klaar :) Nu klaagt vooral mijn moeder nog altijd geld, maar daar wil ik niets meer over horen.. (en mijn pa momenteel ook, maar die werkt een soort horeca en is al bijna een jaar dicht... dus dat mag ;) ) .
Gelukkig kreeg ik een vent met hele lieve schoonouders, die het niet erg vinden om iets te lenen aan ons en eigenlijk te lief zijn als het om geld gaat).

Ok, hebben jullie zin in een klein beetje leedvermaak? Ik was een beetje depri door alles vandaag, dus had voor mezelf een heerlijke flesje wijn gekocht en een reep Tony’s O+ . Dus ik had die reep klaar gelegd met mijn favo (laatste) zakje thee. Kom ik net van boven, heeft manlief die reep opgegeten incl mijn zakje favo thee... dus ik chagrijnig, en schenk het hele flesje wijn in een keer in een glas... voelen jullie hem aankomen? Ik gooi het glas om :(
pi_197805494
Ai loj. Daar zou ik ook chagrijnig van worden
pi_197805854
Wat een pech Loj -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197805869
Ik moest lachen Loj :@ :P

Die verhalen over jullie ouders af en toe :X
Mijn ouders hebben het een tijd erg moeilijk gehad financieel (bestolen door een criminele Belg die het naar Rusland heeft doorgesluisd), maar dan nog deden ze heel erg hun best om ons er niet mee te belasten. Ik heb uiteindelijk wel een flinke schuld bij DUO daardoor, maar daar komen we wel weer overheen.
En nu ze weer een beetje ruimte hebben geeft mama regelmatig zomaar iets. Of ze pakt extra uit met een verjaardag/Sinterklaas.
Als ik dan de verhalen hier ooit lees, dan waardeer ik mijn (schoon)ouders alleen nog maar meer. Wat een schatten zijn het O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 22:31:27 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197805922
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als je hypotheekrenteaftrek wil voor je lening ben je verplicht een marktconforme rente te betalen en in 30 jaar af te betalen.

Als je huis geen onderpand is, is die rente fors hoger dan de huidige hypotheekrentes.
Ja maar dan heb je het echt over een officiële lening. Ik bedoel leningen voor auto's, reparaties etc. Daar vraag je toch geen rente voor?

quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zal nóóit meer vergeten.
Mijn man woonde in het huurhuis van zijn moeder. Samen met zijn broer en een vriend.
Zij woonde elders samen met haar vriend. Ze betaalden haar hier ook voor.
Door omstandigheden had mijn man de huur nog niet betaald, of een rekening... ik weet het niet meer precies. Hij was haar in ieder geval nog geld “schuldig”.
Met pakjesavond was er voor iedereen een cadeau, behalve voor mijn man.
Hij kreeg een briefje. Voor jou geen cadeau, maar de 25 euro hou ik in op je schuld.
(Iets in die strekking. Dit is 20 jr geleden)
Wat ontzettend pijnlijk :X

Mijn oma was ook zo. Kregen alle kinderen een envelopje met geld maar mijn ouders een lege enveloppe omdat ze eerder iets anders hadden gekregen. Dan schaam je je toch kapot :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 22:36:44 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197806001
Ik ben echt zo blij met mijn ouders O+ Mijn ouders zijn ook onze werkgever dus ze weten precies wat we verdienen maar ze weten ook precies wat de erfenis van mijn schoonmoeder precies inhoudt, daar kunnen we gewoon met ze over praten.

Wat soms wel lastig is is dat wij veel meer verdienen dan mijn broer en zus terwijl zij veel ouder zijn. Wij betalen daardoor ook altijd meer voor gezamenlijke dingen. Ik kan daar niet heel erg van wakker liggen maar het is wel eens lastig als je met z'n allen iets moet betalen en de anderen eigenlijk geen cent te makken hebben :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:43:08 #116
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197806097
Een lege enveloppe? geef dan helemaal niets :')

Ben echt blij met mijn eigen en schoonfamilie als ik dit zo lees.
Geen leningen oid, maar nooit gezeik over geld.
We verdienen ook allemaal een beetje gelijk en dat zal ook wel schelen.
Als we met broer/zus/vrienden iets onderling ondernemen dan delen we altijd door het aantal hoofden.
En als de ander niet wil dan is dat ook goed.
pi_197806112
@Loj -O-

Mijn vader heeft geen geld. Althans, voldoende voor zichzelf in de vorm van een klein spaarpotje, maar niets noemenswaardigs. Mijn moeder had jarenlang een progressieve hersen/spierziekte en mijn vader verzorgde haar fulltime met een PGB. Echt geen vetpot en zeker geen fijne situatie want je moest elke keer maar hopen dat je voor het volgende jaar/de volgende paar jaar weer budget toegekend kreeg. Hij gaat nu bijna met pensioen en ik heb ook ontdekt dat hij maar heel weinig pensioen gaat krijgen ondanks dat hij bijna 50 jaar gewerkt heeft. Ik vind dat enorm sneu voor hem.

Mijn schoonvader heeft meer dan genoeg geld en schuift ons regelmatig iets toe. Ik vind altijd dat ik dat geld nuttig moet besteden dus we kochten er o.a. dakkapellen van en zonnepanelen. Ondanks dat we het geld echt krijgen en niets lenen voel ik me toch altijd een beetje bezwaard als we dan luxe dingen aanschaffen. Zo kocht ik deze maand een nieuwe telefoon van mijn eigen bonus, maar dat was net na zijn schenking en dat voelt dan alsnog alsof ik het gekregen geld niet nuttig besteed. Hij zal er zelf nooit iets over zeggen overigens, het zal 'm werkelijk een worst wezen wat wij ermee doen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:45:45 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197806130
Ach Morgan... wat enorm verdrietig... Heel veel sterkte. Voor nu, maar zeker ook voor straks. :*

@Phaidra Hij traint 2x in de week en 1x wedstrijden. Bij rugby is het tot op de leeftijd van 13/14 qua trainingen en wedstrijden relatief ongedwongen. Geen echte competitie bijvoorbeeld. Per speeldag een aantal wedstrijdjes tegen een aantal tegenstanders. Het zijn dan een soort mini-toernooitjes met nog niet een enorm doel van kampioenschap oid in het verschiet.

Wat balen van de blessures bij jou joh! Maar goed, wie weet...
***
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:02:53 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197806393
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:51 schreef twist02 het volgende:
Onze vreugde over het heropenen van de scholen was helaas van korte duur :')

Net een brief van de koepelorganisatie ontvangen dat ze er voor kiezen om dicht te blijven. Regio Zuid, dus was sowieso nog maar 1 week tot aan de vakantie, maar toch... Vind het wel even zuur als ik eerlijk ben :{

Ik hou mezelf al deze hele crisis voor dat het écht geen makkelijke beslissingen zijn die genomen moeten worden, dus probeer steeds zo mild mogelijk te zijn qua kritiek. Maar de onderbouwing die ze erbij geven, is niet echt heel overtuigend...
Die onderbouwing is heeeeeel bijzonder en amper te rijmen met het vak leerkracht. Ik werk in dat gebied en was veel bezig qua noodopvang regelen etc. Ben benieuwd hoeveel mopperen de ouders we nu krijgen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 23:06:38 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197806443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Een lege enveloppe? geef dan helemaal niets :')

Ben echt blij met mijn eigen en schoonfamilie als ik dit zo lees.
Geen leningen oid, maar nooit gezeik over geld.
We verdienen ook allemaal een beetje gelijk en dat zal ook wel schelen.
Als we met broer/zus/vrienden iets onderling ondernemen dan delen we altijd door het aantal hoofden.
En als de ander niet wil dan is dat ook goed.
Nee want anderen mogen natuurlijk niet weten dat je zo schraal bent :{w
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197807190
Ik ben er vandaag achtergekomen dat mijn parkeersensoren van achteren niet meer naar behoren werken. ;( :@ Tegen de auto van de nieuwe buren gebutst. :|W
  donderdag 4 februari 2021 @ 00:50:21 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197807238
Oeps :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:07:33 #123
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197808120
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 00:39 schreef vencodark het volgende:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat mijn parkeersensoren van achteren niet meer naar behoren werken. ;( :@ Tegen de auto van de nieuwe buren gebutst. :|W
Oeps....!
Mijn ouders hebben ze een keer (per ongeluk) uitgezet en vonden de garage deur heel dichtbij komen. Die waren er gelukkig op tijd bij.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_197808229
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Gecondoleerd lieve Morgan! Wat een rollercoaster toch, ongelooflijk. Sterkte voor jullie :*.
pi_197808357
Vandaag krijgen wij de sleutel. Ik zag net dat de rente nog iets gedaald is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:54:15 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197808511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:07 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Oeps....!
Mijn ouders hebben ze een keer (per ongeluk) uitgezet en vonden de garage deur heel dichtbij komen. Die waren er gelukkig op tijd bij.
Bij F in de auto zitten ze ook en soms voor het stoplicht gaan ze dan piepen door een grasspriet ofzo en als ik dat te lang irritant vind doe ik de sensoren ook uit. Maar dan moet je er idd wel aan denken ze weer aan te zetten. :X

F_r, veel plezier vandaag!
***
pi_197808562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:37 schreef F_r het volgende:
Vandaag krijgen wij de sleutel. Ik zag net dat de rente nog iets gedaald is.
Enjoy
pi_197808603
Ah nee Venco, dat is balen! Veel schade?

Mijn moeder is echt de allerliefste moeder van de hele wereld. Die bemoeit zich echt 0 met financiën of wat dan ook. Mijn vader was ook echt een lieverd. Ik lijk sprekend op hem, heb zelfs zijn enorm flauwe humor.

Mijn schoonouders zijn aparte mensen, laten we daar verder maar op houden. Ze houden veel van hun 4 kinderen en de 6 kleinkinderen maar laten dat vaak nogal apart blijken.

Mijn vriendin staat dus voor de klas en heeft enorm veel zin om weer echt te starten. Ze baalt alleen dat de protocollen zo laat komen en lekker vol aannames staan (en onmogelijke regels).
Ook de mondkapjes voor leerkrachten, juist met lesgeven is het zien van de mond zo belangrijk. Ze gaat hem dus wsl niet dragen (is vooralsnog ook niet verplicht)

Laten we als ouders ons maar gaan instellen op offline, online, offline, online and so on voor de rest van het schooljaar.
pi_197808650
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:20 schreef amaranta het volgende:

[..]


Ik zal nóóit meer vergeten.
Mijn man woonde in het huurhuis van zijn moeder. Samen met zijn broer en een vriend.
Zij woonde elders samen met haar vriend. Ze betaalden haar hier ook voor.
Door omstandigheden had mijn man de huur nog niet betaald, of een rekening... ik weet het niet meer precies. Hij was haar in ieder geval nog geld “schuldig”.
Met pakjesavond was er voor iedereen een cadeau, behalve voor mijn man.
Hij kreeg een briefje. Voor jou geen cadeau, maar de 25 euro hou ik in op je schuld.
(Iets in die strekking. Dit is 20 jr geleden)
Omg. :{

Zoiets heeft mijn moeder ook eens gedaan bij mijn ex, de vader van L & R: toen we ons eerste huisje huurden, leende hij een spade van haar. Die brak tijdens het spitten in de tuin. Voor zijn verjaardag kreeg hij toen de boodschap dat ie geen nieuwe hoefde te kopen voor haar: ze gaf hem die kapotte spade. *O*

-O-
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:11:10 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197808694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:37 schreef F_r het volgende:
Vandaag krijgen wij de sleutel. Ik zag net dat de rente nog iets gedaald is.
Gefeliciteerd!

De gedaalde rente heeft toch geen effect op jullie hypotheek?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:22:45 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197808861
Toen ik 20 jaar geleden heel krap zat en de wasmachine kapot ging kreeg ik van mijn ouders een nieuwe, waarbij mijn vader in de winkel zei "Ik wil haar de komende 10 jaar niet weer huilend aan de lijn hebben dat de wasmachine kapot is", en kocht een Miele voor me O+
Met die machine begon mijn liefde voor het merk.

Hij draait nog steeds, maar de laatste 8 jaar bij mijn oudste zoon thuis.

Die kocht een tijd geleden de auto van mijn vader en zou een aanbetaling doen van meer dan de helft en de rest zou hij renteloos in X maanden afbetalen.
Zodra hij die aanbetaling gedaan had heeft mijn vader dat verdeeld over de kinderen en kleinkinderen (en hetzelfde bedrag van de resterende schuld van mijn zoon afgetrokken) O+

Aan de andere kant gaat hij wel met afschrijving lopen rekenen over de spullen die wij hier vorig jaar in dit appartement hebben aangebracht en waar zij gaan wonen als ons huis klaar is :')

Over mijn schoonouders zeg ik even niks als het om geld lenen in noodgevallen gaat.
Laat ik het er maar op houden dat ik dan wel gelijk mijn ouders bel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197808966
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Omg. :{

Zoiets heeft mijn moeder ook eens gedaan bij mijn ex, de vader van L & R: toen we ons eerste huisje huurden, leende hij een spade van haar. Die brak tijdens het spitten in de tuin. Voor zijn verjaardag kreeg hij toen de boodschap dat ie geen nieuwe hoefde te kopen voor haar: ze gaf hem die kapotte spade. *O*

-O-
Wow...
-O-
pi_197809213
Hebben jullie ook vrienden die een Tikkie sturen voor 1 drankje? Die verhalen hoor je ook wel eens, dat zou ik echt heel vervelend vinden. Als iemand het lastig heeft financieel, snap ik dat het wellicht anders is, maar dan betaal je toch meteen de drankjes voor beide lijkt me.

Mijn moeder heeft het niet breed, die moet rondkomen van haar AOW en een klein nabestaandenpensioen. Wij brengen allemaal met regelmaat een maaltje voor haar en nemen haar minstens 1 keer per jaar mee een weekendje weg.
De hypotheek is gelukkig afbetaald, ze heeft een deel weer opgenomen voor een nieuwe badkamer, dat vond ze enorm lastig. Ze wilt het gehele huis aan ons nalaten. Wij vinden dat onzin, leef lekker.

Ik heb vanmiddag vrij, laatste thuisonderwijs donderdag, B en ik gaan er een feestje van maken samen. Hij wilt voetballen met zijn nieuwe bal en Animal Crossing doen op de Switch. Priklimo erbij, chipjes, hoppa!

Vriendin is naar school, overleg over hoe te openen maandag. Ik geloof dat ze de halve school gaan verbouwen, met name voor groep 7 en 8 is het een hoop geregel.
pi_197809362
oef sommige ouders....

Hopelijk niet veel schade venco
pi_197809364
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

De gedaalde rente heeft toch geen effect op jullie hypotheek?
lagere maandlasten
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:02:19 #136
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197809389
Over familie&geld-verhalen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:03:15 #137
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197809399
Och Morgan: gecondoleerd. ;( Wat een bizar heftige tijd voor jullie, veel liefs gewenst :*
pi_197809401
En dan wordt je ziek wakker |:( . Ugh. Sta nu op de parkeerplaats van werk te wachten tot ik het testgebouw in mag, daarna weer terug naar huis.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:07:44 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197809464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:00 schreef F_r het volgende:

[..]

lagere maandlasten
Okay, dus de rente is niet vastgezet op het moment dat de hypotheekbank een renteaanbod deed?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:09:18 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197809490
Mijn moeder is zo iemand die na een kopje koffie in de stad een tikkie stuurt voor 2,50. Of die 'best dichterbij het centrum wilde parkeren, maar niet op haar kosten' toen ze ooit mee vroeg naar de markt (ik was zwanger van prul en had continu harde buiken en kon niet ver lopen). Ook de '8 mandarijnen voor 2 euro' op de markt kan tot een tikkie leiden als ik er twee opeet... Ik ben er inmiddels aan gewend. Ze bedoelt het niet rot, maar is gewoon zo. Het is geen 'niet gunnen', maar ze denkt dat wij het veel beter hebben dan zij en dat dit daarom logisch is. Prul krijgt dan wel weer een ijsje ofzo in de stad, maar ik moet m'n bolletje zelf afrekenen. Achja...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:09:24 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197809493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:02 schreef Nanukerst het volgende:
Over familie&geld-verhalen..

Damn Nanu... dat is echt wel dieptriest :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:09:59 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197809501
quote:
17s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:03 schreef douche-eendje het volgende:
En dan wordt je ziek wakker |:( . Ugh. Sta nu op de parkeerplaats van werk te wachten tot ik het testgebouw in mag, daarna weer terug naar huis.
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:10:03 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197809503
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, dus de rente is niet vastgezet op het moment dat de hypotheekbank een renteaanbod deed?
Hadden wij ook niet hoor. Hij kon wel dalen, maar niet stijgen. Scheelde ons toen 0,1 procentpunt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197809549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, dus de rente is niet vastgezet op het moment dat de hypotheekbank een renteaanbod deed?
Ja, net zoals bij Tink hij kon niet stijgen maar wel dalen. Wij hebben dit huis al ruim een half jaar geleden gekocht. Hadden dus ook minder keus qua aanbieders
pi_197809563
quote:
17s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:03 schreef douche-eendje het volgende:
En dan wordt je ziek wakker |:( . Ugh. Sta nu op de parkeerplaats van werk te wachten tot ik het testgebouw in mag, daarna weer terug naar huis.
beterschap
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:14:31 #146
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197809575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:09 schreef Tink89 het volgende:
Mijn moeder is zo iemand die na een kopje koffie in de stad een tikkie stuurt voor 2,50. Of die 'best dichterbij het centrum wilde parkeren, maar niet op haar kosten' toen ze ooit mee vroeg naar de markt (ik was zwanger van prul en had continu harde buiken en kon niet ver lopen). Ook de '8 mandarijnen voor 2 euro' op de markt kan tot een tikkie leiden als ik er twee opeet... Ik ben er inmiddels aan gewend. Ze bedoelt het niet rot, maar is gewoon zo. Het is geen 'niet gunnen', maar ze denkt dat wij het veel beter hebben dan zij en dat dit daarom logisch is. Prul krijgt dan wel weer een ijsje ofzo in de stad, maar ik moet m'n bolletje zelf afrekenen. Achja...
Respect dat je daar zo in staat. Ik zou dat nog best ingewikkeld vinden denk ik.
pi_197809592
Jeetje Nanu, dat is echt naar. Iets wat vooraf uitgesproken had moeten worden lijkt mij.

Wij zijn vorig jaar, eind februari, met mijn moeder naar Londen gegaan. Normaal blijven we in Nederland voor het weekendje weg, maar ze wilde zo graag een keer naar Londen. Dus mijn zus en ik hebben dat geregeld, alles geboekt etc. Wel meteen heel duidelijk gezegd: mam, we betalen daar alles, ook het eten en de uitjes maar vliegticket en hotel moet je zelf betalen.
We zijn achteraf zooooo blij dat we gegaan zijn, net voor de lockdown en zo'n fijn weekend gehad. Mijn moeder teert daar nog op. En nu zou het ook moeilijker zijn, ze is sindsdien 2 keer geopereerd en is daar niet bepaald mobieler van geworden.

Over 2 weken komt ze hier voor B zijn verjaardag en betalen wij haar hotelkamer, dat vindt ze best lastig, maar ze accepteert het gelukkig wel.

Heh bah Douche Eendje, hopelijk valt het mee.

We kunnen ons ook voorbereiden op een hoop snottende kinderen vanaf volgende week natuurlijk. Dat heb ik niet gemist de afgelopen tijd.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:37 #148
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197809661
Ach, het past verder wel bij de ietwat vreemde relatie die ik heb met mijn familie. In die zin had ik niet zo verrast hoeven zijn. We hebben het betaald zonder gezeur, want ik wilde niet dat Oudste er op enige manier iets van mee kreeg. Hij heeft een fantastisch weekend gehad en mooie herinneringen gekweekt daar, dat is heel wat waard. O+
pi_197809690
@Nanukerst Dat is wel echt een dieptepunt. Dat hadden ze wel even duidelijker mogen communiceren. Of ze zijn later van gedachten veranderd? :?

Mijn ouders trakteren weleens en wij hen. En ik neem bijvoorbeeld regelmatig wat lekkers uit de winkel voor ze mee.
Maar als ik specifiek boodschappen haal of mijn moeder voor ons, dan verrekenen we dat weer wel. Is toch anders.
En ik geef makkelijk spullen weg of koop een aardigheidje.
Voor mijn zus en broertje hetzelfde. Toen mijn schoonzus zwanger was, heeft ze 2 volle dozen nieuwe en oude (van onze kinderen) spullen gehad. De verzendkosten betaald ze dan zelf (UK).
pi_197809756
Oh en wat die schade aan de auto betreft: het was donker toen ik vertrok en kwam met donker thuis. Op het eerste gezicht zie ik er niets aan. Wellicht was het trekhaak tegen trekhaak. :?
Ik kijk vanmiddag met daglicht wel.
Ik ben wel zo eerlijk om heel secuur te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 04-02-2021 10:34:32 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:34:33 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197809903
Ik haal op vrijdag 4 broden bij de bakker en dan haalt mijn oudste zoon er 2 bij mij op, voor wij weer in de regio woonden haalde ik het en bracht zijn brood bij hem thuis, of hij haalde het en ik haalde het dan later bij hem thuis op.
Maar in 90% van de gevallen haal ik het brood, ik haal het echt niet in mijn hoofd om hem vervolgens voor die 2 broden te laten betalen, andersom ook niet, maar 9 van de 10 keer zijn wij degenen die het brood halen.
Ook toen de bakker in hun dorp (waar ze op maandag brood halen) gesloten was wegens corona en hij dus aan mij vroeg bij onze bakker extra brood mee te nemen niet, het komt absoluut niet in me op.

Aan de andere kant; toen mijn schoondochter net bevallen was en wij veel dichterbij de Prenatal woonden dan zij en mijn zoon vroeg of ik een extra voedingsBH mee kon nemen had ik ook zoiets van "joh, laat maar" maar toen stortte hij het aankoopbedrag dus zonder betaalverzoek op mijn rekening :')

Met ouders uit eten komt het niet in me op om zelf voor ons eten te betalen, als ik mijn zoon en schoondochter uitnodig uit eten te gaan verwacht ik ook niet dat ze meebetalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:05 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197809910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hadden wij ook niet hoor. Hij kon wel dalen, maar niet stijgen. Scheelde ons toen 0,1 procentpunt.
Oh, dat is wel lekker!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197810002
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 00:39 schreef vencodark het volgende:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat mijn parkeersensoren van achteren niet meer naar behoren werken. ;( :@ Tegen de auto van de nieuwe buren gebutst. :|W
Oeps
pi_197810074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat is wel lekker!
b=
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hadden wij ook niet hoor. Hij kon wel dalen, maar niet stijgen. Scheelde ons toen 0,1 procentpunt.
Bij ons 0,2 hij is echt vandaag nog aangepast
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:48:55 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197810122
Mijn ouders proberen het wel heel eerlijk te verdelen en mijn moeder was dus blij dat ik 19 jaar na mijn eerste kind nog een tweede kind kreeg, want dat was voor haar zoveel makkelijker: 2 kinderen die ieder ook weer 2 kinderen hebben, dan is er niemand bevoordeeld of benadeeld :D :')
Dat had ze die tussenliggende 17 jaar best lastig gevonden, dat haar ene dochter 1 kind had en haar andere dochter 2 kinderen, want ja; wat als je dan iedereen X euro geeft? Dan heeft huishouden 1 minder gehad dan huishouden 2 :D _O- _O- _O-

Not kidding.

Mijn vader geeft de kleinkinderen bijzondere cadeau's op verjaardagen met een bijzonder getal, dus op hun 5de verjaardag allemaal levenslid van het Utrechts Landschap, voor hun 7de verjaardag een aandeel Fort de Bilt (wat dus nog best een uitdaging was toen Soneal 7 werd, want die is 17, 18 en 19 jaar jonger dan de andere kleinkinderen) voor hun 12de gaat hij met het kind dat 12 wordt naar Engeland waarbij het kind de keuze heeft tussen Londen en een andere locatie in Engeland; dat moeten we dus nog maar eens zien over 2 jaar, want mijn vader is inmiddels ook 79, en ik kan niet in inschatten of hij daar dan nog gezond genoeg voor is.
Mijn oudste en de oudste van mijn zusje schelen maar een paar maanden, en haar jongste is ook maar anderhalf jaar jonger, dus toen de oudste twee 18 werden heeft mijn vader ze alledrie een week meegenomen naar Athene (de jongste moest beloven dat hij ook 18 zou worden).
Ik was net zwanger van Soneal toen ze die reis maakten, en de kans dat mijn vader daar nog toe in staat is als Soneal 18 is is natuurlijk vrij klein.
Eerlijk gezegd hoop ik dat hij daar een soort van fonds voor maakt zodat de drie "groten" dan met Soneal zo'n reis kunnen maken, want ze hebben het erg leuk gehad en veel geleerd, plus dat het erg goed was voor de onderlinge bonding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197810158
Mijn moeder geeft ons regelmatig iets. Zoals laatst, dat we de keuken even opnieuw zouden inrichten, komt ze aanzetten met allemaal bakken om spullen in te ordenen O+
Gisteren was ik in de supermarkt voordat ik de kinderen bij haar op ging halen, en toen vroeg ze of ik wat dingen mee wou nemen. Dat ga ik haar dan echt niet laten betalen.

Ik ben ontzettend blij dat we dit soort dingen samen kunnen regelen zonder scheve gezichten.

En dat heb ik eigenlijk met vrienden ook. We splitten alles altijd, maar houden daarbij wel rekening met elkaar. Mijn zusje bijvoorbeeld drinkt nooit alcohol en heeft ook geen hoog inkomen. Dan halen we voor haar altijd de drank van een rekening bij een etentje. Niemand doet daar moeilijk over.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197810218
Wat lief Leandra, dat daar zoveel aandacht en traditie achter zit O+
Mijn zusjes geven voor verjaardagen van mijn kinderen ook belevenissen: dierentuin, uitgebreide logeerpartij, zoiets. Vinden de kinderen heel leuk ook.
En afgelopen vrijdag kreeg S. van mijn jongste zusje pianolessen van haar cadeau (ze is afgestudeerd docent muziek) O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:02:33 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197810380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:45 schreef F_r het volgende:

[..]

b=
[..]

Bij ons 0,2 hij is echt vandaag nog aangepast
Dat is wel een fors verschil nog, wij hebben in april het rentevoorstel getekend (en in september ging de hypotheek lopen) maar dat zou een maand geleden 0.03% lager zijn, een week geleden 0,07% lager en vandaag 0,1% lager.

Volgens mij was het in september net weer wat aan het dalen richting het niveau van april, maar ik zag wel dat de rentes in juni bijvoorbeeld fors hoger waren, dus dan zijn de verschillen ook groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197810421
Wat lief allemaal!

Mijn man is heel erg gefocussed op dat alle vier onze meiden evenveel krijgen. Dat was vroeger bij hem thuis nl heel anders. Zijn jongere broers kregen allesssss (toen was er vast meer financiele ruimte...). Hij heeft alles moeten lenen. Heel erg oneerlijk verdeeld wast dat.
Met een meidenkwartet
pi_197810678
Mijn ouders en mijn jongste zusje zijn daar ook heel erg op gefocussed.

Mijn ouders hebben het financieel erg goed, en schenken de kleinkinderen elke maand een bedrag, en bij geboorte een cadeautje. Mijn jongste zusje heeft nog geen kinderen en heeft al meerdere keren gezegd dat haar kinderen dat geld ook wel moeten krijgen, en dat dat dat wel vast moet liggen, etc voor het geval mijn ouders overlijden. Ik snap het, aan de ene kant. Aan de andere kant, pfffff....Die angst om te kort te komen, daar kan ik niet zo goed mee om gaan...
pi_197810692
Ach, het is niet dat ik zelf om teruggave van boodschappengeld verlegen zit. Maar zo is het altijd gegaan. Zij vraagt geld terug of ze wilt weten wat het heeft gekost. Dat vind ik niet erg. Als je maar weet dat je het erover eens bent. :)
pi_197810776
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn ouders en mijn jongste zusje zijn daar ook heel erg op gefocussed.

Mijn ouders hebben het financieel erg goed, en schenken de kleinkinderen elke maand een bedrag, en bij geboorte een cadeautje. Mijn jongste zusje heeft nog geen kinderen en heeft al meerdere keren gezegd dat haar kinderen dat geld ook wel moeten krijgen, en dat dat dat wel vast moet liggen, etc voor het geval mijn ouders overlijden. Ik snap het, aan de ene kant. Aan de andere kant, pfffff....Die angst om te kort te komen, daar kan ik niet zo goed mee om gaan...
Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar mijn schoonzusje en zwager hebben geen kinderen, en dat gaat ook niet meer gebeuren. Mijn schoonouders hebben het financieel heel goed, en de kinderen krijgen dus ook regelmatig iets. Mijn schoonzusje is wel het type dat daar een oneerlijke verdeling in ziet (al zou ze dat nooit zeggen, dat dan weer niet). Ik denk dat mijn schoonouders het daar best lastig mee hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:24:19 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197810792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:04 schreef Cathmar het volgende:
Wat lief allemaal!

Mijn man is heel erg gefocussed op dat alle vier onze meiden evenveel krijgen. Dat was vroeger bij hem thuis nl heel anders. Zijn jongere broers kregen allesssss (toen was er vast meer financiele ruimte...). Hij heeft alles moeten lenen. Heel erg oneerlijk verdeeld wast dat.
Dat is idd ook flauw.
Ik denk dat mijn moeder dat daar ook wel van heeft, hoewel zij wel de jongste was, was haar oudere broer het lievelingetje van hun moeder.
Dat ging zelfs zo ver dat hij een auto kreeg, hun moeder zelfs de benzine betaalde maar als mijn moeder daar in wilde rijden ze benzinegeld aan haar broer moest betalen :X

Ik ben benieuwd hoe hij zich wat dat betreft ontwikkeld had als hij niet verongelukt was (in diezelfde auto).
En wederom door een centenkwestie.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197810826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar mijn schoonzusje en zwager hebben geen kinderen, en dat gaat ook niet meer gebeuren. Mijn schoonouders hebben het financieel heel goed, en de kinderen krijgen dus ook regelmatig iets. Mijn schoonzusje is wel het type dat daar een oneerlijke verdeling in ziet (al zou ze dat nooit zeggen, dat dan weer niet). Ik denk dat mijn schoonouders het daar best lastig mee hebben.
Mijn zusje wil zeker wel kinderen, maar voelt zich altijd achtergesteld. Dat er teveel rekening gehouden wordt met onze kinderen als we iets met z'n allen doen (deden, pre-corona:(), dat ze zich teveel moet aanpassen, dat we het teveel over de kinderen hebben, etc. etc. etc.

Ik heb wat dat betreft ook wel angst voor wanneer beide ouders overleden zijn, hoe dat geregeld zal worden. Maar goed, die zorgen zijn hopelijk voor later...
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:30:35 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197810896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn zusje wil zeker wel kinderen, maar voelt zich altijd achtergesteld. Dat er teveel rekening gehouden wordt met onze kinderen als we iets met z'n allen doen (deden, pre-corona:(), dat ze zich teveel moet aanpassen, dat we het teveel over de kinderen hebben, etc. etc. etc.

Ik heb wat dat betreft ook wel angst voor wanneer beide ouders overleden zijn, hoe dat geregeld zal worden. Maar goed, die zorgen zijn hopelijk voor later...
Oh, dat zijn van die types die nog veel erger gaan worden qua verwachten dat er rekening gehouden moet worden met de kinderen als ze zelf kinderen krijgt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197810955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn zusje wil zeker wel kinderen, maar voelt zich altijd achtergesteld. Dat er teveel rekening gehouden wordt met onze kinderen als we iets met z'n allen doen (deden, pre-corona:(), dat ze zich teveel moet aanpassen, dat we het teveel over de kinderen hebben, etc. etc. etc.

Ik heb wat dat betreft ook wel angst voor wanneer beide ouders overleden zijn, hoe dat geregeld zal worden. Maar goed, die zorgen zijn hopelijk voor later...
Herkenbaar. Hier een jaloerse zus op dat gebied. Heeft geen kinderen, wilt ze ook niet en is al gauw bang dat zijzelf achter gesteld wordt of te weinig aandacht krijgt.
pi_197810958
och wat een gedoe allemaal..Ik ben zelf enigst kind en in de familie is er geen gedoe over geld. We zijn best open daarin.. Hopelijk later mijn kinderen ook geen gedoe. Al ga ik écht niet bijhouden dat t 100 procent eerlijk is, dat kan nooit er zijn nou eenmaal ook verschillen in behoeften, noodzaak enz..
Ook met vrienden.. In de tijd dat zij al wel verdienden en ik niet splitten we alles netjes en hoefde ik minder te betalen als ik bv geen toetje nam.. Later was dat met een werkloze vriendin.. Maar nu iedereen prima verdiend splitten we wel bij weekendjes enzo, maar niet meer met eten ook al eten we bij de een vaker dan bij de ander..
Wel nog altijd geel precies met cadeaus..

oh Leandra, wat een verhaal.. wat naar..
pi_197810966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat zijn van die types die nog veel erger gaan worden qua verwachten dat er rekening gehouden moet worden met de kinderen als ze zelf kinderen krijgt....
dat ja..
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:36:05 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197810997
Als ik mijn post met spoiler teruglees denk ik alleen maar "Het is het niet waard..."
Dat zijn van die dingen die ik eigenlijk amper in tekst zie staan, ik ken het verhaal door en door, maar ik lees het eigenlijk nooit, en dan is het gewoon zo confronterend.

Ik zat net gewoon naar mijn eigen tekst te staren en Soneal zegt "Wat is er? Je kijkt zo.... ".
Het leven is te kort om moeilijk te doen over geld (juist wanneer je het wel hebt), en het wordt er niet langer of beter van als je er wel moeilijk over doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197811026
Ik ben bijna blij dat er bij ons thuis eigenlijk bijna geen geld was. We kwamen net rond en kochten nieuwe meubels op afbetaling als dat nodig was, want zo in 1x konden we dat gewoon niet betalen. Studie heb ik ook zelf bekostigd, met maximaal aanvullende beurs omdat mijn moeder rond moest komen van een weduwepensioen. Ik waardeer het daarom des te meer dat wij het nu financieel een heel stuk beter hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197811058
Wat vervelend hé dat dat zo kan spelen in families. Bij mijn man en zijn broers en zussen absoluut geen probleem. Geen verwijten. Wel het sterke gevoel dat het voor onze kinderen anders moet.
Met een meidenkwartet
pi_197811076
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben bijna blij dat er bij ons thuis eigenlijk bijna geen geld was. We kamen net rond en kochten nieuwe meubels op afbetaling als dat nodig was, want zo in 1x konden we dat gewoon niet betalen. Studie heb ik ook zelf bekostigd, met maximaal aanvullende beurs omdat mijn moeder rond moest komen van een weduwepensioen. Ik waardeer het daarom des te meer dat wij het nu financieel een heel stuk beter hebben.
Vergelijkbare situatie hier. Studie betaald evenals mijn rijbewijs. Mijn ouders hadden ook weinig voor mijn zus en mij gespaard, het was er gewoon niet. Het is verrekte handig om wat geld te hebben wanneer je 18 bent, maar ik denk dat het leerzamer is om voor een hoop dingen zelf te zorgen. Ik heb niks gemist in elk geval.
pi_197811150
Hier ook sunshine. Alles zelf verdiend. Zeker veel van geleerd. Wij kunnen onze vier kinderen ook geen zakken geld mee geven. We willen vooral hard genieten van dat geld. Reizen, minder werken. Nu we met een nieuwe hypotheek bezig zijn denken we daar weer meer over na.
Met een meidenkwartet
pi_197811218
Wij hebben het andersom, Juul is in mijn schoonfamilie de jongste, de andere kinderen zijn 6+ waardoor je geen middagslaapjes etc meer hebt en veel flexibeler bent. Er wordt amper rekening gehouden met Juul terwijl wij dat altijd wel gedaan hebben pre kinderen. Daar kan ik slecht tegen.
Zeker omdat mijn schoonzus en zwager absoluut niet flexibel waren toen hun kinderen jonger waren, tot het obsessieve aan.

Mijn eigen familie is allang uit de kleine kinderen en houden altijd enorm veel rekening met ons, veel meer dan nodig is. Ze overladen ze ook met cadeaus, niet zozeer duur maar er komen steeds voetbalplaatjes van de AH binnen en zo. Zo lief.

Pff we hebben gedoe met de radiatoren. 1 gaat amper meer aan, 1 helemaal niet meer en 2 lekken bij de knoppen. De mannen die onze ketel een paar maanden geleden hebben vervangen maar even gebeld. Ze komen volgende week kijken. 1 radiator is in de speelkamer en die is al niet heel goed geïsoleerd en nu is een soort vrieskist en de ander is de schuur waar oa de koelkast staat die uitvalt als de omgeving kouder is dan 7 graden, leuk met de vrieskou die voorspeld wordt volgende week.
Ze hebben wel als tussenoplossing aangegeven dat we de ketel even van de eco stand af moeten halen en de radiatoren voor deze 2 wat lager moeten zetten. Het zijn de 2 laatste radiatoren in de cyclus namelijk. Op lange termijn kan het opgelost worden met van die speciale knoppen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:49:10 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197811222
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben bijna blij dat er bij ons thuis eigenlijk bijna geen geld was. We kwamen net rond en kochten nieuwe meubels op afbetaling als dat nodig was, want zo in 1x konden we dat gewoon niet betalen. Studie heb ik ook zelf bekostigd, met maximaal aanvullende beurs omdat mijn moeder rond moest komen van een weduwepensioen. Ik waardeer het daarom des te meer dat wij het nu financieel een heel stuk beter hebben.
Ik was met mijn oudste een alleenstaande moeder, zelfs een tijd in de bijstand gezeten maar ook toen ik werkte was dat niet fulltime (kinderopvang was wat lastiger destijds), dus qua inkomen was het ook toen ik werkte redelijk beperkt, maar hij zei later wel eens van "We hadden het niet ruim, maar het was wel gezellig".

Als ik nu kijk met wat voor gemak de jongste dingen kan krijgen, en hij eigenlijk nog nooit een "daar heeft mama geen centjes voor" gehoord heeft, en in wat voor luxe hij opgroeit dan heb ik niet de overtuiging dat dat beter is ofzo.
Ik zou ook zo weer terug kunnen naar mijn status als alleenstaande moeder met een beperkt inkomen, hoe ik ook hou van de luxe om me heen en het huis dat we laten bouwen en dergelijke. Ik red me wel met mijn kind.

Overigens is geld wel om te rollen, dus vandaar ook dat er lekker geleefd moet kunnen worden als het er is, je kunt het toch niet meenemen.
Ik weet niet of dat het gevolg is van mijn periode met een heel beperkt inkomen, of van mijn opvoeding, want mijn ouders weten maar al te goed dat je het niet mee kunt nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197811312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Vergelijkbare situatie hier. Studie betaald evenals mijn rijbewijs. Mijn ouders hadden ook weinig voor mijn zus en mij gespaard, het was er gewoon niet. Het is verrekte handig om wat geld te hebben wanneer je 18 bent, maar ik denk dat het leerzamer is om voor een hoop dingen zelf te zorgen. Ik heb niks gemist in elk geval.
Rijbewijs ook zelf betaald ja, maar toen woonde ik al niet meer thuis. Toen ik 18 was, had ik geen rijbewijs nodig (alles kon met OV of fiets) en had er zeker geen geld voor opzij kunnen zetten.

Wat wel zuur was: mijn vader kreeg, toen hij met de VUT ging, een gouden handdruk (een behoorlijke som geld voor mijn ouders). Je kon kiezen om dit in maandelijkse termijnen te krijgen of in 1x. Mijn ouders kozen voor maandelijkse termijnen. Helaas overleed mijn vader ongeveer een jaar nadat hij met de VUT ging en blijkbaar geldt dan dat de uitbetaling van de gouden handdruk stopgezet wordt. Ik vond dat zo ontzettend oneerlijk! Mijn moeder is na een paar jaar ook in de schuldsanering terecht gekomen, omdat ze het gewoon niet zelf rondgebreid kreeg.

Voor mijzelf was het wel heel leerzaam. Ik heb leren sparen en snel geleerd op eigen benen te staan. Ik heb wel eens discussies met mijn vriend, over hoe wij het voor onze kinderen willen doen als ze ouder zijn. Hij wil ze veel meer financieel ondersteunen dan ik. Maar goed, tijden veranderen en tegenwoordig is het misschien inderdaad wel nodig om je kinderen op weg te helpen. Studie is een volledige lening en hypotheken zijn niet meer te krijgen zonder hulp van ouders. Het is voor starters gewoon echt een ander verhaal dan 20 jaar geleden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197811412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Rijbewijs ook zelf betaald ja, maar toen woonde ik al niet meer thuis. Toen ik 18 was, had ik geen rijbewijs nodig (alles kon met OV of fiets) en had er zeker geen geld voor opzij kunnen zetten.

Wat wel zuur was: mijn vader kreeg, toen hij met de VUT ging, een gouden handdruk (een behoorlijke som geld voor mijn ouders). Je kon kiezen om dit in maandelijkse termijnen te krijgen of in 1x. Mijn ouders kozen voor maandelijkse termijnen. Helaas overleed mijn vader ongeveer een jaar nadat hij met de VUT ging en blijkbaar geldt dan dat de uitbetaling van de gouden handdruk stopgezet wordt. Ik vond dat zo ontzettend oneerlijk! Mijn moeder is na een paar jaar ook in de schuldsanering terecht gekomen, omdat ze het gewoon niet zelf rondgebreid kreeg.

Voor mijzelf was het wel heel leerzaam. Ik heb leren sparen en snel geleerd op eigen benen te staan. Ik heb wel eens discussies met mijn vriend, over hoe wij het voor onze kinderen willen doen als ze ouder zijn. Hij wil ze veel meer financieel ondersteunen dan ik. Maar goed, tijden veranderen en tegenwoordig is het misschien inderdaad wel nodig om je kinderen op weg te helpen. Studie is een volledige lening en hypotheken zijn niet meer te krijgen zonder hulp van ouders. Het is voor starters gewoon echt een ander verhaal dan 20 jaar geleden.
Ik ben daar best hard in geloof ik, zolang wij zelf nog een hypotheek hebben, ga ik die van mijn kinderen echt niet financieren. Wij sparen nu voor beide kinderen zodat we hun studie kunnen betalen (en boeken etc die daarbij horen) en hun rijbewijs. That's it.
Ik zeg niet dat ik ze verder nooit financieel ga helpen of zo, maar ik ga ze niet een bedrag meegeven.

Ik heb van mijn ouders collegegeld gehad, gelukkig voor hun stopte ik na 1 jaar en een deel van mijn rijbewijs. Meer konden ze gewoonweg niet betalen. Ik wist niet beter en vond het vooral hartstikke lief wat ze wel betaalden.
pi_197811445
@Leandra Wat een vreselijk verhaal.
Geld en andere soort erfenissen kan voor veel gesodemieter zorgen. En bij bepaald mensen kan je daar van tevoren al ongerust om zijn.
pi_197811635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:
hypotheken zijn niet meer te krijgen zonder hulp van ouders.
Ik lees dit vaker en snap eigenlijk niet zo goed hoezo dat niet zou kunnen. Oke als je in een dure omgeving een huis zoekt dan loop je natuurlijk eerder tegen de grens aan. Wij hebben 8 jaar geleden en vorig jaar op 1 inkomen onder modaal een hypotheek rond gekregen zonder hulp van ouders of bakken eigen spaargeld. De eerste keer wel wat lastiger maar dat kwam meer door regeltjes rondom flexcontracten en gezondheidsverklaringen dan de financiering. In mijn omgeving zie ik ook geen problemen met het krijgen van een eerste hypotheek en er hebben de laatste paar jaar nogal wat mensen in onze omgeving een huis gekocht.
pi_197811655
Verdeling van geld binnen de familie is gelukkig echt geen issue, we zijn daar allemaal niet moeilijk in. Ik merk alleen dat ik soms de zenuwen krijg omdat ik zo lastig in kan schatten wat we over gaan houden per maand als we ooit een kind mogen krijgen. Want dat betekent minder werken, maar meer kosten incl kinderopvang. Ik ben nogal een zekerheidszoeker, dus wil dan genoeg achter de hand hebben/houden maar wil nu ook verbouwen en huuuu. Daar word ik dus heel onrustig van, terwijl ik rationeel kan beredeneren dat we echt wel marge hebben.

Mijn ouders hebben me vooral geleerd om geld dat ik niet heb ook niet uit te geven, met de uitzondering van de hypotheek. Daar houd ik me trouw aan, heb zelfs mijn studie gered zonder studielening terwijl ik bijna alles zelf betaalde. Rijbewijs heb ik ook zelf betaald trouwens. Maar ik heb wel het idee dat het voor de kinderen van nu een stuk moeilijker wordt, met de huidige huizenmarkt en alles als lening enzo. Dus ik hoop dat we ruimte hebben/krijgen om ook alvast wat voor kinderen te sparen.
pi_197811703
Ik loop twee bladzijden achter.
Maar las dat het over tikkies ging. Hier ben ik blij met die tikkies. Mijn ouders nemen regelmatig kleine boodschappen mee en sturen dan meteen een tikkie. Andersom doe ik dat ook. En dat kan soms om 2,- gaan en de andere keer om een tientje ofzo.
Ook met drinken en achteraf een tikkie zodat iedereen betaalt (vooraf afgesproken) doen wij. Heb dat nooit als vreemd ervaren.

Nanu, fijn dat hij zo’n tof weekend had. Maar wat is dat vreemd gegaan. X
pi_197811706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is idd ook flauw.
Ik denk dat mijn moeder dat daar ook wel van heeft, hoewel zij wel de jongste was, was haar oudere broer het lievelingetje van hun moeder.
Dat ging zelfs zo ver dat hij een auto kreeg, hun moeder zelfs de benzine betaalde maar als mijn moeder daar in wilde rijden ze benzinegeld aan haar broer moest betalen :X

Ik ben benieuwd hoe hij zich wat dat betreft ontwikkeld had als hij niet verongelukt was (in diezelfde auto).
En wederom door een centenkwestie.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:-(
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:18:50 #183
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197811749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik lees dit vaker en snap eigenlijk niet zo goed hoezo dat niet zou kunnen. Oke als je in een dure omgeving een huis zoekt dan loop je natuurlijk eerder tegen de grens aan. Wij hebben 8 jaar geleden en vorig jaar op 1 inkomen onder modaal een hypotheek rond gekregen zonder hulp van ouders of bakken eigen spaargeld. De eerste keer wel wat lastiger maar dat kwam meer door regeltjes rondom flexcontracten en gezondheidsverklaringen dan de financiering. In mijn omgeving zie ik ook geen problemen met het krijgen van een eerste hypotheek en er hebben de laatste paar jaar nogal wat mensen in onze omgeving een huis gekocht.
Wat is duur?

Wij hebben vanaf dit jaar ook 1 inkomen (iets boven modaal) omdat ik weer ga studeren. Ik zie een huis kopen echt niet gebeuren. Op het werk van mijn vriend zeggen ze al tijden dat we eens een afspraak moeten maken bij een adviseur omdat er wat hypotheek betreft vaak meer mogelijk is dan je denkt?

Je doet toch gewoon een online berekening en klaar lijkt mij?
Vast contract en iets boven modaal, maarja èèn inkomen nu en volgens mij is de gemiddelde prijs hier 325.000 :')

[ Bericht 15% gewijzigd door SacreCoeur op 04-02-2021 12:25:36 ]
pi_197811795
Wat een naar verhaal leandra.

Onze eerste hypotheek krijgen was echt drama want ik had geen vast contact. Nu ging het wel soepeler.
pi_197811808
Ik wist dat ik mijn rijbewijs echt niet kon krijgen van mijn ouders, omdat ze een tijd voor mijn 18e verjaardag bestolen zijn.
En toen werd ik 18 en kreeg ik een brief waarin stond dat ik om 5 uur thuis moest zijn voor mijn eerste rijles. Mijn ouders hebben toen echt alles op alles gezet om ons alledrie toch ons rijbewijs te geven. Dat vind ik nog steeds zo lief van ze O+

Voor onze kinderen sparen wij en schoonouders iedere maand een vast bedrag. Ik hoop dat ze er later een rondreis van kunnen maken of zo, want dat zou betekenen dat wij zoveel geld hebben dat studie en rijbewijs alsnog door ons betaald kunnen worden. Maar in eerste instantie is het wel daarvoor bedoeld. Een opstartje als ze 18 zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:27:42 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197811881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik lees dit vaker en snap eigenlijk niet zo goed hoezo dat niet zou kunnen. Oke als je in een dure omgeving een huis zoekt dan loop je natuurlijk eerder tegen de grens aan. Wij hebben 8 jaar geleden en vorig jaar op 1 inkomen onder modaal een hypotheek rond gekregen zonder hulp van ouders of bakken eigen spaargeld. De eerste keer wel wat lastiger maar dat kwam meer door regeltjes rondom flexcontracten en gezondheidsverklaringen dan de financiering. In mijn omgeving zie ik ook geen problemen met het krijgen van een eerste hypotheek en er hebben de laatste paar jaar nogal wat mensen in onze omgeving een huis gekocht.
Dit.
Ik weet vrij zeker dat als mijn zoon en schoondochter hun huurhuis willen kopen zij dit ook zonder onze hulp kunnen doen, wel op 2 inkomens overigens, dat is nagenoeg onvermijdelijk.
Het is meer dat ze hopen dat de woningstichting het huis nog een flinke energielabelsprong gaat geven, want als ze dat zelf moeten doen (hoekwoning, jaren 60) dan gaat dat een vermogen kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197812203
Wat een verhaal Leandra! Jeetje....
pi_197812307
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik lees dit vaker en snap eigenlijk niet zo goed hoezo dat niet zou kunnen. Oke als je in een dure omgeving een huis zoekt dan loop je natuurlijk eerder tegen de grens aan. Wij hebben 8 jaar geleden en vorig jaar op 1 inkomen onder modaal een hypotheek rond gekregen zonder hulp van ouders of bakken eigen spaargeld. De eerste keer wel wat lastiger maar dat kwam meer door regeltjes rondom flexcontracten en gezondheidsverklaringen dan de financiering. In mijn omgeving zie ik ook geen problemen met het krijgen van een eerste hypotheek en er hebben de laatste paar jaar nogal wat mensen in onze omgeving een huis gekocht.
Wij zitten in de randstad inderdaad, dus alles in de omgeving is duur. Een appartement met 1 slaapkamer voor 3 ton, not kidding. Eensgezinswoning is zo 5 ton. Je moet eigen geld meebrengen en als je net bent afgestudeerd, heb je dat gewoon niet. Huren is bijna ook geen optie. Sociale huur heeft een wachttijd van 12-15 jaar en vrije sector is eigenlijk heel erg zonde van je geld.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197812326
Mijn man en ik komen financieel gezien uit een heel andere situatie en dat sterkt mij juist in dat ik de kinderen waar mogelijk graag wil ondersteunen. Mijn ouders betaalden mijn studie, hij moest volledig bijlenen omdat zijn ouders gewoon geen geld hadden. Ik heb gezien wat een ellende zo'n studieschuld op kan leveren en ben heel blij dat ik dat niet heb, dat gun ik mijn kinderen ook. De vraag is hoe ver we daarmee komen, als niet zo heel dik betaalde millennials, maar soit. :')

We krijgen ook weleens wat van mijn ouders en ze hebben ons ook geholpen ons huis te kopen, want hoewel we wel een prima hypotheek konden krijgen, konden we de kosten koper niet stante pede ophoesten. Die hebben ze toen deels geschonken en deels aan ons geleend, heel blij mee. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197812360
@Leandra wat heftig. ;(
pi_197812420
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:22 schreef LeSage het volgende:
Ik wist dat ik mijn rijbewijs echt niet kon krijgen van mijn ouders, omdat ze een tijd voor mijn 18e verjaardag bestolen zijn.
En toen werd ik 18 en kreeg ik een brief waarin stond dat ik om 5 uur thuis moest zijn voor mijn eerste rijles. Mijn ouders hebben toen echt alles op alles gezet om ons alledrie toch ons rijbewijs te geven. Dat vind ik nog steeds zo lief van ze O+
Zo'n soort situatie hadden wij ook toen ik 12 werd. Het was traditie dat de kinderen op hun twaalfde verjaardag een grote fiets kregen voor als je naar de middelbare school ging. Mijn twee oudere zussen hadden dat gehad en ik zou dat ook krijgen. Enige tijd voor mijn verjaardag werd echter gezegd dat een fiets echt duur is, en dat we dat nu niet konden betalen. Ik vond dat jammer, maar begreep het ook wel. Maar op mijn verjaardag stond die fiets er toch O+. Ik vond dat toch zó magisch! Ik had het echt niet meer verwacht. Jarenlang heb ik plezier van mijn fiets gehad, en toen hij 'op' was, vond ik het zelfs heel moeilijk om een nieuwe fiets te kopen. Het voelde als verraad :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 4 februari 2021 @ 13:08:27 #192
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197812613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben bijna blij dat er bij ons thuis eigenlijk bijna geen geld was. We kwamen net rond en kochten nieuwe meubels op afbetaling als dat nodig was, want zo in 1x konden we dat gewoon niet betalen. Studie heb ik ook zelf bekostigd, met maximaal aanvullende beurs omdat mijn moeder rond moest komen van een weduwepensioen. Ik waardeer het daarom des te meer dat wij het nu financieel een heel stuk beter hebben.
Hier precies hetzelfde. Het heeft me ontzettend dankbaar en financieel bewust gemaakt.
pi_197813384
Wat ik hier in de omgeving zie is toch echt niet zo eenvoudig om te kopen. Er staat in ons dorp zelden iets te koop onder de 2 ton. En als eenverdiener is dat gewoon bijna niet te krijgen.
Een vriendin van me kocht afgelopen jaar een piepklein, gezellig huisje. Zij heeft een hele goede baan en wat spaargeld. En toch kon ze dit net kopen.
Ik heb ook een aantal vriendinnen die alleen zijn en niet zo’n hoog inkomen hebben, die kunnen dus niet kopen. Of ze zouden net tot 2 ton kunnen gaan, maar daar is zo’n klein aanbod in en de vraag zo groot dat die altijd overboden worden en dan heb je dus al eigen geld nodig om het te financieren.

Absoluut geen randstad trouwens, regio 040, maar wel een dorp.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197813437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zo'n soort situatie hadden wij ook toen ik 12 werd. Het was traditie dat de kinderen op hun twaalfde verjaardag een grote fiets kregen voor als je naar de middelbare school ging. Mijn twee oudere zussen hadden dat gehad en ik zou dat ook krijgen. Enige tijd voor mijn verjaardag werd echter gezegd dat een fiets echt duur is, en dat we dat nu niet konden betalen. Ik vond dat jammer, maar begreep het ook wel. Maar op mijn verjaardag stond die fiets er toch O+. Ik vond dat toch zó magisch! Ik had het echt niet meer verwacht. Jarenlang heb ik plezier van mijn fiets gehad, en toen hij 'op' was, vond ik het zelfs heel moeilijk om een nieuwe fiets te kopen. Het voelde als verraad :').
Ik kan me mijn eerste gloednieuwe fiets ook nog zo goed herinneren. Zo’n Old Dutch in het groen. Daar was ik zó blij mee. Ik heb die denk ik 10 jaar gehad en toen is hij uit de achtertuin van mijn schoonouders gestolen. Heb ik serieus verdriet van gehad.
Ik hoop dat mijn kinderen later ook beseffen dat niet alles altijd maar aan komt waaien.
Daarom ‘sparen’ we nu ook voor een duur Lego-pakket. Het is wel ons geld, maar de jongens snappen nu wel dat het heel duur is en dat je dat niet zomaar kunt kopen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 4 februari 2021 @ 13:52:31 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197813473
Ik kreeg mijn rijbewijs op voorwaarde dat ik niet zou roken tot mijn 18de en geen brommer zou kopen als ik 16 was.
Diezelfde deal wilde ik mijn zoon doen, maar dat lukte dus niet helemaal, want ik kon me zijn rijlessen simpelweg niet permitteren.
Dus we hebben om en om gedaan; hij betaalde de ene les zelf, ik betaalde de volgende les, voor het rijexamen gold dat ik het examen zou betalen waarbij hij slaagde, en dat kwam goed uit voor hem, want hij slaagde de eerste keer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197813598
Ach Leandra, wat een verhaal!

En ik ben ook wel blij met dat ik wel echt bewust gemaakt hoe met geld om te gaan. (Ik heb dus serieus aan het eind van de maand wel eens geleefd op droge pasta en appels.), maar ik heb altijd een dak boven mijn hoofd gehad en verder op de studieschuld (en nu natuurlijk hypotheek) na nooit geen schulden gemaakt.

Wij hebben ook nog steeds niet veel spaargeld en heel eerlijk we sparen om te leven. Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving gezien die zeer zuinig leefde en toen gingen ze dood en het geld ging op aan de begrafenis. Dus wij sparen voor leuke vakanties en vooral herinneringen maken :)

Hypotheken zijn bizar. Wij hebben geluk gehad dat er in de straat naast onze vorige woning starterswoningen (met loting, zonder aankondigingen van het project) kwamen en dat ik toen al een vaste baan in het onderwijs had. Dus we konden dit kopen met mijn salaris, een intentie van de werkgever van manlief dat ze hem wilden houden en een schoonvader die wel garant voor betaling wou staan zolang man geen vaste baan had.
We hadden alleen geen geld over, dus de goedkoopst keuken, badkamer en vloeren/muren (dus nu 6 jaar later is eigenlijk alles op en moet het nieuw... dus verhuizen of verbouwen..)

Nu is ons huis gewoon het dubbele waard en zouden we dit huis op alleen onze salarissen niet eens kunnen kopen :o . Trouwens ook bizar, ik een baan voor 3 dagen op hbo niveau, man voor 4 dagen op wo niveau...... zou je toch denken :)
pi_197813663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:52 schreef Leandra het volgende:
Ik kreeg mijn rijbewijs op voorwaarde dat ik niet zou roken tot mijn 18de en geen brommer zou kopen als ik 16 was.
Diezelfde deal wilde ik mijn zoon doen, maar dat lukte dus niet helemaal, want ik kon me zijn rijlessen simpelweg niet permitteren.
Dus we hebben om en om gedaan; hij betaalde de ene les zelf, ik betaalde de volgende les, voor het rijexamen gold dat ik het examen zou betalen waarbij hij slaagde, en dat kwam goed uit voor hem, want hij slaagde de eerste keer.
Wat mooi opgelost! En heftig verhaal van je moeders familie, inderdaad een les dat veel dingen meer waard zijn dan geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 04-02-2021 14:19:56 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:02:54 #198
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197813666
Puber is as we speak een boekpresentatie aan het houden. Andere kinderen kiezen 'Harry Potter' en 'Hoe overleef ik..'. Hij koos een boek over wetenschap en is nu aan het vertellen over DNA en aminozuren. :') Die hele klas zit zo te kijken: :')

:D
pi_197813686
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:59 schreef Loj het volgende:
Ach Leandra, wat een verhaal!

En ik ben ook wel blij met dat ik wel echt bewust gemaakt hoe met geld om te gaan. (Ik heb dus serieus aan het eind van de maand wel eens geleefd op droge pasta en appels.), maar ik heb altijd een dak boven mijn hoofd gehad en verder op de studieschuld (en nu natuurlijk hypotheek) na nooit geen schulden gemaakt.

Wij hebben ook nog steeds niet veel spaargeld en heel eerlijk we sparen om te leven. Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving gezien die zeer zuinig leefde en toen gingen ze dood en het geld ging op aan de begrafenis. Dus wij sparen voor leuke vakanties en vooral herinneringen maken :)

Hypotheken zijn bizar. Wij hebben geluk gehad dat er in de straat naast onze vorige woning starterswoningen (met loting, zonder aankondigingen van het project) kwamen en dat ik toen al een vaste baan in het onderwijs had. Dus we konden dit kopen met mijn salaris, een intentie van de werkgever van manlief dat ze hem wilden houden en een schoonvader die wel garant voor betaling wou staan zolang man geen vaste baan had.
We hadden alleen geen geld over, dus de goedkoopst keuken, badkamer en vloeren/muren.

Nu is ons huis gewoon het dubbele waard en zouden we dit huis op alleen onze salarissen niet eens kunnen kopen :o . Trouwens ook bizar, ik een baan voor 3 dagen op hbo niveau, man voor 4 dagen op wo niveau...... zou je toch denken :)
De huizenprijzen nu zijn ook bizar. Wij konden dit huis alleen kopen omdat ik een appartement in Utrecht had wat bijna verdubbeld is in waarde in de 4 jaar dat ik er woonde. Ik snap heel goed dat het voor starters heel lastig kan zijn, want er wordt echt veel overboden ook.
pi_197813912
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wat is duur?

Wij hebben vanaf dit jaar ook 1 inkomen (iets boven modaal) omdat ik weer ga studeren. Ik zie een huis kopen echt niet gebeuren. Op het werk van mijn vriend zeggen ze al tijden dat we eens een afspraak moeten maken bij een adviseur omdat er wat hypotheek betreft vaak meer mogelijk is dan je denkt?

Je doet toch gewoon een online berekening en klaar lijkt mij?
Vast contract en iets boven modaal, maarja èèn inkomen nu en volgens mij is de gemiddelde prijs hier 325.000 :')
Gemiddelde prijs voor een gezinswoning ligt in het noorden een stukje lager en dat scheelt in ons geval zeker. Mijn familie woont in het midden van het land en daar zou het ons niet zijn gelukt op 1 inkomen maar wel met een parttime baan erbij dus onmogelijk is het niet.
Bij een adviseur kan zeker meer dan een simpele online berekening en een advies gesprek is gratis. En ik vond het behalve het hypotheekgedeelte ook fijn om het hele financiële plaatje even op een rijtje te zetten, niet alleen voor nu maar vooral ook voor de toekomst. We hebben vorig jaar met de adviseur weer verschillende situaties doorberekend, werkloos, arbeidsongeschikt, overlijden, pensioen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wij zitten in de randstad inderdaad, dus alles in de omgeving is duur. Een appartement met 1 slaapkamer voor 3 ton, not kidding. Eensgezinswoning is zo 5 ton. Je moet eigen geld meebrengen en als je net bent afgestudeerd, heb je dat gewoon niet. Huren is bijna ook geen optie. Sociale huur heeft een wachttijd van 12-15 jaar en vrije sector is eigenlijk heel erg zonde van je geld.
Dat is idd een omgeving waar het onmogelijk te noemen is, zelfs met 2 inkomens en de markt is op het moment ook totaal idioot met extreem overbieden.
Die wachttijden voor sociale huur vind ik misschien nog wel een groter probleem want dat treft ook mensen die sowieso niet kunnen kopen.

Dat je kosten koper niet meer mag meefinancieren vind ik ook nergens op slaan maar je krijgt het jaar erop weer een zak geld terug van de belasting dus het is vaak wel met een tijdelijke lening te fixen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:21:10 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197814007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef Elleska het volgende:

[..]

Gemiddelde prijs voor een gezinswoning ligt in het noorden een stukje lager en dat scheelt in ons geval zeker. Mijn familie woont in het midden van het land en daar zou het ons niet zijn gelukt op 1 inkomen maar wel met een parttime baan erbij dus onmogelijk is het niet.
Bij een adviseur kan zeker meer dan een simpele online berekening en een advies gesprek is gratis. En ik vond het behalve dat ook fijn om het hele financiële plaatje even op een rijtje te zetten, niet alleen voor nu maar vooral ook voor de toekomst. We hebben vorig jaar met de adviseur weer verschillende situaties doorberekend, werkloos, arbeidsongeschikt, overlijden, pensioen.
[..]

Dat is idd een omgeving waar het onmogelijk te noemen is, zelfs met 2 inkomens en de markt is op het moment ook totaal idioot met extreem overbieden.
Die wachttijden voor sociale huur vind ik misschien nog wel een groter probleem want dat treft ook mensen die sowieso niet kunnen kopen.

Dat je kosten koper niet meer mag meefinancieren vind ik ook nergens op slaan maar je krijgt het jaar erop weer een zak geld terug van de belasting dus het is vaak wel met een tijdelijke lening te fixen.
Ah oke :P het noorden.
Wij wonen in een stad en als ik naar de dorpen hier kijk (midden NL) is het echt niet te doen op èèn inkomen.
Wat ook niet helpt is dat wij nu ook heel prettig wonen :'( maar dit zal nooit verkocht worden.

De woningbouw verkoopt wel eens iets en dat is wel vaak heel voordelig.
Maar vaak heeft het ook nog een echte woningbouw look :')
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:24:48 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197814069
Een van de nieuwbouw tweekappers in de straat van ons nieuwe huis was niet direct verkocht (of wel, maar het ging om een of andere reden niet door) en werd uiteindelijk toen het af was casco aangeboden.... er zat nog geen WC in, net onder de 5 ton :X
Als je er dan vanuit gaat dat ze waarschijnlijk nog ongeveer een ton kwijt moeten zijn geweest aan de afwerking dan is dat gewoon bizar.

Edit: wel een vrij grote woning ( ± 165m² woonoppervlak), met garage op een flinke kavel (300m²).
Maar toch.... ik vind het een hoop geld en is ook veel meer dan waarvoor ze in eerste instantie aangeboden werden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 04-02-2021 14:32:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197814179
Ach, wie weet stort over een aantal jaar de huizenmarkt wel weer in, voordat mijn kinderen een huis gaan kopen zijn we 20 jaar verder. Ik laat ze alleen wel vanaf de dag dat ze 18 worden inschrijven voor een huurwoning. Dan zien ze wel of ze er ooit voor in aanmerking komen. Ik had zelf ook binnen 2 jaar een sociale huurwoning, ondanks een gemiddelde wachttijd van toen 5~7 jaar. Het ligt er ook aan wat voor eisen je hebt.

Mijn zus heeft toevallig laatst een appartement erbij gekocht, als investering. Daar kan nu mijn 19-jarige nichtje met haar vriend goedkoop wonen. Mocht de huizenmarkt tzt er nog zo uit zien dan gaan wij ook voor een dergelijke constructie.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:34:32 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197814256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, wie weet stort over een aantal jaar de huizenmarkt wel weer in, voordat mijn kinderen een huis gaan kopen zijn we 20 jaar verder. Ik laat ze alleen wel vanaf de dag dat ze 18 worden inschrijven voor een huurwoning. Dan zien ze wel of ze er ooit voor in aanmerking komen. Ik had zelf ook binnen 2 jaar een sociale huurwoning, ondanks een gemiddelde wachttijd van toen 5~7 jaar. Het ligt er ook aan wat voor eisen je hebt.

Mijn zus heeft toevallig laatst een appartement erbij gekocht, als investering. Daar kan nu mijn 19-jarige nichtje met haar vriend goedkoop wonen. Mocht de huizenmarkt tzt er nog zo uit zien dan gaan wij ook voor een dergelijke constructie.
Dit!

Daarom heeft mijn oudste zoon ook een huurwoning kunnen krijgen, in tegenstelling tot zijn vrienden die wel tekeer gaan dat ze geen huis kunnen krijgen maar zich ook niet inschrijven.... want "dat heeft toch geen zin" |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197814415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, wie weet stort over een aantal jaar de huizenmarkt wel weer in, voordat mijn kinderen een huis gaan kopen zijn we 20 jaar verder. Ik laat ze alleen wel vanaf de dag dat ze 18 worden inschrijven voor een huurwoning. Dan zien ze wel of ze er ooit voor in aanmerking komen. Ik had zelf ook binnen 2 jaar een sociale huurwoning, ondanks een gemiddelde wachttijd van toen 5~7 jaar. Het ligt er ook aan wat voor eisen je hebt.

Mijn zus heeft toevallig laatst een appartement erbij gekocht, als investering. Daar kan nu mijn 19-jarige nichtje met haar vriend goedkoop wonen. Mocht de huizenmarkt tzt er nog zo uit zien dan gaan wij ook voor een dergelijke constructie.
Ik betwijfel of wij ooit in de situatie komen dat we er een appartement bij kunnen kopen, maar dat inschrijven vanaf je 18de vind ik ook heel belangrijk. Ik heb dat ook gedaan, nog nooit nodig gehad maar laat die inschrijving ook gewoon lopen. Zolang ik de inschrijving niet nodig heb kan ik het geld naar verwachting wel missen, en mocht ik ooit in de situatie komen dat ik hem wel nodig heb dan betekent dat een dermate groot inkomensverlies dat het ws ook mijn enige optie is. Dat vind ik de jaarlijkse investering van 20 euro wel waard. ;)
pi_197814496
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah oke :P het noorden.
Wij wonen in een stad en als ik naar de dorpen hier kijk (midden NL) is het echt niet te doen op èèn inkomen.
Wat ook niet helpt is dat wij nu ook heel prettig wonen :'( maar dit zal nooit verkocht worden.

De woningbouw verkoopt wel eens iets en dat is wel vaak heel voordelig.
Maar vaak heeft het ook nog een echte woningbouw look :')
Hier zijn de huizen blijkbaar vergelijkbaar met wat LeSage noemde voor regio 040 dus het is niet alleen het noorden.

Behalve locatie speelt timing ook mee. De huizenverkoop gaat nu echt bizar snel terwijl een aantal jaar geleden makelaars nog moesten leuren met hun woningen. Dat kan over een tijdje weer helemaal anders zijn en het is al helemaal niet te voorspellen hoe de huizenmarkt eruit ziet tegen de tijd dat onze kinderen een eigen dak boven het hoofd willen dus daar ga ik nu echt nog geen geld voor opzij zetten.

Ons huis was dus zo'n ex-woningbouw woning en stond al meer dan 2 jaar te koop. Het is nu gewoon ondenkbaar dat een prima woning zo lang te koop staat.
pi_197814509
Hier kan je niet eens bieden onder voorbehoud van financiering, dan maak je geen schijn van kans. Echt bizar.

Wij wachten op de verkoopprijs van 2 huizen hier in de straat, die staan nog steeds niet in Kadaster. Als de verhalen kloppen, gaan wij vervolgens ons huis laten taxeren. De dingen die nog moeten aan ons huis, spaar ik liever niet bij elkaar (volledig buitenkant zandstralen, impregneren en een nieuwe snijvoeg en het dak moeten binnen nu een jaar of 5 volledig vervangen worden. Als dat lukt nog een zonnescherm aan de voorkant, die is vorig jaar net voor de zomer gescheurd).
Onze spaarrekening bestaat uit 2 delen: sparen om uiteindelijk uit te geven en sparen voor je weet maar nooit.

Mijn ouders hebben altijd zuinig geleefd en op dag 2 van de VUT werd mijn vader ziek en is niet meer goedgekomen. Altijd gezegd 'komt wel als we met pensioen zijn'. Ik geef het nu al uit ;)
pi_197814761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit!

Daarom heeft mijn oudste zoon ook een huurwoning kunnen krijgen, in tegenstelling tot zijn vrienden die wel tekeer gaan dat ze geen huis kunnen krijgen maar zich ook niet inschrijven.... want "dat heeft toch geen zin" |:(
Zo had ik een 'vriend' die niet meer bij mij op bezoek wilde komen omdat ik wel een studentenwoning had weten te bemachtigen en hij voor hetzelfde project te weinig inschrijftijd had.

En er is ook iemand geweest die ons stond uit te lachen omdat we met een koopwoning ingeschreven stonden voor een huurwoning want we hadden toch een dak boven ons hoofd... diegene iets daarna dus niet meer en dan val je tussen wal en schip.
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:01:11 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197814869
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

Zo had ik een 'vriend' die niet meer bij mij op bezoek wilde komen omdat ik wel een studentenwoning had weten te bemachtigen en hij voor hetzelfde project te weinig inschrijftijd had.

En er is ook iemand geweest die ons stond uit te lachen omdat we met een koopwoning ingeschreven stonden voor een huurwoning want we hadden toch een dak boven ons hoofd... diegene iets daarna dus niet meer en dan val je tussen wal en schip.
Zelfs ik sta nog ingeschreven voor een huurwoning; mochten wij ooit uit elkaar gaan dan is mijn deel van de overwaarde waarschijnlijk niet voldoende om een huis te kunnen kopen, dus dan zal ik weer moeten huren en met mijn inkomen wordt dan dan sociale huur, het laatste wat ik in zo'n situatie zou willen is dat ik kansloos jarenlang zit te wachten tot ik woonruimte heb en al die tijd de scheiding niet normaal kan afronden.

N kan zich dan trouwens ook niet permitteren mij uit te kopen, maar die heeft een inkomen waarmee hij sowieso wel kan kopen, en komt niet in aanmerking voor sociale huur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:04:56 #210
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197814943
Net even bijgelezen, wat een gedoe over geld bij veel mensen. Mijn ouders hebben drie kinderen en alleen mijn zus heeft drie kinderen, mijn broertje en ik hebben overgeslagen, het zou niet in ons opkomen te denken dat wij nu minder krijgen. Mijn vader koopt overigens nog steeds graag dingen voor ons, kan die man geen groter plezier doen dan hem bv voor inktvis of zo naar een of andere toko te sturen, dan komt ie het gelijk brengen met een berg extra's en zonder tikkies hoor. Hij geeft ook vaak zo 100 euro, verjaardagen en kerst en zo daar doen ze dan weer niet echt aan. Mijn moeder vergist zich altijd met wanneer ik jarig ben. Ik ben haar oudste kind. Afgelopen jaar belde ze weer twee dagen te vroeg. Zegt ze ja ik ben oud ik weet dat allemaal niet meer zo, dus ik vroeg de verjaardagen van haar andere kinderen en haar kleinkinderen en van haar man en die wist ze wel allemaal. Thnx ma :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197814968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zelfs ik sta nog ingeschreven voor een huurwoning; mochten wij ooit uit elkaar gaan dan is mijn deel van de overwaarde waarschijnlijk niet voldoende om een huis te kopen, dus dan zal ik weer moeten huren, het laatste wat ik in zo'n situatie zou willen is dat ik kansloos jarenlang zit te wachten tot ik woonruimte heb en al die tijd de scheiding niet normaal kan afronden.
Wij ook, op 2 plekken zelfs. Hier in het dorp en in de stad.

En inderdaad met hetzelfde idee mochten we uit elkaar gaan of mocht we in financiële problemen komen dat de woning moet worden verkocht.
Helemaal met een kind wil je niet nog jarenlang zitten wachten op een woonruimte, dan wil je zo snel mogelijk een nieuwe stabiele basis hebben.
pi_197815447
Mag dat bij jullie dan met inschrijven? Hier werd je er gewoon uitgedonderd als je verhuisde uit de gemeente. Ik kan dit huis wel alleen betalen, mijn vriendin niet.
Dan gaat ze maar bij haar ouders lenen ;)
Nee hoor, dat hebben we allemaal geregeld, met name voor haar hebben we ook een ORV genomen op het huis. Als ik omval, kan zij dit huis niet meer betalen, door de ORV wel. (en ze krijgt een zak geld van mijn werkgever)

Net mail van school van B gekregen, zoals verwacht tijdelijk een continurooster, ik begrijp het helemaal, maar ik vind samen lunchen zo gezellig. Gezien het weer volgende week en de ramen die open zullen staan op school, geef ik B 2 truien mee en extra handschoenen. Wat zullen ze het koud hebben. :{
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:28:08 #213
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197815453
Weetje wat pas irritant is.

Als de ramen net zijn gezeemd en er zit gewoon gelijk dikke stront op van een obesitas meeuw :'(
Op een plek waar je niet zo bij kan komen natuurlijk.
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:44:51 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197815702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:27 schreef exode het volgende:
Mag dat bij jullie dan met inschrijven? Hier werd je er gewoon uitgedonderd als je verhuisde uit de gemeente. Ik kan dit huis wel alleen betalen, mijn vriendin niet.
Dan gaat ze maar bij haar ouders lenen ;)
Nee hoor, dat hebben we allemaal geregeld, met name voor haar hebben we ook een ORV genomen op het huis. Als ik omval, kan zij dit huis niet meer betalen, door de ORV wel. (en ze krijgt een zak geld van mijn werkgever)

Net mail van school van B gekregen, zoals verwacht tijdelijk een continurooster, ik begrijp het helemaal, maar ik vind samen lunchen zo gezellig. Gezien het weer volgende week en de ramen die open zullen staan op school, geef ik B 2 truien mee en extra handschoenen. Wat zullen ze het koud hebben. :{
Ik woonde in deze gemeente voor wij samen het huis in Amersfoort kochten en ik heb echt jankend mijn huuropzegging bij de verhuurder ingeleverd (waarmee ik dus ook mijn status al doorstromer kwijt zou zijn als eea fout zou lopen), voor het geval dat heb ik me idd direct weer ingeschreven in 2013, ongeacht het feit dat ik toen in een andere gemeente woonde.

Toen ik het bijna 2 jaar terug echt niet meer trok zelfs gereageerd op een nieuwbouw huurwoning (in deze wijk! :D ) en daar kwam ik toen voor in aanmerking, toen hebben N en ik een pittig gesprek gehad en was hem eindelijk wel duidelijk dat ik niet gelukkig was met de situatie zoals die was, dat was wel even een wake up call :X
Vrij snel doorgegeven dat ik de woning niet zou nemen, en ze dus iemand anders konden uitnodigen voor het kijkmoment.
Half jaartje later hebben we besloten dat we hier in de wijk een kavel zouden kopen om zelf een huis te bouwen, en toen ook gelijk het (vrije sector) appartement gaan huren (waar we nu tijdelijk wonen) dat vorig jaar maart opgeleverd werd.

Overigens kan ik me ons huis ook wel permitteren als N zou overlijden, er is een ORV voor een deel van de hypotheek en verder heeft hij een prima partnerpensioen en ANW-hiaatverzekering. Daarmee kan ik de resterende hypotheek prima blijven betalen.
En zo niet, dan niet, dan verkoop ik het huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:47:07 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197815741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Weetje wat pas irritant is.

Als de ramen net zijn gezeemd en er zit gewoon gelijk dikke stront op van een obesitas meeuw :'(
Op een plek waar je niet zo bij kan komen natuurlijk.
Dat is wel de reden waarom alle ramen in ons nieuwe huis open kunnen, naar binnen.... heb ik ook geen glazenwasser nodig *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:51:05 #216
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197815810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wel de reden waarom alle ramen in ons nieuwe huis open kunnen, naar binnen.... heb ik ook geen glazenwasser nodig *)
De ramen die open kunnen die gaan naar binnen (draai/kiep) maar dit zit natuurlijk niet op zo'n raam. :'(
pi_197815845
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wel de reden waarom alle ramen in ons nieuwe huis open kunnen, naar binnen.... heb ik ook geen glazenwasser nodig *)
Slim
pi_197815846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:27 schreef exode het volgende:
Mag dat bij jullie dan met inschrijven? Hier werd je er gewoon uitgedonderd als je verhuisde uit de gemeente.
Ja, zou ook niet weten waarom niet want anders kan je nooit buiten je eigen woonplaats iets huren. Misschien nog even nakijken of je je opnieuw kan inschrijven? als je dat tenminste wil.

Bij ons in het dorp zijn er alleen de standaard regels voor minimale leeftijd en inkomen. Die inkomensregels tellen pas op het moment dat je reageert op een woning dus niet bij het opbouwen van de inschrijfduur.
In de stad krijgen eigen huurders extra punten dus dat is wel een nadeel voor ons maar alsnog wel de moeite waard.
pi_197815869
Ik wou ook nog ff iets positiefs zeggen over mn schoonmoeder. Zij wil ieder kleinkind x bedrag schenken voor hun rijbewijs.
En ik heb ook dezelfde regel als Leandra. Niet roken en niet brommer rijden = rijbewijs
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:54:38 #220
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197815871
Misschien maar zo'n magneet ding kopen om de ramen te wassen.
Zou dat werken?
pi_197815917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Misschien maar zo'n magneet ding kopen om de ramen te wassen.
Zou dat werken?
Ik geil daar al jaren op. Laat me weten als het werkt
  donderdag 4 februari 2021 @ 16:02:53 #222
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197815981
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik geil daar al jaren op. Laat me weten als het werkt

:D

ik ga nu bestellen, zondag lekker proberen :P
Heb de glazenwasser er in 1x al uit.
pi_197816176
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik geil daar al jaren op. Laat me weten als het werkt
Wij hebben die van mijn broer geleend, maar die ligt al een jaar ongebruikt op zolder. :') Volgens hem werkte het best ok.
pi_197816303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:53 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ja, zou ook niet weten waarom niet want anders kan je nooit buiten je eigen woonplaats iets huren. Misschien nog even nakijken of je je opnieuw kan inschrijven? als je dat tenminste wil.

Bij ons in het dorp zijn er alleen de standaard regels voor minimale leeftijd en inkomen. Die inkomensregels tellen pas op het moment dat je reageert op een woning dus niet bij het opbouwen van de inschrijfduur.
In de stad krijgen eigen huurders extra punten dus dat is wel een nadeel voor ons maar alsnog wel de moeite waard.
Het is inderdaad al beste oude informatie. Van mij hoeft het niet, ik verdien teveel voor sociale huur, mijn vriendin ook denk ik.
Als ze mij eruit dondert, zal ze fulltime moeten gaan werken dan kan ze het wel betalen. Als de bank het daarmee eens is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 16:28:07 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197816402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]


:D

ik ga nu bestellen, zondag lekker proberen :P
Heb de glazenwasser er in 1x al uit.
Geweldig! Het filmpje stopt ook net als hij precies voorbij de twee vlekken op het glas is die NIET weg zijn :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 februari 2021 @ 16:30:11 #226
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197816445
Ik ga gewoon eerst kijken of de magneet het kan houden :') anders gaat het gelijk retour.
Zolang dat maar zo is, soppen kan ik ook met een lange stok en mn swiffer ofzo :'( terwijl ik eng uit het raam hang.
pi_197816694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit!

Daarom heeft mijn oudste zoon ook een huurwoning kunnen krijgen, in tegenstelling tot zijn vrienden die wel tekeer gaan dat ze geen huis kunnen krijgen maar zich ook niet inschrijven.... want "dat heeft toch geen zin" |:(
Ik sta ook nog ingeschreven bij de wooncorporatie in mijn regio. Voor 'je weet maar nooit'. Anders kom je er nooit meer tussen. Het kost 5 euro per jaar en geeft je veel profijt als het wel onverhoopt nodig is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197816828
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ga gewoon eerst kijken of de magneet het kan houden :') anders gaat het gelijk retour.
Zolang dat maar zo is, soppen kan ik ook met een lange stok en mn swiffer ofzo :'( terwijl ik eng uit het raam hang.
Je moet rekening houden met de glasdikte. Als je een magneet voor dubbelglas gebruikt op enkel glas dan breekt het volgens mij.
pi_197817481
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik sta ook nog ingeschreven bij de wooncorporatie in mijn regio. Voor 'je weet maar nooit'. Anders kom je er nooit meer tussen. Het kost 5 euro per jaar en geeft je veel profijt als het wel onverhoopt nodig is.
Dit. Ik sta ook al 11 jaar ingeschreven. Die ¤8,- per jaar is het echt wel waard als het ooit nodig gaat zijn.
pi_197817565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:30 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dit. Ik sta ook al 11 jaar ingeschreven. Die ¤8,- per jaar is het echt wel waard als het ooit nodig gaat zijn.
Wat een goedkope plekken wonen jullie. _O- Hier is het bijna 20 euro per jaar volgens mij. Vind ik het nog steeds heel erg waard.
pi_197817604
Het was hier zelfs een lange tijd gratis. Je betaalde wel eenmalig inschrijfkosten, maar daarna niks meer. Dat was toen ik net 18 was, overigens. Ik denk dat ze ca. 10 jaar geleden besloten hebben wel een jaarlijks bedrag te vragen. Nou ja, prima hoor. Een paar gemeenten die ze bedienen zijn juist heel erg duur, dus het verbaast mij ook dat dit relatief goedkoop is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197817884
Potverdorie. Die ‘niet roken’ = rijbewijs hoorde ik alleen van anderen. ;( Ouders hebben dat nooit zo gedaan. Ik ben een vermogen kwijt geweest om mijn rijbewijs te halen. :P
pi_197817901
Ik ook. Daarom haalde ik het (pas) op mijn 24e. Voor die tijd had ik er geen geld voor.
Met een meidenkwartet
pi_197818047
Overigens niks te klagen hoor. Ze hebben wel altijd mijn opleidingen betaald en gespaard voor wanneer ik uit huis ging. Op dat gebied hebben ze ons altijd zo eerlijk mogelijk behandeld. :)
pi_197818072
Ik heb daar ook wel eens van gebaald, ik was van mezelf al retebraaf maar het leverde me mooi niks op. :')
pi_197818097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:14 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb daar ook wel eens van gebaald, ik was van mezelf al retebraaf maar het leverde me mooi niks op. :')
Me too! Ik ging niet uit, deed geen gekke/enge dingen, spijbelde niet, niet roken, drugs of wát dan ook. :P
pi_197818233
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:02 schreef vencodark het volgende:
Potverdorie. Die ‘niet roken’ = rijbewijs hoorde ik alleen van anderen. ;( Ouders hebben dat nooit zo gedaan. Ik ben een vermogen kwijt geweest om mijn rijbewijs te halen. :P
Ik heb die regel voor mn eigen kinderen.
Zelf heb ik mn rijbewijs gewoon gekregen. Stond geen chantage tegenover.
pi_197818425
Mijn ouders wilden me ook niets geven als ik niet zou roken. ‘Ik zou het niet doen, het is duur, het stinkt en het is ongezond.’
Moet wel zeggen dat ik daarom ook zo’n beetje de enige was die niet (stiekem) rookte, want daar was dus geen lol aan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197818619
Ik heb mijn studie en rijbewijs gewoon allemaal zelf betaald, zonder hulp van mijn ouders. En gespaard voor als ik uit huis ging hadden ze ook niet. Niet omdat ze het geld niet hadden, maar omdat dat was waar ze goed aan dachten te doen, denk ik. Zelfredzaamheid en zo. Dat heb ik er inderdaad wel van geleerd. :+.

Nog twee jaar flink aflossen en ik ben van mijn studieschuld af. Mijn rijbewijs haalde ik dus ook pas op mijn 27e.

Aan de andere kant stonden ze wel direct voor ons klaar toen er een restschuld zat op het huis van Baard toen hij dat verkocht om samen te gaan wonen met mij, door ons een flink bedrag te lenen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:57:29 #240
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197818702
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je moet rekening houden met de glasdikte. Als je een magneet voor dubbelglas gebruikt op enkel glas dan breekt het volgens mij.
Heb er een paar gezien die geschikt waren voor enkel.
Wij hebben dubbel, heb nu gewoon 25mm en is dat niet dik genoeg dan bestel ik een ander. /meet lui
pi_197821036
Ik zou ook m'n rijbewijs krijgen als ik niet zou roken tot m'n 18e. Twee weken voor m'n verjaardag heb ik aan m'n ouders opgebiecht dat ik toch wel eens een sigaretje had opgestoken, kon het niet over m'n hart krijgen om hen m'n rijbewijs te laten betalen op basis van een leugen.

En toen hebben ze de helft betaald om me te belonen voor m'n eerlijkheid _O- O+
pi_197821444
Mijn moeder betaalde elke 5e rijles, mijn vader mocht dat niet weten 🤣

Volgens mij heeft ze ook mijn examen betaald. 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197821458
Rijbewijs en studie zelf betaald. Denk dat het deels financiële opvoeding was, maar ook dat mijn ouders het niet voor alle kinderen konden betalen. Mocht ik echt niet rond kunnen komen, weet ik zeker dat ze bijgesprongen hadden.

Van thuis uit geleerd dat als je iets graag wilt, je er eerst voor moet sparen. En ook altijd een x bedrag op je rekening moet hebben staan voor de geval dat je een dure reparatie hebt aan je auto, wasmachine stuk oid.

Hoorde tijdens studie ook regelmatig dat ouders studie betaalde met de chantage dat blijven zitten zelf betalen was (als dat door feesten en niet studeren kwam).

Ik ben helaas alleen, heb een fijn inkomen. En ik huur. De huizenprijzen voor de onderkant van de huizenmarkt zijn hier ook te hoog voor 1 inkomen.

Appartementen en huizen die hier onder de 2 ton verkocht worden hebben de makelaarstekst " moet nog in moderne staat gebracht worden en geheel naar eigen smaak in te richten". Lees: er zit nog geen centrale verwarming in, laat staan maar iets isolatie of dat er de laatste 20 jaar überhaupt iets aan groot onderhoud is gedaan.
pi_197821706
Ik heb me ook ingeschreven bij de woningbouw, eerder was het iets van 15 euro per jaar, nu is het gratis en betaal je alleen als je reageert en het huis toegewezen krijgt geloof ik.
Mijn man vindt het heel raar dat ik mij heb ingeschreven, maar hij kan prima iets kopen, ik niet. En ik vind het wel een prettig idee, maar daar denkt hij dus anders over.

Mijn ouders hebben mijn rijbewijs betaald, als ik niet zou roken geloof ik. Nou dat was een fluitje van een cent, want ik heb nooit de drang gehad om het ook maar te proberen, ik vond het zo smerig ruiken dat ik echt niet hoefde.
Nog nooit iets met de meiden afgesproken daarover, we zullen zien tzt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197822492
Ik kreeg mijn rijbewijs zonder voorwaarden. Dus ook als kettingroker. Brommer reed ik ook want ik woonde te ver weg van school en met de bus was duurder :D
pi_197823008
Bij mij waren er ook geen voorwaarden aan rijbewijs, ze wisten toch dat ik nooit zou gaan roken. Gadverdamme wat vond/vind ik dat altijd vies ruiken. Ooit als puber wat 'foute' vrienden gehad. Die vonden op een gegeven moment dat ik moest roken anders hoorde ik er niet bij. Ok doei! Niets sterks aan hoor, echt zo ontzettend vies.

Verder was ik geen brave puber, maar dat was het enige waar ze zich niet druk over hoefden te maken.

Mijn eerste auto kreeg ik van mijn broer. Een oudje die hij had opgeknapt. Ik fietste altijd alleen naar de stad om te stappen. 1x op de terugweg kwam ik langs het kanaal een man tegen. Die probeerde me van mijn fiets te slaan. Niet gelukt en aangifte gedaan etc (ik had ook niets, ik fietste te hard voor hem). 2 dagen later kwam mijn broer die auto brengen. 'Zo jij gaat nooit meer fietsen 's nachts zusje'.
pi_197823219
Ik sta nu nergens ingeschreven, misschien moet ik dat even regelen. Even kijken hoe dat met inkomen zit, ik heb echt geen idee hoe het werkt. Eerst zag ik het nut er niet van in want als ik alleen kwam te staan zag ik geen reden om hier te blijven. Dat is met kind nu wel anders.

Mijn ouders hebben alles betaald van mijn studies. Maar dat is helemaal niet te vergelijken. Daar is het ook wel op ingericht. Daarna was het ook wel klaar. Ze hebben nog 1 keer geholpen met huurwaarborg maar dat hebben ze erna dus gewoon teruggekregen.
Ik vermoed dat het hier later nog wel een dingetje gaat worden.
pi_197823582
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:14 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb daar ook wel eens van gebaald, ik was van mezelf al retebraaf maar het leverde me mooi niks op. :')
Een goede (betere) gezondheid ;).

(Mijn moeder overleed aan COPD)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197823712
Wel grappig hoe een aantal van jullie schrijven dat financieel minder geholpen worden heeft geleid tot meer zelfstandigheid later.
In die strekking althans.

Maar: mijn zus, broertje en ik schelen ieder 2 jaar. Dus we zijn allen tegelijk opgegroeid en zijn alle drie op ongeveer dezelfde manier financieel wijs gemaakt of bewust gemaakt.

Als volwassenen zijn we echter heel verschillend op dat gebied. Mijn zus had op haar 14e al een baantje en heeft ook jaren op zichzelf gewoond. Inmiddels is ze getrouwd met een fulltime baan. Zij en haar man hebben nog steeds gescheiden rekeningen. Financieel is ze dus (qua hypotheek weet ik het niet hè) in bepaalde mate onafhankelijk.

Mijn broertje heeft nooit met geld om kunnen gaan. Wat binnen kwam, was in no time uitgegeven. Nog steeds een type dat laks is met post openen, risico op achterstanden etc.

En ik: man en ik hebben 1 gezamenlijke rekening. Ik verdien wel, maar zou niet op eigen benen kunnen staan. Het is ook best hocus pocus voor mij. Ik ben ook vanuit het ouderlijk huis bij mijn man ingetrokken.
Man regelt het meeste maar overlegt wel en houdt mij op de hoogte van alles.

Zo zie je uiteraard dat het ook gewoon aan jou als persoon ligt hoe je later met je centen omgaat. :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:59:00 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197824085
En grappig om te zien dat bijna iedereen blij is met de constructie die van toepassing was en het liefst hetzelfde kiest voor het kind.

De generatie van mijn ouders was vaak traditioneler en mijn ouders dan ook nog eens best traditioneel. Dus mijn moeder deed het huishouden en ons gezinshuishouden draaide op het inkomen van mijn vader. Echt wow, wij proberen ons dat soms voor te stellen.

Tijdens mijn studie hebben mijn ouders mijn laptop ('99!) betaald, dat was heel wat. Verdere studiekosten waren voor mezelf. Ik heb vervolgens onverantwoord geleend tot dat niet meer kon, dus ik mag nog wel een paar jaar afbetalen :') Verder altijd gescheiden rekeningen met mijn vriend. Lekker die vaste lasten samen afdragen, een spaarrekening voor Max en voor onszelf en verder doe ik lekker met mijn geld wat ik wil O+ Mijn bestedingspatroon is nl. nogal anders dan die van mijn vriend. De aanschaf van onze Volkswagenbus in het voorjaar was mijn eerste wapenfeit op het gebied van sparen. Ik word echt nog wel eens volwassen :P
pi_197824109
@vencodark Die ervaring heb ik ook wel. Ik kon/moest dan niet werken voor mijn onderhoud, maar ik had wel een (flink) beperkt budget. Als halverwege de week het geld op was, kon ik boterhammen met nutella eten. Ik zat dan ook niet thuis, dus als er iets was moest ik het ook alleen oplossen.
De overgang naar werken en alleen wonen was ook geen enkel probleem.
pi_197824543
Mijn vriendin en ik zijn allebei met zuinig zijn en sparen opgevoed. Ik zeg niet dat het tegenovergestelde is gebeurd maar wij zijn zo niet. Niet omdat ik het als vervelend ervoer, verre van, pas toen ik voor mijn ouders de belasting ging invullen, kwam ik erachter met hoe weinig zij rondkwamen. Als kind had ik daar echt geen besef van. Dat vind ik nog steeds knap.

Mijn zus is wel echt zuinig, mijn broer zit tussen ons in denk ik.

Mijn zwagers geven geld als water uit, ook wat ze niet hebben dus die zijn echt volledig de andere kant opgegaan.
pi_197825166
Ik ging als het geld echt op was gewoon bij mn ouders of familie eten. Maar ik had altijd een goed gevulde voorraadkast dankzij mijn bijbaan.

Ik heb 10 rijlessen + (theorie)examen kado gekregen voor mijn vwo-diploma, de rest heb ik zelf betaald. Ik ben op mn 18e uit huis gegaan en vanaf dat moment hebben mijn ouders alleen nog maar mijn collegegeld betaald. En voor wintersport betaalde ik alleen reis, verblijf en skipas, ter plaatse betaalden zij vrijwel alles (voor iedereen die mee ging).

En wat Venco zegt zie ik ook wel, met name bij mijn man en zijn zus. Gezamenlijk inkomen van mn schoonzus en haar man is 3x ons inkomen schat ik zo, en toch hebben zij aan het eind van de maand geen geld meer en kunnen wij jaarlijks de maximale extra hypotheekaflossing doen en nog wat extra sparen. Zij maken compleet andere financiële keuzes dan mijn man en ik. Moeten ze overigens ook lekker zelf weten, ze zijn verstandig genoeg om zich niet in de schulden te steken.

Hoe we dit bij onze kinderen aan gaan pakken is hier btw nog een discussiepuntje, maar zal erg afhankelijk zijn van hoe verstandig zij met geld om gaan. Ik wil wat ze gespaard hebben voor hun rijbewijs tot hun 18e verdubbelen, mijn man wil ze het gewoon geven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197826959
Mijn moeder was alleen en verdiende te weinig om te kunnen sparen. Ik heb alles dus zelf betaald. Ze vond het heel erg, had graag mijn rijbewijs etc betaald maar ze kon het niet.
Voor Sjaak sparen we nu wel. We willen graag genoeg sparen om 4 jaar studie te kunnen betalen voor hem, maar vinden het wel moeilijk inschatten hoeveel dat tegen die tijd zal zijn.
Als het dan verder nog lukt, wil ik ook wel een rijbewijs bij elkaar sparen, maar dat heeft minder prioriteit. Daar kan hij straks zelf ook een bijbaantje voor nemen vind ik.
pi_197827086
Mijn ouders spaarden niets voor mij en mijn zusje. Het geld was er simpelweg niet. Daarom heb ik eigenlijk vanaf mijn 15e toen ik mijn eerste baantje kreeg ook mijn eigen kleding betaald. Achteraf vind ik dat best heftig, maar de situatie was nu eenmaal zo. Ik heb ook wel een aantal grotere dingen voor mijn zusje betaald, zoals een brommer toen ze 16 werd en de helft van haar rijbewijs. Eigenlijk kreeg ze als ze niet zou roken haar hele rijbewijs van mij, maar ze ging op haar 17e alsnog roken. 8)7 Gelukkig is ze daar daarna weer vrij snel mee gestopt, want ik vond het echt vreselijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn eigen kinderen spaar ik wel. Misschien zelfs meer dan nodig, maar ik wil dat zij geen zorgen hoeven te hebben over eventuele studiekosten en hoe ze dat kunnen betalen (even de DUO lening buiten beschouwing gelaten). Ik vind het alleen lastig in te schatten hoeveel het totaal zou moeten worden. Sowieso sparen we al vanaf de geboorte alle kinderbijslag en nog iets extra's per maand. Ik hoop dat dat voldoende gaat zijn. Zo niet, dan is het in ieder geval voldoende voor een behoorlijk gedeelte van de kosten.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 07:55:51 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197827198
Ik kreeg mijn rijbewijs van mijn ouders omdat mijn moeder hem ook van haar ouders had gekregen en ze ze daar altijd dankbaar voor was. Wel pas na mijn diploma middelbare school en wegens 2x zittenblijven was dat dus op mijn 19e. :+

We hadden het niet krap thuis, maar ook niet breed. Gewoon, normaal. Mijn hbo studie hebben ze betaald en mijn zilvervlootrekening was voor de inrichting van mijn eerste flatje.

Ikzelf ben een slechte spaarder. Had wel een goede baan en kon prima voor jezelf zorgen zeg maar. Nu met mijn onderneming kan dat nog niet, maar zit er wel aan te komen. Ik sta niet ingeschreven voor een huurhuis trouwens. Nog nooit over nagedacht. :@ Toen mijn vorige relatie stuk liep ging hij terug naar zijn ouders, ik bleef in ons huis tot het verkocht was en huurde daarna in de vrije sector.

We sparen wel voor de kinderen. :Y
***
pi_197827417
We sparen sinds een kleine 2 jaar ook voor de kinderen. Daarvoor ging dat niet.
Ik ben wel zuiniger met geld dan mijn man. Ik geef het heel anders uit en ook wat ik voor de kinderen koop. Mijn man is veel uitbundiger daarmee.

Hij wilde bijv. laatst die mega dure parfum Chanel no.5 kopen...voor onze dochter. :')
Hij koopt deze ook om de zoveel jaar voor zijn moeder en dan ruikt zijn dochter net als haar! O+
Sentimenteel gedoe. :+
Doe dat maar als ze naar de middelbare school gaat ofzo. :P
Of een Apple Watch voor onze zoon. :? Houd ik ook tegen.
Maar zwemlessen vond hij onnodig (ze krijgen toch les op school?) en gymlessen toen A. jonger was, was ook mijn keuze.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:27:43 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197827470
Grappig dat jij dat niet breed vindt BE. Ik vind rijbewijs én studie en zilvervloot echt heel luxe namelijk. Dat hadden mijn ouders nooit bij elkaar kunnen sparen. En ik had toch ook niet het gevoel dat wij het niet (altijd tenminste) krap hadden.

Ik ben op m'n 13e begonnen met een folderwijk en heb sindsdien altijd ernaast gewerkt (en veel geleend). Ik heb geen contact met m'n vader, maar duo vond ons conflict niet voldoende om zijn inkomen buiten beschouwing te laten. Resultaat: geen aanvullende beurs en geen cent vanuit hem. Dus ik heb veel geleend, maar ervaar dat nu niet als last ofzo.

Voor de kinderen hebben we wel een spaarrekening, maar ik spaar niet consequent genoeg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197827559
Ik heb ook altijd bijbaantjes gehad, meerdere tegelijk, niet zozeer vanwege het geld, ik vond het ook altijd gezellig. Leuke herinneringen aan en vriendschappen aan over gehouden. Met name bij La Place hilarische jaren gehad.

B hoeft vandaag geen schoolwerk te doen en ik ben vrij. B en Juul zitten samen met Duplo te bouwen, in volle harmonie. Vanmiddag komt een vriendje van B spelen, prima vrijdag zo.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:40:42 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197827590
Mijn moeder riep ook altijd dat we een heel normaal inkomen hadden, niet bovengemiddeld ofzo.
En dan zei ik wel eens tegen haar "dat roep je vanuit je bovengemiddeld grote tweekapper in een villawijk...."
Die had echt geen idee van gemiddeld, die vond vooral dat ze niet de luxe had die in haar ogen bij "rijk" hoorde.

Het mooiste was eigenlijk wel dat mijn Turkse bovenbuurmeisje, toen ik vlakbij mijn ouderlijk huis op mezelf woonde, wel eens met mij meeging en zei "maar jullie zijn wel hele normale mensen", in de zin van dat ze kouwe kak verwacht had in die wijk.

Toen mijn oudste klein was zat ik in de bijstand, mijn moeder en ik rekenden toen wel eens uit wat we maandelijks tekort kwamen, en we kwamen allebei hetzelfde tekort: 150 gulden ofzo, terwijl hun inkomen factor heel veel van het mijne was.

Ik denk dat wel of niet breed hebben en wat je je kinderen mee kunt geven qua rijbewijs en spaargeld en dergelijke heel vaak een kwestie van keuzes is, niet zo zeer van geld, met uitzondering voor gezinnen die rond moeten komen van bijstand of minimumloon.

Hier zit verder geen waardeoordeel in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197827645
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:40 schreef Leandra het volgende:
Mijn moeder riep ook altijd dat we een heel normaal inkomen hadden, niet bovengemiddeld ofzo.
En dan zei ik wel eens tegen haar "dat roep je vanuit je bovengemiddeld grote tweekapper in een villawijk...."
Die had echt geen idee van gemiddeld, die vond vooral dat ze niet de luxe had die in haar ogen bij "rijk" hoorde.
Haha, zo proberen wij mijn moeder ook weleens aan het verstand te peuteren dat ze het nu echt wel bovengemiddeld goed hebben. Met als voorbeeld bijvoorbeeld de quooker in hun keuken. "Maar die heeft iedereen!" roept ze dan. Nee, mam... :')
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:49:50 #262
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197827712
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 07:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn ouders spaarden niets voor mij en mijn zusje. Het geld was er simpelweg niet. Daarom heb ik eigenlijk vanaf mijn 15e toen ik mijn eerste baantje kreeg ook mijn eigen kleding betaald. Achteraf vind ik dat best heftig, maar de situatie was nu eenmaal zo. Ik heb ook wel een aantal grotere dingen voor mijn zusje betaald, zoals een brommer toen ze 16 werd en de helft van haar rijbewijs. Eigenlijk kreeg ze als ze niet zou roken haar hele rijbewijs van mij, maar ze ging op haar 17e alsnog roken. 8)7 Gelukkig is ze daar daarna weer vrij snel mee gestopt, want ik vond het echt vreselijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn eigen kinderen spaar ik wel. Misschien zelfs meer dan nodig, maar ik wil dat zij geen zorgen hoeven te hebben over eventuele studiekosten en hoe ze dat kunnen betalen (even de DUO lening buiten beschouwing gelaten). Ik vind het alleen lastig in te schatten hoeveel het totaal zou moeten worden. Sowieso sparen we al vanaf de geboorte alle kinderbijslag en nog iets extra's per maand. Ik hoop dat dat voldoende gaat zijn. Zo niet, dan is het in ieder geval voldoende voor een behoorlijk gedeelte van de kosten.
:* voor je spoiler, wat heftig en zwaar.
pi_197827716
Hoe meer je hebt, hoe meer je uitgeeft. Tenminste dat is wat ik ook om me heen zie. Wij hebben best wel wat grootverdieners om ons heen.

Als ik er zo eens over nadenk zijn wij bijvoorbeeld de enige in onze vrienden en familiekring die 'maar' 1 auto hebben.
1 vriendin van mij verdient gemiddeld, that's it.
pi_197827721
:* voor je spoiler Nikki.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:55:38 #265
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197827801
Mijn ouders hebben eigenlijk nooit iets betaald. Geen rijbewijs, geen spaarpotje, geen studie. Dat geld was er gewoon niet. Hoewel ik dat niet als een zware last heb gevoeld, voel ik wel de behoefte mijn kinderen meer mee te geven. Ook hier wordt de kinderbijslag gespaard, 'voor later': studie of iets anders wat belangrijk voor ze is. En we kiezen heel bewust voor lage maandlasten in een goedkope provincie, zodat er geld over blijft voor leuke dingen EN zodat geen van ons fulltime hoeft te werken. Niet uit luiheid, maar ik vind tijd met elkaar het meest waardevol van alles. Ik kweek liever herinneringen met ze dan dat we nieuwe kozijnen hebben. :@
  vrijdag 5 februari 2021 @ 08:56:31 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197827813
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 07:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn ouders spaarden niets voor mij en mijn zusje. Het geld was er simpelweg niet. Daarom heb ik eigenlijk vanaf mijn 15e toen ik mijn eerste baantje kreeg ook mijn eigen kleding betaald. Achteraf vind ik dat best heftig, maar de situatie was nu eenmaal zo. Ik heb ook wel een aantal grotere dingen voor mijn zusje betaald, zoals een brommer toen ze 16 werd en de helft van haar rijbewijs. Eigenlijk kreeg ze als ze niet zou roken haar hele rijbewijs van mij, maar ze ging op haar 17e alsnog roken. 8)7 Gelukkig is ze daar daarna weer vrij snel mee gestopt, want ik vond het echt vreselijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mijn eigen kinderen spaar ik wel. Misschien zelfs meer dan nodig, maar ik wil dat zij geen zorgen hoeven te hebben over eventuele studiekosten en hoe ze dat kunnen betalen (even de DUO lening buiten beschouwing gelaten). Ik vind het alleen lastig in te schatten hoeveel het totaal zou moeten worden. Sowieso sparen we al vanaf de geboorte alle kinderbijslag en nog iets extra's per maand. Ik hoop dat dat voldoende gaat zijn. Zo niet, dan is het in ieder geval voldoende voor een behoorlijk gedeelte van de kosten.
Heftig.

Ik ben ooit begonnen in dit boek... heeft misschien wel raakvlakken met jouw jeugd.
Ik heb het niet uitgelezen overigens.

https://www.vrouwenthrill(...)6qD51IrXIdP0zRGCLBfk
pi_197827876
Ik kom ook uit een gewoon, doorsnee gezin.
Vader is schilder en moeder is verzorgende. Zij heeft de eerste jaren ook voor ons niet gewerkt, alleen mijn pa. We woonden tot 1997 in een huurhuis. :) We gingen wel elk jaar op vakantie in een land in Europa. Met de auto naar een vakantiehuisje die we daar dan 1 of 2 weken huurden. Geen uitbundige dingen.
Mijn vader heeft een tijdje geen werk gehad. Dat ze het moeilijk hadden hebben wij nooit gemerkt. Of dat ze soms wat geld van onze spaarrekening haalden om iets te moeten betalen.
Mijn vader die soms wat schilder karweitjes deed voor extra geld. :)
pi_197827898
@_NIKKI_ Klinkt als een lastige jeugd.
Hoe gaat het nu tussen jullie en je moeder, als ik vragen mag? :)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:10:22 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197828002
Dochter van een zgn gastarbeider. Vader werkte in ploegen in een fabriek en moeder in de housekeeping bij een hotel.
Wij waren zeker niet rijk. Maar ik ben nooit (en mijn broer ook niet) wat te kort gekomen.
pi_197828053
Hier ouders, die pas de laatste jaren meer ruimte hebben voor giften (veehouderij, alles ging het bedrijf in. Nu beide AOW en nog steeds wat inkomsten, en geen bedrijf om dat weer in te moeten stoppen). Ik heb mijn studie, mijn rijbewijs bijna helemaal zelf betaald van mijn supermarktbaantje en max beurs+lening. Het spaarpotje van mijn ouders is in de inrichting van mijn studentenkamer en pc gaan zitten, "opstartkosten". Wel hebben mijn ouders de laatste grote hap van mijn studieschuld weggehaald met die 25k belastingvrije schenking voor 40-ers.
Ik voelde me niet arm vroeger, veel geld was er niet. Maar ik kreeg wel een kipling tas in de eerste klas. Of een videospeler toen ik een filmavondje wilde houden in de 4e.

Voor onze kinderen maken we wel een buffer. Die studiebeurs zal niet zo hoog zijn als ik destijds kreeg. Dus daar dragen we dan wel aan bij. Voor het rijbewijs zijn we er hier nog niet uit. In ieder geval niet in ruil voor goed gedrag. De oudste is zo'n brave van natuur, de jongste minder. Ga ze niet belonen/straffen voor hun karakter ;)
Mijn man wil ze het gewoon geven, ik wil dat ze een substantieel deel zelf betalen vanuit een baantje.. Maar ik had vroeger ook altijd een baantje, mijn man niet. Ik kreeg een blok kaas mee na een weekend thuis, hij schone was en een zak geld :P
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:27:53 #271
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197828270
Mijn ouders werkten beiden en we woonden heel goedkoop in een oud groot huis waar ze vanwege een afspraak met de eigenaar 20 jaar lang maar 300 gulden voor betaalden, we gingen drie keer per jaar op vakantie en we gingen altijd naar festivals en concerten, maar vanaf mijn 13e had ik een heerlijke oppasbaan, ik paste op bij Vietnamese mensen met een restaurant, die wilden de kinderen Nederlands laten leren door mij. Elke zondag, van 12:00 tot 24:00, en alle feestdagen. Met de feestdagen kwamen die kids mee naar ons, de oudste was zo oud als mijn broertje en ons huis zat toch al altijd vol met kinderen, en dan bracht mijn vader ons rond bedtijd naar huis. Zij brachten me altijd thuis als ze eten gingen bezorgen bij DSM voor de nachtploeg, met tassen vol eten dat ze voor ons kookten omdat mijn vader hun eten zo lekker vond, en dat was dan echt Vietnamees eten en geen Hollands Chinees eten. Ik heb dat de eerste twee jaar van mijn studie nog gedaan, want ik kreeg 100 gulden per dag en al dat eten ging dan gewoon mee naar Nijmegen, at een heel studentenhuis drie dagen van :D . Kon daar geen beter verdienend baantje vinden hoor. En als ik echt eens een dag niet kon ( ik ging altijd naar Pinkpop bv ) dan stonden mijn vriendinnen elkaar te verdringen om over te mogen nemen want goed geld verdienen. Ze gingen elk jaar 3 weken naar Vietnam, kreeg ik doorbetaald, en ik kreeg altijd idioot dure verjaardagskado's van ze, en de kindjes hoorden gewoon bij ons gezin, die waren helemaal thuis bij ons. Later hadden ze eigenlijk al niet echt meer een oppas nodig, ze waren toen ik wegging 13 en 11 of zo, maar ik hielp ze met huiswerk en zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197828310
Wij hadden het zeker niet ruim vroeger. Nooit iets tekort gekomen maar daar moesten mijn ouders ook heel hard voor werken. Maar als ik kijk hoe het vroeger is gegaan vind ik wel mooi wat we als familie bereikt hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nikki, dat klinkt enorm zwaar. Ik snap dat je het nu anders wil doen.

Hoeveel kost het halen van het rijbewijs eigenlijk? Als dat zo'n ding is voor veel gezinnen.
pi_197828335
Nikki, wat heftig :*.

Bij mij thuis waren er altijd zorgen om geld na de scheiding van mijn ouders. Er werd ook verschil gemaakt tussen stiefzusje versus mijn broertje en ik. Niet leuk, maar hierdoor al vroeg geleerd om mijn eigen geld te verdienen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sta wel ingeschreven bij de woningbouwvereniging, dat laat ik ook zo. Mijn man verdient aanzienlijk meer dan ik, ook omdat ik minder ben gaan werken en werk ben gaan doen waar ik gelukkig van word.
Voor de kinderen sparen we de kinderbijslag + ongeveer ¤500,- extra per kind per jaar. Zo hoop ik ze straks meer te kunnen bieden dan ikzelf gehad heb.
pi_197828380
Ik begon op mijn 11e al met oppassen en heb daarna altijd bijbaantjes gehad (en mijn werk nu begon ook als ‘bijbaantje’ naast mijn deeltijdstudie).
Dat geld gebruikte ik vooral om aan te vullen wat ik van mijn ouders kreeg: mama wilde ¤40 betalen voor een broek, ik wilde een broek van ¤100, dus dan betaalde ik de rest zelf :)

Mijn ouders waren vroeger wel heel vooruitstrevend. Ze werkten allebei onregelmatig en zo was er dus altijd iemand thuis voor ons. En vonden vriendinnetjes het heel vreemd dat mijn vader om 12.00u pannenkoeken stond te bakken voor ons O+ Zeker omdat mijn vader nu heel beperkt is in zijn activiteiten (blind), waardeer ik het nog meer dat hij in onze jeugd zoveel tijd met ons heeft gehad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197828396
Nikki, wat een heftige jeugd :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:39:23 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197828448
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:34 schreef LeSage het volgende:
Ik begon op mijn 11e al met oppassen en heb daarna altijd bijbaantjes gehad (en mijn werk nu begon ook als ‘bijbaantje’ naast mijn deeltijdstudie).
Dat geld gebruikte ik vooral om aan te vullen wat ik van mijn ouders kreeg: mama wilde ¤40 betalen voor een broek, ik wilde een broek van ¤100, dus dan betaalde ik de rest zelf :)

Mijn ouders waren vroeger wel heel vooruitstrevend. Ze werkten allebei onregelmatig en zo was er dus altijd iemand thuis voor ons. En vonden vriendinnetjes het heel vreemd dat mijn vader om 12.00u pannenkoeken stond te bakken voor ons O+ Zeker omdat mijn vader nu heel beperkt is in zijn activiteiten (blind), waardeer ik het nog meer dat hij in onze jeugd zoveel tijd met ons heeft gehad.
Mijjn vader kwam tussen de middag thuis voor ons en die bakte ook pannekoeken, of hij bakte ze 's morgens al voor hij om 6:00 de deur uit ging! En dan legde hij een briefje neer met bv "neem pannekoeken mee voor Karlijn en Teddie want dat heb ik ze beloofd gisteren". We mochten ook altijd overal heen, concerten en zo al heel jong, we betaalden zelf onze kaartjes maar hij reed ons overal heen, vond ie leuk en hij kent overal mensen dus hij ging dan bezoekjes doen in de lokale Molukse wijk haha. Wij zijn heel erg verwend qua vakanties en uitjes, maar we zijn ook heel zelfstandig opgevoed. Toen ik na de brugklas naar een andere middelbare school wilde moest ik het zelf maar gaan regelen van mijn ouders, dus gedaan en overgestapt, de rector van mijn nieuwe school vond het echt zo leuk dat het bij mijn eindexamen nog benoemd werd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197828492
Wij zijn inderdaad ook heel vrij opgevoed. Mijn ouders hadden alleen regels die ze nodig vonden voor onze veiligheid. De rest was onze verantwoordelijkheid. Moet natuurlijk kunnen qua type kinderen, maar voor mij ging dat prima, ik was toch super braaf :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:44:22 #278
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197828503
Ik kan me geen regels herinneren, we deden van alles maar geen gekke dingen dus alles was wel prima.
Mijn 12 jaar jongere broertje was een heel ander verhaal :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197828579
1 van de belangrijkste was: maakt niet uit hoe laat je thuis bent van stappen, maar fiets niet alleen. Dat vond ik wel terecht bij meisjes van 16.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:01:30 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197828717
Oh wij woonden in het centrum dus alles was dichtbij, zelfs als we met de trein naar Echt of zo gingen, dan waren we te voet in 3 minuten thuis van het station, en we zaten op karate, mijn ouders maakten zich geloof ik geen zorgen dat er ons iets zou overkomen :') Wijzelf ook niet hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197828811
Nikki :*

Opleiding zelf betaald, rijbewijs zelf betaald, bijbaantje vanaf mijn 12e, kocht zelf mijn kleren en ook regelmatig boodschappen omdat er gewoon geen geld was door minder handige financiele keuzes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mogen wij zelf echt niet klagen, we sparen al lekker voor Bas zijn studie en als er ooit een rijbewijs gehaald gaat worden, zullen wij daar ook wel aan bijdragen. Manlief is in een volledig andere situatie opgegroeid gelukkig, echt een heel fijn en warm gezin waar ze altijd onvoorwaardelijk voor elkaar klaar staan.
Ik moest zo lachen ook om de oma van manlief, ze voelde zich schuldig omdat wij 'te kort zouden komen'. Bleek dat ze een tijd lang de huur van zwager had betaald toen hij studeerde, en dat geld zou mijn man dan ook nog moeten krijgen. Wij komen echt niks tekort, maarja _O- Die discussie kon je niet van haar winnen. De hovenier is nu de tuin aan het doen dankzij haar, helaas heeft ze dat niet meer mee mogen maken.

Mn test was negatief, gelukkig. Ben wel flink belabberd, vannacht hoge koorts gehad. Gelukkig is mijn man op vrijdag altijd tijd met Bas. Ik bivakkeer een dagje in bed.
pi_197828899
Beterschap @douche-eendje

Wat bijzonder om jullie verhalen te mogen lezen. Zo zie je maar dat er vaak achter voordeuren een heleboel gebeurt wat je niet weet als buitenstaander.
pi_197828913
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:50 schreef LeSage het volgende:
1 van de belangrijkste was: maakt niet uit hoe laat je thuis bent van stappen, maar fiets niet alleen. Dat vond ik wel terecht bij meisjes van 16.
Ik vond dat vaak het gezelligste van het stappen, het heen en terugfietsen. Het was voor ons rond de 25 minuten fietsen, terug altijd wat langer :P
pi_197828932
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:50 schreef LeSage het volgende:
1 van de belangrijkste was: maakt niet uit hoe laat je thuis bent van stappen, maar fiets niet alleen. Dat vond ik wel terecht bij meisjes van 16.
Dat ja. Hier ca 6km door de weilanden om thuis te komen. Alleen gebeurde het best weleens dat de eerst pas om 5 uur naar huis ging :D

Als ik met een vriendin was, dan moest ik 2 uur thuis zijn.
pi_197828976
Ik ging nooit uit. :P Voor mijn zus en broertje waren wel regels en ik geloof dat ze daar wel redelijk streng/duidelijk in waren.
Dronkenschap of aangeschoten thuiskomen was uit den boze. Daar heeft mijn broertje weleens flink voor op zijn donder gehad.
pi_197828988
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:16 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat ja. Hier ca 6km door de weilanden om thuis te komen. Alleen gebeurde het best weleens dat de eerst pas om 5 uur naar huis ging :D

Als ik met een vriendin was, dan moest ik 2 uur thuis zijn.
Wij moesten door onbewoond gebied, deels industrieterrein en deels langs een kanaal. Wij hadden ook als regel: niet alleen naar huis dan maar wat later thuis. Tja....als elke ouder dat zei, waren we altijd vrij laat thuis.

Toen ik 20 was, was ik de enige die nog bij mijn ouders woonde en dus de enige die naar huis moest fietsen. Er waren nog geen nachtbussen. Vaak sliep ik dan bij vrienden, maar niet altijd. We hadden wel altijd de afspraak dat we het aan elkaar lieten weten als we thuis waren.
pi_197829035
Ik ben de jongste en ook nog eens een nakomertje, ik mocht vrij veel, zeker als je dat vergelijkt met mijn broer en zus. Ik begon wel 'laat' aan alcohol, ik was 18 toen ik mijn eerste biertje dronk (goor!).

Als ik eraan terugdenk wat wij allemaal uitspookten, denk ik dat ik mijn kinderen vastbind als ze 18 zijn. Thuisblijven :o
Mijn vriendin was altijd heel braaf, gelukkig hebben B en Juul haar genen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:28:50 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197829115
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:45 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, zo proberen wij mijn moeder ook weleens aan het verstand te peuteren dat ze het nu echt wel bovengemiddeld goed hebben. Met als voorbeeld bijvoorbeeld de quooker in hun keuken. "Maar die heeft iedereen!" roept ze dan. Nee, mam... :')
Ja, dat idee van wat standaard is en iedereen heeft dat is behoorlijk vertroebeld, herkenbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:47:20 #289
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197829399
Mijn ouders hadden en hebben daar juist dan weer geen enkel idee van. Wij hadden een huis zonder verwarming bijvoorbeeld, ze vergaten me te leren fietsen, kwamen er achter toen ik tussen neus en lippen door vertelde dat ik een fiets nodig had omdat we verkeersexamen moesten doen in de 6e klas, moest er ineens een fiets komen en moest mijn vader me snel leren fietsen op een parkeerplaats ergens en toen hebben ze ook maar even gevraagd of mijn zusje kon fietsen, ze hadden echt geen idee, wij hadden geen fietsen nodig om ons te verplaatsen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197829474
Mijn moeder was in haar ziekenhuis de eerste vrouw die niet stopte met werken toen er kinderen kwamen. Ze is eerst nachtdiensten gaan doen, later twee keer per week een avonddienst en nog weer later ging ze overdag werken. Die avonddiensten waren voor ons als kind heel grappig, dan ging mam met ons naar het zwembad voor zwemles en dan kwam pap daar en die nam ons weer mee naar huis. We hadden, mede om die reden, dus ook twee auto's. Echte Eenden want als daar iets aan kapot ging dan sleutelde je het zelf weer in elkaar.
Wij werden opgevoed met dat je zelf je geld moest verdienen. Niet dat we niets kregen, maar gewoon als aanvulling, dus ik heb folders gelopen, afgewassen, bij de post gewerkt (echt jaren, heerlijk baantje dat toen nog heel goed verdiende) en later op de universiteit was ik student-assistent. Mijn ouders betaalden college geld, noodzakelijke boeken en tot een bepaald bedrag de huur. De rest betaalde ik en toen ik ging afstuderen heb ik een half jaar geleend.

Nu sparen wij en mijn ouders voor onze kinderen. Mijn ouders betalen voor elk klein kind een maandelijks bedrag op een rekening en wij storten daar ook elke maand op. Dat geld krijgen ze als ze 18 zijn en dan kijken we wel wat ze er mee mogen. En de kinderen krijgen daarnaast zakgeld waarmee ze mogen doen wat ze willen. Dus de ene pot op en de ander is altijd blut want die geeft het uit aan spelletjes. Tja, daar leren ze van.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197829735
Ik wil voor kind(eren) vooral financieel gezond blijven en een buffer hebben zodat ik in geval van nood kan bijspringen. Of we de studie kunnen betalen of een rijbewijs kunnen schenken zou mooi zijn maar vind ik minder belangrijk.

Merk in mijn omgeving goed hoeveel verschil het maakt als je een financieel vangnet hebt. Je kan dan net wat andere (meer risicovolle) keuzes maken en het voorkomt dat je met een kleine tegenslag flink in de problemen komt. Zo heb ik een periode gehad dat ik de eindjes aan elkaar moest knopen maar ondanks dat nooit de angst gehad dat ik in de shit terecht zou komen. Een vriendin zat in dezelfde situatie maar had dat vangnet niet, dat gaf zoveel stress toen haar loon een paar maanden niet werd uitbetaald.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:14:57 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197829933
Even tussendoor... de lokale Facebook verkooppagina ontploft inmiddels van de slee/snowboot aanbiedingen. Exorbitant hoge prijzen overigens...
Ook mensen die “met spoed” (?!??) snowboots zoeken...
In de rest van Nederland ook een run hierop?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:28:44 #293
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197830271
Jep, ik zag ze ook langskomen... Mijn ene kind heeft toevallig snowboots, de andere moet maar 2 paar dikke sokken aandoen in zijn regenlaarzen. Normaal zou ik bestellen bij Decathlon, maar dat redden we nu niet meer op tijd natuurlijk ;)
pi_197830377
Yep, hier was dat ook.
Gratis tip: de Scapino bezorgt als er iets op voorraad is in de lokale winkel. Dus als je die in je woonplaats hebt kan je online kijken wat ze nog hebben en dan bellen. En dan brengen ze het gratis en alles voor de sneeuw is met 30% korting.

Slee kwam gisteren binnen (bol.com), Decathlon als het goed is vandaag en Scapino bracht gisteren snowboots en ik deed net boodschappen zodat ik pas woensdag of donderdag weer hoef. Wij zijn er klaar voor 8-)

(zul je zien, 3 cm poedersneeuw...)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197830399
Net een was gedraaid. Blijkbaar zat er nog een plasluier bij. ;(
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:34:43 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197830414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:33 schreef mefke79 het volgende:
Yep, hier was dat ook.
Gratis tip: de Scapino bezorgt als er iets op voorraad is in de lokale winkel. Dus als je die in je woonplaats hebt kan je online kijken wat ze nog hebben en dan bellen. En dan brengen ze het gratis en alles voor de sneeuw is met 30% korting.

Slee kwam gisteren binnen (bol.com), Decathlon als het goed is vandaag en Scapino bracht gisteren snowboots en ik deed net boodschappen zodat ik pas woensdag of donderdag weer hoef. Wij zijn er klaar voor 8-)

(zul je zien, 3 cm poedersneeuw...)
Hier in NB waarschijnlijk wel ja
  vrijdag 5 februari 2021 @ 11:34:59 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197830420
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:34 schreef vencodark het volgende:
Net een was gedraaid. Blijkbaar zat er nog een plasluier bij. ;(
:-(
pi_197830585
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:34 schreef vencodark het volgende:
Net een was gedraaid. Blijkbaar zat er nog een plasluier bij. ;(
:'(

Dat is ranzig. Al zal de luier wel schoon zijn nu...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197830668
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:41 schreef mefke79 het volgende:

[..]

:'(

Dat is ranzig. Al zal de luier wel schoon zijn nu...
En uit elkaar geploft. :+
Zonde van mijn wasgoed. Nu even een scheut azijn en 90 graden. Was toch weer eens nodig. :')
Mijn dochter had het erin gedaan, zei ze.
Waarom? “Gewoon”! *O* :(
pi_197830679
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 11:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hier in NB waarschijnlijk wel ja
Ik ging net kijken maar het wordt een factor 5 meer zo te zien :Y
https://www.noodweer.be/sneeuwverwachting/

Net kwam het bericht dat in de dierentuin om de hoek een olifantje geboren is. Zo klein en zo lief en..zo onbereikbaar nu. Vorige keer waren we er binnen een dag na de geboorte en nu gaat het vast nog weken duren :'(
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197831480
Hier nooit het rijbewijs gekregen. Dus ik was pas 20+ toen ik die haalde.
We hadden het gewoon normaal denk ik. Mijn moeder was huisvrouw en mijn vader werkte.

Nu werk ik parttime en met toeslagen kan ik gewoon rondkomen. Sparen ben ik nooit goed in geweest, maar dat komt vooral omdat ik in het nu leef qua sparen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')