Dit.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef Guppy het volgende:
Bij ons is het max 2 en de baan is al weken dicht
Het viel mee!quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keer![]()
Het liefst nietquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken
Ik heb een riem met 4 kleine drinkflesjes, maar ook hier liefst niet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keerHet zal heus nut hebben hoor, dat boven je comfort zone rennen, maar ik vind fartleks en ontspannen duurloopjes toch wel het fijnst
Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken
Oke, dan is het 2. Het punt was in ieder geval dat zowel tussen de duo's als binnen de duo's altijd 1.5 meter afstand moet zijn, dus feitelijk maakt het niet zoveel uit. De atletiekunie heeft een protocol opgesteld met kleurcodes en allerlei dingen en dat volgen wij ook. Inhalen met een baan ertussen en in een treintje ook wat verder uit elkaar lopen. En dus geen gezamenlijke warming up meer, want dat was eigenlijk het enige moment dat je echt als groep trainde, daarna heeft iedereen wel zijn eigen snelheid.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit.
Al sinds december mag je niet meer met 4, maar met max 2 in groepen buiten zijn.
Eens nadenken of ik het zie zitten om hier aan mee te doen, als het goed is komt er vanmiddag via de mail uitleg over wat er mogelijk is voor mensen die zich vorig jaar hebben ingeschreven.quote:Nieuwe opzet Vestingloop: verspreid over 30 dagen voor groepjes op een verschillend parcours
DEN B0SCH - De BrandLoyalty Vestingloop die vorig jaar door de coronabeperkingen werd afgelast, gaat dit jaar door in een aangepaste vorm. Niet meer op één dag met duizenden deelnemers, maar elke dag in juni met verdeeld in groepen van 30 tot 100 lopers. ,,We stemmen de mogelijkheden af op de RIVM-maatregelen’’, aldus parcourssamensteller Adri Henskens donderdagochtend tijdens een corona-proof sponsor- en partnermeeting.
Op een permanent parcours start in juni elke ochtend om 7.00 uur een loop van 10 kilometer. En een uur later kunnen degenen van start voor 5 kilometer. Op speciale dagen is voor kinderen een parcours van 1 kilometer beschikbaar. Henskens: ,,We denken ook aan een run over een onverhard parcours. Bijvoorbeeld in het Bossche Broek. En je zou een nightrun kunnen houden als de avondklok is geschrapt. Misschien zou je voor sponsors ook binnen iets kunnen doen. En er wordt gedacht aan een breakfastrun.’’
,,Ik ga er vanuit dat in juni echt weer heel veel kan. Bij ons is het glas altijd half vol. Maar het moet natuurlijk veilig gebeuren. We kiezen voor nauw overleg met de organisatie’’, aldus wethouder Huib van Olden over de nieuwe opzet. Hij vindt het een ‘superidee’ dat deelnemers die 12,50 euro per persoon betalen voor een startbewijs een voucher krijgen met een waarde van 5 euro. Deze bon is te besteden bij een aantal lokale (horeca)ondernemers.
,,Ik ben heel blij dat nu iets wel doorgaat’’, benadrukt Claudia Mennen, directeur van hoofdsponsor BrandLoyalty waarvan jaarlijks zo’n 200 medewerkers deelnemen aan de Vestingloop.
Het motto voor de nieuwe opzet is ‘fit in 30 dagen’. ,,Maar je hoeft natuurlijk niet elke dag mee te doen’’, verduidelijkt Henskens..
Ik heb een Kalenji rugzakje met 2L waterzak erin gekocht bij Decathlon. Ik heb in het begin veel geklooid met flesjes water die je aan je hand kon klemmen, zelf een flesje vasthouden, maar bij lange afstanden en warm weer ben ik erg blij met m'n waterzak. Die heb je ook in nog groter formaat (meer liters of meer voorvakjes).quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keerHet zal heus nut hebben hoor, dat boven je comfort zone rennen, maar ik vind fartleks en ontspannen duurloopjes toch wel het fijnst
Compleet onbruikbare en onlogische routes geeft hij bij mij in de buurt. Gebruikt wegen die niet bestaan of niet toegankelijk zijn.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:39 schreef ruud.nl het volgende:
Heeft iemand dit al bekeken?
https://www.nnhardloopplanner.nl/#splash
Lijkt best goed te werken en alternatieve routes worden vlot gegenereerd. Het enige wat me direct opvalt is dat hij vrij vaak voorstelt om een stuk weg op en neer te lopen om aan de opgegeven afstand te komen, maar die kun je natuurlijk makkelijk skippen.
Mijn standaard is: afstand in km, totale tijd bezig, huidig tempo (min:sec per km) en hartslag.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen.
Ligt eraan wat ik wil doen. Zeker bij mijn niet al te specifieke lopen, wat voorlopig nog even alles is, zet ik 'm alleen op de afstand en verder niks. Als ik ook de tijd en/of snelheid zie ga ik įltijd vroeg of laat proberen om harder te lopen (echt, ik heb het geprobeerd, maar kan het niet tegenhouden) en dat is vaak niet handig.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen.
In dit specifieke geval. Afstand, gemiddelde tempo, tempo.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Op de Garmin forerunner 235 die ik heb kun je per activiteittype je schermen instellen. Aangezien ik alleen maar loop heb ik de volgende instellingen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Mijn huidige snelheid in min/km.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Ligt aan de training.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |