Een lage R is niet het hoogste levensdoel. Er hangt nogal een stevig prijskaartje aan.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:28 schreef Noppie2000 het volgende:
Wat ik me afvraag he, het RIVM, De jonge etc. lijken er vrij zeker van dat er een derde golf komt. De R van die Britse variant was de vorige keer berekend op 1.27 ofzo.
Als het dan allemaal zo zeker is, waarom doen we dan niet meer om die R lager te krijgen? Ja, een avondklok, maar daarvan was de waarde geschat op -0.1 op de R ofzo. Zouden we dan niet veel meer moeten doen om die R eronder te krijgen, juist voor die derde golf er daadwerkelijk is?
Waarom wordt daar niet voor gekozen?
Nee natuurlijk ga je dan niet in een restaurant zitten. Daar zorgen ze wel voor. De Britse variant is dan niet weg, en er zijn meerdere kandidaten in aantocht.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat er rond eind maart of april weer wat mogelijk is qua restaurants, ik mis dat echt. Maar dan moet die daling wel doorzetten.
Die Brazeliaanse lijkt me stuk toffer als die Britse.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee natuurlijk ga je dan niet in een restaurant zitten. Daar zorgen ze wel voor. De Britse variant is dan niet weg, en er zijn meerdere kandidaten in aantocht.
''Daar zorgen ze wel voor''.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee natuurlijk ga je dan niet in een restaurant zitten. Daar zorgen ze wel voor. De Britse variant is dan niet weg, en er zijn meerdere kandidaten in aantocht.
Zelf weten. Dit gaat nog jaren duren, en daar kiest de meerderheid van Nederland helaas zelf voor. Niet zozeer omdat ze kwaad in de zin hebben, maar omdat ze aan tunnelvisie lijden. Enfin, je weet wel hoe ik erin sta.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Daar zorgen ze wel voor''.
Sorry, dat is iets te BNW voor me.
Tja, het grotere probleem daarachter is eigenlijk dat 'we' niet meer voor nieuws willen betalen.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Ook de paniek dat er iemand van 90 is overleden na vaccinatie, terwijl deze persoon al hartfalen had... alles is ook meteen nieuws
Het oplopen zorgt 'pas' in april weer tot grote problemen in ziekenhuizen. Als de trend zich voortzet.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou zeker verrassend zijn, aangezien ze nu juist verwachten dat het weer gaat oplopen en dan we in maart weer met een nieuwe ziekenhuispiek zitten.
Gewoon met zijn allen snel op vakantie gaan, dan verplaatsen we het probleem naar het buitenland!quote:Op maandag 1 februari 2021 20:48 schreef Montov het volgende:
[..]
Het oplopen zorgt 'pas' in april weer tot grote problemen in ziekenhuizen. Als de trend zich voortzet.
quote:Op maandag 1 februari 2021 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon met zijn allen snel op vakantie gaan, dan verplaatsen we het probleem naar het buitenland!
Ja, dan krijgen ze eindelijk een Nederlandse variant!quote:Op maandag 1 februari 2021 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon met zijn allen snel op vakantie gaan, dan verplaatsen we het probleem naar het buitenland!
Hugo vind dit een goed idee!quote:Op maandag 1 februari 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dan krijgen ze eindelijk een Nederlandse variant!
Op papier een IFR van 100%, maar in de praktijk 0% omdat de virusdeeltjes het niet eens kunnen worden met elkaar. Na 2 weken blijkt dat de IFR van 100% overdreven is en eigenlijk 50% is en zegt het virus: Nu ga ik echt los!
2 weken daarna is de IFR gedaald naar 0% en is 't ingehaald door de Bulgaarse variant.
Ik heb bestek en koffiekopjes nodig!quote:Op maandag 1 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Goed Action nieuws.
Doucheslangen af te halen ( dat soort dingen haha)
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ockdown-balie-afhaal
Ik denk dat @Lenny_Leonard en @Zipportal het graag doen, maar dan krijg ik weer opmerkingen in VBL SCquote:Op maandag 1 februari 2021 20:59 schreef raptorix het volgende:
Trouwens, ik denk dat het wel weer tijd is data iemand het OPNAARDEKROEG.GIF plaatje post, wie mentioned even wat geschikte users?
Oh, maakt niet uit, als ze het plaatje posten, dan beloof ik niet eerder dan het weekend in VBL te komen postenquote:Op maandag 1 februari 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat @:Lenny_Leonard en @:Zipportal het graag doen, maar dan krijg ik weer opmerkingen in VBL SC
"Meer dommigheid dan kwade wil" is inderdaad wel een aardige omschrijving.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:57 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ade-wil-denk-ik.html
Nog ff maandje polderen over de definitie en berekening en we zitten ineens op miljoen vaccinaties
Ik wil niet de Ria uithangen maar ik ben wel blijquote:Op maandag 1 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Goed Action nieuws.
Ik ook, ik wil Dasty kopen!quote:Op maandag 1 februari 2021 21:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wil niet de Ria uithangen maar ik ben wel blij
Ik ben bang dat dat niet vanzelf gaat. Vorig jaar zijn de scholen in maart dichtgegaan, nu zijn ze dan juist net weer een tijdje open.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat er rond eind maart of april weer wat mogelijk is qua restaurants, ik mis dat echt. Maar dan moet die daling wel doorzetten.
Dat is slechts een beperkte beleving!quote:Op maandag 1 februari 2021 21:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Kan je online kopen
https://wibra.eu/nl/merk/dasty/
Je zou inderdaad een stijging vrij snel moeten merken. Je ziet dan de besmettingen tot 10 dagen terug als eerste oplopen, en daarna de tot 5 dagen terug door de rapportagevertraging, echter beiden laten tot op heden nog steeds een daling zien t.o.v. dezelfde dag vorige week. Sinds enkele dagen daalt het cijfer voor tot 10 dagen terug echter ook, dat wordt waarschijnlijk ook licht veroorzaakt door er totaal minder besmettingen zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is wel raar. Qua dagcijfers is er een vrij fikse daling gaande, terwijl als de R van de B117 variant echt zo ver boven de 1 ligt je niet ineens alleen maar een stijging verwacht, maar dat de daling eerst gaat vertragen.
Afgelopen week zijn we 7000? cases omlaag gegaan ten opzichte van de week ervoor. Dat is even voor 't gemak zo'n 17% ofzo. Als de B117 variant zo hard groeit, zou ik niet verwachten dat de daling sneller gaat, maar dat de daling gaat vertragen, waarna het gaat stijgen.
Het zou heel raar zijn als deze week ineens de cijfers als een malle gaan stijgen, terwijl daar geen enkele aanleiding in de eerdere cijfers voor is geweest.
Ja precies. Ik kan het tot nu toe in elk geval niet uit de cijfers halen. Betekent uiteraard niet dat het er niet is, maar ik snap 't op dit moment gewoon niet helemaal dan.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou inderdaad een stijging vrij snel moeten merken. Je ziet dan de besmettingen tot 10 dagen terug als eerste oplopen, en daarna de tot 5 dagen terug door de rapportagevertraging, echter beiden laten tot op heden nog steeds een daling zien t.o.v. dezelfde dag vorige week. Sinds enkele dagen daalt het cijfer voor tot 10 dagen terug echter ook, dat wordt waarschijnlijk ook licht veroorzaakt door er totaal minder besmettingen zijn.
als Engels variant N tot de macht 1.6 is, en de normale variant N tot de macht 0.9 is, dan duurt het wel even voordat de Britse variant de normale inhaalt als de Britse N nu nog kleiner is als de normale.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou inderdaad een stijging vrij snel moeten merken. Je ziet dan de besmettingen tot 10 dagen terug als eerste oplopen, en daarna de tot 5 dagen terug door de rapportagevertraging, echter beiden laten tot op heden nog steeds een daling zien t.o.v. dezelfde dag vorige week. Sinds enkele dagen daalt het cijfer voor tot 10 dagen terug echter ook, dat wordt waarschijnlijk ook licht veroorzaakt door er totaal minder besmettingen zijn.
Maar ze denken dus dat het momenteel 50-50 is.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
als de Britse N nu nog kleiner is als de normale
hema.nl ?quote:Op maandag 1 februari 2021 21:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb bestek en koffiekopjes nodig!
Voor ¤20 heb je de inhoud van de hele winkelquote:Op maandag 1 februari 2021 21:15 schreef JosMert het volgende:
Wel minimaal ¤15 bestellen bij Action voor click and collect
Worden servicekosten in rekening gebracht?
Enkel in het geval van een totaal aankoopbedrag tussen EUR 15,- en EUR 20,- wordt een vergoeding van EUR 1,- in rekening gebracht voor het afhandelen van jouw Click & Collect-reservering. Bij een aankoopbedrag boven EUR 20,- betaal je geen servicekosten.
De B117 variant is in een week of 4 gegroeid van ~150 per dag naar ~2000 per dag wordt gezegd.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:13 schreef raptorix het volgende:
als Engels variant N tot de macht 1.6 is, en de normale variant N tot de macht 0.9 is, dan duurt het wel even voordat de Britse variant de normale inhaalt als de Britse N nu nog kleiner is als de normale.
15 euro? Betekent dat ik dan verplicht de halve winkel moet leegkopen?quote:Op maandag 1 februari 2021 21:15 schreef JosMert het volgende:
Wel minimaal ¤15 bestellen bij Action voor click and collect
Worden servicekosten in rekening gebracht?
Enkel in het geval van een totaal aankoopbedrag tussen EUR 15,- en EUR 20,- wordt een vergoeding van EUR 1,- in rekening gebracht voor het afhandelen van jouw Click & Collect-reservering. Bij een aankoopbedrag boven EUR 20,- betaal je geen servicekosten.
De R waarde?quote:Op maandag 1 februari 2021 21:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ze denken dus dat het momenteel 50-50 is.
Ja, inclusief magazijn. Je moet verplicht met een busje komen waar twee pallets in kunnen, dan kunnen ze de winkelvoorraad zo achterin schuiven.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
15 euro? Betekent dat ik dan verplicht de halve winkel moet leegkopen?
Pallets!!! Ik neem Kees mee dan!quote:Op maandag 1 februari 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, inclusief magazijn. Je moet verplicht met een busje komen waar twee pallets in kunnen, dan kunnen ze de winkelvoorraad zo achterin schuiven.
Het RIVM geeft aan dat het aantal besmettingen 50-50 is, dus zo rond de 2000 oude variant, 2000 nieuwe variant. Met een R van 0,85 voor de oude variant en een R van 1,27 voor de nieuwe variant is de daling van de afgelopen week niet logisch.quote:
Maar die Britse variant komt wel in februari of begin maart. De cijfers zullen wellicht omhoog schieten en dan kunnen de verkiezingen worden uitgesteld.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
De B117 variant is in een week of 4 gegroeid van ~150 per dag naar ~2000 per dag wordt gezegd.
Dat kan toch niet onopgemerkt gaan? De enige manier waarop dat onopgemerkt kan gaan, is wanneer de R van de oude variant veel lager is, want je ziet nog steeds dalingen in cijfers.
Ja of de R van beiden varianten te hoog ingeschat wordt, of de R van de Britse variant te hoog wordt ingeschat wordt.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
De B117 variant is in een week of 4 gegroeid van ~150 per dag naar ~2000 per dag wordt gezegd.
Dat kan toch niet onopgemerkt gaan? De enige manier waarop dat onopgemerkt kan gaan, is wanneer de R van de oude variant veel lager is, want je ziet nog steeds dalingen in cijfers.
Wat moet je met 100 eiersnijders.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor ¤20 heb je de inhoud van de hele winkel
Mooi, in deze tijd ben ik wel toe aan wat borden met een inspirerende tekst erop en wat nieuwe geurkaarsen.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Goed Action nieuws.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
het zijn wegwerp eiersnijdersquote:
Ik vat hem ook niet. Hij is dan 4 keer verdubbeld. Dat zou eerder een R van 2 zijn? Dan weet ik niet hoe de Engelsen het nu doen met terugdringen, maar als je met de huidige maatregelen een R van 2 hebt is er geen redden meer aan.quote:Op maandag 1 februari 2021 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |