abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197764617
Zo'n nieuw topic in de reeks aanmaken :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197764634
Herkenbaar, P. Ik was om 15.30 klaar met alle meetings, dus toen kon ik aan mijn werkdag beginnen.
pi_197764719
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:58 schreef Tuindier het volgende:
Herkenbaar, P. Ik was om 15.30 klaar met alle meetings, dus toen kon ik aan mijn werkdag beginnen.
Soms is dat echt heel frustrerend :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_197764729
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:46 schreef Tuindier het volgende:
Ja hoi, ik wil hier ook wel meepraten. Ik heb oesterzwammen in de koelkast en ik ben ook bezig met informatiebeveiliging en ik kook en eet graag.
Hoi, leuk, welkom!

Ik heb ook nog oesterzwammen liggen. En zalm. Ik denk dat ik morgen lunch met oesterzwammen met zalm.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 februari 2021 @ 17:06:35 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197764786
Wij doen vandaag de spidersteak met bieten in de herhaling.. gister beiden gecrasht en gewoon maar niet avond gegeten..

Hier ook een fijne meeting dag..7.30 beginnen en om 15.00 laatste meeting af.. tussendoor nog wat hot-shots die ook nog geregeld moeten worden.. vandaag wel weer mezelf verneukt in een meeting, maar daar dealen we dan ook wel weer mee.. w/
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197764803
De hele dag videovergaderen werd afgesloten met borrelen via video. We hadden vooraf een AH-waardebon gekregen voor het naar eigen keuze samenstellen van een borrelpakket.

Ik ben de honden gaan uitlaten. Ik had natuurlijk veeeeeeeeeeeeel liever online geborreld met vage collega's, maar helaas helaas, de honden drongen aan. Nu aan de wijn. Met jullie online, en mijn lief in levende lijve. Proost B:)B
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197764869
Ik stop ermee voor vandaag. Morgen weer een dag. Nu nootjes en bbq-filmpjes, straks omelet met turks brood en een groene salade :9~
pi_197764894
quote:
11s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:07 schreef sigme het volgende:
De hele dag videovergaderen werd afgesloten met borrelen via video. We hadden vooraf een AH-waardebon gekregen voor het naar eigen keuze samenstellen van een borrelpakket.

Ik ben de honden gaan uitlaten. Ik had natuurlijk veeeeeeeeeeeeel liever online geborreld met vage collega's, maar helaas helaas, de honden drongen aan. Nu aan de wijn. Met jullie online, en mijn lief in levende lijve. Proost B:)B
Dat zijn de betere borrels 8-)
  maandag 1 februari 2021 @ 17:12:23 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197764928
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik snap het heus allemaal maar ik krijg echt de ziekte van al die zorgverleners die ook na onze uitdrukkelijke boodschap dat niet alles beveiligd moet toch alle zooi in hun leuke systemen blijven sturen.

Dat weer de verkeerde helft van het ouderpaar een mail krijgt die is beveiligd met sms naar het telnr van die ene en dus niet naar de andere kan worden doorgestuurd waar dan na moeizaam inloggen de vraag in staat of de belafspraak misschien een kwartier later kan :r
Ja dat is dus nadrukkelijk niet fatsoenlijk georganiseerd, gekut zit niemand op te wachten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197764993
Ik had het vorige week ook. Ik was bij een opticien, waar ik korting kreeg als ik elders een lenzen-abbo zou hebben. Aangegeven dat ik daar gebruik van wilde maken. Bij het afrekenen kreeg ik de korting. Dus ik vroeg of/hoe ze mijn lidmaatschap gecheckt hadden. Bleken er inderdaad gegevens uitgewisseld te zijn, maar daar heb ik natuurlijk nooit expliciet toestemming voor gegeven. Impliciet natuurlijk wel, door mee te willen doen met die korting. Maar in het kader van GDPR is dat natuurlijk nooit genoeg. En ik heb geen idee wat er allemaal uitgewisseld is.
pi_197765030
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat is dus nadrukkelijk niet fatsoenlijk georganiseerd, gekut zit niemand op te wachten
Gekut is alleen nogal relatief. En als het eens een keer een mailtje is, is het zo erg niet. Maar met de hoeveelheid mail die wij krijgen en vooral de 8 miljoen mensen die ook op de hoogte moeten zijn is het gewoon geen doen. Dus nu krijgen we alle aan deze zorgontvanger gerelateerde post van deze zorgaanbieder gewoon op de Gmail.. :')
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_197765076
Ik heb ook wel eens gehad "we sturen je een 2e mail met een code om de beveiligde mail te lezen, code is slechts 15 minuten geldig"... wacht... wacht... na een kwartier of zo had ik eindelijk die code en raad eens.

niet meer geldig.

Leuk, want dat was de mail met de link voor een videobelgesprek. Uiteindelijk ben ik echt 3 seconden voor het gesprek in die mail gekomen en kon ik nog nét hun fancy beveiligd-bel-omgeving downloaden (die gewoon WebEx bleek). :X :')
pi_197765087
En welkom @Tuindier -- weer iemand ook uit Dieet :D *G*
pi_197765092
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:22 schreef Tele6 het volgende:
En welkom @:Tuindier -- weer iemand ook uit Dieet :D *G*
Dankjewel!
Je zou haast denken dat er een verband is :D
pi_197765095
Was jij het nou die bezig was met veganisme ook? @Tuindier
  maandag 1 februari 2021 @ 17:23:30 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197765100
Ik heb het nu juist andersom

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is dus planning die dwars ligt vanwege die gdpr .. nouja.. ik geef ze wel extra werk.. eens kijken wanneer ze er klaar mee zijn.. o|O ~O> 8)7
  maandag 1 februari 2021 @ 17:23:56 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197765102
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:22 schreef Tele6 het volgende:
En welkom @:Tuindier -- weer iemand ook uit Dieet :D *G*
Wat doe jij in dieet }:|
pi_197765122
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat doe jij in dieet }:|
Ik lurk.

En ik probeer van m'n eetbuien-afwisselend-met-totale-restrictie af te komen, en daarbij is het soms wel fijn om lijstjes te zien van wat mensen "normaal" eten.
pi_197765132
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:23 schreef Tele6 het volgende:
Was jij het nou die bezig was met veganisme ook? @:Tuindier
Ja, ook dat. Of eigenlijk vooral plantaardig eten, zonder de diervriendelijke invalshoek (hoewel ik daar ook wel steeds meer achter begin te staan, volgens sommige veganazi's ben ik dan dus geen 'echte').

En sommigen hier kwam ik ook al tegen in het moestuintopic (binnenkort weer).

Ik probeer nu ook vooral te leren intuitief te eten, maar da's nog niet zo simpel.
pi_197765161
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:25 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ja, ook dat. Of eigenlijk vooral plantaardig eten, zonder de diervriendelijke invalshoek (hoewel ik daar ook wel steeds meer achter begin te staan, volgens sommige veganazi's ben ik dan dus geen 'echte').

:+

Hai.

Nee geintje, ik spreek niet over onecht of echt. Maar ik maak wel onderscheid in motivatie :D
pi_197765170
Welkom Tuindier!

En een *O* voor Candaasje

Ondertussen zijn we druk bezig de webshop aan onze tourplannen aan te passen O+ het begint weer echt te worden *O*
pi_197765188
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:46 schreef Tuindier het volgende:
Ja hoi, ik wil hier ook wel meepraten. Ik heb oesterzwammen in de koelkast en ik ben ook bezig met informatiebeveiliging en ik kook en eet graag.
Ja hoi! Wat ga je dan met die oesterzwammen doen?

Mijn werkdag is officieel over *O* Ik had met mezelf afgesproken dat ik door moest werken tot de hovenier kwam. En die is geweest. Hij had ook nog eens een geweldig plan dus daar ben ik ook blij mee. Nog blijer met het feit dat ik nu eindelijk mijn tomatenzaden mag/kan gaan zaaien.

@gcjoel, was het nog veel gedoe met de ruit van je kas? Het lijkt me zo gaaf om een kas te hebben en zo goed als jaarrond te kunnen groeien.
Spoilers!
pi_197765194
Oh ja, een enorme *O* voor Candaasje!
Spoilers!
pi_197765207
Wacht even tot woensdag luitjes, ik moet dat gesprek nog overleven :D

Maar wel heel lief!
pi_197765231
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:30 schreef Candaasje het volgende:
Wacht even tot woensdag luitjes, ik moet dat gesprek nog overleven :D

Maar wel heel lief!
Ik jompel voor je gesprek hoor *O* Het is toch gewoon tof dat je al zo snel iets hebt gevonden dat aansluit bij je wensen? Dat houdt de moed er een beetje in.
Spoilers!
pi_197765251
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:+

Hai.

Nee geintje, ik spreek niet over onecht of echt. Maar ik maak wel onderscheid in motivatie :D
Dat vind ik ook logisch hoor. En ik sta steeds meer achter de diervriendelijke invalshoek, maar heb wel moeite met de manier waarop. We hebben meer aan een land dat allemaal 2 dagen geen vlees eet, dan aan een handjevol perfecte veganisten die iedere bijna-perfect veganist uitmaken voor moordenaar /chargeren
Het houdt mij tegen om me als 'veganist' te uiten.

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn werkdag is officieel over *O* Ik had met mezelf afgesproken dat ik door moest werken tot de hovenier kwam. En die is geweest. Hij had ook nog eens een geweldig plan dus daar ben ik ook blij mee. Nog blijer met het feit dat ik nu eindelijk mijn tomatenzaden mag/kan gaan zaaien.

@:gcjoel, was het nog veel gedoe met de ruit van je kas? Het lijkt me zo gaaf om een kas te hebben en zo goed als jaarrond te kunnen groeien.
Iets met sojasaus en specerijen en de oven en dan pulled 'shrooms op een broodje denk ik.
pi_197765263
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik jompel voor je gesprek hoor *O* Het is toch gewoon tof dat je al zo snel iets hebt gevonden dat aansluit bij je wensen? Dat houdt de moed er een beetje in.
+1
pi_197765334
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Absoluut waar! :*

Ja, ik was wel positief verrast dat ze zelf met iets ander kwamen (en direct al belden). *O*

Vriendin van me die vorig jaar gestopt is met de opleiding werkt toevallig nu bij een dierenarts in Vlaanderen met exoten. Kunnen we straks samen bijscholingen volgen en babbelen over schildpadden, konijnen (dat deden we al...) en vogeltjes :D

Zou tof zijn...

/tikjezenuwachtigalwel
pi_197765357
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:32 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Dat vind ik ook logisch hoor. En ik sta steeds meer achter de diervriendelijke invalshoek, maar heb wel moeite met de manier waarop. We hebben meer aan een land dat allemaal 2 dagen geen vlees eet, dan aan een handjevol perfecte veganisten die iedere bijna-perfect veganist uitmaken voor moordenaar /chargeren
Het houdt mij tegen om me als 'veganist' te uiten.
[..]

Iets met sojasaus en specerijen en de oven en dan pulled 'shrooms op een broodje denk ik.
Oh ja met The Vegan Police heb ik ook weinig op, ik snap je terughoudendheid. Ik ben ook meer activist dan perfecte veganist. Veganisme is een middel, geen doel.
  maandag 1 februari 2021 @ 17:41:51 #30
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197765413
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197765541
Nog maar drie uur videobellen *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197765552
Niks bijgelezen, maar ik was getagd :+

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:45 schreef fietsie het volgende:
Ik lees net dat @:Blues het wel druk zal hebben..
(gladheid)
Het was giga, paar coll kwamen uuuuren later, we zaten ipv met 5 maar met zijn 2tjes.
Tel roodgloeiend met afbellers.
Spoed en gipskamer konden het niet aan, bovenop de gewone spoed en corona's.
2 jonkies vanochtend op de IC overleden @covid -O-

(ik was zelf gaan lopen naar trein vanochtend, midden op de weg, van trein naar zkh ook gewoon midden op de weg *) ) Maar wel met geknepen billekes.. ik ben zo bang om te vallen met dat brakke lijf van me :P
pi_197765661
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:25 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik probeer nu ook vooral te leren intuitief te eten, maar da's nog niet zo simpel.
Maar wat is je motivatie dan wel? Milieu?
Ik had een veganistisch neefje, dat was vanwege dodelijk allergisch voor dierlijk eiwit (had, hij is niet dood, maar de dodelijkheid van de allergie is afgezwakt, dus tegenwoordig eet hij wat kip geloof ik.)

En wat is intuïtief eten? Die ken ik nog niet :).
pi_197765806
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar wat is je motivatie dan wel? Milieu?
Ik had een veganistisch neefje, dat was vanwege dodelijk allergisch voor dierlijk eiwit (had, hij is niet dood, maar de dodelijkheid van de allergie is afgezwakt, dus tegenwoordig eet hij wat kip geloof ik.)

En wat is intuïtief eten? Die ken ik nog niet :).
Gezondheid (die van mijzelf). Ik probeer voornamelijk volgens ‘whole food plant based’ principes te eten.
Met intuïtief bedoel ik eten wanneer ik trek heb en niet wanneer ik me verveel of geïrriteerd of boos ben. En stoppen wanneer ik voldoende heb in plaats van ‘Eat all the things’. Maar daar ben ik duidelijk nog niet :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuindier op 01-02-2021 18:09:02 ]
  maandag 1 februari 2021 @ 18:08:50 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197765860
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:gcjoel, was het nog veel gedoe met de ruit van je kas? Het lijkt me zo gaaf om een kas te hebben en zo goed als jaarrond te kunnen groeien.
Nee dat was heel simpel. De maten hadden we uit de handleiding dus was zo bijbesteld bij een glaszetter.
Het is een kleine muurkas dus heel veel past er niet in, maar ik vind het inderdaad nu al tof dat je hiermee veel meer kan in de koude tijd *O*
pi_197765867
@Candaasje yey voor op (online) gesprek mogen komen! Ik zal voor je duimen woensdag *)

Verder trek en wachtend op zowel draaiende analyse als broertje die komt eten.

Efficiënt zou zijn als ik tijdens het wachten alvast de groente voor het eten zou snijden, maar daar heb ik me nog niet toe kunnen zetten. Misschien zo mezelf toch nog even schop geven, want dan is het eten ook sneller op tafel als broertje er eenmaal is..
pi_197765927
hier is de werkdag ook voorbij. Allemaal minicalls gehad, weer veel meegekregen, maar zou handiger zijn geweest als we even met z'n allen in een call hadden gezeten.

Daarna nog even iets gedaan met m'n nieuwe jurk. Morgen maar even een mailtje naar de ontwerpster. deel een: stik de open kanten dicht. Deel twee, zet de open kant aan naad D. Hoedan?

Da's toch mooi nieuws @Candaasje, ik ga vast duimen. Best interessant, vogels. Ik volg op instagram een paar kakatoes die geadopteerd zijn (fefe is de leukste). Maar dat zijn behoorlijk eigenwijze beesten, met volgens mij ook humor.

Oef @Blues, blij dat jij heelhuids/heelbots bent gebleven. Morgen is er weer zo'n dag toch? Ben je dan vrij?

Welkom @Tuindier
We have far more in common than that which devides us..
pi_197766242
Oh, ik had nog een filmpje van hond & schapen, gister in het zonnetje.
pi_197766301
Want ik moest even foto'tje van onze muurkas, dezelfde als @gcjoel dacht ik, opzoeken:

Wij hebben we dus een klein elektrisch kacheltjes in (500W), die aanslaat als het onder de 30C komt, en daarmee blijft het spul dooi. Anders gaat het in zo'n kasje ook dood (geranium, crassula, citroenboom). De olijf kan wel tegen vorst.
pi_197766496
sigme heeft gewoon een vakantiewoning O+ (maar dan goed zeg maar, niet die betonnen huisjes van CP enzo :P )
pi_197766711
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:49 schreef Candaasje het volgende:
sigme heeft gewoon een vakantiewoning O+ (maar dan goed zeg maar, niet die betonnen huisjes van CP enzo :P )
Dat idee heb ik ook vaak. Weet niet (denk het niet) of ik jaloers ben, want denk niet dat ik er geschikt voor zou zijn, je hebt flink wat discipline nodig. Maar gaaf is het wel
  maandag 1 februari 2021 @ 19:19:08 #42
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197766963
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:37 schreef sigme het volgende:
Want ik moest even foto'tje van onze muurkas, dezelfde als @:gcjoel dacht ik, opzoeken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wij hebben we dus een klein elektrisch kacheltjes in (500W), die aanslaat als het onder de 30C komt, en daarmee blijft het spul dooi. Anders gaat het in zo'n kasje ook dood (geranium, crassula, citroenboom). De olijf kan wel tegen vorst.
Ja dezelfde! Wij hadden dus uiteindelijk geluk met de verzending in verband met de brexit. Ze stonden op 4 januari meteen voor de deur _O-
Hier zonder kacheltje maar ook geen vorstgevoelige plantjes.
  maandag 1 februari 2021 @ 19:23:38 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197767016
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook vaak. Weet niet (denk het niet) of ik jaloers ben, want denk niet dat ik er geschikt voor zou zijn, je hebt flink wat discipline nodig. Maar gaaf is het wel
Ghehe.. exact dit. Ik wil sigme dr huis en dr tuin maar niet al het gedoe :+ dat gaat em dus niet echt worden...
pi_197767069
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ghehe.. exact dit. Ik wil sigme dr huis en dr tuin maar niet al het gedoe :+ dat gaat em dus niet echt worden...
Ha, wij willen dus huis en tuin én @sigme _O-
pi_197767100
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Tuinman er bij...
pi_197767136
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Tuinman er bij...
:Y
pi_197767200
Tja, ik heb gewoon die tuinman erbij B-)
Ik op kantoor, hij doet 't landgoed.

Maar m'n huisje in Spanje... ik wil naar m'n huisje in Spanje. Naar de zon, de rust, de ruimte :'(
  maandag 1 februari 2021 @ 19:49:05 #48
63722 z80
I fink you freaky
pi_197767509
Volgens de nos blijven de winkels nog tot maart dicht. Enkel afhalen.
Blijkbaar zijn schoenen geen eerste levensbehoefte. Moet ik op sloffen naar het werk? Vandaag de zool gebroken van mijn schoen. Online normale schoenen bestellen gaat niet. Ik met ze namelijk passen met de steunzolen er in.
Morgen maar eens een belronde doen. Kijken wat via de achterdeur mogelijk is. Ik wil me aan de regels houden. Maar als de regels betekenen dat ik de deur niet meer uit kan, ook niet voor werk en boodschappen, dan maar de regels breken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_197767534
Wij zijn nog bezig met onze tuin om te gooien. Er staat een hele grote boom, maar die moet er helaas uit. Hij is door de vorige eigenaars van dit huis belabberd gesnoeid en daardoor heel gek gegroeid, waardoor het hout heel zwak is en er regelmatig grote takken uitbreken. Als dat gebeurd is, wil ik vanalles. Voedselbos, moestuin, cottage garden-achtige stijl. En weinig onderhoud.
pi_197767572
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:50 schreef Tuindier het volgende:
Wij zijn nog bezig met onze tuin om te gooien. Er staat een hele grote boom, maar die moet er helaas uit. Hij is door de vorige eigenaars van dit huis belabberd gesnoeid en daardoor heel gek gegroeid, waardoor het hout heel zwak is en er regelmatig grote takken uitbreken. Als dat gebeurd is, wil ik vanalles. Voedselbos, moestuin, cottage garden-achtige stijl. En weinig onderhoud.
Dat allemaal en dus ook een tuinman. Als ik het maar niet hoef te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')