Nee, dit is doorslaan. Wat veel meer schade toebrengt. Het is bovendien ook een hellend vlak voor nog meer beperkingen en eerder op de rem trappen wanneer het weer gaat tegenvallen.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom is dat toch telkens ''angst inpraten/paniek zaaien''? Voorzichtig zijn en rekening houden met bepaalde scenario's is alleen maar slim. En dat zeg ik niet vaak over onze favoriete minister.
Het is alleen wat tegenstrijdig dat hij vervolgens wel gaat versoepelen.
quote:Op maandag 1 februari 2021 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zijn de failliesementen dan record laag, eigenlijk? Leg eens uit, wat missen we?
Of dat ze zelf ook 4/5 maanden tot eind december voor de klas hebben gestaan. Hadden ze toen dezelfde angst?quote:Op maandag 1 februari 2021 17:07 schreef halfway het volgende:
Ik hoorde zojuist weer een leraar jammeren op de radio, voelen zich onveilig![]()
Ze vergeten echter dat het bedrijfsleven al 10 maanden in een nog onveiliger situatie zit omdat velen niet kunnen thuiswerken.
Ze moeten eens aan de leerlingen gaan denken ipv aan zichzelf.
Uitgestelde belastingen. Op het moment dat die opgehoest moet worden, dan vallen ze bij bosjes. Plus onverstandige besluiten van eigenaren, ingeven door hoop, omdat maatregelen steeds "maar" voor 3 weken zijn. Nog maar wat pensioen erin, want met de finish in zicht laten wij het niet klappen.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zijn de failliesementen dan record laag, eigenlijk? Leg eens uit, wat missen we?
Wacht, er zijn geen versoepelingenquote:Op maandag 1 februari 2021 17:16 schreef THEFXR het volgende:
fearmonger: Ernst Kuipers.
Kuipers roept op tot voorzichtigheid met versoepeling coronamaatregelen!
die man kan nooit de andere kant op denken
Heb je een link naar Belgisch onderzoek?quote:Op maandag 1 februari 2021 16:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar de meeste van die onderzoeken waren "passief", keken enkel naar reeds bestaande data (van tests en BCO), en ik ben niet overtuigd dat het BCO uitgevoerd wordt op een manier geschikt om zulke besmettingen aan het licht te brengen.
In België dacht men ook dat kinderen nauwelijks besmettingen veroorzaakten, maar in januari is men (uit vrees voor de Britse variant), grootschalig gaan testen in scholen. In meerdere scholen werden meer dan 50 besmettingen gevonden, en een week later bleken ook veel van de ouders besmet. In de meeste gevallen betrof het de oude variant.
Zonder dat massaal testen zouden die besmettingen van de ouders waarschijnlijk geďsoleerde gevallen met onbekende bron geleken hebben, omdat de kinderen zelden symptomen hebben en kinderen zonder symptomen zelfs na hoogrisico contact zelden getest werden.
Een lockdown verlengen is niet voorzichtig.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom is dat toch telkens ''angst inpraten/paniek zaaien''? Voorzichtig zijn
Mattias Desmet is niet serieus te nemen:quote:Op maandag 1 februari 2021 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Blijf de mensen maar angst inpraten. Ooit zal de boomerang keihard terugkomen. Allemaal bedrijven op de fles omdat ze aan tunnelvisie lijden.
[..]
Wat mij betreft liep Hugo's houdbaarheidsdatum in december al af, toen bleek dat er niks was voorbereid om te gaan vaccineren en er halsoverkop locaties moesten worden ingericht, terwijl hij in de Tweede Kamer vertelde dat we net zo goed waren voorbereid als andere landen en dat het allemaal spierballentaal en symboliek was in het buitenland.quote:
Dat is niet mijn gevoel. We horen meer over hoe verschrikkelijk nieuwe mutaties zijn en hoeveel angst we daarvoor moeten hebben en waarom we zeker niet kunnen versoepelen.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat bedoelt je "je hoort dat niet meer"? Het gaat zowat nergens anders over!
Al zou Rutte ook wel wat meer aangerekend mogen worden, die glibbert overal weer doorheen en zal straks wel met overmacht een nieuwe termijn als MP in gaan.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft liep Hugo's houdbaarheidsdatum in december al af, toen bleek dat er niks was voorbereid om te gaan vaccineren en er halsoverkop locaties moesten worden ingericht, terwijl hij in de Tweede Kamer vertelde dat we net zo goed waren voorbereid als andere landen en dat het allemaal spierballentaal en symboliek was in het buitenland.
Voor de verkiezingen gaan ze echt niemand anders beschadigen. Hugo mag nu de klappen vangen en daarna zien ze het wel.quote:
Waarom deze mening dan wel van deze nobody?quote:Op maandag 1 februari 2021 17:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Mattias Desmet is niet serieus te nemen:
[ afbeelding ]
Wanneer is de leeromgeving dan ooit veilig te noemen? Los van een totale uitdoving van het virus of groepsimmuniteit?quote:Op maandag 1 februari 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, hoe durven ze zich zorgen te maken over hun gezondheid (en dat van anderen om hun heen)Hoe durven ze! In een veilige omgeving willen werken. Jeetje, the nerve
Als er een 3e golf komt, mag hij exit.quote:
Ook na de verkiezingen zal hij gewoon op z'n huidige plek terecht komen imo. Meerderheid van de bevolking vind dat hij het goed doet omdat ze lang niet alles mee krijgen. En bij mij in de familie hoor ik vaak het argument ''ja, maar ga er zelf maar eens staan, zo slecht doet hij het niet''. Plus dat Rutte het ook wel ziet zitten om met grotendeels hetzelfde kabinet gewoon verder te gaan met de Corona crisis.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Voor de verkiezingen gaan ze echt niemand anders beschadigen. Hugo mag nu de klappen vangen en daarna zien ze het wel.
Ja, maar ik snap ook wel dat als je leraar bent en 60+ ook gaat denken: nou zet eerst die spuit erin, en dan ga ik pas werken.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:16 schreef TheVulture het volgende:
Scholen op slot: Leraren: "ja maar thuis onderwijs is slecht voor kinderen
Scholen open:"Ja maar nu lopen we risico's"
Ik zie nog wel een aanpassing van de vaccinatiestrategie aankomen, mark my words
Of niet. Hoe verklaar je dat in het VK de normale variant het stokje weer aan het overnemen is van de britse in bepaalde gebieden? Dat is hier al een paar keer door iemand gepost.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:24 schreef VacaLoca het volgende:
We zitten dus op 1600 - 1600 qua Regular covid en Britse covid
Zou dan zo wekelijks verder kunnen ontwikkelen:
1600 - 1600
1400 - 2100
1200 - 2700
1100 - 3500
1000 - 4500
900 - 6000
800 - 7500
700 - 10000
Eind maart dan weer 10000+. Maar dat hebben we aangekund. En vanaf dan wordt het weer gunstig en vaccinatiegraad ook.
Maar wat kan hem precies aangerekend worden dan? Moet Rutte zich er meer mee gaan bemoeien?quote:Op maandag 1 februari 2021 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Al zou Rutte ook wel wat meer aangerekend mogen worden, die glibbert overal weer doorheen en zal straks wel met overmacht een nieuwe termijn als MP in gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |