quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan gaan de mensen, net als in heel veel (zeker ook Westerse) landen, lekker protesteren en er doorheen breken en rellen en alles.
Lol, bij die te hoge tol rekenen ze oa uitgestelde zorg waardoor mensen met kanker en andere patienten voortijdig sterven, maar ze pleiten wel voor het versoepelen van de maatregelen, ook als dat leidt tot nog meer doden door uitgestelde zorg...quote:Op zondag 31 januari 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zinnig en genuanceerd betoog. Aanrader
Dat denk ik door al die kinderachtige metaforen en beeldspraak inmiddels ook.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het een list is van het virus. Even inhouden zodat we de maatregelen gaan afschaffen
Ja, wat mij betreft ook. Maar betwijfel het op basis van wat we tot op heden gezien hebben. Dan wordt er weer een andere draai aan gegeven.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom mogen ze ook gewoon toegeven als blijkt dat de paniek om de Britse variant overdreven was/is.
Dat hoeft niet meteen morgen, maar als het in februari gewoon de goede kant op blijft gaan dan kunnen ze niet tot Sint Juttemis met dat verhaaltje blijven aan komen.
quote:
https://www.originalfm.co(...)al-with-coronavirus/quote:A spokesperson for Captain Sir Tom told Sky News he had not yet been vaccinated because he was being treated for pneumonia.
quote:Op zondag 31 januari 2021 19:21 schreef capricia het volgende:
Vooruitziende blik, een jaar geleden vandaag, over een lockdown in NL:
[..]
De hele samenleving is ook gebaat bij vrijheden. Er worden ook zat mensen geraakt door de avondklok en dat gaat veel verder dan ‘een ommetje maken om 20u ipv 22u’.quote:Op zondag 31 januari 2021 18:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alsof de rest van de samenleving niet gebaat is bij een bevolking die goed onderwijs gekregen heeft. Maakt helemaal niet uit of je zelf kinderen hebt of niet.
En ook vanuit dat oogpunt is onderwijs (zeker voor de jongste kinderen) een stuk essentiëler dan of je je ommetje maakt om 20u of om 22u.
Pas wanneer alle verantwoordelijke politici, omt-ers, virologen enz. met pensioen zijn zullen er in documentaires en reportages foute of achteraf verkeerde beslissingen toegegeven gaan worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft ook. Maar betwijfel het op basis van wat we tot op heden gezien hebben. Dan wordt er weer een andere draai aan gegeven.
quote:Op zondag 31 januari 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)0-prikken-meer-gezet
Hugo had wat beloofd dus we gaan maar cijfertoveren?
Goed voor die inhaalslag jaquote:Op zondag 31 januari 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op zondag 31 januari 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
Wat denk je van mensen die niet van 9.00 tot 17.00 werkenquote:Op zondag 31 januari 2021 18:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom nemen mensen kinderen als ze voorschoolse opvang en naschoolse opvang en vaak nog opa en oma nodig hebben ?
leuk voor het weekend ofzo
Kunnen de cijfers niet bijgesteld worden naar 17 miljoen? Dan kunnen de maatregelen van tafel.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
Mooi klote, zien we de dagelijkse jankberichten op twitter niet meer voorbij komen dat we net boven Bulgarije staan.quote:
Feit blijft wel dat het een hellend vlak kan zijn voor langer aanhoudende maatregelen. Misschien zijn ze wel veel terughoudender in het versoepelen hierdoor, waardoor je er niet achter komt wat wel of niet kan.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan hebben ze in ieder geval geleerd van hun fouten.
Omdat ze achteraf (jawel) hebben toegegeven dat ze fout (jawel) zaten en te snel hebben versoepeld vorig jaar zullen ze nu wat terughoudender zijn ja.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat het een hellend vlak kan zijn voor langer aanhoudende maatregelen. Misschien zijn ze wel veel terughoudender in het versoepelen hierdoor, waardoor je er niet achter komt wat wel of niet kan.
Met deze terughoudendheid hadden we vorig jaar niet zo'n "prima" zomer gehad, ze toonden ballen met versoepelen. Dat ga je nu veel minder krijgen.
Ik zit niet op social media. Ik ken echt niemand die wilt dat de scholen gesloten blijven. Dus wellicht is dat inderdaad niet representatief. Of mijn kenniskring is dat niet, dat zou ook kunnen.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:04 schreef Ronald het volgende:
Ik verbaas me over de hoeveelheid hysterische figuren op social media die de scholen langer dicht willen houden.
Gun de kinderen weer een beetje een normaal leven stelletje angsthazen. Bovendien gaan de kinderen anders wel bij vriendjes spelen of grootouders besmetten.
Maar goed, ik neem aan dat de stemming op Twitter niet representatief is voor de echte wereld.
En de dagelijkse berichten in dit forum dat Hugo de Jonge de gevangenis in moet. Maar die zullen hopelijk wel blijven komen.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi klote, zien we de dagelijkse jankberichten op twitter niet meer voorbij komen dat we net boven Bulgarije staan.
Ja, dat zou goed kunnen. Ik denk zelf dat, gegeven de huidige cijfers, de R van de 'wilde' variant eerder rond de 0,8 ligt dan de 0,9. Met 0,85 zou je in principe rond de R van 1 komen bij 50% B.1.1.7.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:53 schreef Jazeg het volgende:
Volgens de modellen zou de R op dit moment zo’n beetje boven de 1 komen, rekening houdend met het stijgende aandeel van B117 tov de wilde variant. Als we aannemen dat die nu richting de 50% van het totale aantal besmettingen gaat, komen we op een R van grofweg 0,9+1,27/2=1,09. Dat zouden we de komende week ergens in de besmettingscijfers terug moeten gaan zien. Wordt een interessante week dus.
Edit: natuurlijk nog veel onzekerheden, want geen rekening houdend met het eventuele effect van de avondklok bijvoorbeeld.
@:direstraits7 @:chratnox @:moredakka @:crystal_meth
Dat doen we anders nog steeds.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi klote, zien we de dagelijkse jankberichten op twitter niet meer voorbij komen dat we net boven Bulgarije staan.
Ik vind het maar matig, gezien de zware maatregelen.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar vooralsnog zit de R nog wel significant onder de 1. Volgens mijn berekeningen nu rond de 0,9.
Nou ja, zelfs in maart kwamen we niet verder dan 0,7 (net iets daaronder). Het lijkt me best plausibel dat we nu rond de 0,8 zitten met de 'normale' variant.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het maar matig, gezien de zware maatregelen.
Ik vind 0,8 ook maar matig, aangezien er nu meer bedrijven dicht zijn dan toen. En alle scholen zijn ook nog altijd dicht.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, zelfs in maart kwamen we niet verder dan 0,7 (net iets daaronder). Het lijkt me best plausibel dat we nu rond de 0,8 zitten met de 'normale' variant.
Denk je? Ik denk juist dat er veel minder mensen thuiszitten dan in maart. Ik ga zelf ook vaker naar kantoor dan in maart (want in maart/april ben ik 1 1/2 maand thuis geweest...)quote:Op zondag 31 januari 2021 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind 0,8 ook maar matig, aangezien er nu meer bedrijven dicht zijn dan toen. En alle scholen zijn ook nog altijd dicht.
Interessant dat nergens het daadwerkelijke aantal geregistreerde vaccinaties wordt genoemd. Volgens het dashboard zijn dat er 176.286.quote:Op zondag 31 januari 2021 19:58 schreef mijntjexx het volgende:
RIVM schat aantal vaccinaties veel hoger dan eerder gemeld
In Nederland zijn tot en met vandaag 346.790 mensen tegen het coronavirus gevaccineerd, staat op het coronadashboard van het ministerie van Volksgezondheid. Dat is veel meer dan de 226.298 prikken die gisteren werden gemeld. Dat komt door een nieuwe manier waarop het aantal vaccinaties wordt becijferd.
Tot nu toe werden bij de vaccinatiecijfers alleen de cijfers van de GGD's gebruikt. Cijfers van veel huisartsen, ziekenhuizen, en instellingen voor langdurige zorg volgden vaak pas later. Daardoor was er sprake van onderrapportage.
Het dashboard geeft vanaf nu dagelijks een schatting van het werkelijke aantal gevaccineerden. Dat cijfer is gebaseerd op het aantal vaccins dat in opdracht van het RIVM op de priklocaties is afgeleverd.
Ik ben van geen enkel van de genoemde getallen echt onder de indruk eerlijk gezegd, maar ben bereid ze te vergeven als de beloofde opschaling in februari daadwerkelijk wordt gehaald.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant dat nergens het daadwerkelijke aantal geregistreerde vaccinaties wordt genoemd. Volgens het dashboard zijn dat er 176.286.
Nou, denken. Het is meer hopen. Je zou toch hopen dat bv het sluiten van winkels iets uitmaakt.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk juist dat er veel minder mensen thuiszitten dan in maart. Ik ga zelf ook vaker naar kantoor dan in maart (want in maart/april ben ik 1 1/2 maand thuis geweest...)
En in tegenstelling tot wat velen hier geloven denk ik dat de invloed van schoolsluiting schromelijk overdreven wordt.
Waarom tellen we niet het aantal bestelde vaccin squote:Op zondag 31 januari 2021 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kunnen de cijfers niet bijgesteld worden naar 17 miljoen? Dan kunnen de maatregelen van tafel.
Overigens geldt hier ook weer hetzelfde als wat ik eerder vandaag zei. Een reproductiegetal is relatief, dus de mate waarin je deze laag kunt houden is ook afhankelijk van het absolute aantal besmettingen. In gebieden met een lage incidentie (bv. Drenthe) zie je ook dat het reproductiegetal veel meer schommelt.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind 0,8 ook maar matig, aangezien er nu meer bedrijven dicht zijn dan toen. En alle scholen zijn ook nog altijd dicht.
Ik begrijp wel dat veel minder dan 0,7 er sowieso niet inzit, maar tussen 0,7 en 0,9 zit een flink verschil in halveringstijd.
Er zou in ieder geval iets van een afvlakking zichtbaar moeten gaan worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat zou goed kunnen. Ik denk zelf dat, gegeven de huidige cijfers, de R van de 'wilde' variant eerder rond de 0,8 ligt dan de 0,9. Met 0,85 zou je in principe rond de R van 1 komen bij 50% B.1.1.7.
Maar vooralsnog zit de R nog wel significant onder de 1. Volgens mijn berekeningen nu rond de 0,9.
Het blijft echt koffiedik kijken. Ik denk dat het sluiten van de winkels ook weinig uitgehaald heeft, maar uiteindelijk is het ook een kwestie van bewegingen beperken. Het sluiten van een juwelier zal een ander effect hebben dan het sluiten van een Primark.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, denken. Het is meer hopen. Je zou toch hopen dat bv het sluiten van winkels iets uitmaakt.
Maar inderdaad, er zal wel minder worden thuisgewerkt.
De cijfers zijn dusdanig 'hoog' dat je niet snel uit de ellende komt. Maar even feitelijk gezien vind ik 0,8 eigenlijk best laag. Het houdt namelijk in dat een aanzienlijk deel van de besmette mensen niemand anders besmet, de rest maar eentje, en slechts een fractie die meerderen besmet.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat veel minder dan 0,7 er sowieso niet inzit, maar tussen 0,7 en 0,9 zit een flink verschil in halveringstijd.
Over twee weken...quote:Op zondag 31 januari 2021 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben van geen enkel van de genoemde getallen echt onder de indruk eerlijk gezegd, maar ben bereid ze te vergeven als de beloofde opschaling in februari daadwerkelijk wordt gehaald.
Wij? Dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op zondag 31 januari 2021 20:23 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Of we zitten er helemaal naast, kan ook nog natuurlijk 😉
Dat staat er ook bij: 1.302.750 doses in de komende 6 wekenquote:Op zondag 31 januari 2021 20:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom tellen we niet het aantal bestelde vaccin s
Wat mij betreft moeten we in de tweede helft van februari gewoon naar structureel 200K prikken per week, en daar moet je dan in maart weer een schep bovenop doen.quote:
Het doel is een miljoen per week, toch? Ik weet niet per wanneer, maar hopelijk dit jaar nogquote:Op zondag 31 januari 2021 20:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten we in de tweede helft van februari gewoon naar structureel 200K prikken per week, en daar moet je dan in maart weer een schep bovenop doen.
Zoals het nu gaat zou ik met 500K per week al blij zijn...quote:Op zondag 31 januari 2021 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het doel is een miljoen per week, toch? Ik weet niet per wanneer, maar hopelijk dit jaar nog
Wat is dit nu weerquote:Op zondag 31 januari 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |