In tegenstelling tot de voorgaande jaren ontbreken de juniores op het programma. Dit heeft uiteraard te maken met de Corona-pandemie.quote:PROGRAMMA
ZATERDAG 30/01
11:45 - 12:30 Officiële training
13:30 UCI wereldkampioenschap cyclocross - Heren U23
14:00 - 14:30 Officiële training
15:10 UCI wereldkampioenschap cyclocross - Dames Elite
ZONDAG 31/01
11:45 - 12:30 Officiële training
13:30 UCI wereldkampioenschap cyclocross - Dames U23
14:00 - 14:30 Officiële training
15:10 UCI wereldkampioenschap cyclocross - Elite Heren
Belgiëquote:Selectie elite-mannen
Mathieu van der Poel
Lars van der Haar
Corné van Kessel
Joris Nieuwenhuis
David van der Poel
Selectie elite-vrouwen
Ceylin del Carmen Alvarado
Annemarie Worst
Lucinda Brand
Denise Betsema
Yara Kastelijn
Marianne Vos
Sophie de Boer
Anne Tauber
Selectie U23-mannen
Ryan Kamp
Pim Ronhaar
Mees Hendrikx
Tim van Dijke
Kyle Agterberg
Luke Verburg
Selectie U23-vrouwen
Manon Bakker
Puck Pieterse
Inge van der Heijden
Aniek van Alphen
Fem van Empel
Shirin van Anrooij
Susanne Meistrok
quote:Heren Elite: Toon Aerts, Quinten Hermans, Eli Iserbyt, Daan Soete, Laurens Sweeck, Wout van Aert, Michael Vanthourenhout, Gianni Vermeersch en Tim Merlier.
Dames Elite: Sanne Cant, Alicia Franck, Loes Sels, Ellen Van Loy, Laura Verdonschot, Karen Verhestraeten en Suzanne Verhoeven.
Heren U23: Anton Ferdinande, Timo Kielich, Toon Vandebosch, Niels Vandeputte, Emiel Verstrynge en Joran Wyseure.
Dames U23: Julie Brouwers, Kiona Crabbé, Julie De Wilde, Jinse Peeters, Marte Truyen en Tessa Zwanepoel.
quote:Op zondag 31 januari 2021 14:55 schreef franklop het volgende:
Ik voorzie een vroege val van Mathieu, waardoor Wout alleen voorop komt en iedereen op een minuut + zet. Mathieu laat zijn hoofd hangen en wordt nipt 3e, door Pidcock in een sprintje te verslaan.
2e plaats is dan voor Sweeck.
Tweede plek is al zeker dus gas erop!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:28 schreef Pedroso het volgende:
Zou me niet verbazen als VDP het nu laat lopen en op minuten wordt gereden.
Ja, ik denk nooit dat Van Aert, in de getoonde vorm, die 15 seconden weer prijsgeeft.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:30 schreef Pedroso het volgende:
WvA is ook de betere vandaag, normaliter is 15 seconden nog prima speelbaar maar vandaag niet.
Die doet het goed in het veld en op de renbaan. Op het strand lijken die Belgen beter.quote:
Foutje is snel gemaakt hè.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, ik denk nooit dat Van Aert, in de getoonde vorm, die 15 seconden weer prijsgeeft.
Om en nabij het uur zal het dan duren toch?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:32 schreef Van_Poppel het volgende:
8 rondjes kan niet kloppen want dan maken ze het uur lang niet vol.
Het is meestal minstens 65 minuten bij een WKquote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Om en nabij het uur zal het dan duren toch?
Met dit tempo gaan ze dan naar 58 minuten...dat is voor een WK echt een ronde te weinig.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Om en nabij het uur zal het dan duren toch?
Eerste rondje ging ERG rap.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Het is meestal minstens 65 minuten bij een WK
58 Minuten zou echt te weinig zijn ja.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met dit tempo gaan ze dan naar 58 minuten...dat is voor een WK echt een ronde te weinig.
Binnen een rondequote:Op zondag 31 januari 2021 15:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, ik denk nooit dat Van Aert, in de getoonde vorm, die 15 seconden weer prijsgeeft.
9 ronden is dan weer te lang waarschijnlijk..quote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met dit tempo gaan ze dan naar 58 minuten...dat is voor een WK echt een ronde te weinig.
I stand corrected.quote:
Kan me nog een WK herinneren waar het andersom was.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef franklop het volgende:
Niemand het hele WK lekgereden en Wout de eerste
Verkeerde tubes gekozen, die had net als bij dat WK destijds die tubes uit de vorige eeuw (ofzo) moeten nemen!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef franklop het volgende:
Niemand het hele WK lekgereden en Wout de eerste
Het was al raar dat Van Aert de bochten nam met z'n voet aan de grond.quote:
Zal toch wel even geduurd hebben waardoor Mathieu het kon inhalenquote:Op zondag 31 januari 2021 15:38 schreef Zwansen het volgende:
Wel mazzel dat ie zo dicht bij de wissel was. Laatste moest Matthieu nog een halve ronde
Moet ook vlak na de vorige post zijn gebeurd.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:38 schreef Zwansen het volgende:
Wel mazzel dat ie zo dicht bij de wissel was. Laatste moest Matthieu nog een halve ronde
Zou zomaar kunnen, schade is beperkt.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk dat deze lekke band juist de spanning weer terug brengt.
Ja, als ze van het strand af zijn, dan lijkt die gast wel te vliegen.quote:
En nog tijd winnen op Wout.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:41 schreef Zwansen het volgende:
Uit zn klikpedaal en alsnog doorfietsen op 21%
Val is doorgaans eigen fout.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:40 schreef franklop het volgende:
"Van der Poel heeft niet de pech gehad van een lekke band"
Nee wel van een val, maar goed.
In de zandstroken is ie beter ja, op de brug pakt VDP veel tijd.quote:
En toch 2 seconden verloren door foutje Mathieu.quote:
En nog 2sec winnen ook.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:41 schreef Zwansen het volgende:
Zo moeilijk is dat niet als je gewoon 20km/u gaatquote:Op zondag 31 januari 2021 15:41 schreef Zwansen het volgende:
Dat is het soms ook. Iets te ruw een stoepbandje oprammen.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lek soms ook wordt wel eens gezegd.
Feyenoord is er ook nog niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:42 schreef tong80 het volgende:
Paar minuten niet kunnen kijken. Vond ik gee ramp Wedstrijd was al beslist. Kom terug en WTF ?:D
Wuyts zegt het ook letterlijkquote:Op zondag 31 januari 2021 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Belgen tellen er echt altijd een aantal seconden af van de voorsprong van Mathieu
Is dit zijn eerste van het seizoen?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:44 schreef Marcoss het volgende:
Stybar best netjes, zonde dat hij niet wat meer crossen meepakt
Zou dat aan hem liggen of z'n ploeg?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:44 schreef Marcoss het volgende:
zonde dat hij niet wat meer crossen meepakt
Welke Knoppers had je nou gekocht btw?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is dit zijn eerste van het seizoen?
Van Patrick mag hij gewoon.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zou dat aan hem liggen of z'n ploeg?
De originele. Pak er zo eentje denk ik.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke Knoppers had je nou gekocht btw?
HEEEEEEEL langzaamquote:
Dit verschil is het iedere ronde volgens mij.quote:
Is aan het zwoegen idd.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:48 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik heb Wout wel eens beter zien klimmen.
Waalse Franken.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Wout was op zoek naar kwartjes op die brug.
Hij begon nu in een veel langzamer tempo.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dit verschil is het iedere ronde volgens mij.
Merkt dus dat de druk er bij Van Aert ook hoog op zit. Die kan niet super veel beter dan dat hij nu doet.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:49 schreef Toby56 het volgende:
Die 2 kleine foutjes.... wauw, wat een verschil meteen.
Hahaaa bij mij overleven ze de dag niet als ik die koop, zelfde dag alles opquote:Op zondag 31 januari 2021 15:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De originele. Pak er zo eentje denk ik.
Ik denk dat ze beiden gewoon op hun tax rijden.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Merkt dus dat de druk er bij Van Aert ook hoog op zit. Die kan niet super veel beter dan dat hij nu doet.
Heb al tijgernoten op!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hahaaa bij mij overleven ze de dag niet als ik die koop, zelfde dag alles op
Daarnet reed Wout mirakels goed op het strand, dus wie weet...quote:Op zondag 31 januari 2021 15:51 schreef Pedroso het volgende:
Een goede zandstrook en hij halveert het.
Een goede klim en Mathieu verdubbelt het weer.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:51 schreef Pedroso het volgende:
Een goede zandstrook en hij halveert het.
Ik zit aan een zak Lays STRONG chili lime op aanraden van Braddie en Jan Roosquote:
Zand in zijn eigen ogen strooienquote:
quote:Op zondag 31 januari 2021 15:52 schreef maxi-mus het volgende:
De Belgen willen er een rondje bij nu Van Aert achterstand heeft.
Yep, bij de mannen is er slechts 1 loopstrook (na de passage aan de kustlijn)quote:Op zondag 31 januari 2021 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
De mannen gaan makkelijk door het zand na brug, geen probleem
Zo is het !quote:Op zondag 31 januari 2021 15:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een goede klim en Mathieu verdubbelt het weer.
SCHOLEN OPEN!!!!!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:55 schreef scrupuleus het volgende:
Wout lijkt niet fit
Heeft toch last van die kleine thuis
Van Aert is een zware jongen. Met 82 kilo is 21% viessteil.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:55 schreef Zwansen het volgende:
Van Aert staat bijna stil op die klim. Op zich snap ik dat met die percentages, maar had hem explosiever ingeschat.
Zo'n vinnig sprintje ligt Van der Poel natuurlijk erg goed.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Van Aert is een zware jongen. Met 82 kilo is 21% viessteil.
Hij is de laatste 2 ronden door een fout wel stilgevallen vlak voor die klim. Dat betaalt zich in negatieve zin uit.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:55 schreef Zwansen het volgende:
Van Aert staat bijna stil op die klim. Op zich snap ik dat met die percentages, maar had hem explosiever ingeschat.
Weegt die vent 82?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Van Aert is een zware jongen. Met 82 kilo is 21% viessteil.
Michel is de grootste fan van Mathieu hoorquote:
quote:Op zondag 31 januari 2021 15:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Weegt die vent 82?
Is Niels Albert zijn nieuwe dietist.
Aparte keuze van de UCI.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:58 schreef franklop het volgende:
Met dat extra rondje hadden ze op 1.06 qua tijd geweest. Dat was gewoon prima.
Vind het maar matig van de UCI.
Ook TJV heeft sociale arbeidsplaatsen.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:59 schreef AllesKaputt het volgende:
Wat moet zo'n klasbak als WvA met zo'n minkukel als Jantje Boven?
Hij redeneert wellicht: een val is een fout, lek is pech.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Michel is de grootste fan van Mathieu hoor
Hij begon het strand nu heel erg slecht, al vrij gauw na de afdaling.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik had verwacht dat Pidcock wel zij Aerts zou komen maar krijgt het gat niet dicht.
Daar is iedereen het wel mee eens.quote:
TAIJURS AN ISJOE?quote:
Wout werelds, Matje buitenaerts.quote:
quote:Op zondag 31 januari 2021 16:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eerder een brug te ver voor Wout.
Ja, eerste twee ronden oogde het niet best. Daarna uitstekend herpakt.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mathieu is ook wel beter gaan rijden dan in de eerste twee ronden. Geen fout meer gemaakt.
En nog meer loopstroken + modderbakken.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:03 schreef Nober het volgende:
Volgende WK in België zonder bruggen dan maakt Wout weer kans.
In Koksijde had hij allicht meer kans gehad.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:03 schreef Nober het volgende:
Volgende WK in België zonder bruggen dan maakt Wout weer kans.
Ligt eraan hoelang Wout met die lekke band heeft gereden. Denk dat het hem zeker een halve minuut heeft gekost. Bovendien rij je met een lekke band diep in het rood.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:02 schreef Pedroso het volgende:
Ook zonder lekke band had MvdP gewonnen als je de verschillen nu ziet.
Opvallend groot verschil ja. Andere banden of druk in de banden?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mathieu is ook wel beter gaan rijden dan in de eerste twee ronden. Geen fout meer gemaakt.
Ja, die wissel heeft wonderen gedaan.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Opvallend groot verschil ja. Andere banden of druk in de banden?
Vergeet niet dat VDP al wel aan het inlopen was op dat moment. Verloor wat tijd toen hij zelf de post in ging.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ligt eraan hoelang Wout met die lekke band heeft gereden. Denk dat het hem zeker een halve minuut heeft gekost. Bovendien rij je met een lekke band diep in het rood.
Zeker op het WK gebeurt er altijd wel iets.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Echt bizar hoe zelden die 2 eens een rechtstreeks duel kunnen uitvechten zonder dat er “iets” gebeurt.
Sowieso zijn zulke uitspraken giswerk. Het mentale aspect blijft altijd een rol spelen. Je zag dat de fouten vandaag werden gemaakt door degene die moest achtervolgen (val Poel, 3 zandfouten - voor de brug - van Van Aert). En Poel had wel het geluk dat Van Aert lek reed terwijl hij nog in zicht reed.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ligt eraan hoelang Wout met die lekke band heeft gereden. Denk dat het hem zeker een halve minuut heeft gekost. Bovendien rij je met een lekke band diep in het rood.
Ook voor de wissel reed hij al een groot deel van zijn achterstand dicht.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, die wissel heeft wonderen gedaan.
Ja, er gebeurt bijna altijd wat op wk's.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Echt bizar hoe zelden die 2 eens een rechtstreeks duel kunnen uitvechten zonder dat er “iets” gebeurt.
In ieder geval slipte VdP aanzienlijk minder vaak na de wissel.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Vergeet niet dat VDP al wel aan het inlopen was op dat moment. Verloor wat tijd toen hij zelf de post in ging.
Misschien toen ook zelf betere banden onder zich gekregen.
Hij verliest alles in het stuk voor de brug. Eerste 2 rondjes deed hij dat perfect, daarna elke keer in de fout, lijkt daar mentaal te bezwijken. De brug is geen probleem, telkens die brug vanuit stilstand beginnen wel.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wel tof dat hij meedoet.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:06 schreef franklop het volgende:
Haussler op 6.20. die moet gaan uitkijken nog.
En dat mag zich dan prof noemenquote:Op zondag 31 januari 2021 16:06 schreef franklop het volgende:
Haussler op 6.20. die moet gaan uitkijken nog.
Hij is er al uit zie ik. Was een verschil uit ronde 5quote:
Oh. Meedeed dan. Jammer dat hij niet heeft uitgereden.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij is er al uit zie ik. Was een verschil uit ronde 5
Nee, dat doen ze niet omdat je dan ook de gebouwen op de promenade in beeld hebtquote:Op zondag 31 januari 2021 16:09 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoorde net dat er een duiker in het water met een camera ligt? Heb er nog geen beeld van gezien.
Heeft-ie mond-op-mond-verademing nodig?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:09 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoorde net dat er een duiker in het water met een camera ligt? Heb er nog geen beeld van gezien.
Hebben ze in België geen bootjes?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:09 schreef Zwansen het volgende:
Zou bij de vrouwen alsnog winnen met die tijden, die gaan echt véél tragerquote:Op zondag 31 januari 2021 16:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En dat mag zich dan prof noemen
Zou bij de vrouwen nog laatste worden met zo'n achterstand.
Dus?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:10 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet omdat je dan ook de gebouwen op de promenade in beeld hebt
Haussler heeft zichzelf nooit prof genoemd, denk ikquote:Op zondag 31 januari 2021 16:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En dat mag zich dan prof noemen
Zou bij de vrouwen nog laatste worden met zo'n achterstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |