Zelfs in het VK worden niet letterlijk alle samples getest. Een steekproef is prima.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:32 schreef popje het volgende:
Laat ze eerst alstjeblieft het aantal daadwerkelijke samples met de Britse variant tellen...
In de winter?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Terecht met dat zonnetje. Vitamine D!!!
Shit, dat gaan we over een aantal weken terugzien in de cijfers..quote:Op zondag 31 januari 2021 16:34 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb dus even een rondje gelopen rondom de lokale recreatieplas. Het is lang geleden dat ik zoveel mensen heb gezien.
Per vierkante meter was het er waarschijnlijk drukker dan op het Museumplein.
Ik moet hem ergens vandaag toveren maar in een lezing waar ik eerder bijgeweest ben is er een omgekeerde correllatie tussen het pollenseizoen en het griepseizoen, die elkaar kruisen bij week 10 en 33, waarbij vanaf week 10 het aantal griep en ook coronavirus gerelateerde gevallen drastisch afneemt.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus je verwacht van anderen alleen harde feiten, maar zelf gooi je er wel gewoon even een mooie ononderbouwde claim tegenaan?
8 maart kroegen open dus?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:38 schreef popje het volgende:
[..]
Ik moet hem ergens vandaag toveren maar in een lezing waar ik eerder bijgeweest ben is er een omgekeerde correllatie tussen het pollenseizoen en het griepseizoen, die elkaar kruisen bij week 10 en 33, waarbij vanaf week 10 het aantal griep en ook coronavirus gerelateerde gevallen drastisch afneemt.
En dat vind jij wel voldoende bewijs om daar hadden conclusies uit te trekken?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:38 schreef popje het volgende:
[..]
Ik moet hem ergens vandaag toveren maar in een lezing waar ik eerder bijgeweest ben is er een omgekeerde correllatie tussen het pollenseizoen en het griepseizoen, die elkaar kruisen bij week 10 en 33, waarbij vanaf week 10 het aantal griep en ook coronavirus gerelateerde gevallen drastisch afneemt.
Maar de resultaten van de samplestelling van afgelopen 2 weken zijn nog niet bekend gemaakt...quote:Op zondag 31 januari 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs in het VK worden niet letterlijk alle samples getest. Een steekproef is prima.
En begint die week dan op zondag of op maandag? Kunnen de kroeg misschien een dagje eerder op.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:38 schreef popje het volgende:
[..]
Ja, maar de telegraph is toch prima?quote:Op zondag 31 januari 2021 16:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet elke uitspraak moet je gelijkwaardig waarderen. Zeker niet uit Engeland, het land waarin de pers voor de helft draait op sensatiejournalistiek.
En van de weken daarvoor wel. Of denk je soms dat de Britse variant specifiek alleen in januari besmettelijk is? Immers, mogelijk kan de Britse variant niet tegen februari. Sterker nog, het zou zelfs zo kunnen zijn dat corona morgen de wereld uit is. Zomaar! Een deus ex machina. Het zou zomaar kunnen. Het blijven modellen natuurlijk.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:41 schreef popje het volgende:
[..]
Maar de resultaten van de samplestelling van afgelopen 2 weken zijn nog niet bekend gemaakt...
Dan wil ik eerst graag de harde cijfers van die samplestelling zien om te zien of die de modellering staaft.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En van de weken daarvoor wel. Of denk je soms dat de Britse variant specifiek alleen in januari besmettelijk is? Immers, mogelijk kan de Britse variant niet tegen februari. Sterker nog, het zou zelfs zo kunnen zijn dat corona morgen de wereld uit is. Zomaar! Een deus ex machina. Het zou zomaar kunnen. Het blijven modellen natuurlijk.
Ik heb geen idee over welk bericht je het hebt en over welke studie, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat de vaccins werkelijk 100% beschermen tegen ziekenhuisopnames. Zeker op langere termijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daarnaast, ik heb de paper van sage gelezen. Dat is gewoon wat er staat.
Ze gaan er wel van uit (ik ben informaticus, ik kan deze papers op waarde beoordelen, het gaat om data) dat de vaccins niet beter beschermen tegen ziekenhuisopnames en sterfte dan tegen elke vorm van ziekte... wat mijns inziens totaal geschift is, we weten dat dat 100% is en zoals ze zelf zeggen, dat scheelt nogal al... maar nemen ze dus niet mee in hun model /advies.
Alle harde cijfers die er zijn (en nogmaals, niet alleen uit Nederland, zie de links die ik net hier plaatste) laten een stijging zien van de set met de Britse variant t.o.v. de set met de 'wilde' variant.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:44 schreef popje het volgende:
[..]
Dan wil ik eerst graag de harde cijfers van die samplestelling zien om te zien of die de modellering staaft.
Uploaden naar Imgbbquote:Op zondag 31 januari 2021 16:43 schreef popje het volgende:
Hoe kan je een plaatje uit je telefoon plaatsen?
Bohquote:Op zondag 31 januari 2021 16:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Shit, dat gaan we over een aantal weken terugzien in de cijfers..
quote:Op zondag 31 januari 2021 16:52 schreef popje het volgende:
Noubhet plaatsen van het plaatje lukt niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alstu.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:52 schreef popje het volgende:
Noubhet plaatsen van het plaatje lukt niet...
De GGD en nieuwe software.. God neequote:Op zondag 31 januari 2021 17:02 schreef Luke83 het volgende:
Fijn die dalende cijfers! Maar er was deze week in het nieuws dat d e GGD's gingen overschakelen op nieuwe software oid(?), en dat daardoor de cijfers mogelijk niet compleet zijn de komende periode? Of zit dat er al in verwekt?
Klopt, sommige positieve testen zijn dubbel geteld, die gaan er in de komende periode nog van af.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:02 schreef Luke83 het volgende:
Fijn die dalende cijfers! Maar er was deze week in het nieuws dat d e GGD's gingen overschakelen op nieuwe software oid(?), en dat daardoor de cijfers mogelijk niet compleet zijn de komende periode? Of zit dat er al in verwekt?
Nouja, de onzekerheidsinterval is tussen: de ziekenhuizen zijn leeg met carnaval en we gaan allemaal dood. Als je naar die grafiek kijkt kunnen er in april 7000 patienten liggen, maar ook 100. Dat is een nogal brede onzekerheidsmarge.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat onzekerheidsinterval zit er al vanaf het begin. Dat heeft niets te maken met "het is volkomen onduidelijk". Je interpreteert nu een betrouwbaarheidsinterval als het is "volkom onduidelijk", dat is volkomen misplaatst.
Het is echt prima gedocumenteerd dat de Britse variant naar alle waarschijnlijkheid significant besmettelijker is. Dezelfde trend zie je overal in Europa opduiken bij kiemsurveillance. Letterlijk ieder gezaghebbend instituut onderschrijft deze hypothese. Dat ontkennen is gewoon je kop in het zand steken.
quote:En een meevaller is er misschien ook. De RIVM-doorrekeningen van de derde golf houden nog geen rekening met het effect van vaccinaties. En zoals deze week bekendgemaakte cijfers uit Israël doen vermoeden: dat zou dat de scherpe kantjes van de ziektegolf weleens kunnen dempen. In Israël lijkt het er namelijk op dat al enkele weken na de eerste prik het aantal ernstige coronagevallen afneemt. Dat zou de druk op de zorg verlichten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
20 gemeentes met 0 besmettingen
17 gemeentes met 1 besmettingen
86 gemeentes met 2-4 besmettingen
109 gemeentes met 5-9 besmettingen
53 gemeentes met 10-14 besmettingen
30 gemeentes met 15-19 besmettingen
30 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja, door die nieuwere software word het blijkbaar moeilijker voor medewerkers om klantgegevens te lekken. Jammer dat ze het systeem niet veiliger kunnen maken zonder dat ze in hoeven te leveren op de hoeveelheid BCO en testafspraken/uitslagen...quote:Op zondag 31 januari 2021 17:02 schreef Luke83 het volgende:
Het is wisselgeld.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:13 schreef PzKpfw het volgende:
Dat beleid ook... Eerst scholen open en dan pas de avondklok erafHet is toch onvoorstelbaar wat een waanzin.
Maar die onzekerheidsmarge zit er al vanaf maart, dat heeft niets met welke variant dan ook te maken. De ervaring heeft geleerd dat die modellering er niet zó ver naast zit.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
Nouja, de onzekerheidsinterval is tussen: de ziekenhuizen zijn leeg met carnaval en we gaan allemaal dood. Als je naar die grafiek kijkt kunnen er in april 7000 patienten liggen, maar ook 100. Dat is een nogal brede onzekerheidsmarge.
Waarom zou het andersom moeten zijn?quote:Op zondag 31 januari 2021 17:13 schreef PzKpfw het volgende:
Dat beleid ook... Eerst scholen open en dan pas de avondklok erafHet is toch onvoorstelbaar wat een waanzin.
Met de avondklok geef je een stukje vrijheid terug aan je gehele bevolking. Niet enkel de kinderen en ouders van kinderen.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:16 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom zou het andersom moeten zijn?
Bron: https://www.bloomberg.com(...)infectious-as-adultsquote:New Reports on Virus in Kids Fuel Uncertainty on Schools
Children with the new coronavirus may be as infectious as adults, according to a study from Germany that stoked confusion over kids’ role in the pandemic.
Levels of virus in the respiratory tract -- the main route via which the pathogen is transmitted -- don’t appear significantly different across age groups, Christian Drosten, director of the Institute of Virology at Berlin’s Charite hospital, and colleagues found. They advised caution in reopening schools and kindergartens.
The findings add to a contradictory body of work over children’s response to Covid-19 and the role they play in its spread, with another report showing kids aren’t passing the virus to adults. The World Health Organization said Wednesday more research was needed on the topic.
Ben ik het totaal niet mee eens. De schade van de scholen die al weken dicht zijn is vele malen groter dan de schade als gevolg van de avondklok.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met de avondklok geef je een stukje vrijheid terug aan je gehele bevolking. Niet enkel de kinderen en ouders van kinderen.
Zou het ook logischer vinden als ze eerst de avondklok zouden droppen, maar ze zullen hem inderdaad actief laten zodat de scholen volgens hun logica nog meer verantwoord open kunnen.
Het is nooit 100%, maar "zelfde als tegen milde symptomen" is loco.quote:Op zondag 31 januari 2021 16:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over welk bericht je het hebt en over welke studie, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat de vaccins werkelijk 100% beschermen tegen ziekenhuisopnames. Zeker op langere termijn.
Tja, wij hebben het RIVM die tijdens de eerste schoolsluiting een onderzoek deed naar de verspreiding bij en door kinderenquote:Op zondag 31 januari 2021 17:20 schreef Tijn het volgende:
Ik kom net een artikel tegen uit april (!) waarin Christian Drosten (de Duitse "Jaap van Dissel") de resultaten uit een onderzoek meldt waaruit blijkt dat kinderen net zo besmettelijk zijn als volwassenen.
[..]
Bron: https://www.bloomberg.com(...)infectious-as-adults
Ik dacht dat de twijfels over de rol van kinderen en scholen een relatief recente ontwikkeling was, maar blijkbaar niet?
Wie zegt dit?quote:Op zondag 31 januari 2021 17:13 schreef PzKpfw het volgende:
Natuurlijk is onderwijs belangrijker, maar dat versoepelen raakt maar vrij weinig mensen. ''We doen het met z'n allen'', toch? Dan vind ik dat een maatregel die veel meer mensen raakt ook het eerste versoepelt zou moeten worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:20 schreef Questular het volgende:
Ik denk dat een opleiding belangrijker is dan om 21:00 naar buiten kunnen.
Omdat de maatregelen ook in omgekeerde volgorde zijn ingevoerd misschien? Als je even een bommetje onder de dalende besmettingscijfers wilt gooien moet je vooral weer de scholen gaan openen.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:16 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom zou het andersom moeten zijn?
Ja avondklok raakt iedereen. We weten niet precies hoe groot de schade daarvan is/wordt. Scholen dicht raakt niet iedereen, maar misschien is de schade wel groter bij een specifieke groep, kinderen. Vanuit solidariteitsoogpunt, zeg ik eerst avondklok afschaffen.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk is onderwijs belangrijker, maar dat versoepelen raakt maar vrij weinig mensen. ''We doen het met z'n allen'', toch? Dan vind ik dat een maatregel die veel meer mensen raakt ook het eerste versoepelt zou moeten worden.
Maar ieder zo z'n kijk uiteindelijk
Nee, dat speelt al vanaf het begin. En al vanaf het begin worden individuele onderzoeken/uitspraken aangegrepen om dat punt te maken, maar het gaat om het gehele plaatje van alle onderzoeken bij elkaar.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:20 schreef Tijn het volgende:
Ik kom net een artikel tegen uit april (!) waarin Christian Drosten (de Duitse "Jaap van Dissel") de resultaten uit een onderzoek meldt waaruit blijkt dat kinderen net zo besmettelijk zijn als volwassenen.
[..]
Bron: https://www.bloomberg.com(...)infectious-as-adults
Ik dacht dat de twijfels over de rol van kinderen en scholen een relatief recente ontwikkeling was, maar blijkbaar niet?
Maar is dit jouw mening of is dit de uitkomst van het Catshuisberaad?quote:Op zondag 31 januari 2021 17:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat de maatregelen ook in omgekeerde volgorde zijn ingevoerd misschien? Als je even een bommetje onder de dalende besmettingscijfers wilt gooien moet je vooral weer de scholen gaan openen.
Dat kinderen weer naar school gaan, raakt ook de ouders die weer een aantal uur per dag in alle rust thuis kunnen werken en niet zelf het onderwijs moeten begeleiden. Ik denk dat dat nogal wat impact zal hebben.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk is onderwijs belangrijker, maar dat versoepelen raakt maar vrij weinig mensen. ''We doen het met z'n allen'', toch? Dan vind ik dat een maatregel die veel meer mensen raakt ook het eerste versoepelt zou moeten worden.
Maar ieder zo z'n kijk uiteindelijk
Van de week werd toch al bekend dat de scholen open zullen gaan voordat de avondklok wordt opgeheven. Volgens mij heeft Mark Rutte dat zelf zo gezegd.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:28 schreef popje het volgende:
[..]
Maar is dit jouw mening of is dit de uitkomst van het Catshuisberaad?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |