Nice!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:25 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
Toename/Afname vorige week: - 9,7%
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017
totaal: 35.727
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
(Voorlopige) Toename/Afname vorige week: - 19,3%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag:
totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 29.843
Damn dat vergeet ik altijd... zulke mooie cijfers maar het is allemaal tevergeefs want de Britse skullcracker komt er aan 😭quote:Op zondag 31 januari 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mooie cijfers, maar de Britse variant is nog niet klaar met ons!
Waarom denk je dat eigenlijk? Wie heeft daar voordeel bij?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De lockdown moet zo lang mogelijk duren.
Is dat het plan?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als die basisscholen open gaan met bubbels van x aantal kinderen per groepje en 1,5m afstand tussen de rest en bij leraren plus geen bso dan hoeft het van mij niet.
Ja, dan is een gifje zoveel leuker om mee binnen te zeilen. Vind je ook niet, als mod zijnde?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Mooi om te zien hoe alle cijfer toeristen een voor een binnenkomen met een one-liner.
Sja, ik modereer hier niet. En ik heb al een keer openlijk toegegeven in dit topic dat ik de gifjes ook stiekem wel leuk vond.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dan is een gifje zoveel leuker om mee binnen te zeilen. Vind je ook niet, als mod zijnde?
Hier is een oude:quote:Op zondag 31 januari 2021 15:25 schreef xFriendx het volgende:
Staan in die britse variant voorspelling modellen deze daling voor het los gaat ook vermeld? Of was dat ten tijde van voorspellen enkel omhoog?
Het heeft allemaal geen zin meer door die Britse variant, we kunnen het beste allemaal preventief geruimd worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Damn dat vergeet ik altijd... zulke mooie cijfers maar het is allemaal tevergeefs want de Britse skullcracker komt er aan 😭
Idd, raar plan. Alsof kinderen, als ze niet op de BSO zijn niet in andere samenstelling spelen! Advies lijkt afkomstig van iemand die niets van de kinderpraktijk weet. Beetje van hetzelfde niveau als het idee vorig jaar, dat carnaval in kleine groepen gevierd wordt en best kon doorgaan (eerste golf)....quote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als die basisscholen open gaan met bubbels van x aantal kinderen per groepje en 1,5m afstand tussen de rest en bij leraren plus geen bso dan hoeft het van mij niet.
Op deze manier is het belachelijk en mindfuck je ze nog harder.
Doe dan hybride klassen deels thuis en deels op locatie als je er perse zo bang vooe bent.
En de Britse variant gaat sneller dan verwacht:quote:Op zondag 31 januari 2021 15:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar nog even over:
[..]
17 januari:
[..]
Dat bericht kregen wij van de school. Maar een hoop hangt van dinsdag af.quote:
Weet ie zelf niet eens joh..quote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef groenen het volgende:
[..]
Waarom denk je dat eigenlijk? Wie heeft daar voordeel bij?
Eens.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Wat de maatregelen betreft is het wel opmerkelijk dat er van de ene kant maatregelen genomen worden waarvan het effect twijfelachtig is (winkelsluiting en avondklok), terwijl men zich van de andere kant in allerlei bochten wringt om te bewijzen dat de verspreidingsroute via scholen geen probleem is. Politiek als crisibestrijding...
Het is volgens mij vrij aardig gedocumenteerd dat deze mutant wel degelijk flink besmettelijker is. Dat patroon is inmiddels door heel Europa zichtbaar.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoeveel bewijs er nu werkelijk is over de snellere verspreiding van de Britse variant, en in hoeverre het doemscenario voor maart het gevolg is van (verkeerde?) veronderstellingen. Dat de Britse variant de meest voorkomende variant wordt zegt niet per sé iets over de besmettelijkheid, dat kan ook komen door de wijze van introductie en de subpopulatie waarbinnen hij circuleert.
Nee, dat is niet zo. Er is geen enkele duidelijkheid over.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is volgens mij vrij aardig gedocumenteerd dat deze mutant wel degelijk flink besmettelijker is. Dat patroon is inmiddels door heel Europa zichtbaar.
Eens, laat dan maar zitten. Dan zit je helemaal tegen de natuur in te werken.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat bericht kregen wij van de school. Maar een hoop hangt van dinsdag af.
Weet je nog die beelden van die kinderen in vakjes, alleen aan het spelen. Weet niet meer welk land get was maar met dat soort onzin kunnen we het net zo goed niet open gooien.
Vandaag alquote:Op zondag 31 januari 2021 09:39 schreef Gunner het volgende:
Goedemorgen allemaal. Deze week onder de 4000 duiken?
Vandaar dat de scholen dadelijk bijna 2 maanden gesloten zijn... Hoe lang is die avondklok er ook alweer?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Wat de maatregelen betreft is het wel opmerkelijk dat er van de ene kant maatregelen genomen worden waarvan het effect twijfelachtig is (winkelsluiting en avondklok), terwijl men zich van de andere kant in allerlei bochten wringt om te bewijzen dat de verspreidingsroute via scholen geen probleem is.
"Geen enkele duidelijkheid", dat is echt onzin.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Er is geen enkele duidelijkheid over.
Dat is een stropop. Er wordt heel duidelijk erkend dat het openen van scholen kan leiden tot meer besmettingen. Men doet echt niet net alsof het 'geen probleem' is. De maatschappelijke kosten van het langer dichthouden van scholen wegen niet meer op tegen het risico op wat meer besmettingen. Dat wordt heel helder en duidelijk gecommuniceerd en ja dat is een keuze die alleen de politiek kan maken.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
terwijl men zich van de andere kant in allerlei bochten wringt om te bewijzen dat de verspreidingsroute via scholen geen probleem is. Politiek als crisibestrijding...
Mja... aan de andere kant, helemaal geen veiligheidsmaatregelen is misschien ook niet zo slim?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat bericht kregen wij van de school. Maar een hoop hangt van dinsdag af.
Weet je nog die beelden van die kinderen in vakjes, alleen aan het spelen. Weet niet meer welk land get was maar met dat soort onzin kunnen we het net zo goed niet open gooien.
Nee, men weet er nog steeds heel erg weinig over. Hij lijkt besmettelijker maar ook niet weer altijd en het is nog volkomen onduidelijk in welke mate of op welke manier die extra besmettelijkheid zich manifesteert. Het is niet zo gek dat wetenschappers met zo weinig data extreem voorzichtig zijn. Tot nu toe is elke keer gebleken dat het in de praktijk op geen enkele manier zo erg is als soms voorspeld.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"Geen enkele duidelijkheid", dat is echt onzin.
Het is een advies. Net als het thuiswerken.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:45 schreef Michie_ het volgende:
Is een gast per dag een dringend advies of een regel? Niet dat ik binnenkort van plan was gasten uit te nodigen maar het lijkt mij zodra de avond klok weg is leuk om weer een keer smash bros te spelen met twee vrienden
Het is allemaal zo zwart mogelijke scenario’s schetsen en alle werkelijkheid raken ze dan compleet uit het oog.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoeveel bewijs er nu werkelijk is over de snellere verspreiding van de Britse variant, en in hoeverre het doemscenario voor maart het gevolg is van (verkeerde?) veronderstellingen. Dat de Britse variant de meest voorkomende variant wordt zegt niet per sé iets over de besmettelijkheid, dat kan ook komen door de wijze van introductie en de subpopulatie waarbinnen hij circuleert. Dat punt maakt prof. Fouchier ook een paar weken geleden.
Wat de maatregelen betreft is het wel opmerkelijk dat er van de ene kant maatregelen genomen worden waarvan het effect twijfelachtig is (winkelsluiting en avondklok), terwijl men zich van de andere kant in allerlei bochten wringt om te bewijzen dat de verspreidingsroute via scholen geen probleem is. Politiek als crisibestrijding...
Klassen bijeen houden, geen pauzes met meerdere klassen lijkt mij wel voldoende.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja... aan de andere kant, helemaal geen veiligheidsmaatregelen is misschien ook niet zo slim?
adviesquote:Op zondag 31 januari 2021 15:45 schreef Michie_ het volgende:
Is een gast per dag een dringend advies of een regel? Niet dat ik binnenkort van plan was gasten uit te nodigen maar het lijkt mij zodra de avond klok weg is leuk om weer een keer smash bros te spelen met twee vrienden
Kan maar doe dan hybride lessen ofzo. Kleine kinderen in die angst en afstand houden mee trekken lijkt me ook niet goed. Groep 8 kan je dat nog uitleggen waarna het werkt, maar de onderbouw niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja... aan de andere kant, helemaal geen veiligheidsmaatregelen is misschien ook niet zo slim?
Ik ben al een tijdje niet meer op een school geweest, maar uh... is dat niet sowieso hoe het gaat?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Geen gedonder op de gang en gewoon je smoel houden als de meester/juf praat.
Bronnen rond het kabinet...quote:
dat is tegen de vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 31 januari 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdje niet meer op een school geweest, maar uh... is dat niet sowieso hoe het gaat?
Dat onzekerheidsinterval zit er al vanaf het begin. Dat heeft niets te maken met "het is volkomen onduidelijk". Je interpreteert nu een betrouwbaarheidsinterval als het is "volkom onduidelijk", dat is volkomen misplaatst.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, men weet er nog steeds heel erg weinig over. Hij lijkt besmettelijker maar ook niet weer altijd en het is nog volkomen onduidelijk in welke mate of op welke manier die extra besmettelijkheid zich manifesteert. Het is niet zo gek dat wetenschappers met zo weinig data extreem voorzichtig zijn. Tot nu toe is elke keer gebleken dat het in de praktijk op geen enkele manier zo erg is als soms voorspeld.
Zie ook die grafiek, de foutmarge is gigantisch. Ze weten het gewoon niet. En dat is prima, daar is men wetenschapper voor.
Oftewel, de daling die we nu zien was ook in het kader van de Britse mutatie nog voorspeld. Armageddon komt er in april/mei naar alle waarschijnlijk nog gewoon achteraan als de Britse mutatie eenmaal dominant is.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hier is een oude:
[ afbeelding ]
Van mij wel. Maar officieel...quote:Op zondag 31 januari 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klein samenvattend quotetje mag wel, toch?
Nee, dat is exact hetzelfde. Noem het onzekerheid. Die is zo hoog dat er totaal geen duidelijkheid is.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat onzekerheidsinterval zit er al vanaf het begin. Dat heeft niets te maken met "het is volkomen onduidelijk". Je interpreteert nu een betrouwbaarheidsinterval als het is "volkom onduidelijk", dat is volkomen misplaatst.
Weet je wat een hypothese is?quote:Het is echt prima gedocumenteerd dat de Britse variant naar alle waarschijnlijkheid significant besmettelijker is. Dezelfde trend zie je overal in Europa opduiken bij kiemsurveillance. Letterlijk ieder gezaghebbend instituut onderschrijft deze hypothese. Dat ontkennen is gewoon je kop in het zand steken.
ja tuurlijk maar meer hoef je ook niet te verlangen van ze. Zitten en je bek houden.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdje niet meer op een school geweest, maar uh... is dat niet sowieso hoe het gaat?
Oh, ok. Goed om te weten.quote:
Dus we moeten alles op alles zetten!!!!!! .... Maar hey, wel de scholen alvast open gooienquote:Op zondag 31 januari 2021 15:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oftewel, de daling die we nu zien was ook in het kader van de Britse mutatie nog voorspeld. Armageddon komt er in april/mei naar alle waarschijnlijk nog gewoon achteraan als de Britse mutatie eenmaal dominant is.
Dat is dus ook geen advies van het OMT, maar een wens van de regering.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus we moeten alles op alles zetten!!!!!! .... Maar hey, wel de scholen alvast open gooien
Oud? Daar staat van 30 januari, oftewel gisteren.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hier is een oude:
[ afbeelding ]
Zo lees ik de ideeën wel.quote:
Je verwart wetenschappelijke terughoudendheid met in het duister tasten.quote:
Ja, ging echt goed in die periode, hequote:Op zondag 31 januari 2021 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Basis en middelbare scholen waren van eind augustus tot midden december open.
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Lokaal kan dat misschien af en toe voorvallen, maar dan zou de variant niet over heel het land dominant worden. Want dan zou ie telkens "meer besmettelijke" groepen moeten treffen voordat de oude variant dat doet, terwijl de oude variant reeds over heel het land verspreid was.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoeveel bewijs er nu werkelijk is over de snellere verspreiding van de Britse variant, en in hoeverre het doemscenario voor maart het gevolg is van (verkeerde?) veronderstellingen. Dat de Britse variant de meest voorkomende variant wordt zegt niet per sé iets over de besmettelijkheid, dat kan ook komen door de wijze van introductie en de subpopulatie waarbinnen hij circuleert. Dat punt maakt prof. Fouchier ook een paar weken geleden.
[..]
Ja. We begonnen met 1 gifje. En toen werden het er een pagina vol. Met veel klachten.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dan is een gifje zoveel leuker om mee binnen te zeilen. Vind je ook niet, als mod zijnde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |