Wat een slechte cijfers, snel de avondklok naar 18:00 vervroegen en ook alle supermarkten, bakkers en slagers sluiten!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:15 schreef Cynicio het volgende:
Update van 31 januari:
- 3.700 nieuw gemelde positieve testen
- 142 nieuwe ziekenhuisopnames
- 30 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijdens
Nice!quote:Op zondag 31 januari 2021 15:25 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
Toename/Afname vorige week: - 9,7%
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017
totaal: 35.727
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
(Voorlopige) Toename/Afname vorige week: - 19,3%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag:
totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 29.843
Damn dat vergeet ik altijd... zulke mooie cijfers maar het is allemaal tevergeefs want de Britse skullcracker komt er aan 😭quote:Op zondag 31 januari 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mooie cijfers, maar de Britse variant is nog niet klaar met ons!
Waarom denk je dat eigenlijk? Wie heeft daar voordeel bij?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De lockdown moet zo lang mogelijk duren.
Is dat het plan?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als die basisscholen open gaan met bubbels van x aantal kinderen per groepje en 1,5m afstand tussen de rest en bij leraren plus geen bso dan hoeft het van mij niet.
Ja, dan is een gifje zoveel leuker om mee binnen te zeilen. Vind je ook niet, als mod zijnde?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Mooi om te zien hoe alle cijfer toeristen een voor een binnenkomen met een one-liner.
Sja, ik modereer hier niet. En ik heb al een keer openlijk toegegeven in dit topic dat ik de gifjes ook stiekem wel leuk vond.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dan is een gifje zoveel leuker om mee binnen te zeilen. Vind je ook niet, als mod zijnde?
Hier is een oude:quote:Op zondag 31 januari 2021 15:25 schreef xFriendx het volgende:
Staan in die britse variant voorspelling modellen deze daling voor het los gaat ook vermeld? Of was dat ten tijde van voorspellen enkel omhoog?
Het heeft allemaal geen zin meer door die Britse variant, we kunnen het beste allemaal preventief geruimd worden.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Damn dat vergeet ik altijd... zulke mooie cijfers maar het is allemaal tevergeefs want de Britse skullcracker komt er aan 😭
Idd, raar plan. Alsof kinderen, als ze niet op de BSO zijn niet in andere samenstelling spelen! Advies lijkt afkomstig van iemand die niets van de kinderpraktijk weet. Beetje van hetzelfde niveau als het idee vorig jaar, dat carnaval in kleine groepen gevierd wordt en best kon doorgaan (eerste golf)....quote:Op zondag 31 januari 2021 15:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als die basisscholen open gaan met bubbels van x aantal kinderen per groepje en 1,5m afstand tussen de rest en bij leraren plus geen bso dan hoeft het van mij niet.
Op deze manier is het belachelijk en mindfuck je ze nog harder.
Doe dan hybride klassen deels thuis en deels op locatie als je er perse zo bang vooe bent.
En de Britse variant gaat sneller dan verwacht:quote:Op zondag 31 januari 2021 15:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar nog even over:
[..]
17 januari:
[..]
Dat bericht kregen wij van de school. Maar een hoop hangt van dinsdag af.quote:
Weet ie zelf niet eens joh..quote:Op zondag 31 januari 2021 15:34 schreef groenen het volgende:
[..]
Waarom denk je dat eigenlijk? Wie heeft daar voordeel bij?
Eens.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Wat de maatregelen betreft is het wel opmerkelijk dat er van de ene kant maatregelen genomen worden waarvan het effect twijfelachtig is (winkelsluiting en avondklok), terwijl men zich van de andere kant in allerlei bochten wringt om te bewijzen dat de verspreidingsroute via scholen geen probleem is. Politiek als crisibestrijding...
Het is volgens mij vrij aardig gedocumenteerd dat deze mutant wel degelijk flink besmettelijker is. Dat patroon is inmiddels door heel Europa zichtbaar.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoeveel bewijs er nu werkelijk is over de snellere verspreiding van de Britse variant, en in hoeverre het doemscenario voor maart het gevolg is van (verkeerde?) veronderstellingen. Dat de Britse variant de meest voorkomende variant wordt zegt niet per sé iets over de besmettelijkheid, dat kan ook komen door de wijze van introductie en de subpopulatie waarbinnen hij circuleert.
Nee, dat is niet zo. Er is geen enkele duidelijkheid over.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is volgens mij vrij aardig gedocumenteerd dat deze mutant wel degelijk flink besmettelijker is. Dat patroon is inmiddels door heel Europa zichtbaar.
Eens, laat dan maar zitten. Dan zit je helemaal tegen de natuur in te werken.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat bericht kregen wij van de school. Maar een hoop hangt van dinsdag af.
Weet je nog die beelden van die kinderen in vakjes, alleen aan het spelen. Weet niet meer welk land get was maar met dat soort onzin kunnen we het net zo goed niet open gooien.
Vandaag alquote:Op zondag 31 januari 2021 09:39 schreef Gunner het volgende:
Goedemorgen allemaal. Deze week onder de 4000 duiken?
Vandaar dat de scholen dadelijk bijna 2 maanden gesloten zijn... Hoe lang is die avondklok er ook alweer?quote:Op zondag 31 januari 2021 15:37 schreef Lurf het volgende:
Wat de maatregelen betreft is het wel opmerkelijk dat er van de ene kant maatregelen genomen worden waarvan het effect twijfelachtig is (winkelsluiting en avondklok), terwijl men zich van de andere kant in allerlei bochten wringt om te bewijzen dat de verspreidingsroute via scholen geen probleem is.
"Geen enkele duidelijkheid", dat is echt onzin.quote:Op zondag 31 januari 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Er is geen enkele duidelijkheid over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |