abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197743675

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197743681
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:18 schreef Predator40 het volgende: [..] heeft gewoon met discipline te maken, elk pondje gaat door het mondje hoor, ook in deze tijd. maar het is zo makkelijk met al die lekkere snacks en tevens misleidende reclames ( koekjes als ontbijt ) pastasauzen met 10 klontjes suiker erin.
En 0 beweging. Ben 4 kg aangekomen. Hele dag thuishangen en sporten ist verboten.
  zondag 31 januari 2021 @ 14:24:45 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197743682
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, met als kanttekening dat er nu meegenomen moet worden dat al 3 miljoen mensen besmet zijn geweest en het vaccineren is begonnen.

Oftewel, in plaats van uitstellen tot een moment in de toekomst, hoef je nu alleen te voorkomen dat het overloopt tot je het kantelpunt bereikt.
In Zweden dachten ze dat ze ook al baat hadden van de "groepsimmuniteit" door het grote aantal gevallen dat ze t/m de zomer hadden gehad, maar toch overspoelde daar de ziekenhuizen deze winter.

Ik hoop echt dat er hier niet een nieuwe opnamegolf gaat komen. Het zou toch wat zijn dat we straks rond de verkiezingen weer met overvolle ziekenhuizen zitten -O-
pi_197743695
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even snel een hoop aankomen, kun je eerder gevaccineerd worden :P
Liever dat ze het aan de probleemgevallen geven, ik wacht wel op Janssen of AstraZeneca :9
pi_197743701
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:18 schreef Predator40 het volgende: [..] heeft gewoon met discipline te maken, elk pondje gaat door het mondje hoor, ook in deze tijd. maar het is zo makkelijk met al die lekkere snacks en tevens misleidende reclames ( koekjes als ontbijt ) pastasauzen met 10 klontjes suiker erin.
Ja, het is heel simpel. Maar niet makkelijk. Bij mensen die echt obesitas hebben, is er vaak ook wel meer aan de hand. Eetverslaving bestaat echt bijvoorbeeld. En natuurlijk kan je tegen een junk ook gewoon zeggen dat het gewoon met discipline te maken heeft, en gewoon geen drugs moet gebruiken, maar ik denk dat alleen die opmerking weinig junks zal doen afkicken.
pi_197743703
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En 0 beweging. Ben 4 kg aangekomen. Hele dag thuishangen en sporten ist verboten.
Dat is gewoon een keuze, je kunt altijd fietsen of lopen.
pi_197743709
quote:

[..]

minder eten dan he .......je moet niet meer cals eten dan je onderhoud dan kom je ook niet aan.
zo "simpel" is het
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197743725
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Liever dat ze het aan de probleemgevallen geven, ik wacht wel op Janssen of AstraZeneca :9
discriminatie :D
pi_197743734
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

In Zweden dachten ze dat ze ook al baat hadden van de "groepsimmuniteit" door het grote aantal gevallen dat ze t/m de zomer hadden gehad, maar toch overspoelde daar de ziekenhuizen deze winter.

Ik hoop echt dat er hier niet een nieuwe opnamegolf gaat komen. Het zou toch wat zijn dat we straks rond de verkiezingen weer met overvolle ziekenhuizen zitten -O-
Ja, maar toen was de situatie wel heel anders dan de zomer van 2021 gaat worden.

Naar mijn idee is de enige reden dat de ziekenhuizen volgende winter nog kunnen overspoelen als vaccineren niet snel genoeg gaat of er een mutatie komt die de vaccinaties ontloopt.
pi_197743742
Ben zelf tijdens de lockdown(s) beter op m'n gezondheid gaan letten. Op die manier heeft COVID me wel iets positiefs gebracht. Niet dat ik overgewicht had, maar ik heb de laatste tijd wat meer laten staan.
pi_197743743
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een keuze, je kunt altijd fietsen of lopen.
springtouw kopen voor 5 euro ..... ;)
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:27:53 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197743751
quote:

[..]

Ok ik weet je woonsituatie niet (student op een heel klein kamertje maybe?)
Maar indien je dus enige ruimte hebt in je huis kan je écht plenty workout oefeningen doen thuis. Ik doe al een jaar niet anders hoor :)
pi_197743759
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ben ook nogsteeds onder de indruk dat ze er ontzettend veel baat bij hebben gehad, de dagelijkse cases gaan daar al ruim een maand hard omlaag zonder dat ze in een lockdown zitten. Als een groter gedeelte al op natuurlijke wijze is besmet, kun je met minder strenge maatregelen toch een R onder de 1 hebben.

zondag 31 januari 2021 @ 14:29:27 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197743792
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar toen was de situatie wel heel anders dan de zomer van 2021 gaat worden.

Naar mijn idee is de enige reden dat de ziekenhuizen volgende winter nog kunnen overspoelen als vaccineren niet snel genoeg gaat of er een mutatie komt die de vaccinaties ontloopt.
Ja, de komende winter wordt de echte lakmoesproef wat de vaccins betreft.

Maar ik bedoelde niet zozeer de volgende winter, maar een nieuwe golf in maart als gevolg van het binnenkort openen van de scholen en eventuele andere versoepelingen.
pi_197743825
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok ik weet je woonsituatie niet (student op een heel klein kamertje maybe?)
Maar indien je dus enige ruimte hebt in je huis kan je écht plenty workout oefeningen doen thuis. Ik doe al een jaar niet anders hoor :)
Met wat ruimte en wat eenmalige investeringen ben je al snel goedkoper uit dan in de sportschool. Afhankelijk van je doelen natuurlijk. Plus je wint tijd want geen reistijd en als je wil kan je in je onderbroek sporten.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:32:13 #16
Dick Laurent Is Dead
pi_197743855
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:31 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Met wat ruimte en wat eenmalige investeringen ben je al snel goedkoper uit dan in de sportschool. Afhankelijk van je doelen natuurlijk. Plus je wint tijd want geen reistijd en als je wil kan je in je onderbroek sporten.
Jij snapt het! _O_
  zondag 31 januari 2021 @ 14:32:36 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197743866
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb de Wii weer afgestoft en sta elke dag een uur enthousiast te "tennissen" _O-
pi_197743906
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb de Wii weer afgestoft en sta elke dag een uur enthousiast te "tennissen" _O-
Ik weet niet hoe 't bij jou werkt, bij mij is dat juist slecht voor de gezondheid. Ik heb met de Wii remote al een paar keer anderen geslagen of 'm tegen dingen aan gegooid. Was niet veilig in mijn handen in elk geval, maar weggedaan :P
pi_197743918
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe 't bij jou werkt, bij mij is dat juist slecht voor de gezondheid. Ik heb met de Wii remote al een paar keer anderen geslagen of 'm tegen dingen aan gegooid. Was niet veilig in mijn handen in elk geval, maar weggedaan :P
de vrouw mepte terug ?
  zondag 31 januari 2021 @ 14:35:10 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197743922
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 03:12 schreef Grems het volgende:

[..]

We zouden in ieder geval voor de allereerste keer kunnen overwegen om solidariteit geen eenrichtingsverkeer te laten zijn van jong naar oud.
Misschien moet jong gewoon zelf eens een keer aan de bak en een aantal jaar aan het werk zijn aleer het van alles gaat eisen van anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 31 januari 2021 @ 14:35:13 #21
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197743923
@capricia, de laatste keer vermeldde ik netjes de bron van het artikel. Waarom werd mijn post dan alsnog verwijderd?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197743928
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

minder eten dan he .......je moet niet meer cals eten dan je onderhoud dan kom je ook niet aan.
zo "simpel" is het
Het is ook simpel,maar de routine is nu opstaan, douchen, zit de hele dag achter de pc 1 ook kamer verder en that's it.

Dat vervolgens zowel het voetbal als zwemmen verboden is helpt ook niet.
En ja dat kan je compenseren, maar als ik wandelen zo leuk vond was ik wel bij een wandelclub gegaan ipv een voetbalclub.
pi_197743995
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien moet jong gewoon zelf eens een keer aan de bak en een aantal jaar aan het werk zijn aleer het van alles gaat eisen van anderen.
Of misschien moet het niet nodig zijn dingen van anderen te gaan eisen, maar kunnen mensen rekening met elkaar houden.
  zondag 31 januari 2021 @ 14:39:02 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197744023
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Of misschien moet het niet nodig zijn dingen van anderen te gaan eisen, maar kunnen mensen rekening met elkaar houden.
Is kennelijk een brug te ver voor lieden die mensen per definitie al wegzetten als oude graftakken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:39:10 #25
5428 crew  miss_sly
pi_197744025
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het is ook simpel,maar de routine is nu opstaan, douchen, zit de hele dag achter de pc 1 ook kamer verder en that's it.

Dat vervolgens zowel het voetbal als zwemmen verboden is helpt ook niet.
En ja dat kan je compenseren, maar als ik wandelen zo leuk vond was ik wel bij een wandelclub gegaan ipv een voetbalclub.
Aan jou de keus of je het erger vindt om te wandelen dan om aan te komen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197744078
Iedere dag 10.000 stappen zetten is al een vooruitgang.
pi_197744109
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:40 schreef Michie_ het volgende:
Iedere dag 10.000 stappen zetten is al een vooruitgang.
Ik ben wat meer gaan wandelen de laatste tijd, maar hoe moet je in hemelsnaam aan zoveel stappen per dag komen met een kantoorbaan? Dan hou ik geen tijd meer over om iets anders te doen.
pi_197744112
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is kennelijk een brug te ver voor lieden die mensen per definitie al wegzetten als oude graftakken.
Het zit je wel diep hè? Zo'n beetje elke post van je heb je 't over 'oude graftakken' terwijl er niemand anders is die dat zegt. Er zijn mensen die aangeven dat zij vinden dat ouderen voor een periode meer geïsoleerd kunnen leven, maar dat is totaal iets anders dan je zegt.
  zondag 31 januari 2021 @ 14:42:19 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197744134
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het zit je wel diep hè? Zo'n beetje elke post van je heb je 't over 'oude graftakken' terwijl er niemand anders is die dat zegt. Er zijn mensen die aangeven dat zij vinden dat ouderen voor een periode meer geïsoleerd kunnen leven, maar dat is totaal iets anders dan je zegt.
Dat is door niemand gezegd, ja? Lezen wij dezelfde draadjes?

COR / Openen van de scholen onverantwoord.

Verder: hoe denk je dat de meeste ouderen op dit moment leven?

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 31-01-2021 14:47:35 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197744139
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:41 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik ben wat meer gaan wandelen de laatste tijd, maar hoe moet je in hemelsnaam aan zoveel stappen per dag komen met een kantoorbaan? Dan hou ik geen tijd meer over om iets anders te doen.
Ik ging toen ik nog naar kantoor ging 2 keer per dag lopen. Met de lunch en 's avonds nog een keer. Is bij elkaar een kilometer of 7/8, is best te doen.
pi_197744148

Religion kills
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:43:09 #32
Dick Laurent Is Dead
pi_197744157
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:41 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Kost idd teveel tijd. Gewoon 30 minuten helemaal tot het gaatje gaan met een HIIT training :D
pi_197744161
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is door niemand gezegd, ja? Lezen wij dezelfde draadjes?

Verder: hoe denk je dat de meeste ouderen op dit moment leven?
Ik zie nergens 'oude graftakken', behalve in jouw posts. Misschien dat je dat zelf tussen de regels door leest van anderen?

Ik heb geen zin om een discussie aan te gaan wie het zwaar heeft of niet, dus als je daar op uit bent: Laat maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2021 14:44:08 ]
pi_197744175
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Kost idd teveel tijd. Gewoon 30 minuten helemaal tot het gaatje gaan met een HIIT training :D
Heb dat eens gedaan, en voelde me twee uur na afloop nog niet lekker. Wel een ervaring rijker.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:45:06 #35
Dick Laurent Is Dead
pi_197744193
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:44 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Heb dat eens gedaan, en voelde me twee uur na afloop nog niet lekker. Wel een ervaring rijker.
Haha. Is heavy ja. Moet je opbouwen en max 2 a 3 x per week doen.
  zondag 31 januari 2021 @ 14:45:16 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197744199
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zie nergens 'oude graftakken', behalve in jouw posts. Misschien dat je dat zelf uit de tekst van een ander haalt?

Ik heb geen zin om een discussie aan te gaan wie het zwaar heeft of niet, dus als je daar op uit bent: Laat maar.
Dat is makkelijk; stellen dat ouderen gewoon 'geïsoleerder moeten gaan leven' maar geen discussie aan willen gaan. Dat zie ik wel vaker.

Jij denkt dat die lockdown van de afgelopen maanden voor mensen tot een jaar of 50 gold?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197744297
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is makkelijk; stellen dat ouderen gewoon 'geïsoleerder moeten gaan leven' maar geen discussie aan willen gaan. Dat zie ik wel vaker.

Jij denkt dat die lockdown van de afgelopen maanden voor mensen tot een jaar of 50 gold?
Nee, dat stelde ik niet. Ik zei: "Ik zie posts voorbij komen waarin gezegd wordt dat ouderen geïsoleerder moeten gaan leven".

Ik zie geen posts waar er naar ouderen verwezen wordt met 'oude graftakken'. Juist doordat jij dat in elke post op die manier neergooit geef je simpel gezegd al aan wat je vindt van de jongere generatie.

Juist doordat je het telkens op die manier stelt zeg ik: Ik ga geen discussie aan over wie het zwaarder heeft.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:49:57 #38
236264 crew  capricia
pi_197744320
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:35 schreef popje het volgende:
@:capricia, de laatste keer vermeldde ik netjes de bron van het artikel. Waarom werd mijn post dan alsnog verwijderd?
Ik had je ook een DM gestuurd. :)
Graag een link naar de bron in je post opnemen, niet gewoon 'NRC'.
En..Uit NRC (eigenlijk alles achter een betaalmuur) mag niet gequote worden. Helaas.
Fok kan daar copyright issues mee krijgen.
Dus gewoon de link plus je eigen idee er over is prima.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 januari 2021 @ 14:50:33 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197744334
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, dat stelde ik niet. Ik zei: "Ik zie posts voorbij komen waarin gezegd wordt dat ouderen geïsoleerder moeten gaan leven".

Ik zie geen posts waar er naar ouderen verwezen wordt met 'oude graftakken'. Juist doordat jij dat in elke post op die manier neergooit geef je simpel gezegd al aan wat je vindt van de jongere generatie.

Juist doordat je het telkens op die manier stelt zeg ik: Ik ga geen discussie aan over wie het zwaarder heeft.
Nog maar een keer:

Iets verderop konden de crematoria al aangezet worden.

En dat wordt nog geliked ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197744381
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog maar een keer:

Oké, één post dus, die had ik niet gelezen. Als één iemand dat vindt is dat toch niet ineens een hele leeftijdsgroep?

Iedereen heeft het zwaar, iedereen moet dingen laten. Ik vind het nergens op slaan om voorwaarden te vinden aan het moment waarop iemand solidariteit aan een ander mag vragen. Irrelevant welke leeftijd het om gaat.
  zondag 31 januari 2021 @ 14:53:00 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197744391
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oké, één post dus, die had ik niet gelezen. Als één iemand dat vindt is dat toch niet ineens een hele leeftijdsgroep?

Iedereen heeft het zwaar, iedereen moet dingen laten. Ik vind het nergens op slaan om voorwaarden te vinden aan het moment waarop iemand solidariteit aan een ander mag vragen. Irrelevant welke leeftijd het om gaat.
Dan had je misschien Grems moeten quoten, niet mij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:54:33 #42
236264 crew  capricia
pi_197744418
quote:

[..]

Nog maar een keer:

Hey. Ik ben even weg. Maar die post heb ik zojuist wel verwijderd.
Wil je een TR zetten waar dit soort taal gebruikt wordt? Want ouderen als graftakken neerzetten daar modereren we op. Alleen we zien niet alles.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197744420
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan had je misschien Grems moeten quoten, niet mij.
Want? Grems gaf aan dat solidariteit geen éénrichtingsverkeer moest zijn, waar jij dit op reageerde:
quote:
Misschien moet jong gewoon zelf eens een keer aan de bak en een aantal jaar aan het werk zijn aleer het van alles gaat eisen van anderen
Vandaar "ik vind het nergens op slaan om voorwaarden te vinden aan het moment waarop iemand solidariteit aan een ander mag vragen. Irrelevant welke leeftijd het om gaat"
pi_197744425
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey. Ik ben even weg. Maar die post heb ik zojuist wel verwijderd.
Wil je een TR zetten waar dit soort taal gebruikt wordt? Want ouderen als graftakken neerzetten daar modereren we op. Alleen we zien niet alles.
Je bent nu al zeker een uur "even weg" :P
  zondag 31 januari 2021 @ 14:55:14 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197744430
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Want? Grems gaf aan dat solidariteit geen éénrichtingsverkeer moest zijn, waar jij dit op reageerde:
[..]

Vandaar "ik vind het nergens op slaan om voorwaarden te vinden aan het moment waarop iemand solidariteit aan een ander mag vragen. Irrelevant welke leeftijd het om gaat"
Kennelijk ken je Grems niet zo goed :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197744431
quote:

[..]

Nog maar een keer:

Staat alleen dat ze de druk nog aankunnen.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 14:56:09 #47
236264 crew  capricia
pi_197744458
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je bent nu al zeker een uur "even weg" :P
Ja. Ik moet wat voor/met mijn moeder doen. Alleen is ze zelf binnen/buiten steeds. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197744478
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kennelijk ken je Grems niet zo goed :')
Dat klopt. Ik zie ook niet hoe dat relevant is in een post waarin ik op jou reageer.
  zondag 31 januari 2021 @ 14:57:33 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197744499
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik zie ook niet hoe dat relevant is in een post waarin ik op jou reageer.
Dat is relevant precies omdat Grems & co. alles wat niet (langer) rendabel is graag ziet verdwijnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197744537
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is relevant precies omdat Grems & co. alles wat niet (langer) rendabel is graag ziet verdwijnen.
Oké, dan is dat zijn mening. Ik begrijp niet helemaal hoe dat te maken heeft met het punt waar wij het over hadden, namelijk voorwaarden verbinden aan solidariteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')